Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/584321f21eea8f0c138b4681/80
Foto: Pixabay

Pamet može uništiti posao: Pametni ljudi su loši poduzetnici?

Možda mislite da su pamet, talent i motivacija logične karakteristike koje nekog čine najboljim kandidatom za poduzetništvo, no to nažalost nije uvijek tako
Jedna od značajki koja može naštetiti poslu je pamet. Da, što ste uspješniji i talentiraniji, to vam je teže voditi posao. Možda mislite da su pamet, talent i motivacija logične karakteristike koje nekog čine najboljim kandidatom za poduzetništvo, no to nažalost nije uvijek tako, Piše Carol Roth za Entrepreneur.

Izazov 'bolji sam od svakog u svakom zadatku'

Problem s pametnim ljudima počinje još kod grupnih projekata u školi. Poznavajući pravilo 80/20 (20% ljudi napravi 80% posla), što mislite da se dogodi u grupnim projektima? Najpametniji i najtalentiraniji odluče da će na sebe preuzeti većinu posla jer ne žele riskirati manju ocjenu. Time počinje radni ciklus pametnih ljudi. - prenosi Index.

Rade sve bolje od većine ostalih. Pišu bolje, planiraju bolje i razmišljaju bolje. Bolji su sve dok ne dođe vrijeme za vođenje posla. Onda su u problemima.

Budući da pametna osoba sve pokušava sama jer ne može podnijeti da netko drugi loše obavi posao, ne stiže obaviti sve. Na kraju nema prostora za rast.

Zašto su zabušanti bolji poduzetnici

Zanimljivo je da su neki zabušanti bolji poduzetnici od pametnih ljudi. Zašto? Okružili su se pametnima, koji će obaviti sav posao. Znaju rasporediti i ponekad manipulirati ljudima.

Pametni ste onoliko koliko možete automatizirati

U idealnom slučaju pametni bi ljudi samo talente prenijeli drugima. Ali budući da su toliko naviknuti sve obavljati sami, nemaju vještine automatizacije i podjele poslova. 
Trebaju vam pamet i talent koji ćete rastaviti na sastavne dijelove koje svatko može slijediti.

Prepametni za vlastito dobro

Pametni i talentirani obično vole neobično, komplicirano ili drugačije. Ne vole slijediti KISS princip (Keep It Simple, Stupid – pojednostavi to, budalo), koji je potreban za uspješan posao. Svaki posao koji se čini kompliciran može se podijeliti u korake koji se lako slijede. Radnik na traci ponavlja nekoliko točno određenih radnji, baš kao i kuhar u McDonald's-u, ili blagajnik.

Neki od najuspješnijih poslova na svijetu nisu većinom napučeni pametnim ljudima. Većinom tamo rade prosječni (ponekad i glupi) ljudi. Uspješne kompanije imaju nekoliko pametnih ljudi koji su dovoljno pametni da standardiziraju, automatiziraju i podijele većinu zadataka na način da ih prosječni zaposlenici ne mogu krivo izvesti.

Pamet ili talent vam neće pomoći ako to ne možete iskoristiti da bi shvatili način kako ćete pojednostaviti zadatke i posao učiniti uspješnim. To nije lako jer se kosi sa svime što ste ikad učinili i kako ste naučeni misliti.

Previše za izgubiti

Još jedan problem kod toga da pametni ljudi pokreću posao je da najčešće imaju najviše za izgubiti. Što ste pametniji, to vam je više opcija dostupno. Moći ćete zaraditi puno novca u različitim poljima te u karijeri imate prostora za napredovanje i zarađivanje još više novca.

To znači da kad pokrećete posao imate veći rizik nego netko s manje novca i opcija u karijeri. Zbog većeg rizika treba vam poslovna prilika koja će dovesti do veće nagrade.

S najviše toga za izgubiti, širinom dostupnih opcija i darom za kompleksnije poslove, nemojte se iznenaditi kad osoba iz vaše srednje škole za koju se vjerovalo da će "sigurno uspjeti u životu" završi radeći u uredu, a jedan od prosječnijih učenika uspije u vlastitom poslu, zaključuje Roth za Entrepreneur. Cijeli članak pogledajte ovdje

Facebook komentari

hr Fri Dec 30 2016 19:27:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5414b60f1899421c3700000c/80

Dvadeset godina Harryja Pottera, čarobnjaka koji je djecu vratio čitanju

Prije dva desetljeća, 26. lipnja 1997., u Engleskoj je objavljena knjiga o malom čarobnjaku Harryju Potteru, prva u nizu romana koji će trajno promijeniti dječje čitateljske navike i nepovratno izmijeniti izdavačku industriju.

Nitko tada nije slutio da će "Harry Potter i Kamen mudraca" spisateljice JK Rowling pokrenuti niz od sedam knjiga i osam filmova, gradnju nekoliko tematskih parkova i izroditi kazališnu predstavu koja je bila golemi hit.

I najvažnije, nitko nije slutio da će djecu vratiti čitanju. Serijal knjiga o Harryju Potteru prodan je do danas u 500 milijuna primjeraka na 79 jezika.

Priča je to o sirotom engleskom dječaku koji je ostao bez roditelja i na svoj 11. rođendan saznao da je čarobnjak koji živi u običnom svijetu, među "bezjacima".

Harry potom odlazi u školu čarobnjaštva, Hogwarts, i stvara odanu skupinu prijatelja s kojima će kasnije proživjeti brojne opasne pustolovine.

Mlada samohrana majka Joanne Rowling, koja je živjela od socijalne pomoći, priču o Harryju Potteru razvijala je početkom devedestih godina pišući po edinburškim kafićima dok joj je kći spavala. Izvorni primjerak "Harryja Pottera i Kamena mudraca" napisala je 1995. na staromodnom pisaćem stroju. Knjigu je odbilo tiskati 12 izdavačkih kuća.

Možda bi je odbila i trinaesta, Bloomsbury, da njezin direktor nije svojoj osmogodišnjoj kćeri rekao da pročita prvi odlomak. A ona je, progutavši ga, odmah zatražila ostatak.

Prvo izdanje ostisnuto je u samo tisuću primjeraka. Tko ga ima, mogao bi danas na dražbi zaraditi i do 300.000 kuna.

U idućih 20 godina Harry Potter oborio je gotovo svaki rekord koji se može zamisliti. Najprodavaniji je književni serijal ikad napisan. "Harry Potter i Darovi smrti", sedma i posljednja knjiga, najbrže je prodavanija knjiga u povijesti. U prva 24 sata samo je u Britaniji prodana u 2,65 milijuna primjeraka.

Osam snimljenih filmova na kino blagajnama diljem svijeta uprihodilo je 6,5 milijardi dolara.

JK Rowling je od osobe koja si nije mogla priuštiti fotokopiranje svoga rukopisa postala prva osoba koju je pisanje pretvorilo u milijarderku.

Otočki mediji pišu kako se vrijeme u dječjoj književnosti dijeli na vrijeme prije i poslije Pottera.

Naravno da je i prije Pottera bilo sjajne dječje književnosti i lijepih filmskih i televizijskih adaptacija, ali se s malim čarobnjakom dogodio skok kakva prije nije bilo.

Dječja literatura je uzletjela i još nije stala. Danas, primjerice, čini četvrtinu udjela na britanskom tržištu. Tiskane knjige za djecu izdržale su pritisak digitalnog doba, a njihova je debljina u prosjeku dvostruko veća nego prije. Danas mladi čitatelji imaju bogatstvo izbora, a izdavači se natječu za njihovu naklonost.  

Osim što je spasio čitanje, Harry Potter je s filmskim adaptacijama, kazališnom predstavom i tematskim parkovima nadrastao svoj izvorni medij i ušao u mnoge kutke moderne kulture. Kao i u sličnom primjeru Ratova zvijezda, Potter je  dovoljno popularan da čak i ljudi koji nisu pročitali niti retka ili nisu vidjeli nijednu filmsku scenu, znaju glavne likove i osnovu priče.

Uz to, u jednoj studiji iz 2104. talijanski psiholozi dokazali su da Potter svoje čitatelje čini boljim ljudima. Oni imaju manje predrasuda prema manjinskim skupinama i veću dozu empatije. Baš kao i njihov knjiški junak.

 


Facebook komentari

hr Sun Jun 25 2017 11:18:06 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/594e71bcb9e03e30318b45a5/80

Tri uspješne godine u Splitu

Splićanke vole haljine s potpisom Aleksandre Dojčinović

Dizajnerica Aleksandra Dojčinović trećim je rođendanom svoje splitske trgovine Lei Lou stanovnike grada pod Marjanom i službeno uvela u ljeto, budući da je proslava pala točno na dan kalendarskog početka najtoplijeg godišnjeg doba. Bila je to prilika da se na jednom mjestu okupe brojne Aleksandrine splitske poklonice, ali i povod za predstavljanje nekih Lei Lou noviteta koji će sigurno obilježiti nadolazeće ljeto. Veselu rođendansku proslavu, na koju je uzvanike dovezao Opel, čija je Aleksandra dugogodišnja ambasadorica, Splićani su iskoristili za druženje uz slatke i slane poslastice iz Bokerie, a koliko je Lei Lou važan segment u društvenom životu grada svjedoči i dolazak novog splitskog gradonačelnika Andre Krstulovića Opare u pratnji supruge Daniele, ugledne liječnice besprijekornog stila.

Osim njih, proslavu nisu propustili ni Ana i Joško Čagalj, Nives Ivanković, Anamarija Asanović, Olja Vori, Vjekoslava i Hana Huljić, Danilo Vukčević, Sonja Dvornik, Gabrijela Budimir, Ivica Radan, Sandra Ledenko, Ivana Rajić, Anđela Projić, Oliver Čota, Katica Topčić te mnogi drugi.

 Pažnju je ponajprije plijenila nova, kapsulna, ‘ready to wear’ kolekcija haljina od eterične cvjetne čipke u ljubičastoj i boji lavande, u kombinaciji s akvarelnim printevima na finim tkaninama od kojih su izrađene košulje i romantične suknje s volančićima. No, uz brojne poznate, zvijezde večeri ipak su bile cipele. Novi ljetni modeli donose tako dva modela glamuroznih sandala s perjem, ali pravi su modni bombončić definitivno ružičaste špic natikače s cvjetnom aplikacijom.

Facebook komentari

hr Sat Jun 24 2017 15:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/594e1ef3b9e03e7e318b456b/80
Foto: Fun Park Mirnovec

Prve ulaznice za jedini adrenalinski park u Hrvatskoj u prodaji od 5. srpnja!

Fun Park Mirnovec kraj Biograda na Moru prve posjetitelje planira primiti 15. srpnja

Nakon više od godinu i dva mjeseca radova, koliko je prošlo od polaganja kamena temeljeca, doznajemo kada bi se konačno trebao otvoriti prvi hrvatski tematski park: Fun Park Mirnovec kraj Biograda na Moru prve posjetitelje planira primiti 15. srpnja. - piše Lokalni.hr

- Planirali smo u prodaju pustiti ograničen broj ulaznica za period od 15. do 20.srpnja. Park će u tom periodu raditi smanjenim kapacitetom, a ulaznice će se kretati između 100 i 120 kuna i moći će se kupiti od 5. srpnja isključivo na našem web siteu. Od 20. srpnja počinjemo raditi punim kapacitetom sa cijenom karte od 130 do 190 kuna ovisno o vrsti ulaznice i sezoni – najavljuje direktor Fun Parka Mirnovec Boris Kovaček.

U planu i proširenje

Posjetitelje će u parku dočekati tri tematske cjeline: Gusarski stari grad, Divlji zapad i Svemir s ukupno 24 atrakcije, od kojih će većini posjetitelja vjerojatno najzanimljiviji biti Adria Eye, panormaski kotač visok 30 metara s čijeg će se vrha vidjeti cijeli arhipelag, Tornado i Big Blue rollercoaster.

Dok će najmlađi posjetitelji parka najviše uživati na Divljem Zapadu, u Gusarskom parku zagarantirana je zabava za cijelu obitelj. No, najviše uzbuđenja gosti će doživjeti u Svemiru u kojem se nalazi najviše adrenalinskih atrakcija.

Cijena ulaznica ovisi o dobi posjetitelja, u srcu sezone za odrasle ona iznosi 190 kuna, dok će ulaznica za djecu stajati 100 kuna.

Sam park prostire se na 45.000 kvadrata, odjednom može primiti između pet tisuća i osam tisuća ljudi, a u parku predviđaju kako će godišnje biti ukupno oko 150.000 do 180.000 posjetitelja. Ističu i kako imaju u planu i proširiti ga. Fun Park Mirnovec bit će otvoren od 11 do 23 sata i to od Uskrsa do Nove Godine.

- U predsezoni i postezoni radit ćemo vikendom, a u turističkoj sezoni svaki dan. Iako je sezona glavni dio godine poslovanja parka, pružat ćemo usluge team buildinga, proslava, tematskih partya i ostale zabavne sadržaje kako bismo upotpunili ponudu i poslovali u pred i post sezoni – kaže Kovaček.

Obiteljski projekt

U parku je posao našlo 120 osoba, od čega je 20 stalno zaposlenih, dok je 100 studenata i sezonskih radnika. - S lokalnim vlastima i turističkim zajednicama imamo odličnu suradnju, a zajednički cilj je produženje sezone – kaže Kovaček. Fun Park Mirnovec je inače obiteljski projekt samoborske tvrtke Mirnovec pirotehnika koja je najpoznatija po proizvodnji pirotehnike te filmskih i zabavnih efekata. - piše Lokalni.hr

Facebook komentari

hr Sat Jun 24 2017 10:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/594d5217b9e03e45308b45d7/80
Foto: Facebook

Facebook predstavio novi alat koji će spriječiti krađu profilnih fotografija

Predstavili su dva noviteta koji će spriječiti krađu i iskorištavanje profilnih fotografija

Facebook i dalje ima problema s lažnim profilima na svojoj mreži te je zaista jednostavno ukrasti nečiju fotografiju s Fejsa ili interneta i otvoriti (lažni) profil predstavljajući se kao ta osoba. Krađa i iskorištavanje tuđih profilnih fotografija naročito su rasprostranjeni u Indiji, zbog čega dio žena ne želi stavljati svoje profilne fotografije jer su u strahu da će ih netko zloupotrebljavati. - prenosi zimo.hr

Zuckerberg i ekipa pronašli su rješenje i za taj problem te su predstavili dva noviteta koji će spriječiti krađu i iskorištavanje profilnih fotografija. 

Prva opcija, tzv. čuvar profilne fotografije, onemogućit će druge korisnike ove mreže u preuzimanju, dijeljenju ili slanju profilne fotografije putem Facebookovih poruka. Ovakve zaštićene fotografije imat će plavi okvir kao obavijest da je riječ o fotografiji za koju ne želite da ju drugi skidaju i dijele putem interneta. Također, posljednja verzija Facebookove aplikacije za Android onemogućuje čak i screenshot profilnih fotografija tako da korisnici neće moći "prevariti" ovu opciju i umjesto downloada fotografije, napraviti screenshot.

Druga opcija koju korisnici mogu upotrijebiti kako bi zaštitili svoje fotografije jest korištenje dizajnerskih uzoraka na profilnim slikama – Facebook je omogućio nekoliko različitih uzoraka koji se mogu postaviti na fotografiju, a na ovaj potez odlučili su se na temelju rezultata jednog istraživanja koje je pokazalo da je šansa da će netko iskoristiti vašu profilnu fotografiju 75 posto manja ako na njoj imate nekih dodatnih elemenata. Cijeli članak pogledajte ovdje.

Facebook komentari

hr Fri Jun 23 2017 19:38:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .