Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1b88a00e4938b8558b45e1/80
Foto: PIXABAY

Pun pogodak: Sedam poklona koji koštaju malo, ali su neprocjenjivi

Pokloni su neizostavni dio Božića, a blagdani su razdoblje u kojem nekako najlakše vadimo novčanik iz torbe, provlačimo kartice, ulazimo u minuse, sve kako bismo razveselili one koje volimo.

Međutim, nisu svačije mogućnosti jednake, ali čak i da jesu – postoje pokloni čija materijalna vrijednost nije velika, može biti tek nekoliko kuna, a koji će osobi kojoj su namijenjeni biti neprocjenjivi, piše Zadovoljna.

To su pokloni kojima, i bez pražnjenja računa, pokazujemo da nekoga volimo, slušamo, cijenimo, poštujemo, poznajemo...

U nastavku vam donosimo sedam primjera takvih poklona koji, kako smo već napisali, ne koštaju puno, ali su vrjedniji od najskupljih stvari.

1. Uokvirena zajednička fotografija

Vremena u kojima smo kupovali filmove za fotoaparate pa onda s njima trčali u fotostudije kako bi vidjeli tih 30-ak fotografija, uz nadu da smo dobro ispali, daleko su iza nas.

Danas smo svi opremljeni barem mobitelima i možemo fotografirati svaki trenutak našeg života. Međutim, danas sve rjeđe trčimo u fotostudije i velik dio tih uspomena samo nestane.

Zato barem neku od njih izradite, uokvirite i poklonite osobi koju volite da ostane dio vašeg života i kada se mobiteli, laptopi, računala, eksterni diskovi i svi drugi uređaji pokvare.

2. Staklenka puna lijepih poruka

Svi se nekad probudimo s mišlju kako jedva čekamo da dan završi i da se vratimo uz krevet, a jedna lijepa poruka na jedno takvo jutro sigurno bi barem malo popravila situaciju.

Zato kupite staklenku, uzmite papir i kemijsku i počnite pisati lijepe poruke nekome koga volite. To može biti vaša mama, prijateljica, partner...

Potrudite se da ih bude što više, izrežite svaku posebno i ubacite ih u staklenku uz napomenu da svaki dan izvuku jednu poruku. Nekad će i "Želim ti divan dan" napisano na papiriću taj dan učiniti uistinu divnim.

3. Svijeća u staklenci s personaliziranom porukom

Vrlo je jednostavno. Kupite mirisnu svijeću u staklenci, napišite neku lijepu poruku, možete je isprintati da izgleda urednije i zalijepite ju na staklenku i tako ćete nasmijati, raznježiti ili razveseliti osobu kojoj je poklonite svaki put kad posegne za tom svijećom.

4. Isprintani bonovi za druženja s vama

Razne obveze i poslovi tijekom godine često stoje na putu između nas i druženja s onima koje volimo.

Ako u godini koja dolazi želite više svog vremena posvetiti nekoj osobi do koje vam je stalo, napravite bonove za druženja.

Jednostavno je – na listove papira napišite za što je bon, može to biti odlazak na kavu, zajednička večera, šetnja gradom, odlazak u kino, pustošenje šoping-centra... Ako imate vremena, zaigrajte se i s izgledom bonova.

A onda svaki put kada ta osoba poželi obaviti neku od tih aktivnosti s vama imat će bon zbog kojeg jednostavno nećete moći reći – ne. I na kraju ćete svi biti sretni zbog toga.

5. Knjiga "50 razloga zašto te volim"

Kupite malu bilježnicu, blokić, rokovnik... i bacite se na pisanje "knjige". Naslov može biti "50 razloga zašto te volim" i jasno vam je o čemu će ta "knjiga" biti. 

Možda imate i neku drugu ideju koja će biti još bolja kada je u pitanju osoba kojoj je poklon namijenjen. Kako god, personalizirana "knjiga" poklon je koji se pamti.

6. Boca uspomena 

Kupite staklenu bocu ili iskoristite neku koju već imate doma, ili teglu ako vam se više sviđa, i napunite je sitnicama koje vas vežu s osobom kojoj bocu poklanjate.

Mogu to biti karte za koncert na kojem ste bili skupa, školjka sa zajedničkog ljetovanja, vaša zajednička fotografija... Bilo što što vam padne na pamet. Poklon je to koji sigurno spada u kategoriju onih jeftinih, a neprocjenjivih jer je sastavljen od cijele hrpe uspomena.

7. Kasica-prasica u kojoj ćete štedjeti za zajedničko putovanje

Zajednička putovanja sigurno nisu dio poklona koji koštaju malo, ali dvije kasice jesu.

Rijetki mogu tek tako odvojiti nekoliko tisuća kuna za putovanje, ali ako s primjerice vašom prijateljicom već dugo planirate odlazak u neku egzotičnu zemlju, a problem su vam financije, kupite dvije kasice, jednu vama, jednu njoj, i napišite poruku u kojoj ćete joj objasniti da je to kasica koja će vas za godinu ili dvije dana odvesti do toliko sanjane destinacije.

Sve što trebate jest biti disciplinirane i svaki mjesec u kasicu ubaciti određenu svotu koja neće biti preveliko opterećenje za vašu svakodnevnicu. Kad se male ruke slože, sve se može.

hr Sat Dec 22 2018 16:23:41 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c438f810e49388a838b4579/80
Foto: Pixabay

Evo zašto biste trebali biti oprezni ako se grijete na električne grijalice

Ako ste među onima koji nakon kupanja pale električnu grijalicu kako bi se ugrijali, ovo je za vas
Neki ove uređaje pale kako bi dodatno ugrijali prostor ili ruke ili promrzle noge nakon dolaska kući.

Sve u svemu, koji god razlog bio što koristite električne grijalice, ovo je dobro znati. 

Isušuju zrak

Električne grijalilce isušuju zrak prostorije u kojem boravite pa ako ih često koristite može se dogoditi da je zrak u vašem stambenom prostoru previše suh. To može uzrokovati i probleme s kožom, posebice djece i dojenčadi koja imaju osjetljiviju kožu. 

Pogoduju respiratornim poblemima

Upravo zbog već navedenog problema sa suhim zrakom, može za posljedicu imati i uzrokovanje ili pogoršanje respiratornih problema. Ako koristite električne grijalice, svakako vodite računa oko toga da imate dovoljno vlage u zraku. 

Svakako pazite da grijalice, dok ih koristite, ne pokrivate s ničim i pazite da ih ne držite u blizini djece. - piše Večernji list


hr Sat Jan 19 2019 21:58:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf917fa0e493852238b4607/80

Trenutak u danu kada biste trebali prestati s konzumacijom kave

Iako ste zadnju šalicu kave popili još popodne, svejedno će imati utjecaj na kvalitetu sna

Za mnoge od nas, kava je neizostavni dio svakodnevne rutine. Ujutro nam daje snage za lakši ulazak u dan, popodne nam pomaže u trenucima kada nam energija počinje padati, a navečer nas drži budnima da lakše učimo za ispit koji imamo jutro nakon. 

No, koliko god nam pomaže prebroditi dan, znanstvenici sugeriraju da bi u određeno vrijeme u danu trebali kavi reći 'dosta'. 

Prema rezultatima istraživanja, trebali bi prestati konzumirati kofein nakon 14:00 sati ili barem sedam sati prije odlaska na spavanje. U suprotnom bi mogao negativno utjecati na zdravlje, iako osobe više ni ne osjećaju njegove učinke. 

Iako su svi sudionici istraživanja bez problema noću uspjeli zaspati, uređaji koji prate kvalitetu sna su otkrili kako je san bio ometan svima onima koji su konzumirali kofein šest sati, tri sata i neposredno prije spavanja. 

Također, rezultati su pokazali kako konzumiranje dvostrukog espressa tri sata prije spavanja može vratiti 'tjelesni sat' 60 minuta unatrag. Neuravnotežen tjelesni sat može voditi do pojave raznih srčanih bolesti i neurodegenerativnih poremećaja kao Alzheimerove bolesti. 

Idealno vrijeme za konzumiranje kofeina je između 10 ujutro i 12 popodne, a to je ujedno i vrijeme kada nam je kava najpotrebnija. - piše Život i stil

hr Sat Jan 19 2019 16:27:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c2fc08e0e49388b6d8b456a/80
Foto: Pixabay

Jeste li znali da geni mogu usmjeriti čak 50% naših poslovnih odluka?

Nikolaus Franke, voditelj Instituta za poduzetništvo i inovacije na bečkoj poslovnoj školi WU Executive Academy, otkriva.

Profesor Nikolaus Franke, voditelj Instituta za poduzetništvo i inovacije na bečkoj poslovnoj školi WU Executive Academy govori o povezanosti genetike i poduzetništva, objašnjava kako njihova poslovna škola potiče razvoj poduzetništva kod polaznika te kako im pomažu u razvoju njihovih poduzetničkih ideja. 

Koliko su geni povezani s poduzetništvom?

Provedeno je internacionalno istraživanje povezanosti gena i poduzetništva, a rezultati su važni i slični u gotovo svim zemljama. Ako su vam roditelji poduzetnici, imaju svoju tvrtku ili su samo pokrenuli tvrtku, velike su šanse da ćete i vi ići tim stopama, postotak je desetak posto u Austriji i sličan je za  većinu europskih zemalja. Nema sumnje da poslovni put vaših uzora ima velik utjecaj na to kako ćete gledati na svoju poslovnu budućnost i način na koji ćete o tome razmišljati. Upravo zbog toga na našim predavanjima i seminarima imamo niz takvih primjera i priča jer su nam one bliske, prenosi poslovni.hr

Posebno su zanimljivi rezultati s blizancima, odgajaju ih isti roditelji, rastu u istom okruženju i jedno od njih je gotovo uvijek slijedilo put roditelja. Jednojajčani imaju veću vjerojatnost da će slijediti roditelje i jasno je da na to ne utječe okolina i odgoj već genetika. U skandinavskim zemljama imaju posebne baze podataka i za to, dokazujući da geni utječu barem 50 posto na poslovne odluke i put koji ćemo odabrati. To nije iznenađujuće jer takvih primjera ima i na drugim poljima, u sportu, glazbi, likovnoj umjetnosti. Govorimo o vjerojatnosti, ne o sigurnosti jer ne postoji gen za poduzetništvo poput, primjerice gena, koje će vam odrediti boju očiju i ostalih fizičkih karakteristika. 

Na koje načine na vašem fakultetu potičete poduzetništvo u studentima?
Trudimo se da oni postanu svjesni svojih potencijala i da ideja poduzetništva bude popularna među našim polaznicima, razgovaramo s njima, individualno i u grupama. To je problem u mnogim kontinentalnim europskim zemljama koje nisu svjesne vrijednosti i važnosti poduzetništva i važnosti  razvijanja poduzetničkog duha kod ljudi. Hrabrost, ekstrovertiranost, kreativnost , potreba za dokazivanjem sve su to osobine koje su potrebne za uspješnog poduzetnika. Iz toga proizlazi da mi na fakultetima i u obrazovnim institucijama pokušavamo aktivirati taj potencijal. To nisu osobine koje dolaze same od sebe, treba ih razvijati i poticati. Nedavno smo imali projekt u kojem smo poslali naše studente u škole da djeci približe poduzetništvo i ideju da samostalno naprave projekt, pokažu inicijativu i da nađu kreativno rješenje.  Poduzetništvo treba razvijati od malih nogu.

Kako biste vi objasnili što danas znači biti poduzetnik?
Ključne su dvije stvari, uočiti priliku, a kad to učinite, aktivirati se i iskoristiti je i to tako da iz toga izvučete najbolje što možete i znate. Bez toga niste poduzetnik. Ne smijete razmišljati o tome kako netko bi mogao iskoristit tu priliku, vi morate biti ti koji će je iskoristiti. Tržišta i stanje na tržištu stvaraju prilike i vi ih samo trebate naći i biti odvažni. Ipak, ne treba ići ni u krajnosti jer u poduzetništvu ne trebate biti kockari, već svaki korak promisliti i tražiti pomoć ako je potrebno. Magične formule  i recepta nema, ali hrabrost je ključna. 

Napravili smo istraživanje s našim studentima, mjerili smo njihove sposobnosti prepoznavanje prilike na vrlo standardizirani način, i zatim smo to ponovili nakon što su proveli semestar u inozemstvu. Čak 70% njih pokazalo je razvijenije sposobnosti nakon tog semestra. Kasnije smo napravili isto testiranje i s onima koji nisu proveli semestar vani i u drugom mjerenju nije bilo promjene. To je dokaz da iskustvo mijenja vašu percepciju i sposobnosti, kad vidite nešto novo, nove prilike tržišta i stvaranja novih proizvoda. Ti rezultati su posebno zanimljivi jer se danas na migracije gleda kao na nešto loše što moramo zaustaviti, a to je zapravo samo jedan od načina stvaranja boljih poduzetnika i širenja njihovih znanja. 

Na koje načine pomažete svojim studentima koji imaju stvarne i razrađene poduzetničke ideje, startupe ili proizvode?
Uz mene je cijeli tim ljudi koji pomaže takvim studentima, imamo centar koji je posvećen ranoj fazi razvoja poduzetništva. To nije inkubator, jer njih imam puno po Austriji, mi smo više za početni razvoj ideja. Podrška smo im u razvoju ideje do finalnog proizvoda, savjetujemo ih, ohrabrujemo ih da nađu tim jer je tako lakše razraditi ideju. Radimo i na projektima sa samim poduzetnicima i naše studente šaljemo njima, provedu semestar tamo i uče. 

Ulažete li vi kao fakultet u startupe?
Ne. Osobno sam protiv toga jer smatram da bismo time usporili njihov razvoj, nije na nama da investiramo u njih nego da ih naučimo kako da sami dođu do toga.

hr Sat Jan 19 2019 10:28:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c42e9cf0e493834828b458d/80
Foto: PIXABAY

Plakanje je znak zdravog srca, a osobe koje često plaču imaju poseban karakter

Ljudi se na različite načine s osjećajima, a isto tako ih i izražavaju. S plakanjem se uglavnom povezuje duboki osjećaj tuge. Prema psiholozima plač je dobar i zdrav, a osobe koje puno plaču su posebne. Sljedeći put kad budeš na rubu suza, sjeti se ovih nekoliko stvari o plakanju.
1. Plakanjem smanjuješ stres - ako si osoba koja lako puša emocije van, onda ćeš se lakše nositi s teškim životnim situacijama. Nakon što "otplačeš svoje", osjetit ćeš olakšanje i bit ćeš u stanju jasnije sagledati situaciju koja ti je natjerala suze na oči.

2. Pokazuješ da se ne bojiš vlastitih osjećaja - plakanje je također znak da se ne bojiš onoga što osjećaš. Plakanje je znak da prihvaćaš svoju ranjivost i osjećajnost. To je znak da si snažna osoba i da stvari nazivaš pravim imenima. Plakanje je također znak zdravog srca i mozga.

3. Pokazuješ koliko si hrabra - osobe koje pokazuju svoje emocije su hrabre i autentične. Važnije im je da žive svoju istinu, nego da brinu što će drugi pričati o njima. Osim toga znaju da bi i drugi rado češće pokazali svoje prave osjećaje (makar i kroz suze), ali se ne usude jer moraju održavati sliku o sebi koju su stvorili.

4. Plakanje pomaže uspostaviti ravnotežu - kad prihvatiš svoje osjećaje, a plakanje je dio procesa prihvaćanja, lakše ćeš otpustiti osjećaje koji te tište.

hr Sat Jan 19 2019 10:11:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .