Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5898ff84b473983a218b4599/80

Razbijen mit: Hrvati ipak piju manje od europskog prosjeka, pogodite koje piće je na prvom mjestu

Prema rezultatima nedavno objavljenog europskog istraživanja o konzumiranju alkohola, Hrvati piju ispod europskog prosjeka, čime je razbijen mit o Hrvatima kao natprosječnim ljubiteljima 'dobre kapljice'
Hrvatska pripada skupini zemalja koje u alkoholu uživaju manje od europskog prosjeka, sudeći prema istraživanju koje je objavljeno u sklopu zajedničke akcije za smanjenje štete povezane s alkoholom (RARHA) koju čine 28 zemalja članica EU te IslandaNorveške i Švicarske, a koju koordinira portugalska institucija SEAS, piše tportal.

Istraživanje je pokazalo kako je 78,1 posto ispitanika u Hrvatskoj izjavilo da je pilo alkoholna pića u posljednjih godinu dana, od toga 85,3 posto muškaraca te 71 posto žena.

Prema dobi, u alkoholu je uživalo 85 posto ispitanika od 18 do 34 godine, 76,7 posto u dobi od 35 do 49, a 72,7 posto u dobi starijoj od 50 godina.

Analizirajući učestalost konzumiranja, dnevno alkohol pije 24,3 posto muškaraca, a žena tek 4,1 posto. Tjedno alkohol pije 35,6 posto Hrvata te 16,3 posto Hrvatica, dok na mjesečnoj bazi žene (21 posto) piju više od muškaraca (14,4 posto). Muški ispitanici (10,9 posto) izjavili su kako rijetko piju alkohol, dok je postotak žena koje rijetko piju alkohol 29,5. Hrvata koji su izjavili kako nikada ne piju alkohol je 14,8, a Hrvatica 29,1 posto.

21,9 posto ispitanika u Hrvatskoj izjavilo kako u posljednjih 12 mjeseci nije pilo alkohol, a od toga 13,9 uopće nisu nisu pili alkohol u životu, dok je 8 posto onih koji su pili alkohol, ali ne i u posljednjih 12 mjeseci.

Statistički gledano, u Hrvatskoj je najomiljenije alkoholno piće pivo kojeg je u posljednjih godinu dana pilo 66,2 posto ispitanika, potom vino kojeg je pilo 58,2 posto, dok je u žestokim pićima uživalo 45,4 posto ispitanih.

U kontekstu pijenja alkoholnih pića u posljednjih 12 mjeseci u Hrvatskoj, jednom tjedno i češće u vlastitom domu pilo je 29,7 posto ispitanika, s prijateljima, kolegama i poznanicima 29,5 posto, uz jelo isti postotak, a sa članovima obitelji 25,1 posto.

Najčešći motivi pijenja među onima koji su pili u posljednjih 12 mjeseci u Hrvatskoj su zabava, a onih koji su posljednjih godinu dana apstinirali stoga što je alkohol štetan za zdravlje.   

U RARHA SEAS istraživanju sudjelovalo je 19 zemalja s ukupno 33.237 ispitanika. Hrvatski uzorak bio je 1500 ispitanika u dobi od 18 do 64 godine, a po spolu 49,9 posto muškaraca i 50,1 posto žena.

Odaziv na istraživanje bio je 50,6 posto, a podaci su prikupljeni CAPI metodom putem osobnih intervjua u kućanstvu u razdoblju od 26. svibnja 2015. do 14. lipnja 2015. godine, piše tportal.

hr Thu Jun 22 2017 07:38:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5addeee02af47fe4928b45ae/80

Potpisan ugovor za izgradnju Pelješkog mosta

HGK zainteresirana za posredovanje u približavanju domaće proizvodnje i usluga kineskom partneru

HGK će okupiti hrvatske tvrtke u konzorcij koji će pregovarati s kineskim konzorcijem za dobivanje dijela poslova na gradnji Pelješkog mosta. Komora je zainteresirana posredovanje u približavanju domaće proizvodnje i usluga kineskom partneru. Kontakt sa savjetnicima kineskog veleposlanika već je ostvaren, a u razgovorima je istaknuto kako se radi o trenutno najvećem hrvatskom projektu od iznimnog strateškog značaja za Republiku Hrvatsku koji bi trebao omogućiti bolju i lakšu suradnju hrvatskih i kineskih tvrtki ne samo u građevinskom sektoru“, istaknula je potpredsjednica za graditeljstvo, promet i veze HGK Mirjana Čagalj prilikom potpisivanja ugovora za izgradnju mosta kopno-Pelješac između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation.

O prilici da hrvatske tvrtke dobiju dio podizvođačkog kolača govorio je i premijer Andrej Plenković, dodavši kako je ovo projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena.

"Smatram da vrijeme, nakon što se ugovor potpiše, da se on izvede u roku i da omogući brzu realizaciju ovog projekta u sljedeće tri do četiri godine. Na taj način rješavamo strateški pitanje povezanosti ovog dijela Hrvatske s ostatkom zemlje, dobivamo veliki investicijski projekt, imamo konkretnu vidljivost našeg članstva u EU, a otvaramo i dugoročna vrata suradnje s Kinom", istaknuo je Plenković.

„Današnjim potpisivanjem ugovora započet ćemo s prvom od četiriju faza cestovnog povezivanja samog juga Hrvatske. Most će biti generator regionalnog i lokalnog razvoja te omogućiti teritorijalnu povezanost Hrvatske. Stoga je i EK prepoznao projekt kao strateški te ga podupro u maksimalnom iznosu od 85 posto“, naglasio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Kineski veleposlanik u Hrvatskoj Hu Zhaoming poručio je kako je potpisom ugovora otvoreno novo poglavlje u odnosu Hrvatske i Kine.

„Naši politički odnosi okreću novu stranicu, a projekt pokazuje i političko povjerenje između naših zemalja. Kineska ulaganja u Hrvatsku povećana su više od sto puta, a prošle godine stiglo je i 60 posto više turista. Kineski konzorcij nije slučajno dobio posao izgradnje Pelješkog mosta, većina Hrvata vjeruje kako bi upravo Kina trebala biti najveći gospodarski partner sljedećih deset godina“, kazao je Hu Zhaoming.

Prema dosadašnjim iskustvima s kineskim izvođačima na europskim gradilištima procjenjuje se da bi domaće kompanije mogle isposlovati i do 40 posto udjela u realizaciji projekta vrijednog 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, a HGK će nastojati okupiti što više zainteresiranih tvrtki kako bi se hrvatsko gospodarstvo uključilo u što većem obujmu.


hr Mon Apr 23 2018 16:37:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adde3df2af47fb68d8b46e6/80

Zajedničko promicanje Poljica kao povijesne regije i turističke destinacije

U prigodi blagdana svetog Jure zaštitnika Poljica, gradonačelnik Grada Splita Andro Krstulović Opara primio je danas predsjednika novoosnovanog „Saveza za Poljica“ Antu Mekinića, dopredsjednika dr. sc. Zorana Mihanovića te dr. Ivu Banovića i Vesnu Bulić Baketić.

Oni su s misijom i vizijom svoje Udruge upoznali gradonačelnika, a on je s njima podijelio svoje slaganje kako Poljica, unatoč svojoj političkoj rascijepljenosti, trebaju integrirati po pitanju prepoznatljivosti kao hrvatske povijesne regije. Pritom je važno istaknuti sve prednosti koje Poljica baštine.

Predsjednik Mekinić rekao je kako Split smatraju glavnim gradom Poljica i prozorom u svijet, jer su ga izgradili i čuvali, na što je gradonačelnik dodao kako Poljica nisu samo zaleđe Splita već i budućnost razvoja cijele ove regije.

„Savez za Poljica“ udruga je građana sa sjedištem u Poljicima čija je zadaća objedinjavanje povijesne regije povezivanjem postojećih povijesno-kulturnih sadržaja i prirodnih resursa u cilju revitalizacije, gospodarskog razvoja i demografske obnove. To bi rezultiralo brendiranjem Poljica kao suvremene hrvatske povijesne regije i jedinstvene turističke destinacije.

U sadržajnom razgovoru s gradonačelnikom predstavnici Udruge prošli su brojne teme koje daju za pravo očekivati da se za hrvatsku povijesnu regiju poznatiju kako Poljica očekuju novi dani. Jedan od prvih koraka je uspostava svojevrsnog Kulturno-informativnog centra Poljica u Splitu gdje bi na jednom mjestu bile dostupne sve povijesno-tradicijske informacije, robe i usluge s područja nekoć slavne Poljičke knežije.

hr Mon Apr 23 2018 15:48:41 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5addb1a02af47f46928b45ad/80
Foto: dnevnik.hr

Država je pripremila 12 milijuna kuna poticaja za kupovinu električnog automobila

Jedan od koraka prema očuvanju okoliša jest smanjenje štetnih ispušnih plinova iz vozila. U skladu s tim, država je pripremila 12 milijuna kuna poticaja za sve koji žele kupiti električno vozilo. Subvencionira se sve od automobila do bicikala, a poticaji su dostupni od srijede.

Država je pripremila novih 12 milijuna kuna za sufinanciranje električnih automobila s najviše 80 tisuća kuna, plug-in hibrida, koji se pune na struju, a mogu trošiti i gorivo, s 40 tisuća kuna, električnih skutera i motocikala s 20 tisuća kuna te električnih bicikala s 5 tisuća kuna, piše dnevnik.hr.

- Naravno da je potrebno ići u tome smjeru i svjetska automobilska industrija ide u tome smjeru. Najmanje što možemo učiniti jest dati jedan dodatni impuls - rekao je ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić.

No država još treba riješiti pitanje električnih punionica. Trenutačno ih je u Hrvatskoj 200-tinjak. Najviše na području Zagreba, najmanje prema Slavoniji i Dalmaciji. Problem mogu biti i česta stajanja. Primjerice, na putu od Zagreba do Splita, s prosječnim električnim automobilom čiji je doseg 130 kilometara, na punjenje ćete morati stati najmanje dva puta.

- Mi smo svjesni toga da je potrebno izgraditi još značajan broj punionica, one moraju biti pokrivene zemljopisno i po pojedinim prometnim pravcima. Međutim, u ovom trenutku postoje i automobili koji se pune za 300 kilometara - govori Dubravko Ponoš iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

No automobili s takvim dosegom prilično su skupi, cijena im se penje i do 300 tisuća kuna. Ipak, diljem Hrvatske punjenje je na javnim punionicama potpuno besplatno.

Uštede s električnim automobilima

Ako ćete automobili puniti na javnim punionicama, to je besplatno. Ako se ipak odlučite puniti ga svake večeri kao što kod kuće punite mobitel, za jedno prosječno punjenje potrošit ćete otprilike 7 kuna, što je dovoljno da prijeđete sto kilometara, a u usporedbi s tim, za 100 prijeđenih kilometara trebate 70 kuna goriva.

Svi koji žele do državnih potpora od srijede se mogu javiti Fondu za zaštitu okoliša. Nužno je dostaviti im ponudu za električno vozilo koju ste dobili u autokući, koji oni provjere i sukladno tomu vam odobre poticaje ili ne.

Dodjela sredstava ide po modelu tko prvi, njegovo.



hr Mon Apr 23 2018 12:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5addaf7c2af47f658c8b4718/80
Foto: HINA

U Dubrovniku potpisan ugovor o izgradnji Pelješkog mosta

Predstavnici Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation potpisali su u ponedjeljak ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a).
Ugovor su potpisali predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i opunomoćeni predstavnik konzorcija/zajednice ponuditelja Zhang Xiaoyuan, piše index.hr.

"Jedan od građevinskih pothvata koji će obilježiti našu generaciju"

Premijer Andrej Plenković izjavio je uoči potpisivanja tog ugovora da je Pelješki most projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena. 

- Smatram da vrijeme koje je pred nama, nakon što se ugovor potpiše, da se on izvede u roku i da omogući brzu realizaciju ovog projekta u sljedeće tri do četiri godine. Na taj način rješavamo strateški pitanje povezanosti ovog dijela Hrvatske s ostatkom zemlje, dobivamo veliki investicijski projekt, imamo konkretnu vidljivost našeg članstva u EU, a otvaramo dugoročna vrata suradnje s Kinom - istaknuo je premijer.  

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić ocijenio je da je Pelješki most "jedan je od građevinskih pothvata koji će obilježiti našu generaciju". 

- Došli smo do trenutka kad je ostvarenje ideje o povezivanju hrvatskog juga čvrstom vezom potpuno izvjesno - istaknuo je, dodavši da je potpisivanjem ugovora za izgradnju mosta kopno - Pelješac okončan jedan od najvrjednijih i najsloženijih postupaka ugovaranja projekta koji su Hrvatske ceste dosad imale.

"To je najvažniji geostrateški, povijesni hrvatski projekt"

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić rekao je da potpisom ugovora kreće realizacija projekta povezivanja dvaju odvojenih dijelova EU i Hrvatske Pelješkim mostom, čvrstom vezom koja će spojiti Hrvatsku u jednu cjelinu. 

- To je najvažniji geostrateški, povijesni hrvatski projekt - kazao je, dodavši da će taj projekt, osim prometnog povezivanja, dati snažan poticaja gospodarskom razvoju cijele županije, a posebice Pelješca, Korčule, Mljeta i Lastova.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je kako je Pelješki most prva od četiri faze projekta  "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" te kako se nada da će cijeli projekt biti gotovo do 2022. godine. Po njegovim riječima, Hrvatske ceste već su raspisale natječaj za 480 milijuna kuna vrijednu drugu fazu, a do kraja godine ići će natječaj i za treću i četvrtu fazu.

Škorić je ujedno s predsjednikom Uprave Instituta IGH Oliverom Kumrićem potpisao i ugovor o stručnom nadzoru nad izvođenjem radova na izgradnji mosta, a vrijednost tog ugovora je 49,4 milijuna kuna (bez PDV-a). 

Ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura


Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra i visok 55 metara, imat će četiri prometna traka, a njegova će gradnja trajati 36 mjeseci od početka radova.

Pelješki most prva je od ukupno četiri faze projekta "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" za čije je sufinanciranje Europska komisija, u lipnju prošle godine, odobrila 357 milijuna eura bespovratnih sredstava ili 85 posto prihvatljivih troškova. 

Naime, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, a vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle s 357 milijuna eura.

Europska unija financira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte kao i obilaznicu kod grada Stona dužine 8 kilometara. Isto tako, poboljšat će se postojeća cesta D414. Svi radovi trebali bi završiti do 2022. godine.
hr Mon Apr 23 2018 12:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .