Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c17592a0e4938ca508b45ae/80
Foto: Grad Split, Facebook

Solinski inovator Ivan Mrvoš kritizirao privremeno rješenje kolodvora na Kopilici: "Bolje ne raditi ništa, nego izgradit ovakvo ruglo"

Solinski inovator i vlasnik tvrtke Include Ivan Mrvoš na svom Facebook profilu osvrnuo se na privremeno rješenje

Prije nekoliko dana na Kopilici je održano predstavljanje budućeg izgleda autobusnog i željezničkog kolodvora, a koji bi tebao biti gotovo dogodine. 

Solinski inovator i vlasnik tvrtke Include Ivan Mrvoš na svom Facebook profilu osvrnuo se na privremeno rješenje kolodvora koje je ponudio Grad Split te je uz tekst objavio vlastite vizualizacije kolodvora koje možete vidjeti ovdje.

Objavu donosimo u nastavku, u cijelosti i autentično: 

- Prije nekoliko dana Grad Split najavio je izgradnju novog autobusnog/željezničkog kolodvora u Kopilici. 

E sad, slijedi niz nevjerojatnih činjenica:

- nevjerojatno je da drugi najveći grad u državi ima ovakve katastrofalne vizualizacije projekta
- nevjerojatno je uopće da je 'ono' ideja projekta; doslovno barake koje će služiti kao čekaonice/garderoba/wc, pa zatim nekakve nadstrešnice koje će završit na rivi kad prva bura krene
- nevjerojatno je da Split koji ima nekoliko milijuna noćenja/gostiju kroz ljeto i koji doslovno živi od turizma želi izgradit ovakav kolodvor, koji nije dostojan ni najgoreg sela u Zimbabveu
- nevjerojatno je da se nisu mogli povuć neki ozbiljniji novci iz EU, ako već grad/županija nema novaca za jedan od najvažnijih projekata ovog stoljeća u Splitu
- nevjerojatno je da se već za 2019. najavljuje kao 'metro', kad dizelski vlak star 10, 20 godina nije metro - nego stari vlak

Ako se već nema novaca, zašto se idejno rješenje i vizualizacije nisu dogovorili s fakultetom građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu? Tamo sigurno ima dovoljno pametnih ljudi koji bi doslovno 'pro bono' napravili kvalitetan projekt

Trenutni kolodvor u splitu je izgrađen valjda 1968. godine, tada isto pod pričom PRIVREMENI - privremeno je tu samo 50 godina. Isto tako će biti i s ovim - to je 100%.

Oni koji žive u Splitu i okolici znaju koji su problemi ljeti kad se treba autom dovesti na autobusni kolodvor, koji je ujedno i željeznički, a i trajektni - jer sve je zbijeno na nekoliko desetaka tisuća kvadrata. Oba kolodvora (željeznički i autobusni) izgledaju katastrofalno, pretrpani su, ljeti se često i satima čeka za dolazak u trajektnu luku autom/autobusom.

Ideja da se autobusni i željeznički kolodvor maknu u Kopilicu i da imamo brzi vlak/metro koji svakih nekoliko minuta kreće od zračne luke u Kaštelima pa preko Solina i Kopilice, sve do trajektne luke je vrhunska ideja - koja se povlači već godinama, ali nikako da dočeka realizaciju. Bilo bi super da se izgradi moderna stanica u ZL Split i da metro ljude prevozi do centra grada u svega petnaestak minuta. I da u luku više ne dolaze autobusi, nego moderni metro na uređene terminale i veliki plato na mjestu sadašnjeg autobusnog kolodvora.

Problema u ovom projekti ima cijeli niz - od toga da uopće nemamo elektrificiranu prugu od Kaštela do Splita (voze dizelski vlakovi LOL), pristupne ceste u Kopilici koja nije izgrađena za budući promet, pa do totalne neorganiziranost zadnjih XY vlasti koje ništa nisu učinile po pitanju ovog slučaja.

Zaključno: bolje ne raditi ništa, nego izgradit ovakvo ruglo. Na kraju ćemo sljedećih 50 godina imat 'privremeni kolodvor' u Kopilici, s pristupnim cestama koje nisu spremne za to, bez povezanosti s Kaštelima, a pretpostavljam i s ostacima ovog trenutnog rugla od kolodvora na istočnoj obali. Četiri milijuna kuna predviđena za 'ovo' bolje je potrošit na kvalitetno idejno rješenje, vizualizacije i pisanje EU projekta - dobit ozbiljne novce i onda krenut u ozbiljne radove. Lakše nam je još tri godine preživit s ovim kolodvorom, nego dobit još jednu katastrofu.

I na kraju - bezveze sam uzea vrimena jutros i napravia nekoliko brzinskih amaterskih vizualizacija rješenja kolodvora u Kopilici (uloženo cca 2, 3 sata vremena). Inače vizualizacije u firmi radimo po nekoliko dana za razne projekte i izgledaju stvarno vrhunski, jer pravi renderi zahtijevaju vremena. Par dana za ovaj projekt dalo bi vrhunske vizualizacije. Nisam arhitekt niti se previše kužim u građevinu, al' ovo je valjda minimum kojega bi Split treba imati za kolodvor. Pa ako netko iz grada možda to i vidi - dajem im ideju i vizualizacije besplatno, ako im se sviđa. Ovo rješenje dizajnom prati Poljud/školjku/val, s hrpom stakla, čelika i drugih materijala. Uključuje 1.500 m2 zatvorenog (klimatiziranog) prostora sa modernim čekaonicama, garderobom, sanitarnim čvorovima, uredima i kartomatima (šaltera šta manje, samo e-ticketing), 900 m2 otvorenog vanjskog prostora s pametnom LED rasvjetom, 18 mjesta za autobuse s opcijom proširenja, mjesto za taksiste, mjesto za iskrcaj, ... Na 2.200 m2 krova stane i opcija sa 330 kW solarnih panela - dovoljno da cijeli sustav bude potpuno energetski neovisan. Svašta se može napravit, samo je pitanje želje/volje, a toga kao i inače - nedostaje. - stoji u objavi

hr Mon Dec 17 2018 09:07:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b1281c02af47fe7128b45ac/80
Foto: HGSS / Ilustracija

Učenje od najboljih: Kinezi na obuci kod HGSS-a

Hrvatska gorska služba spašavanja (HGSS) odavno je diljem Europe sinonim za profesionalnost i spremnost. Čini se kako se glas o njihovim uspješnim akcijama proširio i puno dalje

Naime, Kinezi su poslali svoje tročlano izaslanstvo na obuku kod nas da bi, kako su rekli, učili od najboljih jer kod kuće nemaju ustrojene službe spašavanja.

A kako se Kinezi snalaze u hladnoj Cetini, provjerio je RTL Danas. 

- Ova rijeka je jako mala u usporedbi s našim velikim rijekama. Komplicirano je, ali uz vježbanje tehnike ćemo steći dovoljno iskustva. Tu je jako dobro, a i sigurno je. - kazao je Shao Hqi iz Kine.

Već u zoru HGSS-ovci su ih čekali u učionici gdje su morali proći teoretsku nastavu, neophodnu prije prakse u rijeci.

- Ovo je samo izvidnica njihova, na obuci, čini mi se, a ići ćemo mi isto gore u Kinu. - tvrdi Ivan Šafrdin iz HGSS-a.

Do suradnje je došlo u prosincu, kada su Kinezi, predstavnika Kajkaškog savezaZagreba, zamolili da pronađe nekog tko bi mogao obučiti njihove spasioce.

Gosti su naravno, kako smo već i navikli od turista s Dalekog istoka, snimali svaki detalj demonstracija, ali se i svojski trudili upiti iskustvo svojih instruktora. A intezivna obuka trebala bi trajati do 22. ožujka, kada će stečeno znanje Kinezi ponijeti natrag u Kinu.

Sve što ih se učilo, Kinezi su zapamtili ili snimili, a čini se da neće tako skoro zaboraviti ni temperaturu Cetine u trećem mjesecu.

- Jako, jako je hladno. Da. Stvarno hladno. - komentirao je Shao Hqi uz smijeh. - piše RTL

hr Fri Mar 22 2019 19:05:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c951d2d29111ce3188b45bc/80

Održani Dani tehničke kulture u Osnovnoj školi Gripe

Manifestaciju su u suradnji s OŠ Gripe organizirale Zajednica tehničke kulture grada Splita i neke od udruga članica

U splitskoj osnovnoj školi Gripe je 20. i 21. travnja održana manifestacija Dani tehničke kulture 2019. godine.

 Manifestaciju su u suradnji s OŠ Gripe organizirale Zajednica tehničke kulture grada Splita i neke od udruga članica. Na njenom otvorenju je sve prisutne pozdravio ravnatelj OŠ Gripe Davor Šimić, a nazočni su bili i predstavnici rukovodstva Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije. Dane tehničke kulture je otvorio predsjednik ZTK grada Splita Martin Olujić.

Prva je na programu bila radionica robotike, koju je vodio član udruge Inovatic Marko Janjiš. Djeca su naučila osnove programiranja malih robota, tako da oni nauče prepoznavati i zaobilaziti prepreke. U drugoj radionici, u realizaciji ZTK grada Splita, mlađi su osnovci upoznati s obradom stiropora. Radionicu je vodio Martin Olujić, a drugi dio iste radionice se našao na programu i u četvrtak. Posljednju radionicu prvog dana, onu digitalne fotografije, vodili su članovi Fotokluba Split, majstor fotograf Antonio Miše i njegova asistentica fotografkinja Kristina Soldić. Ta je radionica privukla mahom starije osnovce.

Drugi dan manifestacije je započeo radionicom modelarstva koju je vodio Toni Jagnjić, stručni suradnik Zajednice tehničke kulture Splitsko-dalmatinske županije. Djeca su izrađivala modele leptira i autića. Popodnevni program je uključivao i interaktivno predavanje jedriličarskog modelarstva, koje su vodili članovi JK Zenta Josip Marasović i Mladen Kinkela

Proučavalo se glavne sastavne materijale trupova, jedrilja, kolombe i balasta, karakteristike elektronike i načine funkcioniranja radio sustava, vrste vjetrova, osnove jedrenja i upravljanja jedrilicom, domet, taktike i ostale zanimljivosti toga jedriličarskog segmenta tehničke kulture. Program Danâ tehničke kulture u OŠ Gripe je zaključen astronomskim programom, kojega je vodio astronom-animator udruge Zvjezdano selo Mosor Zoran Knez

Nakon predavanja o Sunčevom sustavu, pred školom je provedeno i kratko promatranje neba teleskopom.

hr Fri Mar 22 2019 18:33:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c950e5f29111ce3188b4582/80
Foto: Screenshot / YouTube

Ministarstvo prijavilo motivacijsku govornicu Anu Bučević: "Radi se o elementima kaznenog djela"

Ministarstvo zdravstva kazneno će prijaviti Splićanku Anu Bučević zbog nadriliječništva temeljem pisma koje im je poslao psihijatar Herman Vukušić

Ministarstvo zdravstva kazneno će prijaviti Anu Bučević zbog nadriliječništva. Splitsku YouTube guruicu danas je prozvao psihijatar Herman Vukušić. Pisao je ministru zdravstva Milanu Kujundžiću zahtijevajući od njega da Anu Bučević kazneno prijavi jer opasnim savjetima dovodi u pitanje zdravlje ljudi. - piše Index

- Po stavovima koje propagira Ane Bučević lako se može zaključiti da su oboljeli sami krivi za svoje stanje, jer ne 'vibriraju' na dostatnoj energetskoj razini, a pravi lijek za sve je 'vortex', svojevrsno stanje energetske homeostaze u koje vas, naravno, vodi Ana Bučević. Prema njezinoj internetskoj stranici dobio sam dojam da je 'vortex' poželjno ostvariti putem motivacijskih krstarenja koja koštaju više od PET/CT pretrage u privatnoj klinici. - napisao je između ostalog dr. Vukušić u svome pismu. Cijelo pismo možete pogledati ovdje.

Nekoliko sati kasnije reagiralo je i Ministarstvo zdravstva.

- O predstavci dr. Hermana Vukušića koja se odnosi na kazneno djelo nadriliječništva počinjeno od strane Ane Bučević, prof. kineziologije, odgovaramo da će ista biti dostavljena na nadležno postupanje Ministarstvu unutarnjih poslova, s obzirom na to da se radi o elementima kaznenog djela sukladno odredbama Kaznenog zakona. - poručili su iz Ministarstva zdravstva. - piše Index

hr Fri Mar 22 2019 17:33:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bade7c8cb557a8ea08b4ee8/80
Foto: MUP

Vozači, oprezno!: Policija će provoditi pojačane aktivnosti u prometu

Na prometnicama Policijske uprave splitsko-dalmatinske će se i ovog vikenda poduzimati pojačane aktivnosti u cestovnom prometu

Aktivnosti će biti posebno usmjerene na prekršaje prekoračenja brzine, upravljanja vozilom pod utjecajem alkohola i droga, nekorištenja sigurnosnih pojaseva u vozilima i korištenja mobitela za vrijeme vožnje, ali i na druge prekršaje, koji su u uzročno-posljedičnoj vezi s nastankom prometnih nesreća, a posebno onih s najtežim posljedicama.

Apeliramo na sve sudionike u prometu na poštivanje propisa, posebno onih o ograničenju brzine i zabrani upravljanja vozilom pod utjecajem alkohola i droga, kako bi odgovornim sudjelovanjem u prometu sačuvali vlastiti, ali i živote ostalih sudionika u prometu. - obavijestila je PU splitsko-dalmatinska 

hr Fri Mar 22 2019 17:13:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .