Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce7e50f29111cf9a18b457b/80

Odabrano najbolje rješenje za 9 splitskih garaža: Mladi arhitekti osmislili 2800 parkirnih mjesta, tržnice, amfiteatre...

Ukupno je prijavljeno devet radova te su svi zadovoljili kriterije i ostvarili pravo sudjelovanja u postupku ocjenjivanja

Završen je natječaj za odabir idejnog arhitektonsko-urbanističkog rješenja za garaže na devet lokacija u Splitu, a nagrađeni radovi u petak su predstavljeni u Društvu arhitekata Split koje je organiziralo i provelo natječaj koji je krajem siječnja raspisala komunalna tvrtka Split parking. Ukupno je prijavljeno devet radova te su svi zadovoljili kriterije i ostvarili pravo sudjelovanja u postupku ocjenjivanja.

Kao dobitnici prve nagrade(u neto iznosu od 147.400,00 kn) odabrani su Grgur Butigan, mag.ing.arch., Jakov Matas, mag.ing.arch., Bernardica Grubišić, univ.bacc.ing.arch. i Katarina Kazić, univ.bacc.ing.arch., mlada ekipa arhitekata čija je poveznica Arhitektonski fakultet u Zagrebu, od kojih dvoje još uvijek studira. Nagrađeni rad pokazao se superiornim u gotovo svim segmentima u svih devet projektiranih garaža i odluka je donesena jednoglasno. Njihov rad sadrži rješenja koja štede i oplemenjuju prostor na šest novih i tri postojeće lokacije za garaže. Umjesto zadanih minimalnih 2400 parkirnih mjesta, mladi arhitekti pronašli su mjesta za njih gotovo 2800, u sklopu garaža predvidjeli su i tržnice, sportske terene, amfiteatre...

Izabrali smo rad koji je ujedno i urbanistička koncepcija, u kojem se garaže uklapaju u kontekst i u postojeće građevine, što smo posebno honorirali. Rad nudi i prometna i hortikulturna rješenja te ekonomičnost održavanja. Imali smo samo jedan uvjet za poboljšavanje na lokaciji Gripe gdje smo naglasili da je potrebno riješiti blokirani pristup interventnim vozilima, a ostale preporuke bile su samo 'kozmetičke' poput drvoreda uz cestu i slično. Kroz preporuke smo naglasili i da bi bilo potrebno napraviti vizualni identitet svih garaža kako bi se i pješacima i vozilima osiguralo jednostavno kretanje. Ovime smo dobili i tipološki uzorak koji se može primijeniti i na drugim lokacijama i može postati simbol zgrada javne namjene – rekao je član žirija Ivan Jurić, dipl.ing.arh.

Daša Gazde, tajnica ovog natječaja i članica Predsjedništva DAS-a, istaknula je kako investitor, Split parking, nije dao maksimalne zahtjeve nego mogućnost da se napravi dobra i kvalitetna arhitektura.

Nagrađeni rad demantirao je sve koji su govorili da je nemoguće zadano isprojektirati u ovom vremenu. Devet radova i devet lokacija značili su ukupno 81 objekt koji je pristigao i koji smo ocjenjivali. Svi radovi prošli su tehničku komisiju i žirirani su jednako. U konačnici, najvažnije je da su prometni stručnjaci iznimno zadovoljni viđenim.

Dobitnici su istaknuli kako su ambiciozno i studiozno pristupili projektu te kako ipak nisu očekivali ovakav rasplet događaja. Ova inicijativa za provođenjem javnog natječaja na devet strateški pozicioniranih lokacija u svrhu iznalaženja cjelovitog arhitektonsko-urbanističkog rješenja, kažu,izrazito je hrabar čin kojim se staje na kraj dosadašnjoj praksi, odnosno stihijskom i neplanskom razvoju grada.

Činjenica da je Split parking u suradnji s DAS-om raspisao natječaj bez potrebe za provođenjem istog hvalevrijedan je potez koji arhitektonsku struku nakon desetljeća zanemarivanja u procesu projektiranja kapitalnih gradskih projekata ponovno vraća s margina na kojima se zatekla. Dodatni poticaj za sudjelovanje na natječaju svakako je bila odluka koja pruža mogućnost participacije mladim arhitektima bez ovlaštenja. Uzevši sve to u obzir, smatramo da ovakav postupak ne bi trebao biti iznimka, već praksa - poručili su.

Današnja vizura Splita, smatraju, rezultat je sukoba velikog broja oprečnih tendencija koji su rezultirali kaosom u arhitektonsko-urbanističkoj slici grada i dodaju da se rješavanju ove složene i dugovječne problematike ne može  pristupiti bez podrške gradske vlasti i komunalnih tvrtki.

Sve što smo očekivali smo i dobili i prezadovoljni smo. Cijelo vrijeme postavlja se pitanje zašto smo se odlučili na nešto na što nismo obvezni, a ja se čudim onima koji to ne rade. Kao investitor koji utječe na vizuru grada skinuli smo teret sa sebe i prepustili to profesionalcima. Da smo radili sami, s jednim rješenjem, bilo bi previše upitnika. Sad ćemo pripremiti natječaj, nakon toga slijedi odabir izvođača, ishodovanje dozvola i gradnja. Držimo se tempa koji smo zadali hodogramom prije par mjeseci i nadam se da do kraja godine ili početkom sljedeće kreću radovi – rekao je Marko Bartulić, direktor Split parkinga.

Predsjednik DAS-a, Dragan Žuvela, također je pohvalio inicijativu Split parkinga da se provede natječaj u cilju što veće kvalitete prostora.

Ovo dodiruje dva osnovna postulata našeg djelovanja - prvi je odgovorno ophođenje prema prostoru, a drugo je ravnopravna prilika kolegama, pogotovo mlađim da dođu pod svjetla reflektora što se i dogodilo ovom slučaju. Mislim da će se ovakve suradnje i nastaviti, a urgirao bih na ostale gradske firme da se ugledaju na Split Parking , kako funkcioniraju i kako surađuju s DAS-om – naglasio je Žuvela i dodao kako će svih devet pristiglih rješenja građani i svi zainteresirani za 15-ak dana moći vidjeti na izložbi u Splitu.

Prezentaciju nagrađenih radova došao je vidjeti i gradonačelnik Andro Krstulović Opara.

Nikada nisam dvojio oko ishoda ovog projekta. Split parking je naša uzdanica i Banovina se neće miješati. Vidio sam rješenja danas, kad i svi ostali i time dokazao da se ne mislim uplitati. Najvažnije je držati se dinamike, a vjerujem da ćemo do kraja godine početi kopati – rekao je gradonačelnik.

Žiri je bio sastavljen od pet članova koji su redom stručnjaci u svom području, a oni su Mirko Buvinić, dipl. ing. arh., Ivan Jurić, dipl. ing. arh., Boris Popović, dipl. ing. arh., Jure Granić, diplomirani inženjer cestovnog prometa, Marko Bartulić, direktor Split parkinga te zamjenski član prof. dr. sc. Boris Trogrlić, dipl. ing. građ.

Projekt izgradnje devet garaža, koji uključuje izgradnju šest novih te nadogradnju tri postojeće garaže, vrijedan je oko 78 milijuna kuna (bez PDV-a), a njime je planirano oko 2200 novih parkirnih mjesta u Splitu. Lokacije na kojima će se graditi su: Gripe, Mertojak (Doverska), Dobrilina, Trstenik zapad, Spinut (Rendićeva), Ravne njive, Lokve, Sućidar, Spinut (Jobova).

Dobitnici ostalih nagrada:

2. nagrada (u neto iznosu od 92.125,00 kn): Prostorne taktike d.o.o.(Luka Cvitan, mag.ing.arch., Antonia Vuletić, mag.ing.arch., Kristina Gotvald, univ.bacc.ing.arch., Ana Burić, mag.ing.arch.) uz suradnika za urbanizam Jere Kuzmanić, mag.ing.arch

3. nagrada(u neto iznosu od 55.275,00 kn): Danijel Cetina, Krešimir Crnković, Ivona Lerga, Bojana Marčićev, Iva Meštrović i Miroslav Posavec

4. nagrada(u neto iznosu od 44.220,00 kn): BIRO (Hrvoje Arbanas, Anita Elez, Saša Košuta, Mario Kralj, Dora Lončarić)

5. nagrada (u neto iznosu od 29.480,00 kn): antika arhitektura (Irena Bakić, Sonja Halapir)

hr Fri May 24 2019 14:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cdddb4429111c218a8b4613/80
Foto: HGSS Makarska

HGSS traži pomoć građana: u Baškoj Vodi nestao muškarac

Iz Makarskog HGSS-a javljaju da traže muškarca od 36 godina koji je srčani bolesnik. Zbog velikih vrućina mole građane da im pomognu kako bi ga pronašli što prije.

HGSS Makarska je na Facebook stranici objavila podatke nestale osobe kao i njegovu fotografiju. Čovjek je nestao u ponedjeljak navečer.

"Radi se o muškoj osobi 1983. godište koja se iza 22:30 udaljila od kuće u Baškoj Vodi. Nestala osoba nosi naočale te ima crnu kratku kosu, srčani je bolesnik, a u trenutku nestanka je bio odjeven u kratke hlače i majicu, te je na leđima imao crni ruksak.

Obzirom na velike temperature i vremenske prilike, molimo pomognete tako što će te podijeliti status. Ukoliko raspolažete bilo kakvom informacijom o nestalom o tome obavijeste policijsku postaju u Makarskoj ili nazovite na naš telefon 091 721 0201", piše na Facebook statusu.


hr Tue Jun 18 2019 19:19:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c865def29111c0f008b460d/80
Foto: PIXABAY

Potrošeno 40 milijuna kuna: Tek dovršili cestu kroz centar Zadra, a već traže izmjene jer je preuska

Iz Hrvatskih cesta poručuju kako je sve napravljeno prema projektu i ranijim dogovorima i s bolnicom.

"Onemogućava se rad bolnice, a prometna rješenja su opasna", stoji u pismu upozorenja koje je Uprava zadarske Opće bolnice uputila Hrvatskim cestama i Ministarstvu prometa oko netom dovršene rekonstrukcije prometnice kroz središte Zadra na koju su Hrvatske ceste potrošile 40 milijuna kuna.

U Gradu Zadru, koji je izdao građevinsku dozvolu, kažu kako su već tražili izmjenu nekih rješenja.

Rekonstruirala se cesta od Jazina prema zadarskom autobusnom kolodvoru mjesecima i sada je konačno puštena u promet, no građani nisu zadovoljni, piše RTL.

"Ja nisam stručnjak, ali ako nema mjesta za četiri trake, onda nema. Malo je usko, definitivno", kaže Robertina.

Toliko usko da je zid bolničke zgrade Odjela za ginekologiju uklopljen u zaštitni zid ceste. Bolnička uprava požalila se pismom Hrvatskim cestama i ministru prometa na uzurpaciju prostora, visoku razinu buke i opasana prometna rješenja. 

Širina cijelog nogostupa ovdje u jednom je dijelu 130 centimetara, međutim zbog rasvjetnog stupa ne mogu proći ni invalidska kolica, niti dječja kolica. 

Izmještanje stupova od Hrvatskih cesta tražio je i Grad Zadar.

"Grad Zadar je tijekom izrade te ceste već obavio razgovore i sa Hrvatskim cestama i s Općom bolnicom, saslušali smo njihove primjedbe i kao takve su velika većina primjedbi uvažene. Stoga nam čak sada ostaje nejasno zašto je to sve potencirano kad se dogovorilo na sastancima da će isti biti otklonjeni", rekao je zamjenik gradonačelnika Ante Babić (HDZ).

Iz Hrvatskih cesta poručuju kako je sve napravljeno prema projektu i ranijim dogovorima i s bolnicom. Buka se može riješiti i naknadnom izolacijom.  

Oporba je na današnjoj sjednici Gradskog vijeća tražila odgovornost jer je za neke preinake prekasno.

"Molim Vas, nemojte više ništa graditi", rekla je vijećnica SDP-a Irena Dragić te ubrzo dobila odgovor gradonačelnika Branka Dukića (HDZ): "Mi znamo graditi, mi znamo raditi i mi ćemo raditi. A vi, kad dođete, vi se onda sjednite malo na travicu, zapalite jedan mali joint i lagano dišite

O sigurnosti prometa, potvrđeno nam je, izvide je obavila i policija.

hr Tue Jun 18 2019 17:46:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/56e9528a0890d2c0268b53b0/80
Foto: D.N.

U KBC-u Split od 30 ginekologa 29 ima priziv savjesti

Službeni podaci pokazuju da je pobačaj ušao u sivu zonu zbog neokonzervativnog vala i zlouporabe institucija kao što je priziv savjesti, izjavile su na konferenciji za novinare predstavnice Socijaldemokratskog foruma žena SDP-a. Pravo na pobačaj smatraju jednim od 'temeljnih davno stečenih prava žena' pa su u saborsku proceduru uputile svoj prijedlog Zakona o medicinskom prekidu trudnoće.
- Hrvatska upada u sive brojke, to je jedan od razloga zašto Slovenci mogu reći da im je u posljednjih pet ili šest mjeseci broj zahtjeva za pobačaj porastao za 30 posto. To su žene iz Hrvatske. Pretpostavljam da je takvo stanje i u BiH. Jedino riječka bolnica nema nijednog liječnika koji ima uložen priziv savjesti, dok se u pulskoj bolnici samo jedan anesteziolog poziva na priziv savjesti, rekla je Predsjednica Socijaldemokratskog foruma žena Hrvatske Maja Sporiš, javlja HRT.

Iznijela je podatak da u splitskom KBC-u od 30 ginekologa, njih 29 ima priziv savjesti. 


SDP za dostupan i besplatan pobačaj

Predsjednica splitskog Foruma žena SDP-a Ana Lovrić izjavila je da u SDP-u težište stavljaju na to da pobačaj bude dostupan, besplatan i legalan. Dodala je i da se na priziv savjesti ne pozivaju samo liječnici, već i djelatnici u ljekarnama, pa to onemogućuje pravo pacijentica da 'dobije svoju terapiju ili zaštitu koja joj treba'. Prema njezinu mišljenju pobačaj treba biti besplatan jer, kako kaže, "cijene variraju od 1800 do 3500 kuna i upravo to čini nedostupnim pobačaj ženama, jer se na njega često odlučuju zbog socijalnih razloga".

Forum žena SDP-a u prostorijama stranke održao je i javnu tribinu s tom temom.
hr Tue Jun 18 2019 16:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d08f63829111c49d58b4569/80

Poduzete mjere za rasterećenje prometa? Turistički autobusi morat će koristiti terminal u Kopilici i metro

Danas je u HGK - Županijskoj komori Split održan sastanak predstavnika putničkih agencija kako bi im se prezentiralo tehničko rješenje funkcioniranja pogodnosti za turističke autobuse, a vezano za novu regulaciju iskrcaja i ukrcaja putnika iz turističkih autobusa na terminalima kod Turističke palače na Rivi.

Naime, 23. svibnja Grad Split donio je odluku o uvođenju nove iskrcajno/ukrcajne pristojbe u Splitu za turističke autobuse. 

S obzirom na termin donošenja odluke i već dogovorene aranžmane putničkih agencija i prijevoznika, ta im odluka predstavlja dodatni trošak i problem za poslovanje, uslijed čega su  HGK – Županijska komora Split, Udruženje putničkih agencija HGK, Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i Udruga nezavisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH) dogovorili u suradnji s Gradom Splitom i gradskom tvrtkom Split parking  pogodnosti za one turističke ture koje su ugovorene do 23. svibnja, kada je odluka donesena.

''HGK – Županijska komora Split u potpunosti podržava napor Grada da regulira promet u Splitu, ali smo također prepoznali problem koji je nastao za naše članice, putničke agencije, te smo skupa s ostalim partnerima i zahvaljujući razumijevanju i spremnosti Grada iznašli procedure da se za turističke ture ugovorene do 23. svibnja omoguće posebne pogodnosti'', rekla je Nataša Bušić, poslovna tajnica Strukovne grupacije putničkih agencija ŽK Split. 

Bušić je također pozvala gospodarstvenike, ali i sve građane, da za dolazak u centar Splita koriste terminal u Kopilici i metro, kako bi se u što većoj mjeri rasteretio promet u gradu.

Kako bi se omogućilo onima koji imaju ugovore sklopljene do 23. svibnja, a koji su te ture prijavili HGK – Županijskoj komori Split, da po staroj cijeni ulaze na autobusni terminal Riva, uvest će se sistem plaćanja s tzv. digitalnim vaučerima, a s cijelom procedurom su detaljno upoznati na sastanku.

''Ture koje su dogovarane nakon 23. svibnja i za koje je bilo prostora da se novi trošak ukalkulira u cijenu, ulaz na terminal će plaćati po novom cjeniku, a ovim rješenjem smo željeli pomoći onima koji su putničke aranžmane već definirali i za koje nije bilo prostora da se povećana davanja unesu u kalkulacije'', rekao je Jurica Glavina, zamjenik predsjednika Udruženja putničkih agencija HGK, zahvalivši Gradu, Komori i svima koji su pomogli da se ovaj problem brzo i kvalitetno riješi.

Tijekom godine na autobusnom terminalu na Rivi obavi se 40.000 ukrcaja i iskrcaja putnika turističkim autobusima. Organizacijom Glavnog željezničkog kolodvora u Kopilici i uvođenjem gradske željeznice u službi javnog gradskog prijevoza očekuje se smanjenje pristiska vozila, naročito turističkih autobusa, na uže središte grada, a putnicima se omogućava dolazak u središte za samo 4 minute.

''Ovo rješenje smo iznašli u zaista kratkom roku, te svi sa svoje strane trebamo učiniti sve da ono funkcionira i da imamo što manje problema. Ovo nam je također prilika da unaprijedimo sustav, da se digitaliziramo i međusobno svi bolje povežemo, jer nam je zajednički cilj rješenje prometne zaglušenosti grada'' poručio je nazočnima direktor Split parkinga, Marko Bartulić.



hr Tue Jun 18 2019 16:25:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .