Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/561e0805caed2207008b46da/80

Prošlo je 12 godina od smrti Toše Proeskog: Regija i dalje tuguje za njim

Najpopularniji makedonski pjevač stradao je u prometnoj nesreći prije dvanaest godina u Novoj Gradiški. Imao je samo 26 godina, a u kratkom vremenu u kojem je stvarao osvojio je srca mnogih obožavatelja u cijeloj regiji koja i dalje tuguje za njim.

Svatko se na svoj način danas, na 12. godišnjicu njegova tragičnog odlaska, prisjeća čovjeka i pjevača koji je svojim ljudskim i glazbenim djelima ostavio neizbrisiv trag, proslavivši svoju zemlju više nego itko u glazbenoj povijesti prije njega. Posebno su tužni oni kojima je Toše Proeski bio blizak.

'Postoje ljudi koji i kada odu ostaju zauvijek duboko u nama. Toše je jedan od rijetkih za koga mi se čini da je ostao ne samo u nama koji smo ga poznavali, već i u onima koji su ga znali samo po njegovu radu. Upravo njima poručujem - niste pogriješili, bio je doista poseban. Jedan jedini! On je netko tko fali i uvijek će tako biti', poručio je jedan od naših najvećih hitmejkera, inače veliki prijatelj neprežaljenog pjevača, Miroslav Rus, piše Tportal

'Uvijek volim reći i ponoviti da je bio stvarno poseban. Zahvaljujući njemu, njegovu ponašanju, skromnosti, djelima, siguran sam da su anđeli tu s nama i u ljudskom obliku. Bio je jedan od onih ljudi koji vraćaju vjeru u ljudskost, u anđele koji hodaju Zemljom', poručio je Tony Cetinski. Pjevač se nerijetko privatno, ali i na društvenim mrežama prisjeća neprežaljenog prijatelja.

Tradicionalno, fanovi su i ove godine uoči obljetnice pripremili brojna događanja u spomen na Tošu. U crkvi na Rokovom perivoju u Zagrebu prošle nedjelje održana je misa, kojoj su prisustvovali i maratonci iz Makedonije. Oni su dan kasnije iz Nove Gradiške krenuli na tradicionalni maraton prema Kruševu.


hr Wed Oct 16 2019 10:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5db85cd429111c29cd8b4645/80

Napokon znamo: Evo je li za vašu probavu važniji obilniji doručak ili večera

'Na probavu utječu mnogi faktori, od razine stresa tijekom obroka do toga koliko dobro žvačete hranu', kaže Nielsen
Puno se priča o tome što treba jesti, ali vrijeme obroka je jednako važno. Znate za cirkadijanski ritam o kojem se stalno govori? Isti takav biološki sat utječe na našu probavu. "Naši prirodni cirkadijanski ritmovi diktiraju metaboličku i fiziološku funkciju, uključujući i naša crijeva", objašnjava Desiree Nielsen, autorica knjige Eat More Plants, za Mindbodygreen. 

"Ako tijelo nije sinkronizirano može doći do zdravstvenih problema poput sindroma propusnog crijeva", kaže dalje, piše Život i stil.

Kada treba obilno jesti? 

Stručnjaci smatraju da obilniji obrok treba konzumirati početkom dana. "Koliko je prazan želudac, toliko brzo hrana prolazi kroz želudac, kao i apsorpcija hranjivih tvari. Navečer je sporija. To znači da konzumiranje obilne večere može dovesti do loše probave i apsorpcije hranjivih tvari", objašnjava Neilsen.

Položaj našeg tijela tijekom spavanja također može izazvati probleme. "Ležanje na leđima može podizati želučanu kiselinu do jednjaka", objašnjava Allison Aaron, osnivačica Nutrition Curator. "Ne samo da je refluks krajnje neugodan, već ako je i kroničan, može štetno djelovati i na probavni trakt. Ponekad su potrebni i lijekovi kako bi se smirio i izbjegavanje obilnih večera prije spavanje", kaže dalje.

Osim toga obilan doručak je ključ za održavanje idealne težine. "Jedite doručak kao kralj, ručak kao princ, a večeru kao siromah", kaže Robert Graham za MBGFood. Istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Nutrition otkrilo je da konzumiranje doručka kao najobilnijeg obroka može biti učinkovito za održavanje optimalne tjelesne težine", dodaje.

Probava je važna

"Na probavu utječu mnogi faktori, od razine stresa tijekom obroka do toga koliko dobro žvačete hranu", kaže Nielsen. "Pa ako su jutra luda za vas, veliki obrok može za vas značiti lošu probavu", dodaje i predlaže da se ujutro popije nekoliko čaša vode nakon buđenja, a onda kava ili čaj, a doručak možete pojesti na poslu

Sve u svemu, izgleda da je sigurnije konzumirati veći doručak i manju večeru, ali obratite pozornost na to kako vaše tijelo reagira, jer na kraju dana ili na početku svaka osoba je posebna. 

hr Wed Nov 13 2019 09:47:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dcbbe0629111c56e88b45b0/80
Foto: Pixabay

Ima više vitamina C nego naranča: Evo zašto trebamo češće jesti korabu

Rođakinja kupusa i cvjetače, koraba je zbog blagog okusa dobrodošla u juhama i varivima, savijačama te kao prilog, umjesto riže ili krumpira...

Ljubičasta ili, na hrvatskim tržnicama češća, svjetlozelena kupusnjača često je nepravedno zanemarena jer se osim brojnih dobrobiti za organizam, može pripremiti na bezbroj načina.

Njezin blagi okus najbolje dolazi do izražaja ako se kratko blanšira, a u varivima i gustim juhama odlična je zamjena za krumpir.

Listovi se pripremaju poput špinata, koprive, raštike ili blitve, a mogu se iskoristiti za kremaste juhe ili pite. Manje ili veće, okrugle korabe možete i puniti i peći u pećnici ili kuhati pa pasirati u pire, tvrdi punkufer.hr

Obiluje vitaminom C

Šalica narezane korabe sadrži čak 140 posto preporučenog dnevnog unosa vitamina C. Sa svoja 62 miligrama na 100 grama "vodi" čak i ispred naranče s njezina 53 miligrama. Taj moćni antioksidans ima ključnu ulogu u jačanju imuniteta, ali i za zdrave kosti, kožu i krvne žile.

Siromašna je kalorijama

Korabica je saveznica dobre linije jer je siromašna kalorijama (28 kalorija na 100 grama), a obiluje vlaknima koja produljuju osjećaj sitosti i blagotvorno djeluju na probavu. Pazite li na kilograme, iskoristite korabu za pripremu zdravih i ukusnih priloga, umjesto tjestenine ili krumpira te narežite na ploške i grickajte u međuobrocima.

Poboljšava vid

Baš kao i mrkva, i koraba je riznica karotena, uključujući beta-karoten, koji čini dobro našim očima i preventivno djeluje protiv tegoba i bolesti. Primijetite li da noću vidite slabije nego obično ili su vam oči suhe, to mogu biti pokazatelji manjka vitamina A. Taj moćni antioksidans služi i kao prevencija bolesti poput makularne degeneracije.

Štiti od raka

Koraba se može pohvaliti zavidnom količinom sulforafana i indol-3-karbinola, spojeva koji se nalaze u kupusnjačama. U tom "koktelu" zdravih tvari leži moć superzdravog povrća što neutralizira djelovanje slobodnih radikala, pa se koristi i za prevenciju raka.

Vraća energiju

Tko često jede korabu, može primijetiti da ima dobar tlak, više energije i koncentracije jer obiluje kalijem, željezom i drugim mineralima. Zbog toga se preporučuje ubaciti je na jelovnik i za snažne kosti, zdrave zube i desni.

hr Wed Nov 13 2019 09:25:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d791f9829111ca87a8b4604/80
Foto: Pixabay

U Zadru sutra otvorenje izložbe „Fotografije i dokumenati 112. brigade HV“

Zadarska županija i Državni arhiv u Zadru priređuju izložbu u Obrtničkoj školi Gojka Matuline Zadar

Povodom obilježavanja obljetnice vojno redarstvene operacije „Maslenica, Zadarska županija i Državni arhiv u Zadru priređuju izložbu u Obrtničkoj školi Gojka Matuline Zadar. 

Otvorenje izložbe je u četvrtak, 14. studenoga 2019. u 11:00 sati.

Izložba će biti otvorena od 14. do 22. studenoga.

hr Wed Nov 13 2019 09:02:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58834e371eea8fc1168b456a/80
Foto: Pixabay

Koliko je zagrljaja dnevno potreno za osobni rast?

Prosječna dužina zagrljaja između dvoje ljudi traje tri sekunde. Ali, znanstvenici su otkrili nešto fantastično. Kada zagrljaj traje 20 sekundi on ima terapeutski učinak na tijelo i um. Razlog je da iskren zagrljaj proizvodi hormon koji se zove "oksitocin", poznat i kao ljubavni hormon.
Ova supstanca ima mnoge prednosti za naše fizičko i mentalno zdravlje, pomaže nam, između ostalog, da se opustimo, osjećamo sigurno i smirimo naše strahove i tjeskobu. Ovo divno sredstvo za smirenje se nudi besplatno svaki put kada zagrlimo osobu, kada u rukama držimo dijete, zagrlimo psa ili mačku, stojimo rame uz rame s prijateljem.

Prema psihoterapeutkinji Virginiji Satir, ovo je količina zagrljaja koja nam je potrebna svaki dan: 

Potrebna su nam četiri zagrljaja dnevno za opstanak

Potrebno nam je osam zagrljaja za održavanje

Potrebno nam je 12 zagrljaja dnevno za osobni rast

Iako nema znanstvenih dokaza da su upravo navedene brojke točne, postoji mnogo znanstvenih dokaza o pozitivnom utjecaju zagrljaja i fizičkog kontakta, izdvojili smo najvažnije:

Potiče lučenje oksitocina - oksitocin je neurotransmiter koji djeluje na limbički sustav, dio mozga u kojem se nalazi centar za emocije, a potiče osjećaje poput zadovoljstva, smanjuje tjeskobu i stres. Tijelo luči oksitocin tijekom seksualnog odnosa, na porođaju i prilikom dojenja, što doprinosi povezanosti majke i djeteta, odnosno ljubavnih partnera. Kada zagrlimo nekoga, hipofiza oslobađa oksitocin, smanjuje otkucaje srca i nivo kortizola u krvi, hormona odgovornog za stres, visoki krvni tlak i bolesti srca.

 Njeguje strpljenje - zagrljaj je jedan od lakših načina da se pokaže nekoj osobi da ju se cijeni, voli, zahvaljuje. Svijet je užurbano mjesto, a kada netko uspori i uzme trenutak da bi zagrlio nekoga čini korisnu stvar za sebe i za drugu osobu jer taj tren svijet se uspori i obaveza nisu bitne, nego ugodan preplavljujući osjećaj koji pruža zagrljaj.

Omogućava komunikaciju bez riječi - gotovo 70 posto komunikacije je neverbalna. Interpretacija govora tijela može biti zasnovana na jednoj gesti, a grljenje je odlična metoda izražavanja osjećaja prema drugom čovjeku ili životinji. Osim što drugo biće kroz zagrljaj primi tvoju ljubav i naklonost, može dobiti poticaj da te osjećaje širi dalje.

Jača samopoštovanje - taktilnost je za djecu najvažniji način prenošenja osjećaja, beba po dodiru prepoznaje roditelje. U djetinjstvu su nam dodiri signali da smo voljeni i posebni. kad odrastemo ti dodiri ostaju zapamćeni u živčanom sustavu. Maženje koji smo dobili od roditelja tijekom odrastanja ostaje memorirano na staničnoj razini, a zagrljaj djeluje kao fizički podražaj da se ta sjećanja oslobode. Tako nam zagrljaji omogućavaju da se povežemo s vlastitom sposobnošću da volimo sami sebe., piše Zdrava krava


hr Tue Nov 12 2019 19:11:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .