Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58851ffa1eea8f151f8b4595/80
Foto: Pixabay

Za poboljšanje funkcija mozga: Pažljivo birajte ulja za kuhanje

Riječ je o tvarima sadržanim u biljkama koje pomažu popraviti veze i stanice te optimizirati rad mozga

Kako biste vratili lakoću pamćenja i poboljšali funkcije mozga, birajte hranu bogatu fitonutrijentima, kaže slavni liječnik dr. Mehmet Oz.

Riječ je o tvarima sadržanim u biljkama koje pomažu popraviti veze i stanice te optimizirati rad mozga. Stoga dr. Oz preporučuje da početak dana obilježite brigom za svoj mozak i popijete tonik bogat fitonutrijentima od zelenog čaja, đumbira, kurkume, limuna i ružmarina. Tijekom dana jedite drugo povrće bogato tim hranjivim tvarima i nastojte pojesti pet boja povrća - pišu 24 sata

Što je povrće tamnije, ono sadrži više fitonutrijenata, ali važno je jesti i crveno, žuto, zeleno te ljubičasto. I zdrave masnoće su važne za dobrobit mozga, a možete ih unijeti u tri oblika – dnevnom dozom maslinova, kokosova ili ribljeg ulja. Za kuhanje odaberite maslinovo ulje koje je odličan izvor polifenola i zdravih masnoća, a za slatko odaberite kokosovo koje sadrži posebnu masnoću - MCT ili srednje lančane trigliceride koji mogu poboljšati funkciju mozga.

A uzimanje kvalitetnog dodatka ribljeg ulja (do 1000 mg dva puta na dan) na dnevnoj bazi pružit će vam bitne omega-3 masti koje možda ne dobivate iz hrane. I ugljikohidrati su hrana za mozak i mora ih biti u prehrani, ali odaberite one koji se sporije probavljaju.

- Otporan škrob se probavlja u debelom crijevu, a to potiče dobre crijevne bakterije te zauzvrat poboljšava raspoloženje i dugoročno zdravlje mozga. Takav je škrob u kuhanom krumpiru, zobi, artičokama, banani i trpucu - savjetuje slavni liječnik.

Briga o mozgu ide kroz želudac, a zdrava crijeva i probava pomažu i optimalnim moždanim funkcijama. Zato i probiotici koji pomažu rastu dobrih bakterija u crijevima mogu popraviti raspoloženje i koncentraciju. Stoga dr. Oz i njegovi suradnici preporučuju da se počastite nizom namirnica koje sadrže probiotike: grčkim jogurtom, ukiseljenim krastavcima i miso juhom.

Osim spomenutoga, postoje još tri namirnice koje se smatraju toliko zdravima da mogu popraviti oštećenja koja nastanu zbog Alzheimerove bolesti, a ako to mogu bolesnome mozgu, napominje dr. Oz, onda znate koliko tek dobra čine zdravom.

Istraživanja potvrđuju da se nakon svakodnevnog unosa 2 jušne žlice kokosova ulja stanje ljudi koji boluju od demencije poboljšalo. Ključan su sastojak tzv. trigliceridi srednje dugog lanca (engl. MCT).

Jetra pretvara te trigliceride u ketone, a oni obnavljaju neurone, unapređuju funkciju živaca u mozgu, jačaju njegove funkcije i djeluju kao pravo pogonsko gorivo za mozak. Dodajte ga u smoothieje, zobenu kašu i omiljene tople napitke (1 čajnu žlicu), koristite ga pri pečenju i pirjanju (ne mijenja svojstva na visokim temperaturama) i uvijek upotrebljavajte organsko, ekstradjevičansko kokosovo ulje.

Avokado, druga supernamirnica za mozak, sadrži veliki udio dobrih masti, oko dvadeset esencijalnih vitamina, obiluje vlaknima, kalijem, visokim udjelom vitamina E i B, folnom kiselinom te omega-3 kiselinama koje poboljšavaju dotok krvi u prednji dio mozga koji je bitan za kritičko razmišljanje, ponašanje, odlučivanje i planiranje. Preporuka je pojesti jedan avokado na dan. Treća čudesna namirnica za pamćenje je meso junadi koja su pasla na otvorenom jer takvo meso ima veće udjele omega-3 masnih kiselina od industrijskih - pišu 24 sata

Ovo su najbolja ulja

Koristite ulja koja sadrže alfa-linolenske kiseline (ALA), oblik omega-3 masnih kiselina. Sljedeći put kad kuhate dodajte maslinovo ulje, canola, riblje ili laneno ulje. I ne zaboravite na zeleno lisnato povrće, poput kelja, špinata, blitve i prokulica, koje se mora što češće naći na vašem tanjuru jer je prepuno omega-3 kiselina, napominje slavni liječnik.

Dijete ‘izvlače’ omegu-3 iz tijela

Pamćenje, suha koža, kardiovaskularne bolesti, upale... Sve se to događa kad nam nedostaje omege-3. Kad se počne s dijetom, najčešće nedostaje omege-3. Potrebno je unositi od 500 do 1000 miligrama omega-3 svaki dan. Može se uzimati kao dodatak prehrani, ali mnogo je veći učinak ako ga uzimate s hranom, kaže liječnik.

Masna riba tri puta tjedno

Riba poput lososa, tune i srdele bogata je omega-3 masnim kiselinama pa ih se smatra superhranom. Trebali biste ih jesti barem dva do tri puta na tjedan tako da primate maksimalnu dozu potrebnog nutrijenta.

Višestruka dobrobit

Zeleni čaj, 1 žličica đumbira, 1 žličica kurkume, sok jednog limuna, zgnječena grančica začinske biljke (ružmarin, menta...).
Skuhajte četiri šalice zelenog čaja. Umiješajte u njega đumbir u prahu i kurkumu, sok svježe iscijeđenog limuna i začinsku biljku. Odložite u hladnjak i svako jutro popijte šalicu umjesto kave.

hr Sun Jan 22 2017 22:11:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adf81be2af47fb68c8b47e2/80
Foto: Pixabay

Savjeti kako brzo zaspati i spavati kvalitetno sve do jutra

San je jako važan za funkcioniranje tijela i uma u cijelosti

Užurbani načina života i stres ne dopuštaju mislima da se smire već užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to ne doprinosi mirnom snu. Postoje trikovi kako se opustiti, smiriti misli i utonuti u san brže.

- San je jako važan za funkcioniranje tijela i uma u cijelosti. Svako vrijeme nosi sa sobom svoje životne potrebe, okolnosti, navike i preporuke. Svaki neugodan osjećaj, hladnoća, previše topline, bol, osjećaj zabrinutosti, tjeskobe, neizvjesnosti i drugih neugodnih senzacija odašilje mozgu informacije koje ometaju uspavljivanje i san - objasnila nam je Branislava Čilić dr. med., specijalist obiteljske medicine.

Kaže kako na spavanje utječu brojni čimbenici koje možemo podijeliti na one nad kojima imamo utjecaj i druge koji su izvan našeg dometa poput bolesti, problema na poslu ili privatnom životu...

- Spavanje u zatamnjenoj prostoriji jer naš organizam u tami luči melatonin, hormon sna koji je odgovoran za spavanje - između ostalog zato i spavamo noću. Dakle treba ugasiti svjetla, spustiti rolete ako je ulična svjetiljka jake svjetlosti. Prigušiti zvukove ukoliko je to moguće. Dobro je popiti topli napitak, čaj, mlijeko, kakao kako bi više krvotoka bilo preraspoređeno prema probavi, a manje u mozak. Poznato je kako konzumacija mlijeka sadrži aminokiselinu L triptofan koja pomaže ljudima da utonu u san - savjetuje Branislava Čilić dr. med.

Dodaje kako pred spavanje nikako nije dobro gledati uznemirujuće filmove, igrati ratne igrice. Također, nije dobro spavati tijekom dana dulje od 10 do 15 minuta.

- Dobro je uključiti neki ritual pred spavanje, koji nam stvara uvjetni refleks spremanja za spavanje. To su npr. čitanje laganog štiva, glazba, tuširanje, konzumacija toplih napitaka, ali i druge radnje kojima završavamo radni dan, a što nas na neki način odvaja od budnosti i približava snu - dodaje ova liječnica.

Napominje da je prije spavanje važno izbjegavati kavu, čaj bogat teinom, nikotin i alkohol. Nije dobro niti vježbati neposredno prije spavanja jer to razbuđuje.

Poželjno je prije odlaska na počinak meditirati, opustiti se u toploj kupki... Uz to, jako je važno da su krevet, madrac i jastuci kvalitetni te udobni.

Što se događa kada smo neispavani?

Razbolimo se jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s raznim bolestima.Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.

Koža izgleda sve lošije - bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno. Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći, kao i rizik od nastanka raka.Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega - da u njoj vlada zbrka.

Utonite u san za 60 sekundi

Dr. Andrew Weil, liječnik školovan na Harvardu, veliki je zagovornik tehnike disanja 4-7-8 koja opušta mišiće i čisti misli, a temelji se na drevnoj indijskoj praksi, prenosi Daily Mail. Ovom tehnikom postiže se da više kisika uđe u pluća a samim time i u cijelo tijelo, i tako ga opušta. Dr. Weil ovu tehniku preporučuje, ne samo pred spavanje, već i tijekom dana kada smo pod stresom. 

Postupak:

Izdahnite u potpunosti zrak kroz usta uz glasno šištanje. Zatvorite usta, udišite tiho zrak kroz nos i u mislima brojite do četiri. Potom, zadržite dah brojeći do sedam. Ponovo izdahnite u potpunosti zrak kroz usta uz glasno šištanje i neka to traje osam sekundi. Udahnite i ponovite ciklus tri puta za ukupno četiri udisaja. - pišu 24sata

hr Tue Apr 24 2018 21:14:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adf736a2af47fa4938b4610/80
Foto: Pixabay

Žene s većim grudima imaju veći IQ

Ovim istraživanjem "srušen" je mit da žene s većim grudima imaju manji IQ
Žene s velikim grudima imaju barem za 10 bodova viši rezultat IQ-a nakon testiranja. Do toga, kažu znanstvenici s fakulteta u Chicagu, dovode hormoni koji su zaslužni i za rast grudi, a koji imaju veze i s inteligencijom. 

Ovim istraživanjem "srušen" je mit da žene s većim grudima imaju manji IQ, rezultati su zapravo sasvim suprotni. No ono što može "mučiti"  žene s većim oblinama je neki oblik probavnog poremećaja i bolna leđa jer im je teže baviti se sportom. 

Istraživanje provedeno 2011. godine na Sveučilištu Chicago pokazalo je da su žene s većim grudima inteligentnije. One s prosječnom veličinom grudi su također pokazivale bolje rezultate na testiranju od onih s manjim grudima. 

Ipak, još uvijek nije jasna ta poveznica, ali znanstvenici vjeruju da ima veze s razinom hormona. 

Pokazalo se i kako muškarci koji ne žele djecu, češće biraju žene s malim grudima jer se veće grudi povezuju s plodnošću. - piše Večernji 
hr Tue Apr 24 2018 20:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adf55582af47fb68c8b47c7/80
Foto: Pixabay

Sjajan trik za čišćenje bijele gume na tenisicima

Za nekoliko minuta, vaše će tenisice ponovo biti čiste i blistave

Iako današnje perilice rublja imaju razne programe za pranje garderobe i obuće, istina je da ih centrifuga često zna oštetiti.

Kada je riječ o bijeloj obući, guma na cipelama nakon pranja postaje žuta ili poprimi ružne mrlje.

Ako ste i vi imali slično iskustvo, ne brinite jer postoji sjajan trik kako da svojoj obući vratite blistavu bjelinu. Sve što vam treba su soda bikarbona, voda i malo octa.

Prvo pomiješajte vodu i ocat u jednakim omjerima, a potom dodajte sodu bikarbonu – količinu odredite sami, važno je da dobijete gustu masu.

Uzmite staru četkicu za zube, umočite je u pastu i izribajte tenisice. Kada završite, isperite ih toplom vodom i ostavite da se osuše. - piše B92.

hr Tue Apr 24 2018 18:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adf0d712af47fd3948b458d/80

U Bol na Braču ove godine stižu najveća imena domaćeg hip-hopa

Od 26. do 28. srpnja
Na neke festivale publika dolazi zbog lineup-a, na neke zbog atmosfere, a na neke zato što su kul. Graffiti na Gradele u svom sedmom izdanju, koje će se održati na već dobro poznatoj lokaciji Bijele kuće u Bolu na Braču od 26. do 28. srpnja, podiže igru na novi nivo i udara hattrick.

Na Graffitima na Gradele naći ćete sve - najbolju i najopušteniju festivalsku atmosferu, kul ekipu i definitivno najbolji lineup u povijesti festivala!


Bol na Braču već je tradicionalno ljetovalište 33 bande - High5 i braća Kuku$i već su rezervirali apartman i vraćaju se odraditi standardan hit nastup, ove godine podebljan hitovima s albuma "BackStageBoys" (High5) i "Anđeli i Bomboni" (Kuku$).

Prognoze kažu da će ljeto biti baš kako i treba biti - vruće, a vrućinu će dodatno pojačati Vojko, Vrućina Vojko pa se očekuje rušenje temperaturnih i festivalskih rekorda. Neka te to ne obeshrabri, plaža je odmah ispod.

A to su tek prva imena najboljeg ljetnog lineupa na još uvijek potpuno besplatnom morskom festivalu - u narednim tjednima stiže još velikih imena, a internacionalne boje branit će neki od najvećih writera i graffitera!
hr Tue Apr 24 2018 12:58:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .