Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b741b66cb557a234f8b4ed9/80
Foto: Pixabay

Porasle cijene nekretnina u Hrvatskoj: Za kvadrat novog stana u Splitu u prosjeku se traži 2800 eura

Podaci oglasnika za nekretnine Crozilla.com pokazali su kako su cijene stanova tijekom listopada dodatno porasle

Na mjesečnoj su razini zabilježene 0,3 posto više vrijednosti, te porast od 6,5 posto u odnosu na prošlu godinu. Usporedimo li ih s cijenama iz listopada 2016. godine zabilježeni porast iznosi 12,8 posto, te 14,6 posto u odnosu na isti mjesec 2015. godine.

Najveći mjesečni porast zabilježen je u Dubrovniku u kojem su vrijednosti stanova porasle za 3,1 posto. Cijena tamošnjeg kvadratnog metra, prema podacima oglasnika Crozilla.com, iznosila je 3785 eura što je 0,7 posto više no lani.

Rijeka bilježi mjesečni porast od 2,4 posto i godišnji od 2,1 posto, pa se za kvadratni metar u prosjeku tražilo 1479 eura. 

1 posto više mjesečne, te 0,7 posto godišnje vrijednosti zabilježene su u Umagu u kojem je prosječna cijena kvadrata stana iznosila 2023 eura po kvadratu.

Za kvadratni metar stana u Zagrebu u prosjeku se tražilo 1892 eura, što je, prema podacima oglasnika Crozilla.com, 0,8 posto više no mjesec ranije, te 9 posto više no lani.

Mjesečni porast od 0,5 posto bilježi Pula u kojoj je cijena kvadrata iznosila 1670 eura, što je 19,5 posto više no prošle godine, te Senj gdje su cijene na godišnjoj razini porasle za 17,6 posto, pa se za kvadratni metar u prosjeku tražilo 1527 eura.

U Splitu, Zadru i Varaždinu vrijednosti stanova su na mjesečnoj razini porasle za 0,4 posto.  

Split bilježi gotovo 17 posto više cijene, no lani u istom mjesecu, a za kvadratni se metar u prosjeku tražio 2841 euro. 

U Zadru je tijekom listopada prosječna oglašavana cijena kvadratnog metra stana iznosila 2167 eura, što, prema podacima oglasnika Crozilla.com, pokazuje porast od 14,5 posto.

Varaždin na godišnjoj razini bilježi 1,7 posto više cijene, pa se za kvadratni metar tamošnjih stanova u prosjeku tražilo 1128 eura.

Blaga promjena od 0,1 posto zabilježena je u Opatiji gdje je cijena kvadratnog metra iznosila 2940 eura što je 0,5 posto manje no lani.

Kupci očekuju korekciju cijena

Unatoč velikoj potražnji za nekretninama, razlika između oglašavanih i realiziranih cijena i dalje se javlja. Naime, kupci gotovo uvijek očekuju korekciju cijena, čak i kada su one u realnim okvirima: 

„Prosječne cijene nekretnina su porasle, ali mi smo poznati po napuhavanju vrijednosti, pa se ne prodaju nekretnine s nerealno postavljenim cijenama.“ - rekao ja za Crozilla.com Sergio Serdarušić iz agencije za nekretnine Eurovilla, te dodao kako kupac, u pravilu, uvijek očekuje korekciju postavljene cijene, pa će ona biti veća ukoliko je cijena u startu postavljena previsoko. 

„Tamo gdje je ponuda manja, a potražnja veća, naravno nije toliko lako korigirati cijenu na niže prilikom kupnje nekretnine, ali kupci i dalje ne plaćaju nešto što je van okvira realne cijene. Kod nekretnina kojima su se u dogovoru s nama postavile realne tržišne cijene, uzevši u obzir sve parametre (lokaciju, mikrolokaciju, raspored, stanje nekretnine), korekcija se radi od 5-10 posto.“

hr Tue Nov 27 2018 13:10:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6319160e4938b7a78b460b/80
Foto: Facebook

Mladi solinski poduzetnik Ivan Mrvoš uvršten na Forbesovu listu '30 Under 30'

Mladi solinski poduzetnik i izumitelj prve pametne klupe u Europi, uvršten je na Forbesovu listu 30 Under 30 u Manufacturing & Industry kategoriji za 2019. godinu u Europi.
- Svaki put kad pomislim: 'Ok, osvojili smo sva priznanja koja su se mogla osvojiti. život kaže: Wroooooong!, napisao je Ivan Mrvoš na svojem Facebook profilu.

- Manufacturing & Industry kategoriji za 2019. godinu u Europi. Koliko vidim - najmlađi na gotovo svim listama i jedini iz Hrvatske (ako je još netko na listi - moje isprike). Apsolutno ogromno priznanje, ne samo za moj rad, nego i za rad cijelog tima u Include. Svaka čast ekipa.“

hr Tue Feb 12 2019 20:06:28 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6141830e4938b7a78b4571/80

Potrošnja ususret Valentinovu u Hrvatskoj rasla za 55% od 2016. – sve više trošimo na restorane, hotele, cvijeće i nakit

Istraživanje Mastercard Love Index koje se godišnje provodi od 11. do 14. veljače donosi analizu i trendove potrošačkih navika uoči i za vrijeme Valentinova u tri uzastopne godine (2016.-2018.)
Bez obzira radi li se o cvijeću, nakitu ili nekom nematerijalnom poklonu kao što je nezaboravno iskustvo, čini se da Hrvati za Dan zaljubljenih troše više nego ikad.

To pokazuju i rezultati istraživanja Mastercard Love Index prema kojem se potrošnja za kupnju poklona uoči i za vrijeme Valentinova povećala od 2016. do 2018. za 55%, dok je u istom razdoblju potrošnja za kupnju cvijeća porasla 72% te nakita za čak 76%.

Osim toga, sve su popularniji i nematerijalni pokloni u obliku iskustava, kao što su primjerice večera u restoranu ili odmor u hotelu. Tako se u tri godine uoči Dana zaljubljenih ukupna potrošnja u restoranima povećala za 34%, a u hotelima za 48%. Uz to, dosta se troši i na prijevoz koji čini 19% ukupne potrošnje u tom razdoblju.

Kupnja u zadnji čas

Pouzdajući se u stalnu dostupnost raznoraznih proizvoda i usluga, Hrvati sve češće poklone kupuju u zadnji trenutak. Podaci za 2017. i 2018. pokazuju da se najveći broj kupnji poklona (trećina) obavi tri dana unaprijed, odnosno 11. veljače. 

Još jedna zanimljivost je da je online kupnja poklona uoči Dana zaljubljenih, usprkos iznimno velikom povećanju od 202% u protekle tri godine, još uvijek puno manje zastupljena od one u klasičnim trgovinama. Tako se čak 95% transakcija uoči Valentinova obavlja na fizičkim prodajnim mjestima, a svega 5% online. Slična je situacija i na samo Valentinovo, kada se 96% poklona kupuje u trgovinama, a samo 3% online.

Sve češće plaćanje karticama

Još jedan trend koji je zabilježen je sve češće plaćanje poklona karticama. Općenito, broj kartičnih plaćanja oko Valentinova je u tri uzastopne godine porastao za 45%, dok se njihov broj značajno povećao i u restoranima (38%), hotelima (20%) te prilikom plaćanja prijevoza (159%) i kupnje cvijeća (57%).

- Štoviše, jedan od najuočljivijih trendova prilikom kupnje poklona uoči Valentinova je višestruko povećanje broja beskontaktnih transakcija, ali i povećanje ukupnog iznosa kupnje poklona plaćenih beskontaktnim karticama od čak 1453% u tri uzastopne godine. Među kartičnim plaćanjima, udio beskonatktnih transakcija oko Valentinova 2016. iznosio je 5%, a 2018. se popeo na 16%“, rekla je Gea Kariž iz Mastercarda.
hr Mon Feb 11 2019 10:34:27 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c613fe70e4938b7a78b456a/80
Foto: Screenshot/HRT

Slovenska radna mjesta Hrvatima dostupnija nego ikad prije: Dovedi novog radnika i dobiješ 250 eura

Godinama su Slovenci gubili bitku za strane investicije. Slovaci, Česi i Mađari u tome su bili uspješniji, pa je jedan od najvažnijih ciljeva bivše Cerarove vlade bio privući strane ulagače. I u tome Slovenija uspijeva. Usto, njihovo rastuće gospodarstvo počiva na izvozu koji čini 80% BDP-a. No i njih muči nedostatak radnika. Ukidanjem radnih dozvola, slovenska radna mjesta i Hrvatima su dostupnija nego ikad prije.
Jedan od najvećih svjetskih proizvođača ispušnih sustava, nedostatak zavarivača riješio je stimulacijom svojih zaposlenika. Tko preporuči ili dovede novog radnika, dobije 250 eura stimulacije. Tako je na preporuku stigao i 33-godišnji Daniel Matijević iz Karlovca. Uz njega, u Črnomelj na posao svaki dan putuje 46 hrvatskih radnika.

U posljednje četiri godine iznos stranih investicija veći je za 4,5 milijarde eura. Posebno u manjim, nerazvijenim sredinama. Pokraj Maribora tako niče tvornica najvećeg proizvođača autodijelova Magna, a u Kočevju i Logatcu dvije japanske investicije - proizvodnja robota i dijelova medicinske opreme. To je oko 1000 novih radnih mjesta u zemlji s 5% nezaposlenih. 

Zakonom o pripravništvu već se srednjoškolcima omogućuje učenje i ostanak kod potencijalnog poslodavca. A da bi Marjan Šarec dobio potporu Ljevice, pristao je na zahtjev da se poveća minimalna plaća koja je sada oko 640 eura.

Kako piše HRT, do 2021. godine minimalna plaća bit će povećana na oko 730 eura. I dok sindikalisti pozdravljaju ovu odluku, poslodavci se plaše da će to smanjiti konkurentnost pa traže od Vlade da smanji poreze. 

Ipak, nastave li privlačiti investitore koji nude iznadprosječne plaće, rast će i životni standard. Ne samo Slovencima nego i susjedima koji svaki dan trbuhom za kruhom prelaze zajedničke granice.
hr Mon Feb 11 2019 10:27:56 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c608af90e4938dda38b464a/80

Mlad i poduzetan: “Odlučio sam ostati i razviti karijeru u svom rodnom kraju”

Imoćanin Nediljko Dropuljić odlučio se za hrabar i inovativan potez
Neprestano slušamo priče o odlascima mladih ljudi iz Hrvatske. U potrazi za boljom budućnošću, mladi ljudi sve više bježe iz rodne im države, a bolje prilike pronalaze u Njemačkoj, Irskoj, Austriji i ostalim razvijenijim državama. Sigurna je činjenica da nije lako uspjeti i pokrenuti posao u Hrvatskoj, no u svakoj priči postoje iznimke, pa tako i u ovoj. U moru priča o odlascima, pronašli smo jednog mladog Imoćanina koji je odlučio ostati i boriti se. Tako je Nediljko Dropuljić u svom Imotskom odlučio pokrenuti vlastiti posao. Otvorio je agenciju za turizam i nekretnine “Pro Paradisejer kaže kako u Imotskom vidi izniman turistički potencijal, što je i pokazala prošlogodišnja sezona koja je za Imotski bila rekordna. 

Na ideju otvaranja agencije Nediljko je došao nakon završenog fakulteta i pitanja koje većina mladih postavlja sebi kada dođe vrijeme za pronalazak posla: “Što bih mogao raditi?”. Kako se u Imotskom počeo razvijati turizam, odlučio je otvoriti agenciju koja ima prvotni cilj posredovanje pri prodaji nekretnina, apartmana i obiteljskih kuća kao i iznajmljivanje nekretnina. Osim toga, Nediljko planira okupiti i sve imotske OPG-ove koji nude domaće proizvode jer smatra kako se za njih dovoljno ne zna te da nemaju kako kaže, "marketing kakvog zaslužuju". 

Želio bih ih okupiti sve OPG-ovce i prezentirati ih turistima. Tako kada dođu turisti možemo ih uputiti gdje imaju proizvodi koji ih zanimaju. Uz njih, u planu mi je surađivati i s ugostiteljskim objektima. 

Što te je nagnalo da se odlučiš na ovaj potez?

Prvenstveno želja da ostanem u rodnom kraju i da tu pokušam ostvariti karijeru i napraviti nešto poslovno. Želi bih doprinijeti kvaliteti društvenog života u Imotskom i da mladi vide kako se i ovdje može ostati i razvijati. 

Nažalost, mladi sve više i više odlaze u inozemstvo i ne mogu ostvariti svoje poslovne ideje i ciljeve u Imotskoj krajini, ali Nediljko misli suprotno. Vjeruje da u Imotskom ima posla, posebno u turističkom sektoru, a samo je potrebno odvažiti se. 


- Mlade ljude vjerovali ili ne svi potiču. Država, županija, grad, općina.. Svi te potiču, pogotovo mlade ljude da ostanu i razvijaju se. 

Kako se osjećaš kada znaš da si pokrenuo nešto svoje? 

- Iznimno me veseli što sam ovo pokrenuo. Komentari su pozitivni. Na samom otvorenju bio je gradonačelnik i predstavnik Turističke zajednice Imotski i svi su zadovoljni. Stalno mi navraćaju i mještani i to baš sa zanimanjem jer im je drago da se nešto dobro pokreće u gradu. 

Očekuješ li da će posao ići?

Svakako! Evo i prije nego što smo otvorili ured stalno me pitaju o čemu se radi i kako možemo ostvariti suradnju. Mislim i vjerujem da će posao ići.

Agencija nudi i mogućnost “rent-a-bike” što do sada nije bilo moguće u Imotskom. Kako se sada u Imotskoj krajini radi 400 kilometara biciklističkih staza, a cikloturizam sve više i više napreduje, Nediljko vjeruje da će i ta ideja zaživjeti. 

Puno mladih ljudi iz Imotskog otišlo je živjeti u Njemačku kao “obećanu” zemlju, tako i nekolicina Nediljkove rodbine i prijatelja. Ističe kako neprestano žude za rodnim krajem, a život im u tuđini kreće potpuno ispočetka. 

- Zasigurno ne bi odlazili da ovdje imaju nešto bolje uvjete za rad i život. Ovdje kad imaš normalan posao i uvjete za život, nema ljepšeg mjesta za živjeti. I mislim da je važno ostati i pokušati boriti se.

Dok je radio na projektu, od velike pomoći bio mu je Poduzetnički centar Proložac koji je namijenjen za pomoć mladim poduzetnicima kako bi im pomogao sa samozapošljavanjem, europskim fondovima i ostalim sredstvima koji mladi poduzetnici mogu dobiti. 

Važno je da projekt prođe u HZZ-u kako bi se dobila sredstva, ali potrebno je detaljno objasniti projekt kako bi uvidjeli da je firma održiva i da ima potencijal razvijati se. 

Poruka za mlade? 

- Treba se odvažiti i krenuti u poduzetništvo. Važno je potruditi se jer ima prostora za svakoga, posebno za obrazovane mlade ljude koji imaju prostora za raditi u Hrvatskoj i izgraditi karijeru. Mislim da je problem i mentaliteta i toga što svi misle da ne mogu uspjeti, a nisu ni probali. Mladi se boje, ali ako imaju dobru ideju, moraju se potruditi i krenuti. 

Nediljko se našalio kako su mu navratili i Kinezi koji su ga pitali kako mogu iznajmiti bicikle, no nažalost, s vožnjom će ipak morati pričekati. 


Za dobre poslovne ideje uvijek ima prostora, pa tako i u Lijepoj Našoj. Unatoč negativnoj klimi koja je prisutna u Hrvatskoj, mladi ljudi moraju vjerovati u sebe i vlastite sposobnosti. Moraju biti odlučni i ustrajati u svojim naumima jer uspjeh nikada ne dolazi preko noći. 

Vjerujemo da će i ovaj Nediljkov projekt zaživjeti kao i cijela Imotska krajina. Vrijeme je za procvat..
hr Mon Feb 11 2019 07:50:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .