Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bb0a390cb557a0ec88b460a/80
Foto: PIXABAY

Među mjestima koja su tako popularna da ih to uništava je i jedan hrvatski grad

Kako su posljednjih godina putovanja postala dostupnija, na brojnim se svjetski poznatim lokacijama iz godine u godinu skuplja sve više turista, a to ostavlja trag na mjestima koja posjećuju.

Lokalni stanovnici uglavnom nisu zadovoljni ovim promjenama pa sve češće poduzimaju akcije kako bi spriječili uništavanje prirodnih i povijesnih znamenitosti, piše Index.

1. Španjolska

Španjolska, a osobito Barcelona, posljednjih je godina iskusila pravi turistički bum. Glavna ulica Barcelone La Rambla danas je prepuna suvenirnica, štandova s hranom i hordi turista. Velika je navala i na obližnju tržnicu Mercat de la Boqueria i legendarnu crkvu Sagrada Familia. 

Neki su lokalci toliko nezadovoljni najezdom turista da su počeli poduzimati ozbiljne akcije poput otmica turističkih autobusa ili aktiviranja dimnih bombi. Trenutno se radi na tome da se La Rambla vrati stanovnicima, a vlasti su počele sve više progoniti ilegalne iznajmljivače na Airbnbu. 

2. Palau

Na ovaj mali pacifički otok svake godine stiže oko 150 tisuća posjetitelja. Kako bi promovirala odgovoran turizam, vlada je turistima u putovnice počela otiskivati tekst ugovora koji moraju potpisati, čime obećavaju da će zaštititi okoliš mjesta na kojem se nalaze. 

3. Venecija

Stanovnici Venecije već se dugo godina žale na turiste koji uništavaju njihov grad. U pokušaju da uvedu red, vlasti su u travnju ove godine odredile rute za prolazak turista s velikim oznakama na ulazima, no neki od ljutitih lokalaca rušili su oznake. 

"Venecija nije tematski park", poručili su tom prilikom. 

4. Amsterdam

U prosincu prošle godine gradonačelnik Amsterdama objavio je planove o reformaciji kojima bi se ograničavali posjeti pijanih turista slavnoj Četvrti crvenih svjetiljki. 

5. Maya Bay

Ova je tajlandska plaža postala popularna nakon filma Žal s Leonardom DiCaprijem, ali to joj je donijelo malo dobrog. Vlasti su odlučile zatvoriti legendarnu plažu kako bi se priroda oporavila. Posjeti su jako strogo kontrolirani, a turistički brodovi plaži smiju prići na udaljenost od 400 metara, prenosi Buzz Feed. 

6. Machu Picchu

Turistički odbor Perua ove je godine uveo nove restrikcije kako bi se zaštitilo i očuvalo ovo sveto mjesto Inka. Između ostalog, postoji određeno vrijeme za ulazak i izlazak, ograničenje veličine turističkih grupa, a označene su i staze po kojima je dopušteno hodati. 

7. Dubrovnik

Dubrovnik se nakon snimanja planetarno popularne serije Igra prijestolja suočio s još većim brojem turista. Prema podacima Intrepid Adventure Indexa, našao se na vrhu ljestvice s brojem turista po glavi stanovnika. U Dubrovniku je 2016. bilo 14 turista na jednog domaćeg stanovnika. Čak 50 posto svih kruzera koji plove uz dalmatinsku obalu od siječnja do listopada, pristaje u Dubrovniku. 

8. Hanuma Bay

Na ovom popularnom odredištu na Havajima koraljni grebeni su gotovo potpuno uništeni, a znanstvenici su dokazali da su jedan od uzroka kemikalije koje se nalaze u kremi za sunčanje. Pokazalo se da 2600 posjetitelja dnevno u oceanu ostavi čak 187 kilograma kreme za sunčanje. Havaji su zbog toga zabranili prodaju krema za sunčanje koje sadrže određene kemijske spojeve. 

9. Island

Island se na listi broja turista našao odmah iza Dubrovnika, sa šest turista na svakog lokalca. Najveća je navala na glavni grad Rejkjavik i Golden Circle. Islandska vlada je odlučila, umjesto smanjivanja broja turista, promovirati ostale islandske regije kako bi se taj broj malo bolje rasporedio. 

10. Uluru

Najveći kameni monolit na svijetu koji se nalazi u Australiji također privlači velik broj turista. Od 2019. bit će zabranjeno penjanje na njega jer osim što je jako opasno, narušava ovu prirodnu znamenitost. Otkako je ova zabrana najavljena, broj turista se povećao s dotadašnjih 50 do 140 posjetitelja dnevno, na 300 do 500. 

11. Otok Boracay

Partijanerski otok Boracay na Filipinima je privremeno zatvoren od travnja do listopada ove godine kako bi se očistile plaže i kako bi se okoliš mogao oporaviti. Predsjednik Rodrigo Duarte je vode koje okružuju ovaj otok usporedio sa septičkom jamom. 

12. Cinque Terre

Najpopularnije mjesto na talijanskoj rivijeri privuklo je toliko turista da je vlada zamolila građane da volontiraju kako bi pripazili na lokalno groblje Manarola s kojeg se pruža najbolji pogled i udaljili posjetitelje koji ga uništavaju. 

13. Santorini

Procjenjuje se da će Grčka do kraja 2018. imati čak 32 milijuna posjetitelja, što je više nego dvostruko od broja turista 2010. Većina njih posjećuje otoke, a jedan od najpopularnijih je Santorini, koji je prošle godine imao pet i pol milijuna noćenja. Vlasti su ograničile broj brodova koji smiju pristati na ovaj otok. 

14. Kyoto

Iako je Tokio još uvijek najposjećeniji grad u Japanu, velik broj turista upućuje se i u dva sata udaljen Kyoto. Stanovnici nisu nimalo zadovoljni gomilom ljudi koji stvaraju velike probleme u prometu njihovim uskim ulicama. 

15. Budimpešta

Stanovnici Budimpešte bune se protiv glasnih partijanera koji lutaju ulicama i pijani povraćaju pred njihovim kućnim vratima. Zahtijevaju ranije zatvaranje barova i strožu kontrolu noćnog života. 

16. Velike piramide

Pristup piramidama je strogo kontroliran kako bi se očuvale, ali brojni turisti su nerijetko spremni prekršiti zakon kako bi se popeli na vrh. Najviše pozornosti je privukao par koji se nedavno snimao gol na vrhu piramide. 

hr Sun Dec 23 2018 19:35:14 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534883901799429e5daa3386/80

Zašto se ponekad trznete dok tonete u san?

Znanstvenici se slažu da je riječ o bezopasnoj i uobičajenoj pojavi oko koje se ne treba brinuti

Je li vam se ikad dogodilo da se naglo trznete dok padate u san? Riječ je o hipničkom trzaju, nenamjernom grčenju mišića dok osoba tone u san.

Live Science piše da je naziv dobilo prema hipnagoškom stanju, odnosno prijelaznom razdoblju između budnosti i sna. Grčevi mišića mogu nastati spontano ili mogu biti uzrokovani vanjskim podražajima poput zvuka ili svjetla. Neki ljudi tvrde da uz trzanje znaju doživjeti i halucinacije.

Neki znanstvenici vjeruju da stres, velike količine kofeina, umor i manjak sna mogu povećati učestalost i šanse za hipnički trzaj, no ta pojava još uvijek nije dovoljno istražena. Neki tvrde da tome može pridonijeti i povećana tjelesna aktivnost u večernjim satima.

Znanstvenici nisu sigurni zašto se točno javlja taj trzaj, no postoji nekoliko teorija. Jedna kaže da je to prirodni tjelesni prijelaz iz budnog u san te da se javlja kad živci zataje tijekom procesa. Još jedna popularna ideja temelji se na evolucijskoj teoriji te kaže da su ti grčevi zapravo drevni refleks primata na opuštanje mišića tijekom padanja u san. Primjerice, opuštanje označava da primat pada sa stabla te to uzrokuje brzo reagiranje mišića, piše Live Science.

Ipak, znanstvenici se slažu da je riječ o bezopasnoj i uobičajenoj pojavi oko koje se ne treba brinuti. - piše Index

hr Tue Jan 15 2019 19:53:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c3de4810e4938957c8b4575/80

Tko je izvođač: Duje Čop ili Luka Nižetić?

Još 2012. godine na Youtubeu je objavljena pjesma “Tamo gdje me srce vuče“, no kao izvođač navodi se Duje Čop.
"Hrvatski nogometaš Duje Čop s posljednjim hitom 'Tamo gdje me srce vuče'", stoji na engleskom jeziku u opisu videa. 

Netko ih je očito zamijenio...


hr Tue Jan 15 2019 14:47:56 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c2fc08e0e49388b6d8b456a/80
Foto: Pixabay

Učinite samo ovo i izbjegnite štetu koju sjedenje čini vašem tijelu

Čak i ako ne želimo, suvremeni način života i posao prisiljavaju nas da više sati dnevno provedemo sjedeći, što nikako nije dobro za zdravlje

Sjedilački način života loše utječe na zdravlje. Osim što opterećuje kralježnicu, višesatno svakodnevno sjedenje usporava cirkulaciju u zdjeličnom dijelu, utječe na plodnost, povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti, pretilosti i prijevremene smrti, a loše utječe i na psihu jer je čovjek stvoren za kretanje.

No, znanstvenici imaju dobre vijesti. Tvrde da su pronašli način na koji možemo poništiti negativne učinke sjedenja i umnanjiti zdravstvene rizike.

Kažu da je dovoljno samo pola sata sjedenja zamijeniti bilo kojom tjelesnom aktivnosti i smanjit ćemo za čak 35 posto rizik od prijevremene smrti koji je povezan s nekretanjem. 

Savjetuju da prošetamo u pauzi za ručak, prije posla odradimo brzi trening u teretani ili jednostavno na posao dođemo pješice. 

Studija je provedena na 7,999 osoba starijih od 45 godina koje su četiri dana neprestano nosile senzore za mjerenje aktivnosti. 

Pokazalo se da i najmanja tjelesna aktivnost dobro utječe na zdravlje, a što je ona intenzivnija to su i učinci veći. Niska tjelesna aktivnost snizila je rizik od prijevremene smrti za 17 posto, dok je visoka tjelesna aktvnost taj rizik umanjila za 35 posto.

Bilo da se odlučite na intenzivni kratki trening ili žustru polusatni šetnju, učinit ćete jako dobru stvar za svoj organizam. Za one koji žele još više aktivnosti, zamijenite dizalo stubama i na svakih sat vremena sjedenja prošetajte pet minuta. 

- Sve se računa. Kratke, brze šetrnje, žustro penjanje po stepenicama, svaka tjelesna aktivnost pridonosi zdravlju", poručuje dr. Keith Diaz, autor studije sa Sveučilišta Columbia, piše zivotistil.hr

hr Tue Jan 15 2019 14:29:13 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c2b49dd0e4938e2688b4585/80
Foto: PIXABAY

Intuitivna prehrana: Možemo li jesti ono što naše tijelo samo traži - i mršavjeti?

U novoj godini mnogi od nas žele poraditi na svome pristupu zdravlju i prehrani. Jedan od načina na koji se to može učiniti je tzv. intuitivno jedenje.

Riječ je o pristupu prehrani koji nas vraća našim korijenima, nastoji prepoznati konkretne potrebe našeg tijela za određenim namirnicama, razbiti začarane krugove dijeta i u konačnici stvoriti zdraviji odnos s hranom. Naime, svi se mi rađamo s intuicijom za hranu.

Novorođenče plače kada je gladno, dijete vrtićke dobi također glasno izražava svoj osjećaj gladi i potrebu za određenom hranom, no kako starimo, tako nalazimo na sve više zabrana i suprotnih informacija sa svih strana. Nameću nam se i određeni trendovi u prehrani, no realnost je takva da svakom tijelu odgovaraju druge namirnice te je naprosto nemoguće da jedan oblik dijete odgovara svima.

Kako starimo, tako se i sve češće susrećemo s brojnim životnim izazovima pa često zbog tuge, depresije ili naprosto dosade posežemo na hranom, ne osjećajući pravu fizičku glad čija bi funkcija bila unošenje hrane radi preživljavanja.

Intuitivno jedenje nastoji promijeniti upravo to, a prema nagrađivanima autoricama koje su ovaj koncept predstavile široj javnosti, nutricionistkinjama i terapeutkinjama specijaliziranima za poremećaje u prehrani i intuitivno jedenje, Evelyn Tribole i Elyse Resch, postoji 10 pravila koja čine ovaj koncept.

1. Zaboravite na dijete 
Nijedna dijeta bez unošenja adekvatnih hranjivih namirnica dugoročno ne može biti održiva. Ako ste isprobali na desetke dijeta, tada vam je dobro poznat i jo-jo efekt, odnosno vraćanje izgubljenih kilograma i dodavanje novih. Intuitivno jedenje nastoji u potpunosti izbaciti ideju o dijetama.

2. Prepoznajte biološku glad 
Čitav smisao ovog koncepta je u tome da sami prepoznate kada ste zaista gladni, kada vam je hrana potrebna u svrhu preživljavanja i održavanja bioloških funkcija. To podrazumijeva barem tri obroka dnevno koja bi trebala biti bogata vlaknima, zdravim ugljikohidratima, zdravim mastima i proteinima. Jedenje kada samo tužni, depresivni ili osjećamo bilo koju drugu negativnu emociju treba ostaviti po strani. To nije istinska glad nego emocionalna glad.

3. Nemojte si postavljati zabrane 
Dakako, nije moguće uvijek jesti samo najzdravije namirnice, no to ne znači da se zbog toga morate loše osjećati. Kockica čokolade, tjestenina s umakom od vrhnja ili palačinka, ako se konzumiraju umjereno, neće naštetiti vašem zdravlju. U suprotnom, zabranite li si određene namirnice, lakše ćete doći u napast da ih u nekom trenutku konzumirate u prevelikoj mjeri, a ako se to ponavlja, neizbježno je nakupljanje kilograma.

4. Budite blagi prema sebi 
Dogodi li se ipak da u određenom trenutku konzumirate previše nezdravih namirnica, nemojte zbog toga biti strogi prema sebi, nazivati samu sebe pogrdnim imenima ili smatrati da ste potpuni promašaj. Baš se svakome može dogoditi da vrlo lako skrene s puta zdrave prehrane, ali se jednako tako može i vratiti na taj put. Priznajte da ste pogriješili, ali i osvijestite to da zbog toga niste loša osoba. Nemojte se nakon toga kažnjavati strogim dijetama kako biste „nadoknadili“ nekoliko dana loše prehrane.

5. Poštujte stanje u kojem ste siti 
Jednako je važno pažljivo osluškivati svoje tijelo i prepoznati kada smo zaista siti, a da ne osjećamo težinu u želucu. Znači li to da morate stati usred pola pojedene porcije, neka bude tako. Osvijestite koliko vam je hrane potrebno kako biste se osjećali sitima. S vremenom ćete naučiti pripremati manje porcije nego inače.

6. Naučite kako uživati u hrani 
U japanskoj kulturi prehrane nije važna samo nutritivna vrijednost i izgled poslužene hrane, nego i uživanje u procesu jedenja. Da bi to bilo moguće i u našem životu, treba jesti onu hranu u kojoj zaista uživamo. Kako će ona tijelu biti češće dostupna, ono će brže moći prepoznati kada stati te ćete u konačnici pojesti manje određene namirnice. Nemojte biti opterećeni hranom.

7. Prepoznajte emocije bez posezanja za hranom 
Najveći problem zbog kojih se mnogi od nas debljaju nije izravno povezan s hranom nego s mnogo dubljim problemima. Osim u specifičnim zdravstvenim slučajevima, poput problema sa štitnjačom, nakupljanje kilograma potječe od potisnutih emocija i teških životnih okolnosti.

Tada nam se hrana čini kao najbolji prijatelj, jedini koji ne osuđuje i koji je uvijek tu za nas. I tako sve počinje. Zato intuitivno jedenje nastoji u potpunosti prekinuti vezu jedenja i negativnih emocija. U konačnici, hrana neće riješiti naše probleme niti utišati emocije. Zadovoljit će nas na nekoliko minuta, a potom će sve opet biti po starom. Zato je važno odvojiti ideje emocija i hrane.

8. Poštujte svoje tijelo 
Svatko od nas je drugačije tjelesne građe. U tome veliku ulogu ima genetika, a to treba imati na umu kada je riječ o želji za promjenom vizure tijela. Dakako, pravilnom prehranom i vježbanjem možemo značajno utjecati na oblik tijela i kilograme, no i tu postoje ograničenja kojih moramo biti svjesni. Netko tko je visok 180 cm neće moći imati zdravo tijelo bude li si kao idealnu težinu postavio granicu od 50 kilograma.

9. Vježbajte – i promatrajte kako se osjećate 
Kretanje je nužno za ljudsko tijelo, no pomisao na vježbanje mnogima je mrska. Zato odaberite nešto što vam predstavlja najmanji problem i u čemu se osjećate ugodno. Počnite s redovitim hodanjem ili pilatesom pa promatrajte kako se osjećate kada provodite tu aktivnost, a kako kada je preskačete. Usredotočite se na to kako se ponaša vaše tijelo u obje situacije. Ako vam je na pameti samo gubitak kilograma, vrlo ćete lako odgoditi odlazak na zakazanu aktivnost.

10. Poštujte svoje zdravlje 
Neka vam u svemu ovome zdravlje bude na prvom mjestu. Gubitak kilograma i zadovoljstvo odrazom u ogledalu bit će popratni učinci, no zahtijevat će vrijeme. Jedna proteinska čokoladica ili banana neće poboljšati vaše zdravlje, no svakodnevni zdravi odabiri i jedenje u situacijama kada smo zaista gladni hoće, piše zadovoljna.hr


hr Tue Jan 15 2019 14:24:34 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .