Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/57514c0a1e353e31018b45ab/80
Foto: HRT

Nadzorni odbor HRT-a najavio natječaj za glavnog ravnatelja do sredine prosinca

U zakonski predviđenom roku, Hrvatska radiotelevizija mogla dobiti novog glavnog ravnatelja najkasnije početkom ožujka, a dotad bi HRT trebao voditi v.d. glavnog ravnatelja kojeg imenuje Sabor na prijedlog saborskog odbora za medije

Nadzorni odbor (NO) HRT-a uputio je dopis saborskom Odboru za informiranje, informatizaciju i medije u kojem ističu potrebu za poduzimanje svih mjera za predlaganje i imenovanje novog vršitelja dužnosti glavnog ravnatelja HRT-a  te da će NO sukladno svojim ovlastima raspisati natječaj za novog glavnog ravnatelja sredinom prosinca.

Nadzorni odbor u dopisu se poziva na nedavno rješenje Trgovačkog suda kojim je odbijen njihov posljednji prijedlog da se za privremenog upravitelja imenuje bivši v.d. ravnatelja programa Jozo Barišić te sudsku ocjenu da je izbor čelnog čovjeka HRT-a u isključivoj nadležnosti Hrvatskog sabora.

U dopisu se navodi i kako je prošlo više od mjesec dana od kako Hrvatska radiotelevizija nema zakonskog zastupnika nakon što je 1. listopada istekao produljeni mandat v.d. glavnog ravnatelja Siniše Kovačića, te da je potrebno što žurnije imenovati odgovornu osobu.

Nadzorni odbor naglasio je i kako će, sukladno svojim ovlastima, raspisati javni natječaj za imenovanje glavnog ravnatelja sredinom prosinca i to, kako se ističe, vodeći računa o zakonskim rokovima potrebnim za provedbu javnog natječaja te stanci u zasjedanju Sabora sredinom siječnja.

Kako se doznaje, javni natječaj za imenovanje novog glavnog ravnatelja HRT-a mogao bi biti raspisan 15. prosinca i trajao bi do stanke u zasjedanju Sabora 15. siječnja kako bi ostalo dovoljno vremena da u roku od 45 dana od isteka roka za prijave Sabor imenuje novog glavnog ravnatelja HRT-a.

Tako bi, u zakonski predviđenom roku, Hrvatska radiotelevizija mogla dobiti novog glavnog ravnatelja najkasnije početkom ožujka, a dotad bi HRT trebao voditi v.d. glavnog ravnatelja kojeg imenuje Sabor na prijedlog saborskog odbora za medije.

Facebook komentari

hr Wed Nov 09 2016 13:09:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/584742541eea8f852a8b4585/80
Foto: HSPP

Međunarodni dan civilnog zrakoplovstva: Zračni promet EU mjesto je borbe za preživljavanje mnogih nacionalnih avioprijevoznika

Hrvatski sindikat prometnih pilota uputio je čestitku povodom Međunarodnog dana civilnog zrakoplovstva

Hrvatski sindikat prometnih pilota uputio je čestitku svim sudionicima civilnog zrakoplovstva, od zaposlenih u zračnim lukama - letačko, kabinsko, tehničko osoblje, djelatnici kontrole leta i svi koji na bilo koji način brinu o civilnom prometu - kao i pilotima helikoptera, jedrilica, kanadera, sportskih zrakoplova, odnosno svima koji prometuju našim nebom.

- U svijetu i u Hrvatskoj se danas 7. prosinca, obilježava Međunarodni dan civilnog zrakoplovstva čiji su osnovni ciljevi širenje svijesti u javnosti o važnosti civilnog zrakoplovstva za društveni i gospodarski razvoj te o jedinstvenoj ulozi Organizacije međunarodnog civilnog zrakoplovstva (International Civil Aviation Organization, ICAO) u promicanju sigurnosti, učinkovitosti i redovitosti međunarodnog zračnog prometa.

Ovaj je datum ujedno prilika da uputimo čestitku i odamo priznanje svim sudionicima civilnog zrakoplovstva, od zaposlenih u zračnim lukama - letačko, kabinsko, tehničko osoblje, djelatnici kontrole leta i svi koji na bilo koji način brinu o civilnom prometu - kao i pilotima helikoptera, jedrilica, kanadera, sportskih zrakoplova, odnosno svima koji prometuju našim nebom.

Važnost civilnog zrakoplovstva u gospodarstvu je neupitna, no unatoč svemu, o prirodi posla onih koji svakodnevno brinu o sigurnosti stotina putnika javnost još uvijek nije dovoljno informirana. Tako se i zanimanje pilota na komercijalnim letovima rijetko spominje, osim kad se, nažalost, dogode tragedije. U sjeni takvih tragičnih događaja ostaju stotine imena onih koji unatoč stresu i zdravstvenim rizicima posla te unatoč turbulentnim zbivanjima u svjetskom i europskom zrakoplovstvu, obavljaju svoj posao odgovorno, profesionalno, ali i s ljubavlju.

Česta tema je i pitanje pilotskih plaća koje se smatraju, za današnje uvjete, previsokima. No, treba znati da iza svakog pilota stoje godine školovanja, tečajeva, stotine, pa i tisuće letova, a svake se godine prolaze i obavezna usavršavanja znanja i tehnika letenja. Iako se često prikazuje u romantičnom svjetlu, zanimanje pilota izuzetno je zahtjevno, a pritom su izloženi i brojnim zdravstvenim rizicima. Dan i noć u njihovom se poslu često isprepliću – promjene vremenskih zona brze su i česte zbog čega nerijetko dolazi do poremećaja 24-satnog tjelesnog (cirkadijanog) ritma, a svladavanje jet lag-a pravi je izazov. Letenje je povezano i s promjenama u tlaku zraka, smanjenom količinom kisika, izloženosti zračenju, a dobro je poznato da izaziva psihološki te fizički stres. Takvo „radno okruženje“ teško je zamislivo čak i onima koji često putuju, a posebno ako uzmemo u obzir i današnje terorističke prijetnje koje nitko ne može zanemariti unatoč vrlo visokim mjerama sigurnosti.

Za kraj spomenimo i da je cjelokupni zračni promet Europske unije u razdoblju rekonstruiranja i borbe za preživljavanje mnogih nacionalnih avioprijevoznika. Odluka EU o zabrani subvencioniranja državnih kompanija i njihovom prepuštanju zakonima tržišta, dovela je do nekih neželjenih posljedica. Tako gotovo sve europske aviokompanije gube tržišnu utakmicu s kompanijama iz neposrednog susjedstva, od Turske, preko Bliskog istoka do Azije zbog neravnopravne konkurencije. Posljedično se u većini europskih kompanija smanjuje broj zaposlenih koji potom odlaze na rastuća tržišta, u pravilu azijska, čime se ponavlja scenarij koji je 50-ih godina zadesio europsko brodarstvo. I Hrvatsku je, nažalost, u protekle četiri godine napustila četvrtina pilota.

Poseban problem predstavljaju i "inovativni" poslovni modeli, odnosno zaobilaženje zakonskih propisa vezanih uz zapošljavanje. Europski je parlament u rujnu izglasao "Europski paket mjera i strategiju razvoja zračnog prometa" (EU Aviation Strategy and Package) koji je službeno objavljen 2. prosinca. Dokument nije zakonski obvezujući, već predstavlja preporuku Europskoj komisiji za izradu odgovarajuće regulative kojim se promovira izravno zapošljavanje kao jedini prihvatljivi oblik zapošljavanja letačkog osoblja.

Promjene se događaju i nadamo se sretnom "slijetanju", a svim našim kolegama ovom prilikom čestitamo Međunarodni dan civilnog zrakoplovstva te im želimo sigurnu i mirnu plovidbu našim nebom - poručili su iz Hrvatskog sindikata prometnih pilota.

Facebook komentari

hr Wed Dec 07 2016 09:27:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5847bbc61eea8fc4278b45ff/80
Foto: Rade Popadić

Tko ne plati porez neće moći registrirati automobil

Vlasnici automobila i motocikala od početka 2017. godine plaćat će porez na cestovna motorna vozila pri produženju registracije u stanicama za tehnički pregled. Odnosno, baš kao što sada ne mogu produžiti registraciju svoga automobila ili motocikla bez plaćanja cestarine, tako se od iduće godine neće moći produžiti dok ne plate porez

Na ovaj detalj moraju obratiti pozornost vlasnici automobila i motocikala kako ne bi bili iznenađeni s novim financijskim izdatkom u stanici za tehnički pregled.

Vlasnik automobila starog od pet do deset godina čija snaga motora ne prelazi 55 kilovata, kod registracije mora platiti porez u iznosu od 200 kuna. Ako je automobil star do dvije godine s istom snagom motora, porez je 300 kuna. Najviši iznos poreza - 1500 kuna - plaćaju vlasnici automobila do dvije godine starosti s motorom snažnijim od 130 kW.

Kod motocikala porez plaćaju vlasnici vozila čiji motor prelazi snagu od 20 kilovata i to do deset godina starosti, a iznosi su 50, 80 i 100 kuna, ovisno o starosti. Za snažnije motore na motociklima porez iznosi od 50 kuna za one starije od deset godina, do 1200 kuna za motocikle do dvije godine starosti i snagom motora većom od 80 kW.

- Ovaj porez vlasnici vozila plaćat će na šalterima u stanicama za tehnički pregled, sasvim uobičajeno, zajedno sa svim drugim davanjima koja su obvezna prije produžetka registracije automobila ili motocikla. Nikakvih posebnih promjena neće biti u stanicama za tehničke preglede, jer se mijenja samo model plaćanja. Rješenje o porezu vlasnici vozila dobit će također u stanici za tehnički pregled. Reakcije građana koje imamo čak govore da im je ovaj model prihvatljiviji, jer će odmah riješiti svoje obveze, a ne kao do sada, naknadno tijekom godine, što pojedinci i zaborave uplatiti pa poslije dobivaju opomene - kaže pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske Goran Pejić za Glas Slavonije.

Facebook komentari

hr Wed Dec 07 2016 09:10:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5847b22e1eea8f92298b45e1/80

Kako je radnička klasa u Hrvatskoj otišla u raj?

Radnička klasa u Hrvatskoj otišla je u raj i potpuno iščezla iz svijesti stotina tisuća Hrvata, koji zapravo pogrešno misle da pripadaju srednjoj klasi, zaključak je teksta dviju hrvatskih antropologinja u novom broju časopisa Narodna umjetnost

Radništvo nije samo ono malo zaposlenih u industriji, nego i golemi broj nezaposlenih, neplaćenih i prekarnih radnika u uslužnom sektoru. Mnogi od njih, premda smatraju sebe srednjom klasom, imaju sve razloge podržati radikalnu transformaciju političkih, ekonomskih i kulturnih odnosa na totalno rastrojenoj poluperiferiji društva, kaže se u tekstu Tee Škokić s Instituta za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu i Sanje Potkonjak s Filozofskog fakulteta u Zagrebu.


Prvi korak u raj

Odlazak radničke klase u raj, prema autoricama, imao je dvije faze. Prvu je obilježilo socijalističko razdoblje tijekom kojeg se pod pojmom radničke klase zapravo mislio na srednji sloj i težilo društvu blagostanja poznatom iz kapitalističkog svijeta.

Naime, pojam radničke klase u socijalističkoj Jugoslaviji bio je rezultat ideje da su različite društvene nejednakosti dio klasnog pitanja, koje će se razriješiti ukidanjem imovinske nejednakosti.

Jugoslavenski socijalistički model u ekonomskom pogledu bio je hibrid planske i tržišne ekonomije, s kapitalističkom idejom države blagostanja i komunističkom izvedbom socijalnih prava, objašnjavaju autorice.

Potrošačka kultura socijalizma klasno pitanje riješila je uspostavom jedinstvenog srednjeg sloja, kao dokaza vlastitog društvenog uspjeha, a pojam radništva se zazivao samo prigodno, u ideološkim manifestima vladajuće nomenklature.


Drugi korak u raj

Drugi korak odlaska radničke klase u raj je kapitalistička tranzicija nakon 1990. godine, koja je, kažu, hrvatsku industriju uništila više od rata, te potpuno izbrisala radno-pravno naslijeđe socijalizma.

U prvih deset godina tranzicije razina nezaposlenosti popela se s osam na blizu 20 posto, odnosno na oko 30 posto, ako se uzmu obzir i oni koji nisu primali plaću. Istodobno, broj radnika koji su bili članovi sindikata pao je s 90 posto na 50 posto, dok se članstvo velikih sindikata prepolovilo, kaže se u tekstu.

U današnjim razmatranjima posljedica tranzicije srednja klasa proglašena je najvećim gubitnikom, premda većina od 280.000 nezaposlenih i 15.000 zaposlenih koji rade, a ne primaju plaću (podaci s početka 2015.), pripada slojevima niskokvalificiranih i srednjekvalificiranih radnika, dakle, oni su radnička klasa.

Tranzicija je potpuno ispraznila značenje radničke klase i prognala ju iz društvene svijesti. Zato rasprava o kapitalističkoj restauraciji postsocijalističkog razdoblja zanemaruje pitanje klasnih odnosa i postaje isključivo lament za nestankom srednje klase i njezina visokog životnog standarda, zaključuje se u tekstu.

Facebook komentari

hr Wed Dec 07 2016 08:51:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/583bf52d1eea8f72fd8b4569/80
Foto: Rade Popadić

HAK: Jaki vjetar otežava promet na Jadranskoj magistrali

Zbog jakog vjetra na Jadranskoj magistrali (DC8) između Novog Vinodolskog i Senja zabrana je prometa za autobuse na kat, vozila s kamp prikolicama i motocikle, a između Karlobaga i Svete Marije Magdalene dodatno je zabrana za dostavna i vozila s natkrivenim teretnim prostorom, izvijestio je u srijedu Hrvatski autoklub (HAK)

Razminiranje uz autocestu A1 završeno je jučer, 6. prosinca,  pa više neće biti zatvaranja dionice između čvorova Sveti Rok i Zadar II.

U srijedu i četvrtak, 7. i 8. prosinca, od 8 do 17 sati zatvara se dionica autoceste A1 ČCP Karamatići-čvor Ploče (DC425-DC8). Obilazak za smjer Zagreb-Ploče: A1-čvor Vrgorac-DC62-Mali Prolog-Kobiljača-Ploče i obrnuto. Za smjer BiH-Ploče obilazak je: GP Nova Sela-A10 čvor Kula Norinska-DC62-Mali Prolog-Kobiljača-Ploče i obrnuto.

Izlazak teretnih vozila pojačan je na GP-ima: Macelj i Pasjak.

Trajekti i katamarani plove prema redu plovidbe.

Facebook komentari

hr Wed Dec 07 2016 08:23:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .