Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/552624748d48f606008b457c/80

Država izluđuje poduzetnike: Javili se na natječaj u prvoj sekundi i dobili odbijenicu zbog "već alociranih sredstava"

Natječaj za bespovratna sredstva bio je otvoren ravno 35 sekundi, no službena obavijest o zatvaranju objavljena je tek sat vremena kasnije.

Hrvatski su poduzetnici već naučili kako je prijavljivanje na natječaje za bespovratna sredstva (bilo iz EU fondova ili državnog proračuna) velika lutrija. Čak i kad prikupe sve moguće (i nemoguće) papire, podnesu zahtjev na vrijeme, nema garancije da će sredstva dobiti.

No, kad se natječaj na kojem se dijeli 53,2 milijuna bespovratnih sredstava "za poboljšanje konkurentnosti i učinkovitosti MSP-a kroz IKT" zatvori u roku od tridesetpet sekundi nakon otvaranja jer su sva sredstva podijeljena, to pobuđuje sumnju.

Pogotovo jer je u propozicijama natječaja stajalo kako će on biti otvoren do 2020. godine, odnosno do alokacije predviđenih sredstava, piše dnevnik.hr

Natječaj za "najbrži prst"

Kako je izgledao postupak prijavljivanja i koji su točno problemi, najbolje govori iskustvo tvrtke koja se bavi pripremama projektnih prijava za druge tvrtke. Isto je bilo i kod većine ostalih koji su s nestrpljenjem čekali točno 11 sati, 28. kolovoza kako bi predali svoju prijavu.

- U 11:00 otvoren je natječaj POBOLJŠANJE KONKURENTNOSTI I UČINKOVITOSTI MSP-a KROZ INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE težak 53.200.000 kuna. Za naše klijente, naš je ured pripemio i napravio nekoliko projektnih prijava koje smo putem sustava efondovi online podnijeli u prvoj sekundi nakon otvaranja. Mi naravno nismo bili jedini. I mnogi kolege, ali i korisnici samostalno, učinili su diljem Hrvatske isto. Prijavili su projekte pritisnuvši gumb "Podnesi" u 11:00:00 sati.

I što se dogodilo?

Nakon pritiska na gumb "Podnesi" svi smo s iščekivanjem fokusirano gledali (buljili) u ekran čekajući bilo kakvu informaciju ili poruku od sustava koja bi nedvosmisleno značila potvrdu naše prijave i obznanila nam vrijeme u kojem je projekt podnesen. Tako smo sa prvim projektom čekali sve do 11:00:42, sa drugim do 11:01:07, s trećim do 11:01:45, itd. - započinje priču Robert Ravenšćak iz tvrtke Ravecon.

Znači, prijavljivali su projekte odmah po otvaranju natječaja i neugodno su se iznenadili.


- I prva i druga i sve ostale izgledaju isto, samo što imaju različita vremena prijave, a, zamislite - PRIJAVLJENE SU U ISTO VRIJEME !!!! Kako sebi, ali i klijentu objasniti da je nažalost njegova prijava bila zaprimljena više desetaka sekundi nakon prethodne, iako su sve bile prijavljene u isto vrijeme - u 11:00:00 !? - pita se Ravenšćak.

No, problem nije bio samo različito vrijeme u kojem je zaprimljena prijava već i ono što je uslijedilo.

- Poučeni praksom čekali smo novu informaciju iz sustava, a to su projektni kodovi iz kojih se može iščitati broj projektne prijave tj. redoslijed po kojem je projekt zaprimljen. Čekajući tako obavijesti u osobnom pretincu koji bi nam donekle mogao dočarati koji smo po redu, umjesto da dobijemo potvrdu prijave i kod/broj, nama su obznanili da projekti nisu uspješno podneseni, iako smo odmah nakon prijave dobili informaciju da su projekti poslani na obradu u nadležno tijelo (što bi značilo da su podneseni). Nakon kratke diskusije u uredu i konzultacije sa kolegama iz drugih kuća, shvatili smo da je natječaj zatvoren nakon 34. sekunde, oko 200-te prijave, ali retroaktivno - tek u 12:15 ?! - ističe Ravenšćak.

Ministarstvo priznaje da je natječaj trajao 35 sekundi


Na glasne prigovore poduzetnika reagiralo je i Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije koje je na svojim stranicama objavilo "objašnjenje".

- Obavještavamo prijavitelje i zainteresiranu javnost kako je zaprimanje prijava za Poziv na dostavu projektnih prijedloga "KK.03.2.1.18 POBOLJŠANJE KONKURENTNOSTI I UČINKOVITOSTI MSP-a KROZ INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE (IKT)" obustavljeno u trenutku kada je iznos bespovratnih sredstava obrađenih projektnih prijava premašio 200% od ukupne alokacije poziva. Slijedom navedenog, unutar spomenute alokacije zaprimljene su 243 projektne prijave, od kojih je posljednja zaprimljena 28.8.2018. u 11:00:35:44 prema Srednjeeuropskom vremenu - pišu iz Ministarstva i tako priznaju da je natječaj bio otvoren "čak" 35 sekundi.

Navode i kako je nakon zatvaranja natječaja, u obradu zaprimljeno još 589 projektnih prijava koje "na žalost, nisu uspješno obrađene jer je poziv obustavljen po obradi prethodno zaprimljenih prijava". Znači svi oni koji su se željeli prijaviti nakon prve minute nisu imali nikakve šanse. No, iz Ministarstva su ponudili i pojašnjenje o različitim vremenima na prijavama i potvrdama prijave.

- Sustav eFondovi kao vrijeme podnošenja prijave uzima klik prijavitelja na akciju Podnesi, odnosno klik na „Da“ kao odgovor na pitanje u skočnom prozoru Jeste li sigurni da želite podnijeti projektnu prijavu? Točno vrijeme jest vrijeme na poslužitelju sustava eFondovi koje je postavljeno na Srednjeeuropsko (CET) vrijeme. Obrada prijava na predmetni poziv vršena je s odgodom radi optimizacije podnošenja projektnih prijava i to prema redoslijedu zaprimanja, odnosno podnošenja projektnih prijava prema Srednjeeuropskom vremenu - kažu u Ministarstvu.

Čudni algoritmi i lutrija

S obzriom na to da je velik broj prijavitelja bio iz IT industrije, mnogi su se na natječaj požalili CISEx-u (Hrvatskoj udruzi nezavisnih izvoznika softvera).

- EU fondovi moraju biti transparentni i njegovati načela ravnopravnosti i jednakosti. Ovaj natječaj, kao i neki prije njega, nije ispoštovao ta načela već kod samog sustava prijava i stoga smatramo da MINGO i MRRFEU moraju pronaći rješenje. Obavijestit ćemo javno kad dobijemo odgovor - stoji u objavi koju potpisuje upravni odbor CISEx-a.

Iz CISEx-a poručuju i da bi programeri koji su napravili cijeli sustav morali objasniti po kojem su se kriteriju neke prijave obrađivale dulje, neke kraće, jer je, čini se, upravo to odlučilo o tome tko će ući u obzir za bespovratna sredstva, a tko neće.

- Kao netko tko se godinama bavi EU fondovima, ali i anti-korupcijom, borbom protiv sukoba interesa i poslovnom etikom, mislim da je ovo nedopustivo nakon što su već neki natječaji i prijavitelji doživjeli sličnu sudbinu. Zbog netransparentnosti i loše organizacije, ovaj natječaj ne daje svima jednaku šansu, ne tretira sve jednako i zbog toga ovaj natječaj treba poništiti, a odgovorne kazniti. Ovako se ne pomaže gospodarstvenicima, već se uzalud troši njihov novac, vrijeme i povjerenje u EU sustav. Ovako se od poduzetnika radi majmune, zajedno sa nama konzultantima (koji su također poduzetnici) - revoltiran je Ravenšćak.

Cijeli je slučaj najbolje opisala predsjednica CISEx-a Tajana Barančić, koja je na Facebooku napisala: "IKT natječaj - možda bolje uplatiti lutriju, manje košta, kraće traje prijava, a kriteriji odabira, izgleda - jednaki".

hr Wed Aug 29 2018 17:02:51 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d349b5729111c95198b456c/80
Foto: HRZ/M. Karačić i Vatrogasna zajednica Šibensko-kninske županije

Zračne snage sudjelovale u gašenju požara kod Šibenika

Od početka Protupožarne sezone sveukupno su zračne snage ostvarile oko 65 sati naleta, pri čemu je izbačeno oko 1800 tona vode

Jedan Canadair CL-415 i dva Airtractora AT-802 iz sastava Protupožarnih namjenski organiziranih snaga Oružanih snaga RH sudjelovali su u nedjelju, 21. srpnja  2019. godine u popodnevnim satima u akciji gašenja požara na području Dobri Dolac-Zaton kod Šibenika u Šibensko-kninskoj županiji.

Od početka ovogodišnje protupožarne sezone (17. lipnja) zaključno s 20. srpnja 2019. zračne protupožarne snage bile su angažirane u gašenju 12 požara (sedam u Šibensko-kninskoj te po jedan u Splitsko-dalmatinskoj, Zadarskoj, Ličko-senjskoj, Istarskoj i Primorsko-goranskoj županiji).

Uz gašenje požara, provedeno je i 10 protupožarnih izviđanja s avionima Airtractor AT-802, a sveukupno su zračne PP snage ostvarile oko 65 sati naleta, pri čemu je izbačeno oko 1800 tona vode.

U izviđanju područja procijenjenih kao visokorizična za izbijanje požara, tim besposadnih zrakoplovnih sustava "Orbiter 3B" bio je angažiran 11 puta.

hr Sun Jul 21 2019 19:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d3485f529111ced188b4592/80
Foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Nesreće u Jadranu: Žena pala s broda, dvije havarirane jahte u Splitskom akvatoriju

Službenici Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) izvijestili su resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture o koordiniranim spasilačkim akcijama te o događajima manjeg intenziteta tijekom prethodnoga dana u više područja nadzora sigurnosti plovidbe

Žena teško ozlijeđena

Iz sjevero-istočnog dijela Zadarskog arhipelaga, kod Tri sestrice, nedaleko otoka Rivanj i Sestrunj jučer, 20. srpnja u 13.43 sati službenici MRCC Rijeka su, putem Obalne radio postaje, zaprimili dojavu od K.M., voditelja te ujedno vlasnika jedrilice 'Soul mate', o teškoj ozljedi njegove supruge, S.M., koji je zatražio da se organizira medicinski prihvat ozlijeđene u Viru, kamo je već plovio brodskim tenderom u trenutku dojave. Službenici MRCC Rijeka odmah su angažirali djelatnike Hitne medicinske pomoći, koji su ozlijeđenu u 14.30 sati preuzeli u Viru u daljnje postupanje prema Općoj bolnici Zadar. 

O događaju je obaviještena Lučka kapetanija Zadar i Pomorska policija Zadar, čiji su službenici obavili očevid na jedrilici i brodskom tenderu te uzeli izjavu supruga ozlijeđene, koji je izjavio kako se njegova supruga ozlijedila prilikom pada s plovila u more, pri čemu je zadobila ozljede od pogonskog vijka. Detalji o ovoj pomorskoj nesreći dalje će se komunicirati iz nadležnosti Policijske uprave Zadarske.

Udar jarbolom u most

Istoga dana u 07.40 sati, službenici MRCC Rijeka zaprimili su dojavu posade jedrilice u charteru, imena 'Lucija Dream', o udaru jarbolom u most Mali Ždrelac. Nakon što je u MRCC Rijeka potvrđeno da nitko od 6 članova posade, svi državljani Republike Francuske, nisu ozlijeđeni i da nema opasnosti od potonuća, iz MRCC Rijeka o događaju je obaviješten vlasnik, domaća charter tvrtka, kojoj je naloženo organizirati komercijalno spašavanje jedrilice, a na poziciju nezgode angažirani su službenici Lučke kapetanije Zadar, koji su osiguravali poziciju pomorske nezgode, odnosno, uspostavili su privremenu regulaciju pomorskoga prometa. 

Nakon uklanjanja jedrilice od mosta, službenici LK Zadar pregledali su plovilo i nakon što su ustanovili da nisu nastupila strukturna oštećenja, jedrilici je odobrena daljnja samostalna plovidba te je ponovno uspostavljen redovni pomorski promet ispod mosta Mali Ždrelac.

Dvije havarirane jahte u Splitskom akvatoriju

U području nadzora sigurnosti plovidbe Lučka kapetanija Split, jučer se dogodila se pomorska nesreća potonuća privatne motorne jahte, bez ozlijeđenih.

Službenici MRCC Rijeka jučer, 20. srpnja u 16.10 sati zaprimili su dojavu od voditelja motorne jahte imena 'Wish', duljine 12 metara, o prodoru mora u potpalublje te potpunom otkazivanju svih električnih i elektroničkih  uređaja na brodici. Motorna jahta u havariji, s ukupno 3 člana posade u trenutku dojave nalazila se 4-5 nautičkih milja od uvale Pokrivenik, na otoku Hvaru. 

S obzirom na to da je voditelj motorne jahte potvrdio da nema ozlijeđenih članova posade, a uvjeti na moru bili su povoljni, iz MRCC Rijeka od događaju je obaviještena Lučka kapetanija Split, a prema poziciji havarije angažirana je tvrtka za pružanje komercijalne pomoći plovilima, čija brodica je u 16.35 sati isplovila iz baze na otoku Visu.


Nedugo potom, u 17.15 sati u MRCC Rijeka zaprimljen je poziv pogibelji od strane zapovjednika motornoga broda 'Duje', koji je prijavio da obavlja spašavanje članova posade tonuće motorne jahte imena 'Amore 1', u sjevero-istočnom dijelu Splitskog akvatorija. Prema poziciji pomorske nesreće odmah su isplovili službenici Lučka kapetanije Split i Lučke ispostave Milna, koji su po dolasku prekrcali 5 brodolomaca na spasilačku brodicu LI Milna, među kojima, srećom, nitko nije ozlijeđen.

Havarirana jahta 'Amore 1', tipa 'Feretti 52' ostala je plutati pramčanim dijelom iznad površine mora, o čemu je obaviješten vlasnik, domaća charter tvrtka, kojoj je naloženo poduzeti komercijalno spašavanje i uklanjanje havarirane brodice s pozicije nesreće, u što kraćem roku.

Službenici LK Split i LI Milna vizualnim pregledom ustanovili su da nema onečišćenja mora, no s obzirom na to da je u spremnicima preostalo oko 500 litara pogonskoga goriva tipa diesel, iz MRCC Rijeka angažirana je tvrtka za pružanje komercijalnih usluga sprječavanja i uklanjanja onečišćenja mora i morskog okoliša.

U 19.30 sati službenici Lučke kapetanije Split u koordinaciji s vlasnikom havarirane i naplavljene brodice organizirali su spašavanje iste od potpunog potonuća tegljenjem prema uvali Smrka.

Očevid o uzrocima ove pomorske nesreće i potonuća brodice provode službenici Lučke ispostave Milna.

hr Sun Jul 21 2019 17:34:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d2edaaa29111cfb0f8b45b4/80

Cappelli: U RH je 3-4% manje turista nego u isto doba lani

Naglašava da su objekti s 4 i 5 zvjezdica uglavnom popunjeni te da ministarstvo ima viziju i strategiju razvoja turizma u sljedećih sedam godina
U Hrvatskoj ovoga srpnja boravi 3-4 posto manje turista nego u istom razdoblju prošle godine, izjavio je ministar turizma Gari Cappelli na ATP turniru u Umagu. 

Ministar u tome ne vidi problem, već podsjeća da se mora podignuti kvaliteta smještaja, pogotovo privatnog s 3 zvjezdice. Naglašava da su objekti s 4 i 5 zvjezdica uglavnom popunjeni te da ministarstvo ima viziju i strategiju razvoja turizma u sljedećih sedam godina.

- Cijela Europa je pogođena drugačijim smjerovima i pristupima turizmu. Nije samo Hrvatska na razini prošle godine. Iako smo u srpnju na razini od 3-4 posto niže nego u srpnju prošle godine, još je uvijek je skoro 4% više dolazaka i 1% više noćenja. Upozoravao sam da je Hrvatska došla na razinu od 200.000 turista i da je to njezina granica. Hrvatska treba podizati kvalitetu i to sam upozoravao od prvog dana od kad sam postao ministar, rekao je ministar Cappelli.
hr Sun Jul 21 2019 14:07:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/55a0e1ac3b94ea0b008b4e4d/80
Foto: Ilustracija

Gust promet u oba smjera, na A1 dvije prometne nesreće

Vozačima HAK savjetuje da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama te drže sigurnosni razmak između vozila

Vremenski uvjeti u cijeloj zemlji povoljni su za vožnju, vozi se po suhim kolnicima, bez posebnih ograničenja, osim na dionicama gdje su u tijeku radovi. Vozačima HAK savjetuje da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama te drže sigurnosni razmak između vozila.

A1 ZAGREB-SPLIT-PLOČE

Pojačan je promet u oba smjera, mjestimice se vozi usporeno. Na naplatama Lučko i Demerje nema dužih čekanja.

Dvije prometne nesreće na A1

Prometna nesreća na 79. km, između odmorišta DOBRA i čvora OGULIN u smjeru Dubrovnika. Vozi se uz ograničenje brzine 80 km/h.

Prometna nesreća na 192. km između čvora GOSPIĆ i čvora GORNJA PLOČA u smjeru Dubrovnika. Vozi se uz ograničenje brzine 80 km/h.

ISTARSKI IPSILON

Zbog pojačanog prometa na graničnim prijelazima Kaštel i Plovanija kolona je 4 km i dijelom se proteže i na Istarski ipsilon.

KRČKI MOST

Kolona vozila u smjeru kopna je oko 4 km, a u smjeru otoka oko 2,5 km.
hr Sun Jul 21 2019 12:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .