Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5caaef6129111c083a8b4596/80

Prometni stručnjak o prometnoj u tunelu Sv. Ilija: "Stravična nesreća bila je samo pitanje dana, ovo su 4 nužne mjere"

Tunele hitno opremiti pravno certificiranim radarskim kamerama, smanjiti anakronu i štetnu toleranciju mjerenja brzine, smanjiti, odnosno ukinuti trošarinu na nove, sigurne automobile i uvesti malus na obvezno osiguranje snažnih, a nesigurnih automobila
Ako se išta loše moglo predvidjeti u našem prometu, to je tragična nesreća kakva se dogodila jučer oko 18:15 u tunelu Sv Ilija kod Baške Vode, kad je 24-godišnjak u BMW-u Serije 5 (E34, 1987. - 1996.), kod nas zvanom 'Kamatar', 60-ak metara od južnog portala u smjeru sjevera, u blagom lijevom zavoju, na skliskoj cesti, vozeći velikom snagom i pogibeljno neprilagođenom brzinom (drastično kršeći čl. 51. st. 1 Zakona o sigurnosti prometa na cestama), izvjesno i previsokom (čl. 54.), izgubio kontrolu nad automobilom, koji se zanio na suprotni prometni trak te se frontalno zabio u Citroën C4 prve generacije (2004. - 2010.)

O silini udara 'govori' to što e motor BMW-a s prednjim podvozjem i dijelom upravljačkog mehanizma inercijom odletio 40 metara od poprišta sudara. Činjenica da je poginuo vozač dvije klase većeg i trećinu težeg automobila, premium izvedbe, premda dvije generacije starijeg, a da je teško ozlijeđen vozač francuskog kompakta (srećom bitno čvršćeg od prethodne Xsare) preživio sudar i bori se za život, ukazuje da vozač BMW-a možda nije bio vezan. U takvom se vozilu sigurnosni pojas često 'frajerski' vezuje iza leđa ili umeće lažni umetak, kako bi utišao upozoravajući signal.

A BMW Serije 5, E34, 'Kamatar', jedan je od najnesigurnijih automobila na našim cestama, s gomilom konja na stražnjim kotačima, za tek nekoliko tisuća eura dostupan 'statusni simbol' prometno neodgovorne mladeži. 

Naime, najčešći, 6-cilindarski benzinci 520i sa 150 KS i 525i sa 192 KS, sa stražnjim pogonom, bez elektroničkih sustava stabilnosti (uvedenih tek sljedećom serijom E39), često s lošim gumama i neispravnim amortizerima, na skliskoj cesti lako gube stabilnost i ulaze u smrtonosnu 'piruetu'. 

Zbog izvrsne bavarske kvalitete desetljećima ne gube snagu, ali opasno kompromitiraju dinamičku stabilnost. To je, uz krajnje neodgovornu vožnju i drastično kršenje prometnih propisa, bio 'okidač' za tragičnu nesreću. 

Time se vraćamo na problem nerazumno previsokih davanja na nove, sigurne automobile, koji bi, izvjesno sami spriječili ovakvu nesreću. Za takva vozila država traži da se plati i 'boga i vraga', četiri vrste poreza!

Naime, pored poreza sadržanih u osnovnoj cijeni (na maržu, u kojoj su troškovi transporta, infrastrukture, režija, osoblja, promidžbe..., a u svakoj stavci država uzima svoj dio), na osnovnu cijenu, u kojoj je dakle već sadržano 10-ak posto poreza, plaća se 25 posto PDV-a (porez na porez). 

Kako to nije bilo dovoljno, uvedena je, kao treća razina poreza, trošarina, odnosno PPMV. Ali ni tu nije kraj! Na nova vozila (do 10 godina starosti) plaća se četvrti, poseban godišnji porez. Izgleda da ni to nije bilo dovoljno (!), pa je početkom godine, novim 'ekološkim škarama', povećana trošarina te su automobili koji se najčešće kupuju dodatno poskupjeli, od 1500 do 7000 kn! 

To je, logično, izazvalo pad zanimanja za nove automobile, koji su najsigurniji i spašavaju živote te okretanje rabljenima. Kome se to isplatilo? Žrtvama u prometnim nesrećama, poput jučerašnje, najmanje!

Ali, ima nešto važnije, simptomatično...

- Učinite nešto, kroz taj se tunel mladež iživljava, govorili su mi često, misleći valjda da mogu išta promijeniti, osim javno istupati. Navodno su i česte utrke od Imotskog do rotora iza južnog portala tunela Sv. Ilija i natrag, a bez obzira na kamere u tunelu, koje nerijetko bilježe sumanute jurnjave, neodgovorni vozači znaju da im policija i pravosuđe mogu 'staviti soli na rep'. 

Naime, snimke i zabilježena brzina ne može se koristiti kao dokaz na sudu. Isto je i u svim ostalim tunelima u Hrvatskoj i treba se zbilja zapitati: Zbog čega je to tako? Što mislite kako prođu oni koji jure tunelima u Austriji, Italiji, Švicarskoj, Njemačkoj...? Uh.

Dakle, nacionalni je prioritet sve tunele na autocestama i državnim cestama odmah opremiti certificiranim radarskim kamerama, koje bi uvelike obeshrabrili nerazumne i pogibeljne jurnjave u kakvu se upustio krajnje neodgovorni vozač BMW-a. A uz smanjenje davanja na nove, sigurne automobile, treba povećati police osiguranja na stare, snažne automobile.

Dakle, jučerašnja tragična prometna nesreća u tunelu Sv. Ilija zaziva sljedeće mjere:

1. Tunele na autocestama i državnim cestama treba hitno opremiti pravno certificiranim kamerama za mjerenje brzine. 

2. Anakronu i štetnu toleranciju policijskog mjerenja brzine 10/10 (10 km/h do 100 km/h i 10 posto iznad 100 km/h) zamijeniti s 3/3.

3. Za nova vozila s pet zvjezdica po Euro NCAP sustavu trošarinu smanjiti za 50 posto, a ako usto imaju sustave upozorenja napuštanja trake i autonomnog kočenja, ukinuti.

4. Propisati malus na osiguranje od autoodgovornosti vozila snažnijih od 100 kW (136 KS), bez elektroničkog sustava ESP za povećanje dinamičke stabilnosti.

hr Mon Apr 08 2019 08:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f86edb26f52df09138b4663/80
Foto: Twitter Vlade RH

Plenković nakon Vijeća za nacionalnu sigurnost: "Bio je sjajan sastanak"

Plenković na početku kaže da je izborima održanima ovog vikenda u HDZ-u osiguran legitimitet lokanim organizacijama HDZ-a.

Danas se putem video linka održava zajednička sjednica Predsjedništva i Nacionalnog vijeća HDZ-a. Sjednica kasni jer je sastanka Vijeća za nacionalnu sigurnost trajala četiri sata, iako je predviđeno trajanje bilo dva do tri sata, piše N1.

Plenković na početku kaže da je izborima održanima ovog vikenda u HDZ-u osiguran legitimitet lokanim organizacijama HDZ-a.

"Dok smo dolazili ovdje objavljeno je priopćenje sa sjednice koje reflektira rezime sjednice. Usvojene su smjernice rada sigurnosno-obavještajnih agencija, data je suglasnost suradnji s pojedinim službama nekih drugih zemalja, što su službe predložile, raspravljena je situacija koja se odnosi na radikalizaciju u društvu, osuđen je onaj napad na Banske dvore, konstatirano je konsezusom da je riječ o djelu s obilježjem terorizma", kazao je Plenković.

"To je bilo rasprava nas 12, 13 koliko nas je bilo, drugih tema van toga nije bilo", rekao je.

Plenković je konstatirao da nije bilo nikakvih kritika od strane predsjednika Milanovića po pitanju mjera uvedenih zbog koronavirusa.

Je li bilo kritika predsjednika Milanovića, upitali su premijera novinari.

"Ne, ta tema je apsolvirana", rekao je.

"Milanović se sad usuglasio da je napad na Markovom trgu imao elemente terorizma, prije to nije govorio?", pitali su novinari.

"Točno, zato sam to i naglasio. Malo, pomalo...", odgovara Plenković.

"Bio je sjajan sastanak", rekao je Plenković i dodao da se nije rukovao s Milanovićem.

"Ako postoji jedna tema oko koje vlada konsenzus između predsjednika i Vlade, to je jačanje položaja Hrvata u BiH kao konstitutivnog naroda", poručio je premijer.

hr Mon Nov 23 2020 19:05:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d72772129111c6d738b456a/80
Foto: Pixabay

Lančani sudar kod Metroa u Kaštel Sućurcu, dvije osobe su ozlijeđene

Hitna je pomoć upućena na intervenciju, nije poznato ima li ozlijeđenih.
Lančani sudar dogodio se nešto iza 17:30 sati na brzoj cesti u Kaštel Sućurcu kod Metroa. Velike gužve stvaraju se u smjeru Trogira.

Hitna je pomoć upućena na intervenciju, ozlijeđene su dvije osobe. U sudaru su sudjelovala četiri vozila.

Više će detalja biti poznato nakon očevida. Na toj dionici ceste vozi se jako sporo, vozače se moli za oprez.


hr Mon Nov 23 2020 18:18:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5fbbed206f52df6e4e8b45c0/80
Foto: A.B.

Zbog puno zaraženih u Općini Sali na Dugom otoku zabranjene mise

Odluka stupa na snagu 24. studenog, a nužna epidemiološka mjera određuje se u trajanju do 15. prosinca 2020.

Na prijedlog Stožera civilne zaštite Zadarske županije uvodi se nužna epidemiološka mjera obustave održavanja misa i vjerskih okupljanja u župama Sali, Zaglav, Žman i Luka, piše Index.hr.

Odluka stupa na snagu 24. studenog, a nužna epidemiološka mjera određuje se u trajanju do 15. prosinca 2020. Zadužuje se Stožer civilne zaštite Općine Sali za nadzor pridržavanja propisane epidemiološke mjere.

Podsjetimo, u mjestu Sali na Dugom otoku došlo je do lokalne transmisije, i to prije svega zbog nepoštivanja preporučenih epidemioloških mjera. Ustanovljeno da je u dva dana 39 osoba pozitivno na koronavirus.

Prema svemu sudeći, izvor zaraze bila je veća rođendanska zabava, a najveća žarišta su škola, vrtić i crkveni zbor.

hr Mon Nov 23 2020 18:11:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f6ae31ddaf72d90a48b4568/80
Foto: Unsplash

Što ne valja s famoznim ‘bakrenim maskama‘ na koje su navalili Hrvati: Evo zašto je zabranjen uvoz

Pregledom popratne dokumentacije utvrđeno je da proizvođač taj proizvod ne smatra antivirusnom maskom.

Tzv. bakrene maske, koje se prodaju po cijeni od 40 kuna, a reklamirane su kao antivirusne, zbog čega je u rujnu za njima nastala pomama, ne mogu se uvoziti u Hrvatsku dok se ne otklone nepravilnosti koje je uočila inspekcija Ministarstva zdravstva u suradnji s Halmedom (Hrvatska agencija za lijekove i medicinske proizvode), piše Jutarnji.hr.

"Pregledom popratne dokumentacije utvrđeno je da proizvođač, suprotno od navoda na pakiranju, taj proizvod ne smatra antivirusnom maskom. Osim toga, podaci na pakiranju nisu ni u skladu s primijenjenom normom EN 14683:2019 za kirurške maske, s obzirom na to da se na vanjskom pakiranju maski navodi tvrdnja kako maska štiti korisnika od zaraze virusima i bakterijama te da je namijenjena za višekratnu uporabu", rečeno nam je u Ministarstvu zdravstva.

Maske s česticama bakrovog oksida proizvodi kineska tvrtka Dongguan LingJin Precision Manufacturing Co. LTD, a u Hrvatsku ih je uvezlo trgovačko društvo RiniGARD d.o.o iz Zagreba.

hr Mon Nov 23 2020 17:08:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .