Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/59eb0394b9e03e9b888b462f/80

U Splitu otvoren dućan dizajnerice Katarine Popović- Karin Design

Na adresi Ulica kralja Zvonimira 103 smjestio se novi modni dućan
Split je od jučer bogatiji za još jedan modni dućan, a riječ je ni manje ni više nego o hrvatskoj dizajnerici i njenom brandu Karin Design. Poznato je kako Splićanke imaju dobar smisao za modu, a sigurno će i ovaj dućan postati jedno od popularnijih mjesta za shopping.

Kreacije Katarine Popović karakteristične su po bezvremenskoj eleganciji i namijenjene chic poslovnim ženama, a sada će postati još dostupnije svim Karin klijenticama.

Odlučili smo porazgovarati s dizajnericom Katarinom koja nam je predstavila brand i podijelila s nama kakvi su bili njeni počeci u svijetu mode.

Za početak, predstavite nam svoj brand Karin Design.

- Naš brand djeluje u Hrvatskoj nekoliko godina. Nakon diplome na milanskom fakultetu Istituto Marangoni radila sam za dvije modne kuće u Milanu- Marni i kreativni studio Gisncesare Conca. Stekla sam dovoljno iskustva da se vratim u Hrvatsku i započnem sa svojim vlastitim brandom. U dubini sebe sam bila umorna raditi za druge i tim sam poticajem krenula ostvarivati svoj san. Nakon toga je uslijedila pobjeda na natjecanju za mlađe dizajnere koja mi je otvorila vrata da svoju prvu samostalnu kolekciju predstavim u New Yorku i Charlottu. Ta pobjeda mi je bio putokaz da sam krenula pravim putem. Nakon povratka iz Amerike otvaram svoj prvi dućan.

Što će se moći pronaći u dućanu? Ima li posebna dobna granica klijentica kojima je odjeća namijenjena?

- Karin design je namijenjen prvenstveno za žene koje žele imati bezvremenske komade odjeće koje će moći nositi godinama. Također smo se orijentirali šivanju odjeće i svečanih odjevnih komada, uključujući i vjenčanice po mjeri.  Uz to, moći ćete pronaći  i zanimljive kaputiće i kompletiće. Najčešći naši kupci su žene između 25-50 godina te maturantice.

Koliko Vam je trebalo da dođete do svog dućana?

- Odmah po povratku u Hrvatsku sam otvorila dućan i krenula u borbu. Ne volim gubiti vrijeme...radoholičar sam.

Stanje u Hrvatskoj modi- kako gledate na modnu industriju u Hrvatskoj? 

Moda u Hrvatskoj i trendovi ovdje su malo drugačiji nego vani i zbog toga se treba, donekle, prilagoditi našem mentalitetu. Žalosno je vidjeti tekstilnu industriju koja je propala. A i cijela proizvodnja pomalo nestaje. Nekako vjerujem da će se stvari pomalo početi popravljati.

Je li isplativo biti dizajner u Hrvatskoj?

To je posao koji zahtjeva stalna nova ulaganja i novac se samo vrti u krug. S obzirom da smo relativno mladi brend, taj odgovor ću vam moći dati za 10-ak godina. Potrebno je određeno vrijeme za sve u životu. Što dođe preko noći, preko noći i ode... To gledamo svaki dan. 

Koji modni trendovi vladaju ove sezone?

Ja se ne vodim nikakvim trendovima, nego isključivo svojim instinktom. Smatram da je ljepše imati nešto drugačije od svih. Svatko kreira svoj trend ove sezone.

I za kraj, što biste poručili mladim dizajnerima koji tek počinju svoje karijere?

Neka sve što rade, rade s ljubavlju!

Facebook komentari

hr Sat Oct 21 2017 10:24:37 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58de47b7b4739824088b45c9/80

Najavljena premijera komedije "Čovik, zvir i kripost"

Drama Hrvatskoga narodnog kazališta Split premijerno će u petak, 19. siječnja izvesti komediju Luigija Pirandella "Čovik, zvir i kripost" u lokalizaciji Vanče Kljakovića te u režiji Nenni Delmestre, najavljeno je u ponedjeljak na konferenciji za novinare.

Intendant Goran Golovko naglasio je da su vrlo svjesno ušli u rad na predstavi, koja je igrana prije više od 40 godina na Splitskom ljetu, znajući koje naslijeđe u svijesti publike ona nosi. Dodao je da misli kako imaju dovoljno hrabru autorsku ekipu, te kvalitetne glumice i glumce mlađe generacije koji ne samo da zaslužuju šansu okušati se u jednoj takvoj strukturi nego i posjeduju sve glumačke kvalitete kojima mogu napraviti predstavu "Čovik, zvir i kripost", a da bude relevantna našem vremenu.

"Mnogi su zaslužni za uprizorenje ove predstave. Polažemo velike nade u premijeru koja će se odigrati u petak i naravno u dug i zdrav život predstave na našoj pozornici, ali i izvan nje", poručio je Golovko.

Ravnatelj drame Trpimir Jurkić rekao je da drama budi sjećanja jer je odigrana prije više od 40 godina na Splitskom ljetu i 1982. godine u kazalištu, istaknuvši da je Vanča Kljaković ostavio neizbrisiv trag u splitskom kazalištu, dok je redateljica Nenni Delmestre priznala kako ju je počela "hvatati trema koju do sada nije imala" te je istaknula da ju je ponovno oduševilo ono što je Kljaković napravio jer, kako je rekla, nije samo pogodio jezik.

Napomenuvši kako u ovoj predstavi "čistoća jezika" ne postoji, "postoji živi jezik, jezik koji je jako inspirativan jer mi na njemu možemo izraziti ono što jesmo", Delmestre je istaknula da predstava govori o ljubavnom trokutu. "To je klasična priča o tome kako varalica biva prevaren", kazala je Delmestre.

Goran Marković, koji u komediji glumi profesora Prošpera koji je u ljubavnoj vezi s gospođom Oradom čije dijete poučava, rekao je kako je glumcu najljepše kada dobije igrati ovako slojevitu ulogu. "Igrajući ovaj komad dosta sam razmišljao o licemjerstvu kao jednoj ljudskoj mani, a ne kao o nečem negativnom. Mislim da svatko tko upire prstom u drugog i govori da je licemjeran laže. Trebamo prihvatiti to licemjerstvo kao dio života isto kao i sve ostale ljudske mane jer samo tako možemo biti bolji. Igram ludog čovjeka u nekom trenutku koji pobjesni", istaknuo je Marković.

U glavnim ulogama nastupaju Goran Marković, Marjan Nejašmić Banić, Andrea Mladinić i Pere Eranović, a ostale uloge tumače Vicko Bilandžić, Zorana Kačić Čatipović, Donat Zeko, Mia Čotić, Đana Kuzmanić, Andrijana Vicković i Stipe Radoja. U autorskom timu su uz redateljicu Nenni Delmestre još i scenografkinja i asistentica režije Lina Vengoechea, kostimografkinja Sara Lovrić Caparin, skladatelj Nenad Šiškov, te oblikovatelj svjetla Zoran Mihanović.

Osim u petak predstava će biti prikazana još 20., 22., 24., 26. i 31. siječnja.

Facebook komentari

hr Mon Jan 15 2018 16:23:41 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a5caa49b9e03e18488b46db/80
Foto: Pixabay

Žene su otpornije i snažnije od muškaraca

Znanstvenici su analizirali stopu preživljavanja obaju spolova u ekstremnim situacijama kod sedam populacija

Statistika je pokazala da u gotovo svim populacijama žene žive dulje od muškaraca, a nedavno su danski znanstvenici ustanovili da je ženski spol otporniji i jači od muškog i kada je posrijedi preživljavanje u gotovo svim teškim životnim okolnostima. 

Znanstvenici sa Sveučilišta Južne Danske analizirali su stopu preživljavanja obaju spolova u ekstremnim situacijama kod sedam populacija te ustanovili da je puno više žena nego muškaraca preživjelo ekstremno teške životne okolnosti. 

Analizirali su podatke stare 250 godina koji su obuhvatili više razdoblja u kojima su ljudi bili izloženi brojnim ekstremno teškim situacijama poput epidemije smrtonosnih ospica na Islandu polovinom 19. stoljeća, razdoblja Velike krumpirove gladi u Irskoj te veliku glad koja je 1933. pogodila Ukrajinu.

U spomenutim je razdobljima prosječan životni vijek zbog smrtnosti prouzročene bolestima, glađu i nasiljem pao ispod 20 godina, piše Independent. 

Premda su krize smanjivale prednost žena kada je u pitanju bio životni vijek, one su i u ekstremno teškim okolnostima bile otpornije od muškaraca. 

U svim populacijama znanstvenici su zabilježili manju smrtnost žena u svim životnim dobima, a u svim su populacijama, osim one izložene ropstvu žene u prosjeku živjele dulje od muškaraca, pokazala je studija. 

Primjerice, za vrijeme velike gladi koja je 1933. pogodila Ukrajinu djevojčice rođene u toj godini živjele su 10, a dječaci sedam godina.

Ustanovili su da su čak i u Liberiji, zemlji s najkraćim životnim vijekom, novorođene djevojčice bile otpornije i izdržljivije od novorođenih dječaka. 

- Hipotezi po kojoj veća stopa preživljavanja kod žena ima biološko uporište u prilog ide činjenica da i u iznimno teškim okolnostima žene preživljavaju češće i bolje od muškaraca, čak i u ranijoj životnoj dobi kada su društvene i bihevioralne razlike među spolovima minimalne ili idu u prilog muškarcima. - pokazala je danska studija. 

- Žene u većini modernih društava žive dulje od muškaraca, a dosadašnje su studije pokazale da su za to zaslužni biološki i društveni čimbenici. Ne treba zaboraviti ni hormone, koji u tome imaju važnu ulogu. Naime, poznato je da ženski hormon estrogen potiče imunosni sustav. - podsjećaju danski znanstvenici. 

Facebook komentari

hr Mon Jan 15 2018 14:19:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/588cf5761eea8fcd3a8b4570/80
Foto: Pixabay

Danas je najdepresivniji dan u godini, ima načina kako si pomoći

Kada nakon prosinačke shopping groznice, slavlja i krcanja hranom stigne trenutak povratka u stvarnost, čini se da milijunima pada mrak na oči, osobito u kombinaciji s povratkom na posao i lošim vremenskim prilikama koje su karakteristične za siječanj

 Od 24. siječnja 2005. godine u svijetu se stoga obilježava službeno najdepresivniji dan u godini, koji obično pada na treći ponedjeljak u siječnju.

Blue Monday potekao je iz jedne domišljate PR kampanje, no s njime su se vrlo brzo poistovjetili mnogi, sve dok nije postao globalno popularan - do te mjere da pojedini psiholozi upozoravaju na njegov loš utjecaj kod osoba koje se doista bore s depresijom.

Kao pomoć u borbi protiv najdepresivnijeg dana u godini stručnjaci pak preporučuju da se danas bavite tjelovježbom, provedete vrijeme na otvorenom, učinite koje dobro djelo, bavite se tjelovježbom ili omiljenim hobijima.

Naravno, uvijek preostaje i klasična opcija - napuniti kadu pjenušavom kupkom, oboružati se čokoladom i čašom vina pa jednostavno pričekati da prođe. - piše Index

Facebook komentari

hr Mon Jan 15 2018 11:20:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a5c6c7db9e03e844a8b4645/80
Foto: Screenshot

H&M-ov "rasistički" oglas novi u nizu problema modnog diva

H&M je jedan od najvećih švedskih izvoznih brendova i industrijski div, uz Ikeu, Spotify, Electrolux i Volvo

 Rasistički skandal koji je nedavno pogodio H&M najnoviji je pokazatelj problema u upravljanju tim švedskim modnim divom, koji je nekoć bio jako popularan među kupcima, no sada se pritisnut problemima nastoji preorijentirati na internetsku prodaju, smatraju analitičari.

H&M je jedan od najvećih švedskih izvoznih brendova i industrijski div, uz Ikeu, Spotify, Electrolux i Volvo. U vlasništvu dinastije Persson, izlistan je na burzi u Stockholmu od 1974. godine. Surađivao je sa superzvijezdama kao što su Beyonce i Madonna, a prestižne modne kuće kao što su Sonia Rykiel, Lanvin i Kenzo dizajnirale su za njega ekskluzivne kolekcije.

Kompanija je jedan od najpoznatijih modnih brendova na svijetu. Konzultantska kuća Interbrand svrstala ju je na 23. mjesto na popisu najpoznatijih tvrtki u svijetu 2017., ispred Ikee i Hermesa. No u zadnje vrijeme, ima problema s privlačenjem kupaca u svojih 4553 trgovina širom svijeta i sporo razvija internetsku prodaju.

"Ovo je bila jedna od najtežih godina za H&M", rekao je Joakim Bornold, ekonomist investicijske banke Nordnet za France Presse, napominjući da je vrijednost dionica tvrtke pala za 35 posto od siječnja 2017. godine.

U prosincu, kompanija je objavila da je ostvarila pad prodaje od četiri posto u četvrtom kvartalu u odnosu na prethodnu godinu, na 5 milijardi eura. Ne samo da H&M-u prodaja nikada nije bilježila pad, nego je on bio i veći nego što su analitičari očekivali.

H&M, koji je vlasnik i brendova COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, Arket i H&M Home, objavio je u prosincu da će zatvoriti neke trgovine, ali ne koliko i gdje.

Kompanija će 31. siječnja objaviti izvješće o ostvarenim prihodima za cijelu proteklu godinu.

"Nisu uspjeli definirati svoju viziju za internetsku prodaju i kako se planiraju natjecati s doista digitalnim kompanijama", rekao je Bornold. "To se u kombinaciji s rezultatima prodaje lošijim od očekivanih odrazilo na povjerenje investitora u kompaniju."

Glavni izvršni direktor H&M-a Karl-Johan Persson odbacuje takvo objašnjenje. "Naša digitalna strategija kristalno je jasna. Internetska trgovina, za sve naše brendove, definitivno je dio kompanije koji jako dobro posluje i profitabilan je", inzistira Persson, nasljednik kompanije koju je utemeljio njegov djed Erling.

Taj 42-godišnjak vodi kompaniju već osam godina. Neki analitičari pitaju se hoće li ga uskoro otjerati iako njegov otac Stefan Persson, predsjednik upravnog odbora, isključuje tu mogućnost.

Kao da zarada kompanije nije dovoljno problematična, H&M se prošli tjedan zatekao usred medijske oluje, optužen za rasizam. U svojem internetskom katalogu objavio je, naime, reklamu s fotografijom crnog dječaka s majicom s kapuljačom na kojoj je pisalo "Najcool majmun u džungli".

Po profesorici marketinga Evi Ossiansson sa Sveučilišta Gothenburg, taj propust znak je da je H&M izgubio svoj smisao da sve što dotakne pretvori u zlato. "To je znak da kompanija ima problema, i kada je riječ o tome kako bi trebala razvijati svoje poslovanje u pogledu internetske prodaje i digitalizacije u našem društvu, kao i u svojem komuniciranju" s javnošću, kazala je.

Kompanija je pokušala utišati kritike ispričavši se i povukavši oglas i sporni odjevni predmet iz prodaje. No šteta je učinjena.

NBA superzvijezda LeBron James prosvjedovao je na Instagramu 9. siječnja, nekoliko sati nakon što je odjevni predmet povučen iz prodaje. "Ja vidim Malog Kralja!! Vladara svijeta, nedodirljivu Silu koja nikada ne može biti zanijekana!", napisao je, uz fotografiju na kojoj crni dječak ovaj put nosi krunu, koja je otisnuta i na majici umjesto spornog teksta.

Kanadski pjevač The Weekend, koji je surađivao s H&M-om prošle godine u proljetnim i jesenskim kolekcijama, raskinuo je u međuvremenu ugovor s kompanijom.

"U nekim slučajevima, da bi privukle pozornost, kompanije vole prijeći granicu u svojem komuniciranju s javnošću i reklamama", kazala je Ossiansson, dodajući: "To je riskantno."

Facebook komentari

hr Mon Jan 15 2018 09:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .