Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/586e3a971eea8f48c18b4611/80
Foto: Wikipedia

Mještani Hrvaca najavili prosvjed protiv plinske elektrane na Perući, a načelnik kaže da je iza svega predizborna kampanja

Dinko Bošnjak, načelnik je Hrvaca već šest mandata, a u svibnju planira osvojiti i sedmi mandat. Kaže da Ministarstvo razmatra primjedbe na Studiju utjecaja na okoliš i ako Studija ne bude prihvaćena, neće se nastaviti s projektom
Grupa građana iz Hrvaca na čelu sa Željkom Domazetom, kandidatom za budućeg načelnika Općine, uputili su poziv na prosvjed protiv gradnje plinske elektrane na Perući i bilo kakvog zagađenja okoliša. Najavili su da će se okupiti 21. siječnja u 11 sati na igralištu škole u Hrvacama.

- Vijeće Općine Hrvace na čelu s načelnikom Dinkom Bošnjakom je šest godina u tajnosti pripremalo projekt gradnje plinske elektrane i pomoćnih postrojenja na jezeru Peruća – tvrdi Domazet, a Bošnjak na to odgovara da se "vidi da je počela predizborna kampanja".

- Što se tiče tajnosti, sve je bilo objavljeno u svim medijima, na portalima, izdane su brošure koje su podijeljene na Dan Općine, podijeljene su i po mjesnim odborima, bilo je na televiziji, na radiju. Nema medija gdje to nije bilo objavljivano, a da ne kažem da je odluka Vijeća od 2. lipnja 2015. bila da se to stavi u Prostorni plan. Jedan glas je bio suzdržan, svi drugi vijećnici, i vlast i oporba, su podržali taj projekt, da se ide s pripremom dokumentacije i da se da zeleno svjetlo da se to projektira – kaže Dinko Bošnjak te dodaje kako je riječ o projektu vrijednom milijardu eura. 

- Treba gledati da se ništa ne događa, ne samo u našoj županiji nego u cijeloj Hrvatskoj. Po meni je sve to pozitivno, a sada se stvara neka fama, neke negativne percepcije projekta koji bi možda preporodio cijelu Dalmaciju – smatra Bošnjak.

Domazet u pozivu na prosvjed ističe kako je početkom siječnja ove godine trebala početi priprema terena i početak iskopa.

- Odjednom to isto Općinsko vijeće na čelu s načelnikom na sjednici diže ruke protiv gradnje i izbacuje plinsku elektranu Peruća iz Prostornog plana Općine. Vijećnici na čelu s načelnikom su, kažu, nemoćni te ih pozivamo da iz moralne odgovornosti podnesu ostavke na svoja mjesta i otvore prostor onima koji mogu i žele zaustaviti gradnju plinske elektrane na Perući – navodi Domazet te naglašava kako ovih dana dobivaju i veliku podršku braniteljskih udruga čiji su članovi spremni sudjelovati u prosvjedu.

- Mi smo ovdje napravili čuda Božja. Dovoljno o tome govori činjenica da su me ljudi birali već šest mandata, a on se sada bavi tako niskim udarcima – komentira Bošnjak te dodaje kako je bila javna rasprava o Studiji utjecaja na okoliš.

- Bilo je dosta nejasnoća, bilo je masu primjedbi i to je sada u proceduri. Zato je Vijeće donijelo odluku na zadnjoj sjednici da se ipak ne ide s tim projektom. Zato mi nije jasno čemu prosvjed?! To je sada na Ministarstvu zaštite okoliša, ima sto stranica primjedbi. Ako se ne zadovoljavaju zakonski kriteriji koji su prihvatljivi Općini i ako ta Studija ne prođe, projekt ne ide. Ne vidim u čemu je problem?! – pojašnjava Bošnjak te dodaje da razmišlja da sa suradnicima o ovome porazgovara i s ministrom Dobrovićem.

Najavio je da će se ponovno, sedmi put za redom, kandidirati za načelnika Hrvaca.
- Zato oni mene i napadaju, ali ja vjerujem da ću i ovaj put dobiti potporu ljudi – zaključuje načelnik Hrvaca, dok Domazet tvrdi kako se služi lažima i da ovaj prosvjed nema nikakve veze s predizbornom kampanjom.

- Došao sam ovdje iz Austrije i želim ovdje i ostati, udisati ovaj čisti zrak, a ne kojekakve plinove. Najnovija istina koju Dinko Bošnjak nije rekao je da je bio jučer na sastanku u Vrlici dogovoreno da prebace Prostorni plan pet kilometara i da to uđe u područje Općine Vrlika. Mi nemamo ništa protiv hidroelektrane. Podržavamo je u svakom obliku. Tu su radna mjesta, proizvodi se dovoljno energije, a osim promjene izgleda nema baš nikakav štetni utjecaj na okoliš, ali u fokusu cijele ove priče je plinska elektrana od 450 MW. Svi smo protiv plinske elektrane. Hidroelektrana košta duplo više i u tome je problem, njih hidroelektrana uopće ne zanima - kaže Domazet te dodaje kako se ne želi govoriti o štetnim utjecajima plinske elektrane jer se štite privatni interesi.

- Nedostaci su ispušni plinovi, toplina koja zagrijava jezero. Dinko Bošnjak kroji ovdje sudbinu već 24 godine, a nama su polja zamrla, mi smo pustoš, nama je 2000 ljudi iselilo iz općine, a dođe li ova plinska elektrana ovdje neće ostati nitko. Konačni cilj cijele ove priče je privatni interes koji bi nastavio graditi spalionicu smeća u ovom Bogom danom mjestu - upozorava Domazet.


Facebook komentari

hr Thu Jan 05 2017 13:23:15 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a17cde6b9e03e26098b46b8/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Što je Hrvatima na radnome mjestu doista najvažnije (a nije plaća)?

Agencija MSA Adria iz Zagreba na 411 ispitanika diljem Hrvatske provela je istraživanje što im je najvažnije za motiviranost na radnome mjestu. Donosimo rezultate tog istraživanja.

Tijekom dva dana, 17. i 18. veljače, zagrebačka agencija MSA Adria provela je online anketu na uzorku od 411 građana Hrvatske, reprezentativnom po spolu, obrazovanju i prihodima. Tema je bila - što vas motivira na radnome mjestu?, donosi dnevnik.hr.

Redoslijed motivacijskih faktora možda bi neke mogao i iznenaditi - umjesto dobre plaće, ispitanici su na prvome mjestu istaknuli kako im je važno poštovanje kolega ili nadređenih. To je za 75 posto ispitanih bilo najvažnije. Slijedi sigurnost zaposlenja (74 posto), a dobra, odnosno visoka plaća tek je na trećemu mjestu, sa 72 posto onih koji su to naveli kao važan faktor za motiviranost na poslu.

Hrvatima je važna i samostalnost u radu, pa je tako oko 70 posto anketiranih građana izjavilo da ih samostalan rad, odnosno rad bez kontrole nadređenih izrazito motivira. Među motivirajuće faktore ubrojili su se još i povratna informacija nadređenih o kvaliteti njihova rada te mogućnost daljnjeg obrazovanja i napredovanja.

S druge strane, beneficije poput besplatnog toplog obroka, osiguranog parking mjesta, te korištenje službenog telefona uglavnom nemaju preveliki utjecaj na njihovu motivaciju.

Više od 50 posto ispitanika izjavilo je da besplatni topli obrok nema nikakav značaj za njihovu motiviranost na radnom mjestu, kao ni službeni mobitel (55 posto) niti fleksibilno radno vrijeme (oko 50 posto).

Facebook komentari

hr Tue Feb 20 2018 16:26:34 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8c395d2af47fcc068b45c7/80

Rad arhitekta Ante Kuzmanića i njegovog tima proglašen najboljim na natječaju za uređenje Žnjana

Danas su u Banovini javno otvorene omotnice s imenima nagrađenih autora za Projektni natječaj za izradu stručnih rješenja za područje Žnjanskog platoa te za kontaktne zone Trstenička uvala i Duilovo u Splitu

Javnom otvaranju omotnica s imenima nagrađenih nazočio je Ocjenjivački sud kojemu je predsjednik arhitekt Vjekoslav Ivanišević, a članovi gradonačelnik Andro Krstulović Opara, dipl. ing. arh. Gojko Berlengi, arhitekt Dragan Žuvela i dipl. oec. Mario Šerić, te ostali sudionici Natječaja koji je otvoren 27. studenog 2017. godine.

Na natječaj je stiglo ukupno 12 radova. Svi radovi bili su šifrirani sve do trenutka javnog otvaranja. Najboljim je proglašen rad pod brojem 10 - rad arhitekta Ante Kuzmanića i njegovog tima, broj 12 dobio je drugu, broj 7 treću, broj 9 četvrtu te broj 4 petu nagradu. 

Na početku je Vjekoslav Ivanišević nabrojao kriterije koji su se gledali pri odabiru najboljeg rada.

- Ovaj put nismo išli, i to mi je jako drago, putem razbacivanja ciljeva i nemogućih situacija. Kao da nam je kapnula jedna doza švedske etike i morala prema onome što je zajedništvo nas svih, ali i određena gospodarska mogućnost. Jer intencija je realizirati, a ne stati na pola puta nekog zamišljenog projekta. I tako smo došli do nagrađenih radova.- kazao je Ivanišević.

- Rad broj 10 dobio je jednoglasnu ocjenu da je najbolji za realizaciju.- pojasnio je Ivanišević. 

- Prisutno je, dakle, dominantno zalaganje da se osigura prostor javnog interesa i dobra i da bude svima dostupan. Da se ne rade sportski tereni s ostatkom zelenila, nego da to stvarno bude zelenilo za sve sa dostupnim rekreacijskim sadržajima. Također, problem prometa, gdje nismo dobili rješenje koje bi bilo cjelovito. Čak ni anketne zone nisu dovoljne da se razriješi prometna situacija. Tako da će lakše biti Žnjan urediti u ekonomskom smislu, nego dograditi prometni sustav kakav je planiran GUP-om, da bi taj prostor bio dostupan svima kojima je namijenjen.- kazao je Berlengi. 

- Situaciju sa Žnjanom bih nazvao predstavom u tri čina. Prvi devastacija, drugi sanacija i treći kreacija. Prije godinu i pol dana grad je s tim u vezi imao veliku stigmu u sveukupnoj javnosti. Moramo se ponositi da se u tom roku situacija preokrenula. Provedbom ovog natječaja postajemo primjer ophođenja prema javnim prostorima i to ne samo na lokalno-regionalnoj, nego i na nacionalnoj razini. Ovakva fuzija struke i politike, kada se teren manifestno očistio i uključi struka i da ide ovakvim slijedom je u Hrvatskoj presedan. Nadam se da će u budućnosti ovo postati standard da se ovako artikuliraju javni prostori.- kazao je arhitekt Žuvela.

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara je zahvaljujući svima na suradnji u Ocjenjivačkom sudu istakao kako mu je bilo zadovoljstvo i ponos 12 dana raditi na žiriranju radova. 

- U žiri sam ušao s ambicijom da izbjegnem da budem glas koji će preglasavati, a dogodilo se ono što bi poželio član svakog žirija – da su odluke donesene jednoglasno. To se dogodilo zbog glavnog preduvjeta, odnosno, mi smo omogućili apsolutnu slobodu. Čišćenjem Žnjana, dokidanjem bezvlašća i dovođenjem Žnjana u nultu fazu omogućili smo slobodu, slobodu autorima da bez opterećenja, s punom kreacijom i potpunim povjerenjem pristupe natječaju. To su prepoznali i naši građani i po prvi put, koliko znam, njih čak 6 tisuća je sudjelovalo u anketi kazavši kakav Žnjan žele. Svih 12 autora su uzeli to u obzir. Siguran sam da će, kada za 15-tak dana budemo napraviti izložbu svih radova, građani prepoznati dio sebe u njima. Tako smo prostor učinili demokratičnim i otvorenim, ozelenjenim, javnim i gradskim, podređenim građanima i njihovim željama. Javni prostor, koji je u našem gradu zadnjih 30-tak godina doživio totalnu negaciju dobio je kompenzacijski element, koji je i afirmiran, pogotovo kroz nagrađeni rad. Kuriozitet je i da ne treba mijenjati GUP. Prvi put je i Grad provoditelj natječaja po kriterijima Hrvatske komore arhitekata, koja je Gradu dala licencu za to. Moja uloga i mojih suradnika i naše uprave je da zadržimo dinamiku koju smo najavili. Da ovu godinu iskoristimo da kroz plansku dokumentaciju i Gradsko vijeće, ovaj rad doživi svoju realizaciju za sljedeće ljeto, a ove godine da privremenim rješenjem omogućimo prijelaznu fazu.- kazao je splitski gradonačelnik.

Peta nagrada je rad arhitekata Nene Kezića Emila Šverka sa suradnicima, četvrtu nagradu dobio je rad Tatjane Zahre, treću nagradu dobio je rad Arhitektonskog ureda Porticus, a drugu rad Emur studija.

Prva nagrada iznosi 228.000 kuna, druga 142.500 kn, treća 85.500 kn, četvrta 68.400 kn te peta 45.600 kuna. Sve u neto iznosu.


Facebook komentari

hr Tue Feb 20 2018 16:07:37 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8c24712af47f97068b45f6/80
Foto: Pixabay

Alarmantni podatci: Prošle godine čak 17.614 više umrlih nego rođenih

Po privremenim podacima DZS-a u 2017. godini je srušen negativni rekord iz 2015., kada je negativni prirodni prirast dosegao brojku od -16.050

Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je privremene podatke o prirodnom kretanju stanovništva u Hrvatskoj u 2017., po kojima je lani bilo 17.614 više umrlih nego rođenih, što je rekordni negativni prirodni prirast u posljednjih sedam godina.

Po privremenim podacima DZS-a u 2017. godini je srušen negativni rekord iz 2015., kada je negativni prirodni prirast dosegao brojku od -16.050.  

Izraženo u apsolutnim brojkama lani je rođeno 36.647 djece, dok je umrlo 54.261 stanovnika Hrvatske.

Po negativnom prirodnom prirastu prošle je godine prednjačio siječanj, u kojemu je rođeno 3.232 stanovnika, a umrlo ih čak 6.441.

"Najbolji" mjesec bio je rujan kada je zabilježeno tek 805 više umrlih od rođenih - 3902 prema 3097.

Po alarmantnim podacima Državnog zavoda za statistiku, u zadnjih sedam godina negativni prirodni prirast u Hrvatskoj stalno raste. Tako je 2011. godine iznosio - 9.822 da bi prošle godine dosegao rekordnih -17.614.

U Državnom zavodu za statistiku ističu da su objavljeni podaci o prirodnom kretanju stanovništva za prošlu godinu privremeni, a konačni podaci za 2017. bit će objavljeni u srpnju ove godine.

Facebook komentari

hr Tue Feb 20 2018 14:37:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8c083d2af47fba058b4612/80
Foto: Wikipedija

Šokirana Zadranka: "Vozač autobusa prijetio je da će prditi, a suvozač se hvalio svojom veličinom"

Ponašanje dvojice vozača koje je Zadranka opisala krajnje je neprimjereno i za kućnu atmosferu, a kamoli za radno mjesto.

Zadranka Stanka Vitlov toliko se razočarala u ponašanje Autotransovih vozača da je uputila prigovor i fotodokumentaciju mailom na brojne institucije, ali i društvene mreže i medije, u želji da upozori putnike da, kako je kazala, Autotransom ne putuju ako ne žele biti izvrgnuti uvredama i prijetnjama od strane njihovih vozača i službenog osoblja. A imala je i zašto. - piše Novi list

Ponašanje dvojice vozača koje je Zadranka Stanka Vitlov opisala krajnje je neprimjereno i za kućnu atmosferu, a kamoli za radno mjesto.

- Dana 17. veljače u 10 i 30 sati trebala sam putovati iz Zagreba u Zadar busom Autotransa, registracijskih oznaka RI 783-TV. Dan prije sam na kolodvoru rezervirala sjedalo (6 kn ) i dobila broj 3. Oko 10,15 sati ušla sam u bus, potražila sjedalo broj 3, odmah iza suvozača, i stavila torbicu i jaknu na to sjedalo, odmah iza suvozača.

Istog trenutka me vozač grubim tonom upozorio da se maknem od tamo i da odem iza u kabinu. Nisam imala ništa protiv, mjesta je bilo, ali sam upitala zašto. Odgovor vozača ulazi u anale Autotrans pristojnosti: 'Zato jer ja mogu prdnuti, pa to vama može smrditi, a možete prisluškivati moje privatne razgovore'.

Zapanjena, pokupila sam stvari, maknula se tri reda niže, a dok sam ustajala u mom neposrednom prisustvu vozač je rekao suvozaču: 'to su one babe koje nisu dobile jednu stvar, pa se sad iživljavaju. Ali, ja sam sad iznerviran, ne mogu i neću voziti, vozit ću vam osmice po cesti i sad izvlačim karticu. Ni ja, niti moj suvozač vas neće voziti'. Na to je stvarno izvukao karticu iz volana i napustio bus. Dok sam razmišljala hoće li me možda i na silu izbaciti (mladi momak, a ja imam 65 godina) te da li da zovem policiju, on se vratio i krenuo.

Suvozač je pri sakupljanju karata dao i neke reklamne letke, a na moje pitanje ima li na njima kontakt telefon firme odgovorio da ima tu njegova veličina cipela i još jedne druge stvari.

Nemajući povjerenja u ovu i ovakvu firmu za suvisao odgovor i traženu ispriku i sankcije, ovo upućujem na sve medije i Ministarstvo prometa i tražim da se ovakvog prijevoznika i osoblje makne s ceste – stoji u obraćanju putnice Stanke Vitlov.

Autotrans najavio ispriku putnici i sankcije vozačima 

Iako je razočarana putnica kazala da je uputila reklamaciju i upravi ovoga prijevoznika i iskazala nepovjerenje da će bilo tko "iz te i takve tvrtke reagirati", uprava Autotransa joj se ipak javila. Na upit Novog lista, iz uprave ovog prijevoznika poručili su da su u kontaktu sa Stankom Vitlov i da će učiniti sve da joj se ispričaju, da joj nadoknade štetu, te da vozače sankcioniraju.

– Istražit ćemo cijeli slučaj, još ćemo sutra detaljnije porazgovarati s ovom gospođom, kazali su nam jučer u upravi Autotransa i dodali da u njihovoj tvrtki radi 1.200 zaposlenika te da je ponekad teško kontrolirati svačiji pojedinačni vokabular i ponašanje, ali da im u tome, nažalost, ali i na sreću, mogu pomoći putnici.

– Izuzetno nam je neugodno da se ovo dogodilo, svima je jasno da nam ovakvo nešto nikad ne bi moglo biti u interesu; ovakav način komunikacije i ponašanja naših djelatnika je i više nego prihvatljiv. Budući da nam je gospođa priložila dokumentaciju, znamo identitet obojice vozača i oni će biti sankcionirani, i to sasvim sigurno adekvatno. Zbog nas i naše tvrtke, ali prvenstveno zbog naših putnika kojima uvijek izlazimo u susret i razmatramo sve njihove reklamacije. - poručuju iz Autotransa. - piše Novi list

Facebook komentari

hr Tue Feb 20 2018 12:36:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .