Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b6d648dcb557a4f6a8b459e/80

Bundeva pomaže kod artritisa, povišenog šećera, upala, akni...

Meso bundeve dijetna je namirnica bogata važnim mineralima. Sjemenke liječe prostatu, kora gljivične infekcije, a dobra je i za zdravlje očiju i kostiju te imunitet...
Bundeva (Cucurbita pepo) prošla je dalek put. Ovo povrće bilo je među glavnim namirnicama američkih Indijanaca. 
Uzgajali su je s kukuruzom i grahom, a ta je biljna zajednica bila poznata kao “tri sestre”. Krupni listovi bundeve pokrivali su tlo i štitili ga od isušivanja, dok su stabljike kukuruza pružale savršen potporanj za vitice graha.

U Europu bundeva je stigla u 16. stoljeću. Njezine sjemenke su se prerađivale u visokovrijedno ulje, koje je brzo pronašlo svoje mjesto u narodnoj medicini. Suvremena znanost potvrdila je opravdanost te primjene. Istraživanja pokazuju da sjemenke bundeve sadrže spojeve koji se uspješno bore protiv kancerogenih stanica, ali dobre su i u borbi protiv lošeg raspoloženja. One su bogate proteinima, manganom, vlaknima, magnezijem i fosforom. Sadrže visok postotak cinka, što je vrlo važno za imunitet, utječu na san i popravljaju vid.

Njemačko istraživanje pokazuje da žene koje prolaze kroz menopauzu i svakodnevno jedu sjemenke od bundeve imaju 23% manji rizik od raka dojke. Istraživanja upućuju na smanjenu učestalost oboljenja prostate u područjima u kojima se redovito jedu sjemenke bundeve. Kao vrlo dobar izvor magnezija pomažu regulirati visoki krvni tlak i prevenirati napadaje migrene, a zahvaljujući obilju bakra, pomažu u smanjenju upalnih stanja povezanih s reumatoidnim artritisom. Bogate su i željezom, zbog čega su osobito preporučljive veganima, kojima često nedostaje ovaj važan mineral. Neke od posljedica nedostatka željeza su umor, podložnost infekcijama te smanjena sposobnost učenja i koncentracije. 

Iako se na meso bundeve dugo gledalo s prezirom i smatralo stočnom hranom, danas se bundeva kao povrće sve češće koristi za spravljanje ukusnih mesnih i slatkih jela. Za novu popularnost bundeve najzaslužnije su malene sorte kao što su hokaido i butternut, no ni velike domaće sorte ne zaostaju za njima.

Meso bundeve bogato je antioksidansima, vlaknima, magnezijem, kalijem te vitaminima B, C, E i K. Provitamin A te alfa i beta karoteni nalaze se u narančasto, crveno i žuto obojenim biljkama, brane organizam od oštećenja slobodnim radikalima, poboljšavaju zdravlje kože i smanjuju učinke starenja. Od neprocjenjive je važnosti i za zdravlje očiju, djeluje u prevenciji neurodegenerativnih bolesti, osigurava zdravlje kostiju, mokraćnog i probavnog sustava te, u konačnici, pojačava imunitet.

Unatoč svojoj slatkoći, bundeva se preporučuje i dijabetičarima jer ima nizak glikemijski indeks, odnosno samo neznatno povisuje razine šećera u krvi. Također djeluje na obnavljanje stanica gušterače. Ljekoviti sastojci iz bundeve štite organizam od različitih alergija i infekcija, a to je posebno važno u jesenskom i zimskom razdoblju. 

Čak je i kora bundeve ljekovita budući da sadrži bjelančevine koje se uspješno bore s mikroorganizmima i sprečavaju infekcije, a posebice razvitak gljivice vrste Candida albicans, odgovorne za vaginalne infekcije, pelenski osip u djece i brojne druge tegobe. Kušate li neku osobito ukusnu bundevu, sačuvajte njezine sjemenke kako biste ih nagodinu mogli posijati u vrt. 

20 ljekovitih recepata

1. Povećana prostata - Triput na tjedan pojedite po šaku sjemenki bundeve – najbolje je nabaviti sirove ili ih ispržiti kod kuće. I dodavanje bučina ulja salatama može pomoći u liječenju povećane prostate.

2. Maska protiv akni - Izmiksajte pola šalice svježe bundeve i nanesite na lice. Ostavite da djeluje od 15 do 20 minuta i potom isperite mlakom vodom. Maska će očistiti i suziti pore, a bundeva, koja regulira rad žlijezda lojnica, smirit će upalu.

3. Protiv kolesterola - Sameljite po 100 g sjemenki bundeve, lana, suncokreta i sezama. Dodajte 50 g cimeta i stavite u staklenku. Svake večeri veliku žlicu mješavine umiješajte u čašu jogurta. Ujutro pojedite i odmah napravite istu smjesu za navečer.

4. Grickalica za dojilje - Za poticanje laktacije dobro je jesti lanene sjemenke, koštice bundeve i suncokret te sjemenke sezama. Također jedite zelenu salatu, šampinjone, lišće maslačka, bademe, zob i ječam.

5. Pomaže i ljubimcima - Pate li pas ili mačka od probavnih tegoba poput zatvora, proljeva ili nadraženog želuca, posegnite za bundevom. Ona je bogata vodom i vlaknima, pa omogućuje redovitu stolicu, a ujedno je bogata vitaminima. U hranu im dodajte malo kuhane ili pečene bundeve.

6. Pire za lakši san - Pečenu bundevu zdrobite u pire, začinite prema želji ili upotrijebite za izradu krem juhe. Možete ga i zamrznuti kako biste ga imali cijele godine. Patite li od nesanice ili nervoze, jedite ga što češće. 

7. Kosti i zglobovi - Navečer umiješajte žlicu zobenih pahuljica i na vrh žličice u šalicu jogurta dodajte kurkumu pa ostavite tijekom noći u hladnjaku. Ujutro premjestite u veću zdjelicu. Sameljite ili u mužaru usitnite po žličicu sjemenki bundeve i lana te dodajte jogurtu sa žličicom sezama i pola žličice svježe naribanog đumbira, naribajte jednu jabuku pa sve dobro pomiješajte, zasladite prema želji i pojedite za doručak.

8. Upala mjehura - Oboljelima od upale bubrega ili mjehura savjetuje se da svakodnevno jedu po jedan obrok od pirjane bundeve s malo rajčice i sjeckanog luka. Ovo jelo dobro je začiniti s 1-2 žlice kiselog vrhnja, no ne bi ga se smjelo soliti. 

9. Juha od bundeve - Bundevu ogulite, izvadite sjemenke i narežite na kockice. Iz čili papričice izvadite sjemenke i nasjeckajte je. Đumbir ogulite i sitno naribajte. Kockice bundeve stavite kuhati u temeljac. Kad omekšaju, izmiksajte ih. Umiješajte čili papričicu i đumbir. Zagrijte vrhnje i dodajte mu sir narezan na kockice. Miješajte dok se sir ne otopi i umiješajte u juhu. Posolite i kuhajte još nekoliko minuta.

10. Čaj od kore - Kora bundeve bogata je cinkom i beta karotenom, koji štiti od srčanih bolesti, a sadrži i spojeve koji djeluju kao prirodni antibiotik. Sastružite dio kore najbliži pulpi kako biste dobili više hranjivih sastojaka, osušite na toplome mjestu i dodajte zimskim čajevima.

11. Njega kože protiv bora - Maske od bundeva dobre su za svaki tip kože. Bogate su vitaminom A i C te cinkom, koji pomažu u obnovi i hidratizaciji kože. Narančasta boja dolazi iz karotenoida, pigmenta koji usporava starenje i pojavu bora. U posudu stavite dvije žličice kuhane pasirane bundeve, dodajte pola žličice meda i četvrtinu žličice mlijeka. Ostavite da djeluje oko 15 minuta i potom isperite.

12. Artritis - Znanstvenici su ustanovili da sjemenke bundeve imaju antiupalno djelovanje koje ublažava simptome artritisa. Ako patite od artritisa, svaki dan pojedite oko 30 g sjemenki bundeve kako biste olakšali simptome.

13. Osteoporoza - Osobe kojima u tijelu nedostaje cinka trebaju razmisliti o tome da počnu grickati sjemenke bundeve. One su odličan izvor cinka, minerala koji je potreban za izgradnju kostiju. Samo 1/4 šalice sjemenki bundeve sadrži čak 17% preporučene dnevne vrijednosti cinka. 

14. Sirup od bundeve i meda - Izrežite vrh bundeve te uklonite unutrašnjost. U rupu stavite šećer ili med te poklopite vrhom bundeve. Ostavite da odstoji 10 dana na hladnom. Čuvajte u hladnjaku, najdulje mjesec dana. Prokuhan će trajati dulje, ali će se tad izgubiti dio hranjivosti. Uzimajte 2-3 žlice na dan. Jača imunitet, pomaže kod zatvora i tegoba debelog crijeva, izlučivanja žuči, problema s jetrom i bubrezima, liječi mokraćne putove i snižava kolesterol.

15. Proširene vene - Za ublažavanje bolova od proširenih vena dobro je da se svježe strugana bundeva stavi kao blog na oboljela mjesta i drži što dulje, najbolje tijekom noći, omotana zavojem.

16. Maska za njegu kose - Meso bundeve narežite na kockice i kuhajte ga u loncu s malo vode dok ne omekša i pretvori se u kašastu smjesu. Izgnječite drobilicom za krumpir, ohladite i dodajte 180 ml jogurta, žlicu meda, pola žličice cimeta i centimetar naribanog đumbira. Nanesite na cijelu dužinu kose i tijelo. Ostavite da djeluje 10-15 minuta, a zatim isperite vodom. Kosu
operite na uobičajen način.

17. Protiv parazita - U blenderu izmiksajte šalicu sirovih sjemenki bundeve s pola šalice kokosova mlijeka (kravlje mlijeko “hrani” parazite) i pola šalice vode. Trebali biste dobiti glatku pastu, pa vodu dodajte malo-pomalo. Ako želite, možete zasladiti stevijom. Pojedite ujutro na prazan želudac, a zatim u roku od jednog sata popijte veliku čašu vode ili nekoliko čaša.

18. Masna koža - Da biste napravili masku za masnu kožu, u posudu stavite dvije žličice pasirane bundeve, četvrtinu žličice jabučnog octa ili četvrtinu žličice soka od brusnice i pomiješajte. Smjesu koju ste dobili nanesite na lice i ostavite da djeluju 10-15 minuta. Jabučni ocat povećava cirkulaciju krvi i regulira pH kože, a bundeve hidratiziraju i usporavaju starenje.

19. Suha koža - Pomiješajte dvije žličice kuhane pasirane bundeve s jednom četvrtinom žličice vrhnja i pola žličice smeđeg šećera. Ostavite 10-15 minuta i potom isperite mlakom vodom. Šećer će pomoći u uklanjanju mrtvih stanica kože, a vrhnje i bundeva će je hidratizirati.

20. Uljem protiv opeklina i ispucalih peta - U narodnoj medicini se protiv opeklina, ispucale kože, rana od ležanja i drugih tegoba s kožom preporučuje mazanje uljem od sjemenki bundeva. Kod ispucalih peta uljem bundeve namažite stopala prije spavanja, navucite stare pamučne čarape, prespavajte u njima te ujutro operite noge toplom vodom i sapunom, piše 24sata.hr

hr Thu Nov 01 2018 10:23:55 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb89b0529111c5a508b459b/80
Foto: Pixabay

Frizeri otkrivaju: Koliko puta tjedno prati kosu?

Profesionalci savjetuju korištenje šampone koji ne sadrže sulfate jer oni isušuju kosu i vlasište pa se ono u konačnici brže masti jer folikuli počnu proizvoditi više masnoće

Iako se učestalost pranja kose ne može točno odrediti, obzirom da smo svi različiti, postoji pravilo koje vrijedi za sve - prati kosu manje pa će se manje i mastiti. Otkrio je to Julian Farel, renomirani frizer iz New Yorka. On tvrdi da će nam kosa biti manje masna ukoliko smanjimo učestalost korištenja omiljenih šampona. 

Naime, prečesto pranje kose može isušiti vlasište jer se s njega ispire sebum - masna supstanca koju proizvode žlijezde u koži, a čija uloga je čuvanje tjemena i kose od isušivanja.

"Šamponirate li kosu svaki dan, sa vašeg vlasišta će se ukloniti prirodna ulja, a to vodi suhoj i lomljivoj kosi. Preporučujem prati kosu jednom do dva puta tjedno, ne češće", rekao je ovaj frizer.

Njegov kolega Paul Cucinello dodao je da, ukoliko je kosa oštećena od pretjerane izloženosti visokim temperaturama (npr. od pegle za kosu i previše feniranja), tada je nikako ne bi trebalo prati češće od dva puta na tjedan.

Savjetuje ispiranje kose vodom ukoliko poželite češće prati kosu, recimo, ako ste se oznojili, ali da se šampon ne nanosi. U tom slučaju voda će biti sasvim dovoljna da kosa ponovno djeluje čisto i lepršavo.

"Šamponirate li kosu svaki dan, sa vašeg vlasišta će se ukloniti prirodna ulja, a to vodi suhoj i lomljivoj kosi. Preporučujem prati kosu jednom do dva puta tjedno, ne češće", rekao je ovaj frizer.

Njegov kolega Paul Cucinello dodao je da, ukoliko je kosa oštećena od pretjerane izloženosti visokim temperaturama (npr. od pegle za kosu i previše feniranja), tada je nikako ne bi trebalo prati češće od dva puta na tjedan.

Savjetuje ispiranje kose vodom ukoliko poželite češće prati kosu, recimo, ako ste se oznojili, ali da se šampon ne nanosi. U tom slučaju voda će biti sasvim dovoljna da kosa ponovno djeluje čisto i lepršavo, prenosi Mirror.

Pazite kod nanošenja regeneratora - stavljajte ga samo na vrhove kose, nikako blizu tjemena. Također, kosu ne tretirate uređajima za stiliziranje na previsokim temperaturama. Prevrući fen ili pegla za kosu isušuju vlasi pa će iz vlasišta pojačano lučiti masnoće kako bi se koža zaštitila od vrućine. Zato, ne koristite uređaje za stiliziranje na maksimalnoj temperaturi, već je smanjite.- prenosi 24 sata.

Osim svega toga, na kosu što rjeđe nanositi razne preparate za stiliziranje jer oni u konačnici brže prljaju kosu, odnosno nečistoće se pojačano nakupljaju pa ćete kosu morati češće prati.

hr Thu Apr 18 2019 17:43:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb855c229111ccc4e8b45f5/80
Foto: Screenshot: YouTube: @Allrecipes, @Eats Amazing, @Kids Cooking and Crafts, @Emily Norris, @Crafty Panda

Gotovo u par minuta: Kreativan uskršnji doručak koji će djeca obožavati

Bilo da želite s djecom pripremati ukusan doručak ili samo želite iznenaditi ukućane, ove brze i jednostavne ideje vašem će uskršnjem stolu podariti potpuno novi blagdanski doživljaj
Blagdan Uskrsa djeca posebno obožavaju, osim što cijeli dan pripremaju gnijezda i vesele se bojanju i crtanju pisanica, nerijetko najviše iščekuju nedjeljno jutro i okupljanje oko stola.

Mnogima je pripremanje jela uoči blagdana stresan, ali i užurban. Umjesto toga, unesite dašak kreativnosti i znatiželje u svoju kuhinju i iznenadite svoje najmanje. Možda vam se oduže pranjem suđa.

Možete se koristiti vlascem, lukom, jajima, jagodama, jajolikim čokoladnim bombonima, bananama, mrkvom, jabukama, rižinim keksima, jogurtom, namazima, pancetom, borovnicama... Samo nebo je granica!

Mi vam donosimo dva brza recepta, a u nastavku možete pogledati još nekoliko ideja.

Uskršnji pilić:

Sastojci:
Jaja
Majoneza
Kiseli krastavci
Hren
Papar
Mrkva
Crne masline

Tvrdo skuhajte jaja. Kada su gotova pustite ih neko vrijeme da se ohlade. Nakon što ste pažljivo skinuli ljusku, s nožem odrežite vrh jajeta, ali dovoljno nisko da doprijete do žumanjka. Žumanjke izvadite i stavite u posebnu zdjelu, a preostali dio jaja ostavite sa strane. Kada ste to učinili sa svima, izdvojenim žumanjcima u zdjeli dodajte majonezu, sitno nasjeckane kisele krastavce, žlicu hrena i malo papra. Sve izblendajte dok ne dobijete finu smjesu za punjenje. Donji dio jajeta napunite smjesom od žumanjaka zatim na vrh vratite preostali dio jajeta koji ste skinuli na početku. 
U konačnici od mrkve napravite nogice i kljun, a od crnih maslina oči.

Ukusan i zdrav uskršnji sladoled od jogurta s voćem:

Sastojci:
Grčki jogurt
Šumsko voće/ Bobičasto voće
Med
(Čokolada za kuhanje ili voćna marmelada)

Pomiješajte grčki jogurt s malinama, borovnicama i nasjeckanim jagodama. Po želji možete dodati i sladila poput meda ili rižinog sirupa. Sve izlijte u kalup za led ili kolače s jajolikim ispunjenjem, a na vrh postavite drvene štapiće. Ostavite u zamrzivaču najmanje dva sata ili cijelu noć. Servirajte s rastopljenom čokoladom ili voćnom marmeladom.

Dobar tek!













hr Thu Apr 18 2019 17:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb8743829111cce4f8b458e/80
Foto: TZ Vodice

Na 31. Uskrsnom doručku u Vodicama čeka vas i Vodička karitula

31. Uskrsni doručak održat će se na Uskrsni ponedjeljak 22.04.2019. godine. Ovu tradicionalnu manifestaciju organizira TZ grada Vodica za sve goste i domaćine koji u vrijeme Uskrsa borave u Vodicama.
I ove godine pripremili su bogat kulturni program u kojem će nastupiti KU Perlice iz Vodica, KUD Koledišće iz Jezera, Klapa Oršulice iz Vodica, a za dobru zabavu nakon degustacije će se pobrinuti Mile Perkov i Johnny Walkers band.  U programu sudjeluju i djeca dječjeg vrtića Tamaris odjevena u narodne nošnje i male Žudije, te Vodičke mažoretkinje.

Na svečanom stolu uz kroštule, fritule, bubice i ostale slastice, posebno za Uskrsni doručak Pekarna Klara priprema veliku originalnu Vodičku karitulu – tradicionalnu vodičku uskrsnu slasticu.

U suradnji s LAG More 249, lokalni proizvođači ponuditi će svoje proizvode na prigodnom sajmu domaćih proizvoda. 

Dođite i proslavite Uskrsne blagdane u Vodicama!
hr Thu Apr 18 2019 14:57:41 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5543d2b3568aa80f278b4577/80
Foto: azbookhouse

Celulit, kriva kralježnica, proširene vene: odjeća koju je opasno stalno nositi

Žene su zbog ljepote sposobne pretrpjeti bol i patnju, ali ponekad bi bilo dobro izbjegavati neke komade svaki dan

Biti uvijek moderan može naštetiti našem zdravlju pa bi bilo dobro pripaziti i ne nositi neke komade baš svaki dan. Iako je vrijeme korzeta iza nas još uvijek smo skloni trpjeti zbog mode i ljepote. Donosimo popis stvari o kojima možete razmisliti:

1. Uske traperice ili hlače

Dobar par traperica je komad koji svaka žena ima u svom ormaru. Mnoge žene i djevojke nose uvijek nose potpuno uske hlače kako bi istaknule noge i mišiće. Ali nažalost onezaustavljaju cirkulaciju u tijelu što dovodi do proširenih i celulita. Koža ne može "disati" jer je tkanina previše blizu tijela. Urasle dlačice također mogu biti jedan od problema na nogama i bikini zoni.

2. Visoke potpetice

Kad žena obuje cipele s visokom potpeticom, odmah postaje ženstvenija i elegantnija. Ali to ne znači da ih trebala nositi svaki dan. Također, može doći do bolova u leđima, nogama i oteklinama, ali i do krive kralježnice i hernije.

3. Ravne cipele

Možda vam se čini da su ravne cipele potpuno bezopasne. No, liječnici tvrde da ove cipele mogu jako naštetiti vašem zdravlju jer će opterećenje na stopalima biti neujednačeno. To može dovesti do bolova u nogama i leđima. Još jedna neugodna posljedica je kada se stopalo okrene prema unutra što dovodi do deformacije koljena i kukova.

4. Push-up grudnjaci

Ovi grudnjaci su iznimno popularni. Međutim, čak i ako vam se čini da su s njim vaše grudi okruglije i na pravoj visini, u stvarnosti dijelovi ovog grudnjaka deformiraju grudi i čine ih ovisnima o umjetnoj potpori. Povrh toga, push-up grudnjaci blokiraju krvne žile i rade stalni pritisak na grudi.

5. Sunčane naočale

Sunčane naočale nisu samo trendovski dodatak, nego i apsolutna nužnost kada sunčeva svjetlost postane jaka. Međutim, sunčane naočale ne možete nositi u večernjim satima ili kada nema dovoljno svjetla. To će dodatno opteretiti oči, što povećava rizik od razvoja očne mrene. Osim toga, sunčane naočale trebaju uvijek biti čiste i koristite sunčane naočale koje osiguravaju stopostotnu zaštitu. 

6. Hulahupke

Ovo je nužan komad odjeće za svaku ženu. Čarape čine ženski izgled potpunijim i elegantnijim, ali i noge izgledaju vizualno ljepše. Nažalost, ako ih nosite često, mogu biti i štetne. Sintetički sastojci u čarapama zadržavaju vlagu, stvarajući efekt staklenika. Kao rezultat toga, one dovode do različitih vaginalnih infekcija, a neke hulahupke također imaju negativan učinak na cirkulaciju što može dovesti do proširenih vena i celulita.

7. Velike torbe

Ženska torbica je spremište u kojem možete pronaći sve, od kozmetike do prijenosnog računala. Torbice su stvarno zgodne, ali i nesigurne za našezdravlje. Budući da stalno nosimo torbe na jednom ramenu, naprezanje ramena i kralježnice može postati preveliko što može dovesti do skolioze i osteohondroze. Zbog neravnoteže možete imati grčeve mišića, blokirane krvne žile i stegnute živce.

8. Pidžama

Kako netko može živjeti bez udobnih pidžama, osobito zimi? I kako mogu naškoditi vašem zdravlju? Pidžame koje su previše uske ili previše tople mogu dovesti do pojaverazličitih bakterija, iritacije kože, svrbeža ili infekcija. Ženama koje imaju kronične infekcije preporučuje se spavati bez pidžama, piše zivotistil.hr

hr Thu Apr 18 2019 14:06:07 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .