Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b18bec32af47f9a168b4799/80

Evo što bi trebali jesti s 20, što s 30, a što s 40 i nakon godina

Pravilna prehrana presudan je faktor u sprječavanju učestalog pojavljivanja okidača migrenskih napadaja, no oboljelima od migrene ponekad je teško pronaći kombinaciju namirnica koje će im pomoći u kreiranju idealnog jelovnika prilagođenog zadovoljenju nutritivnih potreba

Jedite zdravo, živite dugo vodič je prema istini o hrani koju jedemo te smjernice o tome što birati za optimalno zdravlje koji je objavljen u nakladi Mozaik knjige. 

Vodič između ostalog ističe važnost konzumacije hrane koja je primjerena vašoj dobi jer "naše tijelo u različitim životnim stadijima ima različite životne potrebe", navode. 

Temeljem toga, osoba koja je u stadiju djetinjstva trebala bi konzumirati pun raspon hranjivih tvari u malim, lako probavljivim porcijama, a kada se počne kretati trebala bi jesti žitne pahuljice. 

Adolescencija pak zahtijeva više bjelančevina, a djevojčice bi trebale konzumirati više željeza, piše Ordinacija.hr. 

U dvadesetima

"Istraživanja su potvrdila da ova dobna skupina jede manje zdravo od starijih odraslih osoba", navode te savjetuju visok unos hrane bogate masnoćama, šećerom i solju. 

Pretjerana konzumacija alkohola prouzročit će pretilost, povišenu razinu kolesterola u krvi i krvni tlak te dijabetes, tvrde. 

Redovita tjelesna aktivnost nekoliko puta tjedno važna je u ovim godinama, kao i hranjiva prehrana koja obuhvaća mnogo kalcija (mliječna hrana, kruh, tofu, bademi i zeleno lisnato povrće) jer tijelo još gradi kosti. Osiguravanje dovoljnog unosa kalcija u dvadesetim godinama pomaže spriječiti osteoporozu kasnije u životu. 

Žene bi trebale jesti puno hrane bogate željezom, kao što su meso, jaja, suho voće, zeleno lisnato povrće (i zbog folata) te žitne pahuljice obogaćene željezom.

U tridesetima i četrdesetima

Za ovu dobnu skupinu karakteristično je da se, "uz karijeru i obiteljske odgovornosti razina aktivnosti često smanjuje, a stres i umor mogu potaknuti loše prehrambene izbore", navode.

Uz to, u dobi od 35 do 40 godina koštana masa i gustoća počnu se smanjivati, navode te tvrde kako "konzumacija hrane bogate vitaminom D (plava riba, jaja, maslac), kalcijem (mliječna hrana i zeleno lisnato povrće) te bjelančevinske hrane može spriječavati to slabljenje". 

Nakon 40. godine učestaliji je i dijabetes tipa 2. Među čimbenicima rizika svakako je prekomjerna tjelesna težina, osobito oko trbuha. Kako biste izbjegli taj i druge zdravstvene probleme, jedite plavu ribu, orašaste plodove i grah zbog raznovrsnosti bjelančevina te unosite mnogo hrane od cjelovitih žitarica, bogate vlaknima. Konzumacije više voća i povrća bogatoga kalijem pomoći će borbi protiv visokog krvnog tlaka.

U pedesetim i ranim šezdesetima

Zbog toga što su u tim godinama oba spola "podložnija kardiovaskularnom oštećenju, dobra prehrana presudno je važna za zdraviju starost", navode.  

"Prekomjeran unos soli (više od 6 g dnevno) povezan je s visokim krvnim tlakom i rizikom od srčanog udara. Smanjite unos prerađene hrane (koja čini 75 posto ukupnog unosa soli) i hrane bogate zasićenim masnoćama te transmasnoćama", zaključuju.

Ovoj populaciji preporuča se i konzumacije više "dobrih" masnoća, cjelovitih žitarica, orašastih plodova te svježeg voća i povrća, hrane koja vam pruža i antioksidanse, vitamine B skupine i polinezasićene masne kiseline, koje je poljsko istraživanje iz 2012. godine identificiralo kao važne čimbenike održavanja zdravlja mozga i smanjenje rizika od bolesti kao što je Alzheimerova.

U 65. i nakon nje

"U starijoj dobi podložniji smo infekcijama i drugim bolestima te stanjima. Određene hranjive tvari mogu pomoći", navode. 

Iz tog razloga jedite mnogo voća i povrća zbog vitamina C koji sprječava infekcije, ali vitamina D kako bi ojačali kosti i spriječili osteoporozu, a ljudi stariji od 65 godina trebali bi uzimati i dodatak vitamina D

Preporučuju i konzumaciju vlakana, uključujući svježe voće i povrće te cjelovite žitarice koje pomažu u borbi protiv zatvora i probavnih tegoba. 

Prema Svjetskom fondu za istraživanje karcinoma, neškrobno povrće, kao što je zeleno lisnato povrće, štiti od nekih karcinoma usta, grla, grkljanja, jednjaka i želuca, tvrde te podsjećaju da bi starije osobe svakako trebale piti i litru do dvije tekućine dnevno "jer žeđ slabi, ali je rizik od dehidracije, koji može prouzročiti mentalnu zbunjenost i druge tjelesne probleme", zaključuju. 

hr Sun Dec 22 2019 10:04:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5da2e09829111c31b28b459a/80
Foto: Unsplash

Pokušavate sve nadoknaditi vikendom? Tako ugrožavate zdravlje

Iako mislite da je vikend vrijeme za ove stvari, zapravo imaju negativne posljedice.
Vikendi su odlični za odmaranje od napornog i stresnog tjedna te dan kada nemate nikakvih obaveza i možete raditi što hoćete. No, vaši vikendi možda nisu toliko dobri za vas koliko mislite, piše msn.com. Jedna stvar koja nije dobra kod vikenda je što jedete kasnije nego inače. Ljudi su bića od navike što znači da trebaju imati neku rutinu. Kada vikendima jedete kasnije zapravo se debljate. 

Jedenje kasnije poremeti cijeli sustav u vašem tijelu i promijeni način na koji metabolizam prerađuje kalorije, što dovodi do nakupljanja kilograma i težine. Spavanje duže preko vikenda zapravo vam ne pomaže kod nadoknađivanja sna koji ste izgubili preko tjedna, nego zapravo pogoršava zdravlje kardiovaskularnog sustava. 

Također dovodi do debljanja i raznih problema s imunitetom. Najbolje je da svaki dan idete spavati i budite se u isto vrijeme kako bi stekli neku rutinu. Ako preko tjedna ne stignete vježbati ili ići u teretanu, nemojte probati do sve nadoknaditi tijekom vikenda, mogli biste se ozlijediti.

Osobe koje vježbaju samo preko vikenda često su previše uzbuđene i pokušavaju odraditi što više vježba u što manje vremena pa onda dolazi do raznih ozljeda, kao što su istezanje mišića i pretjerano umaranje. Dok su vikendi odlični za razne aktivnosti i obavljanje svih obaveza, pokušajte se ne iscrpiti i ne pretjerati sa svime. Najbolje je u svemu biti umjeren i pratiti svoju rutinu, prenosi Večernji.hr
hr Sat Jan 25 2020 21:09:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e2c546429111c6c158b457c/80
Foto: Facebook

U čast sportaša: Evo kako podrška zvuči na guslama

U čast pobjedi Kauboja portiv Norveške

Marko Škopljanac s obitelji vodi etno selo Škopljanci Radošići, a sve je oduševio posvetom rukometašima, ali i vaterpolistima koju je uz gusle otpjevao. Na isti način pjevao je i Vatrenima. Provjerite kako zvuči:


'Svi spominju neka zemlja mala

istog dana dva polufinala

A sportska smo nacija najjača

nitko nema ovakvih igrača

Neće znati kako srce kuca

naša zemlja od ponosa puca

Barakude za broncu igraju

Kauboji za zlato ostaju

Svi su oni vrhunski sportaši

Barakude Kauboji naši

Rukometna mi smo velesila

ostat ćemo i uvik smo bila

Borit će se za Euro zlato

nacija im zahvaljuje zato

Sve pod vodstvom od našeg Lina

svakog od njih on voli ka sin

Na parketu svi ka jedan dišu

novu povijest rukometnu pišu

Kapetana imamo Duvnjaka

takvog više neće rodit majka

Musa dere kada je najteže

protivnici ispred njega bježe

Ašanina i Šegu sanjaju

u gol ništa oni ne primaju

Tu imamo našeg Karačića

a uz njega Luku Stepančića

Marić, Hrstić, Šarac uz Horvata

na ponos su svakog Hrvata

Mamić, Šipić, Mandić do Cindrića

kad igraju gledat ih je srića

Matanović uz bok Brozoviću

za čarobnu rukometnu priču

Ni ozljede njima ne smetaju

dok igraju oni uživaju

Svi ka jedan pakleno igraju

svoje srce za Hrvatsku daju'.

hr Sat Jan 25 2020 15:45:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1243f70e493880448b4643/80
Foto: PIXABAY

Vrtoglavica, slabost i umor... Nadoknadite manjak željeza ovim namirnicama

Najčešći uzroci nedostatka željeza su neadekvatan unos željeza, smanjena fizička aktivnost i povećani gubici krvi uzrokovani menstruacijom ili bolestima probavnog sustava.

Namirnice bogate željezom od neposredne su važnosti za naše zdravlje, stoga je važno znati da je crveno meso najbogatiji i najbolji prehrambeni izvor željeza.

Ovo su namirnice bogate željezom

CRVENO MESO

Najbolji prehrambeni izvor željeza je crveno meso, jer se željezo u crvenom mesu nalazi u obliku koji je iskoristiviji nego u drugim biljnim izvorima. Dodatni razlozi koji idu u prilog mesu su i proteini mesa koji poboljšavaju njegovu lakšu probavljivost. Osim kao vrlo vrijedan izvor željeza, crveno meso sadrži niz drugih za organizam važnih mikronutrijenata kao što su cink, selen, kalij i niz B vitamina, uključujući niacin, riboflavin, tiamin i vitamin B12.

PILETINA

Ako ne volite crveno meso, ne morate biti zabrinuti jer ga možete zamijeniti piletinom ili puretinom koje su također dobar izvor željeza. Samo mala porcija piletine ili puretine sadrži oko 1 mg željeza.

ZELENO POVRĆE

Ako želite ukusan prilog, pripremite ga od kelja, špinata ili drugog omiljenog povrća. Kuhajte ga na pari ili svježu namirnicu dodajte salati. Uvijek ih možete pripremiti u gusti napitak.

RIBA

Ribu je uvijek dobro jesti, pun je proteina a u vašu će prehranu unijeti željezo.Tuna i sardine su odličan izvor ovog minerala.

TOFU

Ako ne jedete meso, uvijek možete željezo dobiti iz izvora poput tofua.

Nakon obroka konzumirajte malo vitamina C kako bi se željezo u organizmu bolje razgradilo.

JAJA

Kajgana, kuhana, na oko... kako god volite jesti svoja jaja, ona pružaju organizmu dobro dozu željeza. Ako uz doručak pijete kavu ili čaj, morate zanati da sprečavaju dobru razgradnju željeza u tijelu.

SVJEŽE VOĆE

Iako je trenutno nema u dućanima, jedna mala porcija lubenice vam pruža 69 mg željeza. 5 malih smokvi sadrži 1 mg, banana 36 mg, a jabuka 0.5 mg, tvrdi Ordinacija.hr.

hr Sat Jan 25 2020 14:14:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e2b432229111c11148b4580/80
Foto: Teo Begović

Splitska dizajnerica izbacila kolekciju kišobrana i majica povodom Svjetskog dana borbe protiv raka

Cjelokupan prihod od prodanih kišobrana i dio prihoda od svake prodane majice bit će doniran udruzi "P.I.N.K. Life"

Splitska dizajnerica Ivona Glavaš je predstavila svoju mini Anovi kolekciju u suradnji s udrugom "P.I.N.K. Life". Ova kolekcija ima humanitarni karakter te njome žele obilježiti Svjetski dan borbe protiv raka.

- Kad sam tek osnovala Anovi htjela sam da tu postoji i humanitarna nota. Upoznala sam Nives Morić, predsjednicu udruge "P.I.N.K. life", s kojom sam napravila prvu akciju, nakon koje sam znala da idemo u pravom smjeru i nove ideje su dolazile same od sebe.

No, ona na koju sam najviše ponosna je ilustracija nastala povodom ružičastog mjeseca posvećenom borbi protiv raka, koju je oživjela umjetnica Tatjana Grivić, za nove Anovi majice i kišobrane.  Ilustracija prikazuje ženu kao princezu svog života kojoj osim što je bitno da je lijepa i dotjerana, na prvo mjesto stavlja brigu o kvalitetnom načinu života i zdravlju jer kad smo zdravi možemo sve.A mi na ovaj način želimo obilježiti nadolazeći Svjetski dan borbe protiv raka. - kaže Ivona.

Udruga Pogled iz novog kuta (P.I.N.K. – life) obilježit će Svjetski dan borbe protiv raka (World Cancer Day) u subotu, 01. Veljače 2020. Akcijom na Cvjetnom trgu s ciljem jačanja svijesti o važnosti prevencije, podrške oboljelima od raka te poticanja svih u društvu: Vlade, lokalne zajednice, poslovnih subjekata, škola, obitelji i pojedinaca, kako bi poduzeli određene aktivnosti u svrhu smanjenja pojavnosti i smrtnosti od raka te poboljšanja kvalitete života oboljelih od raka.

Tema obilježavanja Svjetskog dana borbe protiv raka 2019. – 2021. „I am and I will“ naglašava kako svatko osobno može dati doprinos i poduzeti konkretne akcije u cilju smanjenja utjecaja raka na sebe, svoje najbliže, zajednicu kao i globalno. Zbog visoke učestalosti malignih oboljenja, kao i visoke stope smrtnosti oboljelih od raka, rak je prozvan epidemijom modernog doba.

Cjelokupan prihod od prodanih kišobrana i dio prihoda od svake prodane majice bit će doniran udruzi.

hr Fri Jan 24 2020 20:19:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .