Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/596dc003b9e03ee93e8b4609/80
Foto: slobodnadalmacija.hr

Sveučilište u Splitu i studentski centar uključili se u pomoć

Oslobođeno 5000 ležajeva i poslano 200 litara vode

Sveučilište u Splitu i Studentski centar uključili su se u akciju pomoći vatrogasnim postrojbama aktivnim na požarištu u Splitu. Tako je tijekom protekle noći na teren poslano 2000 litara vode i sokova  te tisuću sendviča koje su djelatnici SC-a dijelili od 22 sata do jedan sat u noći, duž požarišne linije od Žrnovnice do Kile.

 

Također, u studentskim domovima oslobođeno je 500 ležajeva koji su već sinoć stavljeni na raspolaganje za prihvat 178 vatrogasaca i pripadnika policije, pristiglih na požarište iz ostalih dijelova Hrvatske, ali i građana koji su u požaru izgubili dom ili su morali biti evakuirani. Osim smještaja, osigurani su im hrana te usluge praonice rublja.

 

Navedene usluge su stavljene na raspolaganje dok god nadležne službe, s kojima su  Sveučilište i Studentski centar u stalnom kontaktu, procjenjuju da za to postoji potreba.

 

hr Tue Jul 18 2017 10:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b505ae8cb557ad51d8b4b81/80
Foto: Pixabay

Planirate na put? Naoružajte se strpljenjem, čekanja na granici traju i po sat i pol'

Na većini cesta u smjeru mora i obrnuto prema unutrašnjosti promet je srednje gust. Pojačan je promet na autocesti A3 Bregana-Lipovac u smjeru istoka. Kolnici su mjestimice mokri i skliski u Istri, Hrvatskom primorju, Lici, Slavoniji, Baranji, središnjoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj.

Kolnici su mjestimice mokri i skliski u Istri, Hrvatskom primorju, Lici, Slavoniji, Baranji, središnjoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj. Mogući su odroni, javio je Hrvatski autoklub (HAK) u 9 sati i vozačima savjetuje da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama te održavaju sigurnosni razmak između vozila.


Na autocesti A1, kod naplatnih postaja Lučko u oba smjera nema dužih čekanja kao i kod naplatnih postaja Demerje u smjeru Zagreba nema dužih čekanja, a vozila u kvaru su na 423. i 364. km u smjeru Dubrovnika.

Na autocesti A5 Beli Manastir-Osijek-BiH vozilo u kvaru je na 76. +300 km u smjeru Sredanaca.


Ljetna zabrana prometa za teretna motorna vozila najveće dopuštene mase iznad 7,5 tona na pojedinim cestama u Istri i priobalju bit će danas od 12 do 23 sata. Zabrana nema na autocestama kao i na državnoj cesti DC1 (dijelom Lička magistrala).

Na graničnim prijelazima najduža su čekanja zabilježena na Macelju gdje na ulaz osobna vozila čekaju sat i pol.

Trajekti i katamarani plove prema redu plovidbe.

hr Sun Jul 22 2018 10:38:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b5036b9cb557ad51d8b4b6c/80
Foto: Hina

Sve više stranaca želi posjetiti Hrvatsku nakon uspjeha Vatrenih

Brojni turisti su produljili boravak u Hrvatskoj zbog odlične atmosfere u zemlji za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva, što je na brojnim tržištima uz goleme promotivne efekte izazvalo i porast potražnje, pa i u Francuskoj, UK-u i Rusiji s kojima je Hrvatska igrala završne utakmice, kaže direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić.

Najavljujući nove promotivne kampanje HTZ-a za posezonu na deset tržišta, koje će krenuti za nekoliko dana, Staničić za Hinu iznosi da informacije koje dobivaju s raznih tržišta govore o porastu zanimanja za Hrvatsku uslijed odličnog nastupa na Svjetskom nogometnom prvenstvu, piše index.hr

"Iako je sada teško reći neke konkretne brojke i koliko će se taj uspjeh pretočiti u više dolazaka i noćenja u Hrvatskoj, ipak se očekuje pozitivan utjecaj, a i gotovo svi naši partneri na ključnim emitivnim tržištima, pogotovo iz Francuske, SAD-a, Italije, Austrije, Velike Britanije, Rusije i drugih, potvrđuju da su takva očekivanja realna", kaže Staničić.

Dodaje da pozitivna očekivanja temelje i na izvrsnim rezultatima svih provedenih aktivnosti HTZ-a povezanih s odličnom igrom Vatrenih, kojima su doprli do milijuna ljudi diljem svijeta putem društvenih mreža i web stranicama HTZ-a.

Govoreći o novoj kampanji za posezonu koja slijedi, ističe da će u tome komunicirati turističke proizvode enogastronomiju, nautiku i aktivni odmor, kao i da nastavljaju s korištenjem sekvenci iz već poznatog spota u svijetu s hrvatskim sportašima i umjetnicima "Ambasadori hrvatskog turizma" s inačicom slogana "Croatia, full of excellent players", koji su pokrenuli tijekom SP-a u Rusiji.

Pritom će nogometaše povezati kroz prizmu fotografija i tekstova s destinacijama iz kojih dolaze, te tako vizualno i komunikacijski spojiti Slavonski Brod i Marija Mandžukića, Donji Miholjac i Domagoja Vidu, Luku Modrića i Zadar, Ivana Perišića i Omiš, Antu Rebića i Imotski, itd.

Hrvatska u Francuskoj među rijetkima bez zastoja turističkog bukinga

Na upit kakvi su trendovi turističke potražnje i prodaje za Hrvatsku u zemljama s kojima je Hrvatska igrala završne tri utakmice na SP-u u Rusiji i je li bilo storniranja ili pada prodaje, iz Glavnog ureda ističu da se to nije dogodilo ni u Rusiji (četvrtfinalna utakmica), ni u Engleskoj, odnosno UK-u (polufinale), niti u Francuskoj (finale).

"Iz Francuske trenutno bilježimo porast turističkog prometa od oko 10 posto u odnosu na isto lanjsko vrijeme, a posebno veseli što sve više Francuza dolazi i u pred i posezoni, i u regije poput Zagreba, Slavonije, Istre ili pak Kvarnera gdje ih do sada baš nije bilo puno. Tome ove godine pridonose i nove izravne avio linije iz nekoliko francuskih gradova uključujući i Pariz", kažu iz HTZ-a temeljem informacija iz pariškog predstavništva, iz kojeg kažu i da se SP u nogometu prilično negativno odrazilo na prodaju većine odmorišnih destinacija, ali ne i za Hrvatsku, za koju je prodaja porasla i tijekom SP-a.

Naglašavaju i da iz francuskog udruženja organizatora putovanja SETO ističu da njihove članice bilježe porast ljetnih rezervacija za Hrvatsku viši od 21 posto u odnosu na 2017., kao i da je prema Udruženju francuskih turističkih agencija Les Enterprises du voyage Hrvatska prvi put ove godine uz Španjolsku, Grčku, Italiju, Tunis, Portugal, Maroko, Veliku Britaniju, Tursku i Njemačku, na ljestvici najpopularnijih destinacija.

Slično je i u UK-u, gdje je predstavništvo HTZ-a u Londonu zbog nogometnog uspjeha primilo puno mailova podrške od partnera i brojnih Britanaca koji su bili u Hrvatskoj ili tek planiraju ići.

"Partneri u UK poručuju da pozitivni efekti nogometnog uspjeha tek slijede u idućim tjednima, te da su dobrim trendovima pridonijele i brojne medijske objave u najpopularnijim emisijama, portalima, novinama i časopisima te na društvenim mrežama", kažu iz HTZ-a.

Iz Rusije također stižu dobre vijesti, potražnja za Hrvatskom raste po nekim podacima i 20 posto u odnosu na lani, i seže čak do listopada, a vodeći touroperatori vjeruju da će s njima u Hrvatsku doći više ruskih turista nego lani.

Hrvatska ''screaming hot'' destinacija

I u SAD-u, gdje nisu tradicionalno skloni nogometu, sjajan nastup hrvatske nogometne reprezentacije na SP-u je dočekan s puno zanimanja Amerikanaca, a to je pojačalo i vidljivost i poziciju Hrvatske na turističkoj mapi.

Brojne su američke sportske i druge zvijezde, od NBA košarkaša Dwyanea Wadea i repera Snoop Dogga do glumaca Reese Witherspoon i Russella Crowea i drugih, komentirale s oduševljenjem igru Hrvatske, skupivši pritom brojne lajkove i dijeljenja na društvenim mrežama, a i brojni su, pa i najutjecajniji američki mediji pisali o tom uspjehu i pogotovo dočeku u Zagrebu.

"Iz SAD-a ove godine već bilježimo porast dolazaka turista od 25 posto i noćenja od 21 posto, a prema informacijama partnera, poraste možemo očekivati i iduće godine, jer je poznato da Amerikanci putovanja bukiraju i godinu dana unaprijed. Neki touroperatori u SAD-u su se već pohvalili i 50 posto većom prodajom grupnih aranžmana u odnosu na isto vrijeme 2017., opisujući i Hrvatsku kao 'screaming hot' destinaciju u 2018.", poručuju iz HTZ-a.

Porast zanimanja i prodaje za Hrvatsku zbog nogometa bilježe i kineski touroperatori, a cijene letova su se, kako prenose kineski mediji, iz Kine odnosno Pekinga prema Zagrebu udvostručile od trenutka kada je Hrvatska sudjelovala u finalu SP-a.

Za oko 300 posto poraslo je i pretraživanje Hrvatske na internetu, a uz nogomet porastu potražnje pridonosi i to što kineski mediji ističu da su u Hrvatskoj cijene relativno niže nego u zapadnoj Europi, istodobno navodeći porast potražnje kineskih turista i za Island te Francusku, također zbog njihove dobre igre na nogometnom SP-u.

hr Sun Jul 22 2018 09:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b542a30cb557ad62e8b4945/80
Foto: PIXABAY

Split puca po šavovima, ima previša turista u špici

Ne pomaže niti ulaganje u infrastrukturu koje je preskupo za kratku sezonu.

Grad Split već ovog ljeta puknuo je po šavovima zbog turističkog zagušenja, jer je za bar 20 posto probio gornju granicu izdržljivosti koju je na temelju lanjskih brojki definirala opsežna studija prihvatnih kapaciteta Splitsko-dalmatinske županije Instituta za turizam. Turističko opterećenje je prejako za postojeću infrastrukturu, no rješenje nisu ulaganja u infrastrukturu koja bi bi bila preskupa za Grad i njegove stanovnike, upozoravaju naši sugovornici. 

Osim pada kvalitete života u gradu, ovakav trend će vrlo brzo urušiti i sam turizam, smanjiti potražnju i cijene, a povećati davanja. Jedini mogući smjer za Split je konačno zaustavljanje enormnog rasta broja kreveta, najviše u privatnom smještaju, dnevnih posjetitelja, te prebacivanje turističkog prometa van špice sezone. Ni jedno ni drugo za sad se nije pokazalo kao lak cilj.

U Institutu su izračunali da je broj noćenja u Splitu od 2014. do 2017. godišnje rastao za prosječnih 26 posto, a dosadašnji rezultati u 2018. pokazuju nastavak uzlaznog trenda, kako noćenja tako i kapaciteta, i to najviše u privatnom smještaju. Od ukupno 34,5 tisuće kreveta, koliko je na jučerašnji dan bilo prijavljeno u Splitu na sustav eVisitor, tek 3320 kreveta je u 38 hotela, dok je u privatnom smještaju 23 tisuće kreveta, odnosno čak 18 posto kreveta više nego lani, piše poslovni.hr

Za 18 posto porastao je i broj noćenja u lipnju, dok je svibanj s 211 tisuća noćenja bio jači za 30 posto od lanjskog. Lani je u kolovozu Split imao 555 tisuća noćenja, ili 17 posto više nego u godini prije, u srpnju je bilo 528 tisuća noćenja, ili 21 posto više nego u srpnju 2016. godine. Za Split su to i previsoke brojke.

Analiza koju je Institut napravio anketiranjem građana, turista, jedinica lokalne uprave, te uz pomoć informacija javnih i komunalnih poduzeća, pokazala je da su već lani splitski promet i komunalna infrastruktura bili na granici izdržljivosti. Ugroženi su opskrba vodom i strujom, otpad je posebna priča zbog nesaniranog odlagališta Karepovac, ne funkcionira sustav razdvajanja otpada, ne postoji županijski centar za gospodarenje otpadom.

Nema mjesta ni za otpadne vode, kanalizacija ima slab kapacitet, dolazi do izlijevanja miješanih oborinskih i otpadnih voda u razdobljima opterećenja i niske razina obrade otpadnih voda. Nema dovoljno prometnica, parkinga, ne postoji niti odgovarajući autobusni niti kamionski terminal.

Istraživanje Instituta je pokazalo da turisti još uvijek ne osjećaju ove negativne strane života u Dalmaciji i Splitu, a domaćini su podijeljeni na one koji od turizma zarađuju, pa priželjkuju dodatni rast, i one koji zbog turizma ljeti iseljavaju zbog prevelikih gužvi. Lokalce najviše smeta prometna gužva, gužva na plažama i ulicama, četvrtinu ispitanika smeta buka koja remeti mir u domu, 46 posto neprimjereno odloženo smeće i smrad kontejnera.

Lokalna samouprava smatra da bi broj turista u sezoni trebalo zadržati na postojećoj razini, a broj jednodnevnih posjetitelja smanjiti. Analitičari smatraju da bi Split, s obzirom na svoju veličinu, posebice u usporedbi s Dubrovnikom, mogao povećati broj turista u sezoni, u budućem razdoblju, za oko 30 posto, ali uz prethodno rješavanje ključnih infrastrukturnih problema. To za komunalnu infrastrukturu znači izgradnju velikih javnih garaža u središtu grada, stvaranje sadržaja namijenjenih turistima izvan prostora Dioklecijanove palače, uključujući i Žnjan i Marjan, te reguliranje istodobnog boravka kruzera. Dugoročno valja razmisliti i o izmještanju ključnih prometnih objekata iz područja Gradske luke, u prvom redu trajektne luke i autobusnog kolodvora.

Dok su se jedne strane u jedinicama lokalne samouprave izjasnili da broj kreveta u obiteljskom smještaju te broj kuća i apartmana za odmor treba zadržati na sadašnjoj razini, dozvolili su samo u Splitu rast objekata za 20 posto, a kreveta za 18 posto. To je duplo veći rast od nacionalnog prosjeka u ovoj godini.

Brzi pregled platformi za iznajmljivanje pokazuje da se usred sezone u Splitu može naći i deset do petnaest puta više slobodnih apartmana nego recimo u Rovinju i Poreču, čak Šibeniku. Prvog dana kolovoza u Splitu se preko Booking.coma trenutno može naći čak 716 praznih apartmana za dvoje, u Šibeniku je na taj datum prazno tek tek 184 apartmana, u Rovinju 81, u Poreču tek 40.

“Rast turističkog broja noćenja u Splitu od preko 20 posto godišnje već predstavlja ozbiljan problem. Split nema kapacitet za prihvatiti toliki broj turista uz najbolje upravljanje. Pojedini resursi su konačni i nije ih moguće povećati, a one koje je moguće povećati iziskuju takva financijska ulaganja da bi to značilo povećanje troškova života za domaće stanovništvo do razine koju ne bi mogli izdržati”, upozorava Gojko Čepo, splitski SDP-ovac i bivši gradski vijećnik, inače tehničke struke, te upućen u komunalnu sliku Splita. Čepo pojašnjava da se broj stanovnika u Dalmaciji u špici sezone poveća za oko 40 posto, i tome se prilagođava kompletna infrastruktura.

“Zbog svega 60 ili 70 dana turističke sezone, sve sustave je potrebno projektirati za nekoliko puta veći broj potrošača, koje će platiti oni koji ovdje žive cijelu godinu. Istovremeno, već ove godine, dan uoči početka Ultra Europe festivala na booking.com u Splitu se moglo naći noćenje za 200 kuna po osobi. Ako će broj noćenja u 2018. biti otprilike 2,5 milijuna, prosječna zauzetost ležaja bit će oko 20 posto, što znači da će iznajmljivači i ugostitelji jedni drugima rušiti cijene, a istodobno će i jedni i drugi dobivati će sve veće račune za komunalnu naknadu, odvoz i zbrinjavanje otpada, vodoopskrbu i odvodnju”, pojašnjava Čepo.

hr Sun Jul 22 2018 08:54:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b5423bccb557a32378b4796/80
Foto: PIXABAY

Opet ista priča, koncesionari napadaju kupače: Ne dajte se potjerati, ovo su vaša prava

“Ako je koncesionar stavio ležaljke preko cijele plaže, vi mu ih slobodno možete maknuti i na njihovo mjesto staviti ručnik. On ne može ograničiti kretanje po plaži, odnosno opću upotrebu”, objasnio je Branko Kundih s portala Hrvatsko pomorsko iznijevši tumačenje Zakona o pomorskom dobru
Incidenti na jadranskim plažama oko “prevlasti” ležaljki ili ručnika postaju svakodnevicom u jeku turističke sezone. O jednom takvom incidentu na plaži u Baškoj Vodi piše Slobodna Dalmacija, prenosi net.hr. Tamo su dvije djevojke na plaži pomakle ležaljke namijenjene iznajmljivanju kako bi prostrle svoje ručnike. Ubrzo se pred njima pojavio komunalni redar, a na snimci koju su djevojke napravile mobitelom njegova je tirada bila ovakva:

“Ti nećeš ovdje zakon provoditi, ja ga provodim, a ne ti, ja znam što je propisno, a ne vi! A kad budete svojoj kući, vi onda propisno određujte, i ja ću vam sada napisati kaznu na licu mjesta.” Prethodno im je rekao da nemaju pravo pomicati ležaljke tražeći od njih da ih vrate u “prvobitni položaj” kako ih je tamo namjestio vlasnik koncesijskog odobrenja. Još im  je, shvativši da ga snimaju, zaprijetio da će im “razbiti mobitel”.

“Ima na plaži mjesta i gdje nema ležaljki”

Načelnik Općine Baška Voda Josko Roščić na upit novinara Slobodne Dalmacije kazao je da ne opravdava postupak komunalnog redara te da će ovaj snositi sankcije kada se utvrdi što se dogodilo. No, načelnik je kazao da i djevojke nisu valjano postupile.

“Koncesionar postavlja ležaljke, zato i postoji koncesija. Ima na plaži mjesta i gdje nema ležaljki, pa kupač nema pravo otići na područje koncesije i ponašati se kao da je nema. Dakle ne smije ni gost raditi što ga volja, tako da niti podržavam da oni rade što im padne na pamet, ali naravno ni da redar na njih viče”, kazao je načelnik.

Prema propisu, polovica ležaljki smije biti izložena na plaži, a preostale se postavljaju na zahtjev gostiju. Ne radi se o tome da su korisnici ležaljki povlaštena skupina, jer u turizmu toga ne smije biti, nego se radi o tumačenju zakona, pa vlasnik koncesijskog odobrenja smije biti gazda na “svojem” terenu

“Najviše bih volio maknuti tu odvratnu plastiku s plaža”

No, načelnik općine Brela Stipe Ursić drugačije tumači propis od svoga kolege u Baškoj Vodi.

“Ne želim blatiti kolege, ali kada ujutro u 7 sati prođem Baškom Vodom na putu do Makarske, vidim samo gomile bijele plastike. Osobno bih najviše volio maknuti tu odvratnu plastiku s plaža, ali ima ljudi, ima branitelja koji godinama iznajmljuju i od toga žive pa nije tako lako izvedivo. Međutim, u konačnici smo mi ti koji određujemo i uvodimo pravila”, kazao je Ursić za splitski dnevnik.

On dodaje da u je Brelima zabranjeno slaganje ležaljki na plaži već one stoje na jednoj hrpi odakle se mogu postaviti na plažu tek kada koncesionar izda račun turistu. Još kaže da su u Brelima od ove godine uveli novost da svaki koncesionar koji potpisuje ugovor biva suglasan s time da mu se, ako ne ispunjava uvjete, koncesija može oduzeti bez prava na žalbu. U ugovoru su jasno definirane njihove obaveze, propisana je obuća i odjeća, pa se obvezuju na majice kratkih rukava s istaknutim nazivom obrta, ležaljke se ne smiju postavljati na plažu, komunalni redari sve to svakodnevno kontroliraju, a koncesionar je obavezan voditi računa i o čišćenju te održavanju plaže.

“Kupač je glavni i on može leći tamo gdje je slobodno”

U Brelima se također “obračunavaju” i s rezerviranjem atraktivnijih mjesta na plažama ostavljanjem ručnika i prostirki što je činio nemalo broj turista.

Inače, Splitsko-dalmatinska županija ima pravilnik koji propisuje odnos postavljenih ležaljki i slobodne plaže, kao i sve druge uvjete. Taj pravilnik kaže da 60 posto plaže mora biti slobodno.

“To bi se trebalo poštovati, i do sada vezano za to nismo imali problema. Redari mogu provjeriti odgovara li površina planu za koji je dana koncesija, ako ne, prosljeđuje se Županiji i onda su oni na potezu. No nema govora da koncesionar može imati prednost, jer kupač je glavni, on može uzeti ležaljku ili leći tamo gdje je slobodno”, kaže Dražen Nemčić, zamjenik gradonačelnika Makarske.

“Ležaljke možete slobodno maknuti…”

Ležaljke se, kaže on, smiju rasporediti na plažu uz uvjet da njihov broj ne premašuje propisani, da su propisno udaljene od mora i da se između formacija ležaljki ostavi prolaz. Osvrnuo se i na ulogu komunalnih redara.

“Redarima je izričito rečeno da se ne trebaju petljati u koncesiju, koncesionar je dužan brinuti o redu, čak i nezakonitoj prodaji i čišćenju. Naši su redari po meni preiskusni i sumnjam da bi napravili takav gaf, ali ako bi, onda bi, uz egzaktan dokaz, snosili sankcije”, rekao je makarski dogradonačelnik.

Branko Kundih, koji vodi stručni portal Hrvatsko pomorsko dobro, dao je tumačenje ovih slučajeva prema Zakonu o pomorskom dobru.

“Ako je koncesionar stavio ležaljke preko cijele plaže, vi mu ih slobodno možete maknuti i na njihovo mjesto staviti ručnik. On ne može ograničiti kretanje po plaži, odnosno opću upotrebu te mora osigurati dovoljno prostora za kretanje, kupanje, šetanje i navlačenje malog broda na obalu”, objasnio je Kundih.

hr Sun Jul 22 2018 08:27:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .