Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b0aad712af47f55018b469c/80
Foto: Ilustracija Pixabay

Ove namirnice su nezdrave, ali puno je gore nego smo mislili!

Iako se sve na kraju svodi na to da je najbitnije potrošiti više nego ste unijeli, ponekad živimo u zabludi što se nekih namirnica tiče, a ovaj tekst pomoći će vam da se što kvalitetnije pripremite za ljeto i na vrijeme izbacite sve ono što je štetno.

Kvinoja

Ljudi koji paze na liniju žive u uvjerenju da je kvinoja manje kalorična verzija riže, i ukucate li kvinoju u Google, vrlo ćete je brzo pronaći u velikom broju tekstova koji se bave dijetama.

Činjenice su malo drukčije. Naime, kvinoja je kaloričnija alternativa riži jer jedna šalica kuhane kvinoje ima 222 kalorije, a jedna šalica smeđe riže 216 kalorija, piše Index.

Slatkiši bez šećera

Svi jako dobro znamo da slatkiši bez šećera nisu nužno dobri za vas osim ako ne spadate u skupinu onih koji su prisiljeni konzumirati ih zbog zdravstvenog stanja.

Ono što možda niste znali jest da će vam previše slatkiša bez šećera priuštiti i eksplozivnu dijareju. Naime, šećerni alkoholi koji se koriste u ovakvim slatkišima ne mogu se do kraja probaviti pa, probijajući se kroz naš probavni sustav, izazivaju plinove, nelagodu i vjerojatno najintenzivniji proljev koji ste doživjeli.

Puretina

Puretina je na glasu kao odlična alternativa "težem" mesu i to je u načelu točno. No, postoji iznimka. Odlučite li se za pureću salamu, trebali biste znati da su takvi naresci prepuni natrija i nitrata.

Nitrati su povezani s rakom u nekim laboratorijskim istraživanjima, a u kombinaciji s natrijem štetni su za srce.

Preljevi za salatu

Svi znamo da bi trebali izbjegavati raznorazne preljeve za salatu jer, koliko god dosadnu zelenu salatu činili ukusnijom, svi smo svjesni da to bogatstvo okusa dolazi s cijenom.

Ono što možda ne znate jest da su i bezmasni preljevi loši. Istina, imaju manje kalorija, ali imaju više natrija i šećera. Isto tako, nedostaje ima vitamina E koji možete pronaći u običnom preljevu.

Muffini

Mnogi ih biraju jer iz nekog razloga vjeruju da su muffini zdravija opcija od krafni ili običnih kolača. Nažalost, često imaju više šećera i masnoća od alternativa koje navodno više debljaju. Možda nisu idealan izbor za doručak, ali savršen su desert.

Zelena tjestenina

Samo zato što je nešto zeleno, ne znači da je zdravije. To posebno vrijedi za zelenu tjesteninu koju neki smatraju zdravijom verzijom obične tjestenine. U stvarnosti, prehrambena vrijednost obične i tjestenine sa špinatom gotovo je identična.

Povrće koje se dodaje nalazimo u tragovima, a koristi se za boju i malo za okus.

Wrap ili sendvič

Mnogi su uvjereni da je wrap zdravija verzija sendviča. Ne možete ih kriviti što žive u zabludi jer wrapovi se često tako reklamiraju u restoranima brze hrane.

Nažalost, nemaju manje kalorija. Štoviše, tortilje su gore od kruha jer imaju više trans masnoća i natrija. Isto tako, veličina tortilja često dopušta više sadržaja koji unutra natrpaju pa to znači i više kalorija.

Pomfrit od slatkog krumpira

Ako pazite na prehranu, vjerojatno ste barem jednom naišli na priču da je pomfrit od slatkog krumpira zdraviji od običnog. No, to i nije baš točno.

U organizam ćete unijeti gotovo identičnu količinu kalorija, a sve ono korisno što slatki krumpir ima, nestaje nakon što ga ispržite u vrelom ulju.

Orašasti plodovi

Slani orašasti plodovi su ukusni i često se osjećamo dobro kada tako ubijamo glad jer smo čuli da su zdravi.

U ovoj fazi teksta vjerojatno vam je već jasno da to nije istina. To, naravno, ne znači da sve te sjemenke nisu zdrave, jer jesu, ali samo ako ih nađete u verziji bez soli jer ove obične grickalice imaju gotovo 100 miligrama natrija na 30 grama.

Smrznuti jogurt

Dobra vijest je to da smrznuti jogurt uistinu jest manje masna verzija sladoleda, ali ne zanosite se pričama jer i smrznuti jogurt ima hrpu šećera.

Primjerice, jogurt od vanilije ima 34 grama šećera po šalici, a to je više nego što imaju neki slatkiši.

Čips od banane

U teoriji djeluje kao manje ukusna, ali samim tim i vjerojatno zdravija slastica. Međutim, čips od banane je iznenađujuće bezvezna i nutritivno beskorisna slastica.

Jedna porcija čipsa od banane i ima gotovo pet puta više kalorija od iste takve porcije običnih banana. Isto tako, banane nemaju masti, ali čips od banane ima 9.53 grama masti na 30 grama.

Kečap

Samo jedna žlica kečapa ima 4 grama šećera. To je više nego prosječni čokoladni keks. Pa sad razmislite što znači kad svoj pomfrit prelijete s kečapom. Da se razumijemo, ne želimo vam kvariti feštu, ali dobro je znati.

Cijeli članak pročitajte ovdje

hr Sun May 27 2018 15:20:27 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c9a936529111cb3218b4570/80

U Zavičajnom muzeju u Imotskom otvorena izložba „Dva pasionska fenomena Imotske krajine“

Večeras je u Zavičajnom muzeju u Imotskom otvorena izložba „Dva pasionska fenomena Imotske krajine“, koja se održava u sklopu projekta „Sine Božji budi faljen“.
Ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta Imotski Ankica Jukić zahvalila je svima koji su pomogli realizaciji ovoga projekta.

- Zahvaljujem Ministarstvu kulture Republike Hrvatske, Gradu Imotskom, Općinama Runovići, Zmijavci, Podbablje, Zagvozd i Lovreć na potpori. Željela bih apostrofirati suradnju s Konzervatorskim odjelom u Imotskom. Veselim se što će ova izložba gostovati u Slavoniji i što ćemo ostatku Hrvatske pokazati bogatstvo kantanja“, izjavila je ravnateljica Jukić.

Voditelj Zavičajnog muzeja u Imotskom Branimir Leko istaknuo je kako ova izložba ima gostujući karakter.

- Zahvaljujem svima koji su nam fotografijama, videozapisima, podacima ili na bilo koji drugi način pomogli prilikom realizacije ove izložbe. Posebno zahvaljujem župnicima koji su nam svo ovo vrijeme bili na raspolaganju“, izjavio je.

Na otvaranju izložbe nastupila je klapa Bratovština Gorica-Sovići i kantači iz Poljica i Grubina.

Već ovoga vikenda koncerti i izložbe u sklopu ovoga projekta održat će se i u Slavoniji. 29. ožujka u 19 sati koncert „Uputi se tužna mati“ kao i prezentacija fenomena kantanja održat će se u Crkvi Sv. Ćirila i Metoda u Osijeku, 30. ožujka u 18 sati u Crkvi Sv. Euzebija i Poliona u Vinkovcima, a 31. ožujka u 18 sati i 30 minuta u Crkvi Sv. Filipa i Jakova u Vukovaru.
hr Tue Mar 26 2019 22:02:45 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c9a8e1f29111c99218b4592/80

Ne možete poslati poruku u Messengeru ili lajkati nešto na Facebooku? Niste jedini

Pratit ćemo i dalje što se događa i hoće li se situacija popraviti ili nas čeka još problema.

Baš kad smo počeli zaboravljati najgori pad Facebooka u njegovoj povijesti, ponovno su se pojavili problemi za korisnike.

Neki korisnici javljaju kako ne mogu poslati poruke u Facebook Messengeru (pogotovo emojije i gifove), drugi kako ne mogu uređivati objave ili ih lajkati.


Iako još nema nikakvih službenih potvrda o problemima, Down Detector bilježi sve više problema. Počelo je u Nizozemskoj i Belgiji, a sad se sve više širi po Europi.


Probleme prijavljuju i korisnici Instagrama kojima su prvo "nestajale" ključne riječi (hashtagovi), a sad više ne mogu ni označiti osobe na fotografijama, piše zimo.hr


hr Tue Mar 26 2019 21:41:28 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b600032cb557a9d4f8b462b/80

Plivanje - besplatan eliksir zdravlja koji usporava starenje

O zdravom životu posljednjih godina priča se i piše više nego ikada, a mnogima ne pada na pamet da postoji jednostavan, svima dostupan, univerzalan i besplatan eliksir zdravlja i dugovječnosti – plivanje.

Istraživanje Sveučilišta u Indiani, koje je trajalo 30 dana na uzorku od 3.000 ispitanika svih uzrasta, pokazalo je da je plivanje blagotvorno za cijeli organizam.

Čak 92% plivača prijavilo je poboljšanje raspoloženja i porast energije, 63 % je smršavjelo, a primjećen je i boljitak kod gotovo svih koji su bolovali od srčanih tegoba.

Ovi rezultati nisu iznenađujući, ako imamo u vidu da plivanje pokreće mišiće cijelog organizma bez mogućnosti ozljeda, a uz to oslobađa takozvane hormone sreće.

Plivanjem jačaju srčani mišići, a upravo njihovim jačanjem produbljuje se disanje i tijelo dobija više kisika. Samo 30 minuta kontinuiranog plivanja svakoga dana dovoljno je da se steknu kondicija i izdržljivost, što značajno usporava proces starenja.

Plivanje pozitivno utječe i na rad hormona, što je jedan od glavnih faktora zdravlja, posebno kod žena. Ako uzmemo u obzir i činjenicu da se za pola sata plivanja potroši oko 320 kalorija, što je više nego tijekom hodanja ili vožnje bicikla, jasno je i koliko je ovaj sport dobar za liniju.

Optimalna tjelesna masa je bez sumnje jedan od uvjeta, ali i pokazatelja dobrog zdravlja. Gdje je dobro zdravlje, tu je i dug i kvalitetan životni vijek, a u njegovom dostizanju plivanje nam je od najveće koristi, piše N1.

hr Tue Mar 26 2019 21:29:38 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b839889cb557a3c828b4736/80
Foto: Pixabay

Možda će vas iznenaditi koliko često trebamo potpuno zamijeniti posteljinu

Vidljivi znakovi pohabanosti su žutilo, blijeda boja i prorijeđena tkanina

Posteljina u kojoj spavate vrlo je osobni predmet u kućanstvu. Iako ćete ju možda birati prema uzorku ili boju, na kraju je ipak najbitnije da vam je ugodno spavati u njoj. Ali koliko dugo možemo koristiti posteljinu? Odgovor bi vam mogao iznenaditi.

Plahte bi trebalo potpuno zamijeniti

Iako vam ovo možda zvuči pretjerano, postoji više razloga zašto je to jako važno. Zamislite o tome koliko košulja izgleda istrošeno nakon što ju nosite jako dugo. Vidljivi znakovi pohabanosti su žutilo, blijeda boja i prorijeđena tkanina, ali i vi se tako možete osjećati što lako može poremetiti vaš san. 

Suosnivačica tvrke koje prozvodi posteljinu, Vicki Fulop, za House Beautiful objasnila je što sve utječe na životni vijek posteljine i kako joj produljiti trajanje. 

Vrlo je važna kvaliteta

"Baš kao što dijamant ima svoju kvalitetu (boja, rez, čistoća i karat), tako morate razmotriti i kvalitetu pamuka, spojeve i tkanje", objašnjava Vicki Fulop. Ona preporučuje egipatski pamuk, osim što je mekan, vrlo je izdržljiv. "Egipatski pamuk može biti jak, fin i od njega se može napraviti iznimo glatka i mekana posteljina", dodaje ona. Naravno, postoji još velikiizbor materijala pa možete potražiti kvalitetniju posteljinu. 

Iako se preporučuje da posteljinu potpuno zamijenite u roku dvije do tri godine, postoji nekoliko stvari kako biste produlji rok trajanja. Naravno, vrlo je važno imati više setova kako biste mogli redovito mijenjali. Pažljivo ih perite i sušite, ali ih nemojte spremati u plastične kutije, ostavite ih u prostoru u kojem mogu "disati", objasnila je dalje, piše zivotistil.hr

hr Tue Mar 26 2019 20:53:47 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .