Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58613ff81eea8f01968b4571/80

Tko tu pije, tko tu plaća?: Država ne vodi evidenciju ni o službenim automobilima

Državni ured za reviziju predlaže Vladi da preispita zabranu nabave novih automobila za službene potrebe iz 2009. godine.
Prije više od sedam godina na svojoj prvoj sjednici Vlada Jadranke Kosor zabranila je kupnju novih automobila svim proračunskim korisnicima i novi se automobil za službene potrebe može nabavljati isključivo putem operativnog najma. Tu je preporuku Državna revizija dala u svom Izvješću o reviziji učinkovitosti nabave i pravilnosti korištenja službenih vozila proračunskih korisnika, piše Novi list.

Izvješće o reviziji koja je trajala od 1. veljače do 9. prosinca ove godine objavljeno je na saborskim stranicama, a njime je obuhvaćeno devet institucija, a među njima i Državni ured za središnju javnu nabavu (DUSJN). Ostali korisnici su MUP, MORH, Carinska i Porezna uprava, ministarstva prometa, graditeljstvai poljoprivrede, te Ured za opće poslove.

Tih osam korisnika koristi 6.224 službena vozila, što je 66 posto ukupnih vozila koje imaju proračunski korisnici. U izvješću se ističe da 508 proračunskih korisnika u cijeloj Hrvatskoj ima ukupno 9.424 vozila, od čega je više od šest tisuća osobnih, a u 2014. godini ukupni trošak, koji uključuje gorivo, registraciju, osiguranje, autogume i najam, bio je 365 milijuna kuna.

Nakon sedam mjeseci analize, Revizori su zaključili da je nabava i korištenje službenih vozila bilo djelomično učinkovito. Revizija u svom izvješću ističe da se u osam proračunskih korisnika kod kojih su analizirali nabavu i korištenje službenih vozila u 2015. godini nastavio smanjivati trošak službenih automobila. Tako je u tih osam institucija za 6.224 vozila u 2014. godini trošak bio 272,3 milijuna kuna, dok je godinu dana kasnije taj trošak smanjen za gotovo 40 milijuna kuna i iznosio je 232,9 milijuna kuna.

U periodu od 2010. do 2015. godine DUSJN nabavio ukupno 3.218 službenih vozila, a trošak te nabave bio je ukupno 454 milijuna kuna, što je, izračunali su u Reviziji, za 4,8 posto niže od procijenjene vrijednosti kad su natječaji objavljeni.

Revizija je zaključila da ministarstva i ostala državna tijela nemaju jasno određeno koliki im je broj službenih automobila potreban kako bi nesmetano mogli obavljati svoj posao. To je samo jedna od razloga zbog kojeg postupci nabave traju duže nego što bi trebali.  

Posebno se osvrću i na činjenicu da se u okvirnom sporazumu dogovara maksimalna kilometraža koju vozila mogu prijeći do isteka najma, te da prekoračenje te kilometraže znači plaćanje određenih kazni trgovačkom društvu s kojim je sklopljen ugovor. Kako državna tijela nemaju odluke o tome koliko točno auta moraju imati za svoje poslove, događa se da dio automobila prijeđe veću kilometražu od dopuštene, a da dio automobila ne dođe ni do 50 posto tog limita.

No, na kraju ako je u određenoj skupini prijeđen limit država plaća penale, bez obzir što veliki dio automobila nije dosegnuo limite. Ističe se tako slučaj MUP-a koji je za vozila u operativnom najmu, za što je sklopljen ugovor 2010. godine, imao predviđenu kaznu od 0,10 eura po kilometru, ako se utvrdi da automobili kod vraćanja trgovačkom društvu imaju prijeđenu kilometražu veću od maksimalno dogovorene, a prekoračena je i ukupna kilometraža za određenu skupinu vozila, ali nije imao mogućnost smanjenja troška ako ta kilometraža bude manja. To je ugrađeno u ugovore tek 2014. godine. U međuvremenu je MUP većinu automobila iz 2010. godine vratio trgovačkom društvu, a da najveći dio njih nje dosegnuo maksimalnu kilometražu.

Poreznoj upravi je trgovačko društvo s kojim je imala ugovor, u izvješću se ne navodi o kojoj je tvrtki riječ, ispostavilo račun od gotovo tri milijuna kuna jer su u slučaju 62 automobila prešlo limite za kilometražu. No, Porezna je ispostavila svoj izračun i tom trgovačkom društvu platila 607 tisuća kuna.

Zato Revizija i u tom slučaju ističe potrebu da se odredi točan broj potrebnih vozila za optimalno obavljanje posla, te da se kod operativnog najma, u svim slučajevima, osim plaćanja penala, ugradi i mogućnost da državne institucije dobiju obeštećenje ako automobili nisu dosegnuli limite o kilometraži. Vladi sugerira i da se preuzmu iskustva zemlja koje su uvele satelitski nadzor kretanja.

Facebook komentari

hr Mon Dec 26 2016 17:45:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59045cf5b4739878618b45aa/80

KRIZA VLADE Predsjedništvo i Glavni odbor SDP-a raspravljaju o političkoj krizi

Uoči današnje sjednice Predsjedništva i Glavnog odbora SDP-a, član predsjedništva Arsen Bauk rekao je kako će se raspravljati o političkoj krizi, ali zaključak neće biti, po njegovu i po mišljenju Siniše Hajdaša Dončića, da SDP treba razgovarati s Mostom o stvaranju nove većine u Saboru.

"Raspravljati hoćemo ali nisam siguran da će biti zaključak da trebamo,"rekao je Bauk na pitanje novinara hoće li raspravljati o tome treba li SDP pokušati presložiti većinu, a član Predsjedništva Siniša Hajdaš Dončić samo je rekao: "Ne."

Bauk je kazao kako je sjednica Glavnog odbora zakazana prije nego što je došlo do političke krize, ali će to svakako biti tema sjednica.

Upitan za komentar jučerašnje Jandrokovićeve izjave da u ovom trenutku nije cilj definiranje nove parlamentarne većine, već stabiliziranje Sabora i kampanja za lokalne izbore, Bauk je rekao kako HDZ o formiranju parlamantarne većine neće raspravljati prije lokalnih izbora jer ju do tada vjerojatno neće dobiti.

"Tko bi im bio parlamentarna većina. Sada imaju 73 bez Mosta, Bruna Esih je rekla da neće to je 72 i sada im trebaju 4 zastupnika koji do sada nisu bili s njima. Ako izuzmemo mogućnost da to budu SDP, HNS, HSU, HSS i IDS, ostaje im Živi zid, Promijenimo Hrvatsku i Željko Glasnović. Naravno, uvijek je moguće da idu u svom starom stilu idu pojedinačno razgovarati sa zastupnicima da bi netko od njih bio prebjeg. Ali kako su rekli da je to novi HDZ, onda se nadamo da to neće napraviti, iako se sa njima nikad ne zna," rekao je.

Formalno mogu otezati četiri godine, kazao je. Postoji Vlada koja ima većinu ministara, državni tajnici mogu četiri godine obnašati dužnost ministara; čak teoretski, može se smijeniti ministar Zdravko Marić pa da kao državni tajnik vodi Ministarstvo financija, no pitanje je može li Vlada preživjeti prvi proračun tj. hoće li skupiti većinu za proračun, mogu li joj prolaziti zakoni  u Saboru... puno je pitanja, rekao je Bauk.

Na upit o proceduri koja bi uslijedila kad bi SDP pokrenuo izglasavanje nepovjerenja Vladi, rekao je kako u ovom trenutku nema ovlaštenje odgovoriti na takvo pitanje.

"Svaka stranka razmatra koja će biti njena politička taktika, a politička taktika  može u ovom trenutku biti samo određivanje datuma izbora ako se ne dogodi da imamo parlamentarnu većinu ili Vlada ne pristane biti manjinska. Puno je otvorenih mogućnosti, najbitnije je da institucije funkcioniraju, da Vlada predlaže zakone, Sabor ih prihvaća ili odbija, ministarstva rade svoj posao, a hoće li vlada biti manjinska, većinska, tehnička, to je stvar forme," rekao je Bauk.

Sva ta pitanja su stvar proceduralnih driblinga i poslovničkih nadmudrivanja, jedino politički bitno pitanje je tko čini parlamentarnu većinu, a uovom trenutku parlamentarne većine nema, rekao je i dodao da ima primjera manjinskih vlada, ali da on ne mislim da će tako biti..

"S istim legitimitetom kao što Jandroković poziva Petrova da odstupi jer ima 79 potpisa protiv njega, na taj način može pozvati Plenkovića da odstupi jer nema 76 potpisa za njega. To je cijela priča," rekao je Bauk.

Na pitanje hoće li biti 76 glasova za opoziv ministra Zdravka Marića izračunao je da su stranke koje su predale potpise je 52 glasa, s Mostom je 67, ako se priključi IDS 70 i ostaje još jedan broj zastupnika Živog zida, Promijenimo Hrvatsku i ostalih koji se mogu izjasniti. "To se može provjeriti kod ovih stranaka, naših 37 će biti za ovo," kazao je Bauk.

Izjave su najavljene nakon završetka sjednice Glavnog odbora, koja će početi minutom šutnje za Ivicu Račana.

Facebook komentari

hr Sat Apr 29 2017 11:30:18 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/588c7c481eea8f86378b45c3/80
Foto: Ali Relata

Plenković siguran da će imati parlamentarnu većinu

U pogledu mogućnosti novih izbora, Plenković kaže da oni mogu biti i sutra i da je siguran u pobjedu, kao i u pobjedu na predstojećim lokalnim izborima, ali da je njemu bitna poruka stabilnosti

Hrvatski premijer Andrej Plenković izjavio je u petak u Bruxellesu da će sigurno imati parlamentarnu većinu te da će uskoro biti imenovani novi ministri i predsjednik Hrvatskog sabora umjesto članova Mosta, dosadašnjeg partnera HDZ-a.

 "Imat ćemo to vrlo skoro", rekao je Plenković novinarima odgovarajući na pitanje kada će biti izabran novi predsjednik Sabora i novi ministri.

 Istaknuo je da u Hrvatskom saboru ima puno odgovornih zastupnika i stranaka. "Hrvatska ima krupnih problema i moja je zadaća da ih rješavam. Moj je cilj što prije rekonfigurirati parlamentarnu većinu i što prije nastaviti s radom. Činjenica da sam danas imenovao državne tajnike s ovlastima da naprave primopredaju u ministarstvima znači da vlada funkcionira sasvim normalno i sve što je bitno stabilno je, a parlamentarna većina će biti tu, možete biti sigurni u to", rekao je Plenković.

 U pogledu mogućnosti novih izbora, Plenković kaže da oni mogu biti i sutra i da je siguran u pobjedu, kao i u pobjedu na predstojećim lokalnim izborima, ali da je njemu bitna poruka stabilnosti.

 "Ova situacija koja se dogodila nije došla mojom voljom, ali postoje određeni limiti, gdje podvlačite crtu i donositi političke odluke. Kod ovakvih situacija nemam nikakvih dilema, ni u životu ni u politicu", rekao je Plenković.

 Plenković je u četvrtak na sjednici vladi razriješio trojicu Mostovih ministara nakon što su oni glasovali protiv očitovanja vlade o zahtjevu oporbe da se izglasa nepovjerenje ministru financija Zdravku Mariću.

Facebook komentari

hr Sat Apr 29 2017 10:55:47 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58e88aa8b47398ad0a8b4574/80

Slovenija: I danas gužve na granici s Hrvatskom

I u subotu ujutro dosta se čeka na graničnim prijelazima između Slovenije i Hrvatske, najviše na najvećem prijelazu Bregana/Obrežje, prema jutrošnjim podacima slovenskih prometnih servisa.

Osobni automobili na tom najvećem prijalazu za ulazak u Sloveniju trebaju jedan sat, a za izlaz dvadeset minuta dok autobusi za izlazak i ulazak trebaju oko dva sata. Na graničnom prijelazu Macelj/Gruškovje čeka se oko jedan sat, a u petak su prometni servisi javljali da se pred izlazom iz Slovenije na granici u jednom trenutku bila stvorila i kolona vozila duga sedam kilometara.

Manje se po podacima iz slovenskih izvora, i jučer i danas, najviše jedan sat, čeka na prijelazima u Istri.
Slovenski mediji u subotu znatnu pažnju posvećuju predviđenom sastanku slovenskog i hrvatskog premijera u vezi s rješevanjem pitanja gužvi na granici što ih je uzrokovala nova europska uredba posvećena većoj sigurnosti.

Državni tajnik u slovenskom MUP-u Boštjan Šefic izjavio je kasno sinoć za Slovensku televiziju da pitanje pojačanog nadzora graničnih prijelaza s Hrvatskom za zaštitu schengenskog prostora i povećanje sigurnosti nije bilateralno pitanje.
Hrvatska po njegovim riječima ima problem s izvođenjem kontrola jer nije dio schengenskog prostora i njen program ispunjavanja schengenskih uvjeta još nije prošao evaluaciju, za razliku kako je dodao evaluacije koju su već dobile Bugarska i Rumunjska.


Facebook komentari

hr Sat Apr 29 2017 10:14:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/585a27c51eea8f4c758b465d/80
Foto: Larmoyeux

HAK:Mjestimice mokre ceste, jak vjetar

Ceste su mjestimice mokre u Dalmaciji, Lici, Slavoniji, Baranji i sjeverozapadnoj Hrvatskoj; magla mjestimice smanjuje vidljivost na cestama u unutrašnjosti, a zbog jakog vjetra ima ograničenja u cestovnom i pomorskom prometu, izvijestio je jutros Hrvatski autoklub (HAK).

Zbog jakog vjetra na Jadranskoj magistrali (DC8) između Bakra i Karlobaga zabrana je prometa za autobuse na kat, vozila s kamp prikolicama i motocikle (I. skupinu vozila), dok je između Karlobaga i Svete Marije Magdalene dodatno zabrana za dostavna vozila i vozila s natkrivenim teretnim prostorom (I. i II. skupinu vozila).

Jak vjetar usporava promet na autocestama: A1 između prolaza Vučipolje i vijadukta Božići te A6 Rijeka-Zagreb između Kikovice i tunela Tuhobić. Vozi se uz ograničenja brzine no autoceste su otvorene za sve skupine vozila.

Zbog prometne nesreće na državnoj cesti DC3 u mjestu Blaževdol vozi se jednim trakom usporeno, navodi se u izvješću od 7,20 sati.

Magle ima na cestama u unutrašnjosti i na dionicama autoceste A4 Goričan-Zagreb između Goričana i Varaždina te Brezničkog Huma i Zagreba.

S obzirom na povremene sustavne granične kontrole i pojačan promet moguća su čekanja na pojedinim graničnim prijelazima sa Slovenijom, BiH i Mađarskom. Pojačan je promet osobnih vozila na graničnim prijelazima: Pasjak, Macelj, Bregana i Metković. Pojačan je promet teretnih vozila na izlasku na graničnom prijelazu Bajakovo, kolona je oko 1 km.

Zbog vjetra u prekidu su katamaranske linije Split-Hvar-Vela Luka-Ubli, Split-Hvar-Korčula, Split-Bol-Jelsa. Trajekt na liniji Vis - Split u nedjelju, 30.04.2017., isplovit će iz luke Vis u 16,30 sati umjesto u 15,30 sati, a povratak iz Splita je u 19,00 sati.

Facebook komentari

hr Sat Apr 29 2017 08:08:15 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .