Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8841742af47f64018b45ba/80

Pet znakova da ne jedete dovoljno proteina

Takozvana piramida zdrave hrane se posljednjih godina počela mijenjati. Stručnjaci poručuju da jedemo previše ugljikohidrata i jednostavnih šećera i zbog toga se debljamo, a sve više shvaćaju važnost dovoljnog unosa bjelančevina u svakodnevnu prehranu
Bjelančevine ili proteini su jako bitni za naš organizam. Oni naime predstavljaju glavni građevni materijal našeg organizma, a uključeni su u gotovo sve biokemijske procese stanica. Primjerice, sudjeluju u stvaranju hemoglobina koji prenosi kisik u tijelu, u izgradnji i obnovi mišićnog tkiva, rastu kose, noktiju i kože te prijenosu hranjivih tvari, piše zadovoljna.hr.

Što još morate znati o proteinima?

Proteini su izgrađeni od različitih kombinacija ukupno 20 aminokiselina, od čega ih je 8 esencijalno, što znači da ih naš organizam ne može proizvesti, već ih moramo unijeti hranom.

Proteini se nalaze u gotovo svoj hrani, osim u rafiniranim šećerima i mastima. Hrana životinjskog podrijetla, poput mesa, riba, jaja, mlijeka, jogurta i sira, najbolji je izvor proteina. Biljni proteini nalaze se u mahunarkama (grah, grašak, mahune, slanutak, leća...), žitaricama, zelenom lisnatom povrću i heljdi. Prosječan čovjek treba 1 - 1,5 grama proteina po kilogramu tjelesne mase dnevno.

Ako se pitate uzimate li dovoljno proteina, obratite pažnju i na sljedeće. Ovo su znakovi da ne jedete dovoljno proteina:

1. Žudite za slatkim

Jedan od prvi znakova nedovoljnog unosa proteina je: jede vam se nešto slatko i nikad se ne osjećate potpuno sitima. Pitate se, kako to da onda ne žudite za mesom i jajima? Pa, jedna od glavnih funkcija proteina je održavanje stalne razine glukoze u krvi, pa uz nestašicu proteina imate i nagli pad glukoze i želju za namirnicama koje će vam brzo dati energiju, kao što su slatkiši.

To vjerojatno objašnjava i zašto mnogo vegetarijanaca (ako ne paze na dovoljan unos proteina iz neživotinjskih izvora) tako pati za čokoladom. Pojedete li za doručak samo žitarice s mlijekom, trenutno ćete dobiti energiju, ali ubrzo ćete ogladnjeti.

2. Osjećate se umorno

Ravnoteža šećera u krvi je bitna za koncentraciju, pa uz nedostatak proteina imate osjećaj da ne možete normalno funkcionirati. Naravno, vaš mozak treba proteine da bi se dobro osjećao. Tražite li stalno rješenje u ugljikohidratima kao što su peciva ili keksi, dobit ćete trenutnu energiju i zatim ponovno pad energije uz osjećaj da se ne možete fokusirati.

3. Ispada vam kosa

Proteini izgrađuju sve stanice u tijelu, uključujući i folikul kose. Jaki folikuli držat će kosu na glavi, bez obzira na moguća zatezanja kose gumicom, češljanje i sl. No, ako vam kronično nedostaje proteina, mogli biste primijetiti da vam kosa više opada i da su vam vlasi tanje.

4. Osjećate se slabo

Proteini su ključni za gradnju mišića, pa uz nedovoljan unos proteina mišići s vremenom oslabljuju.

5. Često ste bolesni

Bez dovoljno proteina nema ni dobrog imuniteta! Zato, ako primjećujete da češće pokupite prehladu ili virozu nego drugi ljudi, a inače ste dobrog zdravlja, možda je za to kriva nestašica proteina u vašem tijelu.

hr Sat Feb 17 2018 15:52:23 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c12c4f30e4938b8468b4605/80
Foto: Pixabay

Kod gripe nemojte odmah uzimati lijekove za temperaturu, savjetuje liječnik

Epidemija gripe samo što nije krenula. Iako se očekuju i nove doze cjepiva, liječnici kažu kako masovnija oboljenja tek slijede

Gripu treba preležati, jer riječ je o ozbiljnoj bolesti kod koje se mogu razviti komplikacije.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo navodi kako su se prvi slučajevi gripe pojavili krajem studenog, a očekuju da će u sljedećih nekoliko tjedana broj oboljelih znatnije porasti. Iako je mnogi tako ne doživljavaju, gripa može biti opasna.

Odmah se treba javiti liječniku u slučaju ozbiljnijih simptoma poput teškog disanja, bolova u prsima ili u slučaju dezorijentiranosti, konfuznosti, svakako treba otići liječniku.

Iako je epidemija već krenula to ne utječe na učinkovitost cjepiva.

Ove godine u Hrvatskoj je nabavljeno 320.000 doza, a s obzirom da je ove godine interes za cijepljenjem jako velik, bit će potrebno nabaviti još doza.

Kako liječiti gripu?

Kod gripe ne trebaju odmah uzimati lijekove za skidanje povišene temperature, koji opterećuju organizam. Njih je najbolje uzeti prije spavanja. Tijekom dana pomažu i druge metode.

"Preko dana svakako, pet, šest, deset puta ako treba koristit tuš ili kadu, znači tuširat se i namjestit si temperaturu vode kako nam odgovara, jer kako god da je namjestite uvijek će ona biti pet do šest stupnjeva hladnija nego koža. Tako da će se izvući ogromne količine topline iz tijela", kaže liječnik Leonardo Bressan.

Uz disciplinirano ponašanje u većini će slučajeva, poručuje, sve proći bez većih problema, piše zivotistil.hr

hr Thu Dec 13 2018 21:46:17 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c12a3be0e4938e6478b45c1/80
Foto: Stipan Ujdur

Antička 3D Narona konačno gotova: Pogledajte kako je izgledala Dalmacija prije 1500 godina

Izrada kompletnog 3D modela i video renderiranje sveukupno je trajalo 18 mjeseci.

Pri izradi ovoga 3D modela korištena je stručna literatura iz Austrijskog arhiva za istraživanje Narone, istraživača, Karl Patscha, “ZUR GESCHICHTE UND TOPOGRAPHIE VON NARONA“ iz 1907. (Povijest i topografija Narone).

Korišteno je i deset knjiga o antičkoj arhitekturi od Vitruvija, prvog rimskog arhitekta, koji je stručno napisao kao se organizira i gradi.

Autentičnosti 3D modela mnogo su doprinijele skice, ilustracije i snimci rekonstrukcija antičke rimske arhitekture, korišteno je i mnogo izvora na internetu, pretežno za mediteranske geo lokalitete.

Dio foruma i hrama su autentični pronađenim antičkim ostacima, ostali dio 3D modela je pretpostavka kako je mogao izgledati u antici, za ovo su korištene Vtruvijeve knjige o antičkoj arhitekturi. 

Sve 3D modele je moguće mijenjati, odnosno dograđivati ovisno o novim otkrićima na geo lokalitetu Narone u Vidu.


Animacija za Dioklecijanovu palaču je rađena devet mjeseci.


hr Thu Dec 13 2018 19:24:55 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c0542c60e493850368b458e/80
Foto: Pixabay

Nećete vjerovati koliko se kukaca nalazi u jednom prosječnom božićnom drvcu

Prema istraživanju organizacije Safer Brand, koja se bavi organskim vrtlarenjem i kontroliranjem nametnika, moguće je da se na vašem božićnom drvcu nalazi nešto više od ukrasa
Pauci, biljne uši, pa čak i bogomoljke, nisu dobrodošli gosti u vašem božićnom drvcu, ali ako je vjerovati nedavnom istraživanju, u prosječnom drvcu nalazi se do 25 tisuća različitih insekata! 

Većina njih mikroskopske su veličine, pa ih vjerojatno nećete primijetiti (srećom!), a vjerojatno će ostati unutar krošnje drvca. "Iako će mnogi insekti ostati unutar drvca, neke će možda privući svjetlo, pa i prozori", piše u istraživanju.  

Ne brinite, oni vam nikako ne prijete jer će se oslanjati samo na drvce kako bi preživjeli.  

North Carolina Christmas Tree Association kaže da je vjerojatnost vrlo mala da će broj insekata biti toliki da ćete ih primijetiti i da su pretpostavke Safe Branda vrlo ekstremne, piše vecernji.hr
hr Thu Dec 13 2018 17:39:38 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b54b686cb557ad2408b456f/80
Foto: Pixabay

Imate pojačanu želju za slanim? Ovo može biti razlog

Bez soli gotovo je nezamisliva priprema ijednog jela, a ako osjećate posebnu jaku želju za nečim slanim, ovo mogu biti razlozi...
Znate ono kada imate želju za nečim slatkim? Ili slanim? 

Preporučena doza soli na dan je do 2,300 miligrama, idealno bi bilo manje od 1,500 miligrama, preporuka je to Američkog udruženja za zdravlje srce, a upravo Amerikanci konzumiraju i do 50 posto više od preporučene dnevne doze. 

Bez soli gotovo je nezamisliva priprema ijednog jela, a ako osjećate posebnu jaku želju za nečim slanim, ovo mogu biti razlozi...

Intenzivna tjelovježba

Osobe koje se bave tjelovježbom, gube elektrolite iz svog tijela kroz pojačano znojenje. Stoga ih je bitno nadoknaditi. 

Upravo nedostatne količine elektrolita u organizmu daju vam osjećaj želje za slanim, pojasnio je kardiokirurg dr. David A. Greuner.

Energetski napici mogu biti dobar izbor u nadoknadi eletrolita, ali možete i sami pripremiti napitak od limuna i limete, đumbira i prstohvata soli. 

Dehidrirani ste

Ako je vaše tijelo u stanju dehidracije, imat ćete potrebu za nečim slanim, a slana jela "traže" i da pijete više vode. To je jedan od načina kako tijelo traži da pijete više vode. 

Ovo se događa i trudnicama, posebice u vrijeme kada imaju mučnine. 

U PMS-u ste

Iako je češće da ćete posegnuti za slatkim, ako ste u PMS-u možete osjećati i jaču želju za slanim, posebice u tjednu prije menstruacije. Pokušajte izbjegavati konzumirati slano za vrijeme PMS-a jer može uzrokovati nadutost.

Pod stresom ste

Težak dan je iza vas i tijelo vas "traži" čips. Neki će posezati za ovakvim grickalicama iz dosade ili zbog stresa.

Niste se naspavali

Nedostatak sna i umor potaknut će u vama želju za brzom i nezdravom hranom, pokazalo je istraživanje provedeno 2013. godine, piše vecernji.hr


hr Thu Dec 13 2018 16:26:49 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .