Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/57514c0a1e353e31018b45ab/80
Foto: HRT

Most traži da ovrhe provode zaposlenici HRT-a: Borili smo se za uštede, a ne za nove uhljebe

Most se u srijedu oglasio priopćenjem u kojem se žestoko protivi novim zapošljavanjima na HRT-u zbog naplate neplaćenih pristojbi i provođenja ovrha koje javna radiotelevizija mora provoditi od 1. siječnja stupanjem na snagu Zakona o dopuni Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji usvojenog u svibnju 2017. na prijedlog zastupnika Mosta.

''Nakon što smo se teško izborili da se građanima od Hrvatske radiotelevizije preko određenih odvjetničkih društava ne naplaćuju enormni iznosi za ovrhe, žestoko se protivimo ideji da to bude razlog za nova zapošljavanja na Hrvatskoj radioteleviziji. Umjesto toga, tražimo da ovrhe provode već zaposleni u administraciji HRT-a.'', ističe se u priopćenju Mosta.

Navode i kako su svojim prijedlogom koji je unesen u Zakon, tražili da HRT postupak prisilne naplate vodi samostalno, s vlastitim kapacitetima i uz naknadu od 100 kuna po izdavanju platnog naloga, koji bi kasnije, u slučaju da građani ne podnesu prigovor, automatski postao ovršna isprava.

Time se trebalo osigurati da HRT dobije naknadu za povećani obujam posla, da postupak naplate bude učinkovitiji, a da se građane, kako u Mostu ističu, oslobodi nepotrebnog harača, kao što je bilo 300 kuna za neplaćenih 80 kuna pristojbe.

''Na taj smo način građane željeli poštedjeti te da 110.000 ovrha koje HRT provede u naplati televizijske naknade, ne prođe kroz ruke određenih odvjetničkih društava koji su na ovom nezahtjevnom poslu uprihodili preko 35 milijuna kuna godišnje", ističu u Mostu i naglašavaju kako su HRT i oni koji ga kontroliraju ''odlučili su da im to može biti sjajna izlika za nova zapošljavanja u ionako prenatrpanoj zgradi na Prisavlju''.

"Hrvatska i njeni građani, umorni od poreza i svih oblika harača, ne zaslužuju da ih se opet prevede žedne preko vode te da se želja smanjenja njihovih davanja pretvori u festival stranačkog uhljebljivanja. Dosta je toga da se iskorištava svaka, pa i najmanja mogućnost za otimanje novca, zato građani i odlaze iz Hrvatske.“, poručio je predsjednik Mosta Božo Petrov.

Reakcija Mosta uslijedila je nakon objave vijesti da je HRT potvrdio kako će sam provoditi naplatu neplaćenih radiotelevizijskih pristojbi dospjelih nakon 1. siječnja 2018, uključujući i pokretanje ovrha, a sve one neplaćene dospjele do tog datuma naplatit će se preko dosad angažiranih odvjetničkih društava.

S HRT-a nisu odgovorili o tehničkim pojedinostima, broju angažiranih zaposlenika i planiranom trošku za provođenje naplate neplaćenih mjesečnih pristojbi.

No, kako je istaknuto u HRT-ovu odgovoru Hini u lipnju prošle godine, za provedbu ovršnih postupaka, a na temelju Zakona o dopuni Zakona o HRT-u u svibnju usvojenog na prijedlog zastupnika Mosta, treba zaposliti najmanje 70 novih administrativnih zaposlenika i zasad nepoznat broj novih pravnika. Uz to, treba izdvojiti najmanje od 30 do 35 milijuna kuna za nova radna mjesta, troškove novih zaposlenika, poštarine i provedbu platnih naloga.

U eksplikaciji dodatnog troška HRT-a, koji na temelju provedbe navedenog zakona iznosi gotovo tri posto dosadašnjeg godišnjeg proračuna tog javnog servisa, navodilo se i kako je potrebno osigurati dodatni prostor od 1125 četvornih metara za pohranu dokumentacije, šest milijuna kuna godišnje za troškove poštarine, izrade naloga, kuvertiranje i slično, te nadoknaditi trošak opremanja novih radnih mjesta. 

Osim toga, s HRT-a su isticali kako se trošak plaća za više desetaka novih zaposlenika koji će se baviti provedbom ovršnih postupaka umjesto odvjetničkih društava procjenjuje na približno 8,5 milijuna kuna godišnje.

hr Wed Jan 03 2018 12:57:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a01a43fb9e03e359f8b457c/80
Foto: Blog

Todoriću blokirano 64 milijuna eura, financira ga supruga

Osnivaču Agrokora Ivici Todoriću blokirano je 64,4 milijuna eura u četiri države, doznaje se u ponedjeljak od njegove obrane, a boravak u Londonu financira se novcem dobivenim od prodaje roditeljske kuće Todorićeve supruge.

Todoriću je blokirano 64,4 milijuna eura u Hrvatskoj, Velikoj Britaniji, Nizozemskoj i Kanadi.

Njegova supruga prodala je obiteljsku kuću za 250.000 eura i taj je novac donijela i uredno prijavila u Britaniji. Iz toga iznosa plaćena je Todorićeva jamčevina i plaćaju se troškovi života u Londonu, doznaje se od Todorićeve obrane.

Osnivač Agrokora Ivica Todorić ostat će na slobodi uz strože mjere opreza do pravomoćnosti odluke o izručenju Hrvatskoj, objavila je sutkinja Westminsterskog suda Emma Arbuthnot.

Mjere opreza su nešto postrožene u odnosu na one kojima je Todorić bio podvrgnut do danas. Umjesto dvaput tjedno, Todorić će se u nadležnu lonodnsku policijsku postaju morati javljati svaki dan, a nakon 21 sat ne smije napuštati kuću.

Sutkinja Westminsterskog suda Emma Arbuthnot odobrila je ranije izručenje Ivice Todorića Hrvatskoj jer nije pronašla dokaze da ga se politički progoni. Osnivač Agrokora ima sedam dana za žalbu.

"Naređujem izručenje gospodina Ivice Todorića Hrvatskoj. On sada ima rok od sedam dana u kojem može uložiti  žalbu", rekla je sutkinja na kraju presude koja je napisana na 17 stranica.

Arbuthnot je prethodno odbacila većinu argumenta Todorićeve obrane protiv izručenja. 

"Nisam našla dokaze o političkoj motivaciji progona. Nije bilo bliske uključenosti političara u Agrokoru. Jedan političar je bio viši financijski nadzornik, a jedan je podnio tužbu protiv optuženika i tvrtke. Prihvaćam da afera Agrokor ima političku dimenziju, budući da on predstavlja 15 posto hrvatskog BDP-a, ali progon, koji se temelji na otkrivenim dokazima, nije pod političkim pritiskom", stoji u obrazloženju presude.

Sutkinja je odbacila argument svjedoka obrane, ekonomskog stručnjaka koji se bavio tranzicijskim zemljama Williama Johna Bartletta, koji je tvrdio da je hrvatska Vlada trebala spriječiti prekomjerno širenje Agrokora.

 "Agrokor je neovisno poduzeće, koje je pokrenuo optuženik i on je donosio odluke", navodi sutkinja.

hr Mon Apr 23 2018 17:55:04 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5addeee02af47fe4928b45ae/80

Potpisan ugovor za izgradnju Pelješkog mosta

HGK zainteresirana za posredovanje u približavanju domaće proizvodnje i usluga kineskom partneru

HGK će okupiti hrvatske tvrtke u konzorcij koji će pregovarati s kineskim konzorcijem za dobivanje dijela poslova na gradnji Pelješkog mosta. Komora je zainteresirana posredovanje u približavanju domaće proizvodnje i usluga kineskom partneru. Kontakt sa savjetnicima kineskog veleposlanika već je ostvaren, a u razgovorima je istaknuto kako se radi o trenutno najvećem hrvatskom projektu od iznimnog strateškog značaja za Republiku Hrvatsku koji bi trebao omogućiti bolju i lakšu suradnju hrvatskih i kineskih tvrtki ne samo u građevinskom sektoru“, istaknula je potpredsjednica za graditeljstvo, promet i veze HGK Mirjana Čagalj prilikom potpisivanja ugovora za izgradnju mosta kopno-Pelješac između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation.

O prilici da hrvatske tvrtke dobiju dio podizvođačkog kolača govorio je i premijer Andrej Plenković, dodavši kako je ovo projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena.

"Smatram da vrijeme, nakon što se ugovor potpiše, da se on izvede u roku i da omogući brzu realizaciju ovog projekta u sljedeće tri do četiri godine. Na taj način rješavamo strateški pitanje povezanosti ovog dijela Hrvatske s ostatkom zemlje, dobivamo veliki investicijski projekt, imamo konkretnu vidljivost našeg članstva u EU, a otvaramo i dugoročna vrata suradnje s Kinom", istaknuo je Plenković.

„Današnjim potpisivanjem ugovora započet ćemo s prvom od četiriju faza cestovnog povezivanja samog juga Hrvatske. Most će biti generator regionalnog i lokalnog razvoja te omogućiti teritorijalnu povezanost Hrvatske. Stoga je i EK prepoznao projekt kao strateški te ga podupro u maksimalnom iznosu od 85 posto“, naglasio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Kineski veleposlanik u Hrvatskoj Hu Zhaoming poručio je kako je potpisom ugovora otvoreno novo poglavlje u odnosu Hrvatske i Kine.

„Naši politički odnosi okreću novu stranicu, a projekt pokazuje i političko povjerenje između naših zemalja. Kineska ulaganja u Hrvatsku povećana su više od sto puta, a prošle godine stiglo je i 60 posto više turista. Kineski konzorcij nije slučajno dobio posao izgradnje Pelješkog mosta, većina Hrvata vjeruje kako bi upravo Kina trebala biti najveći gospodarski partner sljedećih deset godina“, kazao je Hu Zhaoming.

Prema dosadašnjim iskustvima s kineskim izvođačima na europskim gradilištima procjenjuje se da bi domaće kompanije mogle isposlovati i do 40 posto udjela u realizaciji projekta vrijednog 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, a HGK će nastojati okupiti što više zainteresiranih tvrtki kako bi se hrvatsko gospodarstvo uključilo u što većem obujmu.


hr Mon Apr 23 2018 16:37:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adde3df2af47fb68d8b46e6/80

Zajedničko promicanje Poljica kao povijesne regije i turističke destinacije

U prigodi blagdana svetog Jure zaštitnika Poljica, gradonačelnik Grada Splita Andro Krstulović Opara primio je danas predsjednika novoosnovanog „Saveza za Poljica“ Antu Mekinića, dopredsjednika dr. sc. Zorana Mihanovića te dr. Ivu Banovića i Vesnu Bulić Baketić.

Oni su s misijom i vizijom svoje Udruge upoznali gradonačelnika, a on je s njima podijelio svoje slaganje kako Poljica, unatoč svojoj političkoj rascijepljenosti, trebaju integrirati po pitanju prepoznatljivosti kao hrvatske povijesne regije. Pritom je važno istaknuti sve prednosti koje Poljica baštine.

Predsjednik Mekinić rekao je kako Split smatraju glavnim gradom Poljica i prozorom u svijet, jer su ga izgradili i čuvali, na što je gradonačelnik dodao kako Poljica nisu samo zaleđe Splita već i budućnost razvoja cijele ove regije.

„Savez za Poljica“ udruga je građana sa sjedištem u Poljicima čija je zadaća objedinjavanje povijesne regije povezivanjem postojećih povijesno-kulturnih sadržaja i prirodnih resursa u cilju revitalizacije, gospodarskog razvoja i demografske obnove. To bi rezultiralo brendiranjem Poljica kao suvremene hrvatske povijesne regije i jedinstvene turističke destinacije.

U sadržajnom razgovoru s gradonačelnikom predstavnici Udruge prošli su brojne teme koje daju za pravo očekivati da se za hrvatsku povijesnu regiju poznatiju kako Poljica očekuju novi dani. Jedan od prvih koraka je uspostava svojevrsnog Kulturno-informativnog centra Poljica u Splitu gdje bi na jednom mjestu bile dostupne sve povijesno-tradicijske informacije, robe i usluge s područja nekoć slavne Poljičke knežije.

hr Mon Apr 23 2018 15:48:41 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5addb1a02af47f46928b45ad/80
Foto: dnevnik.hr

Država je pripremila 12 milijuna kuna poticaja za kupovinu električnog automobila

Jedan od koraka prema očuvanju okoliša jest smanjenje štetnih ispušnih plinova iz vozila. U skladu s tim, država je pripremila 12 milijuna kuna poticaja za sve koji žele kupiti električno vozilo. Subvencionira se sve od automobila do bicikala, a poticaji su dostupni od srijede.

Država je pripremila novih 12 milijuna kuna za sufinanciranje električnih automobila s najviše 80 tisuća kuna, plug-in hibrida, koji se pune na struju, a mogu trošiti i gorivo, s 40 tisuća kuna, električnih skutera i motocikala s 20 tisuća kuna te električnih bicikala s 5 tisuća kuna, piše dnevnik.hr.

- Naravno da je potrebno ići u tome smjeru i svjetska automobilska industrija ide u tome smjeru. Najmanje što možemo učiniti jest dati jedan dodatni impuls - rekao je ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić.

No država još treba riješiti pitanje električnih punionica. Trenutačno ih je u Hrvatskoj 200-tinjak. Najviše na području Zagreba, najmanje prema Slavoniji i Dalmaciji. Problem mogu biti i česta stajanja. Primjerice, na putu od Zagreba do Splita, s prosječnim električnim automobilom čiji je doseg 130 kilometara, na punjenje ćete morati stati najmanje dva puta.

- Mi smo svjesni toga da je potrebno izgraditi još značajan broj punionica, one moraju biti pokrivene zemljopisno i po pojedinim prometnim pravcima. Međutim, u ovom trenutku postoje i automobili koji se pune za 300 kilometara - govori Dubravko Ponoš iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

No automobili s takvim dosegom prilično su skupi, cijena im se penje i do 300 tisuća kuna. Ipak, diljem Hrvatske punjenje je na javnim punionicama potpuno besplatno.

Uštede s električnim automobilima

Ako ćete automobili puniti na javnim punionicama, to je besplatno. Ako se ipak odlučite puniti ga svake večeri kao što kod kuće punite mobitel, za jedno prosječno punjenje potrošit ćete otprilike 7 kuna, što je dovoljno da prijeđete sto kilometara, a u usporedbi s tim, za 100 prijeđenih kilometara trebate 70 kuna goriva.

Svi koji žele do državnih potpora od srijede se mogu javiti Fondu za zaštitu okoliša. Nužno je dostaviti im ponudu za električno vozilo koju ste dobili u autokući, koji oni provjere i sukladno tomu vam odobre poticaje ili ne.

Dodjela sredstava ide po modelu tko prvi, njegovo.



hr Mon Apr 23 2018 12:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .