Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ebe8fe46f2ab85f298b4662/80
Foto: Google karte

Sanacija asfalta na Trgu Gaje Bulata: Premješta se autobusna stanica

Taxi stajalište ostaje izvan obuhvata radova.

U ponedjeljak, 18. svibnja 2020. počinju radovi na sanaciji asfaltnog zastora na Trgu Gaje Bulata zbog čega će se s te lokacije autobusna stanica premjestiti na križanje Sinjske i Zagrebačke ulice, a taxi stajalište bit će izvan obuhvata radova.

Iako završetak radova ovisiti o stanju instalacija na terenu i veličini potrebnih sanacija, planira se da oni budu završeni za deset dana.

Sukladno Zakonu o sigurnosti cestovnog prometa za vrijeme izvođenja radova bit će postavljena privremana prometna signalizacija.

hr Fri May 15 2020 14:49:52 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ed66d6a6f2ab832528b4596/80
Foto: Brodosplit

U Brodosplitu položena kobilica broda za krstarenja polarnim područjima

Riječ je o brodu za polarne ekspedicije, koji je ugovoren za krajnjeg naručitelja tvrtku Oceanwide Expeditions, koja je specijalizirana za ekspedicijska putovanja na Antarktiku i Arktik.

U Brodograđevnoj industriji Split, u utorak 02. lipnja 2020. godine na ležaj br. 3 položena je kobilica za novogradnju 485, putničkog broda za krstarenja polarnim područjima, koji će nositi ime ''Janssonius''

Riječ je o brodu za polarne ekspedicije, koji je ugovoren za krajnjeg naručitelja tvrtku Oceanwide Expeditions, koja je specijalizirana za ekspedicijska putovanja na Antarktiku i Arktik. 

Na polaganju kobilice su prisustvovali Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita i Wijnand van Gessel, vlasnik tvrtke Oceanwide Expeditions, te Zvonimir Novak, pomoćnik ministra gospodarstva i Ruđer Friganović, direktor Hrvatske brodogradnje-Jadranbrod i brojni uzvanici, predstavnici naručitelja i partneri u gradnji.

- Nakon što smo prošle godine isporučili prvi polarni kruzer ‘Hondius’ kojega smo izgradili u roku i unutar budžeta, kupac je iskazao svoje zadovoljstvo na najbolji mogući način - odmah je naručio još jedan potpuno isti brod. Osim nas na prvom brodu je zaradila i država, kao i HBOR, a ovo je nastavak uspješne suradnje Brodosplita i nizozemskog brodovlasnika, zbog čega sam izuzetno ponosan jer smo dokazali da idemo u dobrom smjeru, istaknuo je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.

Brod će biti dugačak 108,6 metara, širok 17,6 metara, a brzinu od 15 čvorova osiguravaju mu dva glavna motora ukupne snage 4260 kW. Moći će ugostiti 194 putnika smještenih u 81 kabina, o kojima će se brinuti 78 članova posade.

- Izuzetno smo zadovoljni prvim brodom ‘Hondius’, koji je nadmašio naša i očekivanja putnika i posade jer je vrlo ekonomičan, Da nismo zadovoljni, ne bismo danas ovdje uopće bili. Nadam se da će i situacija s korona krizom proći do datuma isporuke, koji je predviđen u 08.2021. Također vjerujem u dugoročnost suradnje s Brodosplitom i izgradnju još dva nova broda, naglasio je Wijnand van Gessel, vlasnik tvrtke Oceanwide Expeditions.

Svojim će putnicima ponuditi visoki hotelski standard kao i razne kategorije kabina, od prostranih apartmana do dvosobnih i četverosobnih kabina, gdje će im se s višestruko osiguranim sustavima koji ih opslužuju omogućiti siguran i ugodan boravak. Razvijajući vlastitu flotu brodova prilagođenih ledenim morima, Oceanwide Expeditions promovira male, fleksibilne ture koje putnicima pružaju bliski kontakt s polarnim divljim životinjama, krajolicima i povijesnim znamenitostima. 

- Najvažnije je da se poštuju rokovi izgradnje, čime se ne dovodi u pitanje vraćanje jamstava. Ovakvi projekti dokazuju isplativost u sektoru brodogradnje, za sve sudionike, HBOR, državu koja je dobila naknadu za izdavanje državnih jamstava, poštujući sva pravila Europske komisije, rekao je Zvonimir Novak, pomoćnik ministra gospodarstva.

Brod za krstarenja polarnim područjima bit će izgrađen u klasi “LR PC6”, koji ispunjava posljednje zahtjeve Lloyd Registra za plovila “Polar Class 6”, i na raspolaganju prvim putnicima bit će za arktičku sezonu 2021/2022. godine.


hr Tue Jun 02 2020 17:17:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ed667a76f2ab8bf508b461a/80
Foto: Zeleni Dalmacije

Zeleni Dalmacije: 'Sramotno je da asfalt ljubi kazališnu zgradu, a dio Porinove ulice uređen je kamenim pločama'

Ne zaslužuje li Tončićeva ulica uređenje kao i Matošićeva ? Kako to da se još nije uredio okoliš Poljane Tina Ujevića do parkirališta i od Konzuma do drugog parkirališta, pitaju Zeleni Dalmacije
Priopćenje Zelenih Dalmacije prenosimo u cijelosti:

"Jedna od prvih ekoloških kampanja u kojoj smo sudjelovali krajem devedesetih godina bila je akcija za povratak zelenog okoliša , komunalnog uređenja Trga Gaje Bulata  i prostora Poljane Tina Ujevića.  Danas smo u 2020. i još se borimo ?!  

Očekivanja Zeleni Dalmacije od gradonačelnika A. Krstulovića Opare još se nisu ispunila. Prošlo je više od polovine mandata, a ne vidimo nikakve bitne promjene osim radova na  prometnicama što bi zapravo trebala biti rutinska, planska djelatnost koja se može i mora odvijati bez naročitog isticanja. 

Postavljanje asfaltnog zastora ispred HNK pala je zastor naših nadanja u neki „lipši Split ”. Za nas je sramotno da asfalt „ljubi” kazališnu zgradu a dio Porinove ulice je uređen kamenim pločama. Očekivali smo komunalno uređenje i spajanje svih pješačkih ulica popločavanjem, hortikulturnim uređenjem  u jedan urbanistički red  i cjelinu. 

Protivnici smo ovakvog krpanja koje je radio i bivši gradonačelnik Baldasar sa susjednim ulicama Kralja Tomislava i Klaićeve poljane.Jesmo li se zapitali treba li nam promet vozilima osim opskrbnog punkta isprede teatra i Prime ? Veliki dio gradova u EU izmjestio je promet iz  gradskih jezgri posebno sada u epidemiji korone. Kreće  se i  u radikalnije zahvate.

Ne zaslužuje li Tončićeva ulica  uređenje kao i Matošićeva? Kako to da se još nije uredio okoliš Poljane Tina Ujevića  do parkirališta i od Konzuma do drugog parkirališta? 

Ne želimo nagađati kako se u Plinarskoj ulici sprema „asfaltni zastor”. Vjerujemo da se  navedeno  može  pokrenuti kroz natječajne ideje ili nova rješenja što bi bilo odgovorno za ovaj dio srca grada.Ako nemamo komunalna uređenja spomenutih prostora želja nam je da se „ dogodi ” komunalni pravilnik -  barem za iduću godinu. Mislimo kako je to odgovornost svih dionika političkog života grada . 

I da završimo s utjehom. Raduje činjenica sadnje triju platana iza kuće Jelaska  što je bio dio projekta Zelenog prstena oko povijesne jezgre", poručili su Zeleni Dalmacije.
hr Tue Jun 02 2020 16:52:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ed178f86f2ab8de498b4575/80

Kriminalist i stručnjak za sigurnost o Rimac: 'Imala je jaki motiv za provjeru, ali pogriješila je'

Jučer se, pak, pojavila neslužbena informacije da je Josipa Rimac angažirala stručnjaka jer je posumnjala da je netko prisluškuje, ali ne zbog njenih mutnih poslova, nego iz privatnih razloga.

Uhićenje bivše gradonačelnice Knina Josipe Rimac, prema svemu sudeći, vjerojatno se dogodilo ranije nego što su istražitelji to planirali. Rimac je saznala da je netko prisluškuje. Ne bi bio prvi put da procure informacije o istragama protiv visokorangiranih državnih dužnosnika, no Željko Cvrtila, kriminalist i stručnjak za sigurnost, smatra da su ovaj put policija i Uskok učinili sve kako bi zaštitili tajnost istrage. 

Teško je slučajno naći prislušni uređaj

"Tri su moguća objašnjenja. Prvo je da je slučajno nabasala na prislušni uređaj. To je prilično teško jer ljudi koji ih postavljaju znaju svoj posao, postavljaju ih na neprimjetna mjesta, dobro ih skriju i zaista je teško da ih netko slučajno pronađe", rekao je Cvrtila za Index

Nije ilegalno tražiti "bubice"

Druga je mogućnost da je Josipi Rimac netko dojavio da je se prisluškuje i da je zbog toga angažirala stručnjaka da joj pregleda automobil u kojem je na koncu i pronađen prislušni uređaj.

"Postoje ljudi koji se time bave, neki su prije radili i u policiji upravo na tim poslovima. Nema u tom poslu provjere sigurnosti, ništa ilegalno. Napravom za detektiranje signala prolazi se prostorom koji se ispituje i on pokazuje kada naiđe na neobične frekvencije", objasnio je Cvrtila drugu mogućnost. To objašnjenje po Cvrtili nije uvjerljivo jer bi Josipa Rimac, da je doznala da je istražitelji snimaju, vjerojatno dobila uputu i da se ponaša kao da ništa ne zna i da ih pokuša zavarati. No ona je, kada je pronašla prislušni uređaj, otišla na policiju, piše Index.

"Vjerujem da nije imala pojma da je prisluškuju"

"Zbog toga vjerujem da nije imala pojma da ju prisluškuje policija. To joj je bila velika pogreška jer bi njena obrana mogla imati puno veći manevarski prostor da je imala vremena navoditi istražitelje na krivi trag ili ih zavarati odbijanjem bilo kakve ponude ili naznake o mitu", rekao je Cvrtila za Index.

Jučer se, pak, pojavila neslužbena informacije da je Josipa Rimac angažirala stručnjaka jer je posumnjala da je netko prisluškuje, ali ne zbog njenih mutnih poslova, nego iz privatnih razloga. 

"Najvjerojatnije je periodički provjeravala prisluškuju li je"

"Po meni je najvjerojatnija treća opcija, a to je da je periodički provjeravala prisluškuju li je. To je vjerojatno radila znajući čime se bavi ili zaista iz privatnih razloga. Ja sam stručnjak za sigurnost pa nikada ne provjeravam imam li prislušni uređaj u autu. Treba imati stvarno jaki motiv da bi se krenulo u takvu provjeru", zaključio je Cvrtila za Index

Plenković vjeruje da je informacija o prisluškivanju procurila iz DORH-a ili policije

Međutim, u zadnjem komentaru istrage premijer Andrej Plenković ne dijeli Cvrtilino mišljenje. Čini se da Plenković, koji se s Josipom Rimac često i rado susretao, misli da su informacije iscurile baš iz istražiteljskih krugova.

hr Tue Jun 02 2020 15:56:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ed658b86f2ab832528b457e/80

Ante Sladić, šibenski vinar: 'Ja nisam Ante Sladić koji je uhićen, dosta mi je ove torture koju prolazim!'

Nevini Ante Sladić boji da mu se cijela ova zavrzlama ne odrazi na posao.

Nije se lako zvati Ante Sladić ovih dana. Točnije od prošlog petka. Još točnije, od trenutka kada je u aferi vjetroelektrane, zajedno s Josipom Rimac, šefom Hrvatskih šuma i ostalima, uhićen i Ante Sladić, izvjesni poduzetnik iz Šibenika.

Nije se, dakle, bilo lako zvati Ante Sladić Anti Sladiću, šibenskom vinaru koji s uhićenim poduzetnikom Antom Sladićem nema nikakve veze. Vinar Ante Sladić je na slobodi, a poduzetnik Ante Sladić je u pritvoru. To osim njih dvojice, i njihovih najbližih, nije znao nitko drugi. Pa je slobodnom Anti Sladiću, kao i članovima njegove obitelji, počeo neprestano zvoniti telefon jer su mnogi pomislili da je baš on uhićeni poduzetnik Ante Sladić.

Pa je Anti Sladiću na slobodi malo dozlogrdilo da svi misle da je u zatvoru. Onda je nazvao redakciju Šibenik IN-a:

- Dosta mi je ove torture koju prolazim. Želim da se objavi moja fotografija i da piše "nisam kriv". Pojedinci, pa i neki novinari, su sve to krivo povezali sa mnom. Na Facebooku se pojavila i fotografija mog vinograda, a u popratnom tekstu se novinar zapitao jesam li ja taj koji je uhićen. Dosta mi je toga, to nema nikakve veze sa mnom. Ne znam tko je taj čovjek, znam samo da to nisam ja!

I nije tu samo stvar u gnjavaži javljanja na telefon i odgovaranja "nisam ja", već se nevini Ante Sladić boji da mu se cijela ova zavrzlama ne odrazi na posao. Njegova se vinarija, naime, brendira pod imenom Ante Sladić, a vina Sladić već su dobro poznata vinoljupcima.

- Mi smo cijeli naš brend godinama gradili na mom imenu. Ova situacija sad negativno utječe na cijelu tu priču. Vino će mi se početi povezivati s tim kriminalnim radnjama, kaže Ante Sladić, onaj na slobodi.

Ante apelira na pojedince da s Facebooka uklone statuse u kojima se propituje je li on taj uhićeni Ante Sladić.

- Nisam u zatvoru, ja nisam TAJ Ante!

hr Tue Jun 02 2020 15:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .