Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b8fd5edcb557abb948b46c1/80

Predstavljena kampanja "Želiš li se mijenjati za mjesto?"

Grad je snažan onoliko koliko je snažan najnezaštićeniji u ovom gradu. Ova kampanja kaže da razmislimo što radimo svome bližnjemu, a meni je čast što mogu biti dio nje, rekao je gradonačelnik Andro Krstulović Opara

Splitska komunalna tvrtka Split parking i službeno je predstavila novu kampanju naziva «Želiš li se mijenjati za mjesto?», koja već nekoliko dana plijeni pažnju Splićanki i Splićana. Naime, personalizirani prometni znakovi s fotografijama osoba s invaliditetom koje direktno „pitaju“ svoje sugrađane žele li se mijenjati za mjesto jedna su od glavnih tema u Splitu posljednjih dana.

Glavni cilj ove plemenite kampanje je upozoriti sve da ne parkiraju na mjesta predviđena za osobe s invaliditetom osim ako, naravno, i sami nemaju oznaku pristupačnosti. Danas su javnosti predstavljeni detalji kampanje, promotivni video te njeni glavni akteri i partneri. Vrijednost ideje prepoznali su i odlučili je podržati Grad Split te Policijska uprava splitsko-dalmatinska, ali i brojne druge javne ustanove.

Iz Split parkinga poručuju kako su ovom kampanjom željeli doprinijeti poboljšanju kvalitete života skupine građana koja je nažalost, još uvijek, često zanemarena u mnogim segmentima. U gradu Splitu, kažu, postoji oko 25 tisuća legalnih parkirnih mjesta, a od toga 400 ih je namijenjeno osobama s invaliditetom stoga je nužno ta mjesta ostaviti onima koji ih uistinu trebaju.

- Ovom kampanjom željeli smo malo šokirati i posramiti građane jer treba imati obraza stati na parkirno mjesto za osobe s invaliditetom kada vas upravo jedna od njih podsjeća kome ste uzeli mjesto, a nije vam namijenjeno. U suradnji s gradonačelnikom već dugo nastojimo osigurati da prava osoba s invaliditetom budu na europskoj razini, no došli smo do točke kada smo shvatili da moramo uključiti i građane. Naziv kampanje nosi jednostavnu, svima jasnu poruku. Želimo ukazati kako se nepropisnim parkiranjem njima onemogućava normalan život, a alternativu nemaju. Reakcije su zasad odlične - rekao je Marko Bartulić, direktor Split parkinga.

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara bio je osobito emotivan i više puta naglasio:

- Grad je snažan onoliko koliko je snažan najnezaštićeniji u ovom gradu. Sve vas molim da ponavljamo tu mantru. Dužnost svih nas je pružiti ruku nezaštićenima. To nije politički program, to je naša obaveza. Ova kampanja kaže da razmislimo što radimo svome bližnjemu. Moramo otvoriti prozore ideji solidarnosti da pogledamo ljude oko sebe i stavimo se na njihovo mjesto. Moramo stvarati klimu da Split bude grad standarda, grad mjere. Počašćen sam što sam mali kotačić u ovome, to mi je dužnost i čast – rekao je gradonačelnik.

Potencijal da kampanja može činiti promjenu prepoznali su i oni za koje je namijenjena i koji se na dnevnoj bazi susreću s problemom na koji ukazuje te su rado pristali biti njen dio. Šest zaštitnih lica kampanje, Marta Duić, Stipo Margić, Dino Sinovčić, Maša Bulatović, Leonardo Renić i Branko Jurić imaju vrlo različite životne priče, ali svima im je zajednička želja osvijestiti sugrađane o važnosti poštivanja propisa te pravilnom korištenju parkirnih mjesta za osobe s invaliditetom. To je, ističu svi, jedan od najvažnijih preduvjeta za normalnu svakodnevicu, a neodgovorne ljude u prometu svi ističu kao jednu od najvećih prepreka u njihovim životima.

- Drago mi je što sam uključen u ovu akciju. Želim naglasiti da, unatoč radu Grada i Split parkinga, ljudi su ti koji moraju promijeniti razmišljanje o nama, ne raditi nepotrebne stvari u prometu i na parkingu. Iako ja čak i mogu savladati neke prepreke, mnogi ljudi koji su u još težoj situaciji ili djeca to jednostavno ne mogu, a to se jako lako može spriječiti – istaknuo je Stipo Margić.

Kampanja za cilj ima pomoći u rješavanju još jednog velikog problema s kojim se osobe s invaliditetom susreću na čijem se rješavanju intenzivno počelo raditi u proteklim mjesecima, a to je zloporaba znaka pristupačnosti na razini cijele Hrvatske. Samo u Splitsko-dalmatinskoj županiji postoji oko 3500 znakova pristupačnosti, a lakoća kojom se oni danas mogu falsificirati zabrinjavajuća je.

- Hvala gradonačelniku što je od prvog dana svog mandata uz nas. Hvala Marku Bartuliću što nam je postao ne samo partner nego i prijatelj. Ova kampanja prevažna je za sve osobe s invaliditetom u Splitu, a nadamo se da će se proširiti po cijeloj Hrvatskoj. Ona se nadovezuje na našu borbu da se izmijeni zakon i promijeni znak pristupačnosti kako se ne bi zloupotrijebio. Zahvalni smo svima koji su se uključili i podržali je. Napredak u Splitu vidljiv je kad su osobe s invaliditetom u pitanju, ali ima još mjesta za napredak – rekla je Jugana Sinovčić iz Inicijative za pristupačni Split te objasnila kojim promjenama bi se život osobama s invaliditetom još znatno poboljšao.

Svoje zahtjeve ova je Inicijativa, koja okuplja 16 udruga iz cijele Hrvatske, stavila u četiri točke. Traže prebacivanje nadležnosti nad Pravilnikom o znaku pristupačnosti s Ministarstva zdravstva na Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, izmjenom zakona ovlastiti i prometne redare za vršenje provjere znaka pristupačnosti, hitnu detaljnu izmjenu Pravilnika o ZP koja podrazumijeva i sigurnosnu zaštitu te osiguravanje registra osoba s invaliditetom s pravom znaka pristupačnosti na nivou Hrvatske kao i upisnik o izdanim znakovima pristupačnosti u elektroničkom obliku putem centralnog registra koji bi olakšao sustav kontrole korištenja izdanih znakova i omogućio uvid na terenu u podatke korisnika znaka preko 2D koda koji je također neophodno integrirati.

U priču se vrlo spremno uključila i Policijska uprava splitsko-dalmatinska, a od početka kampanje napravljeno je nekoliko policijskih akcija u kojima se provjeravala valjanost znakova pristupačnosti, ali i kažnjavali vozači koji su svoja vozila nepropisno pakirali na mjesta za osobe s invaliditetom.

- Posao prometne policije nisu samo autoceste i vozači koji voze 200 km/h nego su stvari mnogo prizemnije. U ovoj situaciji je besmisleno govoriti o novčanim kaznama i nepoštivanju prometnog znaka. Ne postoji parkiranje koje traje jednu sekundu. Zauzimati mjesta osobama s invaliditetom bahato je ponašanje ispod razine ljudskog dostojanstva – rekao je Siniša Mihanović, voditelj službe za sigurnost cestovnog prometa PU splitsko-dalmatinske te otkrio podatak kako je prošle godine u prosjeku pet vozila na dnevnoj razini bilo premještano s parkinga za OSI.


Promotivni video kampanje možete pogledati na: https://www.youtube.com/watch?v=IAan_8-0EqQ


hr Wed Sep 05 2018 15:12:56 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d07cb2229111cdad18b45e3/80
Foto: screenshot

Milanović: "Želim biti predsjednik moderne, progresivne, znatiželjne i otvorene Hrvatske"

Nakon što je danas objavio vijest o kandidaturi, Milanović se obratio javnosti
Želim postati predsjednik jedne moderne, progresivne, znatiželjne i otvorene Hrvatske. S obzirom da sam bio uvjeren visokim i strogim standardima, sada u ovu životnu priču i avanturu ulazim rasterećeniji. Svjestan sam da ovog puta sve ovisi o meni, koliko će mi ljudi vjerovati, koliko će me kritizirati kako bi zaključili koliko mi mogu vjerovati da bih bio, ne na čelu države, ne volim te pretenciozne riječi, nego samo predsjednik, rekao je Zoran Milanović.

Na pitanje koga smatra ozbiljnijim protivnikom, Kolindu Grabar-Kitarović ili Miroslava Škoru, Milanović odgovara da zna da utrka neće biti jednostavna. ''Tu sam pred vama da govorim o sebi. Znam da neće biti jednostavno i da se ne možeš praviti da protukandidata nema, ali teško ćete me dobiti na taj led. Ovog puta nemam odgovornost prema stranci koja mi je puno toga dala, ali je sada sve na meni'', odgovorio je Milanović.

- Prvi puta ne idem u utrku kao anketni favorit, a to utrku čini još slađom, rekao je.

Na pitanje novinara da ocijeni dosadašnji mandat predsjednice Grabar-Kitarović, Milanović nije želio komentirati.

Predsjedništvo SDP-a donijelo je jednoglasnu odluku prema kojoj podržava kandidaturu bivšeg SDP-ovog predsjednika i Vlade Zorana Milanovića. Na sjednici Predsjedništva nije bio Zlatko Komadina koji se opravdao obiteljskim obavezama., javlja Dnevnik

SDP od Zorana Milanovića očekuje pobjedu na izborima i da vrati dignitet i dostojanstvo funkciji predsjednika države
hr Mon Jun 17 2019 19:17:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d05fe9929111cd8d08b457d/80
Foto: DVD Selca

Marušić: Prometna tragedija na Braču nije samo prometni problem, nužne su četiri mjere

Prometni stručnjak o tragičnoj prometnoj nesreći koja se dogodila u nedjelju na Braču

Mladići na Braču, Korčuli..., u nedostatku relevantnih uzora, često žele ispasti 'frajeri' pogibeljnom jurnjavom, pa bi pomogla edukacija, a odmah treba uvesti noćno ograničenje brzine od 60 km/h, postaviti zone smirenog prometa s uspornicima te intenzivirati policijske kontrole.

- Vozija san dvista, ultimativna je 'referenca' otočne mladosti, koja očito, u iživljavanju i 'dokazivanju' za volanom, želi nadomjestiti izgubljene vrijednosti. Velikih uspješnika u realnim segmentima društva i života (osim u turizmu), koji bi im mogli biti uzor, nema, na lokalne i krupnije političare s otoka ni najmanje se ne mogu ugledati... 

Trebamo li se čuditi što otočna mladež više od crnog prosjeka pronalazi utočište u drogi. Druga je pogubna posljedica dokazivanje za volanom, koje je izazvalo jučerašnju tragediju na županijskoj cesti Selca - Povlja? Kako se još, u društvu poremećenih vrijednosti i loše perspektive, lokalni mladić, bez političkog zaleđa, može pokazati da je uspješan, odnosno 'frajer'?! Državne ceste D118 i D113, na Korčuli i Braču, posebno su pogodne za navedenu smrtonosnu 'šprancu'.

Takvim je scenarijem (je li doprinio alkohol i druge za vožnju zabranjene supstance pokazat će istraga) jučer u 5:20 na županijskoj cesti ŽC6194 (Selca - Povlja), nastavku državne ceste D113, zbog prevelike i neprilagođene brzine (protivno čl. 54. te čl. 51. st. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama) BMW, u kojem su bile tri osobe, sletio s ceste, udario u stablo te završio u provaliji. Jedna je osoba poginula, a dvije teško ozlijeđene helikopterom su prevezene u splitsku bolnicu. 

Nema niti jedno prometno, niti logično opravdanje u ranim jutarnjim satima sumanuto juriti pustom otočnom prometnicom, gdje su prometne kontrole toliko rijetke da ih otočna mladost pamti kao i datum posljednjeg snijega na otoku. 

Državna cesta D113 od Supetra do Selca duga je 39,4 kilometara i vremenska ušteda između normalne i bjesomučne vožnje teško može biti  veća od pet minuta. Dionica od Supetra do Nerežišća razmjerno je uska, a od  Gornjeg Humca, nakon odvojka za Bol ima dugu ravnu dionicu u pravcu Selca, karakteristika Jadranske magistrale, gdje se 'bez problema' može voziti 160 km/h, i brže. I tu počinju prometne 'lovačke priče', nažalost utemeljene u realnosti.

Županijska cesta Selca - Povlja je uža i zavojitija, ali 'kao stvorena' za pokazivanje 'vozačkog umijeća'. Usto se prema Povljima zavojito blago spušta, pa se lako postižu visoke brzine. Nažalost, po kriterijima EuroRAP zaslužuje 'nula zvjezdica' za sigurnost, jer nema odgovarajuće zaštitne ograde, pa vozila koja izlete mogu se zabiti u stablo, kamenu gromadu, sletjeti u provaliju...Sve su to smrtonosni ishodi. 

Netko bi otočnoj mladeži trebao ukazati, objasniti, kako nema ama baš nikakvog prometnog utemeljenja ludovati nakon povratka s noćnog prometa. Pobogu, što mijenja ako se krene 15 minuta prije ili kasnije, a sumanutom vožnjom, u usporedbi s normalnom, ne može se uštedjeti ni pola tog vremena. 

Dakle, da bi se spriječile buduće prometne tragedije na otocima, nužne su sljedeće mjere:

1. Na otocima uvesti opće brzinsko ograničenje od 60 km/h, od 20 do 8 sati. Ako netko misli da je to malo, evo protuargumenata: kombinacijom čl. 54., koji ne sankcionira prekoračenje do 10 km/h i tolerancije policijskog mjerenja od 10 km/h za brzine do 100 km/h, legalno bi se moglo voziti realnih 80 km/h, kad brzinomjer pokazuje 85. Dovoljno!

2. Postaviti zone smirenog prometa na svim opasnim dionicama i mjestima. Na dužim pravcima, gdje se razvijaju velike brzine postaviti potreban broj zona smirenog prometa, koja bi uključivala po tri obostrana znaka ograničenja brzine 40, s oznakama udaljenosti početka važenja. Između drugog o trećeg bi trebalo postaviti vibracijske trake, a iza trećeg uspornik srednjeg intenziteta preko cijelog profila prometnice. Istim principom trebalo bi 'smiriti promet' pred opasnim mjestima, na kakvom se jutros dogodila prometna tragedija.

3. Intenzivirati policijske kontrole, pogotovo u sitnim noćnim i ranim jutarnjim satima u subotu i nedjelju. Naime, izvjesnost kažnjavanja važnija je od visine kazni, kojih se obijesni prekršitelji ne plaše jer je zanemariv rizik da budu uhvaćeni.

4. Kroz javne kampanje, medije i postavljanjem info panoa ukazivati na višestruku štetnost, pogibeljnost i besmislenost noćnih jurnjava. Za to treba naći sredstava, samo izravne i neizravne štete, troškovi zbrinjavanja i liječenja ove tragedije (deseci milijuna kuna) bili bi dovoljni za učinkovitu godišnju prometnu edukaciju na svim otocima. Ta je mjera navedena posljednja, jer su njeni efekti dugoročni, a prethodne mjere rezultate daju odmah. 







hr Mon Jun 17 2019 17:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d07b01b29111cded18b45e1/80
Foto: PIXABAY

Viđen još jedan morski pas u blizini Primoštena

Nije poznato je li to isti morski pas koji je već viđen kod Makarske
Bio sam na plaži kada je veliki morski pas doplivao u uvalu u naselju Zečevo Rogozničko. Zadržao se dvije minute svega dva metra od obale. Plivao je stalno u krug, govori nam čitatelj koji je na odmoru snimio video., rekao je čitatelj za 24sata.hr

Kako je rekao, u trenutku kada se morski pas približio na plaži je bilo troje mještana, on i još jedna djevojka iz Danske. Nisu mogli vjerovati u što gledaju, a došao je toliko blizu obale da su opazili kako na peraji ima ožiljak. 

- Teško je vidjeti na snimci ali vjerojatno se radi o malom modrulju ili velikom mustelusu - kratko su nam rekli iz portala Podvodni. 

 Prošli tjedan se morski pas pojavio u Makarskoj, a zatim je viđen pokraj Korčule. Nekoliko dana kasnije vratio se u Makarsku. Nije još poznato je li morski pas koji se pojavio kraj Primoštena upravo taj što danima "luta" po Jadranu. 



hr Mon Jun 17 2019 17:22:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cef9e3629111cd9af8b4598/80
Foto: Izvor: Facebook

Prije 30 godina utemeljen je HDZ. Škorić: "Nastavimo ponosno kročiti putem koji su započeli naši utemeljitelji"

Šef splitskog HDZ-a obilježilo je ovaj događaj
HDZ-ovci će svoj dan proslaviti u dvorani Vatroslav Lisinski. Uz prigodne govore, premijerno će biti prikazan i film o povijesti HDZ-a, od njenih začetaka i samog osnivanja do današnjih dana.

I šef splitskog HDZ-a, Petar Škorić, oglasio se na Facebooku:

Prije točno trideset godina utemeljitelji predvođeni dr. Franjom Tuđmanom okupili su se na nejavnom mjestu, u prostorijama NK Borac na Jarunu i osnovali Hrvatsku demokratsku zajednicu, unatoč nastojanjima tadašnje komunističke vlasti da se taj događaj spriječi.


Taj vrlo mali broj utemeljitelja su u tim skromnim prostorijama započeli s ispisivanjem stranica novije hrvatske povijesti, iako vjerojatno toga u tim trenucima nisu bili niti svjesni. U tim prostorijama začeta je stranka koja je predvodila hrvatski narod u najslavnijim trenucima hrvatske povijesti, kao i u onim najtežima. U svim tim povijesnim bitkama Hrvatska demokratska zajednica je sa svojim vodstvom pokazivala svu potrebnu odgovornost i mudrost i to hrvatski narod prepoznaje.

Pod vodstvom HDZ-a ostvarili smo sve strateške ciljeve koji su bili pred nama: obrana teritorijalne cjelovitosti, državna neovisnost, međunarodno priznanje i ulazak u euro-atlantske integracije. Upravo na tim temeljima Hrvatska i danas pod vodstvom HDZ-a ostvaruje zacrtane ciljeve – gospodarski rast, rast zaposlenosti, poboljšanje životnog standarda i razvoj infrastrukture. 

Nastavimo ponosno kročiti putem koji su započeli naši utemeljitelji, budimo ponosni na našu povijest, a istovremeno posvećeni budućnosti. To dugujemo našim utemeljiteljima, svima onima koji su kroz cijelu povijest podnosili žrtvu za očuvanje hrvatskog imena, našim poginulim suborcima, ali u prvom redu našoj djeci i naraštajima koji tek dolaze. Sretna vam 30. obljetnica utemeljenja HDZ-a!
hr Mon Jun 17 2019 17:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .