Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b211d8c2af47f852a8b466f/80
Foto: Getty Images

Tabu teme za razgovor s kolegama zbog kojih biste mogli ostati bez promaknuća ili povišice

Većina zaposlenih provodi više vremena u društvu svojih kolega, nego što se vidi s prijateljima. I ako radite 'samo' regularnih osam sati, a pogotovo ako na poslu tučete i ozbiljne prekovremene. Dakle ima smisla da s vremena na vrijeme s tim ljudima želite razgovarati i o nečemu što nije strogo vezano uz posao i zadatke koje imate. Nema ništa loše u tome.

S nekolicinom kolega vjerojatno ćete se i više zbližiti i osjetiti sigurnost da im možete povjeriti neke stvari iz života o kojima se baš i ne bi trebalo govoriti. I tu ste na skliskom terenu da od toplog i povjerljivog kolege postanete netko koga se izolira ili čak sabotira u napredovanju. Huff Post je prikupio sedam smrtnih grijeha što se tiče razgovora na poslu od stručnjaka za karijere, prenosi 100posto.

1. Koliko mrzite prošli posao

"Čak i ako imate uistinu strašno iskustvo s prijašnjeg posla, morali biste moći o svom prošlim poslodavcima pričati na pozitivan način. Ako netko non stop priča kako mrzi svoj prošli posao, čini se kao da zaposlenik ne zna preuzeti odgovornost za vlastite postupke. Znak je nezrelosti ako barem ne može podijeliti što je naučio umjesto da krivi druge", Jason Carney direktor ljudskih resursa WorkSmart Systems.

2. Vaši politički stavovi

"Savjetujem da izbjegavate razgovor o politici, iako biste se iznenadili koliko često ljudi ističu svoja uvjerenja. Sjećam se da sam bila na jednom sastanku sa starijim kolegom koji me pitao za mišljenje o jednoj jako vrućoj temi. Znala sam da imamo suprotna mišljenja, ali nije bilo primjereno da se prepirem s tom osobom. Stavio me u jako nezgodnu dituaciju", Sarah Johnston, osnivačica The Briefcase Coach.

3. Kako napreduje potraga za poslom

Ovo bi trebalo biti očito. "Najbolje da ne razgovarate o svojim interesima za pronalaskom drugog posla, osim ako vam je ok da svi kolege to znaju. To ne znači da ne trebate tražiti drugi posao, međutim najbolje je da svoju strategiju ne dijelite s drugima. Osim eventualno sa šefom, jednom kada ste sigurni da odlazite. Ako rastrubite da tražite nešto drugo možete si navući niz problema: od toga da vam sabotiraju trud do tračanja o vašim budućim planovima. Možda je teško šutjeti, ali važno je da sami vjerujete u svoju strategiju prije nego uključite druge, samo zato što želite olakšati dušu", Nihar K. Chhaya direktor PartnerExec.

4. Zdravstvene tegobe

"Ne govorimo o tome da krijete rutinski posjet zubaru, ali mnogo ozbiljniji medicinski problemi ne bi trebali biti tema rasprava. Slično kao i s bračnim problemima, ljudi jednostavno ne znaju kako reagirati ili odgovoriti u radnoj okolini", Annette Harris direktorica i osnivačica agencije za osobno brendiranje ShowUp!

5. Intimni detalji o vezi

"Sasvim je prihvatljivo da podjelite informacije o svojoj godišnjici, obiteljskim rođendanima ili dječijim uspjesima u sportu, uvijek nastojte da ti razgovori budu pozitivni. Onog trena kad smijer krene u lošem pravcu o supružniku koji vara ili bilo čemu seksualne prirode, postaje neugodno i potpuno neprikladno za radno okruženje. Ako prolazite tešku krizu o tome razgovarajte s dobrim prijateljem izvan posla", Nikita Lawrence, osnivačica Wealth Success Chamber Enterprises.

6. Žalite se na kolege ili šefa

"Možete osjetiti potrebu da izbacite frustracije svom frendu s posla o nečemu što vam je šef ili kolega napravio i što vas je strašno razljutilo, ali to nikad u stvari nije vrijedno toga. Uredski tračevi šire se poput požara, a ono što kažete jednoj osobi lako kruži do drugih zaposlenika u odjelu. Ne želite si uskratiti napredovanje ili povišicu zato što se ono jednom loše pričali o šefu", Peter Yang suosnivač i CEO u ResumeGo.

7. Kritizirate strategiju kompanije

"Suzdržite se od olajavanja stragtegije kompanije ili poslovnih odluka, jer vas jednog dana mogu promaknuti na mjesto gdje ćete morati zagovarati taj isti smijer. Najbolje je biti iskren o svojim brigama i izraziti ih na način koji je konstruktivan i koji će pomoći da posao napreduje, na kojoj god se poziciji nalazili", Jessica Schaeffer direktorica u LaSalle Network.

hr Sun Sep 16 2018 18:43:32 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b9ca3cbcb557af5ab8b45f7/80

Nećete vjerovati što sve dobrostojeći, moderni roditelji traže od dadilja

Poželjno je da dadilja danas zna baratati pištoljem, masirati, šišati ili pak voziti specijalno vozilo za led.. naravno sve to dobro se plaća

Donedavna je među dobrostojećim Njujorčanima bilo poželjno da dadilja njihove djece zna dodatni strani jezik kojem bi ih naučila te da zna kuhati zdravu, egzotičnu hranu, piše Život i stil.

Danas je situacija puno drugačija i veliki izazovi su stavljeni pred dadilje. Žene koje čuvaju djecu moraju vladati brojnim drugim vještinama. Prema anketi New York Posta roditelji očekuju da dadilja zna masirati, frizirati ili pak biti instruktorica joge. 

"Jedan otac je rekao da njega dadilja dvaput tjedno po 90 minuta masira. Naravno za to joj dodatno plati. Jedna obitelj tražila je dadilju koja zna voziti zamboni kako bi im mogla biti od koristi na klizanju. Drugoj obitelji je bilo važno da dadilja zna rukovati vatrenim oružjem kako bi plašila medvjede. Jedna majka je tražila dadilju koja zna šišati i raditi frizure kako bi njezine djevojčice i ona uvijek bile dotjerane.

"Dobrostojeće obitelji imaju svoj pogled na ovaj posao. Kada intervjuiraju dadilje vode računa o tome da dobiju što više usluga od jedne osobe. Naravno to i plate. Dadilja s puno vještina može godišnje zaraditi 185.000 dolara", kaže David Youdovin, šef tvrtke koja zapošljava dadilje i domaćice.   

hr Thu Sep 20 2018 19:50:57 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba3c63acb557a44af8b47db/80
Foto: Pixabay

Svaki treći rabljeni auto ima neispravne zračne jastuke ili ih uopće nema! Evo kako ćete provjeriti!

Preko OBD konektora i dijagnostičkog uređaja može se utvrditi je li zračni jastuk (airbag) ispravan ili neispravan te je li uopće ugrađen, a 'crash data' otkriva i je li auto imao sudar. Provjera 'zlata vrijedi'...

Pri sudaru, čak i manjeg intenziteta, ako se otvori zračni jastuk (airbag), odnosno jastuci, cijena popravka 'leti u nebo'. Naime, uz sklop zračnog jastuka i njegovu oplatu u volanu ili armaturi, treba izmijeniti i sustav za aktiviranje te elektronički-inercijski senzorski sustav i upravljački elektronički modul, piše Autoportal.

Ako se sve ne napravi kako treba, na instrumentnoj ploči gori lampica sustava zračnog jastuka. No, kako su veliki troškovi u pitanju, mnogi potom, radi 'štednje', kod elektroničara trajno ugase signalnu lampicu, a u kućište vrate iskorišten zračni jastuk i stave samo novi plastični pokrov. 

Događa se i da se iz automobila koji se prodaje, pogotovo ako ide u izvoz, skida ispravni zračni jastuk, s aktivacijskim i senzorskim sklopom, prodaje na 'crnom' tržištu i 'pro forma' ugrađuje već iskorišteni. Dakle, pri kupnji rabljenog provjerite i tu mogućnost. 

Provjera se najbolje obavlja u ovlaštenom servisu ili kod dobrog auto-elektroničara, na dijagnostičkom uređaju. 

Dijagnostički se uređaj spaja preko OBD priključka te se unošenjem podataka o proizvođaču i vozilu ulazi u sigurnosni sustav, koji jasno pokazuje je li zračni jastuk ispravan ili neispravan, odnosno je li 'fake' ugrađen već iskorišteni (aktivirani). 

Preko 'crash data' usto se može provjeriti je li automobil imao sudar. Dakle, pri kupnji rabljenog auta ne idite 'grlom u jagode'. Uz sve bitne provjere, karoserije, podvozja, motora, prijenosa..., provjerite i stanje zračnih jastuka. Važno je, jer o tome, u sudaru, ovise životi vas i putnika u autu. 

Ako ste prevareni, popravak je skup, izlažete se neugodnostima pri traženju odštete, a ishođenje pravde na sudu dugotrajno je i neizvjesno te zahtjeva početna ulaganja, za odvjetnika, tužbu...

hr Thu Sep 20 2018 18:10:04 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5893389bb47398ce058b4573/80
Foto: Pixabay

Zašto se parovi najčešće razvode?

Možda vam ovo pomogne da otvorite oči i na vrijeme riješite bračne razmirice.

Sreća, idila, romantika i samo ljubav. Na početku je uvijek sve savršeno, ili barem donekle savršeno. No, kada vas stvarni život opali po leđima, dođu i problemi… Nije svakom braku predodređen uspjeh, a to najbolje zna američki odvjetnik za razvode Andrew Vaughn, piše portal Živim.

On je u svojoj bogatoj karijeri vidio sve verzije propalih ljubavi te navodi 5 najčešćih razloga zašto parovi dolaze u njegov ured. Možda vam ovo pomogne da otvorite oči i na vrijeme riješite bračne razmirice.

 

Ne traže pomoć u slučaju depresije ili ovisnosti

Odbijanje pomoći kad je riječ o mentalnom zdravlju je veliki problem koji pogađa brojne parove.

- Dolaze mi ljudi koji vjerojatno ne bi ni došli u moj ured, da je njihov partner/partnerica potražio pomoć šest mjeseci ranije - govori odvjetnik. Dodaje da su muškarci ti koji su tvrdoglavi i koji odbijaju pričati o svojim problemima. Nakon godina nagovaranja, žena jednostavno dođe do točke pucanja.

Život s partnerom kojem je narušeno mentalno zdravlje veoma je izazovan i usprkos ogromnim naporima uloženim u spas braka, on se vrlo često raspada. Mnogi muškarci osjećaju kako gube muževnost kad priznaju da su depresivni, ali prava je snaga u tome da kažu da nisu dobro i da im je potrebna pomoć.

 

Frustracije oko novčanih problema

Ne moramo ni govoriti da je manjak novca problem te da ovo lako može eskalirati i dovesti do opakih bračnih svađa.

- Partneri koji se ne slažu oko financija i često raspravljaju o novcu imaju znatno veće šanse za razvod od onih čije se neslaganje vrti oko odgoja djece, odnosa s članovima obitelji ili seksa - rekao je.

 

Nevjera

Emocionalna nevjera vrlo često završi i kao ona fizička. I dok mnogi parovi zahvaljujući bračnom terapeutu ipak uspiju prevladati ovo teško razdoblje, nerijetko se događa da se osoba zaljubi u tu drugu osobu i onda spasa nema - govori odvjetnik.

 

Dodaje da je to povezano s nedostatkom intimnosti u braku i s uzimanjem partnera zdravo za gotovo. Intimnost treba njegovati, hraniti i održavati. I kada život uzme maha seks pada na kraj liste prioriteta. Kažu da on nije najvažniji, ali ako ga nema, onda dolazi do velikog problema.

 

Nedostatak brige

Rutina, rutina, rutina. Lako se zna dogoditi da partneri sve rjeđe pokazuju koliko se vole, cijene i koliko se brinu za osjećaje onoga drugog. Razgovaraju samo o djeci i onome što će jesti… Odvjetnik navodi kako brakovi imaju tendenciju da ne uspiju kad jedan (ili oba) partner prestane brinuti za drugog i kad se ljubav i prijateljstvo pretvore u ljutnju i zamjeranje.

- Nemojte da prođu tjedni ili mjeseci, a da ne odete na spoj. I nemojte uzimati partnera zdravo za gotovo. Mali znak pažnje, komplimenti, slatka poruka mogu učiniti čuda. Njegujte svoj odnos sa zdravom dozom ljubavi i pažnje - savjetuje.

 

Ne žele otići kod bračnog terapeuta

Začudili biste se koliko uspješna zna biti bračna terapija. Nedavno sam spasio 25-godišnji brak samo zato što sam uspio par nagovoriti da nju odu, kaže Vaughn. Dodaje da nije gotovo dok niste spremni porazgovarati sa stručnjakom i staviti stvari u perspektivu.

hr Thu Sep 20 2018 15:58:09 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d77d89b47398cfd78b456d/80
Foto: Pixabay

Roboti će nam ukrasti posao? Proizvođači automobila se ne slažu

Već godinama slušamo lamentiranja pojedinih interesnih skupina kako će roboti ljudima ukrasti poslove, no baš kao što su i šivaće mašine ljudima samo povećale produktivnost, olakšale proizvodnju i smanjile troškove izrade, te samim time konačnu cijenu proizvoda - tako i robotika industriji donosi novu dimenziju

Ljudski faktor, ipak, još uvijek je nezamjenjiv, čemu svjedoče i podaci iz automobilske industrije.

Od 13 proizvođača automobila, čije su dionice javno izlistane na svjetskim burzama, a koji broje više od 100.000 zaposlenih - čak ih je 11 u posljednje četiri godine povećalo broj radnika i to za nezanemarivih 11 posto, piše Bloomberg.

Proizvođači automobila na najbrže rastućem kineskom tržištu preferiraju ljudski rad jer zahtjeva manje inicijalne investicije, dok na razvijenim tržištima kompanije koje su već prošle ciklus automatizacije većinom proširuju kadrove unutar sektora za istraživanje i razvoj kako bi se prilagodili nadolazećoj eri električnih i autonomnih vozila.

Upravo bi ove dvije sfere industrije i trebale izazvati tektonski poremećaj za proizvođače automobila i broj zaposlenih, budući da bi se potreba za sastavljanjem motora s unutarnjim izgaranjem trebala značajno smanjivati.

Od trinaest proizvođača nad kojima je provedeno istraživanje, samo su General Motors i Nissan zabilježili pad broja zaposlenika. GM, doduše, zbog prodaje Opela PSA grupi.

Nažalost Bloombergova analiza nema podatke o plaćama, pa tako ne znamo je li povećan broj radne snage bio praćen i rastom primanja zaposlenika, piše tportal.

hr Thu Sep 20 2018 15:57:37 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .