Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8d962c2af47f80088b45bb/80

Deset navika uz koje vam "stroga" detoksikacija neće trebati

Detoksikacija organizma ne podrazumijeva samo izbacivanje određenih namirnica iz prehrane nego i ostalih negativnih stvari koje utječu loše na naše tijelo, ali i um. Želite li 2019. započeti na najbolji način te godinu provesti puni energije, optimizma i pozitive, usvojite navike uz koje vam "stroga" detoksikacija neće više niti trebati.

Toksini nakupljeni u tijelu mogu djelovati poput utega koji nas sprječava da u potpunosti iskusimo život i iz njega izvučemo najviše. Štetne tvari koje se talože u tijelu ne utječu samo na naše fizičko zdravlje već i mentalno, a da toga nismo niti svjesni. Čak i ako se hranite zdravo i redovito vježbate, toksine ne možete izbjeći jer oni dolaze i iz zagađenoga zraka, a toksične mogu biti i neke navike koje imamo, pa čak i ljudi iz naše blizine.

Zato je preporučljivo periodično pročišćavati tijelo i um, a početak godine odlično je vrijeme za detoksikaciju. Imamo dovoljno motivacije jer smo netom završili s obilnom blagdanskom trpezom, još smo dovoljno odlučni držati se novogodišnjih odluka i imamo želje sve ono što se proteklih tjedana nakupilo u nama izbaciti te godinu započeti svježi i pročišćeni. 

Skupili smo odlične, vrlo praktične i primjenjive savjete koje je zaista lako slijediti. Od recepata za napitke i smoothieje koji pročišćuju, vježbi koje će vam uzeti tek nekoliko minuta do mentalnog čišćenja i izbacivanja negativne energije koja vas samo sputava u životu. 

Za početak, važno je znati i koji to znakovi upozoravaju da nam je tijelo puno toksina: kronične tegobe s probavom, problemi sa spavanjem, problemi sa zglobovima, kožom, kronični umor, alergije koje ne prolaze, česte prehlade i povišene temperature, glavobolja i bol u tijelu, letargija, debljanje, razdražljivost,... 

Ako redovito činite male promjene i slijedite naše savjete, rezultat sigurno neće izostati. Na život ćete gledati pozitivnije i bistrije te ćete se zaista osjećati čišće iznutra i izvana. Iskusit ćete i slijedeće pozitivne promjene:

- imat ćete puno više energije
- izgubit ćete na težini
- hormoni će vam uravnoteženiji
- imat ćete čišću kožu
- smanjit ćete upale u tijelu
- bolje ćete spavati
- bit ćete vitalniji i pokretljiviji

Uz ove opće zdravstvene dobrobiti, detoksikacija će učiniti i sljedeće:
- trbuh vam više neće biti (toliko) nadut poslije jela
- nećete više toliko žudjeti za slatkim jer vam jednostavno više neće trebati
- jasnije ćete se fokusirati na stvari i ciljeve koje želite postići 
- bit ćete okruženi ljudima koji vas pune pozitivnom energijom, kao i vi njih

Usvojite li idućih 10 navika, "stroga" detoksikacija neće vam više niti trebati.

1. Pijte vodu s limunom 
Napravite vodu s limunom sa sljedećim sastojcima:
- kipuća voda
- sok polovice limuna
- najdraža šalica

U proključalu vodu uspite limunov sok te pričekajte da se rashladi. Ispijte napitak i bit ćete spremni za sve izazove dana. 

2. Pročistite Facebook i Instagram
Izdvojite malo vremena i s Facebooka izbrišite prijatelje s kojima nemate baš nikakav kontakt i ništa zajedničko, a pročistite i svoj Instagram te prestanite slijediti osobe i profile čije su vam objave na feedu potpuno nepotrebne. Iznenadit ćete se time koliko ćete se bolje osjećati!

3. Vježbajte (ono što vam najviše odgovara)
Tjelovježba ne mora biti naporna i teška da biste osjetili rezultate. Naravno da se za veće promjene treba i više potruditi, ali i najjednostavnije vježbe razgibavanja i rastezanja učinit će razliku. Pronađite tjelovježbu koja vam najviše odgovara. Za nekoga će to biti joga, nekome pilates, teretana, aerobik, neka borilačka vještina, ples – osluškujte potrebe svoga tijela tijela i krećite se.

Odlazak na trening tri do četiri puta tjedno nešto je najbolje što možete učiniti za svoje tijelo i um, ali vježbati možete i kod kuće, primjerice do pola sata svaki ili svaki drugi dan. Jednom kada vam pređe u naviku, nećete moći zamisliti dan bez tih iscjeljujućih i blagotvornih pokreta. Dobro je podsjetiti se da je tjelovježba i najbolji prirodni antidepresiv.

4. Tuširajte se naizmjence vrućom i hladnom vodom
Ovakav način tuširanja bit će najučinkovitiji nakon tjelovježbe jer će se na taj način detoksikacija nastaviti. Hladan tuš pomaže u smanjivanju stresa i poboljšanju cirkulacije. Vrući tuš pak otpušta napetost i zatvor te pomaže da bolje spavate. Namjestite tuš na toplinu vode malo jaču nego što biste inače, a zatim namjestite tuš na najhladnije na 30 sekundi. Tuširajte se tako pet minuta izmjenjujući vruću i hladnu vodu. 

5. Dišite svjesno i pravilno
Obratite pažnju na vlastito disanje i jednostavno dišite više. Postane li vaše disanje pliće kada ste pod stresom ili uzrujani? Probajte u takvim situacijama učiniti upravo suprotno – disati dublje. Duboko disanje pomaže u čišćenju dišnog sustava i boljoj opskrbi krvi kisikom.

Ukoliko ste imali težak i sresan dan tijekom kojeg ste zaboravili i na pravilno disanje kao i na ostale segmente zdravog života, kada izvršite sve dnevne obaveze, uz opuštajuću glazbu svjesno duboko dišite i vratite organizam u ravnotežu.

6. Zaboravite na mobitel dok jedete
Isključite se tijekom jela i uzmite pauzu od mobitela i društvenih mreža. Izdvojite vrijeme samo za jelo i razmišljajte o tome što jedete uživajući u okusu, izgledu, teksturi hrane. Na ovaj način potaknut ćete i bolji rad probave, a prva faza probave je žvakanje, stoga žvačite polako. Umjesto gledanja na mobitel ili u televizor, tijekom ručka ili večere radije se, osim na jelo, fokusirajte na ljude s kojima objedujete i razmijenite s njima koju riječ.

7. Provodite vrijeme u prirodi
Liječnici u skandinavskim zemljama preporučuju svoji pacijentima liječenje – u prirodi. U Japanu je poznat i termin "Shinrin-yoku" ("kupanje u šumi") koji znači boravak u prirodi s ciljem pridobivanja fizičkih beneficija koje priroda pruža. Istraživanjima je dokazano da "kupanje u šumi" aktivira parasimpatički živac koji pomaže u ozdravljenju i detoksikaciji. Nemate šumu u blizini? Otiđite u park, na plažu, na livadu – prirodu možete pronaći gotovo svugdje.

8. Napravite detoksikacijski kraljevski smoothie
Ovaj smoothie sadrži hranjive "dragulje" poput špinata, banane, đumbira, limuna, kurkume i drugih sastojaka. Svi oni u kombinaciji djeluju vrlo povoljno na rad organizma i na njegovo pročišćavanje od štetnih tvari. 

9. Pijte dovoljno vode i jedite puno zelenog povrća
Stručnjaci preporučaju piti oko dvije litre vode dnevno, ali vi osluškujte svoje tijelo i njegove potrebe – možda će vašem tijelu trebati manje, a možda i više vode. Prehrana neka obiluje zelenim lisnatim povrćem kao što su zelena salata, kelj, celer, špinat, peršin, korijander, itd. Sadrži vitalne hranjive tvari, dovoljno vlakana te klorofil koji pomaže u pročišćavanju krvi. 

10. Izdvojite vrijeme za zahvalnost
Jednostavno zastanite na nekoliko minuta i otpustite sve što vas muči i koči, a prigrlite ono što vas ispunjava. Očistite se od negativnog razmišljanja okrećući se stvarima, ljudima i situacijama u vašem životu na kojima ste najviše zahvalni, piše zadovoljna.hr



hr Tue Jan 08 2019 09:37:08 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c2fc08e0e49388b6d8b456a/80
Foto: Pixabay

Jeste li znali da geni mogu usmjeriti čak 50% naših poslovnih odluka?

Nikolaus Franke, voditelj Instituta za poduzetništvo i inovacije na bečkoj poslovnoj školi WU Executive Academy, otkriva.

Profesor Nikolaus Franke, voditelj Instituta za poduzetništvo i inovacije na bečkoj poslovnoj školi WU Executive Academy govori o povezanosti genetike i poduzetništva, objašnjava kako njihova poslovna škola potiče razvoj poduzetništva kod polaznika te kako im pomažu u razvoju njihovih poduzetničkih ideja. 

Koliko su geni povezani s poduzetništvom?

Provedeno je internacionalno istraživanje povezanosti gena i poduzetništva, a rezultati su važni i slični u gotovo svim zemljama. Ako su vam roditelji poduzetnici, imaju svoju tvrtku ili su samo pokrenuli tvrtku, velike su šanse da ćete i vi ići tim stopama, postotak je desetak posto u Austriji i sličan je za  većinu europskih zemalja. Nema sumnje da poslovni put vaših uzora ima velik utjecaj na to kako ćete gledati na svoju poslovnu budućnost i način na koji ćete o tome razmišljati. Upravo zbog toga na našim predavanjima i seminarima imamo niz takvih primjera i priča jer su nam one bliske, prenosi poslovni.hr

Posebno su zanimljivi rezultati s blizancima, odgajaju ih isti roditelji, rastu u istom okruženju i jedno od njih je gotovo uvijek slijedilo put roditelja. Jednojajčani imaju veću vjerojatnost da će slijediti roditelje i jasno je da na to ne utječe okolina i odgoj već genetika. U skandinavskim zemljama imaju posebne baze podataka i za to, dokazujući da geni utječu barem 50 posto na poslovne odluke i put koji ćemo odabrati. To nije iznenađujuće jer takvih primjera ima i na drugim poljima, u sportu, glazbi, likovnoj umjetnosti. Govorimo o vjerojatnosti, ne o sigurnosti jer ne postoji gen za poduzetništvo poput, primjerice gena, koje će vam odrediti boju očiju i ostalih fizičkih karakteristika. 

Na koje načine na vašem fakultetu potičete poduzetništvo u studentima?
Trudimo se da oni postanu svjesni svojih potencijala i da ideja poduzetništva bude popularna među našim polaznicima, razgovaramo s njima, individualno i u grupama. To je problem u mnogim kontinentalnim europskim zemljama koje nisu svjesne vrijednosti i važnosti poduzetništva i važnosti  razvijanja poduzetničkog duha kod ljudi. Hrabrost, ekstrovertiranost, kreativnost , potreba za dokazivanjem sve su to osobine koje su potrebne za uspješnog poduzetnika. Iz toga proizlazi da mi na fakultetima i u obrazovnim institucijama pokušavamo aktivirati taj potencijal. To nisu osobine koje dolaze same od sebe, treba ih razvijati i poticati. Nedavno smo imali projekt u kojem smo poslali naše studente u škole da djeci približe poduzetništvo i ideju da samostalno naprave projekt, pokažu inicijativu i da nađu kreativno rješenje.  Poduzetništvo treba razvijati od malih nogu.

Kako biste vi objasnili što danas znači biti poduzetnik?
Ključne su dvije stvari, uočiti priliku, a kad to učinite, aktivirati se i iskoristiti je i to tako da iz toga izvučete najbolje što možete i znate. Bez toga niste poduzetnik. Ne smijete razmišljati o tome kako netko bi mogao iskoristit tu priliku, vi morate biti ti koji će je iskoristiti. Tržišta i stanje na tržištu stvaraju prilike i vi ih samo trebate naći i biti odvažni. Ipak, ne treba ići ni u krajnosti jer u poduzetništvu ne trebate biti kockari, već svaki korak promisliti i tražiti pomoć ako je potrebno. Magične formule  i recepta nema, ali hrabrost je ključna. 

Napravili smo istraživanje s našim studentima, mjerili smo njihove sposobnosti prepoznavanje prilike na vrlo standardizirani način, i zatim smo to ponovili nakon što su proveli semestar u inozemstvu. Čak 70% njih pokazalo je razvijenije sposobnosti nakon tog semestra. Kasnije smo napravili isto testiranje i s onima koji nisu proveli semestar vani i u drugom mjerenju nije bilo promjene. To je dokaz da iskustvo mijenja vašu percepciju i sposobnosti, kad vidite nešto novo, nove prilike tržišta i stvaranja novih proizvoda. Ti rezultati su posebno zanimljivi jer se danas na migracije gleda kao na nešto loše što moramo zaustaviti, a to je zapravo samo jedan od načina stvaranja boljih poduzetnika i širenja njihovih znanja. 

Na koje načine pomažete svojim studentima koji imaju stvarne i razrađene poduzetničke ideje, startupe ili proizvode?
Uz mene je cijeli tim ljudi koji pomaže takvim studentima, imamo centar koji je posvećen ranoj fazi razvoja poduzetništva. To nije inkubator, jer njih imam puno po Austriji, mi smo više za početni razvoj ideja. Podrška smo im u razvoju ideje do finalnog proizvoda, savjetujemo ih, ohrabrujemo ih da nađu tim jer je tako lakše razraditi ideju. Radimo i na projektima sa samim poduzetnicima i naše studente šaljemo njima, provedu semestar tamo i uče. 

Ulažete li vi kao fakultet u startupe?
Ne. Osobno sam protiv toga jer smatram da bismo time usporili njihov razvoj, nije na nama da investiramo u njih nego da ih naučimo kako da sami dođu do toga.

hr Sat Jan 19 2019 10:28:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c42e9cf0e493834828b458d/80
Foto: PIXABAY

Plakanje je znak zdravog srca, a osobe koje često plaču imaju poseban karakter

Ljudi se na različite načine s osjećajima, a isto tako ih i izražavaju. S plakanjem se uglavnom povezuje duboki osjećaj tuge. Prema psiholozima plač je dobar i zdrav, a osobe koje puno plaču su posebne. Sljedeći put kad budeš na rubu suza, sjeti se ovih nekoliko stvari o plakanju.
1. Plakanjem smanjuješ stres - ako si osoba koja lako puša emocije van, onda ćeš se lakše nositi s teškim životnim situacijama. Nakon što "otplačeš svoje", osjetit ćeš olakšanje i bit ćeš u stanju jasnije sagledati situaciju koja ti je natjerala suze na oči.

2. Pokazuješ da se ne bojiš vlastitih osjećaja - plakanje je također znak da se ne bojiš onoga što osjećaš. Plakanje je znak da prihvaćaš svoju ranjivost i osjećajnost. To je znak da si snažna osoba i da stvari nazivaš pravim imenima. Plakanje je također znak zdravog srca i mozga.

3. Pokazuješ koliko si hrabra - osobe koje pokazuju svoje emocije su hrabre i autentične. Važnije im je da žive svoju istinu, nego da brinu što će drugi pričati o njima. Osim toga znaju da bi i drugi rado češće pokazali svoje prave osjećaje (makar i kroz suze), ali se ne usude jer moraju održavati sliku o sebi koju su stvorili.

4. Plakanje pomaže uspostaviti ravnotežu - kad prihvatiš svoje osjećaje, a plakanje je dio procesa prihvaćanja, lakše ćeš otpustiti osjećaje koji te tište.

hr Sat Jan 19 2019 10:11:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c42e0bc0e493834828b457f/80
Foto: PIXABAY

Split: Od 10 sati na Rivi počinje 11. Dan mimoza

U organizaciji Županijske lige protiv raka Split i Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije u subotu, 19. siječnja, od 10 do 14 sati, na splitskoj rivi održat će se 11. Dan mimoza i Nacionalni dan borbe protiv raka vrata maternice.

Rak vrata maternice u Hrvatskoj je jedno od najčešćih sijela raka u žena između 20. i 49. godine života. U 2015. godini u Hrvatskoj je od ove zloćudne bolesti umrlo 111 žena, tj. jedna žena gotovo svaki treći dan. Upravo ovakve brojke razlog su za organiziranje javnozdravstvenih akcija čiji je cilj podsjetiti žene da je njihovo intimno zdravlje krhko poput cvijeta mimoze te da su redoviti ginekološki pregledi, u ovom slučaju papa test, nešto što je nužno kako bi očuvale vlastito zdravlje.

Danas se sa sigurnošću zna da je jedan od glavnih uzročnika raka vrata maternice dugotrajna kronična upala rodnice i vrata maternice prouzročena humanim papiloma virusom (HPV) koji se prenosi spolnim putem. Smatra se da je oko 60% spolno aktivnih žena i muškaraca bilo u kontaktu s virusom i da je adolescentna dob najkritičniji period za zarazu. Upravo zbog toga važno je mlade ljude informirati i educirati o odgovornom spolnom ponašanju. U Hrvatskoj je od 2015. godine svim djevojčicama i dječacima prvih razreda srednje škole omogućeno besplatno i dobrovoljno cijepljenje protiv HPV-a. Tri su temeljne odrednice borbe protiv ove zloćudne bolesti: edukacija, cijepljenje protiv HPV-a i rani odlazak na ginekološki pregled, tvrdi radiodalmacija.hr

Pridružite nam se, uzmite svoju grančicu mimoza, žutu vrpcu, educirajte se, te zajedno obilježimo Dan mimoza – Nacionalni dan borbe protiv raka vrata maternice.

Zašto mimoza?
Mimoza u mnogim kulturama simbolizira ženu, slobodu, emancipaciju i osjećajnost, a samim time što cvjeta u ledenim uvjetima pokazuje i snagu i otpornost koju bi svaka žena trebala imati, kada je u pitanju vlastito zdravlje.

Edukacija – Naučite sve što možete, pitajte svog liječnika!
Cijepljenje – Zaštitite se od bolesti koju uzrokuje HPV
Probir – odlazite redovito na ginekološke preglede s PAPA testom

hr Sat Jan 19 2019 09:33:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/591eb265b9e03e7b118b4602/80
Foto: Screenshot / Bright Side

Ne ide vam vježbanje? Možda ne znate pravilno disati

Osim tehnike vježbanja, za vrhunske rezultate bitna je i tehnika disanja.

Bez obzira na to koji su motivi vašeg treninga, ako vas frustrira što unatoč svom trudu i dalje izostaju rezultati kojima ste se nadali, vrijeme je da obratite pažnju na disanje. Koliko god vam to možda zvučalo čudno, piše Index.

Disanje tijekom tjelovježbe posebno je važno. Iako se mnogi trude disati isključivo kroz nos ili čak zadržavati dah tijekom vježbanja misleći da će tako biti sposobni podnijeti veći napor, istina je drugačija. Naime, takvim isforsiranim načinom disanja sprječavate dotok kisika i hranjivih tvari u svoj organizam. Osim toga, ako zadržavate dah, veće su šanse za ozlijede.

Upravo veća koncentracija kisika u krvi znači i bolju oksidaciju i regeneraciju, a time se povećava izdržljivost prilikom vježbanja.

Ako vaš trening obuhvaća trčanje, obratite pozornost na disanje iz trbuha te se trudite udahnuti nakon svaka dva koraka. No ako se odlučite na dizanje utega, pri podizanju udahnite, a pri spuštanju izdahnite.

Također, koju god vježbu radili, obratite pažnju na to da je vaše disanje cijelo vrijeme ujednačeno. 

Zanimljiv je podatak koji kaže kako su znanstvenici došli do zaključka da dugačkim i sporim disanjem 15 puta brže izbacujemo toksine iz tijela nego u slučaju brzog i plitkog disanja.

hr Fri Jan 18 2019 21:03:58 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .