Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5caaef6129111c083a8b4596/80

Prometni stručnjak o prometnoj u tunelu Sv. Ilija: "Stravična nesreća bila je samo pitanje dana, ovo su 4 nužne mjere"

Tunele hitno opremiti pravno certificiranim radarskim kamerama, smanjiti anakronu i štetnu toleranciju mjerenja brzine, smanjiti, odnosno ukinuti trošarinu na nove, sigurne automobile i uvesti malus na obvezno osiguranje snažnih, a nesigurnih automobila
Ako se išta loše moglo predvidjeti u našem prometu, to je tragična nesreća kakva se dogodila jučer oko 18:15 u tunelu Sv Ilija kod Baške Vode, kad je 24-godišnjak u BMW-u Serije 5 (E34, 1987. - 1996.), kod nas zvanom 'Kamatar', 60-ak metara od južnog portala u smjeru sjevera, u blagom lijevom zavoju, na skliskoj cesti, vozeći velikom snagom i pogibeljno neprilagođenom brzinom (drastično kršeći čl. 51. st. 1 Zakona o sigurnosti prometa na cestama), izvjesno i previsokom (čl. 54.), izgubio kontrolu nad automobilom, koji se zanio na suprotni prometni trak te se frontalno zabio u Citroën C4 prve generacije (2004. - 2010.)

O silini udara 'govori' to što e motor BMW-a s prednjim podvozjem i dijelom upravljačkog mehanizma inercijom odletio 40 metara od poprišta sudara. Činjenica da je poginuo vozač dvije klase većeg i trećinu težeg automobila, premium izvedbe, premda dvije generacije starijeg, a da je teško ozlijeđen vozač francuskog kompakta (srećom bitno čvršćeg od prethodne Xsare) preživio sudar i bori se za život, ukazuje da vozač BMW-a možda nije bio vezan. U takvom se vozilu sigurnosni pojas često 'frajerski' vezuje iza leđa ili umeće lažni umetak, kako bi utišao upozoravajući signal.

A BMW Serije 5, E34, 'Kamatar', jedan je od najnesigurnijih automobila na našim cestama, s gomilom konja na stražnjim kotačima, za tek nekoliko tisuća eura dostupan 'statusni simbol' prometno neodgovorne mladeži. 

Naime, najčešći, 6-cilindarski benzinci 520i sa 150 KS i 525i sa 192 KS, sa stražnjim pogonom, bez elektroničkih sustava stabilnosti (uvedenih tek sljedećom serijom E39), često s lošim gumama i neispravnim amortizerima, na skliskoj cesti lako gube stabilnost i ulaze u smrtonosnu 'piruetu'. 

Zbog izvrsne bavarske kvalitete desetljećima ne gube snagu, ali opasno kompromitiraju dinamičku stabilnost. To je, uz krajnje neodgovornu vožnju i drastično kršenje prometnih propisa, bio 'okidač' za tragičnu nesreću. 

Time se vraćamo na problem nerazumno previsokih davanja na nove, sigurne automobile, koji bi, izvjesno sami spriječili ovakvu nesreću. Za takva vozila država traži da se plati i 'boga i vraga', četiri vrste poreza!

Naime, pored poreza sadržanih u osnovnoj cijeni (na maržu, u kojoj su troškovi transporta, infrastrukture, režija, osoblja, promidžbe..., a u svakoj stavci država uzima svoj dio), na osnovnu cijenu, u kojoj je dakle već sadržano 10-ak posto poreza, plaća se 25 posto PDV-a (porez na porez). 

Kako to nije bilo dovoljno, uvedena je, kao treća razina poreza, trošarina, odnosno PPMV. Ali ni tu nije kraj! Na nova vozila (do 10 godina starosti) plaća se četvrti, poseban godišnji porez. Izgleda da ni to nije bilo dovoljno (!), pa je početkom godine, novim 'ekološkim škarama', povećana trošarina te su automobili koji se najčešće kupuju dodatno poskupjeli, od 1500 do 7000 kn! 

To je, logično, izazvalo pad zanimanja za nove automobile, koji su najsigurniji i spašavaju živote te okretanje rabljenima. Kome se to isplatilo? Žrtvama u prometnim nesrećama, poput jučerašnje, najmanje!

Ali, ima nešto važnije, simptomatično...

- Učinite nešto, kroz taj se tunel mladež iživljava, govorili su mi često, misleći valjda da mogu išta promijeniti, osim javno istupati. Navodno su i česte utrke od Imotskog do rotora iza južnog portala tunela Sv. Ilija i natrag, a bez obzira na kamere u tunelu, koje nerijetko bilježe sumanute jurnjave, neodgovorni vozači znaju da im policija i pravosuđe mogu 'staviti soli na rep'. 

Naime, snimke i zabilježena brzina ne može se koristiti kao dokaz na sudu. Isto je i u svim ostalim tunelima u Hrvatskoj i treba se zbilja zapitati: Zbog čega je to tako? Što mislite kako prođu oni koji jure tunelima u Austriji, Italiji, Švicarskoj, Njemačkoj...? Uh.

Dakle, nacionalni je prioritet sve tunele na autocestama i državnim cestama odmah opremiti certificiranim radarskim kamerama, koje bi uvelike obeshrabrili nerazumne i pogibeljne jurnjave u kakvu se upustio krajnje neodgovorni vozač BMW-a. A uz smanjenje davanja na nove, sigurne automobile, treba povećati police osiguranja na stare, snažne automobile.

Dakle, jučerašnja tragična prometna nesreća u tunelu Sv. Ilija zaziva sljedeće mjere:

1. Tunele na autocestama i državnim cestama treba hitno opremiti pravno certificiranim kamerama za mjerenje brzine. 

2. Anakronu i štetnu toleranciju policijskog mjerenja brzine 10/10 (10 km/h do 100 km/h i 10 posto iznad 100 km/h) zamijeniti s 3/3.

3. Za nova vozila s pet zvjezdica po Euro NCAP sustavu trošarinu smanjiti za 50 posto, a ako usto imaju sustave upozorenja napuštanja trake i autonomnog kočenja, ukinuti.

4. Propisati malus na osiguranje od autoodgovornosti vozila snažnijih od 100 kW (136 KS), bez elektroničkog sustava ESP za povećanje dinamičke stabilnosti.

hr Mon Apr 08 2019 08:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b90f7edcb557a53728b4f1e/80
Foto: N.Ž.

Vremenska prognoza: Jedino jug bez pljuskova

Najviša dnevna temperatura zraka uglavnom između 29 i 34 °C

U prvom dijelu dana pretežno sunčano. Potom naoblačenje s kišom, pljuskovima i grmljavinom, najprije na sjeverozapadu, a navečer i u većem dijelu zemlje. Lokalno pljuskovi mogu biti izraženi i obilni, osobito u zapadnim predjelima. 

Suho će se zadržati jedino na jugu zemlje. Vjetar slab do umjeren jugozapadni i jugoistočni. Na kopnu će poslijepodne zapuhati jak sjeverac i sjeveroistočnjak, a na sjevernom dijelu Jadrana navečer i u noći umjerena do jaka bura, podno Velebita s olujnim udarima. 

Najviša dnevna temperatura zraka uglavnom između 29 i 34 °C, javlja DHMZ


hr Sat Jul 11 2020 08:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5eabc4b36f2ab8de068b462e/80
Foto: Pixabay

Cappelli: Slovenski turisti ne moraju brinuti oko dolaska

Najavio je i da će se idućih dana posebna pažnja posvetiti tome da se ne bi dogodila neka nova 'žarišta' vezana za fešte i slična događanja, oko čega će se, kako je kazao, raditi "maksimalno oprezno i u skladu s propisanim mjerama".

Ministar turizma Cappelli rekao je u petak nakon posjeta Sloveniji gdje je bio u pratnji premijera Plenkovića, da se tamo razgovaralo i o turizmu, uz ocjene da je situacija u Hrvatskoj, pogotovo na Jadranu, epidemiološki povoljna i slovenski turisti ne moraju brinuti oko dolaska.

Premijeri Hrvatske i Slovenije, Andrej Plenković i Janez Janša susreli su se ranije danas u Otočcu na Krki, gdje su dogovorili još intenzivniju razmjenu informacija u borbi protiv koronavirusa. U izaslanstvu s premijerom Plenkovićem bio je i hrvatski ministar turizma Gari Cappelli.

"Na sastanku u Sloveniji naglasili smo i važnost slovenskih turista za hrvatski turizam. Trenutno je u Hrvatskoj 92 tisuće Slovenaca, od kojih je većina ili 70 posto u tri jadranske županije - Istarskoj, Primorsko-goranskoj i Zadarskoj, koje su, kao i ostale četiri jadranske županije, označene 'zeleno' odnosno epidemiološki povoljne i sigurne", istaknuo je Cappelli u telefonskoj izjavi za Hinu.

Iznio je i podatak da slovenski turisti najviše borave u kampovima, uz poruku da "ne moraju brinuti oko dolaska, niti će morati u samoizolaciju".

"Hrvatski i slovenski epidemiolozi će ovih dana još dati dodatne preporuke kako ćemo pratiti, na dnevnoj razini, turistička kretanja i druga događanja između dvije zemlje, koja su za sada i s jedne i s druge strane prihvaćena kao povoljna", naglasio je Cappelli.

Najavio je i da će se idućih dana posebna pažnja posvetiti tome da se ne bi dogodila neka nova 'žarišta' vezana za fešte i slična događanja, oko čega će se, kako je kazao, raditi "maksimalno oprezno i u skladu s propisanim mjerama".

"Pozivam sve i domaće i strane turiste da pripaze i da se pridržavaju dosadašnjih, ali i novih mjera koje će Stožer civilne zaštite objaviti početkom idućeg tjedna, jer jedino tako možemo računati da ćemo imati turističke i druge ekonomske aktivnosti ove godine", poručio je ministar turizma Cappelli.

Zaključno je najavio da se sutra u Hrvatskoj očekuje prvi puta ove godine u jednom danu 500 tisuća turista koji borave u Hrvatskoj.

hr Sat Jul 11 2020 08:23:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5eb6a4b06f2ab8451b8b4629/80

Kotur: Bezrezervno i najoštrije osuđujemo napad na gradonačelnika našega grada Andru Krstulovića Oparu

Među prvima je reagirao SDP
Pristižu reakcije na napad na splitskog gradonačelnika Andru Krstulovića Oparu pa je tako reagirao i splitski SDP:

-  Smatramo da se na dnevni red sjednice Gradskog vijeća Splita što prije treba staviti rasprava o izvješću Policijske uprave Splitsko-dalmatinske o stanju sigurnosti u Gradu Splitu. Naime, u rujnu prošle godine Gradsko vijeće je na tematskoj sjednici o stanju sigurnosti u Splitu zaključilo da u drugom kvartalu svake godine ta tema bude na dnevnom redu, poručio je Goran Kotur, predsjednik SDP-a Split
hr Sat Jul 11 2020 08:08:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ec80de86f2ab84f398b4599/80

U Splitu napadnut gradonačelnik Krstulović Opara

Javio je kako je sve u redu
Večeras je u Splitu napadnut gradonačelnik Andro Krsutlović Opara.

Dvojica muškaraca nasrnula su na gradonačelnika i vrijeđali ga, a zatim i udarili. Napadnut je u ulici Solurat. 

Krstulović Opara oglasio se na i na svom Facebook profilu.

Dobri ljudi, hvala što brinete, dobro sam i nista se strašno nije dogodilo. Da je bilo tko drugi bio umjesto mene ovo ne bi bila nikakva vijest. Nije vrijedno spomena.


hr Fri Jul 10 2020 23:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .