Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5cd5942f29111ca57d8b45b5/80

Kako poboljšati urbanu mobilnost?: Broj registriranih vozila u Splitu je preko 92.000, a tijekom ljeta opterećenje je još veće

Stručnjaci iz europskih gradova koji imaju uspješna prometna rješenja iznijeli su u Splitu svoje modele dobre urbane mobilnosti, a jedan od glavnih zaključaka je kako ključ nije samo u novim kilometrima prometnica

U Splitu je u petak održan prvi dan Međunarodnog susreta gradova na temu "Kako poboljšati urbanu mobilnost?" u organizaciji Split parkinga, Grada Splita, agencije RaST i tvrtke Promet d.o.o. Radi se o dvodnevnom događanju u prostorima stručnih studija na Kopilici, a koje ima za cilj pokazati dobre prakse europskih i hrvatskih gradova te vidjeti koja se rješenja mogu primijeniti na Split. Predstavnici Barcelone, Osla koji je europski predvodnik u rješenjima urbane mobilnosti, Graza, Rzeszówa i Dubrovnika predstavili su svoje studije slučaja u kojima su iznijeli modele kojima se može riješiti prometna zagušenost koja danas predstavlja problem za svaki, a pogotovo za turističke gradove. 

Split tu nije iznimka, a situacija je time gora jer su se posljednja konkretna ulaganja u prometnu infrastrukturu dogodila prije 40 godina. Od tada se malo ulagalo te je situacija s prometom i parkingom na granici izdržljivosti. Naime, broj registriranih vozila u Splitu je preko 92.000, u Županiji 222.000, a tijekom ljeta opterećenje automobilima na cijelu aglomeraciju još je veće. 

Simptomatično, mnogi su na ovaj događaj jedva stigli ili malo zakasnili upravo zbog velike prometne gužve na prilaznim cestama centru grada. 

- Od nas 50 barem 40 je došlo samo, u svom automobilu. Ključ promjene ove situacije upravo je u našim glavama i mi smo jedini koji možemo promijeniti smjer. Iako se radi i na prometnoj infrastrukturi u Splitu kroz izgradnju zaobilaznice do Poljičke i preko Mravinaca, izgradnja cesta nije jedino rješenje. Kada tome pridodamo poboljšanje kvalitete javnog prijevoza koje je u tijeku, uz električne bicikle koje postavljamo po gradu, vjerujem da ćemo uskoro smanjiti negativnu sliku prometa. Šteta što se ovo nije radilo prije 10-ak godina, ali nikad nije kasno. Baš na ovom mjestu predstavljen je projekt Masterplana koji je sastavni dio rješavanja prometnog problema. Važno je bilo čuti iskustva drugih gradova. Vjerujem da ćemo izaći s nekim rješenjem i da idemo ka tome da napravimo kvalitetan plan koji će olakšati situaciju u Splitu i u cijeloj aglomeraciji – istaknuo je gradonačelnik Andro Krstulović Opara



Direktor Split parkinga Marko Bartulić istaknuo je nekoliko modela koje Split može primijeniti da bi rasteretio prometnu opterećenost te naglasio kako je ključno planiranje i dosljednost.
Neka od rješenja su, među ostalim car sharing, park and ride sistem i unaprijeđenje javnog gradskog prijevoza. Danas smo željeli čuti iskustva drugih gradova te pokazati kako dosljedno provode planirane korake što u Splitu izostaje zadnjih 30 godina. Naše goste došli su čuti svi dionici mogućeg rješenja za Split, uključujući i izrađivače nove strategije. Svi ovi gradovi imaju rješenja čiji barem dio mi možemo implementirati, a ključno je urbanističko planiranje i održivi model – rekao je Marko Bartulić.

Miroslav Delić, direktor tvrtke Promet, naveo je ključne probleme javnog gradskog prijevoza, ali i najavio na kojim poboljšanjima se radi. 

Jedan smo od rijetkih gradova koji nema prometne trake namijenjene autobusima kojima nije prilagođen ni sustav semafora, a godišnje prevezemo 35 milijuna putnika i prijeđemo nešto manje od 10 milijuna kilometara. Promet trenutno nabavlja nekoliko kontingenata novih autobusa kako bi poboljšali uslugu prijevoza, poboljšavamo i sustav ticketinga, ali su nam bitna i strana iskustva da se lakše možemo uhvatiti u koštac problemima. Ovdje smo dobili jedan dobar putokaz – istaknuo je Delić. 

Stručnjaci iz Barcelone, Joan Caba i Marc Iglesias, iz Službe za urbano planiranje te Odjela za mobilnost i transport istaknuli su kako su još 80-ih počeli razmišljati o promjenama te kako je cilj bio na holistički način pristupiti mobilnosti te na prvo mjesto staviti javni prijevoz, bicikle, pješake i zaštitu okoliša. Iako katalonski glavni grad ima stopu motorizacije tri puta veću nego Madrid ili London, dobrim planiranjem, kreiranjem tehnoloških alata i platformi za upravljanje mobilnošću i parkingom postižu dobre rezultate. Fokusirali su se na uvođenje sustava javnih bicikli, destimuliraju korištenje osobnih vozila i to na način da su uveli naplatu za cijeli grad, a planiraju i na čitavom metropolitanskom području. Reakcije su u početku bile negativne no s kvalitetnim alternativama ljudi su promijenili navike i automobil nije više neophodno sredstvo.

Za kraj prvog dana održana je i panel rasprava na kojoj su se sudionici dotakli i još jedne teme koja je zajednički problem svih ovih gradova, a to je nepropisno zaustavljanje na autobusnim stanicama i drugim lokacijama. Svi su se složili kako je najbolji način za osvijestiti građane učinkovito kažnjavanje prekršitelja što će u konačnici dovesti do smanjenja broja prekršaja, baš kako se to dogodilo i u ostalim gradovima, a u tome može pomoći i uvođenje kamera na najprometnijim lokacijama. Također, predstavnici svih gradova istaknuli su kako je kod njih udio sufinanciranja javnog prijevoza od strane grada/države oko 50 posto, dok Promet Split 60 posto prihoda ostvaruje od cijene karata što je znatno više od ostalih gradova.

Međunarodni susret gradova nastavlja se i u subotu od 10 sati u Showroomu projekta Split United (Kopilica 5) gdje će sudionici sudjelovati na radionici na kojoj će raspravljati o izazovima i mogućnostima u gradu Splitu, a prije radionice svoje će studije slučaja predstaviti Split parking i Promet Split.


hr Fri May 10 2019 17:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ed01a706f2ab8a9468b45dc/80
Foto: Šibenik IN

DORH objavio detalje: Iz Paukovog sefa nestalo preko 30 tisuća eura

Paukovog sina su navodno natjerali da snimi glasovnu poruku da im dobrovoljno daje novac

Kako navodi DORH, postoji osnovana sumnja da su 28-godišnjak i 19-godišnjak od početka svibnja 2020. godine pa do 18. svibnja 2020. u Šibeniku, zajednički i dogovorno, u cilju da se okoriste, u više navrata, iskorištavajući dob maloljetnog djeteta, prijetili da će 'napasti na život i tijelo njega i članova njegove obitelji te tražili da im donese novac.'

Dijete im je jer je kako navodi DORH, bilo u strahu za sebe i obitelj, predalo iznos od 31.500,00 eura koji je uzeo iz sefa u obiteljskom stanu. Okrivljeni dvojac potom je, osnovano se sumnja, od njega zatražio da snimi glasovnu poruku kako im je novac predao dobrovoljno, što je pod prijetnjom i učinio.

Protiv 19-godišnjaka koji je priveden i ispitan 20. svibnja 2020. predloženo je određivanje istražnog zatvora zbog opasnosti od ometanja kaznenog postupka i ponavljanja kaznenog djela, što je sudac istrage prihvatio i odredio istražni zatvor u trajanju od mjesec dana.

28-godišnjak je, piše sibenik.in, bio u bijegu te je 27. svibnja 2020. nakon uhićenja u Sesvetama priveden i ispitan u državnom odvjetništvu. Protiv njega je sucu istrage predloženo određivanje istražnog zatvora iz istih zakonskih razloga te je sudac istrage prihvatio prijedlog i odredio mu istražni zatvor u trajanju od mjesec dana.

hr Thu May 28 2020 22:09:53 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ec69aeb6f2ab82a378b459c/80
Foto: Pixabay

Bez vlakića: Nove preporuke za vjenčanja, na plesnom podiju pazite na razmak!

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je nove preporuke za vjenčanja
Nakon nove odluke o mjerama ograničenja društvenih okupljanja, HZJZ objavio je nove preporuke za vjenčanja kao i to koliko je točno dopušteno ljudi na otvorenim, a koliko u zatvorenim prostorima.

Maksimalni broj osoba koje mogu biti prisutne u zatvorenim prostorima je 300, a na otvorenim prostorima 500.

Što se tiče maksimalnog broja ljudi na svadbama, to ovisi o veličini prostora. Ipak, postoje maksimalne navedene brojke. Do 15.6. je to 100 ljudi u zatvorenim i 150 u otvorenim prostorima. Od 15. lipnja je to 200 odnosno 250. A od prvi srpnja je to 300 odnosno 500.

Generalna preporuka je da na jednu osobu idu tri kvadratna metra sale. Također, preporučuje se evidencija gostiju zbog lakšeg praćenja u slučaju pojave zaraze.

Također, preporučuje se da se odmah na početku označe sva sjedeća mjesta. Ljudi, stoji u preporukama, se ne bi trebali grupirati već po ulasku u salu odmah otići do svog mjesta.

Što se tiče glazbe, preporučuje se razmak od četiri metra između publike i izvođača.

Posebne upute su propisane i za plesni podij.

- Broj osoba koje istovremeno mogu boraviti na plesnom podiju ovisi o veličini podija te je preporuka da se osigura prostor od 4 metra kvadratna po osobi. Tijekom aktivnosti intenzivnijeg plesa preporučuje se održavanje fizičke udaljenosti od 2 metra između osoba, osim između članova istog kućanstva ili osoba koje su uobičajeno u bliskom kontaktu".


hr Thu May 28 2020 21:33:11 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5eb052cf6f2ab83c0e8b45b6/80
Foto: Ivan Bagić/Pixabay

Snimka jurnjave iznad Dubrovnika ipak je montaža

Snimka koja se pojavila na internetu ipak je montaža

Dubrovački se dvojac, očito ekshibicionistički, poigrao lažnom informacijom na internetu, koja nije bezazlena. jer je mogla izazvati mnoge na slične realne avanture. 

Problem je u tome, da snimka u kojoj je u donjem lijevom uglu montirana snimka s interneta, pokazuje da je vozač ipak kršio propise prelaskom preko pune linije. 

No veći je problem u ovom potencijalno štetnom internetskom ekshibicionizmu, kaže prometni stručnjak Željko Marušić.


hr Thu May 28 2020 20:57:21 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ecffb2f6f2ab850468b4604/80

VIDEO Cestom iznad Dubrovnika vozio 240 km/h, a snimkom se pohvalio na YouTubeu

Na Youtubeu je osvanuo video brze vožnje kod Dubrovnika

Radi se o muškarcu koji je tako vozio čak 240 km/h na sat. Kako piše Dubrovački dnevnik, radi se o užasno neodgovornoj i bezobraznoj vožnji, a muškarac čak govori kako ide kod Bosanke tako voziti jer tamo nema kamera.


- Znači krećemo, ovdje smo stali na proširenju ispod Bosanke. Ide auto pa ćemo ga pričekati da prođe. Ići ćemo 200 sigurno, ako može više, neka uhvati i više. Idemo, ajde, čuje se u videu i potom kreće jurnjava.

- Znamo za taj slučaj i znamo tko je. Provodimo kriminalističko istraživanje. Vozač će biti sankcioniran", rekli su u policiji za 24 sata.


hr Thu May 28 2020 19:56:21 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .