Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ca0ae8629111c622c8b4569/80

Udruga Mlada pera: "Piši na jeziku kojim se najlakše izražavaš – različitim jezicima na istome putu"

Mlada pera je udruga za promicanje dječjeg literarnog stvaralaštva i blogiranja. Nevladina je, nestranačka i neprofitna udruga građana

U današnje doba globalizacije iznimno je važno čuvati nacionalni identitet jer se događaju velika ispreplitanja različitih kultura, a da bismo naučili mlade da postanu građani svijeta prvo ih treba naučiti cijeniti svoju vlastitu kulturu i duhovnu baštinu, ali im pokazati i načine poštovanja različitosti drugih kultura.

Tema je za sve uzraste ista jer pojam različitost ima vrlo široko značenje i može se primijeniti na bezbroj područja, pa neka svaki pojedinac piše o onoj temi/području na koje ga pojam različitost prvo ili najviše asocira, ili ga neka radnja najbolje opisuje, ali na svom materinjem jeziku, dijalektu ili čak i umjetnom jeziku koji on smatra važnim u svom životu/razvoju. Bude li to bednjanski dijalekt, latinski ili klingonski jezik, važno je da organizatori dobiju i verziju na hrvatskom jeziku koja odgovara originalu.

PRAVILA NATJEČAJA ZA PROJEKT “RAZLIČITIM JEZICIMA NA ISTOME PUTU”

1. Organizator projekta je udruga Mlada pera. Unutar projekta raspisuje se natječaj za najkreativniji literarni rad na zadanu temu.

2. Na natječaju mogu sudjelovati svi osnovnoškolci  Republike Hrvatske.

3. Svi pristigli radovi bit će objavljeni na portalu Top generacija u posebnoj kategoriji. U izbor ulaze svi radovi pristigli na natječaj u periodu 01.04.2019. – 30.09.2019. godine. Nema ograničenog broja radova po autoru. Najbolji će biti proglašeni do kraja listopada, a zbornik tiskan do kraja studenog 2019. godine.

4. Žiri čine članovi udruge Mlada pera, jer su oni i osnovali udrugu s namjerom širenja i objavljivanja dječjih literarnih radova te vanjski stručni suradnik.

5. Radovi se šalju obavezno emailom u doc. ili docx. formatu na email adresu top_generacija@medjimurje.info uz obavezan predmet: Za natječaj Različitim jezicima na istome putu. Uz radove obavezno priložiti potpisanu Suglasnost roditelja za objavu dječjeg literarnog uratka. Suglasnost isprintati i potpisanu od strane roditelja  poslati poštom na:

Udruga Mlada pera
Travnik 14
40000 Čakovec

ili  potpisanu skenirati i zajedno s radom poslati na top_generacija@medjimurje.info . Ukoliko se šalje više radova i u različitim terminima, dovoljna je jedna suglasnost.

Radovi će biti objavljeni s imenom i prezimenom autora/ice, razredom i školom.

Radovi mogu biti popraćeni vlastitim autorskim fotografijama ili ilustracijama kao i fotografijama i ilustracijama prijatelja ili rođaka uz njihovu dozvolu. Udruga ne odgovara  za eventualnu povredu autorskih prava nad fotografijama ili ilustracijama.

6. Rad može biti na bilo kojem dijalektu ili jeziku, ali je tada obavezno uz original poslati i prijevod na hrvatskom jeziku za koji se jamči da odgovara originalu.

7. Najbolji autori bit će nagrađeni sa:

– 1. mjesto: 1.000,00 kn i plaketa Zlatno pero,
– 2. mjesto: 750,00 kn i plaketa Srebrno pero,
– 3. mjesto: 500,00 kn i plaketa Brončano pero.

Novčana nagrada se isplaćuje jedino i isključivo na tekući ili žiro-račun dobitnika, odnosno roditelja, odnosno skrbnika. Novčana nagrada se ni u kojem slučaju neće isplatiti na račun škole iz koje dolazi učenik/ca!

8. Objava najboljih radova bit će najkasnije do 31. listopada 2019. godine na službenoj stranici udruge Mlada pera.

9. Organizator zadržava pravo u bilo kojem trenutku diskvalificirati sudionike za vrijeme trajanja natječaja, u sljedećim slučajevima:

– ako sudionik prekrši ova pravila,

– ako tekst sudionika nije u skladu s temom Natječaja,

– ako je ponašanje i rad sudionika uvredljivog ili vulgarnog sadržaja.

10.  Udruga Mlada pera zadržava pravo poništiti natječaj bez posebnog obrazloženja, do trenutka javne objave rezultata na web stranici udruge.

Prijavom na natječaj slažete sa da je objava Vaših podataka u skladu sa  Zakonom o zaštiti osobnih podataka (GDPR).

hr Sun Mar 31 2019 14:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/539697281799427d7edd7559/80

Ovo je pravi način za podgrijavanje pizze

Jedina gora stvar od hladne pizze je loše podgrijana hladna pizza. Ali, to se može elegantno izbjeći s malim trikom zahvljajući kojem pizza ponovo ima pravu aromu i prave je temperature

Ako vam je ostala koja kriška pizze od ručka, a hladna vam ne izgleda jako primamljivo, uz ove savjete ćete joj vratiti okus, teksturu i miris te će biti užitak za pojesti. Prvo zapamtite da ju ne traba stavljati u mikrovalne pećnice jer one neravnomjerno zagrijavaju hranu, a kod pizze to znači da će se ili zagrijati sir, a umak ostati hladan ili će se gornji dio pregrijati, a donji ostati hladan i mokar. Također, pri podgrijavanju pizze u mikrovalnoj ona ispada gumena i mlaka, javlja 24sata

1. Uzmite željeznu tavu

Željezna tava se ravnomjerno zagrijava i dobro drži toplinu.

2. Pizzu zagrijavajte na srednjoj vatri

Jedna od stvari koje čine pizzu fantastičnom je lagano hrskava korica, a kad se ohladi pizza gubi svoju hrskavost. Zagrijavanje na srednjoj vatri u željeznoj tavi vraća tu hrskavost pizzi, a može ju i malo zapeći.

3. Koristite poklopac

Nakon što ste zagrijali tavu stavite pizzu grijati i odmah ju poklopite poklopcem. Zahvaljujući poklopcu u tavi će se zadržati toplina koja će otopiti sir i zagrijati umak.

4. Provjerite je li se dovoljno zagrijala

Kako ćete znati da je pizza dovoljno zagrijana? Nakon otrpilike tri minute maknite poklopac i vilicom isprobjate pizzu. Ako se sir razvlači, gotova je piše Men's Health.

hr Fri Apr 26 2019 10:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc2ab3629111c705d8b4583/80
Foto: Pixabay

Dokazalo istraživanje: Sestre vam pomažu da budete bolja osoba

Imati sestru sa sobom donosi mnoge prednosti, unapređuju nam sposobnosti komuniciranja, mentalno zdravlje, zbog njih smo osjećajniji, a uče nas i ambicioznosti te neovisnosti

Sestre pomažu da osoba razvije socijalne vještine, poput komunikacije i kompromisa, kaže autor istraživanja o braći i sestrama, prof. Alex Jensen iz 'School of Family Life'pri Sveučilištu Brigham Young u američkoj saveznoj državi Utah. Dodaje da manji sukobi među braćom i sestrama mogu čak i pozitivno utjecati na razvoj. Evo što znanost kaže zašto je sve dobro imati sestru:

Sestre poboljšavaju mentalno zdravlje

Studija koja je 2010. objavljena u stručnom medicinskom časopisu Journal of Family Psychology pokazuje da sestre pozitivno utječu na mentalno zdravlje i samopouzdanje. To je potvrdio i prof. Jensen koji kaže da sestre svoju braću i sestre 'čuvaju od osjećaja usamljenosti, nevoljenosti, krivnje i straha'. 

Zbog njih smo osjećajniji

Ista je studija otkrila da sestra može pomoći u tome da budemo bolje osobe, jer promoviraju pozitivna ponašanja poput suosjećanja i altruizma kad nam pokazuju svoju ljubav i privrženost. 

- To vrijedi čak i kad postoje manji sukobi u odnosima - kaže profesorica iz School of Family Life, Laura Padilla-Walker.

Sestre pomažu da se izoštre interpersonalne vještine

Dokazano je da dečki koji odrastaju sa sestrama bolje komuniciraju sa ženama od onih koji odrastaju s braćom ili kao jedinci. A kako kaže prof. Jensen, neki znanstvenici tvrde da su brat ili sestra drugog spola ključne osobe u adolescentskim godinama. 

- Braća i sestre često postaju bliži u tim godinama jer su jedan drugome izvor informacija o drugome spolu - kaže Jensen. 

Sestre nas uče neovisnosti i ambicioznosti

Britanska studija iz 2009. pokazuje da su oni koji su odrastali s barem jednom sestrom neovisniji i odlučniji od onih koji su odrastali sami ili s braćom. Koautor studije prof. Tony Cassidy je svojevremeno objasnio da je riječ o unutarnjoj želji da budemo bolji, koja je najviše iskazana u obiteljima s više ženskih članova. 

Uče nas i kako postići balans

Ista studija iz 2009., u kojoj je sudjelovala 571 osoba u dobi od 17 do 25 godina, kaže da sestre pomažu uspostaviti 'unutarnji mir'. Tako su oni koji su odrastali s barem jednom sestrom bili spremniji nositi se s raznim izazovima, a bolje su se nosili i sa stresom te su na kraju odrasli u sretnije i optimističnije ljude. Razlog zašto to uče baš sestre, a ne braća navodno leži u tome što žene 'bolje barataju s komunikacijskim vještinama i bolje znaju negativnu situaciju pretvoriti u pozitivnu', kaže istraživanje, piše 24sata

hr Fri Apr 26 2019 08:54:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5445651e1899420d5c0000d5/80
Foto: Screenshot

Ovako ćete se trajno riješiti kilograma

Prije nego što se krenete s planom gubitka kilograma, posjetite se da će taj ne uvijek ugodan proces pomoći da budete zdraviji i sretniji.
1. Ne idete na dijetu, već mijenjate način prehrane

Stručnjaci preporučuju da ćete najbolje rezultate postići ako unaprijed isplanirate određene stvari na jelovniku s kojim ćete "varati“ jednom ili dvaput u tjednu. Primjerice, da se ograničite samo na jednu krišku pizze kad jedete ovu kaloričnu hranu, ili da odredite maksimalni broj pića koji možete popiti u jednom tjednu. 

2. Vježbajte na pravi način 

Vježbanje sagorijeva kalorije i masnoće te potiče rad metabolizma. Oni koji žele izgubiti kilograme vježbanjem često rade istu grešku, odnosno ne paze na omjer unesenih kalorija i onih koje izgube vježbanjem. 

3. Ne reagirajte na prvi osjećaj gladi 

Neke osobe nailaze na teškoće kod mršavljenja jer im glad izaziva tjeskobu. Pojedinci se osjećaju loše kad ih pogodi osjećaj gladi pa na dohvat ruke uvijek imaju grickalice, a drugi jedu kad su pod stresom ili kad im je dosadno. Iako nije poželjno da pustite da vas uhvati snažna glad jer u tim situacijama smo skloni prejedanju, ne bismo trebali reagirati niti na prve signale. 

4. Imajte na umu da sve kalorije nisu iste

Metodologija mršavljenja je prilično jasna – ako želite smanjiti kilograme u organizam morate unijeti manje kalorija. No nije sva hrana jednaka bez obzira na identični broj kalorija. 

5. Slijedite važno prehrambeno trojstvo

Bjelančevine zasićuju, grade mišiće i pokreću metabolizam. Ljudi koji se trude smršavjeti trebali bi jesti duplo više od preporučene dnevne doze proteina (0,8 grama za svaki kilogram težine) jer su istraživanja pokazala da na taj način gube više pohranjene masnoće. Dobri izvori bjelančevina su meso, riba, jaja, grahorice, tofu i mliječni proizvodi poput jogurta, piše Zadovoljna

hr Fri Apr 26 2019 08:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc1f31229111c1c5d8b4582/80
Foto: Pixabay

Popularan način vježbanja može izazvati ozljede koljena i zglobova

Novo istraživanje pokazuje da težak trening, loša kondicija i slabo istezanje mogu izazvati ozljede kod puno vježbača

Intervalni trening visokog intenziteta (HIIT) je za vježbanje kao kolagen u prehrani. U posljednje vrijeme jako popularan među vježbačima i to zbog dobrih razloga. Sastoji se od izmjeničnih kratkih nizova aktivnosti s kratkim razdobljima odmora s kojima se povećava izdržljivost i pojačano sagorijevaju masnoća. Nedavno je utvrđeno da učinkovito smanjuje naslage na trbuhu, ali postoji i jedna loša strana ovakvog načina vježbanja - povećava se rizik od ozljeda. 

Novo istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Sports Medicine and Physical Fitness otkrilo je da je HIIT odličan za jačanje kondicije i izgradnju mišićne mase, ali i da uzrokuje veliki broj ozljeda osobito uganuća, naprezanja koljena i gležnjeva te ozljede ramena. Istraživači su analizirali podatke od 2007. do 2016. i otkrili da se broj ozljeda povećava svake godine. 

"Ove vježbe se predstavljaju kao da odgovaraju svima. Međutim, mnogi sportaši osobito amateri nemaju fleksibilnost, pokretljivost, osnovnu snagu i razvijene mišiće za izvođenje ovih vježbi. Postoje jaki dokazi da ove vrste ozljeda, posebno kod ponavljajućih preopterećenja koljena, mogu dovesti do osteoartritisa", kaže koautor istraživanja Joseph Ippolito za Mbgmovement

Uz ovakav trening, lošu kondiciju, loš oporavak od vježbanja i preopterećenja mišića lako može doći do ozljeda. Stručnjaci upozoravaju da ne treba izbjegavati ove treninge, ali treba stvoriti rutinu vježbanja, pojačati fleksibilnost uz istezanje i stvoriti snagu i ravnotežu kroz manje zahtjevne vježbe te se zatim odlučiti na HIIT, piše zivotistil.hr

hr Thu Apr 25 2019 19:49:28 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .