Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/59f20ff2b9e03e7e8e8b4702/80
Foto: Pixabay

Splitski taksisti: "Usvajanje Zakona prijeti dramatičnim posljedicama na hrvatskim cestama i ugrožavanjem sigurnosti hrvatskih građana"

"Ovo je samo djeličak primjedbi na prijedlog Zakona o kojemu ćete uskoro raspravljati i odlučivati, i to potpuno neuobičajeno u hitnoj proceduri."

Udruga Radio Taxi Split poslala je otvoreno pismo saborskim zastupnicima i članovima Saborskog odbora za promet, a potpisuje ga predsjednik udruge, Milivoj Topić. 

U nastavku prenosimo pismo, u cijelosti i autentično: 

- Uoči skorog odlučivanja o prijedlogu novog zakona o javnom prijevozu u cestovnom prometu, ovim putem želimo vas javno upozoriti na nekoliko osnovnih nedostataka tog propisa, čije usvajanje evidentno prijeti dramatičnim posljedicama na hrvatskim cestama i ugrožavanjem sigurnosti hrvatskih građana, ali i ozbiljnim narušavanjem tržišne utakmice te posljedičnim gubitkom velikog broja radnih mjesta. Upozoravamo, kako nitko ne bi naknadno mogao tvrditi da ništa nije znao.

Hrvatski taksisti proteklih mjeseci i godina više puta su jasno iskazali potporu namjeri liberalizacije tržišta, ali pod jednakim uvjetima za sve, jednako kao što su višekratno zahtijevali suzbijanje ilegalnog rada, u čemu se država nije iskazala - dapače, u nekim slučajevima on se tolerirao ili čak poticao. U motive i namjere koji stoje iza ovakvog ponašanja, kao i iza teksta prijedloga novog Zakona, ovom prilikom nećemo ulaziti, no smatramo svojom dužnošću upozoriti na posljedice. Kako za tri tisuće obitelji koji žive od ovog posla, tako i za građane, turiste te ugled i ekonomsko funkcioniranje Republike Hrvatske.

1. Oduzimanje ovlasti gradovima i općinama, odnosno nova centralizacija

U prijedlogu Zakona izričito je navedeno da lokalna samouprava ne smije ograničiti broj dozvola na svom području, što je direktno suprotno europskoj praksi, ali i Ustavu Republike Hrvatske koji u svom 135. članku propisuje da lokalna samouprava 'obavlja poslove iz lokalnog djelokruga kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a osobito poslove unapređenja prirodnog okoliša, prometa i prometne infrastrukture'.

2. Kaos u turističkim središtima tijekom sezone

Ukoliko se gradovima i općinama ne omogući regulirati uvjete obavljanja autotaksi prijevoza na svom području i ukoliko bilo kojem prijevozniku iz bilo kojeg dijela države dozvola mora biti izdana, vrlo je realno očekivati ljetnu navalu taksista na gradove poput Splita i Dubrovnika, koji sa svojom infrastrukturom - od ionako nedovoljnog broja stajališta do zagušene cestovne mreže - to naprosto neće moći podnijeti. Kao rezultat će se stvoriti još veći nered i gužve, odnosno poremećaj kompletnog prometa i ugrožavanje sigurnosti i udobnosti građana.

Također, ukoliko se zbilja omogući samostalno formiranje cijene prijevoza mimo odluka gradova i općina, realno je za očekivati njeno veliko variranje ovisno o potražnji i posljedičnu nesigurnost za građane i turiste, što bi također stvorilo iznimno lošu sliku Hrvatske kao turističke destinacije.

3. Što je taksi?

Čak i sama definicija autotaksi prijevoznika loše je formulirana, pa je između ostalog predviđeno da on može na više mjesta - pa i autobusnim postajama - ukrcavati putnike. Upravo u Splitu između 2000. i 2006. godine imali smo fenomen zvan 'kružni taksi', odnosno vozila kapaciteta '8 plus 1' koja su izazivala konstantan kaos na ulicama i ugrozila poslovanje javnog gradskog prijevoznika.

4. Pojeftinjenje ili uništavanje konkurencije?

Apsurdno je i neozbiljno očekivati da će potpunom liberalizacijom doći do dramatičnog snižavanja cijena prijevoza, a kao jedan od najsvježijih primjera može se navesti autoškole koje su nakon provođenja tog procesa - poskupjele za dvadesetak posto.

Nadalje, vrijedi napomenuti da su neke globalne tvrtke koje se izbjegavaju definirati kao pružatelji taksi usluga - a koje svoje 'partnere' vozače često drže u gotovo u robovlasničkim uvjetima - u ozbiljnim financijskim poteškoćama, te da su zabranjene u brojnim gradovima i državama Europe. Također, i jedna hrvatska tvrtka koja je svojedobno radikalno snizila cijene završila je u predstečajnoj nagodbi, pa su njene dugove na koncu platili hrvatski porezni obveznici.

Ovo je, gospodo, klasičan primjer dampinga - namjernog snižavanja cijena kako bi se uništila konkurencija, da bi nakon toga cijene bile drastično veće nego na početku.

5. Kamion pijeska ili građani?

Apsurdno je ukidanje potrebe stručne osposobljenosti za vozača motornog vozila, i to upravo u vrijeme kada nama susjedno države nastoje postrožiti uvjete za to u skladu s direktivama Europske unije.

Gospodo, smatrate li zbilja da je, primjerice, vožnja kamiona s pijeskom odgovornija dužnost od prijevoza hrvatskih građana, pa da su za nju potrebne veće kvalifikacije?

6. Čemu studija?

Molimo vas da, u skladu sa svojom dužnosti, ispitate zašto Ministarstvo prometa potpuno ignorira studiju Fakulteta prometnih znanosti iz Zagreba na čelu s profesorom Markom Sevrovićem, vezanu za obavljanje taksi djelatnosti, koju je isto to ministarstva naručilo i platilo.

Jedna od bitnih odrednica te studije upravo je zaključak da jedinice lokalne samouprave, odnosno gradovi i općine, trebaju biti nadležni za uređivanje djelatnosti poput taksi prijevoza.

Ovo je samo djeličak primjedbi na prijedlog Zakona o kojemu ćete uskoro raspravljati i odlučivati, i to potpuno neuobičajeno u hitnoj proceduri. Također, naglašavamo da je Hrvatska i dosad imala jedan od najliberalnijih zakona u Europi, kojeg su neke države poput Slovenije doslovno prepisale, a njegova glavna zamjerka jest da se - nije provodio. Vas kao narodne zastupnike pozivamo da postupite po vlastitoj savjesti i spriječite nesagledive posljedice koje će nastupiti po Republiku Hrvatsku. - stoji u pismu

hr Tue Apr 17 2018 09:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1a40420e49380b558b45ab/80
Foto: PMF

Prirodoslovno-matematički fakultet omogućio studentima dobivanje prijepisa ocjena kroz sustav e-građanin

Pristupom spomenutoj informacijskoj mreži, Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu je postao prva sastavnica Sveučilišta u Splitu koja je svojim studentima omogućila dobivanje prijepisa ocjena kroz sustav e-Građani

U prosincu 2018. godine, Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu je pristupilo mreži EMREX čime je omogućio svojim studentima kvalitetniju razmjenu podataka u svrhu studentske mobilnosti. Studenti imaju mogućnosti učinkovitije kontrolirati vlastite studentske podatke te njihovu razmjenu prilikom studentske razmjene unutar Europske unije. Ovim pristupom se osigurala snažnija potpora studentskoj mobilnosti kroz jednostavan, elektronički, prijenos osobnih podataka i podataka o tijeku studija na drugo visoko učilište u strojno čitljivom obliku u skladu s odredbama Uredbe o zaštiti osobnih podataka.

Projekt pristupanja Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Splitu je završen početkom prosinca 2018. u suradnji s Agencijom za znanost i visoko obrazovanje te konačnim povezivanjem funkcionalnosti ISVU sustava s mrežom EMREX.

Pristupom spomenutoj informacijskoj mreži, Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu je postao prva sastavnica Sveučilišta u Splitu koja je svojim studentima omogućila dobivanje prijepisa ocjena kroz sustav e-Građani u sklopu usluge „e-Razmjena studentskih ocjena“.

hr Wed Dec 19 2018 13:57:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1a352a0e4938f3548b4599/80

Reakcija splitske tvrtke na prozivke: Dio sažetka rada gospodina Glavinića greškom je objavljen"

Na tvrdnje o krađi projekta "Pametna plutača". reagirala je prozvana tvrtka

Jutros smo izvijestili o reakciji Marka Glavinića koji tvrdi kako je drugoplasirana inovativna poduzetnička ideja grada Splita, "pametna plutača", ukradena, odnosno da je ideja njegova. 

Na njegov istup, reagirala je prozvana tvrtka Bonus nubes j.d.o.o.

Njihovo priopćenje donosimo u cijelosti:

Tvrtku Bonus nubes j.d.o.o., osnovali smo vođeni željom da razvijemo efikasan i ekonomičan sustava za nadzor i detekciju obrazaca ponašanja na moru korištenjem najnovijih tehnoloških trendova kao što su ”artificial intelignence” i ”computer vision”.

Naš projekt ”Pametna plutača” će omogućiti kontrolu protoka plovila na sidrištima, marinama i nautičkim lukama, asastojati će se od dva dijela. To su centralni softverski sustav za obradu podataka, te sama plutača, koja će biti  opremljena uređajem za slanje podataka na centralni softverski sustav. Pametna plutača će biti autonomna jedinica sa vlastitim izvorom napajanja (solarni paneli + baterija) te elektronikom i softverom za automatizirano periodično generiranje 360° fotografija te slanje istih na centralni softverski sustav.

Ovo je vrlo izazovan projekt zbog problematike izrade kvalitetnih fotografija u nepovoljnim vremenskim uvjetima, te problematike analize dobivenih fotografija na centralno računalno sustavu. Kao takav je prepoznat od strane HAMAG-BICRO-a u okviru provjere inovativnog koncepta te je evaluiran pozitivno od strane 3 nezavisna evaluatora.

Nažalost, objava na portalu HRT-a, koja je naknadno izmjenjena, sadržavala je umjesto našeg projektnog sažetka, dio sažetka iz diplomskog rada gdina. Glavinića. Naš sažetak je javno dostupan na stranicama Sveučilišta u Splitu.

S poštovanjem,

Vedran Jukić i Marijan Čipčić

Osnivači tvrtke

hr Wed Dec 19 2018 13:10:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1a31890e49380b558b45a1/80
Foto: Pixabay

Obećanje "palo" u vodu: Knjižničarima Znanstvene i Gradske knjižnice u Zadru neće se povećati plaća

Predsjednik sindikata zadarske podružnice HSDK Mladen Masar izjavio je kako je već obavijestio nadležne o nastaloj situaciji
Gradonačelnik grada Zadra nedavno je izjavio kako će svim zaposlenicima Grada Zadra vratiti 10 posto plaće koje je zaposlenicima umanjeno 2009. godine. Za to dugo očekivano povećanje plaća mogli bi ostati zakinuti zaposlenici Gradske knjižnice Zadar te Znanstvene knjižnice Zadar.

Naime, grad Zadar odlučio je povećati plaće samo zaposlenicima gradske uprave, dok će zaposleni u Gradskoj i Znanstvenoj knjižnice ostati bez povišice koja im je zajamčena kolektivnim ugovorom.

Predsjednik sindikata zadarske podružnice HSDK Mladen Masar izjavio je kako je već obavijestio nadležne o nastaloj situaciji. Izrazio je nadu da progovori neće dugo trajati te da će završiti povoljnim ishodom.
hr Wed Dec 19 2018 12:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1a2edd0e4938aa548b45bb/80
Foto: HSP SPlit

Izvanredna izborna skupština HSP Split: Izabrano je novo stranačko vodstvo

Novim i starim članovima podjeljene su nove članske iskaznice, uz pozdravni govor novog-starog predsjednika podružnice te je druženje nastavljeno uz prigodni domjenak
U prostorijama HSP Split 18. prosinca 2018. godine održana je izvanredna izborna skupština HSP podružnice Split, gdje je izabrano novo stranačko vodstvo splitske podružnice.

Izvršni odbor čine: Hrvoje Marušić (predsjednik), Marijo Popović i Ante Grubišić (dopredsjednici), Marijo Sičić (tajnik), Aris Zlodre (rizničar).

Nadzorni odbor: Ivan Čalo (predsjednik), Smiljana Martinović i Tino Mladinić (članovi NO). 

Predsjedništvo: Jakov Pavić, Karlo Čondić, Grgo Jelavić Mitrović, Ante Petričević, Duško Bilić, Željka Ivišić, Tomislav Soldić, Ivica Vladava, Josip Kusić, Anton Krstulović.

Sve odluke donesene su jednoglasno. 

Novim i starim članovima podjeljene su nove članske iskaznice, uz pozdravni govor novog-starog predsjednika podružnice te je druženje nastavljeno uz prigodni domjenak.
hr Wed Dec 19 2018 12:43:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .