Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ae72c1c2af47fc9968b485d/80

Vlakom od Zračne luke do Splita

U Županijskoj komori Split danas je održan okrugli stol o razvoju željezničke infrastrukture u Splitsko-dalmatinskoj županiji koji su organizirali Hrvatsko društvo željezničkih inženjera, Grad Split, HGK – ŽK Split i HŽ Putnički prijevoz, a pod pokroviteljstvom Splitsko-dalmatinske županije.

Na skupu su sudjelovali državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Tomislav Mihotić, gradonačelnik Splita, Andro Krstulović Opara, potpredsjenica HGK za graditeljstvo, promet i veze, te v.d. predsjednice ŽK Split, Mirjana Čagalj, zamjenik Splitsko-Dalmatinskog župana, Ante Šošić, predsjednica Hrvatskog društva željezničkih inženjera, Danijela Barić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza, Željko Ukić, član Uprave HŽ Infrastrukture, Marko Zdravko Žubrinić, ravnatelj Zračne luke Split, Lukša Novak, ravnatelj Lučke Uprave Split, Vice Mihanović, direktor Prometa, Tomislav Vojnović, te gradonačelnici gradova: Solina, Trogira, Kaštela i Omiša, kao i predstavnici tvrtki Ericsson Nikola Tesla d.d., Končar - Električna vozila d.d., Granova d.o.o. i Geoprojekt d.o.o. te IGH d.d.

U ime domaćina nazočnima se obratila potpredsjenica HGK Mirjana Čagalj, koja se osvrnula na pretvorbu Splita iz prvenstveno tranzitnog grada u atraktivnu turističku destinaciju, jer je broj turista koji su posjetili Split u pet godina porastao za 125%, a u splitsku zračnu luku lani je sletjelo 2.8 milijuna putnika, stoga se gužve i prometni čepovi u gradu i okolici ne javljaju samo tijekom turističke sezone već su svakodnevnica. „Preko 70 godina nije napravljen ni metar pruge, a Solin širina je uz Stobreč drugo najprometnije čvorište u Hrvatskoj. Već 30 godina pričamo o povezivanju zračne luke sa Splitom i krajnje je vrijeme napraviti konkretne poteze po tom pitanju, te krenuti u realizaciju. Ova generacija ima obavezu biti ambiciozna i konkretna“ kazala je M. Čagalj.

Tomislav Mihotić, državni tajnik za infrastrukturu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture istaknuo je da je spora realizacija željzničkog prometa vezana uz financije te sada imamo priliku kroz financijska sredstva iz fondova EU pokrenuti proces realizacije. Nužno je potrebno što brže izraditi studiju koja će prethoditi ovom projektu, te potvrditi da je željznička linija od Trogira do trajektne luke Split neophodna za rasterećenje cestovnog prometa.

Gradonačelnik Splita, Andro Krstulović Opara rekao je da je zamišljena pruga kroz Trogir, Kaštela, Solin i Split motor juga, izlazak gradova iz prometne izolacije i poveznica naših otoka s Europom i svijetom. Naglasio je da se dobrom koordinacijom i političkim konsenzusom moramo okrenuti rješavanju prometne situacije koja je trenutno neodrživa.

U sljedećem razdoblju se očekuje porast do čak 4 milijuna putnika u Zračnoj luci Split, a to je izazov za postojeće prijevozne sustave koji putnike zračne luke povezuju s trajektnom lukom i središtem grada Splita. Jedino učinkovito dugoročno rješenje je razvoj sustava brze gradske željeznice te izgradnja nove pruge do zračne luke.




Na okruglom stolu zaključeno je kako prijevozni sustav aglomeracije Splita, koji uz Split uključuje gradove Solin, Kaštela i Trogir, treba podići na višu kvalitativnu razinu unapređenjem integriranog prijevoza te modernizacijom i izgradnjom stajališta, čiju će okosnicu činiti brza gradska željeznica. Također, u Kopilici je potrebno izgraditi intermodalni terminal, odnosno zajedničko stajalište za autobusni i željeznički prijevoz. Sudionici su zaključili kako bi Split trebao postati prvi grad u RH u kojem će zračna luka s centrom grada biti povezana željeznicom.

U cilju realizacije navedenih projekata i poboljšanja mobilnosti građana, u sklopu okruglog stola potpisan je Sporazum o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju željezničkog prometa i unaprjeđenju integriranog prijevoza putnika na području Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije. Sporazum su potpisali predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, HŽ Infrastrukture, HŽ Putničkog prijevoza, Splitsko-dalmatinske županije, gradova Split, Trogir, Kaštela, Solin i Omiš, Prometa d.o.o. Split, Zračne luke Split, Lučke uprave Split i Hrvatske gospodarske komore.

hr Mon Apr 30 2018 17:04:25 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c3f7e7a0e4938977e8b4568/80

Županija osigurala šest novih vozila Zavodu za hitnu medicinu

Ključeve šest novih vozila hitne medicinske pomoći predao je danas župan Boban ravnatelju Zavoda za hitnu medicinu Splitsko-dalmatinske županije dr. Leu Luetiću.

Vozila ukupne vrijednosti gotovo 3,3 milijuna kuna osigurala je Splitsko dalmatinska županija iz decentraliziranih sredstava, a sama vozila dodijelit će se ispostavama Hvar, Imotski, Sinj i Split.

- Šest novih vozila Zavodu za hitnu medicinu je svakako primarno sredstvo za rad kako bi se zadovoljili svi standardi koji su zakonom propisani. Vjerujem da ćemo na ovaj način dodatno pripomoći svima onima kojima je potrebna brza i hitna intervencija. Ovime postižemo zavidnu razinu opremljenosti voznog parka Zavoda za hitnu medicinu. Koristim priliku zahvaliti ravnatelju i cijelom timu ljudi koji rade u Zavodu, jer u proteklom periodu gotovo da i nismo imali pritužbi na njihov rad, funkcioniranje i brzinu intervencije." kazao je župan Blaženko Boban.

Ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu SDŽ Leo Luetić izjavio je: "Izrazito sam zadovoljan voznim parkom Zavoda za hitnu medicinu. Prosječna starost naših vozila je između dvije i tri godine, što je među najboljim prosjekom u Republici Hrvatskoj. U ovom trenutku imamo oko 40 vozila za hitnu medicinu, što je dovoljan broj za pokriti ispostave u Splitsko dalmatinskoj županiji."

hr Wed Jan 16 2019 19:57:31 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5903040bb47398b6558b47df/80

Grmoja optužio Plenkovića da je nasrnuo na njega, Vlada ga demantira: Premijer je napravio dva do tri koraka prema zastupniku...

Iz Vlade su u srijedu demantirali tvrdnje Mostova zastupnika Nikole Grmoje da se premijer Andrej Plenković za vrijeme stanke u Hrvatskom saboru 'htio obračunati' s njim, nakon što je on optužio hrvatsku Vladu da radi u interesu Srbije.

Kako pojašnjavaju iz Vlade RH, Grmoja je tvrdio da potpredsjednica Vlade RH i ministrica vanjskih i europskih poslova Marija Pejčinović Burić i premijer Plenković rade u interesu Srbije, što u Vladi smatraju nedopustivim navodima.

Iz Vlade pojašnjavaju kako je premijer Plenković napravio dva do tri koraka prema zastupniku, kako bi ga pitao na koga je točno mislio kada je govorio da 'netko radi za interese Srbije' te na koga je mislio kada je govorio 'anemični'.

- A što sam doživio ovdje kao zastupnik u Hrvatskom saboru, da se premijer ide sa mnom fizički obračunati", rekao je Grmoja, zamjerivši predsjedniku Sabora Gordanu Jandrokoviću što na to nije reagirao. 

Jandroković je potom ipak reagirao i to tako da je Grmoji udijelio i drugu opomenu kojom mu je oduzeto pravo govora. 

Sukob o kojem Grmoja govori nije se vidio u televizijskom prijenosu jer se dogodio u vrijeme stanke.

Grmoja je novinarima rekao da se Plenković s njim krenuo obračunati tijekom stanke, nakon što je Josip Borić dobacio zastupnici Ines Strenja Linić što je ona učinila za Hrvatsku.

- Ja sam rekao - 'što si ti učinio budući da je kolegica bila u ratu, a ti i tvoj anemični niste rata vidjeli'. U tom trenutku je Plenković krenuo u fizički obračun sa mnom, uskočio je niz kolega, ja sam se odmaknuo i nakon toga su ga Bulj, Pupovac jedva zaustavili", rekao je Grmoja.

- Krenuo se obračunati sa mnom, krenuo je prema meni i oni su ga jako teško zaustavili, ne znam bi li me udario, ali želio je doći do mene iznerviran, a ne znam što bi bilo da je došao do mene", ispričao je Grmoja novinarima. 

hr Wed Jan 16 2019 19:02:02 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/53dc8a471899428c2500015f/80

Uskoro izlazi nova, moderna Biblija: 'Želimo da bude razumljiva mladima'

Starinski, uzvišeni jezik pun arhaizama zamijenit će standardni, suvremeni hrvatski jezik

- I odmah ga duh nagna u pustinju, i bijaše u pustinji četrdeset dana, gdje ga je iskušavao Sotona, bijaše sa zvjerima, a anđeli mu služahu.

Duh ga je odmah nagnao u pustinju. U pustinji, gdje ga je napastovao Đavao, proveo je četrdeset dana. Ondje je boravio s divljim zvijerima, a služili su mu anđeli."

Razumljivije i ljudskije. To je misija ljudi koji Sveto pismo žele modernizirati i učiniti ga pristupačnijem običnom čitatelju.

Starinski, uzvišeni jezik pun arhaizama zamijenit će standardni, suvremeni hrvatski jezik.

- To nije kolokvijalni jezik, to nije jezik ulice, već standardni jezik koji se koristi u medijima, književnosti i drugdje", kaže Damir Lipovšek, izvršni direktor Hrvatskog biblijskog društva.

- Ako neko arhaiziranje nije potrebno, ne treba ga biti i neće ga biti", kaže Boris Beck, vanjski suradnik Hrvatskog biblijskog društva.

Kad završi prijevod, Duh sveti postat će Sveti duh, Sin Božji postat će jednostavnije - Božji sin, a Jahve - Gospodin.

- Vjerojatno neće biti jaganjac božji, već janje božje, ali mislim da je to razumljivo jer jagnje ne pripada našem jeziku jednostavno", kaže Lipovšek.

Tim od oko 25 ljudi prevodi s izvornih jezika, hebrejskog, aramejskog i grčkog, temeljito i polako, pa zato to traje već gotovo 20 godina.

- Problemi su u tome što mi čitamo Bibliju automatski jer znamo taj tekst i prvi impuls da se prevodi onako kako bi se uvijek prevodilo. Ali ako stanemo nad svakim retkom i upitamo se što tu piše i treba li se uvijek tako pisati, onda posao postaje malo sporiji", kaže Beck.

U hrvatskoj postoji 11 prijevoda Biblije. U svijetu nebrojeno mnogo, koje se razlikuju po mnogočemu, jeziku, stilu, svemu - osim po poruci koju prenose. Ne biste vjerovali, ali švedska moderna verzija Biblije izgleda poput časopisa koji čitate dok čekate kod frizera. Postoji i bajkersku bibliju. Sve kako bi bila čim dostupnija pojedinim grupama.

Boris je svećenik koji Bibliju svakodnevno čita i svakodnevno tumači vjernicima. I pozdravlja prijevod koji će njima postati razumljiviji, ali kaže kako stare verzije, koje su danas aktualne, neće posve izgubiti svoje mjesto.

- Naravno, ono što moramo naglasiti je da taj novi prijevod neće biti čitan na svetim misama. To je nešto što će biti kao pomoć ljudima. Ono što je na svetim misama će i dalje ostati takvo, ali ovo je dobro da ljudi proučavaju sveto pismo i da se druže s njim jer to uvijek ostaje živa božja riječ", kaže Boris Jozić, povjerenik za vjernike laike Zagrebačke nadbiskupije.

Sa svojim mladim kolegama pokrenuo je i YouTube kanal Pod smokvom jer žele do mladih doprijeti i putem medija koje oni doista koriste.

A što se tiče ukoričenog novog prijevoda Biblije, njeno dovršavanje se nakon gotovo 20 godina polako nazire, piše vijesti.hr

hr Wed Jan 16 2019 16:09:28 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c3f43b30e4938ee7b8b461b/80

Ispad ministra Krstičevića u Saboru: Donijeli mu makete aviona pa ih u bijesu bacio na pod

Damir Krstičević burno je reagirao na poklonjene mu makete američkog aviona


- Dođe ti netko bez ikakva poštivanja, da meni stavi tu maketu. Je li se to trebalo dogoditi? Morate razumjeti, ja sam ratnik. Tražim od svojih ljudi najbolje. U ovom procesu Hrvatska je sve učinila. Ova Vlada. Mnogi ne žele uspjeh ovoga projekta. Lako je sad kritizirati sa strane. Vidite što se radi. Vidite koja se kampanja vodi. Cijelo sam vrijeme šutio. I ja sam čovjek. Nije legitimno da mi donosi maketu. To je poniženje, to nije sportski. Tako se ne radi s vojnikom. Ja to njemu ne bih nikad napravio", opravdao je svoj ispad u Saboru ministar obrane.

Maketu je dobio i premijer Plenković, no premijer je ostao miran, a svojeg je ministra u Saboru morao i smirivati.

hr Wed Jan 16 2019 15:46:23 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .