Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5db0641229111cdfc48b456d/80

U Splitu otvoren 23. Sajam SASO: Najznačajniji gospodarski skup koji okuplja izlagače iz nekoliko europskih zemalja

Sajam će ove godine okupiti 896 brendova, izlagača i suizlagača iz osam zemalja

SASO 2019, kao tradicionalno najznačajniji gospodarski skup u širem okruženju okuplja izlagače iz nekoliko europskih zemalja – 10 specijaliziranih sajmova s 4 stručne konferencije, više od 100 izlagača iz zemlje i inozemstva te više od 20 godina tradicije. Sajam će ove godine okupiti 896 brendova, izlagača i suizlagača iz osam zemalja.

Župan Blaženko Boban je, pun komplimenata za organizaciju Sajma, kazao: 

Sajam SASO je jedan od najbolje organiziranih sajmova na području Splitsko-dalmatinske županije, a slobodno mogu reći, i šire. U segmentu građevinarstva je zasigurno najbolji u Republici Hrvatskoj. A iz tog kuta gledano, sajma je posebno značajan, jer se događa uoči otvaranja toliko radova na području naše Županije. Spomenut ću samo potpisane ugovore za aglomeraciju Kaštela, vrijedne 1,4 milijardi kuna, za aglomeraciju Split – Solin, vrijedne 1,8 milijardi kuna, za aglomeraciju Sinj- Trilj, ugovori vrijedni ... milijuna kuna, te Omiš – Hvar – Brač. Čekaju nas i radovi na tunelu Komorjak i mostu na Cetini, potom radovi na centu za gospodarenje otpadom u Lećevici, itd. Dakle, sa sigurnošću možemo reći da će nedostajati i radne snage i općenito građevinske operative, ali u svakom slučaju prilika je to, prije svega, za oporavak naših, domaćih građevinskih tvrtki – kazao je župan te dodao: 

- Hvala organizatorima Sajma, posebno direktorici Sanji Vuković Veić, kao i svim sudionicima, poduzetnicima, gostima i posjetiteljima koji će kroz ova dva-tri dana posjetiti Sajam.

Direktorica tvrtke “Sajam Split” Sanja Vuković Veić izjavila je kako unatoč napretku tehnologije još uvijek nema boljeg načina za sklapanje suradnje od izravnog kontakta. 

- Sajam se događa u najvažnije vrijeme u godini. Točno u vrijeme najmasovnijeg planiranja investicija u graditeljstvu koje već godinama bilježimo zahvaljujući turizmu upravo na dalmatinskoj obali. - kazala je novinarima direktorica Vuković Veić.

- Ovaj sajam doista pokazuje što je prava integrativna platforma. Njegovi izlagači na pravi način pokazuju što je to pametan i održiv rast. Ovdje je vidljiv uspjeh hrvatskog poduzetništva, čemu mi u javnom sektoru trebamo biti potpora. Vidljivo je kako naše gospodarstvo usvaja standarde Europske unije. - kazala je ministrica poljoprivrede Marija Vučković.

Broj obrtnika u Hrvatskoj raste i ove godine ih je 87 tisuća, a u samo godinu dana dobili smo i 6 tisuća novih. Međutim još uvijek ih muče stare boljke, a najveća je ipak nedostatak radne snage, kaže predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec.

- Problem je kod upisa u srednje strukovne škole i veliki dio koje donosi tržište. Kada se govori o uvoznim kvotama mi se zalažemo da se što prije donese Zakon o strancima, kako bi ukinuli kvote, jer posebno obrtnici teško dolaze do radne snage. Naime, velike tvrtke za ovu namjenu imaju posebne službe, a obrtnik dok obavi cijelu papirologiju više nema kvote. Ujedno važno je da se i skine stigma s obrtničkih zanimanja i da svima kažemo koliko je važno postati majstor

Potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore Mirjana Čagalj istaknula je kako je graditeljstvo na trećem mjestu po ukupnom prihodu i broju zaposlenih u našoj županiji, a graditeljstvo okuplja 12,5 posto svih gospodarstvenika. Veliki problem ipak predstavlja sve duža turistička sezona koja ozbiljno smanjuje razdoblje za gradnju.

- To je onaj dio koji nas najviše boli, jer kada se kaže da turizam raste onda mi automatski znamo da je zabrana gradnje puno duža, a graditeljstvo se svodi na sezonski rad. To je na sreću samo u primorskim mjestima, ali misli da će se jedan dan trebati sjesti i razgovarati i naći kompromis jer se jedna djelatnost ne može razvijati na štetu druge.

Uz sajam graditeljstva, sajam drvne industrije, sajam alata, strojeva i opreme, koji su sastavni dio Sajma od početka okupljanja prije 23 godine, već godinama su dio ovoga sajma  i međunarodni sajam obrtništva, male privrede i poduzetništva, međunarodni sajam elektronike i energetike, međunarodni sajma ekologije – SEKO, sajam kamena, bazena i bazenske opreme, te međunarodni sajma komunalne opreme.
 

hr Wed Oct 23 2019 16:30:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dcec66629111cc1ed8b4586/80

Mala škola poduzetništva za žene: "Potrebno je poticati žene na poduzetničke aktivnosti"

Na radionici su sudionice dobile informacije o svim temama koje su im važne za pokretanje poslovne aktivnosti, kao i unapređenje iste

U Splitu je završena dvodnevna edukacija Mala škola poduzetništva za žene, na kojoj je sudjelovalo te certifikat o uspješno završenoj edukaciji dobilo više od 30 žena. Mahom su to poduzetnice početnice, ali i nezaposlene žene s različitim poslovnim idejama.

- Cilj Male škole bio je pružiti sadašnjim i budućim poduzetnicama nova znanja i vještine potrebne bilo za pokretanje bilo za unapređenje poslovanja. Sudionicama radionice svoja su iskustva i savjete prenije iskusne predavačice, i same vlasnice tvrtki, kako bi im pomogle da izbjegnu početničke greške i budu još bolje u svom poslu. - poručila je Antonija Bašić, viša stručna suradnica u HGK – Županijskoj komori Split.

Predavačice na radionicama su bile Ivana Radić i Aleksandra Carvalho.  Ivana Radić je predsjednica udruge Međunarodne mreže poslovnih žena te direktorica Presentcommunications d.o.o., koja se bavi konzultacijama iz područja leadershipa, organizacije, podizanja profitabilnosti te prodaje. Aleksandra Carvalho je direktorica društva Mereor d.o.o. za računovodstvene usluge, savjetovanje te menadžersko izvještavanje.

Na radionici su sudionice dobile informacije o svim temama koje su im važne za pokretanje poslovne aktivnosti, kao i unapređenje iste. Što je potrebno za početak i kako početi, kako odabrati računovodstveni servis, prezentirati se na društvenim mrežama te kako formirati cijene, samo su neka od pitanja na koje su sudionice dobile odgovor.

Općenito govoreći, poduzetništvu žena je potreban inovativniji pristup kako bi se realizirale ideje i ciljevi te zajedničko djelovanje tj. udruživanje i sinergija na lokalnom, nacionalnom, regionalnom i globalnom nivou. U Hrvatskoj su žene vlasnice 21,9% tvrtki, ali nažalost to je još uvijek premalo da bismo govorili o ravnopravnosti u poduzetničkom svijetu. 

U poduzetništvu treba inzistirati na povećanju udjela žena, jer provoditi bilo kakve promjene bez ravnopravne zastupljenosti žena znači ne uključiti polovicu stanovništva u iste. Načini na koje možemo osigurati veći udio žena u poduzetništvu i na tržištu rada su poticanje žena na zapošljavanje konkretnim mjerama, edukacijama te otklanjanjem svake vrste diskriminacije na radnom mjestu.

hr Fri Nov 15 2019 16:38:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dce919229111c6bed8b4589/80

Veliki interes za programe financiranja smještajnih kapaciteta

Ovakvim događajima Komora ostvaruje svoju ulogu i cilj te u punom smislu riječi opravdava naziv kuće dalmatinskog i hrvatskog gospodarstva.

Više od stotinu sudionika koji su do posljednjeg mjesta ispunili veliku dvoranu HGK – Županijske komore Split kako bi se informirali o modelima financiranja smještajnih kapaciteta, pokazatelj su ozbiljne pripreme iznajmljivača za narednu sezonu te dobar znak i uvod u istu.

- Ovakav odaziv pokazuje da je pogođena tema ali i vrijeme za njeno prezentiranje - nakon sezone i u trenutku planiranja novih investicija. To nam je u HGK u Splitu i bio cilj te smo na jednom mjestu odlučili okupiti naše članice, poslovne banke, koje nude kredite a s druge strane predstavnike malih hotela i obiteljskog smještaja kojima su sredstva namijenjena. U tome su nam se priključili Splitsko-dalmatinska županija i Turistička zajednica SDŽ, kao i HAMAG-BICRO i HABOR sa svojom ponudom, kako bismo krajnjim korisnicima približili sve što se nudi'' rekla je Nataša Bušić, koordinatorica za turizam u HGK - Županijskoj komori Split. 

Ovakvim događajima Komora ostvaruje svoju ulogu i cilj te u punom smislu riječi opravdava naziv kuće dalmatinskog i hrvatskog gospodarstva.

Direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella rekao je da je zajednički cilj podići kvalitetu privatnog smještaja te se osvrnuo na aktivnosti županijske Turističke zajednice po tom pitanju. 

- Prošle smo godine imali preko 30 edukacija, a sljedeće godine namjeravamo ih imati 50 do 100% više, jer se trendovi u turizmu brzo mijenjaju, a mi ih moramo ne samo prihvatiti i pratiti nego se potruditi da u nekim stvarima budemo i prvi'' poručio je Stella s govornice ŽK Split.

O potpori Splitsko-dalmatinske županije i Programu kreditiranja malog i srednjeg poduzetništva govorio je pročelnik za gospodarstvo, EU fondove i poljoprivredu Anđelko Katavić, dok je Program podizanja kvalitete turističke ponude na području Splitsko-dalmatinske županije predstavila Anita Aranza iz županijskog Upravnog odjela za turizam i pomorstvo. 

U razdoblju 2016.-2019. putem ovog Programa odobreno je 11,5 milijuna kn bespovratnih sredstava za 632 korisnika, a Aranza je najavila da će Javni poziv za novi natječaj biti objavljen sredinom veljače 2020. na mrežnim stranicama Splitsko-dalmatinske županije.

Od polovice ove godine HBOR je u suradnji s Ministarstvom turizma osigurao sredstva za financiranje unapređenja obiteljskog smještaja na način da postojeći iznajmljivači mogu koristiti namjenska sredstva za povećanje kategorije, unapređenje sadržaja i općenito produljenje sezone. 

- Riječ je o kreditnim sredstvima do 50.000 eura u kunskoj protuvrijednosti, s rokovima otplate do 10 godina i kamatnim stopama koje za krajnje korisnike iznose 2%, odnosno 2,7%, ovisno ugovaraju li se krediti u eurima ili kunama. Ono što našu ponudu čini drugačijom od ponude poslovnih banaka je što financiramo samo postojeće iznajmljivače i postojeće smještajne kapacitete. To u ovom trenutku provodimo s četiri poslovne banke, a nadamo se da će ih sljedeće godine biti još više'', rekla je voditeljica Područnog ureda HBOR-a za Dalmaciju, Mira Krneta.

Potporu HAMAG-BICRO-a i ESIF jamstva predstavila je voditeljica službe za jamstva Iva Debanić.

Svoje programe kreditiranja predstavilo je šest poslovnih banaka: Hrvatska poštanska banka, Podravska banka, Raiffeisen banka, Erste banka, OTP banka i Zagrebačka banka, kojima se na B2B susretima u nastavku pridružila i Privredna banka Zagreb. Na direktnim, individualnim sastancima potražitelji sredstava imali su tako mogućnost u razgovorima s predstavnicima institucija i banaka na licu mjesta i iz prve ruke dobiti informacije o konkretnim programima.

hr Fri Nov 15 2019 12:53:35 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dcd6c2029111c44e98b463e/80

Veliki interes za programe financiranja smještajnih kapaciteta

U HGK u Splitu institucije i banke predstavile modele financiranja smještajnih kapaciteta

Više od sto sudionika koji su danas do posljednjeg mjesta ispunili veliku dvoranu HGK – Županijske komore Split kako bi se informirali o modelima financiranja smještajnih kapaciteta, pokazatelj su ozbiljne pripreme iznajmljivača za narednu sezonu te dobar znak i uvod u istu.

''Ovakav odaziv pokazuje da je pogođena tema ali i vrijeme za njeno prezentiranje - nakon sezone i u trenutku planiranja novih investicija. To nam je u HGK u Splitu i bio cilj te smo na jednom mjestu odlučili okupiti naše članice, poslovne banke, koje nude kredite a s druge strane predstavnike malih hotela i obiteljskog smještaja kojima su sredstva namijenjena. U tome su nam se priključili Splitsko-dalmatinska županija i Turistička zajednica SDŽ, kao i HAMAG-BICRO i HABOR sa svojom ponudom, kako bismo krajnjim korisnicima približili sve što se nudi'' rekla je Nataša Bušić, koordinatorica za turizam u HGK - Županijskoj komori Split. Ovakvim događajima Komora ostvaruje svoju ulogu i cilj te u punom smislu riječi opravdava naziv kuće dalmatinskog i hrvatskog gospodarstva.

Direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella rekao je da je zajednički ciljpodići kvalitetu privatnog smještaja te se osvrnuo na aktivnosti županijske Turističke zajednice po tom pitanju. ''Prošle smo godine imali preko 30 edukacija, a sljedeće godine namjeravamo ih imati 50 do 100% više, jer se trendovi u turizmu brzo mijenjaju, a mi ih moramo ne samo prihvatiti i pratiti nego se potruditi da u nekim stvarima budemo i prvi'' poručio je Stella s govornice ŽK Split.

O potpori Splitsko-dalmatinske županije i Programu kreditiranja malog i srednjeg poduzetništva govorio je pročelnik za gospodarstvo, EU fondove i poljoprivredu Anđelko Katavić, dok je Program podizanja kvalitete turističke ponude na području Splitsko-dalmatinske županije predstavila Anita Aranza iz županijskog Upravnog odjela za turizam i pomorstvo. U razdoblju 2016.-2019. putem ovog Programa odobreno je 11,5 milijuna kn bespovratnih sredstava za 632 korisnika, a Aranza je najavila da će Javni poziv za novi natječaj biti objavljen sredinom veljače 2020. na mrežnim stranicama Splitsko-dalmatinske županije.

Od polovice ove godine HBOR je u suradnji s Ministarstvom turizma osigurao sredstva za financiranje unapređenja obiteljskog smještaja na način da postojeći iznajmljivači mogu koristiti namjenska sredstva za povećanje kategorije, unapređenje sadržaja i općenito produljenje sezone. ''Riječ je o kreditnim sredstvima do 50.000 eura u kunskoj protuvrijednosti, s rokovima otplate do 10 godina i kamatnim stopama koje za krajnje korisnike iznose 2%, odnosno 2,7%, ovisno ugovaraju li se krediti u eurima ili kunama. Ono što našu ponudu čini drugačijom od ponude poslovnih banaka je što financiramo samo postojeće iznajmljivače i postojeće smještajne kapacitete. To u ovom trenutku provodimo s četiri poslovne banke, a nadamo se da će ih sljedeće godine biti još više'', rekla je voditeljica Područnog ureda HBOR-a za Dalmaciju, Mira Krneta.

Potporu HAMAG-BICRO-a i ESIF jamstva predstavila je voditeljica službe za jamstva Iva Debanić.

Svoje programe kreditiranja predstavilo je šest poslovnih banaka: Hrvatska poštanska banka, Podravska banka, Raiffeisen banka, Erste banka, OTP banka i Zagrebačka banka, kojima se na B2B susretima u nastavku pridružila i Privredna banka Zagreb. Na direktnim, individualnim sastancima potražitelji sredstava imali su tako mogućnost u razgovorima s predstavnicima institucija i banaka na licu mjesta i iz prve ruke dobiti informacije o konkretnim programima.

hr Thu Nov 14 2019 16:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dc99ae429111cafe48b45a8/80

Motivirajuća subota u Splitu: STC konferencija je pun pogodak!

Proteklog je vikenda u Cinestaru centra Mall of Split održano prvo izdanje Split Tech City motivacijske konferencije. Više od 200 mladih odlučilo je svoju slobodnu subotu provesti u kinu kako bi poslušali inspirativna izlaganja lokalnih poduzetnika koji vladaju domaćom tech scenom.
Cilj organizatora bio je pokazati mladima svijetle primjere domaćeg tehnološkog poduzetništva kako bi shvatili da se i u Splitu, nasuprot uvriježenom mišljenju mnogih koji ne vide mogućosti van metropole i inozemstva, može uspjeti.

Kao što je na samom početku konferencije istaknuo Toni Trivković, predsjednik Split Tech Cityja, ovaj je događaj kruna dosadašnjeg djelovanja udruge koja povezuje splitske IT tvrtke, institucije, pojedince i inicijative.

- Neprestano guramo pozitivne stvari i trudimo se biti vjetar u leđa cijeloj lokalnoj tehnološkoj zajednici. Danas imate priliku čuti inspirativne priče profesionalaca koji su na etičan i moralan način stvorili biznise”, istaknuo je pri otvaranju konferencije.

Slogan ovog događaja bio je “Živi lokalno, radi globalno!”, a predavači su redom iznosili upravo takve priče: uspjeli su izgraditi poslove u kojima im je tržište cijeli svijet, dok istovremeno uživaju u svim blagodatima koje Split kao idealan grad za život nudi.

Publika je uživala u izlaganjima Ante Dagelića (GetByBus), Nenada Ćuka (CroatiaTech), Ivana Blagajića (Heetch), Ivana Blaževića (Rocket Insights Croatia), Darija Borasa (Parklio), Marka Prljića (ConsenSys), Nebojše Verona ( dobartek.hr ), Frane Borozana (SysKit) i Armanda Matijevića (SplitX), koji su govorili o svojim poslovnim iskustvima i savjetovali mlade na temelju svojih grešaka.

Eksplozija motivacije i pozitive

Ante Dagelić je još za vrijeme studiranja pokazao izuzetno poduzetan duh: osim što je freelanceao, počeo je s Mortenom Smalbyjem iz Danske razvijati GetByBus, a s kolegom je pokrenuo tvrtku Profico. Danas je Ante na doktoratu iz analitike podataka i računarne sigurnosti, sa spomenutim partnerom uspješno vodi IT tvrtku GetByBus i investira u start upe, a uza sve to vodi idiličan obiteljski život u svom gradu. Mlade iz publike ohrabrio je da dijele svoje ideje s drugima, razvijaju komunikacijske i ostale soft vještine te marljivo već sad stječu iskustvo jer ipak upravo za vrijeme školovanja imaju najviše slobodnog vremena.

Nenad Ćuk je povratnik iz Amerike; kao 10-godišnji dječak s obitelji je iz Hrvatske preselio u Salt Lake City. Krenuli su od nule, ispočetka, a uspjeli su si osigurati pristojan život, zbog čega je iznimno zahvalan i ponosan na svoje roditelje. U Americi je radio za niz tvrtki, ali i pokretao svoje poslove, koji su se pokazali neuspješnima. Međutim, istaknuo je Nenad, iz svakog se neuspjeha nešto nauči i ojača kao osoba. Prije nekoliko je godina počeo ozbiljno razmišljati o povratku u Hrvatsku, i to ponajviše zbog kvalitete života. Otkrio je publici mračne strane američkog zagađenog zraka i neukusne hrane, ali i priznao što mu nikako “ne sjeda” u Lijepoj našoj, poput birokracije i “grintanja” na nebrojenim kavama koje neki znaju prakticirati. Software, web development, marketing i grafički dizajn, kao i poneki inženjerski i VR/AR projektono je čime se bavi njegova tvrtka CroatiaTech. Uz poslovne partnere, zapošljava dvadesetak ljudi, koji žive u Splitu, Osijeku, Zadru, Zagrebu, Puli, Rijeci i Salt Lake Cityju. Nenad, koji nekoliko mjeseci godišnje bude u Americi, a većinu godine provede u Splitu, radi i na aplikaciji Cancerous, koja ima za cilj u proizvodima detektirati uzročnike raka. Publici je savjetovao da u poslu trebaju znati priznati pogrešku, preuzeti odgovornost, popraviti ako mogu i krenuti dalje.

Ivan Blagajić je programer koji je nakon studiranja u Zagrebu odlučio ostati živjeti u metropoli, gdje je obavljao izvrsne poslove u nekim od najuspješnijih domaćih agencija. Međutim, vratio se u Split zbog kvalitete života, a pritom nije izgubio posao - upravo zbog činjenice da većini vlasnika IT tvrtki nije važno gdje si nego da kvalitetno radiš! Trenutno radi za stranu tvrtku kojoj je način funkcioniranja “remote first”, što njemu izvrsno odgovara. ”Promislite što želite i neka svaki korak u vašoj karijeri ide prema tome!”, poručio je publici. Ivan je otkrio kako u budućnosti želi više toga uraditi za zajednicu, zbog čega na proljeće s kolegom otvara coworking prostor u svom gradu.

Ivan Blažević istaknuo se od prethodnika time što se odlučio za izlaganje bez prezentacije, a svojim je simpatičnim nastupom pobrao simpatije publike. Otkrio je kako je nakon studija Računarstva radio u dvjema IT tvrtkama, da bi potom s kolegom iz SAD-a osnovao svoju. Nakon nekoliko su se godina razišli, a o uspjehu Ivanove novoosnovane tvrtke dovoljno govori činjenica da je ista nedavno pripojena najbrže rastućoj softverskoj agenciji u SAD-u – Rocket Insights. Do navedenenog uspjeha zasigurno ne bi došlo bez predanog rada; Ivan je otkrio kako ne radi samo nedjeljom, a ostalim danima rijetko kad radi manje od 12 sati. “Cijeli posao oko pripajanja Rocket Insightsu preživio sam tako što nisam spavao dva mjeseca”, otkrio je, dajući publici do znanja da nema lakog ni brzog uspjeha, kojeg, kako je naglasio, smatra relativnim.

Dario Boras, vlasnik tvrtke poznate po pametnoj parking barijeri Parklio, nasmijao je publiku prepričavajući kako je s trojicom svojih kolega do genijalne ideje došao “iz očaja”. Preživjeli su podcjenjivanja i podsmijeh od strane nekih uspješnih poslovnih ljudi, ali i pokazali svima važnost timskog rada i vjerovanja u svoju ideju kad su na globalnom start up natjecanju osvojili drugo mjesto, nakon čega je uslijedila prva velika investicija. Danas zapošljavaju 12-ero ljudi i uspješno posluju na globalnom tržištu, u 30-ak zemalja na svijetu, a očekuju i dodatan rast i širenje.

Marko Prljić također se odlučio na izlaganje bez prezentacije. Ovaj zanimljivi dizajner zadnjih nekoliko godina usmjerio se u svijet blockchaina; danas živi u Zagrebu, gdje je zaposlen u tvrtki ConsenSys kao direktor dizajna, a aktivno djeluje unutar Ethereum zajednice kroz razne inicijative, projekte, hackathone i stručne konferencije. Uz brojne savjete o marljivosti, požrtvovnosti i etičnom radu, koji ih jedini mogu dovesti do uspjeha, pružio je mladima zanimljivo meditativno iskustvo: svjetla su se prigušila, a Marko je publiku odveo na putovanje kroz vrijeme, potaknuvši svakoga da se zapita gdje se vidi za desetak godina i što u ovom trenutku može učiniti kako bi krenuo ka željenoj destinaciji, odnosno situaciji.

Nebojša Veron je osnivač i suvlasnik platforme dobartek.hr , koja trenutno omogućuje naručivanje hrane putem interneta u osam hrvatskih gradova te zapošljava 15-ak mladih ljudi, a sve uz vlastito financiranje, bez vanjskih investicija. U svom se izlaganju usredotočio na važnost komunikacije za poslovni uspjeh. Otkrio je publici kako je izazovno u poslovne pothvate ulaziti s prijateljima, zbog čega je vrlo bitno jasno iskomunicirati međusobna očekivanja. Istaknuo je kako je komunikacija unutar tima također vrlo izazovna, ali i ključna za uspjeh. “Kad zapošljavamo nove ljude, važno nam je da su to osobe odkojih možemo učiti”, otkrio je i isto preporučio svima. Govorio je i o načinu komunikacije s korisnicima i s poslovnim partnerima, otkrivši kako su partneru i njemu na samom početku poduzetničkog puta poslovni sastanci bili izvan komfort zone.

Frane Borozan je suosnivač i suvlasnik tvrtke SysKit, koja se bavi ‘B2B’ prodajom enterprise softwarea na globalnoj razini. Razvijaju rješenja za SharePoint i Office 365, a plan im je postati najjača svjetska tvrtka u value added rješenjima za navedene platforme. Trenutno imaju 60-ak zaposlenih, a od prvog dana posluju na svjetskom tržištu. Frane je istaknuo kako poduzetnik treba biti strpljiv, ne smije lako odustati, treba vjerovati u ono što radi, ali treba znati i odustati na vrijeme.

Konferenciju je zaključio Armando Matijević, koji je svojim otvorenim i ležernim pristupom oduševio mladu publiku. On vodi SplitX, jedan od najkvalitetnijih svjetskih XR community-a, u sklopu kojeg radi s domaćim i stranim startupima. Kako bi im približio svoj način života i rada, publici je prepričao svoj nedavni 23-dnevni put od Splita preko Kine do Amerike i natrag. Sudjelovanje na brojnim konferencijama i sastanci diljem svijeta sastavni su dio njegovih nastojanja da rodni grad svake godine učini centrom svijeta virtualne i proširene stvarnosti. S obzirom na to da Split smatra rajem na zemlji, ne propušta promovirati njegove ljepote i poslovne potencijale u svakoj prilici; igrati picigin usred Kine njemu nije nikakva nepoznanica! Uz to, kao mentor pruža podršku brojnim splitskim startupima, a “ne može se” ne postoji u njegovom rječniku. Ohrabrio je mlade da ne nastoje biti lijeni uhljebi, već da iskoriste mogućnosti koje im 21. stoljeće pruža i vrijednim radom zgrabe neku od brojnih prilika jer su potencijalne odlične poslovne ideje nebrojene.

Kako još za vrijeme školovanja postati konkurentan na tržištu rada?

Uz motivacijske govore, održana je i panel rasprava “Kako još za vrijeme školovanja postati konkurentan na tržištu rada?”, na kojoj su sudjelovali Igor Roglić (Extension Engine Croatia), Antonio Šerić (Lilcodelab) i domaćin Toni Trivković (Split Tech City/Agilo). Publika je imala priliku saznati o njihovim poslovnim pričama i razmišljanjima, koji su, iako u nekim pogledima različiti, svakako pozitivni i nadahnjujući.

Od zajednice za zajednicu

Publika je bila oduševljena programom, predavačima i opuštenom atmosferom, naglašavajući kako je ovakav događaj bio prijeko potreban Splitu. Ova posve apolitična konferencija podržana je i financirana od strane zajednice - partnera i sponzora koji su prepoznali vrijednost ovakvog događaja i važnost poticanja mladih na poduzetništvo i ostanak u Splitu, a to su Udruga mladih programer DUMP, Extension Engine, Lilcodelab, Zadnja stranica, GetByBus, Erste banka, Hotel Krilo, Boban+partneri, Croatia Tech, Agilo, Bitcoin Store, Plan B Back Bar, dobartek.hr, Studio Gost i Zagrebačka banka.
hr Mon Nov 11 2019 18:31:29 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .