Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5caaef6129111c083a8b4596/80

Prometni stručnjak o prometnoj u tunelu Sv. Ilija: "Stravična nesreća bila je samo pitanje dana, ovo su 4 nužne mjere"

Tunele hitno opremiti pravno certificiranim radarskim kamerama, smanjiti anakronu i štetnu toleranciju mjerenja brzine, smanjiti, odnosno ukinuti trošarinu na nove, sigurne automobile i uvesti malus na obvezno osiguranje snažnih, a nesigurnih automobila
Ako se išta loše moglo predvidjeti u našem prometu, to je tragična nesreća kakva se dogodila jučer oko 18:15 u tunelu Sv Ilija kod Baške Vode, kad je 24-godišnjak u BMW-u Serije 5 (E34, 1987. - 1996.), kod nas zvanom 'Kamatar', 60-ak metara od južnog portala u smjeru sjevera, u blagom lijevom zavoju, na skliskoj cesti, vozeći velikom snagom i pogibeljno neprilagođenom brzinom (drastično kršeći čl. 51. st. 1 Zakona o sigurnosti prometa na cestama), izvjesno i previsokom (čl. 54.), izgubio kontrolu nad automobilom, koji se zanio na suprotni prometni trak te se frontalno zabio u Citroën C4 prve generacije (2004. - 2010.)

O silini udara 'govori' to što e motor BMW-a s prednjim podvozjem i dijelom upravljačkog mehanizma inercijom odletio 40 metara od poprišta sudara. Činjenica da je poginuo vozač dvije klase većeg i trećinu težeg automobila, premium izvedbe, premda dvije generacije starijeg, a da je teško ozlijeđen vozač francuskog kompakta (srećom bitno čvršćeg od prethodne Xsare) preživio sudar i bori se za život, ukazuje da vozač BMW-a možda nije bio vezan. U takvom se vozilu sigurnosni pojas često 'frajerski' vezuje iza leđa ili umeće lažni umetak, kako bi utišao upozoravajući signal.

A BMW Serije 5, E34, 'Kamatar', jedan je od najnesigurnijih automobila na našim cestama, s gomilom konja na stražnjim kotačima, za tek nekoliko tisuća eura dostupan 'statusni simbol' prometno neodgovorne mladeži. 

Naime, najčešći, 6-cilindarski benzinci 520i sa 150 KS i 525i sa 192 KS, sa stražnjim pogonom, bez elektroničkih sustava stabilnosti (uvedenih tek sljedećom serijom E39), često s lošim gumama i neispravnim amortizerima, na skliskoj cesti lako gube stabilnost i ulaze u smrtonosnu 'piruetu'. 

Zbog izvrsne bavarske kvalitete desetljećima ne gube snagu, ali opasno kompromitiraju dinamičku stabilnost. To je, uz krajnje neodgovornu vožnju i drastično kršenje prometnih propisa, bio 'okidač' za tragičnu nesreću. 

Time se vraćamo na problem nerazumno previsokih davanja na nove, sigurne automobile, koji bi, izvjesno sami spriječili ovakvu nesreću. Za takva vozila država traži da se plati i 'boga i vraga', četiri vrste poreza!

Naime, pored poreza sadržanih u osnovnoj cijeni (na maržu, u kojoj su troškovi transporta, infrastrukture, režija, osoblja, promidžbe..., a u svakoj stavci država uzima svoj dio), na osnovnu cijenu, u kojoj je dakle već sadržano 10-ak posto poreza, plaća se 25 posto PDV-a (porez na porez). 

Kako to nije bilo dovoljno, uvedena je, kao treća razina poreza, trošarina, odnosno PPMV. Ali ni tu nije kraj! Na nova vozila (do 10 godina starosti) plaća se četvrti, poseban godišnji porez. Izgleda da ni to nije bilo dovoljno (!), pa je početkom godine, novim 'ekološkim škarama', povećana trošarina te su automobili koji se najčešće kupuju dodatno poskupjeli, od 1500 do 7000 kn! 

To je, logično, izazvalo pad zanimanja za nove automobile, koji su najsigurniji i spašavaju živote te okretanje rabljenima. Kome se to isplatilo? Žrtvama u prometnim nesrećama, poput jučerašnje, najmanje!

Ali, ima nešto važnije, simptomatično...

- Učinite nešto, kroz taj se tunel mladež iživljava, govorili su mi često, misleći valjda da mogu išta promijeniti, osim javno istupati. Navodno su i česte utrke od Imotskog do rotora iza južnog portala tunela Sv. Ilija i natrag, a bez obzira na kamere u tunelu, koje nerijetko bilježe sumanute jurnjave, neodgovorni vozači znaju da im policija i pravosuđe mogu 'staviti soli na rep'. 

Naime, snimke i zabilježena brzina ne može se koristiti kao dokaz na sudu. Isto je i u svim ostalim tunelima u Hrvatskoj i treba se zbilja zapitati: Zbog čega je to tako? Što mislite kako prođu oni koji jure tunelima u Austriji, Italiji, Švicarskoj, Njemačkoj...? Uh.

Dakle, nacionalni je prioritet sve tunele na autocestama i državnim cestama odmah opremiti certificiranim radarskim kamerama, koje bi uvelike obeshrabrili nerazumne i pogibeljne jurnjave u kakvu se upustio krajnje neodgovorni vozač BMW-a. A uz smanjenje davanja na nove, sigurne automobile, treba povećati police osiguranja na stare, snažne automobile.

Dakle, jučerašnja tragična prometna nesreća u tunelu Sv. Ilija zaziva sljedeće mjere:

1. Tunele na autocestama i državnim cestama treba hitno opremiti pravno certificiranim kamerama za mjerenje brzine. 

2. Anakronu i štetnu toleranciju policijskog mjerenja brzine 10/10 (10 km/h do 100 km/h i 10 posto iznad 100 km/h) zamijeniti s 3/3.

3. Za nova vozila s pet zvjezdica po Euro NCAP sustavu trošarinu smanjiti za 50 posto, a ako usto imaju sustave upozorenja napuštanja trake i autonomnog kočenja, ukinuti.

4. Propisati malus na osiguranje od autoodgovornosti vozila snažnijih od 100 kW (136 KS), bez elektroničkog sustava ESP za povećanje dinamičke stabilnosti.

hr Mon Apr 08 2019 08:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f6babbedaf72deca48b45bb/80
Foto: Pixabay/Ilustracija

Skriveni u Samoboru: Pronađeni milijuni uhićenog šefa Janafa

Policija je u jednom objektu u Samobor pronašla veću svotu novca koju se povezuje s uhićenim šefom Janafa Draganom Kovačevićem.

Više od milijun kuna u gotovini pronađeno je u jednom objektu u Samoboru, a taj se novac povezuje s Draganom Kovačevićem, uhićenim šefom Janafa, doznaje Jutarnji list.

Prostor u kojem je novac pronađen nije u vlasništvu niti Kovačevića niti članova njegove obitelji, no sumnja se da ga je on tamo skrio.

Nije poznato koliko je točno novca policija pronašla, a navodno je riječ o iznosu između milijun do čak deset milijuna kuna.

Dok policija nastavlja istragu, otkriva se još informacija o takozvanom klubu u kojem je Kovačeviću prošle godine poduzetnik Krešo Petek navodno donio 1,9 milijuna kuna mita. Na adresi “kluba“ u Slovenskoj ulici u Zagrebu registrirano još nekoliko pravnih subjekata, od kojih je njih šest povezano s Kovačevićem, javlja Jutarnji.

hr Wed Sep 23 2020 22:10:55 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ccb3cf829111ca3698b4627/80
Foto: Dalmacija News

Prava jesen: Vrijeme i dalje promjenjivo, južina, ponegdje obilnija kiša,...

I dok će razmjerno toplo biti još samo u četvrtak i petak, promjenjivo razdoblje s čestom kišom nastavit će se i u sljedećem tjednu, barem u njegovoj prvoj polovini. Pritom će i dalje kišovitije biti na Jadranu i područjima uz njega, gdje će biti i obilnih pljuskova s grmljavinom, osobito od petka ujutro do ponedjeljka prijepodne.
U Dalmaciji mjestimična kiša i grmljavina uglavnom samo u noći i ujutro pri čemu ponegdje u unutrašnjosti može biti i obilnijih pljuskova. Puhat će slab i umjeren jugozapadnjak i jugo, koje će prema kraju dana jačati, najprije na otvorenom moru. Najviša temperatura zraka od 23 do 26 °C.

Podjednaka će temperatura biti i na krajnjem jugu Lijepe naše. Puhat će slabo do umjereno jugo, u jačanju navečer i u noći na petak. A uz sunčana razdoblja i promjenljivu naoblaku na kišu, lokalno i na neverine, treba računati većinom u prvom dijelu dana, kada mjestimice može pasti obilnija kiša.

I dalje česta kiša, a od subote i hladnije...

U petak još u unutrašnjosti razmjerno toplo. Povremena kiša praćena grmljavinom gotovo posvuda, uz južni i jugozapadni vjetar. U subotu sjeverni vjetar te zamjetan pad temperature. Pritom većinom oblačno s kišom koja je izgledna i u nedjelju, posebno u drugom dijelu dana.

Kiša idućih dana i na Jadranu, mjestimice i obilna, a lokalno će biti i nevera. Umjereno i jako jugo u petak će okrenuti na jugozapadnjak, potom u subotu na buru i sjeverozapadnjak, a u nedjelju vjerojatno ponovno jugo. U dane vikenda osjetno će osvježiti.", prognozirao je za HRT Krunoslav Mikec, dipl. ing. iz DHMZ-a.
hr Wed Sep 23 2020 21:12:26 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f60ae39daf72d78988b457f/80

Plenković: Bjesnoća je zarazna bolest, nadam se da Milanović nema posljedica

Premijer je reagirao na najnovije izjave predsjednika Republike. Naime, Zoran Milanović izjavio je danas da je Andrej Plenković morao znati za istragu koja se vodila protiv osumnjičenog šefa Janafa Dragana Kovačevića jer je on "čuvar državnih tajni".

Milanović je ranije spočitao Plenkoviću da je zajedno s ministrom unutarnjih poslova Davorom Božinovićem znao za istragu koja se vodila protiv Kovačevića, što je Plenković oporvgnuo poručivši Milanoviću da je nervozan.

Danas je predsjednik Milanović ustvrdio da premijer Plenković mora znati za određene istrage koje provodi Državno odvjetništvo, kazavši da je premijer "čuvar državnih tajni" i da "nema informiranije osobe u državi od njega". Neovisnost je istrage i DORH-a kao institucije u tome da predsjednik Vlade ne može na njih utjecati, ali ne i potpuna izoliranost od svega.

Plenković se osvrnuo na izjavu predsjednika koji je kazao da je bijesan. "Što se tiče bjesnoće, to je još jedna zarazna bolest. Nadam se da Milanović nema posljedica nego da se figurativno izražava", prokomentirao je pa dodao: "Iskreno ne znam koji je to kamenčić u cipeli koji ga muči, nešto ga očito muči, ne znam točno što je."

Plenković kaže da je danas velik broj stručnjaka - od samog DORH-a koji je dao vrlo jasno priopćenje, ustavnih stručnjaka, stručnjaka kaznenog prava - objasnio da, ako traju izvidi, o tome ne zna izvršna vlast pa ni ministar ni premijer. Svađa njega i Milanovića je, dodaje, samo narativ u medijima, i poručuje da sukoba među njima - nema.

Rekao je i da je Kovačević prošao sve procedure, a ne sigurnosnu provjeru.

"Samo se nadam da nemamo novih zaraznih bolesti. Bjesnoća je jedna vrlo loša zarazna bolest, ima jako loše simptome, a i posljedice", našalio se premijer Plenković, piše N1.

hr Wed Sep 23 2020 20:05:50 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f6b7f95daf72dbba48b45e2/80

Nevrijeme poharalo Kaštela: Poplavljena brza cesta i brojne kuće, stvaraju se velike gužve

Na terenu su sve vatrogasne snage
Grmljavinsko nevrijeme koje je iza 16 sati zahvatilo veći dio oko Splita, uzrokovalo je brojne probleme. U svega nekoliko minuta pala je znatno velika količina kiše koja je poplavila brojne ulice, ali i kuće.

Na terenu su sve raspoložive vatrogasne snage koje stanovnicima pomažu u ispumpavanju vode iz kuća, a u prometu se stvaraju velike gužve.


hr Wed Sep 23 2020 19:02:16 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .