Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/59df0a01b9e03e5d7e8b456c/80

Pijte ovo piće umjesto kave ujutro i lakše ćete mršavjeti

Šalica crnog čaja ujutro povećava razinu dobre bakterije u crijevima koja potiče metabolizam i utječe na smanjenje težine. No treba stati na samo jednoj šalici na dan

Piće koje se najčešće pije za ili uz doručak je kava, pokazalo je istraživanje koje je provela NDP grupa.Iako kofein podiže razinu energije u tijelu, to djeluje kratkotrajno, a ako je pijete s mlijekom i šećerom, to će i utjecati na vašu liniju.  

S druge strane, jutarnje ispijanje crnog čaja moglo bi biti optimalno piće koje će zadovoljiti potrebu za podizanjem energije ujutro i pozitivno djelovati na ljudsko tijelo, pišu 24 sata.

Ne samo da crni čaj zadovoljava jutarnju potrebu za kofeinom, već također ima prilično nevjerojatan utjecaj na mršavljenje. Crni čaj može proizvesti zdravu bakteriju u crijevima i čak potaknuti bolji rad metabolizma, otkrili su istraživači sa Sveučilišta Kalifornija. 

Mršavljenje uz crni čaj

Njihovo istraživanje s različitom prehranom kod miševa i uz dodatak crnog čaja pokazalo je da se količina bakterije pseudobutyrivibrio povećala, a ona povoljno djeluje na rad metabolizma.  

- Crni čaj pokrenuo je rad mikrobioma (mikroorganizama u metabolizmu), koji poboljšavaju zdravlje i smanjuju tjelesnu težinu. Za ljubitelje crnog čaja, ovo je samo još jedan razlog zašto trebaju nastaviti svoju dobru naviku - izjavila je dr. Zhaoping Li, voditeljica Centra za ljudsku prehranu na Sveučilištu Kalifornija.

 Molekule crnog čaja su veće i ostaju u crijevima umjesto da se apsorbiraju. Uslijed toga, one poboljšavaju rast korisnih bakterija i stvaraju mikrobne metabolite uključene u regulaciju metabolizma - izjavila je Susanne Henning, voditeljica istraživanja. 

- U principu, crni čaj sadrži polifenole koji ubrzavaju metabolizam i utječu na povećanje energije i smanjenje masnoća u tijelu. Ako ljudi crni čaj piju s limunom, koji sadrži C vitamin, to će imati još bolji utjecaj na metabolizam. Dnevno bi se trebao piti jedna do dvije šalice, ne više. Ali ljudi koji su osjetljivi na kofein, kao trudnice, bi trebali pripaziti - objasnila je nutricionistica Ana Ilić.

Dobre strane crnog čaja:

Povećava energije
Razbuđuje i pojačava koncentraciju
Prirodni je antioksidans
Djeluje preventivno kod nekih oblika raka
Smanjuje rizik od dijabetesa
Smanjuje kolesterol
Smanjuje rizik od Parkinsonove bolesti
Djeluje preventivno kod osteoporoze
Potiče brži rad metabolizma
Smanjuje rizik od srčanog udara.

Loše strane crnog čaja (ako se pije 3 ili više šalica dnevno):

Povećava anksioznost
Problemi sa spavanjem
Glavobolje
Češće mokrenje
Nepravilan srčani ritam
Mučnina i povraćanje
Nervoza i nemir
Zujenje u ušima
Tremori
Može pogoršati anemiju
Povećava lupanje srca
Proljev
Pogoršava simptome sindroma iritabilnog crijeva

Facebook komentari

hr Thu Oct 12 2017 08:33:04 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59e7aee3b9e03ebc868b45c6/80
Foto: Pixabay

Kako savršeno ispeći kestene u pećnici?

Spadate li u onu ekipu koja jedva čeka da strateška mjesta u vašem gradu zauzmu kestenari i kestenarke, i onda nas osvoje divnim jesenskim miomirisima?

Savršeni okusi ove šumske delicije trenutno su nam na raspolaganju, i to jednostavno ne smijemo propustiti. Kuhani ili pečeni, slani ili slatki, kesteni su uvijek prefini, pa ako nemate posebnu tavu za kestene ili bacač plamena u blizini, eto vam zgodan savjet za hladno nedjeljno poslijepodne!

Spadate li u onu ekipu koja jedva čeka da strateška mjesta u vašem gradu zauzmu kestenari i kestenarke, i onda nas osvoje divnim jesenskim miomirisima? I zato, eto kratkog savjetnika kako da isto to, a možda još i bolje, napravite  kod svoje kuće.

Za početak, ne riskirajte suvišne ozljede tupim noževima i rezanjem kore u križiće ili kružiće, potrebna vam je samo jedna duga linija duž cijelog kestena i to napravljena nazubljenim nožem za kruh! Nakon toga kestene stavite u lonac s vodom. Uključite vatru i kuhajte dok voda ne uzavre, a potom ih ocijedite, stavite u posudu za pečenje i pecite na 220 stupnjeva 20 do 25 minuta. Kada su gotovi, zamotajte ih u kuhinjsku krpu i pustite da odstoje nekoliko minuta. - piše punkufer.hr


Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 21:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59de5445b9e03e947d8b458f/80
Foto: Pixabay

10 načina da provjerite je li med prirodan

Iako je samo detaljnom analizom moguće provjeriti pravi sastav meda, postoje i neki testovi koji pomažu odgonetnuti porijeklo ovog najprirodnijeg izvora zdravlja.

1. Čitanje sastava na poleđini tegle meda prvi je korak koji pomaže u odabiru kvalitetnog čistog meda koji u sebi ne sadrži aditive. Naime, proizvođači moraju naznačiti sastav meda i njegov postotak u količini.

2. Prirodni med nije ljepljiv, testiranje je moguće ako malo meda protrljate između prstiju, pravi med trebao bi se upiti u kožu. Ako masa trljanjem postaje ljepljiva, znači kako takav med sadrži šećer ili umjetne zaslađivače.

"Čisti prirodni med nije ljepljiv, kristalizira se nakon stajanja i kada ga namažemo na kruh površina ispod njega ostaje tvrda "

3. Nekoliko žlica meda stavite u posudu i potom ga zagrijte na visokoj temperaturi u mikrovalnoj pećnici. Pravi će se med karamelizirati, dok će lažni postati pjenast i prepun mjehurića.

4. Nekoliko kapi meda na papirnatom ubrusu također otkriva čistoću sastava, naime ako med nakon nekog vremena ne probija papir, znači kako je čist. U protivnom, onaj koji sadrži vodu u svom sastavu probit će papir nakon samo nekoliko sekundi. 

5. Trik kojim se pčele služe u obrani od nepoželjnih gostiju u svojoj košnici, kao što su mravi, siguran je test na ispravnost meda. Stoga jednostavno malo meda treba staviti u blizini mravi, ako je prirodan, mravi će ga zaobići. 

6. Voda pomiješana s čistim medom najlakši je indikator sastava meda, naime čisti će se med u vodi zgrudati i pasti na dno čaše, dok će se lažni početi otapati.

7. Bockanje u ustima i osjećaj spaljenog jezika uzrokuje čisti prirodni med.


8. Med namažite na kruh, ispod čistog kruh će postati tvrd, dok će umjetni med navlažiti površinu, naravno zbog količine vode u svom sastavu. 

9. Pomiješajte malo meda sa žumanjkom.
 Ako je med čist, kada istučete žumanjak, izgledat će kao da je kuhan.

10. Čisti med s vremenom se kristalizira, umjetni nakon podužeg pohranjivanja zadržava tekući sastav poput sirupa, javlja zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 11:38:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59e71b83b9e03e79868b4597/80

Ivan Šarić kreće na veliku kazališno- dvoransku turneju

Zagreb, Rijeka, Pula, Split, Zadar, Osijek, Varaždin, Šibenik, Slavonski Brod, Karlovac, Velika Gorica, Sisak…

Ivan Šarićnajpopularniji i najtraženiji komičar u Hrvatskoj, za čije nastupe se uvijek traži karta više, kreće nanacionalnu kazališno-dvoransku turneju. Komičar koji je prošle godine rasprodao dva nastupa u velikoj dvorani Vatroslava Lisinskog, gdje ga je gledalo čak 3500 ljudi,  dokazao je da je stand up komedija prerasla klubove i na velika vrata ušla u koncertne dvorane i kazališta. Pokretač i inspiracija za predstojeću turneju, ujedno prvu takve vrste u Hrvatskoj, bio je upravo Lisinski te posebna energija koncertnih i kazališnih dvorana.

"Nastupi u Lisinskom stvarno su nešto posebno. Rodila se neka energija i komunikacija između publike i mene, za koju vjerujem i nadam se, da ću osjetiti i u drugim dvoranama i kazalištima. Stvarno jedva čekam ponovo stati na daske Lisinskog." – izjavio je Šarić.

Nakon Lisinskog, stand up groznica zatrest će cijelu Hrvatsku! Ljubitelji humora doći će na svoje i u Rijeci, Puli, Splitu, Zadru, Osijeku, Varaždinu, Šibeniku, Slavonskom Brodu, Karlovcu, Velikoj Gorici teSisku.Zahvaljujući Šarićevom britkom humoru na račun muško-ženskih odnosa, religije, povijesti, politike te opservacijskog i apstraktnog humora uklopljenog u svakodnevne događaje ljudi koji žive u Hrvatskoj, kazališta i velike dvorane sve do sredine sljedeće godine biti će najposjećenija mjesta dobre zabave.

S obzirom da je svojim talentom i humorom nedavno osvojio i susjedne zemlje, nastupajući zajedno sa svjetski poznatim komičarem Pablom Franciscom, kojega je po riječima publike, itekako nadmašio, nema sumnje da će ova turneja biti rasprodana u rekordnom roku. Stoga na vrijeme rezervirajte svoje ulaznice koje su u prodaji nahttps://www.ivansaric.hr.

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 11:15:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58a2231eb4739879468b45c7/80
Foto: Pixabay

Najučinkovitije vježbe za mišiće i um po preporuci harvardskog profesora

Trčanjem maratona nećete najbrže steći čelične mišiće, tvrdi profesor s harvardskog Medicinskog fakulteta I-Min Lee, predlažući pet drugih, po njegovu mišljenju učinkovitijih tjelovježbi.

Umjesto maratona, koji često loše utječe na zglobove i probavni sustav, Lee preporučuje pet vrsta vježbi od kojih ćete imati jednaku ili veću korist - od jačanja mišića i kostiju, preko gubitka težine do zaštite srca i neurosustava. 

Rezultate istraživanja objavio je u izvješću pod nazivom "Starting to Exercise" objavljenom u sveučilišnom časopisu Harvard Healthbeat.

1. Plivanje

"Plivanje je savršena vježba", piše Lee. Osim što aktivira svaki mišić tijela, ne stvarajući pritom pritisak na zglobove i kralježnicu, plivanje štiti mozak od starenja i jača srčani mišić. To utječe na bolje pumpanje krvi i bolju cirkulaciju te protok i rad krvožilnog sustava. Plivanje utječe i na snižavanje povišenoga krvnog tlaka.

Ono je važno jer smanjuje razinu stresa. Pomaže kao fizička aktivnost u otklanjanju nervoze, ali i kao aktivnost opuštanja jer nema tjelesnoga pritiska. 

Budući da ne šteti kostima, plivanje se preporučuje oboljelima od artritisa i ostalih mišićno-koštanih oboljenja. Ova fizička aktivnost jača izdržljivost, podiže raspoloženje te pomaže u suzbijanju razvoja depresije. 

2. Tai Chi

Kineska borilačka vještina Tai Chi Chuan spoj je blagog pokreta i unutarnjeg mira, kojima je cilj pokretanje životne energije "Chi".

"Univerzalna je to vještina specifičnih pokreta koja dovodi do jedinstva uma (mozga) i tijela kroz pokret svih dijelova tijela kao cjeline, od pravilnog prirodnog disanja i dubinske relaksacije, do savršene ravnoteže", objasnio je Lee.

Tai Chi Chuan je primjeren ljudima koji vole blag i prirodan pokret. Kako ističu vježbači ove borilačke vještine, vježbanjem Tai Chi Chuana vraća se narušena ravnoteža tijela.

Svakodnevno vježbanje dovodi do poboljšanja općega tjelesnog i psihičkog stanja, što uspostava normalan tok energije u tijelu. Mogu ga prakticirati osobe svih životnih dobi, a osobito pomaže onima koji boluju ili se oporavljaju od moždanog udara, osteoporoze, zatajenja srca, visokoga krvnog tlaka, srčanog udara, multiple skleroze, Parkinsonove bolesti i fibromialgije.

Znatno ublažava mentalna stanja poput anksioznosti, depresije i stresa. Osobe koje vježbaju Tai Chi raspoloženije su, produktivnije, snažnije su im koncentracija i druge mentalne funkcije.

3. Vježbe snage

Vježbe snage ili vježbe otpora povećavaju mišićnu masu, što ubrzava i potiče metabolizam dok smo u stanju mirovanja te rezultiraju povišenom potrošnjom kalorija. Smatra se da se potrošnja nastavlja i dva sata nakon prestanka vježbanja.

Vježbama snage izgrađuju se mišići, a održavanje mišićne mase, dok ste, primjerice na dijeti jako je važno u održavanju visoke razine metabolizma, kaže Lee. 

Za ovu vrstu vježbi potrebne su vam sprave za vježbanje, utezi, elastične trake..., no postoje i vježbe s vlastitom težinom poput čučnjeva, trbušnjaka, leđnjaka i sklekova.

Dodatna korist rada s utezima je da bolje oponašaju naše prirodne kretnje u sportu ili svakodnevnu životu.

Da bi vježbe imale rezultate treba biti dosljedan, kaže Lee. 

4. Pješačenje

Premda ova aktivnost zvuči kao nešto jednostavno, čak i nekorisno, pješačenje je vrlo moćan lijek. 

Nekoliko studija je pokazalo da pješačenje u trajanju od najmanje 30 minuta, čak i umjerenom brzinom, ima pozitivan utjecaj na tijelo i mozak. Smanjuje razinu stresa, čuva zglobove i kosti i jedna je od ključnih aktivnosti u održanju dobroga zdravlja.

Već nakon 30 minuta hoda umjerene brzine značajno se poboljšava ukupno zdravstveno stanje organizma, a dnevnih 30 minuta može se podijeliti i u nekoliko kraćih dionica hodanja da bi učinak bio jednak.

Lee je nabrojio zdravstvene prednosti hodanja: ono smanjuje rizik od bolesti srca i infarkta,poboljšava kvalitetu sna, smanjuje rizik od visokog tlaka i dijabetesa, štiti od depresije, smanjuje opasnost od prijeloma u starijoj dobi, pomaže u borbi protiv stresa, smanjuje rizik od razvoje raka dojke i crijeva, poboljšava raspoloženje, potiče mršavljenje, pozitivno utječe na zglobove i smanjuje bol uzrokovanu artritisom. 

5. Kegelove vježbe

Ova vrsta vježbi jednako je značajna za muškarce i žene jer pridonosi jačanju grupe mišića koje nazivamo zdjeličnim mišićima. Oni se nalaze na dnu zdjelice, odnosno na mjestu gdje se nalazi urinarni trakt.

Ovi mišići, a to su uterus, mokraćni mjehur, tanko crijevo i rektum, starenjem postupno slabe.

Kegelove vježbe pridonose jačanju tonusa mišića, primjerice nakon poroda, ali i kod inkontinencije. Uloga mišića zdjeličnog dna je da zatvaraju tri otvora – uretru, rodnicu i anus i time zadržavaju i podupiru organe na mjestu prilikom povećanog pritiska.

Pritisak ne mora nužno biti od trudnoće, već i od kihanja, kašljanja, smijanja i nošenja tereta ili pritiska.

Za uspješno vježbanje važno je detektirati mišiće zdjeličnog dna.

Najlakše ih je locirati tijekom mokrenja, na način da se pokuša zaustaviti ili usporiti mlaz urina. Pritom ne treba zatezati mišiće nogu, trbuha ili stražnjice niti zadržavati dah.

Oni mišići koji se pritom osjete, upravo su oni koje treba jačati.

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 09:08:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .