Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b44c693cb557ab3148b4778/80
Foto: Ilustracija Pixabay

Deset navika ljudi koji sami sebe uništavaju

Svatko se u nekim trenucima života može tako osjećati. Svakome se događaju neke loše stvari. Ali, ne prepuste se svi tom lošem osjećaju već se pokrenu i naprave nešto dobro za sebe.
Stalno čekaju bolju budućnost

Čekajući stalno da budu sretniji u budućnosti, propuštaju život u sadašnjosti. Oni sami sebi znaju govoriti: "Biti ću sretan jednom kad ...". Ali, ako predugo iščekuju da se nešto poklopi ili dogodi zahvaljujući čemu će biti sretni, riskiraju da cijeli život budu nezadovoljni jer taj trenutak nikako da dođe, piše Zdrava krava.

Nije dobro trošiti svoje vrijeme na čekanje, jer je život nepredvidiv i ne možemo znati koliko budućih dana nam je ostalo, prenosi Business Insider. 

Valja stvari uzeti u svoje ruke i promijeniti u životu ono što nas čini nesretnima. Ponekad je dovoljno preusmjeriti misli s ružnih na lijepe da se pozitivne stvari počnu događati. Ljudi osjećaju našu energiju i privlačit će ih ona pozitivna. 

Troše previše vremena na materijalna dobra

Ljudi koji žive u ekstremnom siromaštvu mogu doživjeti značajan porast osjećaja sreće nakon što se njihove financije poboljšaju. Međutim, taj osjećaj će relativno brzo splasnuti i sreća će ovisiti o stvarima u životu koje nisu novac i materijalna dobra.

Sretnim nas čine hobiji koje volimo, obitelj, pravi prijatelji i ono što je vrlo važno - iskrena ljubav partnera s kojim živimo.

Ostaju doma i izbjegavaju druge

Ljudi koji se osjećaju nesretni imaju tendenciju izbjegavati druge i radije su sami između svoja četiri zida. Ali, to je velika greška jer se tako prepuštaju tome da sve dublje tonu u svoje crnilo. Puno bolji izbor je družiti se s drugim ljudima jer oni gotovo uvijek pomažu izbaciti negativne misli iz glave.

Čak i ako ne postoji volja za izlaskom i druženjem, treba se prisiliti na to, jednostavno uzeti jaknu i izaći iz kuće. Pomoći će i šetnja po kvartu, prirodi itd.

Na sebe gledaju kao na žrtve

Nesretni ljudi skloni su sami sebe uvjeriti da su žrtve i tako se predstavljati drugima, bilo riječima, bilo držanjem. Za njih je život težak križ koji moraju nositi i oni nemaju nikakvu kontrolu nad njime.

Takvim načinom razmišljanja stopiraju u startu bilo kakvu mogućnost da se osjećaju sretno. Uljuljaju se u svakodnevicu i ne pokušavaju ništa promijeniti. Oni su sami sebe uvjerili kako su bespomoćni i tako se i ponašaju.

Svatko se u nekim trenucima života može tako osjećati. Svakome se događaju neke loše stvari. Ali, ne prepuste se svi tom lošem osjećaju već se pokrenu i poduzimaju sve što je moguće kako bi poboljšali neke stvari i time se osjećali bolje. Na kraju u tome i uspiju jer to zaista žele. 

Oni su vječni pesimisti

Ništa ne rasplamsava osjećaj nezadovoljstva poput pesimizma, a tad je i nemoguće vidjeti lijepe stvari u životu. Takvim ljudima u životu se niti ne može ništa lijepo događati kad samo očekuju loše stvari.

Postoji uzrečica da, ako očekujete loše stvari, loše stvari će vam se i događati. I obrnuto, razmišljate li pozitivno, pozitivne stvari će vam se i događati. Osim toga pesimisti su naporni ljudima koji ih okružuju jer i njima kvare raspoloženje pa ih često izbjegavaju.

Stalno prigovaraju i kukaju

Oni stalno kukaju, stalno se na nešto žale, uvijek im je netko za nešto kriv itd. Tu opet do izražaja dolazi njihova negativnost, jer, na primjer, neće primijetiti da im je netko uljepšao dan nekom sitnicom, ali će dobro zapamtiti da nešto nije napravio kako su očekivali. I stalno prigovaranje je nešto što odbija druge ljude. 

Naime, oni će pristupiti negativnom pojedincu puni optimizma, ali će se nakon nekoliko minuta provedenih u njegovom društvu početi osjećati loše. Drugi put to neće željeti ponoviti već će takvog čovjeka zaobići u velikom krugu.

Preuveličavaju stvari, naravno one loše

Loše stvari se događaju svima, ali razlika je što sretni ljudi na njih gledaju kao na nešto privremeno, a nesretni kao na nešto što će im uništiti i ovako bijedan život. Na primjer, sretan čovjek će na to gledati ovako: "Opet neka gnjavaža, ali srećom ništa ozbiljno". Nesretan čovjek u istoj situaciji će razmišljati; "Ovo je dokaz da je moj dan, tjedan, mjesec ili čak život osuđen na propast". 

Skrivaju probleme pod tepih

Sretni ljudi su odgovorni za svoje postupke. Kad oni pogriješe, oni i priznaju kako je greška njihova. Nesretni ljudi, s druge strane, na svoje pogreške gledaju kao na prijetnju i radije će probleme sakriti pod tepih nego priznati kako su pogriješili i pokušati riješiti problem.

Ne razmišljaju kako od problema ne mogu pobjeći i da neće nestati ako se pretvaraju da ne postoje. Određeni problemi s vremenom postaju sve veći ako ih se ignorira. Bolje se odmah suočiti s njima, riješiti ih i tek tad zaboraviti da su postojali.

Ne pokušavaju ništa poboljšati u životu

Nesretni ljudi su pesimisti koji osjećaju kako nemaju nikakvu kontrolu nad svojim životom. Zato radije miruju i ne pokušavaju ništa promijeniti kako bi im bilo bolje i kako bi bili sretni. Ponašaju se kao da su se prepustili sudbini, pa što im život donese. 

Procvjetali bi i izašli iz tog stanja kada bi si postavili neke ciljeve i išli prema njima ili naučiti nešto novo. Osjetili bi ogromno zadovoljstvo svaki put kad bi došli do cilja, a to mogu biti sitne stvari u životu - na primjer, odluka da se smršavi pet kilograma, uštedi malo novca za vikend izvan grada, naučiti štrikati...

Ljubomorni su na druge

Ljubomora i zavist su nespojive sa srećom, isto tako, i stalno uspoređivanje s drugima  te mjerenje koliko su uspješniji, sretniji, ljepši, bogatiji itd. Zato, ako nesretni ljudi žele postati sretni moraju se pod hitno riješiti takvih navika i shvatiti kako smo svi različiti i zanimljivi na neki svoj način. Pozitivan stav prema sebi dobar je put prema osjećaju zadovoljstva i sreće.



hr Sat Oct 13 2018 10:19:35 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58dabaf4b473986ddf8b458b/80
Foto: National Geographic

'Bizarna' hrana iz Dalmacije i zaleđa kojoj se čude u cijelom svijetu

Poznati kuhar Andrew Zimmern koji se proslavio serijalom 'Bizarna hrana', prošle je godine boravio u Hrvatskoj koja ga je oduševila svojom ponudom.
Pečeni puhovi i vitalac, soparnik i žabe, hobotnica i juha od kamena samo su neka od dalmatinskih jela koja će Andrew Zimmern predstaviti svijetu u serijalu 'Bizarna hrana', a koja se emitira na najpoznatijem televizijskom kanalu posvećenom putovanjima, Travel Channelu

Nedugo nakon boravka u Hrvatskoj ovaj je slavni kuhar dao intervju za FOX News
i Hrvatsku opisao kao jedno od najboljih odredišta, zemlju u kojoj ono što izvadite iz mora možete odmah pojesti, što zbog zagađenja više nije slučaj u drugim mediteranskim zemljama.

Osim u Hrvatskoj, nova sezona serije 'Bizarna hrana' snimana je u Francuskoj, Philadelphiji i Gvatemali, gdje je probao sve od bikovih testisa do sočnog mesa oposuma. 'Bizarna hrana' s Andrewom Zimmernom možete pratiti utorkom u 22 sata na Travel Channelu, piše punkufer.hr
hr Wed Oct 17 2018 17:15:38 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58dcfabbb4739840018b4652/80
Foto: healthyfoodteam.com

Zašto zubi poprimaju druge boje i kako si pomoći?

Uvriježeno je mišljenje da je boja zuba biserno bijela, no u praksi se puno češće susrećem sa žutim, sivim, plavkastim, zelenkastim I smećkastim zubima.

Ponekad se ljudi rode s diskoloriranim zubima, a ponekad oni postaju obojeni tijekom života. Promjena boje na zubima može samo djelomično ili potpuno zahvatiti zub, odnosno njegovu caklinu. Isto tako, promjena može biti trajna ili privremena. Postoje i obojenja zuba izazvana konzumacijom različitih vrsta hrane i pića, no ta su najčešće privremena.

Anatomska kruna zuba građena je od dvaju tvrdih zubnih tkiva: cakline i dentina

Caklina se nalazi na površini krune zuba i prekriva dentin. Caklina je najčešće sive ili plavkasto-bijele boje, no istovremeno je poluprozirna, zbog čega propušta zrake svjetlosti. Za boju zuba nije jedino presudna boja cakline već i boja dentina ispod nje, koji je blijedožute boje. To najviše dolazi do izražaja u područjima gdje je caklina tanka. Iako su trajni zubi bijele boje, nijanse mogu varirati od plavičastobijele do žućkastobijele boje.

Kada zubi poprimaju druge boje?

Žutu boju zubi poprimaju kad se zubna caklina jako stanji ili potpuno potroši. To se najčešće događa osobama koje škripe zubima kao i onima s prirodno lošijom kvalitetom cakline. Istrošenu caklinu nije moguće regenerirati pa su promjene boje zuba trajne.

Zubi mogu požutjeti i zbog naslaga zubnog plaka i kamenca. Ako je to razlog, pravilnom i redovitom oralnom higijenom te uklanjanjem zubnog kamenca zubima je moguće vratiti prirodnu boju.

Sivkasta boja na zubima može se pojaviti ako su na njima amalgamske plombe, a kod nekih ljudi ova je boja zuba naslijeđena.

Zubi koje napadne karijes mogu postati smećkasti. To u početku može biti mala crna točkica na površini zuba, a kasnije i veća zahvaćena ploha smeđe boje, koja je zapravo pokazatelj uznapredovalog problema. Karijes se najčešće pojavljuje na zubnim griznim plohama, no ponekad je vidljiv i na ostalim dijelovima zuba.

Vjerojatno će vam čudno zvučati, ali zubi mogu biti i ružičasti, zbog traume zuba, loše ortodontske terapije, prekomjernog izbjeljivanja zuba ili liječenog zuba.  

Postoji li rješenje ili čarobni štapić kojim ponovno možemo imati lijepe bijele zube?

Ljuskice ili krunice vrlo su učinkovito rješenje i estetski način na koji vraćam pacijentima lijepi osmijeh i bijele zube.

Ljuskice se najčešće izrađuju kod pacijenata koji imaju zdrave zube, no žele im promijeniti oblik, boju ili veličinu. Kod njihove izrade zub se minimalno brusi, odnosno samo njegova prednja strana.

Postoje i NON PREP ljuskice, za voluminozno manje zube, a njima se nadoknađuje caklina, odnosno postiže puni oblik zuba. Izrađuju se od prešane keramike, samo na prednjoj strani zuba.

Krunice se najčešće izrađuju pacijentima koji imaju liječene zube ili uništene karijesom, zube s nadogradnjama, u slučajevima kad zubi nedostaju ili kad se radi most. Kod izrade krunice brusi se cijeli zub, a izrađuju se s metalnom ili cirkonskom bazom na koju se u slojevima slaže keramika. U  praksi podjednako izrađujem i krunice i ljuskice, krunice uglavnom traže pacijenti srednje i starije dobi, a ljuskice trebaju mlađi pacijenti. U svakom slučaju uvijek postoji rješenje za blistavi osmijeh i bijele zube, piše ordinacija.hr

hr Wed Oct 17 2018 17:00:27 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534883901799429e5daa3386/80

Trebali biste spavati u vunenoj pidžami jer ćete se bolje odmoriti

Vuna drži tijelo u najboljoj termalnoj zoni i zbog toga će se tijelo najbolje odmoriti

Novo istraživanje, objavljeno u magazinu Nature and Science of Sleep, kaže da ako spavate u vunenim pidžamama, umjesto pamučnim, spavat će te dulje. Rezultati kažu, u prosjeku 15 minuta dulje.

Vuna drži tijelo u najboljoj termalnoj zoni i zbog toga će se tijelo najbolje odmoriti.

Studenti u dvadesetim godinama života zaspali su u prosjeku četiri minute brže ako su nosili vunene pidžame, nego pamučne. Trebalo im je 11 minuta, umjesto 15 minuta. Osim toga, spavali su sedam minuta više po noći.

Drugo istraživanje pokazalo je da vunene pidžame imaju još bolji utjecaj na ljude stare između 65 i 70 godina. Starija generacija zaspala je nakon samo 12 minuta, dok u drugom slučaju od 22 do 27 minuta kad su nosili poliester ili pamuk. Ispitanici su sudjelovali u istraživanju dok je noćna temperatura bila 17 stupnjeva, a stručnjaci predlažu da tijekom noći u prostoriji u kojoj spavate treba biti 18 stupnjeva. - piše Večernji list.

hr Wed Oct 17 2018 14:23:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b4f4d07cb557a320f8b4e02/80
Foto: Pixabay

Uber predstavio nove sigurnosne opcije za korisnike i vozače u 23 europske zemlje uključujući Hrvatsku

Novi sigurnosni centar unutar aplikacije korisnicima i vozačima omogućuje da jednostavno podijele sve informacije o vožnji i lako kontaktiraju hitnu pomoć, a vozače upozorava i na ograničenje brzine

Uber je danas najavio uvođenje novih sigurnosnih opcija u više od 135 gradova diljem Europe, a među njima su i hrvatski gradovi u kojima su dostupne Uberove usluge.

Milijuni korisnika diljem svijeta svakodnevno koriste Uber s povjerenjem da će ih na željenu lokaciju dovesti sigurno i brzo. Svjesni činjenice da je međusobno povjerenje najvrijedniji kapital kompanije, stručnjaci u Uberu razvili su nove sigurnosne opcije koje će udvostručiti sigurnost aplikacije te dodatno poboljšati sigurnost korisnika i partnera-vozača.

Tijekom sljedećih nekoliko tjedana, korisnici će tijekom vožnje primijetiti ikonu štita u donjem desnom kutu otvorene aplikacije putem kojeg će jednostavnim dodirom na ikonu moći pristupiti novom sigurnosnom centru. Sigurnosni centar sadržavat će sve što je vezano za sigurnost korisnika, kao i poveznice koje će im omogućiti da s prijateljima i članovima obitelji u stvarnom vremenu podijele rutu na kojoj se voze te da brzo i lako kontaktiraju hitnu pomoć. Nove će opcije vozače upozoravati na pridržavanje propisanih ograničenja brzine kako bi svaka vožnja bila sigurna za njih i njihove putnike.  

- Svakodnevno bilježimo više od 15 milijuna vožnji putem Uberove aplikacije, i ništa nam nije važno kao sigurnost naših korisnika i vozača. Tijekom prošle godine radili smo na razvoju inovativnih opcija koje će povećati transparentnost, odgovornost te osjećaj bezbrižnosti kod svih korisnika. Uvođenje novih sigurnosnih opcija diljem Europe predstavlja naš sljedeći korak u nastojanju da pomognemo svima da budu sigurni i povezani, gdje god se nalazili“, istaknuo je prilikom predstavljanja novih sigurnosnih opcija Uberov direktor zadužen za sigurnost proizvoda na globalnoj razini, Sachin Kansal.

Nove sigurnosne opcije za korisnike u Hrvatskoj uključuju:

Sigurnosni centar: Zahvaljujući Sigurnosnom centru, korisnici i partneri-vozači od sada će imati posebnu rubriku u aplikaciji koja će sadržavati ključne sigurnosne informacije, uključujući informacije Uberovog tima 24 sata dnevno, podatke o vozaču i vozilu, GPS podatke o vožnji te informacije o Uberovom sustavu ocjenjivanja i prikupljanja povratnih informacija.

Gumb za hitnu pomoć: Ova opcija omogućuje kontaktiranje lokalnih službi i traženje hitne pomoći izravno putem aplikacije. Naime, ako se korisnik ikada nađe u izvanrednoj situaciji, zahvaljujući ovoj opciji moći će dobiti svu potrebnu pomoć u najkraćem mogućem roku. Prije negoli uputi poziv u pomoć, putem ove sigurnosne opcije dobit će korisne informacije poput svoje GPS lokacije u stvarnom vremenu (na karti i u obliku fizičke adrese), registarskih oznaka, marke i modela vozila u kojem se nalazi, kako bi ih mogao podijeliti s lokalnim operaterom.

Pouzdani kontakti i dijeljenje informacija o vožnji: Od sada će i korisnicima i vozačima biti još lakše obavijestiti svoje prijatelje i članove obitelji o svojoj trenutnoj situaciji. Naime, korisnici će moći odabrati do pet prijatelja i članova obitelji za svoje „pouzdane kontakte“, kao i odabrati opciju da ih se podsjeti da podijele informacije o svom kretanju pri svakoj vožnji jednostavnim dodirom na zaslon. Vozači koji koriste Uberovu aplikaciju od sada će također moći podijeliti informacije o svom kretanju i statusu vožnje zahvaljujući ikoni štita na karti (opcija Share Trip).

Upozorenje o brzini: Stručnjaci smatraju da vozačima pomažemo ako ih obavijestimo o tome koliko brzo voze u usporedbi s postojećim ograničenjem brzine. I sami vozači su kazali kako im to pomaže da nastave vožnju sigurnije i dozvoljenom brzinom. U Uberovoj aplikaciji, ta se opcija nalazi na samoj karti pa vozači u svakom trenutku znaju koje su brzine dozvoljene. Vozačima se prikazuje njihova trenutna brzina u odnosu na onu dozvoljenu.

Anonimizacija pozivatelja: Trebate prije vožnje kontaktirati vozača? Nema problema. Uberova je zadaća zaštititi osobne podatke svih koji koriste Uberovu aplikaciju. Ako korisnik ili vozač žele drugu stranu kontaktirati putem poziva, oba telefonska broja bit će anonimizirana. To znači da ni korisnik ni vozač neće vidjeti osobne kontakt podatke druge strane, ali će se i dalje moći čuti i dogovoriti važne detalje, kao što je mjesto ukrcaja. 

hr Wed Oct 17 2018 14:02:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .