Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58b062c4b47398b2778b4577/80
Foto: Pixabay

Oporavak tržišta rada: Sve više ljudi očekuje povišicu i sve se manje njih boji za svoje radno mjesto

U istraživanju je sudjelovalo više od 1.300 ispitanika: 47% zaposlenih, 41% nezaposlenih, dok se 12% ispitanika još školuje

Portal MojPosao je za vrijeme trajanja 9. regionalnih Virtualnih dana karijera i znanja (3. do 11. listopada 2018.) proveo je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi stanje na hrvatskom tržištu rada. 

U istraživanju je sudjelovalo više od 1.300 ispitanika: 47% zaposlenih, 41% nezaposlenih, dok se 12% ispitanika još školuje.

Zaposleni Hrvati u većoj mjeri nego prijašnjih godina očekuju povišicu

Do kraja godine 29% zaposlenih ispitanika očekuje povišicu (u odnosu na 22% ispitanika 2017. godine, 20% ispitanika 2016. godine, odnosno 12% ispitanika 2015. godine).

Do kraja ove godine većina ispitanika ne očekuje niti povišicu (49%) niti napredovanje (54%). Ove godine povišicu je već dobilo 9% ispitanika, a napredovalo je njih 7%.

Više od polovice ispitanika (74%) u idućih godinu dana planira promijeniti posao. 16% ispitanika posao planira promijeniti samo ako će na to biti prisiljeni.Predthodnih godina ispitanici su u manjoj mjeri planirali promjenu posla, tako je 2015. godine posao planiralo promijeniti 39% ispitanika, 2016. 34% ispitanika te 2017. 61% ispitanika.

Zaposleni u Hrvatskoj se sve manje boje za svoje radno mjesto

Samo 18% zaposlenih ispitanika boji se za svoje radno mjesto, 70% ispitanika se ne boji dok 12% njih nije o tome razmišljalo.

Zanimljivo je pogledati istraživanja iz prethodnih godina: gotovo polovica ispitanika (45%) bojalase za svoje radno mjesto 2015. godine, međutim taj udio se kroz godine drastično smanjuje (32% u 2016. te 26% u 2017. godini).

 Sve manje Hrvata želi biti 'sam svoj šef'

Kada bi mogli birati idealnog poslodavca, najviše ispitanika izabralo bi stranog vlasnika (32%), slično kao i u prošlogodišnjem istraživanju. Samo 17% ispitanika najradije bi radili za sebe, što je manje nego prošle godine kada je to izjavilo 26% ispitanika. Čak 15% ispitanika radilo bi za državu. 

Na radnom mjestu ispitanicima nije najvažniji novac, već međuljudski odnosi (40%). Novac te priznanje za obavljen rad važni su za 18%, odnosno 27% ispitanika, dok je 10% ispitanika izjavilo da im je na radnom mjestu najvažnija dinamičnost posla.

Veza se više ne smatra najvažnijim faktorom za dobivanje posla

Znanja i vještine su najvažniji faktor za dobivanje posla smatra 61% zaposlenih ispitanika kao i 62% nezaposlenih ispitanika te64% onih koji se još školuju. Iskustvo je drugi po važnosti faktorza dobivanje posla, smatra 58% zaposlenih ispitanika, 67% nezaposlenih i 57% ispitanika koji se još školuju.

Veza se nalazi na trećem mjestu i da je potrebna za dobivanje posla smatra 29% zaposlenih, 38% nezaposlenih i 30% ispitanika koji se još školuju. Velik je to pomak u odnosu na prošlu godinu kada su svi ispitanici smatrali da je veza glavni faktor za dobivanje posla (51% zaposlenih, 64% nezaposlenih, 48% onih koji se još školuju).

Ispitanici koj se još školuju u najvećoj mjeri smatraju da je za dobivanje posla potrebno formalno obrazovanje (46%), dok isto smatra petina nezaposlenih (19%) i 16% zaposlenih ispitanika.

Da je potrebno imati malo sreće da se dobije posao misli čak 41% nezaposlenih ispitanika, četvrtina zaposlenih i 28% ispitanika koji se još školuju.

Trećina nezaposlenih ispitanika (35%) je bez posla jer im nije produžen ugovor, dok 21% nije pronašlo posao nakon završetka školovanja. Bolju priliku odlučilo je potražiti 13% ispitanika i sami su dali otkaz, dok je 9% njih izgubilo posao uslijed gospodarske krize. Samo 6% ispitanika dobilo je otkaz.

Polovica nezaposlenih ispitanika (50%) nezaposleni su kraće od tri mjeseca dok je petina ispitanika nezaposlena od tri mjeseca pa do godine dana. Gotovo petina ispitanika (17%) nezaposlena je između jedne i tri godine, dok je 12% ispitanika nezaposleno duže od tri godine.

Za 66% nezaposlenih ispitanika pri odabiru radnog mjesta najvažnija stavka je novac, a 64% ispitanika je navelo radno vrijeme.

Većina nezaposlenih ispitanika (61%) traži bilo kakav posao; bilo u struci, bilo izvan nje. Četvrtina (27%) traži posao isključivo u struci, dok ih 11% traži posao isključivo izvan struke.

Gotovo polovica ispitanika (44%) spremna je volontirati do mjesec dana, ukoliko bi postojala mogućnost stalnog zaposlenja, a 15% bi ih volontiralo i do tri mjeseca. Trećina ispitanika (30%) nije spremna volontirati čak niti ukoliko bi postojala mogućnost stalnog zaposlenja.

Svega 1% ispitanika posao čeka već za vrijeme školovanja

Najviše ispitanika koji se školuju (44%) očekuju da će posao naći u roku jednog do tri mjeseca, a 26% da će posao pronaći u od mjesec dana od završetka školovanja. Da će posao tražiti više od godine dana smatra 8% ispitanika. Vrlo mali dio ispitanika, njih 1%, kaže kako ih posao već čeka. Većina ispitanika (54%) smatra kako je najbolje vrijeme za traženje posla odmah po završetku školovanja, dok ih 28% smatra kako posao treba tražiti još za vrijeme školovanja.

Gotovo polovica ispitanika (48%) koji se još školuju smatraju da su na radnom mjestu najvažniji međuljudski odnosi, dok je novac najvažniji faktor za 13% ispitanika. Za 18% ispitanika najvažnija je dinamičnost posla, a isto toliko njih (19%) najvažnijim smatra priznanje za obavljen rad.

Dvije trećine ispitanika koji se još školuju (69%) ne znaju točno čime se žele baviti u životu, iako imaju neke ideje. Petina ispitanika (22%) točno zna čime se žele baviti, dok ih 9% uopće ne zna čime se žele baviti u životu.

Četvrtini ispitanika (26%) karijera je jako važna u životu. Najveći broj ispitanika (58%) izjavio je da im je karijera važna, ali ne i jako važna, dok 14% ispitanika kaže da im je 'svejedno'. Manji je broj onih ispitanika (2%) kojima karijera nije važna.

hr Thu Nov 29 2018 14:19:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6319160e4938b7a78b460b/80
Foto: Facebook

Mladi solinski poduzetnik Ivan Mrvoš uvršten na Forbesovu listu '30 Under 30'

Mladi solinski poduzetnik i izumitelj prve pametne klupe u Europi, uvršten je na Forbesovu listu 30 Under 30 u Manufacturing & Industry kategoriji za 2019. godinu u Europi.
- Svaki put kad pomislim: 'Ok, osvojili smo sva priznanja koja su se mogla osvojiti. život kaže: Wroooooong!, napisao je Ivan Mrvoš na svojem Facebook profilu.

- Manufacturing & Industry kategoriji za 2019. godinu u Europi. Koliko vidim - najmlađi na gotovo svim listama i jedini iz Hrvatske (ako je još netko na listi - moje isprike). Apsolutno ogromno priznanje, ne samo za moj rad, nego i za rad cijelog tima u Include. Svaka čast ekipa.“

hr Tue Feb 12 2019 20:06:28 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6141830e4938b7a78b4571/80

Potrošnja ususret Valentinovu u Hrvatskoj rasla za 55% od 2016. – sve više trošimo na restorane, hotele, cvijeće i nakit

Istraživanje Mastercard Love Index koje se godišnje provodi od 11. do 14. veljače donosi analizu i trendove potrošačkih navika uoči i za vrijeme Valentinova u tri uzastopne godine (2016.-2018.)
Bez obzira radi li se o cvijeću, nakitu ili nekom nematerijalnom poklonu kao što je nezaboravno iskustvo, čini se da Hrvati za Dan zaljubljenih troše više nego ikad.

To pokazuju i rezultati istraživanja Mastercard Love Index prema kojem se potrošnja za kupnju poklona uoči i za vrijeme Valentinova povećala od 2016. do 2018. za 55%, dok je u istom razdoblju potrošnja za kupnju cvijeća porasla 72% te nakita za čak 76%.

Osim toga, sve su popularniji i nematerijalni pokloni u obliku iskustava, kao što su primjerice večera u restoranu ili odmor u hotelu. Tako se u tri godine uoči Dana zaljubljenih ukupna potrošnja u restoranima povećala za 34%, a u hotelima za 48%. Uz to, dosta se troši i na prijevoz koji čini 19% ukupne potrošnje u tom razdoblju.

Kupnja u zadnji čas

Pouzdajući se u stalnu dostupnost raznoraznih proizvoda i usluga, Hrvati sve češće poklone kupuju u zadnji trenutak. Podaci za 2017. i 2018. pokazuju da se najveći broj kupnji poklona (trećina) obavi tri dana unaprijed, odnosno 11. veljače. 

Još jedna zanimljivost je da je online kupnja poklona uoči Dana zaljubljenih, usprkos iznimno velikom povećanju od 202% u protekle tri godine, još uvijek puno manje zastupljena od one u klasičnim trgovinama. Tako se čak 95% transakcija uoči Valentinova obavlja na fizičkim prodajnim mjestima, a svega 5% online. Slična je situacija i na samo Valentinovo, kada se 96% poklona kupuje u trgovinama, a samo 3% online.

Sve češće plaćanje karticama

Još jedan trend koji je zabilježen je sve češće plaćanje poklona karticama. Općenito, broj kartičnih plaćanja oko Valentinova je u tri uzastopne godine porastao za 45%, dok se njihov broj značajno povećao i u restoranima (38%), hotelima (20%) te prilikom plaćanja prijevoza (159%) i kupnje cvijeća (57%).

- Štoviše, jedan od najuočljivijih trendova prilikom kupnje poklona uoči Valentinova je višestruko povećanje broja beskontaktnih transakcija, ali i povećanje ukupnog iznosa kupnje poklona plaćenih beskontaktnim karticama od čak 1453% u tri uzastopne godine. Među kartičnim plaćanjima, udio beskonatktnih transakcija oko Valentinova 2016. iznosio je 5%, a 2018. se popeo na 16%“, rekla je Gea Kariž iz Mastercarda.
hr Mon Feb 11 2019 10:34:27 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c613fe70e4938b7a78b456a/80
Foto: Screenshot/HRT

Slovenska radna mjesta Hrvatima dostupnija nego ikad prije: Dovedi novog radnika i dobiješ 250 eura

Godinama su Slovenci gubili bitku za strane investicije. Slovaci, Česi i Mađari u tome su bili uspješniji, pa je jedan od najvažnijih ciljeva bivše Cerarove vlade bio privući strane ulagače. I u tome Slovenija uspijeva. Usto, njihovo rastuće gospodarstvo počiva na izvozu koji čini 80% BDP-a. No i njih muči nedostatak radnika. Ukidanjem radnih dozvola, slovenska radna mjesta i Hrvatima su dostupnija nego ikad prije.
Jedan od najvećih svjetskih proizvođača ispušnih sustava, nedostatak zavarivača riješio je stimulacijom svojih zaposlenika. Tko preporuči ili dovede novog radnika, dobije 250 eura stimulacije. Tako je na preporuku stigao i 33-godišnji Daniel Matijević iz Karlovca. Uz njega, u Črnomelj na posao svaki dan putuje 46 hrvatskih radnika.

U posljednje četiri godine iznos stranih investicija veći je za 4,5 milijarde eura. Posebno u manjim, nerazvijenim sredinama. Pokraj Maribora tako niče tvornica najvećeg proizvođača autodijelova Magna, a u Kočevju i Logatcu dvije japanske investicije - proizvodnja robota i dijelova medicinske opreme. To je oko 1000 novih radnih mjesta u zemlji s 5% nezaposlenih. 

Zakonom o pripravništvu već se srednjoškolcima omogućuje učenje i ostanak kod potencijalnog poslodavca. A da bi Marjan Šarec dobio potporu Ljevice, pristao je na zahtjev da se poveća minimalna plaća koja je sada oko 640 eura.

Kako piše HRT, do 2021. godine minimalna plaća bit će povećana na oko 730 eura. I dok sindikalisti pozdravljaju ovu odluku, poslodavci se plaše da će to smanjiti konkurentnost pa traže od Vlade da smanji poreze. 

Ipak, nastave li privlačiti investitore koji nude iznadprosječne plaće, rast će i životni standard. Ne samo Slovencima nego i susjedima koji svaki dan trbuhom za kruhom prelaze zajedničke granice.
hr Mon Feb 11 2019 10:27:56 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c608af90e4938dda38b464a/80

Mlad i poduzetan: “Odlučio sam ostati i razviti karijeru u svom rodnom kraju”

Imoćanin Nediljko Dropuljić odlučio se za hrabar i inovativan potez
Neprestano slušamo priče o odlascima mladih ljudi iz Hrvatske. U potrazi za boljom budućnošću, mladi ljudi sve više bježe iz rodne im države, a bolje prilike pronalaze u Njemačkoj, Irskoj, Austriji i ostalim razvijenijim državama. Sigurna je činjenica da nije lako uspjeti i pokrenuti posao u Hrvatskoj, no u svakoj priči postoje iznimke, pa tako i u ovoj. U moru priča o odlascima, pronašli smo jednog mladog Imoćanina koji je odlučio ostati i boriti se. Tako je Nediljko Dropuljić u svom Imotskom odlučio pokrenuti vlastiti posao. Otvorio je agenciju za turizam i nekretnine “Pro Paradisejer kaže kako u Imotskom vidi izniman turistički potencijal, što je i pokazala prošlogodišnja sezona koja je za Imotski bila rekordna. 

Na ideju otvaranja agencije Nediljko je došao nakon završenog fakulteta i pitanja koje većina mladih postavlja sebi kada dođe vrijeme za pronalazak posla: “Što bih mogao raditi?”. Kako se u Imotskom počeo razvijati turizam, odlučio je otvoriti agenciju koja ima prvotni cilj posredovanje pri prodaji nekretnina, apartmana i obiteljskih kuća kao i iznajmljivanje nekretnina. Osim toga, Nediljko planira okupiti i sve imotske OPG-ove koji nude domaće proizvode jer smatra kako se za njih dovoljno ne zna te da nemaju kako kaže, "marketing kakvog zaslužuju". 

Želio bih ih okupiti sve OPG-ovce i prezentirati ih turistima. Tako kada dođu turisti možemo ih uputiti gdje imaju proizvodi koji ih zanimaju. Uz njih, u planu mi je surađivati i s ugostiteljskim objektima. 

Što te je nagnalo da se odlučiš na ovaj potez?

Prvenstveno želja da ostanem u rodnom kraju i da tu pokušam ostvariti karijeru i napraviti nešto poslovno. Želi bih doprinijeti kvaliteti društvenog života u Imotskom i da mladi vide kako se i ovdje može ostati i razvijati. 

Nažalost, mladi sve više i više odlaze u inozemstvo i ne mogu ostvariti svoje poslovne ideje i ciljeve u Imotskoj krajini, ali Nediljko misli suprotno. Vjeruje da u Imotskom ima posla, posebno u turističkom sektoru, a samo je potrebno odvažiti se. 


- Mlade ljude vjerovali ili ne svi potiču. Država, županija, grad, općina.. Svi te potiču, pogotovo mlade ljude da ostanu i razvijaju se. 

Kako se osjećaš kada znaš da si pokrenuo nešto svoje? 

- Iznimno me veseli što sam ovo pokrenuo. Komentari su pozitivni. Na samom otvorenju bio je gradonačelnik i predstavnik Turističke zajednice Imotski i svi su zadovoljni. Stalno mi navraćaju i mještani i to baš sa zanimanjem jer im je drago da se nešto dobro pokreće u gradu. 

Očekuješ li da će posao ići?

Svakako! Evo i prije nego što smo otvorili ured stalno me pitaju o čemu se radi i kako možemo ostvariti suradnju. Mislim i vjerujem da će posao ići.

Agencija nudi i mogućnost “rent-a-bike” što do sada nije bilo moguće u Imotskom. Kako se sada u Imotskoj krajini radi 400 kilometara biciklističkih staza, a cikloturizam sve više i više napreduje, Nediljko vjeruje da će i ta ideja zaživjeti. 

Puno mladih ljudi iz Imotskog otišlo je živjeti u Njemačku kao “obećanu” zemlju, tako i nekolicina Nediljkove rodbine i prijatelja. Ističe kako neprestano žude za rodnim krajem, a život im u tuđini kreće potpuno ispočetka. 

- Zasigurno ne bi odlazili da ovdje imaju nešto bolje uvjete za rad i život. Ovdje kad imaš normalan posao i uvjete za život, nema ljepšeg mjesta za živjeti. I mislim da je važno ostati i pokušati boriti se.

Dok je radio na projektu, od velike pomoći bio mu je Poduzetnički centar Proložac koji je namijenjen za pomoć mladim poduzetnicima kako bi im pomogao sa samozapošljavanjem, europskim fondovima i ostalim sredstvima koji mladi poduzetnici mogu dobiti. 

Važno je da projekt prođe u HZZ-u kako bi se dobila sredstva, ali potrebno je detaljno objasniti projekt kako bi uvidjeli da je firma održiva i da ima potencijal razvijati se. 

Poruka za mlade? 

- Treba se odvažiti i krenuti u poduzetništvo. Važno je potruditi se jer ima prostora za svakoga, posebno za obrazovane mlade ljude koji imaju prostora za raditi u Hrvatskoj i izgraditi karijeru. Mislim da je problem i mentaliteta i toga što svi misle da ne mogu uspjeti, a nisu ni probali. Mladi se boje, ali ako imaju dobru ideju, moraju se potruditi i krenuti. 

Nediljko se našalio kako su mu navratili i Kinezi koji su ga pitali kako mogu iznajmiti bicikle, no nažalost, s vožnjom će ipak morati pričekati. 


Za dobre poslovne ideje uvijek ima prostora, pa tako i u Lijepoj Našoj. Unatoč negativnoj klimi koja je prisutna u Hrvatskoj, mladi ljudi moraju vjerovati u sebe i vlastite sposobnosti. Moraju biti odlučni i ustrajati u svojim naumima jer uspjeh nikada ne dolazi preko noći. 

Vjerujemo da će i ovaj Nediljkov projekt zaživjeti kao i cijela Imotska krajina. Vrijeme je za procvat..
hr Mon Feb 11 2019 07:50:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .