Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5862666f1eea8f939a8b458e/80
Foto: D.N.

Novogodišnji koncert: Orkestar HNK Split ispratiti će Staru godinu

Kao solisti nastupit će flautistica Andrea Jelavić i klarinetist Ante Jelinčić

Orkestar Hrvatskog narodnog kazališta Split tradicionalno će kalendarsku godinu zaključiti 28, 29. i 30. prosinca izvedbama Novogodišnjeg koncerta kojim će ravnati Nada Matošević Orešković, a kao solisti nastupit će flautistica Andrea Jelavić i klarinetist Ante Jelinčić. Na programu su skladbe von Webera, Bizeta, te rodonačelnika bečke valcera von Suppéa i kralja bečkih valcer Johanna Straussa mlađeg.

Tek u devetnaestom stoljeću valcer ulazi u koncertnu glazbenu literaturu, a prvo takvo djelo skladba je vodećeg njemačkog romantičara Carla Marije von Webera (1786 - 1826). Poziv na ples Concertino za klarinet u Es-duru op. 26 skladao je navodno za samo tri dana 1811.

Carmen Georgesa Bizeta (1838 - 1875) ima mjesto u vrhu opernog repertoara i zapadnjačkog glazbenog nasljeđa općenito. Obrade opernih ulomaka i arija u virtuoznim solističkim kompozicijama bile su uobičajene u 19. stoljeću. Bizetova Carmen od nastanka je obrađivana u skladbama raznih skladatelja. Možda je najpoznatija. Jedna od ovih virtuoznih inačica Bizetovih melodija je Carmen Fantazija za flautu i orkestar flautista i skladatelja Françoisa Bornea (1840 - 1920), eksperta tehničkih mogućnosti flaute, koji Bizetove melodije vješto pretvara u virtuozne kaskade flaute, dajući fatalističnoj atmosferi Carmen zaigranu i svijetlu kvalitetu.

Franz von Suppé (1819 – 1895) rođen na splitskom Lučcu, jedan je od najpoznatijih operetnih skladatelja Austrougarske monarhije. Prisiljen u ranim šezdesetim godinama 19. stoljeća natjecati se s nezadrživom popularnošću francuskih opereta, osobito Offenbachovih, koje su redovito bile prvo predstavljane u Beču. Lijepa Galatea (Die schöne Galathée) opereta u dva čina, jedan je od prvih i najvećih njegovih uspješnih odgovora prevlasti francuskog operetnog stila. Nakon berlinske premijere 1863, predstavljena je u narednim godinama i publici Londona i New Yorka, da bi kasnije život nastavila ponajviše zahvaljujući koncertno izvođenoj uvertiri, čija popularnost nije presahla ni danas.

Johann Strauss mlađi (1825 - 1899), na tronu bečkog valcera naslijedio je oca Johanna starijeg. Njegove poletne i inventivne melodije, sjajne orkestracije i poticajna tempa unose novu svježinu u plesnu glazbu. Im Krapfenwald’l Par force Künstlerleben Na lijepom plavom Dunavu jedan je od najglasovitijih bečkih valcera. Nakon poraza u austrijsko-pruskom ratu 1866, depresivno raspoloženje Bečana uspijevaju naredne sezone popraviti braća Strauss svojim novim valcerima. 18. veljače 1867, samo tri večeri nakon što je prvi put predstavljen valcer 

Na lijepom plavom Dunavu, Johann Strauss mlađi Bečanima predstavlja valcer Život umjetnika, koji po sličnom obrascu donosi niz melankoličnih zamišljenih melodija u izmjeni sa živahnim brzim odjeljcima, svjedočeći o neobičnom bogatstvu nadahnuća koje je Johann Strauss uvijek iznova uspijevao iznaći u formi valcera. Brza polka Leichtes Blut Tritsch-Tratsch Polka op. 214 nastala godinama ranije, 1858., nakon uspješne sezone u Rusiji gdje je Strauss nastupao u Pavlovsku i Sankt Peterburgu. Ova polka zanimljivog imena odnosi se kako neki nagađaju na bečku strast za ogovaranjem, “tračanjem“. Raspoloženje i ove polke je poletno, uskovitlano i puno glazbene duhovitosti.

Facebook komentari

hr Tue Dec 27 2016 14:02:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58eff3c1b473983b228b4579/80
Foto: Pixabay

Pet izvora masnoće koje bismo trebali jesti češće

Namirnice uzgojene bez pesticida i drugih štetnih sastojaka imaju više hranjivih sastojaka, te su bolje za zdravlje pojedinca. Organska slanina je, primjerice, bogata je kolinom.
1.  Organska slanina
Visokokvalitetna slanina koja je dobivena od organski uzgojenog mesa puna je kolina, koji se pokazao kao saveznik u borbi protiv Alzheimerove bolesti i nekih drugih kroničnih mentalnih bolesti. Uz to je dobar izvor različitih vitamina B kompleksa, te cinka. Ovi nutrijenti pomažu u proizvodnji serotonina koji smanjuje tjeskobu, kaže nutricionistica Ali Miller

Da bi uživali u blagodatima slanine, važno je odabrati proizvod napravljen od lokalno uzgojenog mesa bez nitrata, hormona rasta i antibiotika, piše Punkufer.

2. Organski maslac 
Nutricionistički gledano, maslac je mnogo zdraviji izvor masnoće nego što ljudi misle, a osobito ako dolazi od organskog mlijeka. Ovakve mliječne masnoće sadrže veću koncentraciju vitamina K2 koji pomaže tijelu iskoristiti kalcij na pravilan način, kaže nutricionistica Laura Schoenfeld

Dakako, ona poboljšava okus druge hrane, a pripremljena s povrćem olakšava apsorpciju njihovih nutrijenata

3. Avokado
Avokado je hrana bogata oleinskom kiselinom i prehrambenim vlaknima koja uravnotežuje hormone u organizmu i pojačava zdravlje probave. Također se smatra odličnom hranom za oporavak nakon vježbanja jer sadrži kalij, kaže Ali Miller.

Ova "mesnata“ voćka se obično koristi za pripremu ukusnih namaza, ali se može dodavati i raznim salatama, ili posluživati uz pečena jaja i slično.

4. Žumanjak
Preskočite omlet od bjelanjaka i prigrlite žumanjke. Ovo je još jedna zanemarena, a masnoćama bogata hrana koja je nevjerojatni izvor vitamina A, B i selena. Žumanjci dobiveni od organskih jaja imaju više vitamina D i karotenoida koji žumanjcima daje narančastu boju, ističe Laura Schoenfeld

5. Tamna čokolada
Moja obitelj ima povijest srčanih bolesti, a istraživanja su pokazala da neke vrste čokolade mogu zaštititi ovaj organ. Potrebno je unijeti 200 miligrama flavonoida da bi se poboljšala cirkulacija i unaprijedilo zdravlje srca. 

To se može postići s dvije žlice kakaa ili 50 grama tamne čokolade s najmanje 70 do 80 posto kakaa, tvrdi nutricionistica Jennifer McDaniels, koja ga obično dodaje jutarnjoj zobenoj kaši. 

Pripazite i kupujte prirodni kakao prah jer on sadrži veću količinu flavonoida. 

Savjet plus
Lanene i chia sjemenke su biljni izvori omega 3 masnih kiselina koje smanjuju upalne procese u tijelu. Uz to sadrže prehrambena vlakna koja snižavaju krvni tlak te unaprjeđuju zdravlje srca i krvnih žila. Najbolje je njima započeti dan – dodati ih zobenoj kaši, smoothiejima, jogurtima i sličnim jelima.

Facebook komentari

hr Sun Dec 10 2017 16:50:01 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2d47e3b9e03e56228b4592/80
Foto: Screenshot YouTube

Tako mlad, a već milijunaš: Ryan ima samo šest godina i deset milijuna pratitelja na YouTubeu

Šestogodišnji Ryan, voditelj popularnog YouTube kanala Ryan ToysReview, već je multimilijunaš, piše Forbes.

Naime, Ryan se našao na ljestvici YouTubera koji su najviše zaradili u 2017. godini. Ovaj dječačić je u ovoj godini, prema podacima na Forbesu, zaradio 11 milijuna dolara te tako zauzeo osmo mjesto ljestvice YouTube zvijezda koje najviše zarađuju. Kanal su pokrenuli njegovi roditelji 2015. godine. Oni snimaju i produciraju Ryanovu emisiju zbog koje je on vrlo brzo postao jedna od najpopularnijih YouTube zvijezda na svijetu, piše Index.

Sve je počelo tako što je Ryan, kao četverogodišnjak koji je obožavao gledati recenzije igračaka na YouTubeu, upitao roditelje zašto i on to ne bi mogao raditi. Proslavio ga je video u kojem otvara golemo Pixarovo jaje puno igračaka koji je objavljen u srpnju 2015. godine. Do danas taj video ima više od 800 milijuna pregleda.

Osim igrački, Ryan je počeo recenzirati i slatkiše, a na YouTubeu ga prati već više od 10 milijuna ljudi.


Facebook komentari

hr Sun Dec 10 2017 15:49:31 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2d3c53b9e03e31228b45a3/80
Foto: Screenshot Youtube

100-godišnjakinja otkrila tajnu dugog života: Vino, vino i samo vino!

Čaša vina očito produžava život
Svaki put kad pročitam priču da je netko doživio 100 godina, odmah se zapitam i razmišljam: Što moram promijeniti u vlastitom životu kako bi došla do ove brojke? Nakon priče Florence Bearse, kada je u pitanju ispijanje vina, odlučila sam da ne moram ništa mijenjati, piše novinarka Harper's Bazaara

Florence je nedavno napunila 100 godina i kada sam je pitala koja je tajna stoljetnog življenja, imala je ikonski odgovor:

- Volim svoje vino. Ne oduzimajte mi ga. 

To je savjet kakav ljudi trebaju. Uistinu, to je krajnje nevjerojatno da je tajna tako jednostavna, ali očito je istina. 

Florence zauvijek, zaključila je novinarka! 

Facebook komentari

hr Sun Dec 10 2017 14:54:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c124cbb47398f1ad8b458a/80
Foto: Pixabay

5 jednostavnih načina kako smanjiti unos soli u organizam

Svi smo svjesni smo da prekomjerno unošenje soli u organizam nije zdravo, ali ne razmišljamo na koje načine unosimo najviše soli i koliko nam to zaista može štetiti.

Prekomjeran unos soli u organizam može biti uzrok pretilosti, srčane i plućne bolesti, bubrežne bolesti, ali povećava i rizik od moždanog udara. Smanjene  prekomjernog  unosa soli u organizam Svjetska zdravstvena organizacija uvrstila je u 9 globalnih ciljeva za prevenciju kronično nezaraznih bolesti.

Preporučeni dnevni unos kuhinjske soli u organizam jednak je jednoj čajnoj žlici (6 g),  a Hrvati dnevno unose gotovo dvostruko više (11,6 g) soli. Zabrinjavajuća je informacije  da čak 9 od 10 Hrvata unosi previše soli u organizam, na godišnjoj razini više od 4 kg, što je gotovo dvostruko više od preporučenog unosa., piše ordinacija.hr

1. Ujutro prije posla doručkujte žitarice

Nismo ni svjesni da upravo kruhom i pekarskim proizvodima unosimo veliku količinu soli  u  organizam. Pojedini pekarski proizvodi sadrže gotovo 5 grama soli čime smo gotovo zadovoljili dnevne potrebe. Umjesto pereca i peciva za doručak odaberite müsli s više vrsta žitarica u kombinaciji s polumasnim mlijekom.


2. Pazite kakve grickalice birate

U jesen i zimu rado  biramo  večernje opuštanje uz filmove ili najdraže serije, a slane grickalice su neizostavan dio. Umjesto gotovih kokica sami ispecite kokice s ograničenom količinom soli ili čak bez soli, a umjesto prženog kikirikija birajte kikiriki u ljusci.

3. Sol zamijenite drugim začinima

Kako  bi  smanjili korištenje soli u pripremi obroka, velika pomoć nam mogu biti začini.  Umjesto soli dajmo priliku i drugim začinima, eksperimentirajmo s ružmarinom, bosiljkom, lukom, paprom ili mljevenom paprikom.

4. Naučite kontrolirati unos soli u organizam

Unos soli možemo smanjiti ako postanemo svjesni u kojem se sve namirnicama
nalazi sol. „Skrivenu“ sol možemo izbjeći ako u naviku uvedemo čitanje deklaracije i obratimo pozornost na udio soli.

5. Birajte proizvode s manjim udjelom soli

Najveću količinu soli, više od 75% unosimo kroz hranu stoga je nužno birati proizvode na  kojima je jasno istaknuto da sadrže manji udio soli. 

Facebook komentari

hr Sun Dec 10 2017 13:29:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .