Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c5f21080e4938b4a38b45bf/80
Foto: Ilustracija

"Kaštelanske štorije 2020.": Gradska knjižnica Kaštela raspisala Literarno–likovno–filmski natječaj

Natječaj je otvoren do 12. veljače 2020. godine, a u istome mogu sudjelovati državljani Republike Hrvatske – djeca i odrasli

U povodu Dana Grada Kaštela, Gradska knjižnica Kaštela je i ove godine raspisala Literarno–likovno–filmski natječaj na temu Kaštela pod naslovom „Kaštelanske štorije 2020.“.

Natječaj je otvoren do 12. veljače 2020. godine, a u istome mogu sudjelovati državljani Republike Hrvatske – djeca i odrasli.

Literarni radovi poslani na natječaj (pjesme, priče, crtice, igrokazi, anegdote, putopisi ili eseji inspirirani Kaštelima i životom u Kaštelima – kaštelanska kulturna i prirodna baština, osobe i događaji iz kaštelanske prošlosti, Trpimirova darovnica itd.) mogu biti pisani na hrvatskom književnom jeziku ili dijalektu (čakavici) i šalju se isključivo na adresu elektroničke pošte [email protected] s naznakom „Za natječaj KAŠTELANSKE ŠTORIJE“ u obliku Word dokumenta nazvanog: Ime_Prezime_Naslov.doc ili Ime_Prezime_Naslov.docx, pri čemu literarni rad ne smije biti duži od pet kartica teksta, pisan oblikom slova Times New Roman, veličina 12, prored 1,5.

U posebnoj poruci (u tijelu poruke ili u posebnom Word dokumentu) potrebno je poslati i kratak životopis (do 15 redaka), kao i: ime i prezime, godinu rođenja, adresu stanovanja, broj mobitela i e-mail adresu za odrasle, dok je za djecu potrebno navesti još i razred i naziv osnovne ili srednje škole koju dijete polazi, kao i ime i prezime učitelja/nastavnika/mentora i broj mobitela uz potpisanu suglasnost roditelja.

Kratki igrani ili dokumentarni filmovi, u trajanju od 1 do 5 minuta (inspirirani Kaštelima i životom u Kaštelima – kaštelanska kulturna i prirodna baština, osobe i događaji iz kaštelanske prošlosti itd.), mogu biti poslani u bilo kojem formatu na adresu elektroničke pošte [email protected] s poveznicom na datoteku koja sadrži film i koju je moguće preuzeti (za datoteke veće od 20 MB koristiti npr. Jumbo mail, Dropbox, Box, Google Drive itd.).

Kratki igrani ili dokumentarni filmovi ne smiju biti duži od 5 minuta, a u poruci je potrebno poslati i kratak životopis (do 15 redaka), te ime i prezime, godinu rođenja, adresu stanovanja, broj mobitela i e-mail adresu za odrasle, dok je za djecu potrebno navesti još i razred i naziv osnovne ili srednje škole koju dijete polazi, kao i ime i prezime učitelja/nastavnika/mentora i broj mobitela uz potpisanu suglasnost roditelja.

Svi kvalitetni pristigli filmovi bit će objavljeni na Youtube kanalu Gradske knjižnice Kaštela.

Pojedinačni i grupni likovni radovi (inspirirani Kaštelima i životom u Kaštelima – kaštelanska kulturna i prirodna baština, osobe i događaji iz kaštelanske prošlosti itd.) šalju se poštom na adresu: Gradska knjižnica Kaštela (Za natječaj “KAŠTELANSKE ŠTORIJE”), Trg palih za domovinu 1, 21212 Kaštel Sućurac ili se mogu donijeti u jedan od šest odjela Gradske knjižnice Kaštela.

Na poleđini svakog likovnog rada potrebno je napisati: naslov rada, ime i prezime autora, godinu rođenja, adresu stanovanja i broj telefona/mobitela, dok je na posebnom papiru uz radove potrebno priložiti: naslov rada, ime i prezime, godinu rođenja, adresu stanovanja, broj mobitela i e-mail adresu za odrasle, dok je za djecu potrebno navesti još i razred i naziv osnovne ili srednje škole koju dijete polazi, kao i ime i prezime učitelja/nastavnika/mentora i broj mobitela uz potpisanu suglasnost roditelja. Sve navedene podatke potrebno je poslati i na adresu elektroničke pošte [email protected].

Povjerenstvo će odabrati najuspješnije radove u svim kategorijama, a popis nagrađenih bit će objavljen na internet stranici Gradske knjižnice Kaštela i na Facebook stranici GKK nekoliko dana prije završnog događanja s dodjelom nagrada, koje će biti organizirano u sklopu proslave Dana Grada Kaštela (4. ožujka 2020.), kada će nagrađeni autori i njihovi radovi biti javno predstavljeni.

Najbolji literarni, likovni i filmski radovi bit će nagrađeni i objavljeni na internet stranici Gradske knjižnice Kaštela i tiskani u Zborniku GKK “Kaštelanske štorije”.

Natječaj je objavljen na internet stranici Gradske knjižnice Kaštela i na Facebook stranici Gradske knjižnice Kaštela.

hr Wed Jan 29 2020 14:11:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f74ce086f52df39018b4585/80

Humanitarni online koncert za žrtve nasilja: "Poslušajte koncert, zabavite se i učinite nešto dobro"

Nastupit će Cambi, Dalmatino i Taxi bend, a sve se može popratiti na Facebook stranici SKAC_ST-a i na Youtube-u

Sutra, 1. listopada u 20 sati, održat će se humanitarni koncert za Sklonište za žene i djecu žrtve obiteljskog nasilja. Koncert je ujedno najava velikog volonterskog projekta "72 sata bez kompromisa" koji će se održati 15. – 18. listopada 2020., a organizira ga Studentski katolički centar Split – SKAC_ST.

Koncert je specifičan po tome što će biti zatvoren za publiku zbog situacije s koronavirusom, ali će se zato prenositi online. Nastupit će Cambi, Dalmatino i Taxi bend, a sve se može popratiti na Facebook stranici SKAC_ST-a i na Youtube-u. 


Prostor za snimanje koncerta ustupio je klub Zenta.

Iz splitskog SKAC-a ističu da se akciju može podržati uplatom donacije na račun:

SKAC_ST
IBAN: HR7724840081502019907, Raiffeisen Austria d.d.
Svrha uplate: donacija za Sklonište za žrtve nasilja

Sav prikupljeni prihod utrošit će se za potrebe korisnika koji su smješteni u Skloništu, a koje vodi Caritas Splitsko – makarske nadbiskupije. Također, poziv je upućen i svim mladima da se prijave za volonterski maraton “72 sata bez kompromisa” na poveznici: 72sata.hr

- Poslušajte koncert, zabavite se i učinite nešto dobro. - poručuju iz splitskog SKAC-a.

hr Wed Sep 30 2020 20:27:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f73686c6f52df0b008b4583/80
Foto: Privatni album

Poznati YouTuber Marko Vuletić bez dlake na jeziku: "Izbjegavam biti prijatelj s influencerima jer se sve vrti oko brojki"

Markov YouTube kanalu broji preko 250 tisuća te na Instagramu 214 tisuća pratitelja, a svoje pratitelje gotovo svakodnevno razveseljava situacijama iz svog života, a sva ova priča, počela je prije 5 godina...

U posljednje vrijeme sve češće se u hrvatskoj javnosti priča o influencerima koji različitim kanalima dolaze do te „titule“, a mišljenja o njima su podijeljena. Dok neki odobravaju taj način biznisa, postoje i oni koji ih podcijenjuju, no jedno je sigurno – gotovo ni jedna reklama ne može proći bez angažiranja influencera, a to njima donosi veliku zaradu.

Jedan od najpoznatijih influencera je Marko Vuletić (21), simpatični Trogiranin sa zagrebačkom adresom koji svojom spontanošću i humorom osvaja mnoga srca, a nakon što smo ga upoznali „iza ekrana“ – još više smo ga zavoljeli.

Na YouTube kanalu broji preko 250 tisuća te na Instagramu 214 tisuća pratitelja, a svoje pratitelje gotovo svakodnevno razveseljava situacijama iz svog života, a sva ova priča, počela je prije 5 godina...

 YouTube kanal sam napravio 2015. godine zato što sam pratio sve ove ostale influencere i bili su mi jako cool. Onda sam i ja odlučio probati. Roditeljima nisam rekao, nego sam samo počeo snimati.  - kaže nam Marko.

Jesi li ikada mislio da ćeš doseći ovoliki broj pratitelja?

Jesam. Doduše, nikada nisam imao u glavi brojku koliko će to biti, ali očekivao sam da ću doći do 100 - 200 tisuća. Ja sam poprilično samouvjerena osoba i kad si kažem da ću to nešto napraviti, ja ću zaista to i napraviti - u svemu u životu.

Za one koji te ne znaju, kakav je sadržaj tvojih videa?

Moglo bi se reći da mi je sadržaj svestran. Trenutno se najviše baziram na kuhanju jer sam se preselio u Zagreb i shvatio da bi bilo super da krenem kuhati. Osim toga, snimam što mi se događa u život. Ne bavim se nekakvim ozbiljnim temama, nego snimam samo ono što se mene tiče. Od toga da mi je crkla žarulja u stanu do toga da mi je nestalo manistre.


Jesu li Instagram ili YouTube prava prijateljstva ili je sve stvar interesa? Kakva su tvoja iskustva?

Velika većina takvih prijateljstava nije prava. Ja imam samo dva prijatelja iz tog svijeta i to su prijatelji koje mogu zovniti za pomoć u svakom trenutku. Iskreno, izbjegavam se družiti s YouTuberima jer se sve vrti oko brojki – koliko tko ima pratitelja, pregleda na storyju.

U javnosti su influenseri okarakterizirani kao osobe koje ne rade ništa, osim što se naslikavaju po društvenim mrežama i na taj način dolaze do velike zarade. Ima li tu istine? Je li biti influencer ipak malo složenije nego što se to čini?

Ja ne mislim da mi je ovo posao iako ja živim trenutno od toga. Uvijek kažem, meni otac radi od 7 do 9 navečer – to je posao. Ne mislim da je lagano nasmijati 80 tisuća ljudi, ne može to svatko, ali da je naporno i teško, nije! Tko god kaže da je preteško, nije!

Međutim, ženske influencerice su puno zaposlenije od muških, a razlog je vrlo jednostavan – prije će žensko prodati nešto nego muško.

Misliš li da je netko influencer, a da to nije zaslužio?

Mislim da su svi zaslužili, odnosno svatko bira svoj način kako doći do pratitelja, ali ako biraš neki loš način, doći će ti pratitelji koje ja osobno ne bi htio, a pod tim mislim na osobe koje su konzerve, koje ne razmišljaju izvan okvira. Uvijek to ističem, ne želim ljude bez razumijevanja i poštivanja drugih.

Nedavno si izbacio svoj Merch. Odakle ideja za to?

Merch sam pokrenuo sasvim slučajno. Dobio sam ponudu i prihvatio je. Na Youtubeu sam počeo govoriti neke fraze koje su se ljudima svidjele i tako je nastao Merch! Dakle, na svom webshopu prodajem hoodice i majice s tim svojim frazama i ljudi ih obožavaju.


Zadnjih dana Doris Stanković je podigla veliku prašinu pokušajem da u zamjenu za besplatan obrok, restoran dobije reklamu putem njezinih društvenih mreža. Restoran ju je odbio nakon čega je sama sve iznijela u javnost te dobila niz osoda. Na čijoj si ti strani? Je li zaista tako funkcionira influenserski marketing?

Restoran se užasno podnio. Ne možeš nekoga nazvati tukom ili glupačom, ali s druge strane nema smisla da tražiš ručak od 80 ili 100 kuna. Cijeli slučaj je ispao bezveze. Jednostavno, možeš si platiti jelo bez da ga dobiješ za story. I taj story vrijedi puno više nego jelo.

Također, Doris je podigla prašinu i izjavama o abortusu i transeksualcima kod Željke Markić, na što si i ti reagirao putem Instagrama. Je li joj to zaista trebalo?

Doris je izabrala pogrešnu osobu kod koje će otići dati intervju. Svi mi možemo imati mišljenje o nečemu, ali to mišljenje nema smisla ako će uvrijediti nekoga. Ja mogu imati mišljenje za bilo što u životu, ali neću ga iznijeti u javnost, ako bi netko mogao biti tužan zbog tog mog mišljenja. Dakle, nema ona što pričati o abortusima, o transeksualnim osobama, pritom njoj je 20ak godina. Doris je jako vješta u tome da proda priču, ali ako si iznijela četiri stvari, ne mora značiti da su točne i da se ljudi moraju voditi time. Mislim da ima premladu publiku da bi iznosila takve teme.

hr Wed Sep 30 2020 15:01:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f736f176f52df0a008b4588/80

Brački varenik uvršten u EU registar zaštićenih prehrambenih proizvoda

Danas je Europska komisija u svom službenom listu objavila da je Brački varenik dobio europsku zaštićenu oznaku zemljopisnog podrijetla.

Europska komisija u Službenom listu Europske unije objavila je 29. rujna 2020. godine da je „Brački varenik“ dobio europsku zaštićenu oznaku zemljopisnog podrijetla, čime je upisan u registar zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla te zaštićen na području cijele Europske unije.

Riječ je o 26. hrvatskom proizvodu čiji je naziv registriran u EU, a EU znak zaštićene oznake izvornosti odnosno zaštićene oznake zemljopisnog podrijetla koji se nalazi na ambalaži potrošaču jamči kupnju autentičnog proizvoda.
Proces zaštite naziva „Brački varenik“ započeo je u kolovozu 2017. godine, kada je Poljoprivredna zadruga Supetar  podnijela Ministarstvu poljoprivrede zahtjev za zaštitu oznake zemljopisnog podrijetla pod nazivom „Brački varenik“.

- Drago nam je da možemo objaviti lijepu vijest da je nakon trogodišnjeg truda Brački varenik kao 26. hrvatski i prvi brački prehrambeni proizvod uvršten u Registar zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla Europske unije, poručili su iz Poljoprivredne zadruge Supetar.

„Brački varenik“ je proizvod koji se koristi kao dodatak jelima, a dobiva se ukuhavanjem ocijeđenog soka svježeg ili prosušenog grožđa autohtonih sorata vinove loze dok se njegov volumen ne smanji na približno trećinu početnog volumena. Slatka je i viskozna tekućina medne arome, blago izraženog okusa i mirisa na grožđe te srednje izraženog okusa na karamel. Tamno crvene je do tamno smeđe boje, ako se radi od crnih sorata grožđa, odnosno tamno žute do svijetlo smeđe boje ako se radi od bijele sorte grožđa. „Brački varenik“ proizvodi se na otoku Braču koji administrativno pripada Splitsko-dalmatinskoj županiji, a podijeljen je na osam jedinica lokalne samouprave: Grad Supetar i općine: Postira, Pučišća, Selca, Bol, Nerežišća, Milna i Sutivan.

Specifikaciju proizvoda “Brački varenik” možete pogledati ovdje

- Koristimo ovu priliku da se kao Poljoprivredna zadruga Supetar i podnositelj zahtjeva za zaštitom imena  "BRAČKI VARENIK" zahvalimo svima koji su nam pomogli u postupku prijave, od sakupljanja uzoraka, izrade analiza, pisanja specifikacije i promidžbe ovog jedinstvenog proizvoda koji je zaslužio svoje mjesto među prepoznatljivim hrvatskim delicijama, poručili su.

Republika Hrvatska sada ima 26 poljoprivredna i prehrambena proizvoda čiji je naziv registriran u Europskoj uniji kao zaštićena oznaka izvornosti ili zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla. Uz naziv „Brački varenik“ registrirani su: Krčki pršut, Ekstra djevičanskog maslinovo ulje Cres, Neretvanska mandarina, Ogulinski kiselo zelje / Ogulinski kiseli kupus, Baranjski kulen, Lički krumpir, Istarski pršut / Istrski pršut, Drniški pršut, Dalmatinski pršut, Poljički soparnik / Poljički zeljanik / Poljički uljenjak, Zagorski puran, Krčko maslinovo ulje, Korčulansko maslinovo ulje, Paška janjetina, Šoltansko maslinovo ulje, Varaždinsko zelje, Slavonski kulen / Slavonski kulin, Međimursko meso 'z tiblice, Slavonski med, Lička janjetina, Istra, Paška sol, Zagorski mlinci, Paški sir i Bjelovarski kvargl.
hr Tue Sep 29 2020 19:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f736ca26f52df2b008b4573/80

Umjesto kartice, uskoro ćemo za plaćanje koristiti dlan?

Uz Amazonovu tehnologiju prepoznavanja dlana ruke neće biti potrebe za plaćanjem bankovnim karticama - bit će dovoljno prisloniti dlan ruke iznad posebnog uređaja za plaćanje.

Brojne kompanije eksperimentiraju s različitim načinima plaćanja za koje nam više ne bi bila potrebna bankovna kartica pa čak niti telefoni ili pametni sat, već bi plaćanje izvršavali npr. - pogledom. Ono što mnogima na zapadu izgleda kao veliki potencijalni problem za privatnost, Kinezima se ne čini tako strašno te milijuni u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta već plaćaju račune u trgovinama pogledom, odnosno putem tehnologije za prepoznavanje lica/zjenica, piše Zimo.

Takav način plaćanja, barem trenutačno, teško će biti prihvaćen u europskim zemljama i SAD-u pa u Amazonu razmišljaju o alternativnim rješenjima koja će omogućiti biometrijsko plaćanje, a koja se neće činiti toliko opasnim za privatnost korisnika. Još prošle godine prijavili su patent za tehnologiju prepoznavanja dlana, a jučer su i službeno predstavili tu tehnologiju koja bi dlan ruke trebala pretvoriti u bankovnu karticu.

Plaćanje će se vršiti tako da se dlan ruke postavi iznad posebnog uređaja koji će, na temelju kombinacije površine dlana, odnosno jedinstvenih crta na dlanovima te uzoraka krvnih žila prepoznati jedinstven "potpis dlana". Tako, kada dođe vrijeme za plaćanje, korisnici će staviti dlan ruke iznad uređaja koji će skinuti novac s kartice, tj. računa povezanog s dlanom ruke. Za korištenje tehnologije neće biti potrebno imati Amazonov račun, već samo telefonski broj i, naravno, broj kartice koji će se povezati s potpisom dlana, a u slučaju da korisnici više ne žele koristiti dlan za plaćanje, moći će izbrisati biometrijske podatke s portala kompanije.

Tehnologija nazvana Amazon One prvo će se koristiti u Amazonove dvije trgovine Go u Seattleu, nakon čega njeno korištenje možemo očekivati i u drugim Amazonovim trgovinama. Cilj Bezosove kompanije je istu tehnologiju ponuditi i drugim trgovcima, stadionima, uredskim zgradama i slično koje bi mogle imati koristi od takvog brzog i jednostavnog načina plaćanja. Na The Vergu kažu kako su i druge kompanije već eksperimentirale sa sličnom tehnologijom prepoznavanja dlana, no ona bi upravo zbog Amazona, odnosno veličine i snage kompanije, mogla postati realnost, piše Zimo.


hr Tue Sep 29 2020 19:19:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .