Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a9674c22af47f58128b4712/80
Foto: Pixabay

Raste govor mržnje: Vrijeđa se i potiče na nasilje, a ni sami mediji ne znaju kako se s time nositi

Na internetu često svjedočimo strahovima prema drukčijima koji su hranjeni predrasudama i stereotipima, a koji bujaju i prikupljaju istomišljenike ili "lajkove" kao znak odobravanja ili potpore

- U komentarima na Facebooku postoji određen broj komentara mržnje, posebno kad su u pitanju teme poput homoseksualnosti, odnosi sa Srbijom (nedavni dolazak predsjednika Vučića) i u jednoj mjeri kada su u pitanju drugi političari, kaže novinarka portala Dalmacija News za Global. Dodaje kako takve ljude na portalu ne blokiraju nego su počeli ignorirati takve komentare, budući da ne žele trošiti vrijeme na čitanje ružnih i uvredljivih mišljenja.

- Očito je to jedan od njihovih načina da "ispušu" negativnu energiju ili ogorčenje. - smatra novinarka portala Dalmacija News. Ljudi imaju pravo komentirati i izraziti svoje mišljenje, iako se bilo kakav oblik mržnje ne bi trebao tolerirati. Dodaje da je potrebno više tema ili kampanja o tome.

Uvrede sa svih strana

Urednik sporta na portalu Slobodne Dalmacije Toni Perković za Global također priznaje da često u komentarima na portalu ili stranici na Facebooku nailazi na govor mržnje, najčešće je riječ o širenju netolerancije među navijačima, a prisutan je i govor mržnje između Hrvata i Srba koji završi teškim uvredama sa svih strana.

- Nažalost, govor mržnje je čest, kako općenito u društvu, tako i u komentarima naših čitatelja, a nerijetko su usmjereni i prema autorima tekstova. - kaže Perković. Kako bi spriječili bilo kakav oblik govora mržnje na portalu, redovito blokiraju one koji ga šire, ali vrlo ih je teško spriječiti jer blokirani korisnici vrlo brzo naprave nove račune na društvenim mrežama i nastavljaju po svome.

"Nakladnici imaju zakonsku obvezu odgovarati za takve poruke"

Netolerancija uključuje i eksplicitni govor mržnje definiran Kaznenim zakonom. Predsjednik Hrvatskog novinarskog društva Saša Leković ističe da nakladnici imaju zakonsku obvezu odgovarati za takve poruke, bilo da su one sadržane u autorskim tekstovima objavljenima na njihovom portalu, ili pak u komentarima ispod tekstova. No, kako kaže Leković, dio nakladnika se na tu obvezu ne obazire, a sustav kontrole i sankcioniranja nije dovoljno učinkovit.

Nakladnici bi trebali administrirati komentare ispod tekstova, a, predlaže, trebalo bi osigurati i sustav koji bi omogućio učinkovito sankcioniranje za one primjere netolerantnog govora, huškanja i govora mržnje koji bi se ipak dogodili. Neučinkovitost kontrole ističe i Matija Babić, pokretač Indexa.

- Teško je odrediti preciznu granicu između pretjerane političke korektnosti i cenzure s jedne strane, i štetnog dopuštanja govora mržnje s druge strane, a hrvatski mediji tu granicu debelo prelaze na stranu nedopustiva toleriranja govora mržnje. - ističe Babić.

Novi zakon

Kako kaže Leković, postoje četiri zakona u kojima se na neki način spominje ono što kolokvijalno nazivamo govorom mržnje, a navodno se priprema i peti koji bi se trebao baviti isključivo tom temom.

Nedjeljko Marković, predsjednik udruge Pragma i član saborskog Odbora za informiranje, informatizaciju i medije, objašnjava da internetske platforme, nažalost, služe za širenje mržnje prema pojedincima ili grupama na temelju različitih osnova – dobi, spola, mjesta rođenja, socijalnog podrijetla, a u toj internetskoj mržnji često svjedočimo strahovima prema drukčijima, koji su hranjeni predrasudama i stereotipima, koji bujaju i prikupljaju istomišljenike ili “lajkove” kao znak odobravanja ili potpore.

- Najveća opasnost je da početni govor mržnje završi kao zločin iz mržnje, nekada fizički, a često i kao verbalno nasilje, osjećaj nesigurnosti ili nemira druge osobe. Govor mržnje putem interneta je najveća opasnost za mlade današnjice te za njihovu nasilnu radikalizaciju, njihovu prisutnost na internetu zloupotrebljavaju različite interesne skupine za svoje, često nasilne i ideološko obojene ciljeve. - ističe Marković. Cijeli članak pogledajte ovdje.

hr Wed Feb 28 2018 10:22:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bab51e4cb557ab2c28b45f5/80

Utječu li društvene mreže na izbor odjeće i koliko vremena putnici iz Hrvatske provode na pakiranje?

Planiranje odmora može oduzeti dosta vremena, od istraživanja odredišta do kupovine i planiranja osnovnih odjevnih kombinacija.

Društvene mreže obilježile su digitalno doba u kojem živimo pa tako ne iznenađuje da one značajno utječu na izbor naših odredišta, ali i na način na koji putujemo, od potrage za idealnim odredištem, aktivnostima koje nas zanimaju i hranom koju treba kušati pa sve do izbora odjeće. Booking.com, svjetski lider u povezivanju putnika s najvećim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata, proveo je istraživanje na 21.500 svjetskih putnika među kojima su i putnici iz Hrvatske kako bi otkrio koliki utjecaj društvene mreže imaju na izbor odjeće za putovanje.

Skoro polovica (48%) putnika iz Hrvatske smatra da je važno dobro izgledati na odmoru, no umjesto da odijevanjem zadive suputnike, njih 28% želi biti u najboljem izdanju radi fotografija koje se objavljuju na društvenim mrežama - posebice kada su u pitanju generacija Z (49%) i milenijalci (33%). Skoro četvrtina (23%) putnika iz Hrvatske pakira se uzimajući društvene mreže u obzir, odnosno znajući da će ih ljudi fotografirati dok su na odmoru.

Za putnike iz Hrvatske prijatelji (71%), uz obitelj (62%) i modne časopise (42%), uvelike utječu na modne izbore na putovanju. Utjecaj koji društvene mreže imaju na rezervacije do izražaja je došao 2018. godine kada je popularna kultura postala glavna inspiracija* mnogim putnicima. Kao nadahnuće za odjeću koju nose na putovanje, 40% putnika iz Hrvatske navelo je televiziju.

Svi mi trošimo velike količine vremena na osmišljavanje odjevnih kombinacija za putovanje, no modni dizajner Christian Cowan savjetuje: “Moja top preporuka za brzo pakiranje je držanje svega na vješalicama. Sva moja odjeća je na tankim vješalicama pa je lako spremim u kovčeg. Onda je po dolasku samo nabacim na držač. U svim osnovnim komadima odjeće koje ponesete trebali biste se osjećati vrhunski.”

A najbolji dio kupovine za putovanje? Kada je u pitanju nadolazeće putovanje, 11% putnika iz Hrvatske veseli se shoppingu prije putovanja, a nošenje odjeće u kojoj do izražaja dolazi preplanuli ten raduje 16% putnika iz Hrvatske. Odabir odjeće za putovanje zna biti težak s obzirom na svu silinu dostupne inspiracije. Stoga se 20% putnika iz Hrvartske okreće modnim trendovima, dok 21% njih podrobnije istražuje kombinacije prikladne odredištima.

Kada govorimo o pakiranju, svi smo doživjeli razne nezgode. Više od pola putnika iz Hrvatske (64%) dogodilo se da su spakirali previše stvari, njih 29% zaboravilo je neku od osnovnih potrepština, 16% putnika iz Hrvatske zaboravi spakirati punjač, 7% spakira premalo stvari. Problem koji najviše iritira definitivno su eksplozije bočica šampona jer 3% putnika iz Hrvatske neispravno zatvori posude s tekućinom.

Ako tražite inspiraciju za svoje sljedeće putovanje, dizajner Christian Cowan poručuje: “Kada su u pitanju fotografije za društvene mreže, pokažite ljudima svoju stranu koju oni još nisu vidjeli - odjenite novi kupaći kostim ili omiljenu haljinu, za promjenu stavite kosu u rep (ili je raspustite)! Začinite selfije zanimljivim pozadinama koje će ljudima pokazati da ste na odmoru. Ove će se godine sve vrtjeti oko životinjskih uzoraka i neprirodnih boja. Budite hrabri, živopisni i uzbudljivi! Ne bojte se spakirati i kombinirati različite životinjske uzorke - produbit ćete osobni stil i pokazati svijetu da se ne bojite. Stilski je to rizik, no definitivno se isplati.”

No, jedan od deset (10%) putnika iz Hrvatske osjeća pritisak oko kupovine nove odjeće za putovanje nakon što vide tuđe fotografije s odmora na društvenim mrežama.

Koliko vremena zaista trošimo na pakiranje?

Voljeli to ili mrzili, planiranje i pakiranje odjeće za putovanje sastavni je dio pripreme za putovanje. Kakvu god vrstu putovanja zamislili, želite se osjećati ugodno i samouvjereno, stoga unaprijed isplanirane odjevne kombinacije predstavljaju jednu brigu manje.

Čak dvije petine (41%) svjetskih putnika smatraju pakiranje uzbudljivim dijelom svog putovanja dok samo jedna trećina (29%) putnika iz Hrvatske misli isto. Za gotovo dvije trećine putnika iz Hrvatske (73%) jedna od najvećih briga je kakve će biti vremenske prilike na odredištu, 50% putnika iz Hrvatske brine jesu li dovoljno istražili lokaciju na koju putuju, a brigu o tome pakiraju li dobru odjeću za putovanje ima samo 35% putnika iz Hrvatske

Planiranje odmora može oduzeti dosta vremena, od istraživanja odredišta do kupovine i planiranja osnovnih odjevnih kombinacija. Istraživanja su pokazala kako putnici iz Hrvatske u prosjeku troše gotovo četiri sata na pripremu odjeće za putovanje i isto toliko na pronalazak smještaja, što je manje nego što troše na istraživanje destinacije (pet sati). Zanimljivo je to da putnicima iz Hrvatske treba najviše vremena (46%) kada se pakiraju za party putovanje, pakiranje za posjet gradu drugo je po redu (23%), a zatim slijedi putovanje na destinacije s plažama (19%), dok najmanje vremena oduzima spremanje za spa putovanja (13%).

hr Wed Sep 26 2018 11:31:51 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59db5367b9e03ecc7a8b45d2/80
Foto: Pixabay

Tri vitamina bez kojih nijedna žena ne bi smjela dočekati zimu

Vitamin A sprječava starenje kože, vitamin C štiti je od štetnog utjecaja sunca, a vitamin E briše bore.

Vitamini A, E i C smanjuju oštećenja prouzrokovana djelovanjem slobodnih radikala, sunčevih zraka, zagađenog zraka i dima te oporavljaju kožu oštećenu sunčevim zrakama, piše portal Živim.

Zaključak je to opsežnog istraživanja Sheldona Pinnella, jednog od vodećih američkih dermatologa i znanstvenika sa Sveučilišta Duke. On je, naime, potvrdio da se lokalnom primjenom ovih vitamina koži pruža značajna zaštita od štetnih vanjskih utjecaja.

Vjerojatno je zato kozmetička industrija posljednjih godina izbacila toliko seruma i kremica obogaćenih spomenutim vitaminima... Njihov blagotvoran učinak na kožu, a svi znamo koliko nam to s godinama postane važno, je neupitan, pa ih je poželjno ubaciti u svakodnevnu njegu, a vitaminima A, E i C dodatno obogatiti prehranu.

 

Vitamin E

Vitamine E je važan antioksidans i štiti kožu od oksidativnog staničnog oštećenja kože, koje smanjuje kolagen i uzrok je suhe kože i bora.

Hrana bogata vitaminom E: klice žitarica, jetra, jaja, orašasto voće, avokado, papaja i mango, zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj, zelje, zelena salata), slatki krumpir (batat), kupine, paprike babure, kivi, kokos, rajčica, mrkva, sjemenke suncokreta, masline, brokula, šparoge, kukuruz, jaja, hladno prešana biljna ulja (maslinovo, kukuruzno, sojino, suncokretovo).

 

Vitamin C

Još jedan odličan antioksidans je i vitamin C, koji ne samo da štiti kožu od vanjskih oštećenja, već obnavlja i kolagen koji koži daje elastičnost i jača kapilare, a nastaje pretvaranjem amino-kiseline prolin u hidroksiprolin. Ovaj vitamin neophodan je za jak imunitet, ali i za zaštitu kože od štetnog sunčevog zračenja. Kako biste unijeli potrebnu količinu ovog vitamina, potrudite se da svakog dana pojedete dovoljno voća i povrća.

Hrana bogata vitaminom C: kivi, papaja, jagode, naranče, limun, dinja, grejp, maline, limeta, mango, borovnice, brusnice, kupine, ananas, grožđe, marelice, šljive, lubenica, banana, mrkva, trešnje, breskve, jabuke, kruške, krastavci, celer, brokula, cvjetača, češnjak, zelje, rajčica, sok od rajčice, tikvice, šparoge, zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj, poriluk, zelena salata, peršin).

 

Bet-karoten

Lijepe i žive boje voća i povrća koje nas mame da ih jedemo rezultat su karotenoida, prirodnih pigmenata kojih ima mnogo u prirodi i sastavni su dio biljaka. Jedan od karotenoida je i beta-karoten koji se pretvara u vitamin A i jedan je od ključnih faktora održavanja zdravlja kože. Ne samo da djeluje kao antioksidans, nego i sprječava starenje kože, štiti je od UV zračenja i štetnosti koju izaziva pušenje. Interesantno je da preveliki unos beta-karotena može obojiti kožu u žutu boju, dok je optimalan unos čini sjajnijom.

Hrana bogata beta-karotenom: zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj, poriluk, zelena salata), brokula, mrkva, rajčica, bundeva, slatki krumpir (batat), lubenica, dinja, marelica, mango, papaja, naranča, kruška.

hr Wed Sep 26 2018 08:37:07 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b967462cb557aea998b4879/80

Malim promjenama do čiste kože: krivac za akne je...vaš deterdžent?

Akne su problem koji se može javiti iz niz razloga, ali ovog se nikada ne bi sjetili

Upaljenu kožu i akne može uzrokovati prava lepeza čimbenika pa je teško odgonetnuti što točno šteti vašem tipu kože. Krivac može biti prehrana, proizvodi, navike pranja lica i bezbroj ostalih stvari na koje ni ne pomislimo. 

Jedan od njih je upravo naš deterdžent, a stvar ne mora biti uvijek u plahtama i ručnicima za koje se zna da su puni bakterija pa mogu naštetiti koži. 

Korisnica Reddita izazvala je niz reakcija svojom teorijom. Akne kojih se nije mogla riješiti nagnale su je na izazov da eliminira proizvode kako bi suzila izbor stvari koje iritiraju njenu kožu. Došla je do zanimljivog zaključka da joj se stanje poboljšalo tek kada je sasvim 'ogolila' svoju praksu pranja odjeće, plahti, ručnika itd. te ostala samo na nježnom sredstvu za pranje.

"Koža mi se drastično oporavila, a moj dermatolog potvrdio je da proizvodi za omekšavanje mogu biti znatni okidači akni kod nekih ljudi", napisala je. Posebno se osvrnula na tzv. maramice za sušilicu. 

"Navodno mogu obložiti tkanine s tankim slojem voska i masnoće koja začepljuje naše pore po noći."

razgovoru s Independentom liječnica Meghan Freely nadodala je kako su deterdženti bez mirisa jedini dobar izbor za osobe s osjetljivijom kožom, a u slučaju da koristimo omekšivače dobro je dodatno isprati jastučnice i plahte, piše Život i stil.

hr Wed Sep 26 2018 08:21:53 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/587937da1eea8f31f18b45b0/80
Foto: Pixabay

Koristite Chrome? Ovaj potez Googlea mogao bi vas naljutiti

Nakon što je godinama bilo moguće surfati webom koristeći web preglednik Chrome bez logiranja, u Googleu su odlučili potiho ukinuti tu mogućnost. Zašto? Žele više naših podataka, uvjereni su stručnjaci

Novo izdanje web preglednika Chrome 69 donosi više izmjena, nadogradnji i novih značajki, ali i odaje informacije o vašim običajima pri sufranju, piše tportal.

Naime, čim se ulogirate u neko od web odredišta i servisa pod Googleovim okriljem automatski bivate ulogirani i u Chrome, a taj web preglednik potom šalje vašu povijest surfanja webom i druge podatke Googleu.

U prethodnim izdanjima Chromea mogli ste posjetiti Gmail, YouTube i druga Googleova web odredišta bez da se ujedno logirate i u web preglednik. Iako to logiranje sa sobom donosi određene prednosti i pogodnosti, više je razloga vezanih uz zaštitu privatnosti zbog kojih je mudrije zadržati određene podatke na svom računalu i ne dijeliti ih s Googleom.

Ujedno to znači kako ćete morati biti dodatno oprezni kad koristite neko javno dostupno računalo kako ne biste ostali ulogirani negdje gdje to ne bi bilo pametno.

Nisu obavijestili korisnike

Slučajno ili ne, iz Googlea o ovoj ne baš maloj promjeni nisu obavijestili korisnike. U odgovoru na izraze zabrinutosti stručnjaka za računalnu sigurnost su, navodno, istaknuli kako se Chrome treba tako ponašati. Zašto? Pa, cilj je izbjeći komplikacije koje se pojavljuju kad je netko udrugi ulogiran u Chrome, a netko drugi koristi isti preglednik kako bi se ulogirao u vlastiti korisnički račun pri Googleu pri posjetu Googleovom web odredištu.

U Googleu također tvrde kako to što su korisnici automatski ulogirani u Chrome ne znači kako će i njihovi podaci biti automatski poslani Googleu jer bi za prijenos podataka trebalo uključiti značajku Sync.

Stručnjak za kriptografiju sa Sveučilišta John Hopkins Matthew Green na svom je blogu tu praksu nazvao mračnim obrascem, što je izraz namijenjen opisivanju korisničkog sučelja osmišljenog kako bi zavaralo ili navelo ljude na krivi put, piše Business Insider.

Ako ste inače obično ulogirani istovremeno u Googleove servise i Chrome, s ovom promjenom nećete imati problema. Ali ako niste ili vam se ne sviđa to što Google prikuplja sve više podataka o vašim navikama online, vrijeme je za prijelaz na sigurniji web preglednik.

Želite spriječiti automatsko učitavanje vaše povijesti pregledavanja weba dok koristite Chrome? Otvorite Settings u Chromeu. Pod vašim korisničkim imenom vidjet ćete Sync. Kliknite na to, pa isključite sve što ne želite da se sinkronizira online, uključujući i povijest surfanja webom.

Treba napomenuti kako lozinke i bookmarkovi po početnim postavkama nisu sinkronizirani kad se automatski ulogirate u Chrome 69, piše Tech Radar.

hr Tue Sep 25 2018 19:30:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .