Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58b062c4b47398b2778b4577/80
Foto: Pixabay

Oporavak tržišta rada: Sve više ljudi očekuje povišicu i sve se manje njih boji za svoje radno mjesto

U istraživanju je sudjelovalo više od 1.300 ispitanika: 47% zaposlenih, 41% nezaposlenih, dok se 12% ispitanika još školuje

Portal MojPosao je za vrijeme trajanja 9. regionalnih Virtualnih dana karijera i znanja (3. do 11. listopada 2018.) proveo je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi stanje na hrvatskom tržištu rada. 

U istraživanju je sudjelovalo više od 1.300 ispitanika: 47% zaposlenih, 41% nezaposlenih, dok se 12% ispitanika još školuje.

Zaposleni Hrvati u većoj mjeri nego prijašnjih godina očekuju povišicu

Do kraja godine 29% zaposlenih ispitanika očekuje povišicu (u odnosu na 22% ispitanika 2017. godine, 20% ispitanika 2016. godine, odnosno 12% ispitanika 2015. godine).

Do kraja ove godine većina ispitanika ne očekuje niti povišicu (49%) niti napredovanje (54%). Ove godine povišicu je već dobilo 9% ispitanika, a napredovalo je njih 7%.

Više od polovice ispitanika (74%) u idućih godinu dana planira promijeniti posao. 16% ispitanika posao planira promijeniti samo ako će na to biti prisiljeni.Predthodnih godina ispitanici su u manjoj mjeri planirali promjenu posla, tako je 2015. godine posao planiralo promijeniti 39% ispitanika, 2016. 34% ispitanika te 2017. 61% ispitanika.

Zaposleni u Hrvatskoj se sve manje boje za svoje radno mjesto

Samo 18% zaposlenih ispitanika boji se za svoje radno mjesto, 70% ispitanika se ne boji dok 12% njih nije o tome razmišljalo.

Zanimljivo je pogledati istraživanja iz prethodnih godina: gotovo polovica ispitanika (45%) bojalase za svoje radno mjesto 2015. godine, međutim taj udio se kroz godine drastično smanjuje (32% u 2016. te 26% u 2017. godini).

 Sve manje Hrvata želi biti 'sam svoj šef'

Kada bi mogli birati idealnog poslodavca, najviše ispitanika izabralo bi stranog vlasnika (32%), slično kao i u prošlogodišnjem istraživanju. Samo 17% ispitanika najradije bi radili za sebe, što je manje nego prošle godine kada je to izjavilo 26% ispitanika. Čak 15% ispitanika radilo bi za državu. 

Na radnom mjestu ispitanicima nije najvažniji novac, već međuljudski odnosi (40%). Novac te priznanje za obavljen rad važni su za 18%, odnosno 27% ispitanika, dok je 10% ispitanika izjavilo da im je na radnom mjestu najvažnija dinamičnost posla.

Veza se više ne smatra najvažnijim faktorom za dobivanje posla

Znanja i vještine su najvažniji faktor za dobivanje posla smatra 61% zaposlenih ispitanika kao i 62% nezaposlenih ispitanika te64% onih koji se još školuju. Iskustvo je drugi po važnosti faktorza dobivanje posla, smatra 58% zaposlenih ispitanika, 67% nezaposlenih i 57% ispitanika koji se još školuju.

Veza se nalazi na trećem mjestu i da je potrebna za dobivanje posla smatra 29% zaposlenih, 38% nezaposlenih i 30% ispitanika koji se još školuju. Velik je to pomak u odnosu na prošlu godinu kada su svi ispitanici smatrali da je veza glavni faktor za dobivanje posla (51% zaposlenih, 64% nezaposlenih, 48% onih koji se još školuju).

Ispitanici koj se još školuju u najvećoj mjeri smatraju da je za dobivanje posla potrebno formalno obrazovanje (46%), dok isto smatra petina nezaposlenih (19%) i 16% zaposlenih ispitanika.

Da je potrebno imati malo sreće da se dobije posao misli čak 41% nezaposlenih ispitanika, četvrtina zaposlenih i 28% ispitanika koji se još školuju.

Trećina nezaposlenih ispitanika (35%) je bez posla jer im nije produžen ugovor, dok 21% nije pronašlo posao nakon završetka školovanja. Bolju priliku odlučilo je potražiti 13% ispitanika i sami su dali otkaz, dok je 9% njih izgubilo posao uslijed gospodarske krize. Samo 6% ispitanika dobilo je otkaz.

Polovica nezaposlenih ispitanika (50%) nezaposleni su kraće od tri mjeseca dok je petina ispitanika nezaposlena od tri mjeseca pa do godine dana. Gotovo petina ispitanika (17%) nezaposlena je između jedne i tri godine, dok je 12% ispitanika nezaposleno duže od tri godine.

Za 66% nezaposlenih ispitanika pri odabiru radnog mjesta najvažnija stavka je novac, a 64% ispitanika je navelo radno vrijeme.

Većina nezaposlenih ispitanika (61%) traži bilo kakav posao; bilo u struci, bilo izvan nje. Četvrtina (27%) traži posao isključivo u struci, dok ih 11% traži posao isključivo izvan struke.

Gotovo polovica ispitanika (44%) spremna je volontirati do mjesec dana, ukoliko bi postojala mogućnost stalnog zaposlenja, a 15% bi ih volontiralo i do tri mjeseca. Trećina ispitanika (30%) nije spremna volontirati čak niti ukoliko bi postojala mogućnost stalnog zaposlenja.

Svega 1% ispitanika posao čeka već za vrijeme školovanja

Najviše ispitanika koji se školuju (44%) očekuju da će posao naći u roku jednog do tri mjeseca, a 26% da će posao pronaći u od mjesec dana od završetka školovanja. Da će posao tražiti više od godine dana smatra 8% ispitanika. Vrlo mali dio ispitanika, njih 1%, kaže kako ih posao već čeka. Većina ispitanika (54%) smatra kako je najbolje vrijeme za traženje posla odmah po završetku školovanja, dok ih 28% smatra kako posao treba tražiti još za vrijeme školovanja.

Gotovo polovica ispitanika (48%) koji se još školuju smatraju da su na radnom mjestu najvažniji međuljudski odnosi, dok je novac najvažniji faktor za 13% ispitanika. Za 18% ispitanika najvažnija je dinamičnost posla, a isto toliko njih (19%) najvažnijim smatra priznanje za obavljen rad.

Dvije trećine ispitanika koji se još školuju (69%) ne znaju točno čime se žele baviti u životu, iako imaju neke ideje. Petina ispitanika (22%) točno zna čime se žele baviti, dok ih 9% uopće ne zna čime se žele baviti u životu.

Četvrtini ispitanika (26%) karijera je jako važna u životu. Najveći broj ispitanika (58%) izjavio je da im je karijera važna, ali ne i jako važna, dok 14% ispitanika kaže da im je 'svejedno'. Manji je broj onih ispitanika (2%) kojima karijera nije važna.

hr Thu Nov 29 2018 14:19:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4abe7c29111c42428b457d/80

Certifikacija vinarija – jamstvo kvalitete i uvjet većeg plasmana

U HGK u Splitu održan seminar o certifikaciji vinarija prema IFS Food standardu
Usklađivanje rada sa svjetskim standardima i normama za gospodarske subjekte nije samo nešto što ih čini konkurentnijima, već je danas često i uvjet samog plasmana njihove robe na tržište. S ciljem upoznavanja vinara s IFS Food standardom, čije su posjedovanje svojim dobavljačima postavili brojni međunarodni lanci supermarketa, održan je danas u HGK -Županijskoj komori Split seminar Certifikacija vinarija prema IFS Food standardu.

- Zadaća HGK je da poduzetnike upozna sa svim novostima, trendovima i zahtjevima koji se postavljaju pred njih, kako bi unaprijedili svoje poslovanje te bolje i lakše plasirali svoje proizvode i usluge“, rekao je predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš.

Certifikati predstavljaju potvrdu kvalitete i sigurnosti proizvoda koja pridonosi njihovoj prepoznatljivosti i boljem pozicioniranju na tržištu te tako i HGK više od dva desetljeća putem znakova kvalitete Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko promovira i podiže svijest o kvaliteti hrvatskih proizvoda i usluga.

Tomaš je podsjetio da je hrvatsko, a posebno dalmatinsko vino s oko 130 autohtonih sorti izuzetno zanimljivo inozemnom tržištu te predstavlja velik i još nedovoljno iskorišten potencijal.

S IFS certifikatom nazočne su upoznale predstavnice certifikacijske kuće DNV GL Adriatica d.o.o., Ana Katić i Vlatka Šćetarić.

- Prvenstveni cilj ove edukacije koju provodimo u suradnji s HGK je približiti vinarima ovaj standard i upoznati ih s osnovnim zahtjevima norme, kako bi mogli napraviti procjenu kompleksnosti i troškova certificiranja te benefite koje će im donijeti“, rekla je Ana Katić.

Iako je u Hrvatskoj malo certificiranih, Katić je navela da iz godine u godinu broj korisnika certifikata raste kako rastu zahtjevi tržišta po pitanju standardizacije i jamstva kvalitete.

IFS je međunarodni standard ne samo za vina već i šire, za prehrambenu industriju, koji daje smjernice i zahtjeve za proizvodnju i preradu prehrambenih proizvoda usklađene s najboljom svjetskom praksom. Posjedovanje certifikata potvrda je usklađenosti proizvoda sa zahtjevima norme, odnosno ostvarene visoke razine kvalitete i sigurnosti proizvoda te omogućava prodaju vina lancima supermarketa širom Europe.

A što certificiranje konkretno znači i donosi vinarima posvjedočio je poznati hvarski vinar Antun Plančić. - Primjena svih visokih standarda u proizvodnji vina, koje je dio tržišta hrane, garantira kupcu da će dobiti vino visoke razine i standarda i to ne samo danas već i u budućnosti. Higijena podruma je uvjet uspjeha svakog vina, a viši standardi higijenskih uvjeta rezultirat će boljim proizvodom koji će naše hrvatsko vinarstvo pozicionirati na globalnom svjetskom tržištu“, rekao je Plančić.

Primjena svakog novog standarda iziskuje određeno vrijeme, kapacitete i sredstva stoga su se vinari danas u Komori mogli upoznati s osnovnim zahtjevima IFS standarda i njegovom primjenom u vinarijama, od infrastrukturne prilagodbe, opreme i ambalaže, upravljanja procesima i rizicima, provođenja higijene pa do jednako važnog educiranja djelatnika.
hr Mon Feb 17 2020 17:25:45 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b0ab36e2af47f3a008b46f8/80

Potrošnja ususret Valentinovu rasla za 45%: Hrvati najviše troše u restoranima te hotelima

Rezultati su dobiveni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim, debitnim i prepaid karticama

Potrošači diljem svijeta troše više za Dan zaljubljenih nego ikad prije, i to radije na iskustva nego na ono materijalno, pokazali su rezultati godišnje studije Mastercard Love Index. Rezultati su dobiveni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim, debitnim i prepaid karticama.

Love Index je otkrio kako „ljubavna ekonomija“ raste pet puta brže od svjetske ekonomije, a potrošnja za Valentinovo rasla je 17 posto od 2017. godine. Kad je riječ o transakcijama ususret Valentinovu (11. do 14. veljače) povećane su za 31 posto u posljednje tri godine na globalnoj razini.

Ova studija, koja objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 53 zemlje diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku, donosi uvid i u dodatne trendove kad je riječ o kupnji. Tako trend darivanja iskustava nadmašuje tradicionalne poklone poput cvijeća i nakita pri čemu hotelske rezervacije bilježe povećanje od 22 posto, a kupovina avionskih karata za romantično putovanje od 13 posto. Prošle godine je potrošeno 2,2 milijarde američkih dolara na rezervaciju avionskih karata i romantičnih putovanja. Podaci su također otkrili kako potrošnja na tradicionalne čestitke za Valentinovo usporava, s rastom od samo 2 posto u posljednje tri godine.

Romantične večere u restoranima, iz godine u godinu, nastavljaju rasti u najromantičnijem razdoblju. Od 2017. godine broj transakcija u restoranima je porastao za 32 posto pa se ukupna potrošnja u 2019. povećala za 16 posto, na 3,4 milijarde američkih dolara.

Razna iskustva poput putovanja i romantičnih večera sve više dobivaju na važnosti, a potrošnja na tradicionalne darove usporava. Cvijeće se i dalje poklanja voljenim osobama, ali ne bilježi preveliki rast i to samo 3 posto od 2017. godine, dok je potrošnja na nakit u tom razdoblju porasla za samo 6 posto.

Nastavlja se i trend rasta popularnosti online kupovine s porastom broja transakcija od 57 posto za vrijeme Valentinova u posljednje tri godine. Značajan porast popularnosti bilježe beskontaktne transakcije i to veliko povećanje za 175 posto od 2017. godine.

Hrvati i navike zaljubljenih za Valentinovo

Podaci za Hrvatsku pokazuju kako je u odnosu na 2017. godinu, 2019. potrošnja u tjednu prije Dana zaljubljenih porasla za 45%, a ukupni broj transakcija za 68%. Najviše trošimo na hotele (39% ukupne potrošnje) – rast od 40% od 2017. do 2019. godine (povećanje za 22%). Broj transakcija u restoranima je porastao za 57% u posljednje tri godine. U protekle tri godine potrošnja na nakit u Hrvatskoj povećala se za 65%, a potrošnja na cvijeće za 92%.

U Hrvatskoj značajno raste i broj online transakcija – za 74% uoči Dana zaljubljenih u posljednje tri godine – kao i udio beskontaktnih transakcija sa 17% transakcija u 2017. na 48% u 2019. godini.

„Trend poklanjanja iskustva u odnosu na tradicionalne poklone i dalje raste te je jasno kako današnje generacije sve veći naglasak stavljaju na to da Valentinovo postane prilika za stvaranje neprocjenjivih trenutaka. Danas je lakše putovati i rezervirati putovanja nego ikad prije, a to se očituje u porastu broja kupovine avionskih karata te rezervacije hotelskog smještaja putem interneta uoči Valentinova. Mastercard Love Index nudi jedinstven uvid kako se navike kupaca razvijaju s vremenom, a kako se približavamo novom desetljeću očekujemo da će trend ulaganja u zajednička iskustva i uspomene nastaviti rasti“, rekla je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.

Studija je također pokazala kako je najveći broj transakcija uoči Dana zaljubljenih u Europi 2019. godine izvršen 14. veljače (34.968,569 transakcija).

hr Wed Feb 12 2020 09:59:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4197af29111cff348b4580/80

Veljača u HGK u Splitu posvećena izvozu

Danas u HGK - Županijskoj komori Split održana radionica Podrška internacionalizaciji poslovanja

Iako je važnost izvoza za dugoročno održiv gospodarski rast presudna i iznimna i iako današnje globalno tržište nudi znatno veće poslovne mogućnosti od domaćeg, od 14,5 tisuća tvrtki koliko ih je aktivnih u Splitsko-dalmatinskoj županiji, samo 7,7% njih izvozi. 

S krajnjim ciljem povećanja ovog postotka održana je danas u HGK - Županijskoj komori Split radionica Podrška internacionalizaciji poslovanja, kako bi se poduzetnicima predstavile novosti u programima za izvoznike i informacije o osiguranju njihovih plasmana.

Niz aktivnosti s ciljem poticanja i povećanja izvoza

- Hrvatska gospodarska komora provodi niz aktivnosti s ciljem poticanja i povećanja izvoza, a današnja radionica, kojom želimo informirati gospodarstvenike i osvještavati ih o mogućnostima podupiranja, praćenja i osiguranja njihovih izvoznih poslova, je upravo jedna od takvih aktivnosti. - rekao je predsjednik HGK - Županijske komore Split Joze Tomaš. Osim organizacije edukacija, Komora putem organizacije inozemnim delegacija, nastupa na sajmovima, ali i svojih predstavništava u stranim zemljama koja su na raspolaganju hrvatskim tvrtkama, radi na stvaranju preduvjeta za njihov izlazak na strana tržišta.

Radionica je organizirana u suradnji s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak (HBOR) i Hrvatskim kreditnim osiguranjem d.d. (HKO), koji su predstavili novosti za izvoznike, s naglaskom na investicije privatnog sektora i pripremu izvoza te izvozno-kreditno osiguranje i osiguranje kratkoročnih potraživanja prodaje roba i usluga.

- U HBOR-u smatramo da je potrebno potaknuti izvozna stremljenja naših gospodarstvenika te ih informirati o mogućnostima koje su im na raspolaganju u dijelu zatvaranja financijske konstrukcije i u dijelu osiguranja naplate izvoznih potraživanja. Nadamo se da će poduzetnici prepoznati korisnost ovih mjera i da ćemo imati pozitivne pomake. -poručila je voditeljica Područnog ureda HBOR-a za Dalmaciju Mira Krneta. Radionica u Splitu je prva od četiri koje će se na ovu temu u prvom kvartalu ove godine održati u dalmatinskim županijama, a uslijedit će radionice u Dubrovniku, Zadru i Šibeniku.

Ulogu Hrvatskog kreditnog osiguranja, tvrtke kćeri HBOR-a koja se bavi isključivo osiguranjem potraživanja predstavio je predsjednik Uprave, Zvonimir Samodol. ''Naša je usluga posebno značajna za izvoznike jer im omogućava da otvaraju nova tržišta uz prebacivanje rizika na nekog drugog tko se bavi preuzimanjem rizika, u ovom slučaju na osiguratelja specijaliziranog samo za tu vrstu osiguranja. Ovakvim radionicama i predstavljanjem želimo prvenstveno educirati poduzetnike, ukazati im da postoji rizik te da taj rizik mogu osigurati'', rekao je Samodol.

Financiranje izvoznih projekata

A s detaljima financiranja izvoznih projekata te osiguranja potraživanja nazočne su upoznale Marina Jurašin i Ivana Petković iz HBOR-a te Aneli Džajić iz HKO-a.

Posebno su zanimljiva bila iskustva poduzetnika izvoznika koji surađuju s HBOR-om i HKO-om.

- Suradnja s HKO-om nam je dosta olakšala poslovanje jer nismo više morali gubiti vrijeme na istraživanje stranih kupaca. Osiguranje košta ali se i isplati, nama je uštedjelo vrijeme a potencijalno i novac te su benefiti osiguranja veći od troškova. - smatra Branimir Šimić iz Wellmaxa d.o.o., tvrtke za trgovinu elektro-instalacijskim materijalima.

Primjer korištenja usluga HBOR-a i vlastitog pristupa izvozu iznio je i Andrija Polić, vlasnik tvrtke Stella Mediterranea d.o.o, koja se bavi proizvodnjom hrane, delikatesa i dodataka prehrani. Polić općenito smatra da naši poduzetnici slabo koriste prilike i mogućnosti koje su im danas na raspolaganju, od niskih kamata, sredstava iz fondova pa do gladi svjetskog tržišta za novim i drugačijim proizvodima i uslugama.

Mjesec veljaču je HGK – Županijska komora Split posvetila upravo izvozu i izvoznicima, te će se tako sljedeći tjedan, 20. veljače u splitskoj Komori održati seminar Nova Incoterms® 2020 pravila, na temu ovog globalno priznatog standarda o upotrebi domaćih i međunarodnih trgovinskih pojmova čiji je cilj trgovcima diljem svijeta pružiti sigurnost i jasnoću u poslovanju. 

hr Mon Feb 10 2020 18:49:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e3d643129111c7f2e8b4575/80
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell

Regionalni dani EU fondova u Imotskom: Saznajte sve o bespovratnim sredstvima i ostvarite uspješan projekt!

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije u suradnji s institucijama u sustavu upravljanja i kontrole korištenja EU fondova, kao nositelj politike ravnomjernog regionalnoga razvoja u Republici Hrvatskoj i ove godine organizira informativno-edukativna događanja pod nazivom „Regionalni dani EU fondova“.
Putem brojnih događaja, koji će biti organizirani u 30 gradova diljem Hrvatske, šira javnost i svi zainteresirani pojedinci, na razumljiv i pristupačan način, moći će dobiti informacije o svim mogućnostima financiranja izfondova Europske unije.

Nakon uspješno odrađenih događaja u Bakru, Belom Manastiru, Biogradu na Moru, Gospiću, Garešnici, Ivancu, Karlovcu, Krapini, Križevcima, Murskom Središću, Opuzenu, Petrinji, Požegi, Puli, Solinu, Šibeniku, Umagu, Vinkovcima, Virovitici, Vukovaru, Zaboku, Zadru i Zaprešiću koji su privukli brojne zainteresirane građane, „Regionalni dani EU fondova“ održat će se ovog puta u Imotskom.

Besplatne edukacije o korištenju EU fondova održat će se u petak, 14. veljače, u Pučkom otvorenom učilištu Imotski s početkom u 10:00 sati, a pozdravnim govorima otvorit će ih g. Ivan Budalić, gradonačelnik Imotskog i predstavnik Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.

Edukativno-informativni dio događanja započet će panel raspravom „Razvoj Imotskog kroz fondove Europske unije“, nakon čega će uslijediti stručna predavanja pod nazivom „EU fondovi kao mogućnost financiranja“. Po završetku stručnih predavanja održat će se edukacija “Predstavljanje mjera ruralnog razvoja i postupak prijave na natječaj“ na kojoj će Dragana Kosanović iz Euro Grant Konzaltinga predstaviti aktualne mogućnosti financiranja u okviru mjera ruralnog razvoja i upoznati posjetitelje s procesom prijave putem AGRONET aplikacije.

Zaključno, svi sudionici imat će mogućnost postaviti pitanja vezana uz EU fondove. Događaj “Regionalni dani EU fondova” namijenjen je svim građanima zainteresiranima za mogućnosti korištenja fondova Europske unije. Putem interaktivnih radionica, panel diskusija i edukativnih sadržaja, polaznici će uz korisne savjete ujedno imati priliku razmijeniti iskustva i povezati se s predavačima i drugim sudionicima, sa svrhom jačanja suradnje na svim razinama i realizacije što većeg broja projekata.

Prijavite se na besplatne edukacije, saznajte sve o mogućnostima korištenja EU sredstava i postanite dio svijeta EU fondova!

Direktan link na prijavu


hr Fri Feb 07 2020 14:21:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .