Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5cd5942f29111ca57d8b45b5/80

Kako poboljšati urbanu mobilnost?: Broj registriranih vozila u Splitu je preko 92.000, a tijekom ljeta opterećenje je još veće

Stručnjaci iz europskih gradova koji imaju uspješna prometna rješenja iznijeli su u Splitu svoje modele dobre urbane mobilnosti, a jedan od glavnih zaključaka je kako ključ nije samo u novim kilometrima prometnica

U Splitu je u petak održan prvi dan Međunarodnog susreta gradova na temu "Kako poboljšati urbanu mobilnost?" u organizaciji Split parkinga, Grada Splita, agencije RaST i tvrtke Promet d.o.o. Radi se o dvodnevnom događanju u prostorima stručnih studija na Kopilici, a koje ima za cilj pokazati dobre prakse europskih i hrvatskih gradova te vidjeti koja se rješenja mogu primijeniti na Split. Predstavnici Barcelone, Osla koji je europski predvodnik u rješenjima urbane mobilnosti, Graza, Rzeszówa i Dubrovnika predstavili su svoje studije slučaja u kojima su iznijeli modele kojima se može riješiti prometna zagušenost koja danas predstavlja problem za svaki, a pogotovo za turističke gradove. 

Split tu nije iznimka, a situacija je time gora jer su se posljednja konkretna ulaganja u prometnu infrastrukturu dogodila prije 40 godina. Od tada se malo ulagalo te je situacija s prometom i parkingom na granici izdržljivosti. Naime, broj registriranih vozila u Splitu je preko 92.000, u Županiji 222.000, a tijekom ljeta opterećenje automobilima na cijelu aglomeraciju još je veće. 

Simptomatično, mnogi su na ovaj događaj jedva stigli ili malo zakasnili upravo zbog velike prometne gužve na prilaznim cestama centru grada. 

- Od nas 50 barem 40 je došlo samo, u svom automobilu. Ključ promjene ove situacije upravo je u našim glavama i mi smo jedini koji možemo promijeniti smjer. Iako se radi i na prometnoj infrastrukturi u Splitu kroz izgradnju zaobilaznice do Poljičke i preko Mravinaca, izgradnja cesta nije jedino rješenje. Kada tome pridodamo poboljšanje kvalitete javnog prijevoza koje je u tijeku, uz električne bicikle koje postavljamo po gradu, vjerujem da ćemo uskoro smanjiti negativnu sliku prometa. Šteta što se ovo nije radilo prije 10-ak godina, ali nikad nije kasno. Baš na ovom mjestu predstavljen je projekt Masterplana koji je sastavni dio rješavanja prometnog problema. Važno je bilo čuti iskustva drugih gradova. Vjerujem da ćemo izaći s nekim rješenjem i da idemo ka tome da napravimo kvalitetan plan koji će olakšati situaciju u Splitu i u cijeloj aglomeraciji – istaknuo je gradonačelnik Andro Krstulović Opara



Direktor Split parkinga Marko Bartulić istaknuo je nekoliko modela koje Split može primijeniti da bi rasteretio prometnu opterećenost te naglasio kako je ključno planiranje i dosljednost.
Neka od rješenja su, među ostalim car sharing, park and ride sistem i unaprijeđenje javnog gradskog prijevoza. Danas smo željeli čuti iskustva drugih gradova te pokazati kako dosljedno provode planirane korake što u Splitu izostaje zadnjih 30 godina. Naše goste došli su čuti svi dionici mogućeg rješenja za Split, uključujući i izrađivače nove strategije. Svi ovi gradovi imaju rješenja čiji barem dio mi možemo implementirati, a ključno je urbanističko planiranje i održivi model – rekao je Marko Bartulić.

Miroslav Delić, direktor tvrtke Promet, naveo je ključne probleme javnog gradskog prijevoza, ali i najavio na kojim poboljšanjima se radi. 

Jedan smo od rijetkih gradova koji nema prometne trake namijenjene autobusima kojima nije prilagođen ni sustav semafora, a godišnje prevezemo 35 milijuna putnika i prijeđemo nešto manje od 10 milijuna kilometara. Promet trenutno nabavlja nekoliko kontingenata novih autobusa kako bi poboljšali uslugu prijevoza, poboljšavamo i sustav ticketinga, ali su nam bitna i strana iskustva da se lakše možemo uhvatiti u koštac problemima. Ovdje smo dobili jedan dobar putokaz – istaknuo je Delić. 

Stručnjaci iz Barcelone, Joan Caba i Marc Iglesias, iz Službe za urbano planiranje te Odjela za mobilnost i transport istaknuli su kako su još 80-ih počeli razmišljati o promjenama te kako je cilj bio na holistički način pristupiti mobilnosti te na prvo mjesto staviti javni prijevoz, bicikle, pješake i zaštitu okoliša. Iako katalonski glavni grad ima stopu motorizacije tri puta veću nego Madrid ili London, dobrim planiranjem, kreiranjem tehnoloških alata i platformi za upravljanje mobilnošću i parkingom postižu dobre rezultate. Fokusirali su se na uvođenje sustava javnih bicikli, destimuliraju korištenje osobnih vozila i to na način da su uveli naplatu za cijeli grad, a planiraju i na čitavom metropolitanskom području. Reakcije su u početku bile negativne no s kvalitetnim alternativama ljudi su promijenili navike i automobil nije više neophodno sredstvo.

Za kraj prvog dana održana je i panel rasprava na kojoj su se sudionici dotakli i još jedne teme koja je zajednički problem svih ovih gradova, a to je nepropisno zaustavljanje na autobusnim stanicama i drugim lokacijama. Svi su se složili kako je najbolji način za osvijestiti građane učinkovito kažnjavanje prekršitelja što će u konačnici dovesti do smanjenja broja prekršaja, baš kako se to dogodilo i u ostalim gradovima, a u tome može pomoći i uvođenje kamera na najprometnijim lokacijama. Također, predstavnici svih gradova istaknuli su kako je kod njih udio sufinanciranja javnog prijevoza od strane grada/države oko 50 posto, dok Promet Split 60 posto prihoda ostvaruje od cijene karata što je znatno više od ostalih gradova.

Međunarodni susret gradova nastavlja se i u subotu od 10 sati u Showroomu projekta Split United (Kopilica 5) gdje će sudionici sudjelovati na radionici na kojoj će raspravljati o izazovima i mogućnostima u gradu Splitu, a prije radionice svoje će studije slučaja predstaviti Split parking i Promet Split.


hr Fri May 10 2019 17:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d348a5b29111c98178b45e3/80
Foto: Screenshot / YouTube

Jedan od napadača na umirovljenika je hrvatski vojnik, oglasio se i MORH

Ministarstvo obrane i Hrvatska vojska najoštrije osuđuju napad u Puli i izražavaju žaljenje zbog događaja

Povodom slučaja napada na stariju osobu iz Pule, koji se dogodio dana 21. srpnja 2019. u Puli na teresi ugostiteljskog objekta, MORH je izrazio žaljenje i oštro osudio ovaj čin.

- Prema informacijama dobivenim od strane nadležnih državnih tijela, postoje osnove sumnje kako je jedan od trojice napadača, pripadnik Oružanih snaga Republike Hrvatske, koji je izvan radnog vremena, izvan redovne djelatne službe sudjelovao u napadu na stariju osobu.

Ako se kriminalističkim istraživanjem utvrdi da je pripadnik Hrvatske vojske počinitelj kaznenog djela, pokrenut će se kazneni i stegovni postupak koji za kaznu može imati prestanak djelatne vojne službe.

Ministarstvo obrane i Hrvatska vojska najoštrije osuđuju napad u Puli i oštro sankcioniraju bilo kakav oblik nasilja. Riječ je o izdvojenom slučaju neprimjerenog ponašanja koje smatramo nedopustivim.

Ovim putem, Ministarstvo obrane izražava žaljenje zbog predmetnog događaja i upućuju isprike zbog nedopustivog ponašanja pripadnika OS RH. - stoji u priopćenju 

hr Mon Jul 22 2019 17:36:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d237e8c29111c15fe8b458d/80

Zračne snage gase požar kod Trogira

Od početka ovogodišnje protupožarne sezone (17. lipnja), zaključno do 21. srpnja 2019. zračne protupožarne snage bile angažirane u gašenju 13 požara

Jedan Canadair CL-415 i jedan helikopter Mi-8 MTV1 iz sastava Protupožarnih namjenski organiziranih snaga Oružanih snaga RH upućeni su u akciju gašenja požara na području Plano kod Trogira.

Od početka ovogodišnje  protupožarne sezone (17. lipnja), zaključno do 21. srpnja 2019. zračne protupožarne snage bile angažirane u gašenju 13 požara (osam u Šibensko-kninskoj, po jedan u Splitsko-dalmatinskoj, Zadarskoj, Ličko-senjskoj, Istarskoj i Primorsko-goranskoj županiji).

Uz gašenje požara provedeno je i 10 protupožarnih izviđanja s avionima Airtractor AT-802, a sveukupno su zračne PP snage ostvarile oko 70 sati naleta pri čemu je izbačeno oko 1900 tona vode.
U izviđanju područja procijenjenih kao visokorizična za izbijanje požara tim besposadnih zrakoplovnih sustava "Orbiter 3B", bio je angažiran 11 puta. 

hr Mon Jul 22 2019 17:30:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d35d5c929111cff1a8b4582/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Kapetan upozorava: "Kruzeri ispuštaju fekalije u more kod Bola"

Čak je i žalo u moru poprimilo obraštaj i sivu boju naslaga fekalnih algi, kazao je

Kapetan Ivica Karmelić je svjedočio ispuštanju fekalija s kruzera na Zaltnom ratu, te se kao Boljanin i pomorac osvrće na ovaj veliki ekološki problem, kao i problem nedjelovanja nadležnih službi i institucija.

U nastavku prenosimo njegovo pismo koje smo preuzeli s portala Info Bol.

- Kao prvo čitateljima se ispričavam radi ovakvog naslova, nemojte ga smatrati vulgarnim i uvredljivim, jer doslovno opisuje činjenično stanje, a i jednostavno ne znam kako bi se drugačije to formuliralo (originalni naslov teksta kako ga je čitatelj naslovio bio je “Jadno more ko te sere”).

Kao drugo ovaj članak je nepristran, pišem ga kao Boljanin i promatrač i turista (ne živim cijelu godinu u Bolu, pa prema nekima nemam pravo glasa). Ne pripadam ni jednoj politčkoj stranci, ne naginjem ni jednoj političkoj struji, ne bavim se turizmom niti imam bilo kakvih osobnih interesa, e, još da napomenem, svaka sličnost sa stvarnim osobama je slučajna.

20. srpnja 2019. godine, subota… svjedočio sam, onako na oko, brojci od 15-tak kruzera usidrenih na punti Zlatnog rata…isto tako i direktnom ispuštanju fekalija s kruzera, te promatranju i vizualnoj analizi boja i oblika istih, koji su se bezbrižno valjuškali na “morskome plavom žalu, gdje čarlija vjetrić mio” sa zapadne strane Zlatnog rata. Čak je i žalo u moru, dokle pogled seže, poprimilo obraštaj i sivu boju naslaga fekalnih algi…o raznoraznim mirisima neću, to ostavljam Vašoj mašti na volju.

Kao nesvrstani promatrač mogu samo reći da je strategijom razvoja bolskog turizma stvoren jedan veliki sveopći KAOS, koji očito pojedincima odgovara i u njemu plivaju ko riba u moru, ne gledajući pritom na nepovratnu štetu koja se čini i koja je već učinjena, jer čini mi se da je ovo zadnji trzaj da se nešto pokrene s mjesta i ide na bolje, jer ovakvim načinom rada i drobljenja svega i svašta u isti lonac, ne piše nam se dobro…

Ovim putem apeliram, draga gospodo, ne razvijajte više nista, dosta ste razvili! Privatne i  ostale interese ostavite po strani, učinite napokon nešto za Bol i Boljane, jer samim time što smo otočani već smo za državu građani drugog reda, a gledajući razvoj situacije zadnjih godina u svome mjestu smo postali mještani drugog reda. - napisao je Karmelić.

hr Mon Jul 22 2019 17:27:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d35bc7229111c3f1a8b45c7/80

Novoimenovani ministar Marko Pavić službeno preuzeo dužnost od Gabrijele Žalac

Bivša ministrica izvijestila je aktualnog ministra o završenim, tekućim i budućim projektima i planovima, u cilju ubrzanog razvoja svih dijelova Hrvatske te brže i snažnije apsorpcije fondova Europske unije

Nakon koordinacijskih sastanaka prošloga tjedna novoimenovani ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Marko Pavić i službeno je preuzeo ministarsku dužnost od svoje prethodnice Gabrijele Žalac. Bivša ministrica izvijestila je aktualnog ministra o završenim, tekućim i budućim projektima i planovima, u cilju ubrzanog razvoja svih  dijelova Hrvatske te brže i snažnije apsorpcije fondova Europske unije.

- Bila mi je čast i zadovoljstvo obnašati dužnost ministrice regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, kojoj sam pristupila svim svojim žarom i znanjem. Iza mene ostaje ugovoreno više od pola Projekta Slavonija, Baranja i Srijem, ubrizgana direktna sredstva tom području kroz Razvojni sporazum, 600% porast ugovorenosti EU sredstava. Ispravljena je nepravda mnogim krajevima, ponajviše mojoj Slavoniji, izmjenom NUTS2 regija, donesen niz zakona te uspostavljen sustav strateškog planiranja. Po prvi puta na vrijeme je pripremljena buduća financijska perspektiva, prvi draft Nacionalne razvojne strategije i još mnoštvo toga. Novom ministru, mom dragom kolegi Marku Paviću želim puno uspjeha u dovršetku započetih projekata i planiranju novih. - poručila je tom prilikom Gabrijela Žalac.

Ubrzavanje i jačanje ugovaranja, isplaćivanja i ovjeravanja EU sredstava u aktualnoj financijskoj perspektivi 2014.-2020., programiranje za novu financijsku perspektivu te pregovori o raspoloživoj alokaciji i uvjetima za istu, izrada Nacionalne razvojne strategije 2030., Projekt Slavonija, Baranja i Srijem, provedba i širenje Programa integrirane fizičke, gospodarske i socijalne regeneracije malih gradova na ratom pogođenim područjima, kao i Mehanizma integriranih teritorijalnih ulaganje te briga za otoke, brdsko-planinska i potpomognuta područja kroz ulaganja i provedbu posebnih nacionalnih mjera samo su neki od procesa u tijeku na kojima intenzivno radi Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.

- Veliko je čast biti na čelu Ministarstva koje svakodnevno radi na jednakomjernom rastu i razvoju Hrvatske putem brojnih nacionalnih mjera, ali i putem usmjerenih napora u korištenju sredstava dostupnih kroz fondove Europske unije. Nastavljamo s koordiniranom i intenzivnom suradnjom s tijelima lokalne i regionalne samouprave te tijelima u sustavu korištenja EU fondova u ostvarenju zajedničkog cilja – boljitka svih dijelova Hrvatske. Hvala mojoj prethodnici, dragoj prijateljici Gabrijeli, na izuzetnom napretku koji je postignut u korištenju fondova Europske unije, nastavit ćemo istim putem koristeći vrijedno iskustvo stečeno upravljanjem raspoloživim EU sredstvima Europskog socijalnog fonda u okvira Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali vrijednog 1,85 milijardi eura. Nastojat ćemo dodatno ubrzati procese, raspisivanje natječaja i ugovaranje projekata, precizno usmjeravati buduću alokaciju sukladno našim potrebama te pojednostaviti procedure. Puno posla je pred nama. - istaknuo je ministar Pavić.

Novoimenovani ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Marko Pavić još je jednom dobio povjerenje većine zastupnika u Saboru, nakon što je protekle dvije godine vršio dužnost ministra rada i mirovinskoga sustava, a na koju je imenovan s mjesta državnog tajnika u istom Ministarstvu. Magistar je prirodnih znanosti iz polja fizike te se nalazi na završnoj godini doktorskog studija zaštite okoliša na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Osijeku.

hr Mon Jul 22 2019 15:39:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .