Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/59f20ff2b9e03e7e8e8b4702/80
Foto: Pixabay

Splitski taksisti: "Usvajanje Zakona prijeti dramatičnim posljedicama na hrvatskim cestama i ugrožavanjem sigurnosti hrvatskih građana"

"Ovo je samo djeličak primjedbi na prijedlog Zakona o kojemu ćete uskoro raspravljati i odlučivati, i to potpuno neuobičajeno u hitnoj proceduri."

Udruga Radio Taxi Split poslala je otvoreno pismo saborskim zastupnicima i članovima Saborskog odbora za promet, a potpisuje ga predsjednik udruge, Milivoj Topić. 

U nastavku prenosimo pismo, u cijelosti i autentično: 

- Uoči skorog odlučivanja o prijedlogu novog zakona o javnom prijevozu u cestovnom prometu, ovim putem želimo vas javno upozoriti na nekoliko osnovnih nedostataka tog propisa, čije usvajanje evidentno prijeti dramatičnim posljedicama na hrvatskim cestama i ugrožavanjem sigurnosti hrvatskih građana, ali i ozbiljnim narušavanjem tržišne utakmice te posljedičnim gubitkom velikog broja radnih mjesta. Upozoravamo, kako nitko ne bi naknadno mogao tvrditi da ništa nije znao.

Hrvatski taksisti proteklih mjeseci i godina više puta su jasno iskazali potporu namjeri liberalizacije tržišta, ali pod jednakim uvjetima za sve, jednako kao što su višekratno zahtijevali suzbijanje ilegalnog rada, u čemu se država nije iskazala - dapače, u nekim slučajevima on se tolerirao ili čak poticao. U motive i namjere koji stoje iza ovakvog ponašanja, kao i iza teksta prijedloga novog Zakona, ovom prilikom nećemo ulaziti, no smatramo svojom dužnošću upozoriti na posljedice. Kako za tri tisuće obitelji koji žive od ovog posla, tako i za građane, turiste te ugled i ekonomsko funkcioniranje Republike Hrvatske.

1. Oduzimanje ovlasti gradovima i općinama, odnosno nova centralizacija

U prijedlogu Zakona izričito je navedeno da lokalna samouprava ne smije ograničiti broj dozvola na svom području, što je direktno suprotno europskoj praksi, ali i Ustavu Republike Hrvatske koji u svom 135. članku propisuje da lokalna samouprava 'obavlja poslove iz lokalnog djelokruga kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a osobito poslove unapređenja prirodnog okoliša, prometa i prometne infrastrukture'.

2. Kaos u turističkim središtima tijekom sezone

Ukoliko se gradovima i općinama ne omogući regulirati uvjete obavljanja autotaksi prijevoza na svom području i ukoliko bilo kojem prijevozniku iz bilo kojeg dijela države dozvola mora biti izdana, vrlo je realno očekivati ljetnu navalu taksista na gradove poput Splita i Dubrovnika, koji sa svojom infrastrukturom - od ionako nedovoljnog broja stajališta do zagušene cestovne mreže - to naprosto neće moći podnijeti. Kao rezultat će se stvoriti još veći nered i gužve, odnosno poremećaj kompletnog prometa i ugrožavanje sigurnosti i udobnosti građana.

Također, ukoliko se zbilja omogući samostalno formiranje cijene prijevoza mimo odluka gradova i općina, realno je za očekivati njeno veliko variranje ovisno o potražnji i posljedičnu nesigurnost za građane i turiste, što bi također stvorilo iznimno lošu sliku Hrvatske kao turističke destinacije.

3. Što je taksi?

Čak i sama definicija autotaksi prijevoznika loše je formulirana, pa je između ostalog predviđeno da on može na više mjesta - pa i autobusnim postajama - ukrcavati putnike. Upravo u Splitu između 2000. i 2006. godine imali smo fenomen zvan 'kružni taksi', odnosno vozila kapaciteta '8 plus 1' koja su izazivala konstantan kaos na ulicama i ugrozila poslovanje javnog gradskog prijevoznika.

4. Pojeftinjenje ili uništavanje konkurencije?

Apsurdno je i neozbiljno očekivati da će potpunom liberalizacijom doći do dramatičnog snižavanja cijena prijevoza, a kao jedan od najsvježijih primjera može se navesti autoškole koje su nakon provođenja tog procesa - poskupjele za dvadesetak posto.

Nadalje, vrijedi napomenuti da su neke globalne tvrtke koje se izbjegavaju definirati kao pružatelji taksi usluga - a koje svoje 'partnere' vozače često drže u gotovo u robovlasničkim uvjetima - u ozbiljnim financijskim poteškoćama, te da su zabranjene u brojnim gradovima i državama Europe. Također, i jedna hrvatska tvrtka koja je svojedobno radikalno snizila cijene završila je u predstečajnoj nagodbi, pa su njene dugove na koncu platili hrvatski porezni obveznici.

Ovo je, gospodo, klasičan primjer dampinga - namjernog snižavanja cijena kako bi se uništila konkurencija, da bi nakon toga cijene bile drastično veće nego na početku.

5. Kamion pijeska ili građani?

Apsurdno je ukidanje potrebe stručne osposobljenosti za vozača motornog vozila, i to upravo u vrijeme kada nama susjedno države nastoje postrožiti uvjete za to u skladu s direktivama Europske unije.

Gospodo, smatrate li zbilja da je, primjerice, vožnja kamiona s pijeskom odgovornija dužnost od prijevoza hrvatskih građana, pa da su za nju potrebne veće kvalifikacije?

6. Čemu studija?

Molimo vas da, u skladu sa svojom dužnosti, ispitate zašto Ministarstvo prometa potpuno ignorira studiju Fakulteta prometnih znanosti iz Zagreba na čelu s profesorom Markom Sevrovićem, vezanu za obavljanje taksi djelatnosti, koju je isto to ministarstva naručilo i platilo.

Jedna od bitnih odrednica te studije upravo je zaključak da jedinice lokalne samouprave, odnosno gradovi i općine, trebaju biti nadležni za uređivanje djelatnosti poput taksi prijevoza.

Ovo je samo djeličak primjedbi na prijedlog Zakona o kojemu ćete uskoro raspravljati i odlučivati, i to potpuno neuobičajeno u hitnoj proceduri. Također, naglašavamo da je Hrvatska i dosad imala jedan od najliberalnijih zakona u Europi, kojeg su neke države poput Slovenije doslovno prepisale, a njegova glavna zamjerka jest da se - nije provodio. Vas kao narodne zastupnike pozivamo da postupite po vlastitoj savjesti i spriječite nesagledive posljedice koje će nastupiti po Republiku Hrvatsku. - stoji u pismu

hr Tue Apr 17 2018 09:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adcbcff2af47fb68c8b46b2/80
Foto: Pixabay

„Dani tehničke ispravnosti motocikala 2018.“: Pregled vozila obavlja se besplatno

Motocikli i mopedi (i ostala vozila L kategorije) su posebno ugrožena skupina motoriziranih sudionika u prometu, stoga je ova akcija usmjerena isključivo na te kategorije vozila
U organizaciji stanica za tehnički pregled vozila, HAK-a, CVH i Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa od 23. do 28. travnja organizira se preventivno-sigurnosna akcija kontrole tehničke ispravnosti motocikala, „Dani tehničke ispravnosti motocikala 2018“ - javlja HAK

 Motocikli i mopedi (i ostala vozila L kategorije) su posebno ugrožena skupina motoriziranih sudionika u prometu, stoga je ova akcija usmjerena isključivo na te kategorije vozila.

Akcija ima isključivo preventivno-sigurnosni karakter i temeljena je na poticanju vozača motocikala i mopeda glede ispravnog i pravovremenog sagledavanja aspekta tehničke ispravnosti vlastitog vozila za sigurno sudjelovanje u prometu tj. izbjegavanja prometnih nesreća uvjetovanih tehničkom neispravnošću vozila.

Akcija je u potpunosti dragovoljna i težište je na pružanju savjetodavne pomoći glede uklanjanja eventualno utvrđenih nedostataka na motociklima i mopedima te se nikakve represivne mjere neće primjenjivati.

Pregled vozila obavlja se BESPLATNO (bez naplaćivanja naknade) za sve vlasnike vozila, odnosno vozače koji se izvanredno pojave na pregledu sa zamolbom da im se njihov motocikl ili moped pregleda i utvrdi tehnička ispravnost ili neispravnost. Besplatni pregled vozila u sklopu ove akcije ne zamjenjuje redovni tehnički pregled kojem podliježu vozila kojima se produljuje valjanost prometne dozvole ili se registriraju u tjednu trajanja akcije te se u tim slučajevima tehnički pregled naplaćuje sukladno odluci o visini naknada.

hr Sun Apr 22 2018 18:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/590c61b9b47398c3728b46b3/80
Foto: Pixabay

Kakvo će ljeto biti - ekstremno vruće ili?: Evo što je Vakula rekao...

Hoće li sljedeći mjeseci biti iznadprosječno topli kao travanj?
Posljednjih dana svjedočimo natprosječno visokim temperaturama za ovaj dio godine. Tako je i Zoran Vakula, HRT-ov meterolog kazao kako su temperature u Zagrebu kao i u većini Hrvatske visoke kao malo kada u povijesti mjerenja ovog dijela travnja. Ponegdje čak ima i ljetne vrijednosti!

No, to ne znači da će i sljedeći mjeseci nastaviti u takvom ozračju. Velika odstupanja od prosječne temperature povremeno su moguća, pa i vrlo vjerojatna, ali je mala vjerojatnost da srednja temperatura zraka cijelog mjeseca - i svibnja i lipnja - u većini Hrvatske jako odstupa od prosjeka, kao što će to gotovo sigurno biti u ovom mjesecu - diljem Hrvatske jednom od najtoplijih travanja u povijesti mjerenja. - piše Vakula za HRT

No, već za srpanj, kolovoz i rujan za ljubitelje znatnije iznadprosječnosti stanje će se vjerojatno poboljšati. Hoće li to biti dovoljno za još jednu ljetnu "ekstremno toplo" ocjenu klimatologa DHMZ-a, teško je trenutačno pouzdano prognozirati. Vjerojatnost postoji, ali nije odviše velika. Dapače!

Najmanja je u usporedbi s prošlim godinama. No, ne smije se sasvim isključiti. To je još uvijek prognoza, i još dugoročna, u kojoj su promjene moguće. A ako se i ne promijeni, taj vjerojatni izostanak velikog odstupanja od prosječne sezonske temperature ne znači da neće biti razdoblja, možda čak i višetjednih, s vrućim i nekima teško podnošljivim danima, pa i toplinskih valova koji mogu djelovati na zdravlje – sve je to ljeti uobičajeno za Hrvatsku i okolicu – ali kad će se na kraju sve analizirati – zbrojiti, oduzeti, podijeliti – srednja temperatura ovogodišnjega ljeta vjerojatno neće biti visoka kao u većini prošlih godina. - piše Vakula.

hr Sun Apr 22 2018 16:38:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adc91c12af47f4b898b4768/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Uzrok požara u Vrgorcu je tehnički kvar na vozilu

Nema elemenata kaznenog djela

U subotu navečer u Vrgorcu je u potpunosti izgorio kamion marke Mercedes Sprinter te dva dostavna vozila marke Citroen Berlingo Gradske čistoće Vrgorac.

Vatrogasci DVD-a Vrgorac su po dojavi susjeda izašli na teren i brzom intervencijom spasili okolna vozila.

Iako je gradonačelnik Vrgorca, Ante Pranić posumnjao da je riječ o namjernom činu, očevid je ipak pokazao da je uzrok požara tehnički kvar na Mercedesu.

- Očevidom u Vrgorcu utvrđeno da je uzrok požara tehnički kvar na vozilu Mercedes. Nema elemenata kaznenog djela. - izvijestila je policija. 

hr Sun Apr 22 2018 15:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a5e1615b9e03e654a8b46ce/80
Foto: Facebook

Čičak: Predsjednica Grabar-Kitarović želi "zajedničku i jednu" komemoraciju

Izaslanik predsjednice Republike Kolinde Grabar-Kitarović, Ivan Zvonimir Čičak u nedjelju je izrazio nadu da će iduće godine biti moguće da predsjednica dođe na "zajedničku i jednu" komemoraciju žrtvama ustaškoga koncentracijskog logora u Jasenovcu budući da je ove godine samostalno odala počast žrtvama u petak jer ne želi sudjelovati u daljnjim podjelama u zemlji.

"Nadam se da će iduće godine osobno predsjednica doći i da će ove podjele već jednom ostati iza nas. Ovo ne da je tužno, ovo je sramota za jednu zemlju", izjavio je Čičak nakon službene komemoracije žrtvama ustaškoga koncentracijskog logora.

Smatra i da je "ovako siromašan sastav prisutnih ljudi" sramota za Hrvatsku.

Čičak je istaknuo da mu je Grabar-Kitarović u petak, kada su zajedno posjetili Spomen-područje Jasenovac i odali počast žrtvama, rekla da će službenoj komemoraciji nazočiti kada ona bude zajednička i jedna kolona te da sada ne želi sudjelovati u daljnjim podjelama u zemlji. Na novinarsko pitanje ne pridonosi li onda i ona tim podjelama, Čičak je odgovorio da nije pridonijela.

"Ona izbjegava daljnje podjele i ja je osobno u tome podržavam", rekao je. 

Čičak smatra i da je sada Hrvatska podjeljena kao nikada nakon Domovinskog rata na raznim temama: od ratifikacije Istanbulske konvencije do suočavanja s prošlošću. Drži i da je potrošena energija zajedništva koja je postojala za vrijeme Domovinskog rata te se pita što bi sada trebalo biti novo što bi u zemlji ujedinilo različite političke opcije.

Ocijenio je sramotnim da u Jasenovcu nije položen vijenac SDP-a i da nikoga iz te stranke nije bilo. "Koja je to poruka? Oni zapravo propitkuju legitimnost i legalitet vlasti u Hrvatskoj na taj način", ustvrdio je Čičak.

Prigodnim programom u Spomen-području Jasenovac u nedjelju je održana službena komemoracija žrtvama ustaškoga koncentracijskog logora, pod pokroviteljstvom Hrvatskog sabora, u spomen na 22. travnja 1945. i proboj 600 logoraša, od kojih je preživjelo njih stotinjak. Bila je to treća od tri komemoracije koje se odražavaju u spomen na jasenovačke žrtve. Komemoraciju su ranije održali Savez antifašista boraca i antifašista Republike Hrvatske (SABA RH)  i Srpsko narodno vijeće, a prošli tjedan i predsjednik Židovske općine Zagreb (ŽOZ) i Koordinacije židovskih općina u RH. Oni izražavaju nezadovoljstvo što se u javnom prostoru tolerira ustaški pozdrav.

hr Sun Apr 22 2018 14:02:18 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .