Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf304b50e4938961b8b45ed/80
Foto: Thinkstock

Osteoporoza: mogu li probiotici zaštititi zdravlje kostiju?

Osteoporoza pretežno utječe na starije osobe, ali gubitak koštane srži može početi već u dobi od 40 godina

Kost se sastoji od živog tkiva koje se neprekidno slama i preoblikuje u novu kost. Ovaj proces je učinkovitiji kada smo mlađi. Oko tridesete, tijelo zaustavlja povećanje koštane mase. S vremenom to može dovesti do osteoporoze. Kosti postupno postaju tanje, što može dovesti do lomova - čak i od jednostavnog pada.

Starije žene imaju veći rizik od razvoja bolesti, ali osteoporoza može utjecati i na muškarce. Drugi čimbenici rizika mogu uključivati lom kosti nakon 50 godina, rani ulazak u menopauzu, pušenje i obiteljsku povijest osteoporoze.

Prijelom može imati ozbiljne posljedice; na primjer, tijekom prve godine nakon frakture kuka, stopa smrtnosti je 24-30 posto zbog rizika od komplikacija. Osteoporoza postaje sve više problem starije dobi, a žene su sklone brzo izgubiti koštanu masu tijekom menopauze. Bez obzira na to, do vremena kada uđemo u 70. godine, i muškarci i žene gube koštanu masu približno istom brzinom.

Dostupni su lijekovi koji mogu pomoći u liječenju osteoporoze, ali sprečavanje ili usporavanje početnog gubitka bi bio golem napredak.

Sprječavanje osteoporoze?

Nedavna studija, objavljena u časopisu Immunity, testirala je sposobnost probiotika da pojačaju rast kostiju. Istraživači, na čelu s Robertom Pacificiom sa Sveučilišta Emory, radili su testove na ženkama miševa. Znanstvenici su im oralno davali dodatak prehrani Lactobacillus rhamnosus GG tijekom 4 tjedna.

Tim je otkrio da je probiotik stimulirao rast crijevnih bakterija koje proizvode metabolit koji se naziva butirat. Butirat potiče T stanice u koštanoj srži da rade protein Wnt10b, koji je od vitalnog značaja za rast kostiju.

"Bili smo iznenađeni snagom mikrobioma crijeva u regulaciji kosti i složenosti mehanizma djelovanja probiotika", reko je Roberto Pacifici. Objasnio je kako su probiotici pomalo kontroverzni, tvrdeći: "Budući da je njihov mehanizam djelovanja u kostima nepoznat, smatraju se nekom alternativnom opcijom".

Međutim, istraživanje pokazuje da mogu pozitivno utjecati na strukturu kostiju. Pacifici također vjeruje da bi broj bakterija sadržanih u probioticima mogao biti jednako važan kao i probiotik koji se koristi, ali potrebno je više istraživanja kako bi se to potvrdilo.

Važno je napomenuti da je ova studija provedena na miševima, a ne ljudima. Autori kažu da postoji velika potreba za nastavkom istraživanja kako bi vidjeli mogu li probiotici pomoći i ljudima, piše zivotistil.hr


hr Mon Nov 19 2018 19:45:55 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c18e4ce0e493899538b45a1/80
Foto: Ivan Gudić

Bubabu Design s novom modno-kazališnom pričom i Anom Gruicom Uglešić u glavnoj ulozi savršeno prikazuju splitski duh

„Bubabu Božić u teatru“, naziv je nove modne kampanje dizajnerice Gorane Milaković, a u glavnoj ulozi modela našla se prekrasna splitska glumica Ana Gruica Uglešić

Za sve ljubitelje mode i neobičnih zimskih odjevnih predmeta koji plijene pažnju, nova kolekcija brenda Bubabu Design, odličan je spoj ženstvenosti i pozitivne „pomaknutosti“. Elegantna, potpuno drugačija, odvažna kolekcija koja jednostavno „miriše“ na blagdane i dobru zabavu. Ovih praznika, moguće je izgledati jako stilizirano i kreativno, a Bubabu Design je čisti dokaz za to.

Kampanja je snimljena u Gradskom Kazalištu Mladih u Splitu, koje je rado otvorilo svoja vrata ovakvoj kazališno – umjetničkoj priči, a u glavnoj ulozi modela našla se prekrasna, temperamentna, splitska glumica Ana Gruica Uglešić, tako da ne čudi naziv same kampanje, pod nazivom „Bubabu Božić u teatru“. Talentirana i svestrana splitska dizajnerica Gorana Milaković, na ovaj način je htjela prikazati splitski duh uz pomoć ujedinjene ženske snage koja odiše čitavom kampanjom.

Ovo nije samo još jedna u nizu kolekcija i kampanja, već priča o jednoj glumici ispričana kroz glamurozne kreacije za sve žene koje ne žele proći nezamijećeno. Boje koje prevladavaju su klasična i bezvremenska crna, blagdanska i uvijek ženstvena crvena i srebrna, za one odvažnije dame koje znaju što žele. Krzno i novogodišnje neizostavne šljokice, također su dio ove modne poslastice. Ujedno, ovo je i prva božićna kolekcija brenda Bubabu, a dizajnerica i glumica povjerile su se u ruke fotografa Ivana Gudića, s kojim obje dugo i lijepo surađuju.

hr Tue Dec 18 2018 13:15:43 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b8bb852cb557a27508b565e/80
Foto: PIXABAY

Deset namirnica bogatih proteinima za zdravo mršavljenje

Hrana bogata bjelančevinama ima mnogo prednosti, uključujući izgradnju mišića, gubitak težine i osjećaj sitosti nakon jela
Iako puno proteina može biti korisno, uravnotežena prehrana je jako bitna ako želimo ostati zdravi. Jedenje namirnica koje su bogate bjelančevinamamože nam pomoći u mršavljenju jer se, zbog osjećaja sitosti, manje prejedamo. Prehrana bogata proteinima pomaže i u izgradnji mišića u kombinaciji s vježbom. Snažni mišići pomažu da tijekom dana sagorimo više kalorija, što također može pomoći kod gubitka težine, piše Život i stil.

Ovo je 10 namirnica bogatih proteinima za zdravo mršavljenje:

1. Crni grah
Može se pripremiti na razne načine, što ga čini odličnim sastojkom.

2. Kukuruz
Sadrži i dosta  vlakana i minerala, uključujući kalcij.

3. Losos
Losos se smatra masnom ribom, što znači da je pun omega-3 masnih kiselina. Odličan je izvor bjelančevina.

4. Krumpir
Dobar je izvor hranjivih tvari, uključujući proteine. Jedan krumpir srednje veliičine s kožom sadrži nešto više od 4 grama proteina. Pazite na dodatke pri pripremi krumpira jer oni mogu povećati broj kalorija.

5. Brokula
Uz proteine, sadrži niz hranjivih tvari poput folata i kalija. 

6. Cvjetača
Cvjetača ima puno proteina i vrlo malo kalorija pa je odličan izvor.

7. Jaja
Jaja su izvrstan izvor bjelančevina i zdravih masti. Različite studije pokazale su da jaja mogu pomoći ljudima da se osjećaju zadovoljnije i zaustaviti prejedanje. 

8. Pileća prsa
Većina  kalorija dolazi izravno od proteina kada se poslužuje bez kože. Pileća prsa bez kože od 136 grama imaju oko 26 grama proteina.

9. Tuna
Tuna je izvrstan i široko dostupan izvor proteina koji također ima nisku razinu kalorija. Dodajte tunu salatama i sendvičima, ali također pazite na priloge, poput majoneze koji dodaju neželjene kalorije.

10. Tempeh
Tempeh je popularan izvor proteina za vegetarijance i vegane. Tempeh dolazi od soje, poput tofua. Međutim, on ima više proteina nego tofu.
hr Tue Dec 18 2018 08:18:33 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8e7cac2af47fcc068b46d4/80

Antibakterijska sredstva rade više štete nego koristi

Otkriveno je ispitivanjem...
U većini kućanstava moguće je pronaći antibakterijska sredstva za čišćenje ili maramice kojima se brzo mogu prebrisati i očistiti površine i ukloniti prljavština. Međutim, pokazalo se da takvi proizvodi nisu dobri kao što se reklamira, piše Index.

Daily Mail piše da su mikrobiologinja dr. Lynn Dover i televizijski liječnik Michael Mosley proveli istraživanje i pronašli bakterije na površinama samo nekoliko sati nakon što su očišćene antibakterijskim sredstvom ili maramicom.

Zabrinjavajuće je što su se bakterije 12 sati kasnije dramatično razmnožile na kuhinjskim površinama.Ispitivanje je provedeno na radnim površinama u domovima nekoliko obitelji kojima je rečeno da čiste kao i inače, ali koristeći antibakterijske proizvode.

Budući da su kuhinje idealne za rast i razmnožavanje bakterija, dr. Mosley savjetuje da se pridržavate strogih pravila i različite skupine hrane režete na zasebnim pločama. Da bi vam posuđe uvijek bilo čisto, predlaže se koristiti ocat za pranje, ali ga i ispravno sušiti između upotrebe.
hr Mon Dec 17 2018 20:13:23 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1539200e4938784a8b462f/80
Foto: Pixabay

Slabi ste na mirisne delicije? Moguće je zaobići blagdansko debljanje uz ove savjete

Blagdanski stol prepun kolača teško je odbiti, ali zašto uništiti liniju za nekoliko dana uživancije?

Blagdani su najljepši period, ali i najteži za one koji pokušavaju održati liniju za koju rade čitavu godinu. Možda se čini nemoguće odbiti mirisni kruh ili taj treći kolač, ali uz ove savjete bit će nešto lakše. 


Uštedite kalorije na hrani

Predjela i glavna jela

Izbjegnite zakuske prije prave večere koje se često nude na obiteljskim okupljanjima ili tulumima. Čipsevi i kanape sendviči prave su kalorijske bombe, iako se možda tako ne čini. Zamijenite čips i sendviče s maslinama i uštedjet i učinit ćete pametno za liniju, piše Život i stil.

Za glavno jelo uvijek pokušajte pronaći najmanje debljajuću opciju. Na meniju će se vrlo često naći prženo meso, ali vi se odlučite za piletinu i ribu s grilla. Smanjit ćete unos za barem 100 kalorija, ako izbjegnete prženje.

Kruh s češnjakom i maslacem posebno je ukusan i praktičan za ponuditi gostima. Međutim, samo tri šnite tako pripravljenog kruha nose 300 kalorija. Popularni grisini imaju puno manje masnoća i odlična su alternativa. Možemo ih poslužiti ili konzumirati sa svježom Mozzarellom i rajčicom. 
Krumpir je gotovo uvijek prilog na svakom božićnom slavlju. Negdje na stolu uvijek postoje i salate i one su puno zdravija opcija uz ribu ili meso. U vaš će organizam unijeti barem 400 kalorija manje na dva obroka.

Pića

Svako dobro slavlje ide uz kvalitetno piće. Međutim, alkohol je kraljevski neprijatelj našeg struka. Za vrijeme blagdana je često nezaobilazan, ali nemojte zaboraviti skrivene kalorije kojima obiluje. U širokom luku zaobiđite koktele i radije odaberite bijelo vino ili čašicu gina. 

Ništa bolji nisu ni gazirani sokovi. Jedna čaša može sadržati čak 150 kalorija. Najbolje je držati se vode koja će vas usput i najviše osvježiti. Ovakav režim ispijanja pića može vam uštedjeti čak nekoliko stotina kalorija u jednoj večeri. 
hr Mon Dec 17 2018 20:05:34 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .