Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5caaef6129111c083a8b4596/80

Prometni stručnjak o prometnoj u tunelu Sv. Ilija: "Stravična nesreća bila je samo pitanje dana, ovo su 4 nužne mjere"

Tunele hitno opremiti pravno certificiranim radarskim kamerama, smanjiti anakronu i štetnu toleranciju mjerenja brzine, smanjiti, odnosno ukinuti trošarinu na nove, sigurne automobile i uvesti malus na obvezno osiguranje snažnih, a nesigurnih automobila
Ako se išta loše moglo predvidjeti u našem prometu, to je tragična nesreća kakva se dogodila jučer oko 18:15 u tunelu Sv Ilija kod Baške Vode, kad je 24-godišnjak u BMW-u Serije 5 (E34, 1987. - 1996.), kod nas zvanom 'Kamatar', 60-ak metara od južnog portala u smjeru sjevera, u blagom lijevom zavoju, na skliskoj cesti, vozeći velikom snagom i pogibeljno neprilagođenom brzinom (drastično kršeći čl. 51. st. 1 Zakona o sigurnosti prometa na cestama), izvjesno i previsokom (čl. 54.), izgubio kontrolu nad automobilom, koji se zanio na suprotni prometni trak te se frontalno zabio u Citroën C4 prve generacije (2004. - 2010.)

O silini udara 'govori' to što e motor BMW-a s prednjim podvozjem i dijelom upravljačkog mehanizma inercijom odletio 40 metara od poprišta sudara. Činjenica da je poginuo vozač dvije klase većeg i trećinu težeg automobila, premium izvedbe, premda dvije generacije starijeg, a da je teško ozlijeđen vozač francuskog kompakta (srećom bitno čvršćeg od prethodne Xsare) preživio sudar i bori se za život, ukazuje da vozač BMW-a možda nije bio vezan. U takvom se vozilu sigurnosni pojas često 'frajerski' vezuje iza leđa ili umeće lažni umetak, kako bi utišao upozoravajući signal.

A BMW Serije 5, E34, 'Kamatar', jedan je od najnesigurnijih automobila na našim cestama, s gomilom konja na stražnjim kotačima, za tek nekoliko tisuća eura dostupan 'statusni simbol' prometno neodgovorne mladeži. 

Naime, najčešći, 6-cilindarski benzinci 520i sa 150 KS i 525i sa 192 KS, sa stražnjim pogonom, bez elektroničkih sustava stabilnosti (uvedenih tek sljedećom serijom E39), često s lošim gumama i neispravnim amortizerima, na skliskoj cesti lako gube stabilnost i ulaze u smrtonosnu 'piruetu'. 

Zbog izvrsne bavarske kvalitete desetljećima ne gube snagu, ali opasno kompromitiraju dinamičku stabilnost. To je, uz krajnje neodgovornu vožnju i drastično kršenje prometnih propisa, bio 'okidač' za tragičnu nesreću. 

Time se vraćamo na problem nerazumno previsokih davanja na nove, sigurne automobile, koji bi, izvjesno sami spriječili ovakvu nesreću. Za takva vozila država traži da se plati i 'boga i vraga', četiri vrste poreza!

Naime, pored poreza sadržanih u osnovnoj cijeni (na maržu, u kojoj su troškovi transporta, infrastrukture, režija, osoblja, promidžbe..., a u svakoj stavci država uzima svoj dio), na osnovnu cijenu, u kojoj je dakle već sadržano 10-ak posto poreza, plaća se 25 posto PDV-a (porez na porez). 

Kako to nije bilo dovoljno, uvedena je, kao treća razina poreza, trošarina, odnosno PPMV. Ali ni tu nije kraj! Na nova vozila (do 10 godina starosti) plaća se četvrti, poseban godišnji porez. Izgleda da ni to nije bilo dovoljno (!), pa je početkom godine, novim 'ekološkim škarama', povećana trošarina te su automobili koji se najčešće kupuju dodatno poskupjeli, od 1500 do 7000 kn! 

To je, logično, izazvalo pad zanimanja za nove automobile, koji su najsigurniji i spašavaju živote te okretanje rabljenima. Kome se to isplatilo? Žrtvama u prometnim nesrećama, poput jučerašnje, najmanje!

Ali, ima nešto važnije, simptomatično...

- Učinite nešto, kroz taj se tunel mladež iživljava, govorili su mi često, misleći valjda da mogu išta promijeniti, osim javno istupati. Navodno su i česte utrke od Imotskog do rotora iza južnog portala tunela Sv. Ilija i natrag, a bez obzira na kamere u tunelu, koje nerijetko bilježe sumanute jurnjave, neodgovorni vozači znaju da im policija i pravosuđe mogu 'staviti soli na rep'. 

Naime, snimke i zabilježena brzina ne može se koristiti kao dokaz na sudu. Isto je i u svim ostalim tunelima u Hrvatskoj i treba se zbilja zapitati: Zbog čega je to tako? Što mislite kako prođu oni koji jure tunelima u Austriji, Italiji, Švicarskoj, Njemačkoj...? Uh.

Dakle, nacionalni je prioritet sve tunele na autocestama i državnim cestama odmah opremiti certificiranim radarskim kamerama, koje bi uvelike obeshrabrili nerazumne i pogibeljne jurnjave u kakvu se upustio krajnje neodgovorni vozač BMW-a. A uz smanjenje davanja na nove, sigurne automobile, treba povećati police osiguranja na stare, snažne automobile.

Dakle, jučerašnja tragična prometna nesreća u tunelu Sv. Ilija zaziva sljedeće mjere:

1. Tunele na autocestama i državnim cestama treba hitno opremiti pravno certificiranim kamerama za mjerenje brzine. 

2. Anakronu i štetnu toleranciju policijskog mjerenja brzine 10/10 (10 km/h do 100 km/h i 10 posto iznad 100 km/h) zamijeniti s 3/3.

3. Za nova vozila s pet zvjezdica po Euro NCAP sustavu trošarinu smanjiti za 50 posto, a ako usto imaju sustave upozorenja napuštanja trake i autonomnog kočenja, ukinuti.

4. Propisati malus na osiguranje od autoodgovornosti vozila snažnijih od 100 kW (136 KS), bez elektroničkog sustava ESP za povećanje dinamičke stabilnosti.

hr Mon Apr 08 2019 08:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/53633c6d1799428f469c9107/80

Aladrović: Prosječno povećanje mirovina 60 kuna

Ministar rada i mirovinskog sustava Josip Aladrović najavio je danas da će usklađivanje mirovina, koje bi se trebalo provesti u rujnu, iznositi 2,44 posto, što je povećanje od 60 kuna na prosječnu mirovinu i 40 kuna na najnižu mirovinu.

- Usklađenje koje će se dogoditi iznosit će 2,44 posto, otprilike 60 kuna na prosječnu mirovinu i 40 kuna na najnižu mirovinu. Time nastavljamo trend relativno visokih usklađenja mirovina i, između ostalog, polučujemo jedan od ciljeva mirovinske reforme kroz promjenu načina usklađenja", rekao je Aladrović novinarima uoči Vladina užeg kabineta.

Vezano uz najavu štrajka sindikata u obrazovnom sustavu ako im se ne povećaju plaće, kazao je da se "razgovori o tome ne odvijaju" dodavši da će se vidjeti što će budućnost donijeti.

Osvrnuo se i na pregovore sa sindikatima u zdravstvu koji se nastavljaju u petak, izrazivši uvjerenje da će zajedno pronaći način da se štrajk ne dogodi, odnosno da će dogovoriti obnovu granskog kolektivnog ugovora na zadovoljstvo svih zainteresiranih.

Upitan je li premijer Andrej Plenković spreman popustiti zahtjevima sindikata u zdravstvu, Aladrović je ponovio da je Vlada tu jedinstvena u svojim stavovima i očekuje horizontalno povećanje plaća, odnosno horizontalnu korekciju.

- Vlada je jednoglasna u pogledu toga kako treba neke stvari formulirati. Naravno da ministri iz svojih resora zagovaraju određene izmjene koje smatraju da bi bile pozitivne, ali Vlada će definitivno donijeti stav i ispregovarati taj stav koji će biti na zadovoljstvo svih", poručio je ministar rada.

hr Wed Aug 21 2019 20:41:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d30763d29111cf7128b458b/80
Foto: HRZ/M. Karačić

Zračne snage gase požar kod Knina

Dva Airtractora sudjeluju u gašenju požarišta Plješivica kod Knina

Dva Airtractora AT-802 iz sastava Protupožarnih namjenski organiziranih snaga Oružanih snaga RH upućena su u srijedu, 21. kolovoza 2019. godine u akciju gašenja požara na području Plješivice kod Knina u Šibensko-kninskoj županiji.

Od početka ovogodišnje protupožarne sezone (17. lipnja) do zaključno 20. kolovoza 2019. zračne protupožarne snage bile su angažirane u gašenju 29 požara (19 u Šibensko-kninskoj, 4 u Zadarskoj, 2 u Splitsko-dalmatinskoj, po 1 u Dubrovačko-neretvanskoj, Ličko-senjskoj, Istarskoj i Primorsko-goranskoj županiji) dok su kopnene snage Hrvatske vojske bile angažirane dva dana na požarištu Južna Dubrava kod Šibenika sa ukupno 102 pripadnika.

Uz gašenje požara provedeno je i 35 protupožarnih izviđanja sa avionima Airtractor AT-802, a sveukupno su zračne PP snage ostvarile oko 240 sati naleta pri čemu je izbačeno oko 6700 tona vode te je helikopterima Mi-8 MTV1 prevezeno 14 vatrogasaca i osam tona vode i opreme do požarišta.

U izviđanju područja procijenjenih kao visokorizičnih za izbijanje požara tim besposadnog zrakoplovnog sustava “Orbiter 3B” bio je angažiran 28 puta.


hr Wed Aug 21 2019 18:37:35 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/56b210e1f864d10c008b4572/80
Foto: FaH

Splićani, sutra će se zaprašivati komarci, zatvorite prozore!

Radnici “Ciana“ službenim vozilom će zaprašivati komarce
Sutra i prekosutra, radnici tvrtke Cian, službenim vozilom će zaprašivati komarce na području Splita. Dezinsekcija će se izvoditi prizemnom ULV metodom u ranim jutarnjim satima s početkom u tri sata ujutro, a u slučaju nepovoljnih klimatskih prilika radovi će se odgoditi.

Građane upozoravaju da zatvore prozore, a pogotovo oni sa zdravstvenim problemima. Također, napominju da pčelari drže pčele u košnicama 
dok se u potpunosti ne raziđu i posljednji ostaci insekticidne magle.
hr Wed Aug 21 2019 16:36:25 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5838417e1eea8fd1ee8b45ba/80
Foto: Screenshot YouTube

Zdravko Marić: "Pregovori o plaćama u zdravstvu se nastavljaju!"

Ministar financija Zdravko Marić najavio je nastavak pregovora o plaćama u sektoru zdravstva, izrazivši uvjerenje kako će sredstva za najavljeni rast osnovice od dva posto za sve zaposlene u državnim i javnim službama od 1. rujna biti osigurana na vrijeme

- Pregovori se nastavljaju, mislim da ćemo sutra na sjednici vlade donijeti novu odluku o imenovanju pregovaračkih odbora i naravno da ćemo o tome voditi brigu - rekao je Marić novinarima uoči sjednice vladina užeg kabineta.

- Vodimo brigu i pratimo ukupnu politiku plaća svih zaposlenih u državnoj i javnoj upravi, pratimo i što se događa s plaćama na razini cijelog gospodarstva. Znate i sami da smo i sami doprinijeli porastu plaća kroz određene porezne izmjene - rekao je Marić.

- No dok je u određenim segmentima gospodarstva zdrav rast plaća vezan za rast produktivnosti, negdje postoji i rast plaća najvećim dijelom vođen nedostatkom radne snage -  napomenuo je.

Na pitanje je li znao da će ministar zdravstva Milan Kujundžić na svoju ruku parafirati ugovor o povišicama u zdravstvenom sustavu odgovorio je kako ne bi htio ulaziti u analize, a s Kujundžićem ima "odnos profesionalne suradnje u kojemu nema mjesta za emocije".

- Pustimo emocije, nema tu ljutnje, nema ničega. Mi imamo jako dobar odnos. On je ministar zdravstva, ja sam ministar financija. Logično je i normalno da se u određenim stvarima ne možemo i nećemo u potpunosti složiti, ali najvažnije je da funkcioniramo kao kolege i da općenito, kao dva ministra u važnim resorima, pronađemo nekakva najbolja rješenja - kaže Marić.

Plaće u zdravstvu idu kroz HZZO

- Kad je riječ o plaćama u zdravstvu, s obzirom na to da je Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) od 2015. godine "izvan sustava riznice", pa tako sve plaće i troškovi u zdravstvu idu kroz HZZO, Ministarstvo financija nije ovlašteno po tome pitanju. "Ali svakako da se i nas nešto treba pitati, u konačnici ćemo kao vlada o tome zauzeti određeni stav. Ali razgovori i pregovori će se nastaviti -  rekao je.

Smatra kako hrvatski građani mogu biti zadovoljni kvalitetom usluge i stručnosti u zdravstvu, no u isto vrijeme ne može se zanemariti činjenica "da je financijski sustav u poprilično izazovnoj situaciji i da se moraju tražiti određena rješenja". Upozorio je pritom da "mjere isključivo na prihodnoj strani nisu dovoljne".

Marić je izrazio uvjerenje da će sredstva za najavljeno povećanje osnovice za državne i javne službe od 1. rujna biti osigurana.
- Moramo mudro promatrati cijelu problematiku i u skladu s našim mogućnostima djelovati - rekao je.

Na pitanje kakvu sudbinu čeka brodogradilište 3. maj uoči sutrašnje odluke na vladi rekao je kako će o tome moći govoriti tek nakon sjednice.
- Ja se suzdržavam prije nego što to bude formalno stavljeno na vladu, nakon toga ćemo komunicirati - kazao je Marić, a prenosi Index.

hr Wed Aug 21 2019 14:40:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .