Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a637389b9e03e4b528b463c/80
Foto: Pixabay

Zbogom jeftinoj robi: Uvodi se PDV i na pošiljke iz Kine i SAD-a

Ovo je vrlo vjerojatno posljednja godina u kojoj će domaći potrošači putem interneta moći kupovati jeftine maskice za mobitel i ostale potrepštine iz Kine, a da pritom na naručenu robu ne moraju plaćati PDV.

Europska unija uvodi nova pravila u sustav naplate PDV-a za prekograničnu internetsku trgovinu kojima će biti ukinuto oslobođenje plaćanja PDV-a za robu do 22 eura naručenu iz zemalja izvan EU, a sve kako bi se pomoglo europskim e-trgovcima.

Stručnjaci Europske komisije tvrde kako to oslobođenje plaćanja PDV-a trgovce izvan EU stavlja u povlašteni položaj u odnosu na europsku konkurenciju, a da ne spominjemo koliko se nenaplaćenog poreza godišnje baca u vjetar.

Prema službenoj statistici EU, svake godine u Uniju se iz zemalja trećeg svijeta uveze 150 milijuna paketa pojedinačne vrijednosti manje od 22 eura, a mnogi od tih paketa, upozoravaju stručnjaci, zapravo sadrže lažno deklariranu, ali puno vredniju robu poput smartphonea, tableta i ostalih skupih elektroničkih uređaja.

Istodobno, na robu male vrijednosti naručenu iz neke od zemalja EU potrošači redovito plaćaju PDV, zbog čega europski trgovci vrlo teško mogu konkurirati spretnijim i domišljatijim dobavljačima iz zemalja izvan europske domene.

Da se praksa često zloupotrebljava pokazuju i podaci iz Hrvatske pošte. Putem te državne tvrtke u Hrvatsku je u 2017. iz trećih zemalja uvezeno 9,5 milijuna pošiljaka male i veće vrijednosti, od čega je Carinska uprava u carinsku prijavu prijavila ukupno 87.810 paketa, piše Jutarnji.

To znači da su carinici za nešto malo manje od 90 tisuća paketa zatražili postupak utvrđivanja vrijednosti pošiljke zbog sumnje u točnost deklaracije, od čega se na kraju ispostavilo da ih je u vrijednosti manjoj od 22 eura bilo samo 13,5 posto, odnosno 11.879 paketa.

Ipak, informaciju koliko se paketa male vrijednosti u Hrvatsku ukupno godišnje uveze preko svih pružatelja poštanskih usluga od Ministarstva financija nismo uspjeli dobiti, a iste podatke ne vode ni u HAKOM-u koji prati tržište poštanskih usluga.

Ukidanje oslobođenja od plaćanja PDV-a na robu manje vrijednosti pritom je samo jedna u nizu izmjena koje u sljedećim godinama očekuje sustav naplate PDV-a u prekograničnoj e-trgovini. Naime, naplata PDV-a u e-trgovini u EU prilično je komplicirana, ponajprije zbog različitih stopa u članicama, pa čak i različitih stopa unutar samih zemalja, što e-trgovcima čini dodatne birokratske i administrativne troškove pri plaćanju.

Redovna stopa u državama EU, ovisno o vrsti robe, varira od 17 do 27 posto, a u državama koje primjenjuju sniženu stopu razlike su još veće. Dodatno, problem u naplati PDV-a stvara i činjenica da se postojećim pravilima PDV na kupljenu robu plaća u zemlji dobavljača, umjesto potrošača, što EU smatra primjerenijim sustavom.

Kako bi jedinstveno digitalno tržište doista zaživjelo, EU je još u svibnju 2015. počeo javno savjetovanje o pojednostavnjivanju sustava PDV-a koji bi u cijelosti trebalo zaživjeti 2021. Dotad će na razini EU biti uspostavljen jedinstveni portal za online plaćanje PDV-a, čime bi se PDV plaćao “na jednom mjestu”, a kompletan PDV ostajao u zemljama potrošača umjesto dobavljača.

Neke zemlje EU takvim će sustavom izgubiti na prihodima (procjena je da će Luksemburg takvom naplatom izgubiti oko 800 milijuna eura, tj. 1,5 posto BDP-a), dok bi Francuskoj i Velikoj Britaniji prihodi trebali rasti za 200 odnosno 400 milijuna eura na godinu.

Bivši ministar financija Boris Lalovac očekuje da će novi sustav naplate PDV-a u tom smislu imati dobar efekt i na hrvatsku e-trgovinu.

– Naravno, treba vidjeti na koji će se način različite europske ekonomija, pa tako i hrvatska, prilagoditi novom sustavu, no naša je Porezna uprava još uvođenjem fiskalizacije pokazala da je spremna za elektronički sustav razmjene podataka, pa mislim da ne bi trebalo biti problema. Novi bi sustav naplate PDV-a trebao biti i poticajan za domaću e-trgovinu jer se kod nas trenutno i dalje najviše kupuje gotovinom – rekao je Lalovac, dodavši kako se nada da će novi sustav na dobar način organizirati i sustav sigurnosti isporuke robe.

Procjene su stručnjaka EU da će izmjene u naplati PDV-a za prekogranično e-trgovinu zemljama članicama uštedjeti oko pet milijardi eura godišnje, koliko se trenutno gubi na PDV-u. Izmjene bi u cijelosti trebale zaživjeti 2021., a ukidanje oslobođenja plaćanja PDV-a na robu male vrijednosti iz trećih zemalja predviđa se već za 2019.

Facebook komentari

hr Sat Jan 20 2018 17:51:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Svijet
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8dca482af47f110a8b456e/80

Njemačka zabranjuje dizelaše?

Ovih će dana upravni sud u Leipzigu odlučiti o pravnoj utemeljenosti odluke o zabrani prometa, koju su već donijeli lokalni sudovi u Stuttgartu i Düsseldorfu. Nakon njih, odluka bi se uskoro mogla primjenjivati i u ostalim gradovima

Glavni uzročnici visoke koncentracije dušikovih oksida u gradovima su vozila s dizelskim motorima, smatra Udruga "Njemačka pomoć okolišu" (DUH), te stoga želi postići zabranu prometa za takva vozila. Ovih će dana Upravni sud u Leipzigu donijeti odluku za gradove Stuttgart i Düsseldorf, nakon što su lokalni sudovi već djelomice presudili u korist DUH-a, piše Autoportal.

Pred Upravnim sudom je da utvrdi pravnu utemeljenost eventualne zabrane prometa za sporna vozila. Nakon što donese odluku, ona će se vrlo brzo primjenjivati i u ostalim njemačkim gradovima, što bi moglo rezultirati zabranom prometa za 15 milijuna automobila u većini njemačkih gradova.

Ako sud odluči da gradovi moraju uvesti spomenute zabrane, nije potpuno jasno što to točno znači za pokrajine te kako moraju reagirati u slučaju prekomjernoga zagađenja zraka, rekao je Winfried Hermann, ministar prometa sSvezne pokrajine Baden-Württemberg. Stručnjak za automobilsku industriju Ferdinand Dudenhöffer smatra kako su zabrane prometa za sve automobile s dizelskim motorima (izuzev onih iz zadnje generacije) neizbježne.

Špekulira se kako politika neće dopustiti ovakve zabrane, jer bi to uvelike pogodilo kako građane tako i manje i srednje poduzetnike, čiji su vozni parkovi uglavnom pogonjeni dizelskim motorima. Ako sud u Leipzigu odobri zabrane, to bi moglo rezultirati jačim pritiskom na autoindustriju s ciljem uvođenja tehničkih izmjena na dizelašima iz starijih generacija, što je ona dosad odbijala Autoindustrija je jedan od najvećih poslodavaca u zemlji, pa su organizacije za zaštitu okoliša predbacivale Angeli Merkel i ostatku Vlade da previše podilazi predstavnicima autoindustrije.


Facebook komentari

hr Wed Feb 21 2018 20:38:05 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Svijet
http://www.dalmacijanews.hr/files/58bc30f3b47398ca9f8b45ed/80
Foto: RomaSociale

Papa Franjo kaže nitko nije osuđen na pakao

Papa je pod napadom tradicionalističkih katoličkih krugova jer smatraju da ima preblag pristup ljudima koji su prekršili katolička učenja

Čak i najgori grešnici imaju šansu otići u raj, uključujući i čovjeka koji je izdao Isusa Krista, rekao je papa Franjo u izjavi objavljenoj u ponedjeljak. 

- Nitko od nas ne može reći da netko nije otišao u raj. Reći ću vam nešto što će vas možda iznenaditi: to se ne može kazati ni za Judu. - istaknuo je Papa. 

Franjo je to izrekao 4. siječnja na privatnoj audijenciji za djecu iz rumunjskog sirotišta, a Vatikan je transkripte tog razgovora objavio tek u ponedjeljak. 

Papa je pod napadom tradicionalističkih katoličkih krugova jer smatraju da ima preblag pristup ljudima koji su prekršili katolička učenja. 

Njegovi najkontroverzniji činovi bili su ublažavanje zabrane rastavljenima koji su ponovno stupili u brak da prime svetu pričest, te njegovo pitanje iz 2013. “tko sam ja da sudim” homoseksualce. 

Facebook komentari

hr Mon Feb 19 2018 18:44:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Svijet
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a894ffe2af47f64018b4665/80
Foto: PIXABAY

Srušio se iranski putnički zrakoplov

Iranski putnički zrakoplov u kojemu se nalazilo između 50 i 60 putnika srušio se u nedjelju na letu iz Teherana u Jasuj na jugozapadu Irana, objavila je novinska agencija Fars.

Zrakoplov tipa ATR srušio se u planinskom području u regiji Semira, oko 480 kilometara južno od Teherana, izvijestila je agencija.

Zasad nije poznat uzrok nesreće.

Spasilačke ekipe i helikopteri odmah su poslani na mjesto nesreće, ali njihov dolazak otežavaju loši vremenski uvjeti, izvijestili su iranski mediji.

Kako javlja agencija France Presse, pozivajući se na Isnu, u zrakoplovu iranske kompanije Aseman Airlines bilo je "60 putnika i oko šest članova posade" kada je jutros nestao s radara 50 minuta nakon uzlijetanja.

Facebook komentari

hr Sun Feb 18 2018 11:06:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Svijet
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8948c92af47f64018b4654/80
Foto: PIXABAY

Ubrzava se rast razine oceana, gradovi na obali u opasnosti

Klimatske promjene uzrokuju rast oceana putem dva fenomena: ubrzano otapanje leda na polovima i povećanja razine ispuštanja plinova s učinkom staklenika u atmosferu.
Rast razine oceana ubrzava se i do kraja stoljeća mogla bi dosegnuti 65 centimetara, što se poklapa s procjenom Ujedinjenih naroda, i ta bi pojava mogla ozbiljno ugroziti gradove na obali, stoji u američkoj znanstvenoj studiji.

Razine oceana sada rastu ritmom od približno 3 milimetra na godinu, ali bi se ritam mogao utrostručiti na 10 milimetara svake godine sve do 2100., stoji u studiju objavljenoj u ponedjeljak u listu Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States (PNAS), piše Večernji.hr

Rezultati tih radova temelje se na podacima koje su prikupljali sateliti tijekom 25 godina. Oni su "u skladu s projekcijama iz izvješća AR5 (koje je u 2014.) predstavio UN-ov stručni panel za klimu (GIEC)", navodi se u studiji.

"To ubrzanje izazvano je prvenstveno ubrzanim otapanjem Grenlanda i Antarktika i moglo bi potencijalno udvostručiti ukupnu razinu oceana do 2100., što je novost u odnosu na projekcije koje su polazile od načela da će rast biti konstantan", kaže glavni autor studije Steve Nerem, profesor aeronautičkog inženjerstva na Sveučilištu u Coloradu. 

S tim rastom koji se svake godine ubrzava, razine oceana narasle bi više od 60 centimetara do kraja stoljeća, kaže profesor Nerem. 

"I naravno, to je oprezna procjena", upozorava. 

Klimatske promjene uzrokuju rast oceana putem dva fenomena: ubrzano otapanje leda na polovima i povećanja razine ispuštanja plinova s učinkom staklenika u atmosferu. Ovaj drugi fenomen odgovoran je za rast temperature voda, jer topla voda manje je gusta od hladne i zauzima više mjesta. Taj mehanizam već je odgovoran za polovicu od konstatiranih sedam centimetara koliko je razina mora narasla u promatranih 25 zadnjih godina, kaže profesor Nerem. 

"Ova studija skreće pozornost na važnu ulogu koju mogu imati podaci prikupljeni satelitima jer oni potvrđuju projekcije o klimi", rekao je koautor studije, John Fasullo, klimatolog u Nacionalnom centru za istraživanje atmosfere.

Facebook komentari

hr Sun Feb 18 2018 10:35:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Svijet

Pročitajte još . . .