Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5859c2cc1eea8f4a758b4627/80
Foto: aBCportal

Novi Zakon o braniteljima tražit će dodatne milijarde? Invalidi HVO-a imat će pravo i na dodjelu auta

U medijima se pojavljuju različite spekulacije, do toga da će trošak obuhvata pripadnika HVO-a iznositi od nekoliko stotina milijuna kuna, do dvije ili više milijardi kuna godišnje. No, resorno ministarstvo još nije službeno objavilo ni teze od kojih kreće u izradu tog zakona

Dok javnost iščekuje odgovor na pitanje hoće li se tek usvojeni proračun za 2017. godinu, pa i projekcije za 2018. i 2019., morati mijenjati – zbog naknadnog dogovora sa sindikatima iz javnog sektora ili zbog sindikalnih tužbi koje će uslijediti jer neće biti dogovora – sama Vlada je u dokumente koji su pratili prijedlog proračuna ugradila najavu izmjena u državnim financijama. U obrazloženju proračuna po pojedinim resorima, u poglavlju za Ministarstvo branitelja najavljuje se izmjena Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata, zbog koje će biti nužno osigurati dodatnasredstva.

Kako će izgledati novi zakon i koja će se prava povećati, ili za koliko će se povećati broj njihovih korisnika, te koliko će se doista odnositi i na pripadnike Hrvatskog vijeća obrane iz BiH, još nitko ne zna, piše novi list.


Teze zakona

U medijima se pojavljuju različite spekulacije, do toga da će trošak obuhvata pripadnika HVO-a iznositi od nekoliko stotina milijuna kuna, do dvije ili više milijardi kuna godišnje. No, resorno ministarstvo još nije službeno objavilo ni teze od kojih kreće u izradu tog zakona.

U Vladinu obrazloženju proračuna po programima otkriva se da se planiraju izmjene zakona, i to tako da će pripadnici HVO-a moći ostvarivati pravo na dodjelu osobnog automobila, pa je za to – navodi se u dokumentu – »potrebno osigurati dodatna financijska sredstva«. Riječ je o pravu koje imaju stopostotni invalidi Domovinskog rata i na osnovi kojeg im država svakih sedam godina dodjeljuje prilagođeno vozilo. To bi pravo u sljedećoj godini, procjena je Vlade, trebala ostvariti 84 pripadnika HVO-a, jer im nije priznato u razdoblju od 2013. do 2016. godine, te još dvoje pripadnika koji zahtjev mogu podnijeti nagodinu. Prema izračunu Vlade, državu će to koštati 14,7 milijuna kuna.

U 2019. godini to pravo stječe 55 pripadnika HVO-a. Iznosi su to zbog kojih, kad se zakon usvoji, proračun ne mora u rebalans, nego se sredstva mogu iznaći preraspodjelom.

Kod ostalih prava koja imaju hrvatski branitelji, poput besplatnih udžbenika, jednokratne pomoći ili liječenja, ne navode se posebno pripadnici HVO-a, pa nije jasno kako će se regulirati ta njihova prava.

U Vladi se neslužbeno mogu čuti potpuno oprečna mišljenja kad je riječ o budućem statusu HVO-a. Dio ističe kako će se ta prava izjednačiti s pravima hrvatskih branitelja, a dio kaže da to neće biti tako, jer proračun ne bi mogao podnijeti takvo povećanje prava. HDZ je u svom predizbornom programu obećao trajno riješiti status pripadnika HVO-a.


Nema puno prostora

Proračunske projekcije za sljedeće tri godine također ne ostavljaju prostora za potpuno izjednačavanje prava pripadnika HVO-a s braniteljskim pravima, pogotovu ne tako da oni godišnje koštaju i više od dvije milijarde kuna. Do 2019. godine proračun Ministarstva branitelja rast će za oko 300 milijuna kuna, dok se izdaci za mirovine po povlaštenim uvjetima – a to su i mirovine branitelja, one koje za gotovo sedam tisuća pripadnika HVO-a po dogovoru s BiH isplaćuje Hrvatska – povećavaju za nešto više od 200 milijuna kuna, ali ta će sredstva otići na indeksaciju postojećih mirovina i na povećanje povlaštenih iznad pet i tri i pol tisuće kuna, koje su u krizi smanjivane za deset posto.

Facebook komentari

hr Wed Dec 21 2016 14:35:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58e88aa8b47398ad0a8b4574/80

Na autocesti od Posedarja prema Zagrebu kolona 24 kilometra

Velike kolone..

Vrlo je gust promet na cestama u smjeru mora i unutrašnjosti: na autocesta A1 od čvora Posedarje u smjeru Zagreba kolona je oko 24 kilometra, a povremeno su zastoji između čvorova Karlovac i Bosiljevo 2 te između čvorova Maslenica i Zadar 1 u smjeru mora, izvijestio je Hrvatski autoklub (HAK).

Pred naplatom Lučko u smjeru Zagreba kolona je oko 5 km.

Na autocesti A3 Bregana-Lipovac pred graničnim prijelazom Bajakovo kolona je oko 6 km. Na autocesti A7 Rupa-Diračje pred naplatom Rupa u oba smjera kolona je oko 500 metara; prema graničnim prijelazima Kaštel i Plovanija kolona je oko 6 km, a dijelom se proteže na Istarski ipsilon.

Na Krčkom mostu kolone u oba smjera su dugačke oko 4 km; tunel Učka u smjeru Rijeke kolona je oko 4 km, navodi se u izvješću od 12,30 sati.

Facebook komentari

hr Sat Jul 29 2017 13:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c3aeeab47398d4b38b45fa/80
Foto: žrnovnica.hr

Stigli rezultati analize vode s Jadra i Žrnovnice

Ministarstvo zdravlja naložilo je dodatnu provjeru koncentracije dioksina i rezultati su pokazali kako je voda sanitarno ispravna.
Dr. Ivana Bočina iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo nakon laboratorijskih testova poručila je kako građani mogu biti mirni jer je voda iz Jadra i Žrnovnice ispravna za piće i bez dioksina. 

Dioksin je kemijski spoj koji ima vrlo opasan utjecaj na ljudsko zdravlje, a čak 30 vrsta smatra se otrovnima. Takvi spojevi nastaju izgaranjem organskih tvari, organskih otpadaka pri spaljivanju otpada, ili su proizvod prirodnih procesa poput vulkanskih erupcija i šumskih požara. 
Utvrđivanje razine dioksina u vodi inače nije propisano Pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti voda za ljudsku potrošnju, a ni po Zakonu o vodama.



Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 20:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/55a0e1ac3b94ea0b008b4e4d/80
Foto: Darko Tomas / CROPIX

Nastavljaju se velike gužve

Godišnji odmori i praznici počinju u nekim dijelovima Njemačke, pa se opet veći priljev turista očekuje s tog područja.
Promet je od petka ujutro pojačan u smjeru prema moru, ali je mjestimično pojačan i u smjeru unutrašnjosti. Na ulasku na autocestu A1 u Lučkom nema zastoja, ali se vozi u koloni na dionici između Karlovca i Zagreba. Prema informacijama HAK-a najveće gužva očekuje se u subotu, 29. srpnja od najranijeg jutra. Najveći broj turista očekuje se iz Austrije, Češke, Slovačke.  U nekim njemačkim pokrajinama počinju ljetni praznici i godišnji odmori pa se očekuje veći priljev turista sa tih područja. 


U subotu, 29. srpnja osim jakog prometa u smjeru istoka, bit će ga i u smjeru mora, sa značajnim čekanjima na sljedećim mjestima:

A2 Zagreb-Macelj na naplati Zaprešić,
A3 Bregana-Lipovac,
A4 Zagreb-Goričanna naplati Sveta Helena,
A7 Rupa-Rijekana naplati Rupa;

Autoceste A1 Zagreb-Split-Ploče i A6 Rijeka-Zagreb između naplate Lučko i čvora Bosiljevo 2; zagrebačka obilaznica (A3) iz smjera čvora Jankomir i Buzin u smjeru naplate Lučko; Istarski ipsilon (A8 i A9), u smjeru graničnih prijelaza Kaštel i Plovanija; granični prijelazi sa Slovenijom (Bregana, Macelj, Rupa, Kaštel), Bosnom i Hercegovinom (Metković, Zaton Doli, Klek, Slavonski Brod, Stara Gradiška…), Srbijom (Bajakovo i Tovarnik) i Crnom Gorom (Karasovići); duž Jadranske magistrale (DC8)u blizini turističkih središta, te na Krčkom mostu.

Također u  lukama Zadar i Split , te na pristaništima za sjeverno i srednjodalmatinske otoke. Gužve u subotu počinju od jutra, od 4-13 sati u smjeru mora, a oko podneva kreću gužve u smjeru Zagreba.

HAK savjetuje da se za putovanje u smjeru mora bira petak u popodnevnim satima, ili subota poslijepodne, dok je za povratak s mora najbolja nedjelja prijepodne.

Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 16:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/597b1cf3b9e03ef2498b45ee/80
Foto: Pixabay

Policija treba zaštititi nacionalne interese i odmah deblokirati promet

Svatko ima pravo na prosvjed, ali ne i blokirati prometnice
Ponovljena, krajnje sebična i bezobzirna blokada prometnica, u srcu sezone, od strane taksista, pod krinkom spontanog okupljanja, koja ugrožava temeljna prava građana i turista te udara u najvitalniju hrvatsku gospodarsku granu, praveći golemu izravnu i neizravnu štetu te ugrožavajući nacionalne interese, teško kompromitira policiju., kaže prometni stručnjak Željko Marušić

Stječe se dojam da tolerira ovu pogubnu situaciju te nije u stanju zaštititi građane i osigurati normalno funkcioniranje prometnog sustava. Pokazala se nespremnom, tim više što su "spontane" blokade turističkog prometa bile višestruko najavljene.

Sloboda kretanja temeljno je ljudsko pravo, a svaka namjerna, organizirana blokada prometnica, bez obzira na razloge i povod, kazneno je djelo s elementima terorizma.

Uz sve gubitke i štetu koja nastaje, trenutačne i dugoročne, a treba je procijeniti i procesuirati, maltretiranje građana i turista može imati štetne i opasne efekte za zdravlje, pogotovo onima kojima su blokade zapriječile odlazak do medicinskih ustanova.

To je i atak na sigurnost, jer nervira vozače, a mnogi će potom izgubljeno vrijeme nastojati nadoknaditi brzom i nesmotrenom vožnjom.

Stoga policija treba odmah poduzeti sve što treba da se uspostavi normalni promet na blokiranim turističkim prometnicama te procesuiranjem počinitelja i ostalim mjerama spriječiti ponavljanje sličnih nemjerljivo štetnih događanja.

Ovakva blokada pokazuje da nisu svi građani jednakovrijedni. Umirovljenici s najnižim mirovinama, potplaćeni učitelji, poduzetnici koji su propali zbog poslovanja s Agrokorom, armija nezaposlenih..., zašto oni također ne bi blokirali prometnice radi ostvarivanja svojih prava?! No, oni nemaju ni prometnih sredstava ni teške mehanizacije za to.

Zbog toga treba jasno i odlučno kazati da svi u Hrvatskoj imaju jednaka prava prosvjedovati, ali isključivo po zakonu i nitko nema pravo blokirati prometnice! Ovo je i razlog da se u hitnu saborsku proceduru uputi izmjena zakona kako bi se organizirana i ciljana blokada prometnica tretirala kao kazneno djelo.

Istodobno treba ubrzati i intenzivirati mjere kako bi se hrvatskim građanima i turistima osigurao što jeftiniji taksi prijevoz, odnosno bilo kakva alternativna opcija usklađena sa zakonom. Za sigurnost prometa i smanjenje stradavanja to je važnije od svih ostalih mjera zajedno.

Hrvatska je desetljećima pri dnu europske cestovne sigurnosti, uvelike jer smo cijelo to vrijeme imali bahato preskup taksi prijevoz. Za to je, uz mnoge taksiste koji su navikli "derati" putnike, lagodno radeći bez udruživanja i dijeljenja resursa, kriva i država, zbog prevelikih davanja i nepotrebno zakomplicirane, restriktivne  procedure za taksi prijevoz., zaključio je Marušić

Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 13:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .