Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58e9d585b473986b0d8b4576/80
Foto: Hina

Splitska vatrogaskinja Tanja gasi požare i vozi kamion od 20 tona

Split broji mnoštvo vatrogasaca, no malo je među njima žena i to još onih koje osim što se bore s požarima voze i navalna vatrogasna vozila, a jedina takva u gradu pod Marjanom je samozatajna 39-godišnja Tanja Crljen, članica DVD-a Split

Ona je jedinstvena i po tome što je prije nego je naučila pisati slova odlučila da će jednog dana postati vatrogaskinja, baš kao njena mama i tata koji su bili dugogodišnji članovi DVD Mladost iz Kaštel Sućurca. Upravo je u tom DVD-u napravila i svoje prve vatrogasne korake, učila kako pravilno gasiti požar, kako na terenu pomoći kolegi u nevolji, ali i mnoštvo drugih pravila koja su za vatrogasce iznimno bitna.

Još kao mala s roditeljima se često vozila u velikom vatrogasnom vozilu i vrlo brzo shvatila da i sama jednoga dana želi njime upravljati. Uz vozačku B kategoriju 1996. je položila i C kategoriju za kamione nakon čega je imala namjeru polagati i za šlepere, ali je ocu za ljubav odustala jer se, kako je ispričala za Hinu, pobojao da se nikada neće udati i imati djecu, ako bude po cijeli dan na cesti.

Dok su njene prijateljice provodile sate i sate u noćnim izlascima i duga vruća ljeta na gradskim plažama Tanja je uporno gasila požare diljem Dalmacije i u svemu tome uspjela uživati. Nakon svakog povratka s terena u DVD znala je da je to jedino što želi raditi jer vatrogastvo je njena prva ljubav. Druga joj je ljubav suprug vatrogasac s kojim dijeli isto vatrogasno društvo te njihove dvije kćeri od kojih starija već sada pokazuje interes za taj poziv.

Kada je pitate koji joj je požar najviše ostao u sjećanju reći će vam da ne može zaboraviti požare na Braču i u Makarskoj koji su bili aktivni nekoliko dana i koje su gasile sve raspoložive županijske snage. Vatrogasci su tih dana doslovno s vodenim šmrkovima živjeli na terenu i srećom sve uspjeli pogasiti bez da je netko stradao.

Na dojavu pozivnog centra 193 iz društva smještenog u samom središtu Splita, u Starčevićevoj ulici, izlazi teškim vatrogasnim vozilom nosivosti veće od 20 tona, starim 33 godine, pa brojnim šetačima ne promiče u čudu zagledati se u mladu ženu za volanom te crvene grdosije. Iako na prvi pogled krhka ta stamena žena tako vješto upravlja kamionom da bi se i mnogi iskusni muškarci mogli posramiti. U prolazu joj mašu šetači, muškarci udjeljuju zanosne osmjehe, a žene u nevjerici promatraju gdje to juri pod rotirkom i sirenom.

To veliko navalno vozilo Tanja zna u dušu, jer kakva bi ona vozačica bila kada ne bi znala koje sve vrste cijevi stoje u njegovoj utrobi, kao i da se istovremeno na njeno vozilo može priključiti nekoliko cijevi. U vozilo stane čak 8000 litara vode, puno je tu cijevi - malih, velikih. Običan čovjek nevješt vatrogastvu teško da bi se tu snašao.

Vozilo se nakon svakog povratka s terena sređuje. Puni se voda u spremniku, mijenjaju se cijevi, one uprljane vade se i peru nakon čega "veliki crveni" spreman za sljedeći poziv ulazi u garažu.

Tanja priznaje da im najviše muke na terenu zadaje zakrčenost prilaza stambenim zgradama i poslovnim prostorima koje moraju gasiti i dodaje kako su pojedini gradski hidranti potpuno suhi. Hvali svoje kolege koji joj uvijek pomognu ako nešto treba i kaže da su kao jedna velika obitelj.

Facebook komentari

hr Sun Apr 09 2017 08:40:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59e7aee3b9e03ebc868b45c6/80
Foto: Pixabay

Kako savršeno ispeći kestene u pećnici?

Spadate li u onu ekipu koja jedva čeka da strateška mjesta u vašem gradu zauzmu kestenari i kestenarke, i onda nas osvoje divnim jesenskim miomirisima?

Savršeni okusi ove šumske delicije trenutno su nam na raspolaganju, i to jednostavno ne smijemo propustiti. Kuhani ili pečeni, slani ili slatki, kesteni su uvijek prefini, pa ako nemate posebnu tavu za kestene ili bacač plamena u blizini, eto vam zgodan savjet za hladno nedjeljno poslijepodne!

Spadate li u onu ekipu koja jedva čeka da strateška mjesta u vašem gradu zauzmu kestenari i kestenarke, i onda nas osvoje divnim jesenskim miomirisima? I zato, eto kratkog savjetnika kako da isto to, a možda još i bolje, napravite  kod svoje kuće.

Za početak, ne riskirajte suvišne ozljede tupim noževima i rezanjem kore u križiće ili kružiće, potrebna vam je samo jedna duga linija duž cijelog kestena i to napravljena nazubljenim nožem za kruh! Nakon toga kestene stavite u lonac s vodom. Uključite vatru i kuhajte dok voda ne uzavre, a potom ih ocijedite, stavite u posudu za pečenje i pecite na 220 stupnjeva 20 do 25 minuta. Kada su gotovi, zamotajte ih u kuhinjsku krpu i pustite da odstoje nekoliko minuta. - piše punkufer.hr


Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 21:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59de5445b9e03e947d8b458f/80
Foto: Pixabay

10 načina da provjerite je li med prirodan

Iako je samo detaljnom analizom moguće provjeriti pravi sastav meda, postoje i neki testovi koji pomažu odgonetnuti porijeklo ovog najprirodnijeg izvora zdravlja.

1. Čitanje sastava na poleđini tegle meda prvi je korak koji pomaže u odabiru kvalitetnog čistog meda koji u sebi ne sadrži aditive. Naime, proizvođači moraju naznačiti sastav meda i njegov postotak u količini.

2. Prirodni med nije ljepljiv, testiranje je moguće ako malo meda protrljate između prstiju, pravi med trebao bi se upiti u kožu. Ako masa trljanjem postaje ljepljiva, znači kako takav med sadrži šećer ili umjetne zaslađivače.

"Čisti prirodni med nije ljepljiv, kristalizira se nakon stajanja i kada ga namažemo na kruh površina ispod njega ostaje tvrda "

3. Nekoliko žlica meda stavite u posudu i potom ga zagrijte na visokoj temperaturi u mikrovalnoj pećnici. Pravi će se med karamelizirati, dok će lažni postati pjenast i prepun mjehurića.

4. Nekoliko kapi meda na papirnatom ubrusu također otkriva čistoću sastava, naime ako med nakon nekog vremena ne probija papir, znači kako je čist. U protivnom, onaj koji sadrži vodu u svom sastavu probit će papir nakon samo nekoliko sekundi. 

5. Trik kojim se pčele služe u obrani od nepoželjnih gostiju u svojoj košnici, kao što su mravi, siguran je test na ispravnost meda. Stoga jednostavno malo meda treba staviti u blizini mravi, ako je prirodan, mravi će ga zaobići. 

6. Voda pomiješana s čistim medom najlakši je indikator sastava meda, naime čisti će se med u vodi zgrudati i pasti na dno čaše, dok će se lažni početi otapati.

7. Bockanje u ustima i osjećaj spaljenog jezika uzrokuje čisti prirodni med.


8. Med namažite na kruh, ispod čistog kruh će postati tvrd, dok će umjetni med navlažiti površinu, naravno zbog količine vode u svom sastavu. 

9. Pomiješajte malo meda sa žumanjkom.
 Ako je med čist, kada istučete žumanjak, izgledat će kao da je kuhan.

10. Čisti med s vremenom se kristalizira, umjetni nakon podužeg pohranjivanja zadržava tekući sastav poput sirupa, javlja zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 11:38:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59e71b83b9e03e79868b4597/80

Ivan Šarić kreće na veliku kazališno- dvoransku turneju

Zagreb, Rijeka, Pula, Split, Zadar, Osijek, Varaždin, Šibenik, Slavonski Brod, Karlovac, Velika Gorica, Sisak…

Ivan Šarićnajpopularniji i najtraženiji komičar u Hrvatskoj, za čije nastupe se uvijek traži karta više, kreće nanacionalnu kazališno-dvoransku turneju. Komičar koji je prošle godine rasprodao dva nastupa u velikoj dvorani Vatroslava Lisinskog, gdje ga je gledalo čak 3500 ljudi,  dokazao je da je stand up komedija prerasla klubove i na velika vrata ušla u koncertne dvorane i kazališta. Pokretač i inspiracija za predstojeću turneju, ujedno prvu takve vrste u Hrvatskoj, bio je upravo Lisinski te posebna energija koncertnih i kazališnih dvorana.

"Nastupi u Lisinskom stvarno su nešto posebno. Rodila se neka energija i komunikacija između publike i mene, za koju vjerujem i nadam se, da ću osjetiti i u drugim dvoranama i kazalištima. Stvarno jedva čekam ponovo stati na daske Lisinskog." – izjavio je Šarić.

Nakon Lisinskog, stand up groznica zatrest će cijelu Hrvatsku! Ljubitelji humora doći će na svoje i u Rijeci, Puli, Splitu, Zadru, Osijeku, Varaždinu, Šibeniku, Slavonskom Brodu, Karlovcu, Velikoj Gorici teSisku.Zahvaljujući Šarićevom britkom humoru na račun muško-ženskih odnosa, religije, povijesti, politike te opservacijskog i apstraktnog humora uklopljenog u svakodnevne događaje ljudi koji žive u Hrvatskoj, kazališta i velike dvorane sve do sredine sljedeće godine biti će najposjećenija mjesta dobre zabave.

S obzirom da je svojim talentom i humorom nedavno osvojio i susjedne zemlje, nastupajući zajedno sa svjetski poznatim komičarem Pablom Franciscom, kojega je po riječima publike, itekako nadmašio, nema sumnje da će ova turneja biti rasprodana u rekordnom roku. Stoga na vrijeme rezervirajte svoje ulaznice koje su u prodaji nahttps://www.ivansaric.hr.

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 11:15:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58a2231eb4739879468b45c7/80
Foto: Pixabay

Najučinkovitije vježbe za mišiće i um po preporuci harvardskog profesora

Trčanjem maratona nećete najbrže steći čelične mišiće, tvrdi profesor s harvardskog Medicinskog fakulteta I-Min Lee, predlažući pet drugih, po njegovu mišljenju učinkovitijih tjelovježbi.

Umjesto maratona, koji često loše utječe na zglobove i probavni sustav, Lee preporučuje pet vrsta vježbi od kojih ćete imati jednaku ili veću korist - od jačanja mišića i kostiju, preko gubitka težine do zaštite srca i neurosustava. 

Rezultate istraživanja objavio je u izvješću pod nazivom "Starting to Exercise" objavljenom u sveučilišnom časopisu Harvard Healthbeat.

1. Plivanje

"Plivanje je savršena vježba", piše Lee. Osim što aktivira svaki mišić tijela, ne stvarajući pritom pritisak na zglobove i kralježnicu, plivanje štiti mozak od starenja i jača srčani mišić. To utječe na bolje pumpanje krvi i bolju cirkulaciju te protok i rad krvožilnog sustava. Plivanje utječe i na snižavanje povišenoga krvnog tlaka.

Ono je važno jer smanjuje razinu stresa. Pomaže kao fizička aktivnost u otklanjanju nervoze, ali i kao aktivnost opuštanja jer nema tjelesnoga pritiska. 

Budući da ne šteti kostima, plivanje se preporučuje oboljelima od artritisa i ostalih mišićno-koštanih oboljenja. Ova fizička aktivnost jača izdržljivost, podiže raspoloženje te pomaže u suzbijanju razvoja depresije. 

2. Tai Chi

Kineska borilačka vještina Tai Chi Chuan spoj je blagog pokreta i unutarnjeg mira, kojima je cilj pokretanje životne energije "Chi".

"Univerzalna je to vještina specifičnih pokreta koja dovodi do jedinstva uma (mozga) i tijela kroz pokret svih dijelova tijela kao cjeline, od pravilnog prirodnog disanja i dubinske relaksacije, do savršene ravnoteže", objasnio je Lee.

Tai Chi Chuan je primjeren ljudima koji vole blag i prirodan pokret. Kako ističu vježbači ove borilačke vještine, vježbanjem Tai Chi Chuana vraća se narušena ravnoteža tijela.

Svakodnevno vježbanje dovodi do poboljšanja općega tjelesnog i psihičkog stanja, što uspostava normalan tok energije u tijelu. Mogu ga prakticirati osobe svih životnih dobi, a osobito pomaže onima koji boluju ili se oporavljaju od moždanog udara, osteoporoze, zatajenja srca, visokoga krvnog tlaka, srčanog udara, multiple skleroze, Parkinsonove bolesti i fibromialgije.

Znatno ublažava mentalna stanja poput anksioznosti, depresije i stresa. Osobe koje vježbaju Tai Chi raspoloženije su, produktivnije, snažnije su im koncentracija i druge mentalne funkcije.

3. Vježbe snage

Vježbe snage ili vježbe otpora povećavaju mišićnu masu, što ubrzava i potiče metabolizam dok smo u stanju mirovanja te rezultiraju povišenom potrošnjom kalorija. Smatra se da se potrošnja nastavlja i dva sata nakon prestanka vježbanja.

Vježbama snage izgrađuju se mišići, a održavanje mišićne mase, dok ste, primjerice na dijeti jako je važno u održavanju visoke razine metabolizma, kaže Lee. 

Za ovu vrstu vježbi potrebne su vam sprave za vježbanje, utezi, elastične trake..., no postoje i vježbe s vlastitom težinom poput čučnjeva, trbušnjaka, leđnjaka i sklekova.

Dodatna korist rada s utezima je da bolje oponašaju naše prirodne kretnje u sportu ili svakodnevnu životu.

Da bi vježbe imale rezultate treba biti dosljedan, kaže Lee. 

4. Pješačenje

Premda ova aktivnost zvuči kao nešto jednostavno, čak i nekorisno, pješačenje je vrlo moćan lijek. 

Nekoliko studija je pokazalo da pješačenje u trajanju od najmanje 30 minuta, čak i umjerenom brzinom, ima pozitivan utjecaj na tijelo i mozak. Smanjuje razinu stresa, čuva zglobove i kosti i jedna je od ključnih aktivnosti u održanju dobroga zdravlja.

Već nakon 30 minuta hoda umjerene brzine značajno se poboljšava ukupno zdravstveno stanje organizma, a dnevnih 30 minuta može se podijeliti i u nekoliko kraćih dionica hodanja da bi učinak bio jednak.

Lee je nabrojio zdravstvene prednosti hodanja: ono smanjuje rizik od bolesti srca i infarkta,poboljšava kvalitetu sna, smanjuje rizik od visokog tlaka i dijabetesa, štiti od depresije, smanjuje opasnost od prijeloma u starijoj dobi, pomaže u borbi protiv stresa, smanjuje rizik od razvoje raka dojke i crijeva, poboljšava raspoloženje, potiče mršavljenje, pozitivno utječe na zglobove i smanjuje bol uzrokovanu artritisom. 

5. Kegelove vježbe

Ova vrsta vježbi jednako je značajna za muškarce i žene jer pridonosi jačanju grupe mišića koje nazivamo zdjeličnim mišićima. Oni se nalaze na dnu zdjelice, odnosno na mjestu gdje se nalazi urinarni trakt.

Ovi mišići, a to su uterus, mokraćni mjehur, tanko crijevo i rektum, starenjem postupno slabe.

Kegelove vježbe pridonose jačanju tonusa mišića, primjerice nakon poroda, ali i kod inkontinencije. Uloga mišića zdjeličnog dna je da zatvaraju tri otvora – uretru, rodnicu i anus i time zadržavaju i podupiru organe na mjestu prilikom povećanog pritiska.

Pritisak ne mora nužno biti od trudnoće, već i od kihanja, kašljanja, smijanja i nošenja tereta ili pritiska.

Za uspješno vježbanje važno je detektirati mišiće zdjeličnog dna.

Najlakše ih je locirati tijekom mokrenja, na način da se pokuša zaustaviti ili usporiti mlaz urina. Pritom ne treba zatezati mišiće nogu, trbuha ili stražnjice niti zadržavati dah.

Oni mišići koji se pritom osjete, upravo su oni koje treba jačati.

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 09:08:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .