Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5caaef6129111c083a8b4596/80

Prometni stručnjak o prometnoj u tunelu Sv. Ilija: "Stravična nesreća bila je samo pitanje dana, ovo su 4 nužne mjere"

Tunele hitno opremiti pravno certificiranim radarskim kamerama, smanjiti anakronu i štetnu toleranciju mjerenja brzine, smanjiti, odnosno ukinuti trošarinu na nove, sigurne automobile i uvesti malus na obvezno osiguranje snažnih, a nesigurnih automobila
Ako se išta loše moglo predvidjeti u našem prometu, to je tragična nesreća kakva se dogodila jučer oko 18:15 u tunelu Sv Ilija kod Baške Vode, kad je 24-godišnjak u BMW-u Serije 5 (E34, 1987. - 1996.), kod nas zvanom 'Kamatar', 60-ak metara od južnog portala u smjeru sjevera, u blagom lijevom zavoju, na skliskoj cesti, vozeći velikom snagom i pogibeljno neprilagođenom brzinom (drastično kršeći čl. 51. st. 1 Zakona o sigurnosti prometa na cestama), izvjesno i previsokom (čl. 54.), izgubio kontrolu nad automobilom, koji se zanio na suprotni prometni trak te se frontalno zabio u Citroën C4 prve generacije (2004. - 2010.)

O silini udara 'govori' to što e motor BMW-a s prednjim podvozjem i dijelom upravljačkog mehanizma inercijom odletio 40 metara od poprišta sudara. Činjenica da je poginuo vozač dvije klase većeg i trećinu težeg automobila, premium izvedbe, premda dvije generacije starijeg, a da je teško ozlijeđen vozač francuskog kompakta (srećom bitno čvršćeg od prethodne Xsare) preživio sudar i bori se za život, ukazuje da vozač BMW-a možda nije bio vezan. U takvom se vozilu sigurnosni pojas često 'frajerski' vezuje iza leđa ili umeće lažni umetak, kako bi utišao upozoravajući signal.

A BMW Serije 5, E34, 'Kamatar', jedan je od najnesigurnijih automobila na našim cestama, s gomilom konja na stražnjim kotačima, za tek nekoliko tisuća eura dostupan 'statusni simbol' prometno neodgovorne mladeži. 

Naime, najčešći, 6-cilindarski benzinci 520i sa 150 KS i 525i sa 192 KS, sa stražnjim pogonom, bez elektroničkih sustava stabilnosti (uvedenih tek sljedećom serijom E39), često s lošim gumama i neispravnim amortizerima, na skliskoj cesti lako gube stabilnost i ulaze u smrtonosnu 'piruetu'. 

Zbog izvrsne bavarske kvalitete desetljećima ne gube snagu, ali opasno kompromitiraju dinamičku stabilnost. To je, uz krajnje neodgovornu vožnju i drastično kršenje prometnih propisa, bio 'okidač' za tragičnu nesreću. 

Time se vraćamo na problem nerazumno previsokih davanja na nove, sigurne automobile, koji bi, izvjesno sami spriječili ovakvu nesreću. Za takva vozila država traži da se plati i 'boga i vraga', četiri vrste poreza!

Naime, pored poreza sadržanih u osnovnoj cijeni (na maržu, u kojoj su troškovi transporta, infrastrukture, režija, osoblja, promidžbe..., a u svakoj stavci država uzima svoj dio), na osnovnu cijenu, u kojoj je dakle već sadržano 10-ak posto poreza, plaća se 25 posto PDV-a (porez na porez). 

Kako to nije bilo dovoljno, uvedena je, kao treća razina poreza, trošarina, odnosno PPMV. Ali ni tu nije kraj! Na nova vozila (do 10 godina starosti) plaća se četvrti, poseban godišnji porez. Izgleda da ni to nije bilo dovoljno (!), pa je početkom godine, novim 'ekološkim škarama', povećana trošarina te su automobili koji se najčešće kupuju dodatno poskupjeli, od 1500 do 7000 kn! 

To je, logično, izazvalo pad zanimanja za nove automobile, koji su najsigurniji i spašavaju živote te okretanje rabljenima. Kome se to isplatilo? Žrtvama u prometnim nesrećama, poput jučerašnje, najmanje!

Ali, ima nešto važnije, simptomatično...

- Učinite nešto, kroz taj se tunel mladež iživljava, govorili su mi često, misleći valjda da mogu išta promijeniti, osim javno istupati. Navodno su i česte utrke od Imotskog do rotora iza južnog portala tunela Sv. Ilija i natrag, a bez obzira na kamere u tunelu, koje nerijetko bilježe sumanute jurnjave, neodgovorni vozači znaju da im policija i pravosuđe mogu 'staviti soli na rep'. 

Naime, snimke i zabilježena brzina ne može se koristiti kao dokaz na sudu. Isto je i u svim ostalim tunelima u Hrvatskoj i treba se zbilja zapitati: Zbog čega je to tako? Što mislite kako prođu oni koji jure tunelima u Austriji, Italiji, Švicarskoj, Njemačkoj...? Uh.

Dakle, nacionalni je prioritet sve tunele na autocestama i državnim cestama odmah opremiti certificiranim radarskim kamerama, koje bi uvelike obeshrabrili nerazumne i pogibeljne jurnjave u kakvu se upustio krajnje neodgovorni vozač BMW-a. A uz smanjenje davanja na nove, sigurne automobile, treba povećati police osiguranja na stare, snažne automobile.

Dakle, jučerašnja tragična prometna nesreća u tunelu Sv. Ilija zaziva sljedeće mjere:

1. Tunele na autocestama i državnim cestama treba hitno opremiti pravno certificiranim kamerama za mjerenje brzine. 

2. Anakronu i štetnu toleranciju policijskog mjerenja brzine 10/10 (10 km/h do 100 km/h i 10 posto iznad 100 km/h) zamijeniti s 3/3.

3. Za nova vozila s pet zvjezdica po Euro NCAP sustavu trošarinu smanjiti za 50 posto, a ako usto imaju sustave upozorenja napuštanja trake i autonomnog kočenja, ukinuti.

4. Propisati malus na osiguranje od autoodgovornosti vozila snažnijih od 100 kW (136 KS), bez elektroničkog sustava ESP za povećanje dinamičke stabilnosti.

hr Mon Apr 08 2019 08:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e304fca29111c12198b45ff/80

Hrvatske studentice iz Wuhana vraćaju se u Hrvatsku

Četiri hrvatske studentice trenutno putuju za Hrvatsku iz Wuhana

- U Wuhanu su četiri naše studentice, one se vraćaju u Europu i upravo se dogovara njihov transport u Hrvatsku. One su pregledane, sad su dobro. Dalje ćemo sve pratiti", rekao je Beroš za Index.

Smrtonosni koronavirus u Kini je usmrtio 132 osobe, a proširio se SAD, Tajland, Južnu Koreju, Japan, Australiju i Kanadu, a stigao je i u Europu pa tako zaraženih ima i u Francuskoj i Njemačkoj.

Najveća epidemija zabilježena je 2003. godine kada su ljudi bili zaraženi SARS-om, no prema posljednjim podacima, broj oboljelih od koronavirusa premašio je SARS i trenutno broji više od 6500 potvrđenih slučajeva zaraze.

hr Wed Jan 29 2020 18:04:54 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e31ae0f29111c02198b469a/80
Foto: 24sata

Nezadovoljni kupci POS-ovih stanova susreli se s predstavnicima APN-a: Vratite pare!

Buran sastanak kupaca POS-ovih stanova s predstavnicima APN-a održan je danas u biogradskoj gradskoj vijećnici, javlja BNM portal.

Svih 30 kupaca, od kojih mnogi kredit za nepostojeći stan plaćaju već godinu dana, izrazili su nezadovoljstvo. Naime, njihovi stanovi su trebali biti useljivi u lipnju ove godine, no nakon što je vlasnik tvrtke koja je bila izvođač radova preminuo, radovi su stali, raskinut je ugovor te je budućnost tih stanova u najmanju ruku neizvjesna. Unatoč prvotnoj reakciji kupaca koji su od v.d. direktora APN-a Krešimira Žunića zatražili povrat svojih novaca i učešća, odlučili su ipak pričekati još mjesec dana.

Odredili su datum novog javnog savjetovanja, 06.02. 2020., nakon čega ide nova javna nabava. No ne bude li sreće s novim izvođačem radova, svi kupci zatražit će povrat svojih sredstava i time će priča o POS-ovim stanovima biti završena. Ogorčeni kupci tako su unatoč predugom čekanju, odlučili APN-a dati još jednu šansu i pričekati do sredine ožujka do kada će se, bar tako tvrde iz APN-a, znati na čemu su, a ukoliko se situacija ne riješi u njihovu korist najavljuju zajedničku tužbu protiv države.

Gradonačelnik Ivan Knez poručio je okupljenima kako će Grad, ukoliko bude potrebno, pomoći s još dva milijuna kuna kako bi ovaj projekt ipak zaživio. Podsjećamo, Grad Biograd na Moru je već dao besplatno zemljište te obećao uređenje infrastrukture u iznosu od 4,5 milijuna kuna, te su voljni s dodatnih 2,5 milijuna sudjelovati u pokrivanju troškova izgradnje POS-ovih stanova, piše BNM portal.

hr Wed Jan 29 2020 17:08:57 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e31991e29111c19198b468f/80

Referentica u Supetru 80 tisuća kuna s gradskog računa prebacila na privatni: "Odmah je suspendirana"

Razgovarali smo s gradonačelnicom grada Supetra Ivanom Marković

PU splitsko-dalmatinska je jutros izvijestila o pronevjeri u jedinici lokalne samouprave. Naime, proveli su kriminalističko istraživanje nad 33-godišnjakinjom koja se sumnjiči da je kao odgovorna osoba, u razdoblju od veljače pa do početka listopada prošle godine, sa računa jedinice lokalne samouprave krivotvorila svrhu isplata i na svoj osobni tekući račun uplatila iznos nešto veći od 80 tisuća kuna. 

Jedan dio novca je vratila pa je tako jedinica lokalne samouprave oštećena za nešto više od 47 tisuća kuna. 

Protiv 33-godišnjakinje je podnijeta kaznena prijava za pronevjeru i krivotvorenje službene ili poslovne isprave.

"Odmah je suspendirana" 

DalmacijaNews je saznala kako je glavni akter ove priče referentica za gradske prihode grada Supetra na otoku Braču. 

U razgovoru s gradonačelnicom Ivanom Marković saznali smo da je Grad za ovu pronevjeru saznao krajem kolovoza prošle godine te su 33-godišnju referenticu odmah suspendirali jer joj gradonačelnica ne može dati otkaz zbog Zakona o lokalnim službenicima. 

- Prošle godine krajem kolovoza smo utvrdili nepravilnosti u radu, prilikom izrade polugodišnjeg izvještaja. Odmah sam shvatila o čemu se radi te sam pozvala osobu koja je bila zadužena za plaćanje. Utvrdili smo kako je s računa Grada na svoj privatni račun uplatila novac. Ovdje se radi od podračunu na kojem nikad nije bilo transakcija, a ne o redovnom računu grada Supetra. 

Službenica je odmah priznala. Ni u jednom trenutku nije negirala. Odmah smo poduzeli sve što smo trebali, odnosno suspendirali smo je tako što je dobila mjeru zabrane dolaska na posao. Ja njoj ne mogu dati otkaz jer se radi o Zakonu o lokalnim službenicima, kazala nam je.

Marković nam kazuje kako je odmah poslala kaznenu prijavu prema DORH-u te kako su pokrenuli postupak prema Službeničkom sudu koji je kasnije donio odluku o razrješenju dužnosti na koju se službenica žalila pa sada čekuju da se postupak formalno završi. 

- Također, na stranicama Grada sam izvijestila javnost što se dogodilo u kraćim crticama jer ne možete nikoga optuživati prije nego što se sve to ispita te sam uputila sve to prema Gradskom vijeću i svim vijećnicima. Znači, poduzeli smo sve radnje koje smo imali na raspolaganju, zaključila je.

hr Wed Jan 29 2020 15:47:25 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e31829629111c9f198b465e/80

Započeli radovi na sanaciji trogirskog odlagališta otpada „Vučje brdo“

Sanacija deponija bila je nužna s obzirom na to da se na regionalni centar za gospodarenje otpadom još čeka i to će potrajati neko vrijeme

Započeli su radovi na prvoj fazi sanacije trogirskog deponija „Vučje brdo“. Kroz šest mjeseci radovi bi trebali biti dovršeni, a odlagalište sanirano i sa svim dozvolama. Potom bi započela druga tehnološka cjelina za koju je procijenjeno trajanje također oko šest mjeseci. Ukupna vrijednost sanacije deponija je oko 12 milijuna kuna, od čega Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost financira 60 posto sredstava.

Građani možda nisu svjesni u kojem je stanju jer ne vide to svaki dan i ne smrdi nam kao što je Splićanima smrdio Karepovac, ali ta 'bomba' je tamo i veselim se što smo započeli s rješavanjem tog problema. Ovo je, uz izgradnju reciklažnog dvorišta, prvi korak ka jednoj velikoj promjeni u odnosu na naš okoliš, grad, budućnost, održivi razvoj i zdravlje, kojoj se nadam i očekujem od svih nas. Jako nam je bitno poštivanje svih rokova kako bi se osigurali dovoljni kapaciteti tijekom sezone što smo jasno komunicirali izvođaču. O točnom stanju deponija i aktivnostima vezanima uz sanaciju obavještavat ćemo tijekom trajanja projekta – rekao je gradonačelnik Trogira Ante Bilić.

Sanacija deponija bila je nužna s obzirom na to da se na regionalni centar za gospodarenje otpadom još čeka i to će potrajati neko vrijeme.

Ponekad nismo ni svjesni koliko smo sretni što živimo u UNESCO-m zaštićenom gradu i u ovom lijepom komadiću svijeta, ali baš to daje nam obavezu da se svi mi - i Grad i Holding, ali i građani ponašamo bolje i odgovornije, pogotovo po pitanju zaštite okoliša. Gospodarenje otpadom bit će sve skuplje i zahtjevnije ako se prema njemu ne počnemo savjesno odnositi. Konačno rješenje je Regionalni centar u Lećevici koji ne napreduje očekivanom dinamikom, no koliko god bio presudan za Trogir kao i za sve u okruženju, to je u domeni Županije i po tom pitanju ne možemo napraviti puno.  Zato moramo djelovati u okvirima mogućeg i ovo je korak u tom smjeru koji će nam osigurati mir još neko vrijeme. Iskreno priželjkujem da Trogir postane grad primjer u cijeloj Dalmaciji u kontekstu zaštite okoliša. Nadam se sudjelovanju svih građana i obećavam podršku mojih suradnika i mene – poručio je gradonačelnik.

Videa snimka stanja deponija uoči početka sanacije:


hr Wed Jan 29 2020 14:03:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .