Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a7cb1dd2af47f02038b465a/80
Foto: Pixabay

Ovo su najlakši načini kako dnevno unijeti 500 kalorija manje - i smršavjeti!

Formula ne može biti jednostavnija: jedan kilogram tjedno možete smršavjeti ako svaki dan unesete 500 kalorija manje...

To ne znači da sad morate mahnito brojati kalorije i biti na dijeti, nego će biti dovoljno da vam u svakodnevnu naviku prijeđu slijedeći jednostavni savjeti.

1. Doručkujte jaja

Za doručak pojedite dva kuhana ili poširana jaja koja će vas zasititi dovoljno da ostatak dana pojedite oko 415 kalorija manje. Ručak započnite niskokaloričnom juhom i pojest ćete oko 130 kalorija manje. 

2. Izbjegavajte gazirano

U tri decilitra gaziranog pića može se kriti preko dvjesto kalorija. Umjesto gaziranim napitkom utažite žeđ vodom. 

3. Guštajte u kupovini namirnica i pripremanju jela

Sat vremena provedite u kupovini namirnica, pospremite ih kad dođete kući, provedite dva sata pripremajući fini ručak/večeru, postavite stol i servirajte hranu – i izgubili ste čak 640 kalorija. 

4. Jedite manje tjestenine

Porcija tjestenine trebala bi biti veličine šake, a obično se servira u dva, tri ili čak četiri puta većim porcijama te može imati i do tisuću kalorija. 

5. Ostavite lonce na štednjaku

Lonce, tave i posude s hranom ne stavljajte na stol za kojim jedete jer će vas 'mamiti' da uzmete repete. Stavite hranu na tanjure te ostavite sve posude na štednjaku. 

6. Jedite iz manjih tanjura

Jedete li iz manjih tanjura pojest ćete 20 do 25 posto manje hrane, odnosno do 500 kalorija manje, a osjećat ćete se jednako sitima.

7. Izbjegavajte orašasto voće

Orašasti plodovi sadrže masnoće zdrave za srce, ali i dosta kalorija. Primjerice, u šaci na ulju prženih orašastih plodova može se kriti i do 180 kalorija. Ne možete li im odolijeti jedite pistaccio. Dvije šake pistaccia imaju oko 160 kalorija, a jedenje će usporiti skidanje ljuski. 

8. Ne jedite ispred TV-a

Jedete li dok gledate TV možete pojesti i do 300 kalorija više. Jedite za stolom te sat vremena gledanja TV-a zamijenite šetnjom. Tako ćete unijeti oko 530 kalorija manje.

9. Ograničite broj gostiju

Prema nekim studijama, jedete li u društvu sedam ili više ljudi možete pojesti i do 90 posto više! To je kao da pojede dvostruki obrok. Zato pozovite u goste manje ljudi i pojest ćete 500 ili više kalorija manje. 

10. Ostavite nešto na tanjuru

Oko 25 posto hrane koja vam je na tanjuru ostavite za sutrašnji ručak. Ako obično svaki dan unesete dvije tisuće kalorija ili više na ovaj način unijet ćete 500 kalorija manje.

11. Izbjegavajte kokice u kinu

Velika porcija kokica začinjenih maslacem kakve kupujemo u kinu može sadržavati i do tisuću kalorija. "Prošvercajte" u kino nemasne kokice koje ste napravili kod kuće i unijet ćete i do 700 kalorija manje.

12. Ne gladujte nego jedite

Gladovanjem se ne mršavi (zdravo) i zato se zasitite hranom bogatom vodom i vlaknima – voćem, povrćem i grahoricama. 

13. Naspavajte se 

Ljudi koji dnevno spavaju oko pet i pol sati jedu više, dokazalo je istraživanje. Spavate li između sedam i osam sati dnevno možete unijeti i do 1000 kalorija manje. - piše Zadovoljna

hr Thu Aug 30 2018 08:47:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c44ca240e4938db848b4588/80

Iskoristite vrećice silika-gela: Spašavaju mobitel, alat, fotke

Većina ljudi ih baca, no to je prava šteta jer mogu biti jako korisne u kućanstvu. One upijaju vlagu, a kada se napune, jednostavno ih osušite i sve ispočetka. Možete ih sušiti i u pećnici

Vrećice sa silika-gelom nalaze se u mnogim pakiranjima industrijskih proizvoda kada je važno spriječiti nakupljanje vlage unutar ambalaže. Sjetite se koliko puta ste naišli na njih u, primjerice, kutijama za cipele, torbicama, u pakiranjima mobitela i druge elektronike itd, pišu 24 sata.

Većina ljudi ih baca, no to je prava šteta jer mogu biti jako korisne u kućanstvu. One upijaju vlagu, a kada se napune, jednostavno ih osušite i sve ispočetka. Možete ih staviti na sušenje i u pećnicu, ali ne na temperaturu veću od 80 stupnjeva.

Ukoliko nemate strpljenja čekati da vam se pojave u ambalaži stvari koje ste kupili i skupljati ih, vrećice silika-gela vrlo jeftino možete kupiti na internetskim oglasnicima. Na primjer, u jednom oglasu vrećica puno većih dimenzija od one koja dolazi u ambalaži stoji pet kuna i ima 120 grama, u drugom oglasu kilogram stoji oko 100 kuna.

Nekoliko primjera kako ih iskoristiti: 

- čuvate li drage stvari u podrumu, svakako u kutije ili vrećice dodajte i silika-gel, spriječit će prodor vlage i razvoj plijesni
- dobro je držati nekoliko vrećica u torbama i ormarima s alatom kako ne bi počeo hrđati
- britvicu je dobro držati u maloj posudi u kojoj je i vrećica silika-gela jer će na taj način dulje trajati
- čuvate li fotografije i druge uspomene u kutiji, svakako u nju ubacite i pokoju vrećicu kako bi ih sačuvali od vlage
- silika-gel će vas spasiti padne li vam mobitel u vodu - odmah ga stavite u posudu sa nekoliko vrećica gela, poklopite i ostavite da izvuče višak vlage iz njega
- imate li problema s magljenjem vjetrobranskog stakla u automobilu, stavite u njegovu blizinu nekoliko vrećica gela
- ubacite nekoliko vrećica u torbu u kojoj nosite odjeću i obuću za trening, smanjit će količinu vlage od znoja, a time i razvoj smrada u torbi
- uđe li vam voda u cipele, stavite u njih što više vrećica silika-gela i ostavite da povuku vlagu na sebe
- želite li čuvati sjeme dulje vrijeme, stavite ga u staklenku, ubacite vrećicu, dvije silika-gela i zatvorite je poklopcem

Od čega se dobiva?

Silika-gel je jedan oblik silicijevog dioksida (kemijske formule SiO2), prirodnog mineralnog kamena koji se u prirodi nalazi u više oblika, najčešće kao kvarc. U mnogim dijelovima svijeta sastavni je dio pijeska. SiO2 se koristi u konstrukcijskim materijalima, u prehrambenoj i farmaceutskoj industriji...

hr Sun Jan 20 2019 20:21:49 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58947192b47398420c8b45a1/80
Foto: Pixabay

Pred nama je najdepresivniji dan u godini, evo kako ga preživjeti

Jeste li primijetili da se u posljednje vrijeme osjećate manje entuzijastično? Možda ste umorniji i dosadila vam je rutina. Ako je odgovor da, postoji pojašnjenje: pred nama je najdepresivniji dan u godini, poznatiji kao plavi ponedjeljak, a koji je ove godine 21. siječnja.

Plavi ponedjeljak ustanovljen je 2005. godine kada je psiholog Cliff Arnall, koji se specijalizirao za poremećaje uzrokovane promjenom godišnjih doba, otkrio da je treći ponedjeljak u prvom mjesecu najgori dan u njegovom kalendaru, piše Index.

Smatra da je uzrok tome loše vrijeme, sezona blagdana koja je i službeno završila, povratak rutini na poslu i manje novca na računu. Ako ste uz sve navedeno već posustali od svojih novogodišnjih odluka, nije ni čudo da imate osjećaj kao da su vam potonule sve lađe.

Psihologinja Jennifer Guttman za ovaj fenomen krivi hladno vrijeme.

“Ljudi su zatvoreni jer su dani već neko vrijeme kraći, ranije pada mrak. Zima je zapravo tek počela i tako će biti još nekoliko mjeseci. Ljudima je hladno i ne provode vrijeme baveći se aktivnostima na otvorenom”, otkrila je za časopis Health.

Što god bio uzrok, postoji nekoliko stvari koje možete učiniti da se razvedrite, otkrila je Guttman.

1. Bavite se tjelovježbom

Tjelovježba pomaže vašem tijelu u proizvodnji endorfina, hormona sreće. Također, tjelovježba zahtijeva izlazak iz kuće, a istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Health Psychology kaže da i malo kretanja smanjuje osjećaj depresije.

2. Zabavite se i učinite nešto izazovno

Samo zato što je vani hladno ili pada snijeg, ne znači da se ne možete zabaviti u zatvorenom prostoru. Guttman savjetuje da organizirate piknik za prijatelje u svom domu ili svi skupa pripremite večeru. 

“Budite kreativni, izradite puzzle od omiljenih ljetnih fotografija”, dodaje.

3. Jedite više hrane koja popravlja raspoloženje

Brojna istraživanja otkrila su da zdrava prehrana pomaže u prevenciji depresije. Odaberite namirnice koje popravljaju raspoloženje poput avokada i orašastih plodova koji obiluju zdravim mastima ili tamnu čokoladu koja sadrži snažne antioksidanse.

4. Prošećite

Sunce vam je potrebno i zimi. 

“Parkiranje automobila na nešto udaljenije mjesto može vas potaknuti na kretanje. Važno je izaći na zrak”, ističe Guttman i napominje da ne zaboravite konzumirati namirnice bogate vitaminom D poput gljiva, masne ribe i jaja.

hr Sun Jan 20 2019 20:21:31 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b211d8c2af47f852a8b466f/80
Foto: Getty Images

Kako odlično pamtiti i u dubokoj starosti? Saznajte tajnu zdravijeg mozga

Novo istraživanje je pokazalo kako je riječ o veoma jednostavnoj stvari

Čuvanje kvalitete pamćenja u procesu starenja može biti jednostavnije nego što mislite. Prema rezultatima novih istraživanja, jedino što trebate je, jednostavno, kretati se, piše Život i stil

Znanstvenici su mjerili razinu fizičke aktivnosti kod 454 sudionika koji su bili kasnije životne dobi, a njih 191 je patilo od demencije. Nakon njihove smrti, znanstvenici su proučavali svojstva njihovog moždanog tkiva i otkrili da su oni koji su se kretali više, na neki način zaštitili mozak. 

"Osobe koje su se više kretale, imale su izraženije vještine pamćenja i razmišljanja za razliku od onih koji se nisu kretali uopće", rekao je autor studije, Aron S. Buchman. 

"Vježba je zaista najjednostavniji način poboljšavanja zdravlja općenito, a naše istraživanje je pokazalo kako ima utjecaj i na kvalitetu mozga", rekao je Buchman. 

hr Sun Jan 20 2019 20:21:21 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5728c892f0465c1a018b458e/80
Foto: Screenshot YouTube

Što znače crvene i bijele rane u ustima?

Afte su male ranice koje nastaju u usnoj šupljini, najčešće s unutarnje strane usne ili obraza. Bezopasne su, ali vrlo bolne i iritantne. Dr. med. Tanja Pekez Pavliško kaže da se za sada ne zna točan uzrok nastanka afti, iako se često smatra da su uzrokovane virusom.
Kod nekih osoba povezane su sa stresom, menstrualnim ciklusima, a češće se javljaju kod osoba s tanjom sluznicom. Afte su ranice čija je unutrašnjost bijela ili žuta, a vanjski dio je svjetlo crven. Najviše nelagode izazivaju tijekom jela i pranja zubi, a prolaze za tjedan do dva same od sebe. U slučaju afti nije nužan odlazak liječniku ili zubaru, osim ako potraju duže od tri tjedna ili se stanje pogorša, odnosno ako se često pojavljuju. Smatra se da je kod osoba koje su im sklone uobičajeno da se pojavljuju dva puta godišnje, piše miss7zdrava.

Mogući simptom rijetkih bolesti 

"Za sada se ne zna točan uzrok nastanka afti, iako se često smatra da su uzrokovane virusom i menstrualnim ciklusima. Češće se javljaju kod osoba s tanjom sluznicom dok su pušači 'zaštićeni' od afti jer imaju deblju sluznicu. Nastanak afti može biti povezan i s uzimanjem određenih lijekova, aspirina ili primjerice onih namijenjenih za liječenje osteoporoze. Nastaju i radi mehaničkih ozljeda - četkice za zube, od napuknutog zuba ili korektivnog aparata za zube, iritacije od začinjenih, kiselih i slanih jela, a mogu biti povezane i s nekim rijetkim bolestima. Okidač za nastanak afti je i stres, anksioznost te hormonalne promjene''', objasnila je Tanja Pekez Pavliško. Afte može uzrokovati i nedostatak određenih vitamina i minerala (željeza, folne kiseline, cinka ili vitamina B12) te alergije i osjetljivost na određenu hranu. 

Kadulja i antiseptici pomažu

Tanja Pekez Pavliško objasnila je kako se liječe, odnosno smanjuje nelagoda kod afti: "Liječenje se provodi primjenom lokalnih antiseptika za usnu šupljinu, čajem od kadulje i gelovima koji sadrže tvari protiv bolova. Prije upotrebe gelova koji sadrže analgetike najbolje se posavjetovati s liječnikom ili ljekarnikom. Također je uputno jesti i piti jela i pića neutralnog okusa bez začina." Afte najčešće nastaju u dobi od 10. do 19. godine, a većini osoba se spontano prestanu pojavljivati što su starije. 

Tipovi afti

- Mala afta - veličine je od 2 do 8 milimetara i obično traje od 10 dana do 2 tjedna.
- Velika afta - je veća i dublja, može potrajati i nekoliko tjedna i može ostaviti ožiljak.
- Više afti - skupina od desetak manjih afti

Prevencija:
- Upotrebljavati četkicu s mekanim vlaknima i nemoj raditi grube poteze prilikom pranja zubi
- Izbjegavati hranu koja ima oštre rubove
- Redovito prati zube, najmanje dva puta dnevno
- Redovito posjećivati stomatologa
- Jesti uravnotežene obroke bogate vitaminima


hr Sun Jan 20 2019 18:56:01 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .