Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c77b9870e4938f2bd8b4718/80

FlixBus promovira hrvatske proizvode: Domaći proizvodi u europskim autobusima

FlixBus podržava domaće proizvođače te koristi svoju široku mrežu autobusnih linija za predstavljanje domaćih proizvođača. Nakon suradnje s Combisom i promocije hrvatskih turističkih destinacija u FlixBusu, slijede “Vrsna“ čokolade iz domaće proizvodnje.
FlixBus kao najveći autobusni prijevoznik u Europi zadužen je za sigurno, udobno i povoljno putovanje. Ono što se ističe kod FlixBus autobusa jest preko 120 milijuna putnika u svega 5 godina te mreža autobusnih linija od 2000 destinacija kroz 28 europskih država koju se lokalnim djelovanjem nastoji iskoristiti u promociji domaćih destinacija i domaćih proizvoda.

Tako se na europskim cestama mogu sresti FlixBus autobusi s motivima hrvatskih gradova, izabrati, isplanirati i rezervirati izleti još za vrijeme vožnje zahvaljujući suradnji stvrtkom Combis, dok će se ovog vikenda moći iskušati i čokolade domaćeg proizvođača čokoladnih delicija obitelji Reizl iz Sesveta, Vrsna čokolade.

- S obzirom na to da smo globalni brend, ali s utjecajem regije u kojoj djelujemo u interesu nam je iskoristiti ovu široku europsku mrežu linija s brojnim putnicima i turistima za lokalnu promociju naših destinacija, ali i promociju hrvatskih domaćih proizvoda. Upravo smo se u ovoj kombinaciji pronašli s obitelji Reizl koja će najfinije čokolade iz domaće proizvodnje ponuditi putnicima na degustaciju, a time i stranim turistima koji se zateknu u autobusu usmjeru Zadra i Splita.˝ - izjavila je Petra Milanović, voditeljica odnosa s javnošću FlixBusa.

Vrijeme provedeno u autobusu koristimo za promociju hrvatskog turizma

Novom suradnjom, zahvaljujući Franu i obitelji Reizl, vlasnicima privatne proizvodnje čokoladnih delicija u Sesvetama pod imenom Vrsna čokolade, putnicima FlixBusa ovog će se vikenda 2. i 3. ožujka omogućiti degustiranje nekih od najboljih domaćih čokolada.

Ručno pripremljena i obrađena čokolada stopljena s domaćim sastojcima poput lavande, meda ili cvijeta soli čeka u FlixBusu domaće putnike, ali i turiste koji se nađu na putu. Ruby čokolada, najnoviji tip čokolade u svijetu koji se po prvi puta pojavio u Hrvatskoj zahvaljujući upravo Vrsna čokoladama, uz mliječnu i tamnu čokoladu bit će u izboru čokoladnih delicija.

Predivnom rozom bojom, Ruby čokolada osvaja i svojim osebujnim i voćastim okusom koji dolazi iz kakaa Ekvadora, Obale Bjelokosti i Brazila. 

- Drago nam je što ćemo s FlixBusom, osim do mnogih lijepih destinacija, svakoga tko kuša naše proizvode provesti i uvesti u fini svijet pomno probranih hrvatskih čokolada i okusa koje sa sobom nose. Osim što će moći isprobati neke od naših čokolada, putnici će moći odmah i naručiti svoje čokolade putem online prodaje. ˝ - izjavio je Fran Reizlvoditelj proizvodnje Vrsna čokolade.
hr Thu Feb 28 2019 11:36:48 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b90f7edcb557a53728b4f1e/80
Foto: N.Ž.

U strahu od Turske: Hrvatski hotelijeri mahnito snižavaju cijene čak i u špici sezone

"Hot price! Vrući popusti do 35 posto! Last minute - 10 percent discount" - To su, pored fotografija plaža i djevojaka u badićima, prevladavajuće poruke na internetskim stranicama značajnog djela domaćih hotelijerskih kuća koje su, poučene prošlogodišnjim nesigurnim stanjem na tržištu, ovu sezonu ipak započele opreznije: uz ponudu akcijskih cijena, popusta i last minute dealova u iznosima od 10 do čak 35 posto, i to ne samo za period predsezone, nego je po povoljnijim cijenama već sada moguće rezervirati smještaj i u glavnoj sezoni koja je proteklih godina uglavnom bila rezervirana za one koji su bili spremni platiti više.

I najveći hotelijer Valamar Rivijera, i Plava Laguna, i Liburnija Rivijera, ali i kompanija Bluesun - svi oni su na tržištu prisutni s ponudama posebnih cijena na koje su se lani odlučivali ipak tek s početkom glavne sezone, kad je negdje u drugom dijelu lipnja postalo jasno kako su godine dvoznamenkastog rasta broja gostiju za nama.

Kakva je situacija s ovogodišnjim bookingom i hoće li, u odnosu na prošle godine kad ih se prozivalo zbog previsokih cijena, sad korigirati iznose koje traže za svoje usluge, nijedna od glavnih hotelskih kuća nije htjela komentirati za novine, ali iz sektora doznajemo kako nema mjesta zabrinutosti s obzirom na to da hotelijeri zapravo pokazuju kako su svladali tehniku upravljanja prihodima, piše novac.hr

Novo stanje

- Pogrešno je uspoređivati ovogodišnju cjenovnu politiku hotelijera s prošlogodišnjom jer je stanje na emitivnim i konkurentskim tržištima bitno drukčije. Vjerujem da većina hotelijera kontinuirano prati vlastite booking trendove jer je to jedini način da definiraju pravu cijenu u pravom trenutku. Davno su prošla vremena kad se u jesen formirala cijena za iduću godinu po sezonama, a onda se više nije mijenjala. Danas su hotelijerima od pomoći tehnološka rješenja putem kojih je moguće u dnevnoj dinamici pratiti cijene konkurenata te ovisno o vlastitom booking trendu, upravljati cijenama kroz kanale prodaje - upozorava konzultantica i senior partner iz tvrtke HD Consulting Sanja Čižmar.

Ipak, to praćenje trendova te posljedično snižavanje cijena u suprotnosti je s porukama koje je hotelijerima s najvećeg turističkog sajma u Berlinu u ožujku slao ministar turizma Gari Cappelli.

On je tada turističkim kompanijama poručivao da nipošto ne popuste pred pritiskom turoperatera koji europske hotelijere nagovaraju da značajno snize cijene soba, uz izliku kako će jedino tako moći konkurirati agresivnim turskim hotelijerima, čije su cijene smještaja daleko ispod prosječnih europskih.

Jedan sugovornik Jutarnjeg lista i dobro upućen izvor iz turističkog sektora otkriva nam kako prosječna cijena pansiona po osobi na Jadranu za dan iznosi 61 euro, u Turskoj je tu uslugu moguće dobiti za 51 euro, a najniže prosječne cijene vrijede u Tunisu gdje dan pansiona stoji samo 38 eura.

- Neki kažu da su naši hotelijeri već snizili cijene, ali može se reći da je to sniženje došlo puno prekasno, posebno s obzirom na činjenicu da je naša konkurencija bitno ranije krenula s korekcijom cijena - misli naš sugovornik koji upozorava da su lani prve naznake problema na turističkom tržištu stigle negdje s početkom lipnja.

Nordijsko ljeto

Uzroci su, tvrdi, mnogobrojni: od izrazito toplog nordijskog ljeta zbog kojeg veliki dio turista nije odlazio na putovanje nego su osvježenje tražili u vlastitim zemljama, preko političke situacije u Švedskoj koja je pola godine bila bez vlade, da bi na kraju vlast preuzeli “zeleni” koji su uveli taksu od 15 eura po putniku na avioprijevoz, pa sve do povratka tržišta Sjeverne Afrike i Turske kao i nesigurnosti oko Brexita.

Disrupcija na tržištu bilo je dakle na biranje, a sve to, nastavlja naš sugovornik, rezultiralo je nikad lošijim prosincem i siječnjem ove godine, takozvanim “turn off year” razdobljem u kojemu se inače tradicionalno proda najveći dio smještajnih jedinica.

- Osim toga, raniji je booking ove godine izostao i zbog činjenice da se veliki broj putnika koji su lani odmor rezervirali na vrijeme osjetio prevarenim. Oni su, naime, svoje hotele i sobe platili na početku godine, a kako su hotelijeri od lipnja naglo počeli snižavati cijene zbog slabije popunjenosti, ispalo je da su popuste i bolje prilike ugrabili oni koji su čekali, dok su vjerni turisti zapravo nastradali. Stoga su ove godine svi oprezniji s ranim rezervacijama, svjesni da bi im čekanje ipak moglo uštedjeti novac - smatra naš sugovornik.

I Sanja Čižmar poručuje kako će se glavna bitka ove godine voditi za visoku sezonu, dva ljetna mjeseca kada su i cijene najviše, a pritom će najmanje problema, kaže, imati oni hotelijeri koji su investirali i modernizirali svoj proizvod.

- Već današnji trendovi pokazuju da takvi hotelijeri generalno imaju manje problema u privlačenju potražnje. Iskustvo pokazuje da se prvo pune najbolji hoteli, a oni općenito imaju i najveće stope zauzetosti. Informacije s tržišta govore i da hoteli s dobrim proizvodom imaju i dobar booking za posezonu - kaže Čižmar.

hr Wed May 22 2019 09:10:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc9783229111c046a8b456d/80

Startup Europe: Dođite na Rivu i vidite što nam nosi tehnološka budućnost

Od 22. do 23. svibnja u Splitu će se po prvi put održati jedan sasvim drugačiji događaj u inovativnom startup svijetu. Organizator je odlučio prikazati najjače adute koje naše okruženje ima, te je glavni dio događaja smješten na Splitskoj rivi.
Program na Splitskoj rivi započinje u srijedu 22. svibnja u 12 sati sa svečanim otvorenjem gdje će ga otvoriti župan Splitsko dalmatinske županije Blaženko Boban, uz njega će poveznicu turizma i primjene novih tehnologija predstaviti Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba kao liderica u organizaciji međunarodno nagrađivanih događanja poput Adventa u Zagrebu.

Još jedan župan Ivo Žinić iz Sisačko moslavačke županije predstaviti će inovativni regionalni projekt koji je već dobio značajna međunarodna priznanja, a odnosi se na uspostavu centra gaming industrije jer su prvi u Hrvatskoj između ostalog inicirali i pokrenuli četverogodišnji srednjoškolski program Tehničar za razvoj video igara u Sisku za koji je već sada interes ogroman.

Glavni direktor za segment poslovnih korisnika Ivan Gabrić iz A1 će prikazati što nam telekom priprema za podršku razvoju budućih inovacija. Nakon toga slijedi javni forum o budućnosti digitalnih tehnologija na kojem će sudjelovati brojni domaći i svjetski stručnjaci.

Jedan od njih je g. Eddie Virgo Ng iz Indonezijskog Blockchain udruženja koji će predstaviti nove modele glasanja preko blockchain sustava kao podrška efikasnosti i kvaliteti demokracije. Razgovarati će se i o budućnosti i izazovima financijske industrije, kripto valutama, umjetnoj inteligenciji i ostalim zanimljivim temama iz područja tehnologije i startupova. Jedan od panela konferencije ima naglasak na modelima poticanja i financiranja startupova u ranoj fazi na kojem će sudjelovati iskusni VC investitori iz Italije kao i MIT-ovi predstavnici za centralnu Europu koji vode njihov akcelerator u Varšavi. Imamo i predstavnika francuske platforme BpiFrance za povezivanje projekata, startupova, partnera i investitora.

U sklopu konferencije održat će se i radionica ESIL Early-Stage Investing Launchpad za one koje zanimaju izazovi investiranja i žele postati poslovni anđeli investitori, a koju će voditi iskusna investitorica iz Milana Francesca Natali. Za ovu radionicu je potrebna prethodna prijava organizatoru.

S obzirom da se u javnom dijelu događanja otvara mogućnost sudjelovanja široj publici, znači svim zainteresiranima bilo domaćim Splićanima ili stranim gostima, samim time stvaramo novu ponudu kojom možemo privući stranu publiku koju zanima ova tematika. A takvih koji žele kvalitetan, zanimljiv i aktivan odmor je sve više. Uz jako kvalitetan konferencijski sadržaj na Splitskoj rivi dodana je još jedna atrakcija, a to je jedriličarska regata koja će se događati dan kasnije 23. svibnja u akvatoriju bračkog kanala između Splita i Brača, te djelom ispred Podstrane. S partnerima smo osigurali brodove i profesionalne kormilare tako da i osobe bez znanja i iskustva u jedrenju mogu sudjelovati na regati.

Nakon trening jedrenja planiramo dva natjecateljska plova, nakon čega će biti proglašeni pobjednici u okviru završnog večernjeg događanja. Ovo je velika prilika da se Split pozicionira kao atraktivna svjetska lokacija za organizaciju ovakvih događanja i da naši poduzetnici ostvare globalne kontakte čime im se otvara put prema internacionalizaciji i novim tržišnim prilikama.

U slučaju lošeg vremena i kiše osiguran je alternativni zatvoreni prostor, ali nam je ipak želja da nas vrijeme posluži i da ovaj javan događaj bude dostupan svima koji u srijedu u 12 odluče doći na Rivu i vidjeti što nam nosi tehnološka budućnost.
hr Mon May 20 2019 12:31:35 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c0254f70e4938862e8b460a/80
Foto: PIXABAY

Evo kako će Googleova odluka utjecati na korisnike Huaweia u Hrvatskoj

Odluku Googlea neki mediji nazivaju smrtnom presudom za Huaweijeve telefone na tržištima izvan Kine – aktualni telefoni možda se neće moći nadograditi na novu verziju Androida, a novi neće imati pristup Gmailu, YouTubeu, Play Storeu…

Nakon što je Trump stavio Huawei na crnu listu kompanija koje ne mogu kupovati američku tehnologiju, iz Googlea su objavili da će poštovati tu odluku, što znači prekid poslovanja s Huaweijem. Ta je vijest sinoć poput bombe odjeknula svjetskim medijima te su je neki nazvali smrtnom presudom za Huaweijeve telefone na tržištima izvan Kine i njihove ambicije vezane za preuzimanje vodećeg mjesta na tržištu pametnih telefona. Huaweijevi telefoni ionako nisu dostupni u SAD-u, dok se u Kini koristi drukčija verzija Androida, tako da na lokalnom tržištu Googleova odluka neće imati veliki utjecaj.

Što se mijenja za postojeće korisnike Huaweijevih telefona?

Prvo, treba napomenuti kako još sve konkretne informacije nisu poznate i nadamo se kako će iz Googlea u budućnosti objaviti što točno mogu očekivati vlasnici aktualnih modela Huaweijevih telefona. Prema onome što su iz Googlea komentirali za Reuters, svima koji su već kupili Huaweijeve telefone i dalje će biti dostupna trgovina aplikacija Google Play te Google Play Protect, no pitanje je što će biti s novim verzijama Androida. Google je nedavno najavio novu verziju svog mobilnog operativnog sustava Android Q te, kako sada stvari stoje, ta verzija neće biti dostupna za Huaweijeve telefone. Dakle, dok će se moći koristiti sve aplikacije kao i do sada, nove opcije koje dolaze s novim verzijama najvjerojatnije neće biti dostupne vlasnicima aktualnih modela Huaweijevih telefona.

No najgora posljedica ove odluke odnosi se na buduće Huaweijeve telefone na kojima neće biti dostupne najpopularnije Googleove aplikacije poput Gmaila, YouTubea i Play Storea, odnosno korisnicima neće biti dostupne brojne aplikacije za njihove telefone. Naravno, ne treba ni napominjati koliko bi to bio udarac za Huawei te možemo očekivati da će se nesigurnost zbog cijele situacije s Huaweijem i Androidom odraziti i na prodaju telefona.

Zanimljivo, podsjetimo da su prije 4 godine Google i Huawei bili partneri na razvoju hardvera te je za razvoj Googleova telefona Nexus 6P bila zadužena upravo kineska kompanija.

Huawei se pripremao za ovakav scenarij

Google nije jedina tehnološka kompanija koja prekida suradnju s Huaweijem te su isto najavili Intel i Qualcomm, koji odmah prekidaju s isporukama komponenata Kinezima. Iako su najpoznatiji po mrežnoj opremi i pametnim telefonima, Huawei proizvodi i prijenosna računala u kojima koristi Intelove procesore, a pitanje koje treba postaviti jest i što će Microsoft napraviti jer računala rade na Windowsima te vjerojatno možemo očekivati odluku sličnu Googleovoj.

Iako je ova odluka sigurno šokirala sve u Huaweiju, Kinezi ipak imaju plan B te su se pripremali za takav scenarij. Prvo, posljednjih mjeseci gomilaju zalihe procesora kako bi, barem na neko vrijeme, mogli nastaviti s proizvodnjom računala, a već godinama pripremaju alternative operativnim sustavima američkih kompanija. Tako imaju spreman operativni sustav za računala koji bi trebao zamijeniti Windowse i mobilni OS kao zamjenu za Android, no pitanje je kako bi korisnici prihvatili te operativne sustave na kojima neće biti dostupan tako velik broj raznovrsnih aplikacija kakve su danas dostupne na Androidu.

Puno je pitanja o budućem odnosu američkih kompanija s Huaweijem te nije poznato jesu li zabrane samo privremene ili dugoročne, no sigurno je da će utjecati na stanje na globalnom mobilnom tržištu. Huaweijevi telefoni poput posljednje generacije serija Mate 20 i P30 među najpoželjnijim su mobilnim uređajima na svijetu, no možemo očekivati da će potražnja za njima pasti jer korisnici sada više nisu sigurni hoće li ih u budućnosti moći nadograditi na novu verziju operativnog sustava. Također, pitanje je hoće li zbog toga korisnici postati oprezniji i prema telefonima drugih kineskih kompanija te kako će utjecati na cijelo mobilno tržište, tj. kojim će se telefonima okrenuti osobe koje su do sada preferirale Huawei i hoće li od toga profitirati Samsung i Apple, piše zimo.hr

hr Mon May 20 2019 10:12:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce25a3129111c77938b456f/80

SHIFT – Powered by ICT Županija okuplja velike igrače – dolaze Google, Ebay, Shopify, Amazon, Xbox i mnogi drugi

IT stručnjaci diljem svijeta odbrojavaju dane do najjače konferencije u Jugoistočnoj Europi

Približava se osmo izdanje Shift konferencije – Powered by ICT Županija koja će na dva dana, 30. i 31. svibnja, Split pretvoriti u središte IT industrije te na jednom mjestu okupiti vodeće svjetske stručnjake iz renomiranih tvrtki kao što su Google, Ebay, Shopify, Amazon, Xbox, Minecraft, Slack i mnoge druge. Očekuje se da će ovogodišnja, najveća IT konferencija na području Jugoistočne Europe, imati čak 1500 sudionika.

Shift konferencija – Powered by ICT Županija već nekoliko godina okuplja IT stručnjake i inovatore iz raznih dijelova svijeta te im pruža odličnu platformu za diskusiju o novim developerskim tehnologijama, tehnikama i trendovima te kvalitetan networking. Pokretač i organizator Shift konferencije, Ivan Burazin, otkrio je da „je veliki broj govornika koji su tijekom posljednjih godina gostovali na konferenciji kasnije pomogao našim tvrtkama da se probiju i uspiju na inozemnim tržištima odnosno da barem dođu do sljedećeg koraka svog poslovanja.“

Sudionici će imati priliku poslušati 25 vrhunskih predavača te sudjelovati na 6 zanimljivih radionica. Jedan od predavača koji se posebno ističe je Boyd Multerer, koji je svima poznat kao kreator  softvera za Xbox One konzole te osnivač ogromne online zajednice Xbox Live koja okuplja milijune igrača diljem svijeta te svake godine ostvari prihode preko milijarde dolara.

Ovogodišnja konferencija ugostit će čak dvije predstavnice iz velikog Googlea, Mugdha Lakani i Mete Atamel, koje su vodeće osobe kojima se programeri obraćaju za pomoć ukoliko imaju problema s Google Cloudom. Također, potrebno je istaknuti gostovanje Yolande Roble, koja dolazi iz vrhunske tvrtke specijalizirane za tehnologiju i programiranje, Red Hat, gdje radi kao glavni softverski inženjer te iza sebe ima 15 godina iskustva. Red Hat je tvrka koja je već neko vrijeme u centru pažnje IT javnosti zbog  činjenice da ju je prošle godine IBM otkupio za nevjerojatnih 34 milijarde dolara.

Veliki interes i aktivaciju posjetitelja svakako će izazvati predavanje Tiffany Tse koja radi na poziciji kao Developer Advocacy Lead za kanadskog kralja e-trgovine Shopify. Osim što kao profesorica predaje interaktivni dizajn, Tiffany se specijalizirala za front end te dizajn usmjeren na korisničko iskustvo i pristupačnost. Njeno predavanje dat će svima uvid u rad i način funkcioniranja e-trgovine te otkriti razne izazove s kojima se developeri svakodnevno susreću. E-trgovinom iz drugačije perspektive pozabavit će se i Front End inženjer iz svima poznate tvrtke eBay, Willian Martins, koji će na svom predavanju izazvati i motivirati sudionike na eksperimentiranje i korištenje raznih trikova u developerskom poslovanju. 

Od spontane ideje za organizaciju prvog Shifta do danas, konferencija je izrasla u neočekivano veliki, ali očito iznimno potreban IT projekt na našim prostorima. Kontinuirani rast konferencije te posjećenost predstavnika nekih od najvećih svjetskih tvrtki samo su jedni od pokazatelja neprocjenjive vrijednosti koju konferencija donosi svim sudionicima. „Iz godine u godine trudimo se biti inovativni i originalni. Osim toga što je konferencija idealna prilika da se dopre do mladih talenata te predstave rješenja ciljanim poslovnim partnerima, ostvareni kontakti na Shiftu-u otvaraju mnoga vrata i upravo je networking razlog velikog interesa posjetitelja.”, zaključio je Ivan Burazin, organizator  Shift-a.

Ove godine, 30. i 31. svibnja  Radisson Blu u Splitu postat će IT centar Jugoistočne Europe. Osim kvalitetnih predavača, zanimljivih predavanja i dobrih prilika za networking, organizator konferencije pobrinuo se i za zabavni dio programa. Cijeli program i ulaznice za konferenciju dostupne su ovdje.

 

hr Mon May 20 2019 09:42:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .