Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5ac2b729111ceb528b458d/80
Foto: Pixabay

Padate li na njih? Ovo su trikovi kojima nas ugostitelji navode da potrošimo više

Boja slova, redoslijed riječi, opisi jela i broj stranica menija utječu na to što ćemo i koliko naručiti u restoranu te koliko ćemo novca potrošiti, tvrde psiholozi, a vješti ugostitelji znaju kako iskoristiti ta zrnca mudrosti u svoju korist...

Uz mudro osmišljen jelovnik gosti naručuju i troše više nego što su namjeravali na ulasku u restoran, tvrde psiholozi. Meni je poput osobne karte restorana, a uz trikove koji utječu na podsvijest brže će proraditi zazubice. Pritom se ne radi o hipnozi niti podvalama nego o malim grafičarskim trikovima i kreativnom pristupu.     

Obojeni poticaj 

Važnost boja dobro poznaju stručnjaci za uređenje interijera, ali i grafički dizajneri jelovnika. Zelena poručuje: ovo je svježe i organski uzgojeno, a narančasta potiče apetit. Žuta je razigrana i vrckava, a na tamnoj podlozi odlično se vidi čak i kad je osvjetljenje slabije pa se često koristi za jela koja se jedu navečer. Crvena potiče na akciju, poručujući podsvijesti da se samo jednom živi pa zašto ne bismo potrošili više, tvrdi punkufer.hr

Zlatni trokut

Kad uzmemo jelovnik u ruke, pogled najprije pada u sredinu, zatim putuje na gornji desni ugao pa skreće lijevo. Poznavatelji taj fenomen nazivaju zlatnim trokutom, a vješti ga ugostitelji koriste tako da na te dijelove menija stavljaju najskuplja jela.

Jela na vrhu

Istraživanja su pokazala da gosti najčešće naručuju prva dva jela ili posljednje sa stranice, odjeljka, kolone… Stoga se savjetuje voditeljima restorana da upravo ondje stave ona jela za koje misle da su nepravedno zapostavljena ili žele povećati njihovu prodaju.

Hrana za maštu

Imena jela koja pršte superlativima, poput najbolji hamburger na svijetu najčešće ostaju neprimijećena ili izazivaju podsmijehe, ali jednostavni dodatni opisi koji škakljaju maštu mogu biti pun pogodak. Tako primjerice carpaccio s odležanim octom, ružičasti ceviche, jako ozbiljna ljetna salata ili tuna žutih peraja potiču na razmišljanje o jelu, a to je samo korak do naručivanja.

Igra emocija

Nazivi jela poput juhica bake Mare igraju na emociju jer zamišljamo vrijednu baku kako navlači pregaču i sjecka povrće iz vrta da bi razveselila unuke. To što baka Mara kuha juhu tako da uspe sadržaj iz instant vrećice u vruću vodu, nikome ne pada na pamet. U jednakom tonu i lički krumpir ima više uspjeha nego obični krumpir-beskućnik jer volimo imati osjećaj da jedemo nešto domaće. Čest je slučaj da ono što poznamo volimo, a nepoznatog se bojimo. Stoga su pun pogodak jela koja osim imena na kojem se lomi jezik, poput bouillabaissea imaju i opis kojim se možemo poslužiti ako ne znamo izgovoriti, poput francuska juha.

Strah od blamaže 

Puno je više onih koji ne naručuju vino jer ih je strah da će pogriješiti, nego istinskih poznavatelja. Ugostiteljima je to sve jasnije pa se često u karti pića mogu pronaći opisi vina poput primjerice lagana i lepršava bijela ili suha i slojevita crna jer daju naznaku o čemu se radi.

Brojke i slova 

Ugostitelji znaju da je otvaranje novčanika često najgori dio posjeta restoranu. Iako treba istaknuti cijene jer nitko ne voli kad ne zna na čemu je, nigdje ne piše da uz broj treba stajati i valuta. Neki ugostitelji se služe vrlo uspješnom taktikom da cijene umjesto brojevima napišu slovima.

Funkcionalna bjelina 

Na stranicama s puno slova oko traži prazninu da se odmori i smjesti se upravo tamo gdje su mudri dizajneri menija stavili najisplativija ili najskuplja jela. Jela od jaja, tjestenine i deserti koji mogu duže stajati ugostiteljima se najčešće i najviše isplate.

Baršun i zlato 

Pristupačniji restorani u kojima se razmišlja o izgledu menija često imaju retro dizajn koji podjeća na djetinjstvo ili vrijednost koja raste proporcionalno godinama koje prolaze jer sugeriraju dobar omjer cijene i kvalitete. Profinjeni restorani često idu na deblji papir, baršunaste korice ili zlatna slova kako bi se pojačao dojam elegancije i ekskluzivnosti.

Količina je bitna 

Neki restorani se žele pohvaliti brojem jela koje njihov kuhar zna pripremiti, ali ako gosta zaboli ruka od listanja stranica jelovnika, lakše će i posumnjati da nisu sva jela svježe pripremljena. Manje, a kvalitetno uvijek je bolja opcija. Dnevni meni na jednoj strani provjerena je formula koja pali jer ne stvara stres kod ljudi koji se teško odlučuju što će jesti.

hr Mon Aug 19 2019 17:39:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4d6f4c29111c49468b456f/80

"Zovem prijatelje moje": Glazbene zvijezde uveličale autorsku večer Tomislava Mrduljaša u Zagrebu

Mrduljaševe pjesme izvele su neka od najpopularnijih imena domaće glazbene scene...

„Jugo“, „Gori more“, „Bez tebe“, „Ješka od ljubavi“, „Ćutin se lipo“ samo su neke od niza pjesama iz pera Tomislava Mrduljaša, nagrađivanog splitskog autora, producenta i redovnog člana Hrvatskog društva skladatelja, čija je raskošna i raznolika pjesmarica predstavljena na autorskoj večeri u Lisinskom, 17. veljače.

Pod motom „Zovem prijatelje moje“ te uz pratnju orkestra Hrvatske ratne mornarice pod ravnanjem Tonćija Ćićerića, Mrduljaševe pjesme izvele su neka od najpopularnijih imena domaće glazbene scene: Klapa HRM-a ‘Sveti Juraj’, bend Mjesni odbor te Zorica Kondža, Jelena Rozga, Mia Dimšić, Ivo Amulić, Giuliano, Alen Nižetić, Marko Tolja, Goran Karan, Tedi Spalato, Tiho Orlić, Marko Kutlić, Ana Uršula Najev i Petar Dragojević. Jedno od iznenađenja večeri bio je i nastup bivšeg košarkaša Dina Rađe na električnoj gitari te njegov solo na pjesmi „Evo noć“.

Sav prihod od koncerta uplaćen je u humanitarne svrhe, a ova lijepa večer bila je prilika da se publici skrene pažnja na autora koji stoji iza njihovih omiljenih pjesama:

„Ponosan sam što je za jednu autorsku večer velika dvorana Vatroslava Lisinskog bila rasprodana, a posjetitelji zadovoljni programom. Kompletan prihod od prodaje ulaznica od ovog i splitskog koncerta uplaćen je u humanitarne svrhe. Volio bih da ovakav način prezentacije nas autora posluži kao primjer i poticaj drugim kolegama na organizaciju autorskih koncerata. Mislim da je to važno, između ostalog, i zato jer mi je puno ljudi prišlo i reklo da nisu znali da su to moje pjesme. Budući da smo mi autori uvijek pomalo u sjeni, smatram da je ovo odličan način predstavljanja te povezivanja imena autora sa samim pjesmama“, izjavio je nakon koncerta Tomislav Mrduljaš.

Ovaj splitski autor čija karijera traje već gotovo četiri desetljeća u svom profesionalnom CV-ju ima, između ostalih, suradnje s Oliverom DragojevićemGibonnijemGiulianomMarijanom BanomTutti Fruttijem i nizom drugih

hr Wed Feb 19 2020 18:24:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4d47d629111ca0458b458f/80

Debitantska pjesma: Kristijan Ordulj promovira "Pogrešno vrime" - u pravo vrijeme!

Trenutno je ovaj talentirani pjevač iz Srinjina fokusiran na snimanje autorskih pjesama, u pripremi prvog albuma

Mladi pjevač Kristian Ordulj sudjelovao je u prvoj sezoni The Voicea Hrvatska, pjesmom “Ring of Fire” te je izvrsnom izvedbom postao prepoznatljiv bariton.

Trenutno je ovaj talentirani pjevač iz Srinjina fokusiran na snimanje autorskih pjesama, u pripremi prvog albuma. Zaredali su se i nastupi kao i medijske promocije njegovog glazbenog izričaja.

Tekst i glazbu njegove debitantske pjesme “Pogrešno vrime” potpisuje mladi skladatelj Frane Mjeda, aranžman je radio perspektivni aranžer Hrvoje Domazet, a miks i mastering Tomislav Mrduljaš.

Spot je sniman na padinama Mosora, a iza kamere je bio Andrija Jurčević. Poslušajte i pogledajte...


hr Wed Feb 19 2020 15:36:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4d469a29111c09458b45b3/80

Tradicija duga preko 200 godina: Budite dio povorke velikog Donjokaštelanskog krnjevala

Po 207. put povorka će proći kroz donja Kaštela...

KKU "Poklade" najavljuje 207. povorku velikog Donjokaštelanskog krnjevala, a koja će se održati 25. veljače, s početkom u 15.30 sati.

- Tradicija je to u našem malom mistu već preko 200 godina, točnije po 207. put povorka će proći kroz donja Kaštela.

Tradicionalna maškarana povorka s preko 40 točaka, kako domaćih (Rijeka, Gospić, Ivanec, Trogir, Primošten…), tako i inozemnih (Slovenija, Makedonija…). Naći će se tu brojni krivci za nedaće u prošloj godini, ali i onaj glavni koji će biti osuđen i spaljen na portu u Kaštel Starom. - kazali su organizatori.
hr Wed Feb 19 2020 15:27:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4c364b29111cd6448b4577/80
Foto: Screenshot

Hit društvenih mreža: Mladi youtuber prepjevao Josipinu verziju himne

19-godišnji zagorski youtuber prepjevao je verziju hime koju je na inauguraciji otpjevala Josipa Lisac.

- Hahahhahaha ovo je show, a ne himna. Odabir je katastrofa, Josipa je dobra pjevačica ali za himnu nije! Ovo je parodija te nije video namijenjen da bi se ismijavao nekome!!!!" poručio je mladi zagorski YouTuber.

Njegovu verziju možete pogledati od 00:19...


hr Tue Feb 18 2020 20:09:40 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .