Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c8d29b729111c150d8b457b/80
Foto: Pixabay

Topilica kalorija: Sedam razloga zašto je preskakanje vijače odlična stvar i za odrasle

Velika je vjerojatnost da ste se, kad ste bili dijete, zabavljali užetom za preskakanje odnosno vijačom, ali u odrasloj dobi većina ljudi zaboravi na postojanje ovog zapravo jako pristupačnog i praktičnog pomagala.

Obzirom da preskakanje užeta sa sobom donosi niz prednosti, možda ne bi bilo loše da razmislite o njegovom vraćanju u vaš život. Vijača čini dobro vašim kostima, ravnoteži, mišićima... Lagano preskakanje užeta odlično je zagrijavanje za trening, dok će vas brži skokovi ostaviti zadihanima nakon svega par minuta.

Da biste uspješno preskakali uže trebate sinkornizirati cijelo tijelo, a jedna studija provedena među mladim nogometašima pokazala je da su djeca koja su u svoj redoviti trening ubacila i preskakanje užeta poboljšala ravnotežu i koordinaciju. Tu je i svima draga potrošnja kalorija...

U nastavku pročitajte prednosti preskakanja užeta zbog kojih ćete shvatiti da ovo pomagalo nije rezervirano samo za djetinjstvo.

1. Preskakanje užeta poboljšava koordinaciju.

Dok preskačete uže usredotočeni ste na noge. Bez obzira obraćate li pozornost na njih ili ne, vaš mozak je svjestan onoga što radite. Ponavljanje skokova iznova i iznova čini vas "lakšima" na nogama, a uvođenje određenih trikova u preskakanje čini vas sve više kooridniranima.

2. Preskakanje užeta smanjuje broj ozljeda stopala i gležnjeva.

Preskakanje užeta korisno je ako se bavite još nekim sportom. Ljudi koji se bave košarkom, tenisom, nogometom i drugim sportovima često su suočeni s ozljedama gležnjeva i stopala, a redovito preskakanje užeta ne samo da poboljšava koordinaciju stopala nego povećava i snagu u mišićima oko skočnog zgloba i u stopalu, te tako smanjuje vjerojatnost ozljeda na tim područjima.

3. Sagorijevanje kalorija

Kao i sa svakom drugom tjelesnom aktivnošću, i prekskakanjem užeta sagorijevate kalorije, a konačna brojka ovisi o intenzitetu preskakanja. Po satu preskakanja tako je moguće potrošiti i do 1300 kalorija. Naravno, ovdje se radi o snažnijem intenzitetu.

4. Uže može s vama gdje god idete i zabavno je.

Uže za preskakanje stane u (gotovo) svaku torbu. Osim što vam može poslužiti za zagrijavanje prije treninga, preskakanje užeta može biti zabavna aktivnost za cijelu obitelj - naučite trikove, natječite se, preskačite  vijaču skupa. Uže možete preskakati u teretani, u prirodi, ali i u udobnosti vlastitog doma - bitno je samo da si napravite dovoljno prostora kako ne biste uništili neki komad namještaja.

5. Poboljšanje kvalitete kostiju.

Profesor na sveučilištu Colorado, Daniel W. Barry, koji je proučavao kosti starijih ljudi i sportaša, smatra da je najbolja vježba za poboljšanje gustoće kostiju - skakanje gore-dolje. Napomenuo je samo da se osobe koje su imale neke prijelome ili koje u obitelji imaju osteoporozu, prije intenzivnog bavljenja preskakanjem moraju posavjetovati s liječnikom.

6. Kardiovaskularno zdravlje.

Preskakanje užeta ima povoljan utjecaj na kardiovaskularno zdravlje. Da biste imali koristi za zdravlje vašeg srca i pluća, trebali biste preskakati uže tri do pet puta tjedno između 12 i 20 minuta.

7. Preskakanje užeta poboljšava učinkovitost disanja.

Učinkovitije disanje postaje vrlo korisno kada se bavite nekim drugim aktivnostima jer nećete tako brzo ostajati bez daha, piše Zadovoljna

hr Sat Mar 16 2019 17:52:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce5864129111c7c958b467f/80

Imotski: Vesna Ujević predstavlja svoju knjigu "Redditio"

U Maloj dvorani POU-a Imotski, održat će se predstavljanje knjige "Redditio", autorice Vesne Ujević

U organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Imotski i Ogranka Matice hrvatske u Imotskom, u petak, 24. svibnja, u 20 sati, u Maloj dvorani POU-a Imotski, održat će se predstavljanje knjige "Redditio", autorice Vesne Ujević.

Uz autoricu, knjigu će predstaviti prof. Branka Buljan, književnica Anita Martinec i novinar Mladen Vuković. 

Tekstove iz knjige čitaju Ante Šućur, Marijana Pezo i Marko Ćosić, a glazbeni predah priuštiti će Mateo Grabovac.

Ako ste u prilici, svakako posjetite. Ulaz je, naravno, besplatan. 


hr Wed May 22 2019 19:26:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce53a1729111c41978b45f7/80
Foto: PIXABAY

Javna tribina 'Druga prilika' informirat će građane o HPV-u i besplatno cijepiti sve učenike i srednjoškolce

Potaknuta odlukom o proširenju cijepne populacije, SVE za NJU je uz podršku Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo pokrenula je javnozdravstvenu kampanju pod nazivom „Druga prilika“ kako bi potaknula adolescentice i adolescente na informiranje i razgovor s roditeljima iliječnicima školske medicine o mogućnosti cijepljenja protiv HPV-a.

Udruga SVE za NJU već niz godina obilježava Tjedan prevencije raka vrata maternice te brojnim aktivnostima promiče važnost brige o vlastitom zdravlju i educira javnost o prevenciji opasnih bolesti uzrokovanih humanim papilomavirusom (HPV), ujedno i glavnim uzročnikom raka vrata maternice. Uz redovite preventivne preglede i organizirani probir, glavno oružje u borbi protiv raka vrata maternice i drugih bolesti uzrokovanih HPV-om je cijepljenje protiv HPV-a, koje se u Hrvatskoj provodi posljednjih 11 godina.

Osim učenika i učenica osmih razreda osnovne škole, ove godine se protiv HPV-a besplatno mogu cijepiti i svi srednjoškolci i srednjoškolke u Hrvatskoj, i to do kraja lipnja

Cjepivo protiv HPV-a je cjepivo protiv raka  i pruža jedinstvenu mogućnost prevencije opasnih bolesti uzrokovanih ovim virusom od kojih obolijevaju žene i muškarci. U sklopu javnozdravstvene kampanje „Druga prilika“, organiziraju se javne tribine na temu cijepljenja protiv HPV-a i zaštiti koju cjepivo pruža protiv čak šest vrsta raka.

Nedovoljna informiranost o sigurnosti cjepiva i zaštiti koju ono donosi te brojne zablude i predrasude o HPV infekciji glavni razlozi suzdržanosti kod donošenja odluke o cijepljenju, što pokazuju i istraživanja provedena na tu temu. Zato je važno i roditelje educirati o prednostima cijepljenja protiv HPV-a kako bi mogli donijeti informiranu odluku o zdravlju svoje djece.

Organizatori su Županijska liga protiv raka – Split, SVE za NJU i  Hrvatski zavod za javno zdravstvo, a tribina se održava 27. svibnja u 16 sati u Gradskoj knjižnici Marka Marulića, Središnja knjižnica, Ulica slobode 2.

Odgovornost za informiranje i educiranje o HPV infekciji na temelju stručnih i znanstveno utemeljenih informacija je na svima nama, zato nam se pridružite na javnoj tribini kako bismo zajedno doprinijeli uspješnijoj prevenciji i liječenju bolesti povezanih s humanim papiloma virusom i zaštitili zdravlje mladih.

hr Wed May 22 2019 14:01:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce519ff29111cb4988b45b0/80
Foto: PIXABAY

Neshvaćeni i zanemareni: Predstava koja će vam približiti svakodnevicu gluhoslijepih i slijepih

Splitska premijera predstave "Neshvaćeni i zanemareni" održat će se u Splitu u četvrtak, 23.svibnja, s početkom u 17 sati u Hotelu Dujam u Prezentacijskoj dvorani.

Svi akteri ove predstave pripadnici su specifične jezično-kulturne manjine gluhoslijepih i gluhih osoba i ovim putem preniiet će publici vlastitu percepciju svijeta u kojem žive putem d-o-d-i-r-a, a istovremeno pokušati približiti svoiu svakodnevnicu široj javnosti. 

Predstava "Neshvaćeni i zanemareni" jedinstvena je prilika u kojoj će publika moći iskusiti različite mogućnosti komuniciranja, doživjeti i osjetiti kako je to biti drugačiji, biti neshvaćen i zanemaren.

Predstava je nastala u organizaciji Dramskog studija Dodir, koji okuplja gluhoslijepe osobe iz lokalnih udruga cijele Hrvatske, okupljenih pod krovnom organizacijom - Hrvatskim savezom gluhoslijepih osoba Dodir, koji ove godine obilježava 25 godina djelovanja u borbi protiv socijalne deprivacije gluhoslijepih osoba. 
hr Wed May 22 2019 11:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce4f4f329111c4e988b45de/80
Foto: PIXABAY

Istina ili mit: Je li smeđi šećer uistinu bolji izbor od bijelog?

Obje vrste šećera sadrže gotovo jednake nutritivne vrijednosti. Zbog toga što je manje obrađen, smeđi šećer sadrži neku količinu minerala poput kalcija i kalija, dok je bijeli šećer čista saharoza bez vitamina ili minerala.
Skloni smo vjerovati da su smeđe namirnice zdravije od bijelih, primjerice kada je riječ o šećeru ili riži.

Zašto je to tako?

Smeđi šećer je nešto manje obrađen u odnosu na bijeli šećer. Za proizvodnju običnog šećera, sok od šećerne trske se najprije prokuha i zatim filtrira kako bi se oblikovali kristali. Kristali se kasnije premještaju u centrifugu koja sadrži melasu, tvrdi Večernji list.

Bijeli šećer je podvrgnut daljnjoj preradi kako bi granule bile finije i uklonile melasu. Bijeli šećer je rafinirani šećer od šećerne trske i šećerne repe. Kako bismo najjednostavnije pojasnili razliku između ova dva šećera, reći ćemo da je smeđi šećer bijeli šećer koji nije prošao cijeli proces rafinacije pa zato zadržava određenu boju. Količina melase koja se dodaje određuje hoće li se raditi o svijetlo smeđem ili tamno smeđem šećeru, piše TOI. 

Obje vrste šećera sadrže gotovo jednake nutritivne vrijednosti. Zbog toga što je manje obrađen, smeđi šećer sadrži neku količinu minerala poput kalcija i kalija, dok je bijeli šećer čista saharoza bez vitamina ili minerala. Glavna razlika je, osim boje, u ukusu. Smeđi šećer ima intenzivniji okus. Danas će mnogi s manjom grižnjom savjesti u svoj čaj ili kavu staviti veću žlicu smeđeg šećera jer smatraju kako će to biti "manje zlo". No, u krivu su. Obje vrste šećera su i dalje - šećer i imaju jednak učinak na zdravlje.

Za zdraviji izbor, birajte nerafinirani smeđi šećer. Smeđi šećer se koristi za pečenje kolača, ali ponekad i u slanim receptima. Smeđi šećer možete zamijeniti bijelim u samo ponekim receptima jer, budući da smeđi šećer sadrži melasu, utječe na teksturu pečenih kolača, pa vodite računa da morate prilagoditi i ostatak sastojaka u receptu. Smeđi šećer nije zdraviji od bijelog šećera. Ne dopustite da vas boja zavara. Smeđi šećer sadrži 17 kilokalorija po žličici, a bijeli šećer 16 kilokalorija.
hr Wed May 22 2019 09:10:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .