Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58ee8c51b47398d91d8b456a/80

Demografska katastrofa: Nekoliko stotina stanovnika iselilo u posljednjih pet godina

Povijesna jezgra Dubrovnika doživjela je demografsku katastrofu, pokazao je posljednji popis stanovništva. Rastući turizam, cijena življenja, prilika za zaradu, sve su to razlozi zašto ljudi odlaze. Popis je proveo Zavod za obnovu Dubrovnika. Zadatak im je napraviti Plan upravljanja Unescovim gradom, koji bi trebao definirati budućnost Dubrovnika.
Unutar zidina sve je više turista, a sve manje građana. Stara jezgra i stari stanovnici. Unutar zidina svaki treći Dubrovčanin stariji je od 65 godina, piše dnevnik.hr.

"Svega više od 10 posto su mladi do 15 godina. To je demografska katastrofa. Nekoliko stotina stanovnika iselilo je u posljednjih pet godina", rekla je Sanja Klempić Bogadi iz Instituta za migracije i narodnosti.

Dok je 1961. u povijesnoj jezgri živjelo čak 5870 stanovnika, danas tamo živi tek 1557 stanovnika. Unutar zidina život je skup, gužve su svakodnevica pa mnogi odlaze i iznajmljuju stanove. Oni koji žive unutar zidina žive od plaće i mirovine. Tek ih pet posto u potpunosti živi od turizma, a za samo njih 15 posto turizam je dodatni izvor prihoda.

"62 posto stanovnika teško krpa kraj s krajem, nemaju dovoljno prihoda za nekakav normalan život i sve svoje potrebe", pojasnila je Klempić Bogadi.

Građani će uskoro putem ankete reći točne probleme koji ih muče. Naći rješenje za ove probleme zadatak je Zavoda za obnovu Dubrovnika koji izrađuje Plan upravljanja gradom. Slijedeći korak je na gradskom vijeću.

"Bez izglasavanja koncepta Plana upravljanja Zavod ne može dalje nastaviti s radom", rekla je Iva Carević iz Zavoda za obnovu Dubrovnika.



Facebook komentari

hr Tue May 09 2017 10:20:16 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5877fb4e1eea8f46eb8b45ec/80
Foto: Zastita.info

Makarski policajci podnijeli žalbu na svog šefa: "Viče na nas i govori nam da smo budale i idioti"

Petnaest makarskih policajaca požalilo se na uvjete rada i svoga šefa

Makarski policajci poslali su dopis Uredu za unutarnju kontrolu MUP-a. Petnaest se policajaca žali na mobbing pomoćnika makarskog načelnika i kršenja kolektivnog ugovora na njihovu štetu. Pišu i o vrijeđanju. - piše Dnevnik.hr

- Prilikom otprema službe se na nas viče, galami, i vrijeđa pogrdnim riječima poput: budale, kreteni, idioti. Sve je to popraćeno jakom galamom i vikom. - ispričao je Eugen Ujevićdopredsjednik Nacionalnog sindikata policije.

Petnaest makarskih policajaca požalilo se na uvjete rada i svoga šefa. Na tri stranice detaljno su opisali probleme s kojima se susreću. Ti problemi uključuju, između ostalog, smjene od 12 sati na koje se tri dana zaredom dolazi, te nemogućnost korištenja slobodnog dana nakon noćne smjene.

S optužbama je upoznato i Ministarstvo unutarnjih poslova.

Iz Sindikata policije Hrvatske kažu da se kolektivni ugovor mora poštivati. Potvrde li se navodi o kršenju propisa o ophođenju policijskih službenika, iz Sindikata će tražiti da se takva praksa zabrani a, u slučaju ponavljanja, navedeni rukovoditelj sankcionira. Cijeli članak pogledajte ovdje.

Facebook komentari

hr Sun Jan 21 2018 20:25:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a64dad2b9e03e8c548b45cf/80
Foto: D.N.

Domaće banke daju 2,4 milijarde eura kredita za HAC, HC i ARZ

Pregovori s domaćim bankama oko dodatnog zaduženja, koje će prema nekim informacijama iznositi 2,4 milijarde eura, su u završnoj fazi

Nakon što je u studenom prošle godine izdala obveznicu od 1,275 milijardi eura  za refinanciranje duga u cestarskom sektoru, Vlada nastavlja financijsko restrukturiranje tog sektora zaduživanjem na domaćem tržištu. - piše Novi list

Pregovori  s domaćim bankama oko dodatnog zaduženja,  koje će prema nekim informacijama iznositi 2,4 milijarde eura, su u završnoj fazi i kako kažu sugovornici iz financijskih krugova mogu  se završiti  za nekoliko dana ili nekoliko tjedana.

Sada se pregovara o najosjetljivijim stvarima ročnosti i kamati, ali cilj je da se postojeći krediti koje je država podizala za gradnju cesta i autocesta zamijene s onima s povoljnijim kamatama i duljim rokom dospijeća.

Obveznica koja je izdana  krajem prošle godine na europskom tržištu imala je prinos manji od tri posto i dospijeva 2030. godine. Nedugo nakon toga država je i na domaćem tržištu izdala obveznicu za refinanciranje dugova proračuna u iznosu od 5,8 milijardi i prinos od 1,8 posto ali na šest godina.

Nitko u Vladi ne želi spekulirati kakve bi uvjete s obzorom na ta dva izdanja trebalo imati novo zaduženje, jer će visina kamate ovisiti i o tome kolika će biti ročnost, ali ističu da dvije spomenute obveznice mogu biti okvirni putokaz za novo zaduženje. 

Ministarstvo financija vjerojatno će nastojati da se kredit podigne barem na deset godina, što bi onda moglo značiti nešto veću kamatu.  Novo zaduženje i povoljnija ročnost i kamata ne bi trebali biti upitni jer banke imaju viška novca, likvidnost u bankarskom sektoru veća je od 27 milijardi kuna.

Bolji rejting

Ovaj put postoji mogućnost da država ne izda obveznicu nego da se zaduženje realizira kao kredit uz državno jamstvo, ili čak kroz nekoliko kredita, pa ako njihov ukupan iznos doista bude 2,4 milijarde eura, to će značiti da je u samo nekoliko mjeseci, uključujući i euroobveznicu, financirano oko 70 posto ukupnog duga cestarskog sektora.  

Novi kredit cestraskom sektoru, ali i izdanje trezorskih zapisa, odnosno zamjena starog kratkoročnog duga od 900 milijuna kuna, pokazat će i jesu li banke u svoje uvijete već lani ukalkulirale procjenu da će se Hrvatskoj počekom ove godine popraviti kreditni rejting ili će se to tek osjetiti na novim uvjetima kreditiranja, nakon što je rejting poboljšanprije desetak dana.   

Naime, dug HAC-a, HC-a i Autoceste Rijeka – Zagreb je ukupno oko 5,2 milijarde eura, a  neće se refinancirati krediti koji su podignuti uz povoljne uvijete i kod međunarodnih financijskih institucija poput kredita kod Europske investicijske banke i Europske banke za obnovu i razvoj.

Manja kamata

Kad je u studenom stari dug cestarskog sektora bio zamijenjen novom obveznicom to je prema procjenama u Vladi značilo godišnju uštedu od najmanje 150 milijuna kuna na kamatama, pa će se očekuje i da novo refinanciranje  donese nekoliko stotina milijuna kuna manje kamate.

No, glavnica duga ostat će ista, jer se zasad ne vidi prostora da  je taj sektor počne plaćati.

Za Projekt restrukturiranja i modernizacije cestovnog sektora Hrvatska je dobila i zajam od 22 milijuna eura te jamstvo od 350 milijuna eura, ali kod izdanja prošlogodišnje obveznice to jamstvo nije koristila.

Uvjet je bilo restrukturiranje sektora koje je značilo povećanje cijena cestarine,  odnosno više cijene u vrijeme turističke sezone, te smanjivanje broja zaposlenih u cestarskom sektoru za tisuću. Uz to morali bi se smanjiti i troškovi održavanja cesta i osmisliti novi način naplate cestarine.

Vlada se zasad drži plana, a iako dio analitičara smatra da promjene nisu dovoljno radikalne,  restrukturiranje cestarskog sektora jedna je od rijetkih reformi koju Vlada zasad provodi onako kako je sama zacrtala. - piše Novi list

Facebook komentari

hr Sun Jan 21 2018 19:24:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a64d942b9e03e30568b4568/80

Smart Split parking: Nastavljaju se radovi na postavljanju senzora za pametno ulično parkiranje

U sklopu projekta postavljaju se senzori koji se ukopavaju u površinu parkirnog mjesta te njihovi radio komunikacijski uređaji

Od ponedjeljka 22. siječnja, gradska tvrtka Split parking kao nositelj projekta za pametno ulično parkiranje, nastavlja s radovima na ugradnji inovativne senzorske tehnologije u sustav parkiranja i aktiviranja Smart Split parking aplikacije. U sklopu projekta postavljaju se senzori koji se ukopavaju u površinu parkirnog mjesta te njihovi radio komunikacijski uređaji.

U ovom tjednu radovi će se izvoditi na ovim lokacijama:

Ponedjeljak: 22. 01. - Gundulićeva ulica (zapadni dio), Zrinsko Frankopanska ulica (južni dio)

Utorak: 23. 01. - Zagrebačka ulica

Srijeda: 24. 01. - Držićeva ulica (parkiralište, 1/2)

Četvrtak: 25. 01. - Tolstojeva ulica (donji dio), Ulica kneza Višeslava (donji dio)

Petak: 26. 01. - Ulica kneza Višeslava (gornji dio)

Radovi će se uglavnom izvoditi u vremenu od 08:00 do 16:00 sati, uz moguće iznimke na pojedinim lokacijama gdje će izvođač nastojati prilagoditi termin izvođenja radova korisnicima parkirališnih mjesta i okolnim stanarima kako bi što manje osjetili utjecaj privremenog zatvaranja dijelova parkirališta. Radovi su planirani na način da sva veća parkirališta nikada ne budu u potpunosti blokirana, nego da se ista odrađuju u nekoliko dijelova, u različite dane.

O svim potencijalnim izmjenama termina radova, javnost će biti na vrijeme obaviještena. 

Facebook komentari

hr Sun Jan 21 2018 19:17:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a64cd62b9e03e68548b45cb/80
Foto: Facebook

Andro Opara Krstulović javio se iz bolnice: "Hvala svima na dobrim željama"

Na Facebook profilu objavio je selfie i zahvalio se svima na dobrim željama
Splitski gradonačelnik, Andro Krstulović Opara poslao poruku iz KBC-a Split gdje je sinoć završio zbog glavobolje i vrtoglavice.

Na Facebook profilu objavio je selfie i zahvalio se svima na dobrim željama. 

Evo sam se dočepa mobitela. Hvala svima na dobrim željama. Dobro sam, ali mi kažu da moram mirovat i slušat pa evo mirujem i slušam - napisao je gradonačelnik.  

Facebook komentari

hr Sun Jan 21 2018 18:27:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .