Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58748a301eea8f1fdc8b45e3/80

Povećan broj poginulih na cestama, nezakonit rad i pogoršanje sigurnosti: "Niže cijene autoškola uzrokovat će kaos u prometu"

Najavljena mogućnost ukidanja minimalne cijene nastavnog sata u autoškolama i formiranje cijena prema tržišnom modelu podijelilo je stručnjake, pa jedni smatraju da to neće dovesti do pada kvalitete usluga autoškola, dok drugi očekuju suprotno.

Od 2009. godine Pravilnikom o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli određeno je kako jedinstveni minimalni izračunski element nastavnog sata za, primjerice, B kategoriju iznosi 115 kuna. U to su uračunati troškovi rada, trošak vozila te zajednički troškovi koje imaju autoškole za sve kategorije vozila, primjerice, amortizacija, zakup... Autoškole sada ne smiju odrediti cijenu usluge ispod te minimalne, čime se nastojao zaštititi određeni kvalitativni minimum usluge, dok s druge strane jedna od direktiva Europske unije nalaže formiranje cijena po tržišnom modelu.


Vlada najavila liberalizaciju

Vlada je na sjednici prošloga tjedna u cilju administrativnog rasterećenja gospodarstva i radi poštivanja europskih pravila o tržišnom natjecanju najavila liberalizaciju otvaranja i poslovanja autoškola, kojih je, prema podacima HAK-a, sada registrirano više od 350. Izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koje Vlada planira u prvom tromjesečju ove godine, autoškole će se osnivati po tržišnim uvjetima, a planira se i ukidanje fiksne tarife nastavnog sata.

Rukovoditelj Sektora za vozače Hrvatskog autokluba (HAK) Sinan Alispahić smatra da primjena Direktive EU o uslugama na tržištu, dakle uvođenje tržišnog modela, ne bi dovela do pada kvalitete usluga autoškola, ali bi moglo doći do različitih cijena u autoškolama. 

- Uvođenje tržišnog modela, bez obveznih propisanih jedinstvenih minimalnih izračunskih vrijednosti elemenata nastavnog sata u autoškoli, u početku bi moglo dovesti do različitih cijena osposobljavanja kandidata za vozače u autoškolama. I sada postoje razlike u ukupnoj cijeni - ističe Alispahić.

Smatra da bi ukidanjem tih minimalnih izračunskih elemenata moglo doći do različitih cijena u pojedinim gradovima i područjima, no kaže i da to neće dovesti do pada kvalitete usluga koje trenutno pružaju autoškole. 

- Sadašnji model osposobljavanja je održiv, a postoje i drugi instrumenti koji omogućuju zaštitu dostignute kvalitete rada - kazao je Alispahić.

Objašnjava kako je od 1991. djelatnost osposobljavanja kandidata za vozače zakonom stavljena na tržište te da se zasnivala na slobodnim tržišnim načelima. 

- Uvjeti rada i otvaranja autoškola temeljili su se na primjeni vrlo liberalnih propisa, bez posebnih uvjeta i standarda. Autoškole su imale vrlo različite prostorne, kadrovske, materijalne i druge uvjete rada sa stalnim brojem porasta novih autoškola. Suprotno tada važećim tržišnim načelima, nelojalna konkurencija, rad na crno, neplaćanje poreza, niska cijena rada i nedovoljna stručnost kadrova te niska kvaliteta osposobljavanja kandidata za vozače dovela je do borbe za golu egzistenciju, s konkretnim posljedicama u povećanju broja poginulih na cestama, a osobito mladih vozača, nezakonitog rada i pogoršanjem sigurnosti cestovnog prometa - objašnjava Alispahić.

U takvim je uvjetima, kaže, bilo potrebno utvrditi nove uvjete i standarde osposobljavanja kandidata za vozače i rada autoškola, a kako bi se poboljšala kvaliteta rada i osposobljavanja kandidata za vozače te smanjio broj poginulih na cestama.

Tako su zakonom od 2004. uvedeni novi kriteriji i standardi u djelatnost osposobljavanja kandidata za vozače, što je omogućilo da se ta djelatnost obavlja u općem interesu, s minimalnim utvrđenim standardima na značajno kvalitetniji način, a što je rezultiralo poboljšanjem kvalitete osposobljenosti novih vozača, smanjenjem broja poginulih na cestama i poboljšanjem sigurnosti cestovnog prometa. 

- U zadnjih 10 do 12 godina uspostavljen je sustav koji je pridonio uvođenju reda u djelatnost osposobljavanja kandidata za vozače, uspostavi kvalitetnijih standarda i načina rada autoškola, poboljšanju kvalitete osposobljenosti novih, odnosno mladih vozača, a što pokazuju i statistički podaci - kaže Alispahić.

Navodi da se u zadnjih 10 godina smanjuje broj prometnih nesreća koje su skrivili mladi vozači. Primjerice, 2007. mladi vozači skrivili su 12.297 prometnih nesreća, a 2015. godine 2.967. U prometnim nesrećama 2007. poginulo je 137 osoba, a 2015. godine 45 osoba. To, smatra Alispahić, upućuje na zaključak kako je postojeći model osposobljavanja kandidata za vozače dobar i da doprinosi rezultatima poboljšanja sigurnosti prometa na cestama.


Uvođenje tržišnih kriterija udar na ionako loše stanje

S druge strane, počasni predsjednik Udruge Hrvatske autoškole Vlado Bodrožić Selak, koji je prije više od deset godina predložio sustav minimalne cijene za autoškole, kako bi se sačuvala njihova kvaliteta, kaže da su autoškole posljednjih godina kadrovski devastirane, tako da bi uvođenje tržišnih kriterija bio dodatni udar na već ionako loše stanje. 

- U autoškolama danas nerijetko vrlo mladi instruktori, koji su licencu u velikom broju slučajeva stekli za par tisuća kuna, a bez da su stekli dobro bazično znanje, vještinama vožnje uče također mlade vozače. Volim stoga reći da su naši budući vozači praktično samouki - kaže Bodrožić Selak, koji smatra da je zbog loše kvalitete mnogih autoškola odavno trebalo upaliti alarm.

Smatra kako je kvaliteta rada u autoškolama pala posljednjih godina, da instruktori ne barataju vještinama pomoću kojih bi odgojili buduće vozače, dok s druge strane mladi vozači, koji prođu njihov kurs, niti približno ne znaju dobro voziti. Posljedica je, kaže, da Hrvatska, prema broju stanovnika, ima tri puta više poginulih u prometu nego, primjerice, Njemačka i da bi se situacija mogla i dodatno pogoršavati. 

- Što bi se tek moglo dogoditi ako se progura sustav tržišta koji bi određivao cijenu autoškole? Kakav ćemo kaos tek onda imati? - pita Bodrožić Selak. Ističe kako je minimalna cijena autoškole i bila zamišljena da se sustav zaštiti od štete kojoj bi uskoro mogli svjedočiti.


Marušić očekuje pad kvalitete usluge

Prometni stručnjak Željko Marušić također smatra kako bi uvođenje tržišnih kriterija pri određivanju cijena autoškola proizvelo kaos na tržištu i dovelo do pada kvalitete usluge. 

- To je pogrešan put, autoškole ne smiju ići na tržište jer bi to bilo previše rizično i pogubno za sigurnost. Drastično bi pala kvaliteta učenja vožnje i mislim da bi minimalna cijena te usluge trebala ostati propisana kao i dosad, što jedino garantira da će kvaliteta usluge ostati na željenoj razini - kaže Marušić.

Smatra da i ubuduće sve što je vezano za autoškole mora biti certificirano, propisano na razini državnih zakona. 

- U protivnom, ako na tom području zavladaju zakoni tržišta, a što je po meni populističko dodvoravanje tko zna kome, događat će se da polaznici tih škola do vozačkih dozvola dođu za bagatelu, a iza svega neće stajati znanje. Naravno, sve bi to moglo itekako utjecati na sigurnost na cestama - ističe Marušić, koji kaže i da ne bi imao ništa protiv toga da cijena autoškola bude primjerena hrvatskim uvjetima.

Instruktor vožnje Darko Petravić slaže se s Marušićem kako bi liberalizacija dovela do pada kvalitete instrukcija, a da bi se na kraju sve moglo slomiti na "leđima", odnosno plaćama instruktora. Ističe, međutim, kako poslodavci, vlasnici autoškola, i nemaju previše prostora za spuštanje cijena. Procjenjuje da bi cijene instrukcija mogle maksimalno pasti 10-ak posto.

Tržište već sada dobrim dijelom diktira cijene autoškolama. U gradovima, gdje ih ima mnogo, one se već u startu natječu nižim - propisanim minimalnim - cijenama usluga. S druge strane, u dijelovima gdje je konkurencija manja nerijetko se formiraju veće cijene.

Svaka autoškola može sama odrediti cijenu nastavnog sata s time, dakle, da ona ne smije biti manja od zakonom propisane minimalne cijene. U Zagrebu se tako školovanje za B kategoriju vozača nudi za oko 5.690 kuna, na što treba "nadograditi" niz ostalih stavki koje konačnu cijenu dobivanja dozvole B kategorije dižu iznad sedam tisuća kuna.

Facebook komentari

hr Tue Jan 10 2017 08:48:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5877397b1eea8f82e88b458f/80
Foto: Vlada RH

Ministar Barišić: Obrazovanje je javna djelatnost, a nositelj reforme je Ministarstvo

Ministar znanosti i obrazovanja Pavo Barišić i nova voditeljica ERS-a Buljan Culej odgovarali su na brojna novinarska pitanja koja su uglavnom bila usredotočena na pretežito polemičke odjeke spomenutog izbora

Ministar znanosti i obrazovanja Pavo Barišić poručio je u srijedu kako je obrazovanje javna djelatnost u kojoj škole pripadaju većinski javnom sektoru i za njih su zaduženi vlada i ministarstva, te ustanove od škola do agencija, a nositelj reformi je Ministarstvo znanosti i obrazovanja, pa bi zato provedba ovakve reforme bez utjecaja javnih ustanova bila nemoguća.

Cjelovita reforma obrazovanja, odnosno izbor nove voditeljice Ekspertne radne skupine (ERS) za provedbu kurikularne reforme dr. Jasminke Buljan Culej i većine članova ERS-a (sedmero od 12 članova) okupili su brojne predstavnike medija na konferenciji za novinare, održanoj u srijedu u Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Nakon uvodnih osvrta na aktualnu situaciju u provedbi cjelovite kurikularne reforme, predsjednica Posebnog stručnog povjerenstva (PSP) za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije i koordinaciju strategija i djelovanja na području obrazovanja i znanosti prof. dr. Dijana Vican, ministar znanosti i obrazovanja Pavo Barišić i nova voditeljica ERS-a Buljan Culej odgovarali su na brojna novinarska pitanja koja su uglavnom bila usredotočena na pretežito polemičke odjeke spomenutog izbora. 

Zašto pri Jokićevu izbor nije bilo "bure u javnosti", a izbor Culej izazvao tolike polemike?

Jedno od novinarskih pitanja upućenih ministru Barišiću bilo je kako komentira činjenicu da izbor prvog voditelja ERS-a dr. Borisa Jokića nije "izazvao buru u javnosti", a izbor Buljan Culej jest.

"Pozitivno bih tumačio interes javnosti", rekao je Barišić i dodao kako mu je drago što je "u protekle dvije godine upravo zahvaljujući radu i doista iznimnim postignućima dr. Jokića, toliko naraslo zanimanje javnosti za ova pitanja".

Kako je posvjedočio, ministru je zato drago da se cijeli postupak postupak povezan s cjelovitom kurikularnom reformom transparentno provodi, za razliku od prethodnog razdoblja kada nije bio baš tako vidljiv, a u nekim elementima je i prekršio pravila propisana u Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije.   

Barišić je rekao kako će mjerodavno ministarstvo pružiti administrativno-stručnu potporu za rad ERS-a i PSP-a te ustvrdio da su svi njegovi suradnici, a najveći dio ih je bio i na konferenciji za novinare, zainteresirani za uspjeh reforme i učinit će sve da im pomognu. 

Nosila sam dnevnik i obrazovanje je moj poziv

Nakon novinarske konstatacije da javnosti nije dostupan životopis nove voditeljice ERS-a i ministrove najave da će biti objavljen danas, na inzistiranje dijela novinara, dostavljena im je fotokopija životopisa Buljan Culej, koja je doktorirala biologiju na PMF-u u Zagrebu, a dodatno se i stručno usavršavala u području obrazovanja.

Jedno od pitanja upućenih Buljan Culej bilo je ima li iskustva u radu s učenicima, a njezin odgovor bio je "da, nosila sam dnevnik nakon što sam diplomirala biologiju i bilo je to jedno od nasretnijih razdoblja u mom radnom vijeku a taj sam posao napustila jer nisam dobila stalno zaposlenje". Ustvrdila je i da je obrazovanje njezin poziv.  

Ocijenila je kako hrvatski obrazovni sustav ima svoje prednosti, ali i nedostatke koji su izneseni i u relevantnim međunarodnim istraživanjima pa su tako, primjerice hrvatski učenici po čitalačkim kompetencijama u 4. razredu osnovne škole osmi na svijetu, ali loši su nam 15-godišnjaci u PISA istraživanju. 

Smatra kako su slabe matematičke kompetencije najveći nedostatak hrvatskoga obrazovanja, ali i da su istraživanja pokazala da su "naša djeca jedna od najsretnijih na svijetu". Uvjerena je kako zasluge za to pripadaju upravo hrvatskim učiteljima i nastavnicima. 

Do sada napravljen velik posao na reformi, vrijeme je da ju zajednički nastavimo

Nova voditeljica ERS-a ustvrdila je kako su "kolege koji su do sada radili na reformi napravili su velik posao, a sada je vrijeme da zajednički nastavimo reformu".

Na inzistiranje novinara da ukaže na berem neke smjernice po kojima će voditi reformu obrazovanja, Buljan Culej rekla je da je to moderna škola temeljna na hrvatskim i europskim dokumentima koja je učiti djecu kreativnom razmišljanju i kreativnom suočavanju s društvom 21. stoljeća, a da pri tomu, svi u Hrvatskoj imaju jednake uvjete školovanja.

Novinarsko pitanje bilo je i hoće li se poništiti natječaj jer se pokazalo da Mirko Ruščić, jedan od kandidata koji su izabrani u ERS u kategoriji stručnjak s nastavničkih studija, nema kvalifikacije koje su bile tražene u natječaju koji je raspisalo resorno ministarstvo.

Predsjednica PSP-a odgovorila je kako je "potpuno proceduralno i da netko ima primjedaba te da se pronađu, ili ne pronađu, pogreške". Vican je izjavila kako je zatražila da se ta situacija razmotri, te da se natječaj neće poništiti, nego će se, raspisati ponovljeni natječaj za to mjesto ako se pokaže da je bilo pogrešaka. Zakljlučila je da se pogreške mogu dogoditi u svim natječajima.  

Facebook komentari

hr Wed May 24 2017 20:52:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/590b6a8bb47398726e8b46ee/80

Politička scena u Hrvatskoj: Tko gubi potporu, a tko je dobiva?

Redovito istraživanje Dnevnika Nove TV Crobarometar pokazuje koliko se promijenila politička scena u svibnju – tko gubi, a tko dobiva potporu birača te kakav je dojam građana o političarima, potezima vladajućih i smjeru u kojem Hrvatska ide

HDZ ZAUSTAVIO PAD – SDP I DALJE U PADU

Hrvatska demokratska zajednica nakon 3 mjeseca pada zaustavila je taj trend i sada ima potporu 33,7 posto birača. Zato SDP već tri mjeseca pada, a svibanj završava na 21,7 posto potpore. No, problem SDP-a je taj što je ta stranka od listopada 2016. u padu – tada su mogli računati na potporu 25 posto birača. MOST je mjesec završio na 9,2 posto i blagim rastom, a Živi zid je na 7,6 posto potpore. 

STRANKE KOJE ĆE ODLUČIVATI

Stranka Bandić Milan 365 trenutačno može računati na 3,3 posto, HNS na 2,8, IDS 2,6, Pametno 2,4 a HSS na 2,1 posto potpore birača. Ostale stranke su ispod 2 posto i ukupno dobivaju 7,5 posto potpore. Neodlučnih birača je 7,2 posto.

VLADINE POLITIKE IMAJU SVE VIŠE PROTIVNIKA 

Vladine politike ne odobrava 63 posto ispitanika, odobrava njih 27, a ne zna njih 10 posto. Očekivano, politiku Banskih dvora podupiru birači HDZ-a, točnije njih 73 posto, a ne odobrava 78 posto birača MOSTA ili 89 posto birača SDP-a. 

VLADA SE NEĆE ODRŽATI – SMATRA VEĆINA BIRAČA

Većina ispitanika smatra da je koalicija neodrživa, točnije njih 56 posto, a da će se održati misli pak njih 32 posto, dok ne zna 12 posto ispitanika. Zanimljivo, prije 30 dana samo 24 posto ispitanika mislilo je da se koalicija neće održati do kraja mandata, a 65 posto ispitanika mislilo je da će HDZ i MOST 4 godine vladati Hrvatskom. Tada nije znalo odgovoriti na to pitanje 11 posto ispitanika.

HRVATSKA IDE U LOŠEM SMJERU 

Hrvatska već 4 mjeseca ide u lošem smjeru, u svibnju to misli 73 posto ispitanika. Da ide u dobrom smjeru misli pak njih 17 posto, a ne zna 10 posto ispitanika. 

HRVATSKA PODIJELJENA RADOM PREDSJEDNICE 

Rad Predsjednice ne odobrava 45 posto ispitanika, odobrava 44 posto ispitanika, a ne zna njih 11 posto. Zapravo trenutačno je Hrvatska podijeljena po tom pitanju. 

VODEĆI POLITIČARI SVE NEPOPULARNIJI

Predsjednica Republike i dalje uživa više pozitivnog dojma, točnije 54 posto, dok negativan dojam o njoj ima 36 posto. No, svibanj je 4. mjesec u kojemu ona gubi pozitivan dojam među ispitanicima. 
Andrej Plenković u svibnju među ispitanicima ima 38 posto pozitivnog dojma, a negativan dojam o njemu ima 49 posto ispitanika. U 4 mjeseca s 56 posto pozitivnog dojma, svibanj je završio na 38 posto. 

Božo Petrov također gubi pozitivan dojam i trenutačno uživa 32 posto potpore, a 54 posto ispitanika o njemu ima negativno mišljenje.

Šef oporbe Davor Bernardić ima najmanje pozitivnog dojma među ispitanicima, točnije njih 27 posto, a negativnog 52 posto. 

I Petrov i Bernardić kao i Predsjednica i premijer su u 4 mjeseca izgubili među građanima pozitivan dojam. - piše Dnevnik.hr

Facebook komentari

hr Wed May 24 2017 19:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/585707f11eea8f436b8b456b/80
Foto: HDZ

Franković: Najkasnije za godinu dana izgradit ćemo novi azil za životinje

Predsjednica Društva za zaštitu životinja u Dubrovniku Anica Sambrailo rekla je kako je zahvalna jer se konačno pokazuje prava volja za rješavanje tog problema

Kandidat HDZ-a za dubrovačkoga gradonačelnika Mato Franković rekao je u srijedu u Dubrovniku da će izgraditi novi, primjereniji azil za životinje najkasnije za godinu dana, a ustvrdio je kako je u izgradnju betonskog kruga koji je trebao biti novi azil tvrtka Sanitat bahato potrošila 700 tisuća kuna javnog novca. 

 Na konferenciji za novinare na Žarkovici Franković je istaknuo kako ne želi gledati prizore poput onih zadnja dva dana, kad je veterinarka Zdenka Filipović, inače vlasnica azila "Animalis Centrum" iz Splita, po ugovoru sa Sanitatom došla odvoditi pse s dubrovačkog područja. 

 "Želim pozvati sve institucije Grada, prije svega tvrtku Sanitat na korektnost. Pričekajmo desetak dana. Ako postoji volja potencijalnih udomitelja, možda te životinje možemo udomiti. Nemojmo ih voditi u Split, neka ih ljudi privremeno zbrinu u svoje domove. Mi poštujemo zakone RH i jasno nam je da se u ovaj azil životinje više ne mogu smještati zbog rješenja Veterinarske inspekcije, ali moramo istaknuti i razlog zašto je to tako. Grad Dubrovnik dugi niz godina nije dao adekvatno rješenje za azil za životinje", rekao je Franković.

 Ustvrdio je da je na Žarkovici tvrtka Sanitat 'ulupala' 700 tisuća kuna građana u "jedan betonski krug koji služi za išetavanje pasa". "To je novac građana Dubrovnika, a potrošen je u ništa", rekao je.

 "Mi ćemo azil za životinje izgraditi najkasnije za godinu dana, a nakon toga ćemo sve životinje sa Žarkovice povući u novi azil. On će biti negdje na području od Trstenog do Brsečina, na lokaciji koja neće umanjiti kvalitetu života naših sugrađana. Financije nikada nisu bile problem, postoje brojna pisma namjere donatora, a Grad Dubrovnik je trebao i sam iznijeti neko rješenje, ali netko je bio toliko bahat i potrošio 700 tisuća kuna u ništa, u betonski krug", ocijenio je Franković.  Dodao je da je razgovarao s ministrom poljoprivrede Tomislavom Tolušićem i da očekuje njegov dolazak idući tjedan kako pronašli kratkoročno rješenje dok se ne izgradi azil.

 Predsjednica Društva za zaštitu životinja u Dubrovniku Anica Sambrailo rekla je kako je zahvalna jer se konačno pokazuje prava volja za rješavanje tog problema.

 "Napokon se pokušava riješiti pitanje napuštenih životinja. Žarkovica nije lokacija za ovo, postoje drugi lokaliteti kao i pisma namjere stranih donatora s više od tri milijuna kuna, što je dostatno za izgradnju azila. Gradska vlast na čelu s Androm Vlahušićem, direktor Sanitata Vedran Kunica te Valentin Dujmović nisu čak ni odgovorili na našu ponudu. Sve se moglo riješiti davnih dana", rekla je i dodala kako je Veterinarska inspekcija 2009. i 2012. godine donijela rješenja po kojima je Gradu Dubrovniku naložena izgradnja novog skloništa u roku od 60 dana. 

 "Grad je to ignorirao i našim novcem plaća kazne, a istodobno provodi silu prema ljubiteljima životinja. Mi radimo posao Grada i s ulica smo sklonili sve napuštene životinje da se može živjeti normalno", rekla je Sambrailo. 

Podsjetila je kako godinama odbijaju dati na uvid ugovore koje su Grad Dubrovnik i Sanitat potpisali s veterinarkom Filipović iz Splita i njezinim azilom koji ima kapacitet od 30 pasa. "Tražili smo da nam se dostavi izvješće koliko je novca potrošeno za odvoženje životinja i da nam dostave papire koliko je novca potrošeno za ovo 'gumno', koje je trebalo biti kao novi azil", istaknula je Sambrailo.

 

Facebook komentari

hr Wed May 24 2017 17:25:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5925978fb9e03e97178b4675/80
Foto: D.N.

Završena rekonstrukcija ceste od Širine do Bilankuše u Solinu

Na pripremi i realizaciji ovog projekta surađivali su i koordinirali svoje aktivnosti tri investitora: Županijska uprava za ceste Splitsko-dalmatinske županije,Grad Solin i EVN Croatia Plin d.o.o.

Danas je službeno puštena u promet rekonstruirana Ulica Stjepana Radića u Solinu, tj. dionica županijske ceste Solin-Klis, od Širine do Bilankuše.

 Riječ je o vrlo složenom zahvatu koji je povezao četiri zasebna projekta u jedan:

-       rekonstrukciju kolničke konstrukcije županijske ceste Širina – Bilankuša (Ulica Stjepana Radića);

-       izgradnju sustava oborinske odvodnje ceste i grada Solina;

-       izgradnju plinovoda distribucijskog sustava Splitsko-dalmatinske županije;

-       arheološka istraživanja Salone.

 Vrijednost radova rekonstrukcije ceste s oborinskom kanalizacijom i arheološkim istraživanjima je oko 6,5 milijuna kuna, a kada se pridoda vrijednost ugrađenog plinovoda od 2,7 milijuna kuna, ukupna vrijednost radova je oko 9,2 milijuna kuna.

 Na pripremi i realizaciji ovog projekta surađivali su i koordinirali svoje aktivnosti tri investitora: Županijska uprava za ceste Splitsko-dalmatinske županije,Grad Solin i EVN Croatia Plin d.o.o.

Usklađenje navedenih projekata i izvođenje radova na predmetnoj dionici koordinirano i zajednički,ostvarilo je ciljizbjegavanja ponavljanja sličnih radova, prometnog kolapsa i nepotrebnih troškova.

 Ostvarenjem ovog projekta započela je rekonstrukcija županijske ceste Solin-Klis. Riječ je najprometnijoj županijskoj cesti, koja prolazi kroz gusto naseljeno područje, koju je potrebno u cijelosti rekonstruirati. U tijelu je priprema projektne dokumentacije, a sljedeća faza rekonstrukcije je sanacija tunelakoja se očekuje sljedeće godine.

 Radovi su završeni u planiranom roku u trajanju od četiri mjeseca. Svim građanima i sudionicima u prometu zahvaljujemo na pokazanom strpljenju i razumijevanju tijekom izvođenja radova.

Facebook komentari

hr Wed May 24 2017 16:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .