Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5856d8131eea8f1e668b45ef/80

Nezadovoljstvo u Banovini: Sindikat uputio otvoreno pismo gradskim vijećnicima

Njihovo pismo prenosimo u cijelosti i autentično

Podružnica Samostalnog sindikata u komunalnim i srodnim djelatnostima pri Savezu samostalnih sindikata Hrvatske (SSSH) uputili su otvoreno pismo splitskim gradskim vjećnicima, uoči sutrašnje sjednice Gradskog vijeća, kako bi ih obavijestili o razlozima osnivanja Sindikata i uključivanja brojnih zaposlenika u njegov rad.

Njihovo pismo prenosimo u nastavku, u cijelosti i autentično: 

- U povodu dvomjesečnog djelovanja sindikalne podružnice Gradske uprave Grada Splita, podružnice Samostalnog sindikata u komunalnim i srodnim djelatnostima pri Savezu samostalnih sindikata Hrvatske (SSSH) te predstojećih sjednica Gradskog vijeća Grada Splita, održavanje koje su zakazane 29.08.2018.godine, ocjenjujemo pravom prigodom da vas i na ovaj način obavijestimo o razlozima osnivanja Sindikata i uključivanja brojnih zaposlenika u njegov rad.

Iako ste proteklih dana o tome čitali, slušali i gledali, smatramo potrebnim da vas i na ovaj način obavijestimo o uzrocima koji su doveli do nezadovoljstva velikog broja zaposlenika, a koji primarno leže u neadekvatnoj i pravno spornoj provedbi reorganizacije Gradske uprave, istoj takvoj sistematizaciji i odluci o koeficijentima te rješenjima o rasporedu na radna mjesta. Također, uzroci leže u donošenju novog Kolektivnog ugovora, kojeg je potpisao Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika (tajno, brzinski i nomotehnički katastrofalno), a u kojem su još jednom smanjena prava zaposlenika te date dodatne široke mogućnosti poslodavcu da ih nastavi smanjivati (što se i dogodilo samo nekoliko dana nakon potpisivanja Ugovora, prilikom isplate plaća, a da na to Sindikat potpisnik nije reagirao niti jednom riječju, iznevjerivši na taj način povjerenje zaposlenika do krajnjih granica). To sve ostavlja, u najmanju ruku rečeno, gorak okus u ustima te otvara prostor za špekuliranje o razlozima takvog postupka Sindikata potpisnika i samog poslodavca.

Za takvo što nije bilo potrebe, niti bi se uopće dogodilo da se cijeli proces odvijao javno, transparentno i stručno, bez brojnih kondicionala u člancima ugovora, koji su i do sada zloupotrebljavani u provedbi, sada već bivšeg Kolektivnog ugovora, a isto se ponovilo i u novom. Pritom nije samo riječ o tome, ni o činjenici da za smanjivanje prava zaposlenika nije bilo, niti ima kako formalnog tako ni bitnog razloga, jer Grad Split i RH bilježe kontinuirani napredak (rast proračuna, rast BDP, rast sredstava povučenih iz EU fondova,…), već gro problema leži prvenstveno u pitanju (ne)funkcioniranja Gradske uprave, kako sada, tako i ubuduće. To se jedno vrijeme može prikrivati PR sredstvima, ali ne i vječno.

Dakle, svjedoci smo da ni nakon gotovo 15 mjeseci od dolaska nove vlasti na čelo Gradske uprave, preustroj još nije završen. Natječaji za još 4 od 12 pročelnika nisu provedeni, za veliki broj službenika i namještenika rješenja o rasporedu na radno mjesto nisu pravomoćna, a njih 74 uložilo je žalbu na ista. Iako je većina rješenja na koja su uložene žalbe nezakonita i neutemeljena, na sva rješenja na koja je do sada riješeno po žalbi, žalba je od strane Zamjenice gradonačelnika odbijena (prema našim saznanjima do danas je riješeno 95% žalbi). S obzirom na nezakonitosti u rješenjima, očekuje se da po žalbama u korist zaposlenika riješi Upravna inspekcija u postupku inspekcijskog nadzora i Upravni sud u postupku upravnog spora.Nezakonita rješenja plod su prevelike želje poslodavca da na određena radna mjesta, mimo poštivanja zakonitosti, „instalira“ sebi „prikladne“ službenike, gurajući tako službenike koji su zatečeni na tim radnim mjestima u drugi, treći ili četvrti red, obezvrjeđujući time radno i ljudsko dostojanstvo, a ne manje važno, i njihova materijalna prava. Dio zaposlenika primio je manje plaće po rješenjima koja nisu bila pravomoćna isto kao što je dio zaposlenika profitirao s većim plaćama po novim rješenjima koja također u trenutku isplate plaće nisu bila pravomoćna. Ne želimo ni promisliti koliko će sve to u konačnici koštati Grad Split.

Glavni problem je u postojećim aktima koji definiraju ustroj, sistematizaciju i koeficijente za plaće, u istima je prisutan velik broj grešaka i nezakonitosti, koje su se potkrale slučajno ili namjerno, ne prateći slijednost pri donošenju, kao ni kompatibilnost jednog s drugim i trećim. Zbog svega navedenog,ovaj Sindikat je bio prisiljen zatražiti nadzor nad zakonitosti spornih akata, kao i revizorski nadzor nad isplatom plaća za posljednja dva mjeseca.

Ujedno, valjalo bi sagledati i financijsku stranu novog ustroja odnosno utvrditi da li su najavljene uštede stvarno onakve kakvima se prikazuju. Naime, poznata je činjenica da su pročelnici iz prošlog mandata gotovo do prošlog mjeseca primali pročelničke plaće, a iste su primali i novi pročelnici s prefiksom „ovlašteni“.Također, plaće savjetnika gradonačelnika u iznosu od 12.500,00 kuna neto svaka (bruto iznos je gotovo dvostruko veći) isplaćuju se kao intelektualne usluge čime se stvara privid manjeg troška za plaće, a savjetnici imaju i urede u zgradi gradske uprave, tajnice, službene mobitele i sve ostale resurse na raspolaganju kao da su zaposlenici Gradske uprave (iako je revizija utvrdila je navedeno nezakonito i da na to nemaju nikakvo pravo).

Dodatke na plaću, utvrđene i starim i novim kolektivnim ugovorom, a na koje zaposlenici imaju pravo, kao što je dodatak za tzv. „vjernost poslodavcu“ ili na znanstveni stupanj magistra odnosno doktora znanosti, zaposlenici po novim rješenjima nisu dobili, iako za isto postoji nesporna obveza i u Proračunu je osiguran novac.

Zanimljivo je i pogledati tu novu sistematizaciju u odnosu na broj radnih mjesta jer je istom u Gradskoj upravi predviđeno 650radnih mjesta, a trenutno je zaposlenih 422.

Istodobno, bilo bi zanimljivo vidjeti kolika je prosječna plaća zaposlenika u Gradskoj upravi s visokom stručnom spremom (više od pola zaposlenika Gradske uprave ima VSS) pa napraviti usporednu tablicu, primjerice sa „Županijom“. Neto plaća u Gradu Splitu, za visoku stručnu spremu, s 20 godina radnog staža, a koja nije rukovoditeljska, iznosi cca 7.000,00 kn, dok je ista u Županiji cca 10.000,00 kn. Prosjek plaće srednje stručne spreme s 20 godina radnog staža u iznosu od cca 4.700,00 kn možda bolje ni ne komentirati.

Na kraju, da kažemo nešto i o bolovanjima zaposlenika, za koje vlada veliki interes i medija i vijećnika, pa se provode i „mala istraživanja“. Ističemo da su bolovanja u nadležnosti liječnika obiteljske medicine, koji otvaraju bolovanja i Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, koji po nalogu poslodavca ili prema vlastitom planu, provodi kontrolu tih bolovanja. Na samom dolasku nove vlasti u „Banovinu“ iskazana je sumnja u opravdanost bolovanja zaposlenika. Nakon tada provedene kontrole rezultati očito nisu bili onakvi kakve je poslodavac očekivao pa je nastupila isprika i pravdanje. Sada, godinu dana nakon, nekako podudarno u vrijeme kada su zaposlenici koristili svoje zakonsko pravo žalbe i tužbe Upravnom sudu na rješenja o rasporedu na radno mjesto, ponovno kontrola bolovanja, ponovo medijski provokativno isticanje tog pitanja i ponovo isti rezultati. Dakle, kako to protumačiti nego kao pritisak poslodavca na najranjivije među nama. Tome su se neki, vjerojatno nesvjesno priklonili, prikazujući („neutralno“) podatke o bolovanjima zaposlenika, zaboravljajući da statistika zna biti varljiva, ovisno iz kojeg kuta su sagledavani podatci.

Nažalost, prezentiranje tako osjetljivih podataka, iza kojih se kriju i teške sudbine ljudi, u ambijentu u kojem se na zaposlenike uprave gleda kao na masno plaćene uhljebe, „profesionalno nezainteresirane“ i „neangažirane“, „destruktivne“ neradnike, lako se nadovežu oni koji bi rado vidjeli „sa zadovoljstvom evidentirali ljudske gubitke“. Na to ne želimo trošiti riječi, već ovim putem naglasiti i vama, izabranim vijećnicama i vijećnicima, da zaposlenici Gradske uprave nisu nikakvi „pobunjenici koji stvaraju kaos“, već partneri poslodavcu i servis svim građanima.

U tom smislu, što god netko mislio, nije floskula kada se kaže da je želja velikog dijela službenika raditi u dobro organiziranoj upravi jer samo zadovoljan zaposlenik može pružiti svoj maksimum, naravno vodeći računa o tome da ga se nakon 20 ili 30 godina radnog staža ne šikanira u drugu službu zbog, kako to poslodavac voli reći, „potreba funkcionalnosti“.Jer u tom slučaju će svi u trokutu građani – poslodavac-službenici biti nezadovoljni. Službenik, jer je premještenu drugu službu, na poslove na kojima nikad nije radio i o kojima ništa ne zna; poslodavac, jer mu službe ne funkcioniraju iz razloga što službenici o poslu ne znaju ništa i tek ga trebaju naučiti;i na kraju građani, jer nemaju bolju, kvalitetniju i bržu uslugu, već onu dijametralno suprotnu, vidno sporiju, lošiju i nekvalitetnu.

 Svaka gradska vlast, bez obzira kojeg ona predznaka bila, mora težiti poboljšanjima (u konačnici za to se natječe na izborima) u upravljanju Gradskom upravom, ali ta poboljšanja moraju biti u suglasju, ne samo sa zakonima i drugim pravnim aktima, nego i dogovoru s zaposlenicima (radničkim vijećem i sindikatima), a ne da se lome koplja preko leđa zaposlenika kako je to učinjeno sada, inkognito, s jednim članom (povjerenikom) sindikata, bez da su (sukladno i bivšem kolektivnom ugovoru) ostali zaposlenici i članovi tog sindikata imali o tome ikakvih spoznaja. To nije put kojim želimo da ide Gradska uprava i naš Grad. I zato sve vas vijećnice i vijećnike još jednom pozivamo da u interesu grada i njegovih građana o tome javno progovorite. - napisali su. 

hr Tue Aug 28 2018 20:45:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ece83996f2ab866448b45ae/80

Kreće natječaj za radove na vodoopskrbnoj i kanalizacijskoj mreži u Splitu!

Ovim natječajem aglomeracije Split-Solin, obuhvaćeni su radovi na vodno-komunalnoj infrastrukturi splitskih naselja

Raspisivanjem javnog natječaja za izvođača radova dionice pod nazivom Obuhvat P3, Vodovod i kanalizacija Split započinje drugu i za grad Split najznačajniju, fazu realizacije velikog infrastrukturnog projekta 'Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture aglomeracije Split-Solin', poručuju iz ViK-a. Predviđena vrijednost radova Obuhvata P3 iznosi oko 175 milijuna kuna.

Ovim natječajem aglomeracije Split-Solin, obuhvaćeni su radovi na vodno-komunalnoj infrastrukturi splitskih naselja. Ukupno će biti instalirano 16.699 metara kanalizacijskih cjevovoda, 1985 metara vodoopskrbnih cijevi i 2182 metra tlačnih cjevovoda kanalizacijskih crpnih stanica. Izgradit će se 1176 metara kabelske kanalizacije dok će 11.242 metra kanalizacijske mreže biti sanirana. Na Visokoj će se raditi vodosprema kapaciteta 15.500 m3, na Kamenu, na Putu Duilova, Zvončacu i Ježincu kanalizacijske crpne stanice, a na Poljudu, Špinutu, Solinskoj i Pujankama retencijski bazeni. Na ovoj P3 dionici, na kanalizacijski sustav priključit će se 368 kuća, dok će vodoopskrbni priključak dobiti 11 domaćinstava.

- Projekt poboljšanja vodno-komunalne infrastrukture aglomeracije Split-Solin investicija je ukupne vrijednosti gotovo 1,8 milijardi kuna kojega s nešto više 975 milijuna kuna sufinancira Europska unija iz Kohezijskog fonda kroz Operativni program 'Konkurentnost i kohezija' 2014. – 2020., što čini 68,71% prihvatljivih troškova u visini 1,4 milijarde kuna. Preostalih 458.093.449,22 kuna ili 31,29% sufinancira se nacionalnim sredstvima - poručuju iz ViK-a koji je nositelj projekta, a realizira ga u suradnji s Ministarstvom zaštite okoliša i energetike, Hrvatskim vodama, gradovima Splitom i Solinom te općinama Klis, Dugopolje i Podstrana.

Natječaj je objavljen na stranicama ViK-a i na Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske.

hr Wed May 27 2020 17:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ece63af6f2ab8c1448b4594/80

Ministri se razletjeli po Dalmaciji: Pavić u Imotskom dodijelio 6 milijuna kuna

Zaključio je da će dati sve od sebe da projekti koji prođu proces okrupnjivanja budu financirani.

Ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije mr. sc. Marko Pavić danas je u Imotskom uručio Ugovore o dodjeli bespovratnih sredstava iz programa održivoga razvoja lokalne zajednice te iz programa podrške brdsko-planinskim područjima. Ugovori su uručeni predstavnicima jedinica lokalne samouprave s područja Imotske krajine te Splitsko-dalmatinskoj županiji.

Gradonačelnik Imotskoga Ivan Budalić naglasak je stavio na integrirano područje.
- To je nešto zbog čega smo danas ovdje okupili i u što želimo i dalje ulagati. Svima zahvaljujem na dobroj suradnji i izražavam opće zadovoljstvo zbog potpisivanja ovih ugovora, rekao je gradonačelnik te dodao da su on i načelnici spremni za daljnje razvijanje lokalnih zajednica kroz projekte koji su prezentirani.

Zamjenik župana Splitsko-dalmatinske županije Ante Šošić istaknuo je da će intervencijski plan i ovakve aktivnosti ministarstva promijeniti naličje Imotske krajine.
- Kada se pametno slože projekti i kada se zna što se hoće, uz simbiozu lokalnih prijedloga, regionalnu i državnu potporu stvari se mogu pomicati naprijed, izjavio je Šošić.

Saborski zastupnik Ante Babić izrazio je zadovoljstvo jer su općine i grad shvatili bit ovih projekata.
- Oni ne bi mogli biti odobreni da ih općine i grad nisu napravili i to me uistinu veseli. Općine i Grad Imotski rade na dobrim projektima koji se mogu odobravati, naglasio je.

Ministar regionalnoga razvoja i fondova EU mr. sc. Marko Pavić istaknuo je kako se radi o dodjeli ukupno 6 milijuna kuna općinama i gradu.
- Ono što je izuzetno bitno jest da je ovih 6 milijuna kuna namijenjeno većinom izgradnji cesta, komunalnih akcija, dječjih vrtića općinama i gradovima. Sredstva su od velike pomoći, ali je bitnija stvar da smo došli pogledati listu projekata za intervencijski plan. Radi se o 150 milijuna kuna iz programa integriranih ulaganja, što znači da to moraju biti projekti koji integriraju cijelu Imotsku krajinu, koji su razvojni i koji ciljaju na otvaranje radnih mjesta. Tu je napravljen značajan iskorak, rekao je Pavić. 

Zaključio je da će dati sve od sebe da projekti koji prođu proces okrupnjivanja budu financirani.

hr Wed May 27 2020 14:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ece5f846f2ab8c1448b4583/80

LJETNO KINO BAČVICE Sve je spremno za novu sezonu i sutrašnje otvaranje

Pozivamo sve naše sugrađane da posjete kino i uživaju u ovom jedinstvenom kino ambijentu, kazao je Munitić.

Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata i Kino Mediteran danas su prikazali dosadašnje rezultate rada i najavili sutrašnje otvorenje Ljetnog kina Bačvice. 

- Točno dvije godine od preuzimanja vodstva kina zadovoljni smo što je naš rad i programski koncept prepoznala i domaća, ali i strana publika. Godine 2019. smo imali 10.500 gledatelja, s prosjekom od 140 gledatelja po projekciji. U odnosu na 2018. godinu rezultati su uvećani za 40%.  Udio stranih posjetitelja u publici je oko 15-20%. Iako u kinu prikazujemo i komercijalne naslove okosnicu programa čini nezavisni, europski film te program filmske klasike 'Klasika Al Fresco' koji je najpopularniji program u kinu. Osim FMFS-a u kinu nam gostuju programi motovunskog, vukovarskog i pulskog filmskog festivala, Dani izraelskog filma, Revija francuskog filma te izuzetno posjećeni ciklus talijanskog filma Ferragosto u Kinu Mediteran, rekao je Alen Munitić.

Ravnateljica Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata Danijela Ćukušić komentirala je investicije i radove u kinu.

- Od kada upravljamo kinom, dva puta smo se prijavljivali na investicijske potpore Ministarstva kulture te oba puta dobili sredstva. U sklopu digitalnog opremanja Ljetnog kina Bačvice sredstvima Ministarstva kulture kupljen je DCP kino projektor koji je neophodan za redovan rad kina, Dolby procesor kino zvuka te novi kino razglas. Druga investicija je za promjenu zaštitne ograde uz južni i zapadni pojas kina. Trenutna ograda je dotrajala i predstavlja prijetnju za sigurnost posjetitelja što je razlog postavljanja nove ograde i potpornog zida kako bi se spriječio doljev zemlje. Upravo je završen javni natječaj za realizaciju ovih radova. Grad Split je financirao kompletnu promjenu elektroinstalacija na prostoru cijelog kina u sklopu koje je postavljena nova rasvjeta. Naime, to je bio jedan od najvećih problema kina jer je nestabilna struja uzrokovala brojne smetnje, ali i ugrožavala potpuno novu kino opremu.

Sljedeći korak je napraviti kompletnu projektnu dokumentaciju, odnosno idejni i izvedbeni plan preuređenja Ljetnog kina Bačvice prema kojemu bi se kroz nekoliko faza preuređenja mogla tražiti sredstva kroz nacionalne i europske fondove. 

Moramo naglasiti da uz Ministarstvo kulture i Grad Split obje prethodne sezone kino uspijeva kroz ovaj model javno civilnog partnerstva između Zlatnih vrata i Kina Mediteran generirati i profit koji nije velik, ali je dovoljan da smo samostalno kupili nove stolice, uložili u dio tehničke opreme te kroz rad kina uspijevamo pokriti i troškove tekućeg održavanja. Upravo ovo je dokaz da je potrebno nastaviti i s ulaganjima u kino jer kada obnova, sanacija i uređenje budu gotovi kino će biti samoodrživom, kazala je.

Dogradonačelnica Jelena Hrgović Tomaš istaknula je podršku Grada Splita cjelokupnom radu Ljetnog kina Bačvice.

- U posljednje dvije godine Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata i Kino Mediteran uspjeli su velikim trudom, radom, ali i entuzijazmom dovesti ovaj vrijedni prostor u njegovu najvažniju funkciju, onu kulturnu koju su naši građani prepoznali u velikom broju. Trenutno se radi na dokumentaciji za izradu invalidskog pristupa kinu kao i kolnom pristupu, prvenstveno kako bi vatrogasna vozila mogla pristupiti ljetnom kinu. Uz to se radi i plan sigurnosnih izlaza za posjetitelje. Grad je uspješno, mirnim putem, riješio imovinski spor, što mu daje mogućnost da prostorom upravlja kao vlasnik, a nastavit će zajedno sa svojom ustanovom i Kinom Mediteran planirati buduće radove i investicije te najvažnije, pobrinuti se da ovaj vrijedan prostor ostane i zadrži svoju kulturnu namjenu, rekla je dogradonačelnica.

Alen Munitić najavio plan rada za ovu sezonu.

- Otvaramo kino 28. svibnja i pripremili smo zaista dobar program u skladu s mogućnostima distributerske ponude. Za sada je u planu raditi tri do četiri dana tjedno, ali vjerujemo da ćemo do kraja lipnja imati i dovoljan broj filmova i gledatelja kako bi nastavili sa svakodnevnim radom kina. U ovim novim okolnostima prilagodili smo se svim preporukama za rad dobivenima od Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te će maksimalni kapacitet kina biti ograničen na 300 gledatelja. Iz tog razloga za svaku projekciju postoji prodaja ulaznica na stranicama www.kinomediteran.hr i ovim putem sve gledatelje pozivamo da svoje mjesto osiguraju na vrijeme. Stolice u kinu bit će udaljene 1,5 metar, međutim svi gledatelji koji dolaze zajedno u kino sjedit će zajedno. Kako bismo izbjegli gužve, kino će se otvarati sat vremena prije početka filma. U kinu ćemo imati kokice i šank pa dolaskom ranije svi mogu s pratnjom uživati u ambijentu našeg kina. Tijekom ljeta održat će se svi naši ranije navedeni i popularni programi, razgovaramo sa svim partnerima, pogotovo s filmskim festivalima i sigurni smo da će dobrog i kvalitetnog programa biti unatoč manjkavoj američkoj ponudi. Pozivamo sve naše sugrađane da posjete kino i uživaju u ovom jedinstvenom kino ambijentu, kazao je Munitić.

hr Wed May 27 2020 14:40:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ecd1fed6f2ab8fd3e8b45e3/80

Koronavirus u Hrvatskoj: Treći dan zaredom bez novooboljelih, donesene i nove odluke

Još je 96 osoba na liječenju. 6 osoba je trenutačno na respiratoru.

Nacionalni stožer objavio je nove informacije o stanju oko koronavirusa u Hrvatskoj.

- U posljednja 24 sata nema novooboljelih. Od dosad ukupno potvrđenih 2.244 osoba dosad se oporavilo 2.047 osoba. Preminula je stotinu i jedna osoba.

Još je 96 osoba na liječenju. 
6 osoba je trenutačno na respiratoru.

Dosad je testirano ukupno 64.266 osoba, u posljednja 24 sata testirano je 584 osoba, javljaju.

Zbog daljnjeg razvoja povoljne epidemiološke situacije Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske nastavio je s ublažavanjem mjera te je danas donio tri Odluke:

Odluku o izmjenama Odluke o nužnim mjerama ograničavanja društvenih okupljanja, rada u trgovini, uslužnih djelatnosti i održavanja sportskih i kulturnih događanja za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19

Ukida se zabrana javnih događanja i okupljanja s više od 40 ljudi te će se od danas broj ljudi koji mogu biti prisutni na pojedinim javnim događanjima i okupljanjima određivati  preporukama i uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, zajedno s ostalim protuepidemijskim mjerama

Sportska natjecanja moći će se održavati bez prisustva gledatelja, od 30. svibnja na otvorenom i od 13. lipnja u zatvorenim objektima.

Odluku o izmjeni Odluke o načinu održavanja pogreba i posljednjih ispraćaja

Od 29. svibnja ukida se ograničenje da posljednjem ispraćaju mogu prisustvovati samo članovi obitelji i predstavnik vjerske zajednice te zabrana objave mjesta i vremena posljednjeg ispraćaja. Pogrebi, posljednji ispraćaji i polaganje urne i dalje se održavaju uz pridržavanje općih protuepidemijskih mjera i preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. 

Odluku o izmjenama Odluke o mjerama prilikom sklapanja braka i životnog partnerstva

Od 29. svibnja svečanosti sklapanja braka i životnog partnerstva mogu prisustvovati i druge osobe, a ne samo obitelj i svjedoci te se ukida zabrana održavanja svadbenih svečanosti. Sklapanje braka i životnog partnerstva, kao i svadbene svečanosti održavat će se uz pridržavanje općih protuepidemijskih mjera i preporuka i uputa  Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

hr Wed May 27 2020 14:26:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .