Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d05fe9929111cd8d08b457d/80
Foto: DVD Selca

Marušić: Prometna tragedija na Braču nije samo prometni problem, nužne su četiri mjere

Prometni stručnjak o tragičnoj prometnoj nesreći koja se dogodila u nedjelju na Braču

Mladići na Braču, Korčuli..., u nedostatku relevantnih uzora, često žele ispasti 'frajeri' pogibeljnom jurnjavom, pa bi pomogla edukacija, a odmah treba uvesti noćno ograničenje brzine od 60 km/h, postaviti zone smirenog prometa s uspornicima te intenzivirati policijske kontrole.

- Vozija san dvista, ultimativna je 'referenca' otočne mladosti, koja očito, u iživljavanju i 'dokazivanju' za volanom, želi nadomjestiti izgubljene vrijednosti. Velikih uspješnika u realnim segmentima društva i života (osim u turizmu), koji bi im mogli biti uzor, nema, na lokalne i krupnije političare s otoka ni najmanje se ne mogu ugledati... 

Trebamo li se čuditi što otočna mladež više od crnog prosjeka pronalazi utočište u drogi. Druga je pogubna posljedica dokazivanje za volanom, koje je izazvalo jučerašnju tragediju na županijskoj cesti Selca - Povlja? Kako se još, u društvu poremećenih vrijednosti i loše perspektive, lokalni mladić, bez političkog zaleđa, može pokazati da je uspješan, odnosno 'frajer'?! Državne ceste D118 i D113, na Korčuli i Braču, posebno su pogodne za navedenu smrtonosnu 'šprancu'.

Takvim je scenarijem (je li doprinio alkohol i druge za vožnju zabranjene supstance pokazat će istraga) jučer u 5:20 na županijskoj cesti ŽC6194 (Selca - Povlja), nastavku državne ceste D113, zbog prevelike i neprilagođene brzine (protivno čl. 54. te čl. 51. st. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama) BMW, u kojem su bile tri osobe, sletio s ceste, udario u stablo te završio u provaliji. Jedna je osoba poginula, a dvije teško ozlijeđene helikopterom su prevezene u splitsku bolnicu. 

Nema niti jedno prometno, niti logično opravdanje u ranim jutarnjim satima sumanuto juriti pustom otočnom prometnicom, gdje su prometne kontrole toliko rijetke da ih otočna mladost pamti kao i datum posljednjeg snijega na otoku. 

Državna cesta D113 od Supetra do Selca duga je 39,4 kilometara i vremenska ušteda između normalne i bjesomučne vožnje teško može biti  veća od pet minuta. Dionica od Supetra do Nerežišća razmjerno je uska, a od  Gornjeg Humca, nakon odvojka za Bol ima dugu ravnu dionicu u pravcu Selca, karakteristika Jadranske magistrale, gdje se 'bez problema' može voziti 160 km/h, i brže. I tu počinju prometne 'lovačke priče', nažalost utemeljene u realnosti.

Županijska cesta Selca - Povlja je uža i zavojitija, ali 'kao stvorena' za pokazivanje 'vozačkog umijeća'. Usto se prema Povljima zavojito blago spušta, pa se lako postižu visoke brzine. Nažalost, po kriterijima EuroRAP zaslužuje 'nula zvjezdica' za sigurnost, jer nema odgovarajuće zaštitne ograde, pa vozila koja izlete mogu se zabiti u stablo, kamenu gromadu, sletjeti u provaliju...Sve su to smrtonosni ishodi. 

Netko bi otočnoj mladeži trebao ukazati, objasniti, kako nema ama baš nikakvog prometnog utemeljenja ludovati nakon povratka s noćnog prometa. Pobogu, što mijenja ako se krene 15 minuta prije ili kasnije, a sumanutom vožnjom, u usporedbi s normalnom, ne može se uštedjeti ni pola tog vremena. 

Dakle, da bi se spriječile buduće prometne tragedije na otocima, nužne su sljedeće mjere:

1. Na otocima uvesti opće brzinsko ograničenje od 60 km/h, od 20 do 8 sati. Ako netko misli da je to malo, evo protuargumenata: kombinacijom čl. 54., koji ne sankcionira prekoračenje do 10 km/h i tolerancije policijskog mjerenja od 10 km/h za brzine do 100 km/h, legalno bi se moglo voziti realnih 80 km/h, kad brzinomjer pokazuje 85. Dovoljno!

2. Postaviti zone smirenog prometa na svim opasnim dionicama i mjestima. Na dužim pravcima, gdje se razvijaju velike brzine postaviti potreban broj zona smirenog prometa, koja bi uključivala po tri obostrana znaka ograničenja brzine 40, s oznakama udaljenosti početka važenja. Između drugog o trećeg bi trebalo postaviti vibracijske trake, a iza trećeg uspornik srednjeg intenziteta preko cijelog profila prometnice. Istim principom trebalo bi 'smiriti promet' pred opasnim mjestima, na kakvom se jutros dogodila prometna tragedija.

3. Intenzivirati policijske kontrole, pogotovo u sitnim noćnim i ranim jutarnjim satima u subotu i nedjelju. Naime, izvjesnost kažnjavanja važnija je od visine kazni, kojih se obijesni prekršitelji ne plaše jer je zanemariv rizik da budu uhvaćeni.

4. Kroz javne kampanje, medije i postavljanjem info panoa ukazivati na višestruku štetnost, pogibeljnost i besmislenost noćnih jurnjava. Za to treba naći sredstava, samo izravne i neizravne štete, troškovi zbrinjavanja i liječenja ove tragedije (deseci milijuna kuna) bili bi dovoljni za učinkovitu godišnju prometnu edukaciju na svim otocima. Ta je mjera navedena posljednja, jer su njeni efekti dugoročni, a prethodne mjere rezultate daju odmah. 







hr Mon Jun 17 2019 17:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b0569732af47f06038b4573/80

I u petak još poneki pljusak, pa sunčano i vruće

Sljedećih će dana prevladavati sunčano, od subote ponovno većinom i vruće, a poslijepodnevni lokalni pljuskovi mogući su uglavnom u unutrašnjosti u petak.
U Dalmaciji će prevladavavati sunčano, ali u njenoj unutrašnjosti poslijepodne vjerojatno uz razvoje oblaka i lokalne pljuskove s grmljavinom. U poslijepodnevnim satima puhat će uglavnom slab vjetar s mora, a temperatura biti između 29 i 32 °C.

I na jugu Hrvatske pretežno sunčano, poslijepodne uz slab vjetar s mora, te najnižu jutarnju temperaturu od 19 do 22 °C. Najviša će biti oko 30 °C.

U danima koji slijede u unutrašnjosti još toplije, a dnevna temperatura ponegdje može biti i viša od 33 °C. Prevladavat će sunčano uz slab vjetar. U ponedjeljak ponajprije u sjevernim predjelima i Gorskom kotaru mogući su pljuskovi, a vjetar će okrenuti na sjeveroistočni. 

I na Jadranu idućih dana porast temperature, a vrućina će naizraženija biti početkom idućeg tjedna. Bit će pretežno sunčano, tijekom vikenda i vedro, a u ponedjeljak na sjevernom Jadranu mala je vjerojatnost za poneki pljusak, uglavnom na riječkom području. Zapuhat će sjeverozapadnjak, piše HRT.
hr Fri Jul 19 2019 08:27:38 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d30c0c129111c22128b4606/80
Foto: Čitatelji DN-a

Izgorio stan u potkrovlju kod Starog placa

Požar je izbio oko 20:30 sati.
Požar je ugašen oko 21 sat. Uzrok požara nije poznat, a vatrogasci dodaju kako u potkrovlju nitko ne živi i da je riječ o apartmanu. 

Prema navodima prolaznika, stariji muškarac je nakon kuhanja zaboravio ugasiti štednjak.


Ranije objavljeno:
Prema prvim informacijama, požar je izbio u potkrovlju stambene zgrade na Poljani Tina Ujevića. 

Na terenu su JVP i DVD Split, a u ovim trenucima požar nije pod kontrolom.

hr Thu Jul 18 2019 20:56:50 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c90fd2129111cca0f8b4646/80
Foto: Pixabay

NP Krka: Sud poništio izbor ravnateljice Nelle Slavice, nisu joj pomogle ni dvije stranačke iskaznice

Upravni sud u Splitu donio je odluku da se poništava izbor Nelle Slavice za ravnateljicu Nacionalnog parka Krka, koja je postala poznata kad se doznalo da ima ne jednu već dvije stranačke iskaznice.

Upravni sud usvojio je tužbu Ljiljane Zmijanović i tako stopirao izbor Nelle Slavice na mjesto ravnateljice Nacionalnog parka Krka, doznaje Dnevnik Nove TV. Slavica mora i snositi troškove upravnog spora u iznosu od 10 tisuća kuna.

Sud je poništio rješenje Ministarstva zaštite okoliša i energetike od 7. veljače 2019. o imenovanju ravnateljice Javne ustanove „Nacionalni park Krka“ i predmet vraća na ponovno odlučivanje.

Protiv rješenja tužiteljica Ljiljana Zmijanović podnijela je tužbu jer je tvrdila da se grubo krše njezina prava koja proizlaze iz statusa nezaposlenog hrvatskog branitelja te navela da se krši i Zakon o zaštiti prirode. Smatra da je osim prednosti kao hrvatski branitelj, kao doktorica znanosti više kvalificirana za taj posao od Slavice.

Na poništenje rješenja o imenovanju, Slavica se ne može žaliti, ali ima rok od 15 dana za žalbu za naknadu troškova Visokom upravnom sudu.

Nella Slavica u trenutku izbora za ravnateljicu bila je članica dviju političkih stranaka - i HDZ-a i HNS-a. U HNS se učlanila u vrijeme Kukuriku vlade, a HDZ-ovu iskaznicu ima od 2007.

Ministar zaštite okoliša Tomislav Ćorić Slavica je bila prvi izbor na natječaju i nije mu bilo sporno što ima dvije iskaznice, piše dnevnik.hr

- Gospođa Slavica nije na čelo NP došla zbog jedne ili dvije iskaznice, već svojih referenci i svog programa i konačno dojma koji je ostavila na razgovoru. Onoliko dugo koliko ona bude radila svoj posao, ona će imati moje povjerenje", govorio je Ćorić.


hr Thu Jul 18 2019 16:55:49 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d307c5729111cce118b4617/80

Postavljanje Bigbelly spremnika u Park šumi Marjan

Dva nova Bigbelly spremnika za miješani komunalni otpad, te limene i pet ambalaže postavljena su danas na području Park šume Marjan. Prvi ovakvi spremnici postavljeni su prošle godine na gradskoj rivi, kada je Grad Split među prvima u Hrvatskoj, uveo ovaj inovativan sustav.

Projektom „Marjan 2020 - brdo prošlosti, oaza budućnosti“ financiranim iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. omogućena je nabavka dvaju Bigbelly spremnika, za koje je osigurano 218.779,00 kn od čega su 164.084,25 sredstva EU.  
  
Radi se o pametnim spremnicima za prikupljanje otpada zapremnina više od 800 litara, s ugrađenim senzorima za mjerenje trenutne količine otpada, kao i za broj bacanja otpada (frekvenciju) za svaki pojedini spremnik. Uz ugrađene senzore spremnici imaju GPS odašiljač i SIM karticu pomoću kojih komuniciraju sa softverom za upravljanje, što omogućuje slanje signala putem mobilne aplikacije djelatnicima Komunalnog Split koji mogu pratiti brzinu punjenja spremnika i dojavu kada je spremnik pun i treba ga isprazniti. U spremniku se nalazi preša iznimno velike jakosti koja stješnjava otpad te samo jedan Bigbelly spremnik može zamijeniti i do 25 klasičnih košarica za javni otpad. Svu energiju koja mu je za taj proces potrebna spremnik dobiva izravno od sunca pomoću solarnih ćelija. Pametni spremnici u Park šumi Marjan postavljeni su neposredno u blizini ulaza u Zoološki vrt, te na Benama.

Porastom broja turista, intenzivno se povećava i njihov pritisak na destinaciju. Uz pomoć IoT tehnologije koja je osnova Bigbelly rješenja, omogućeno je lakše održavanje lokacije. Ključni faktori su: povećanje operativne učinkovitosti, ušteda novca poreznih obveznika, edukacija na licu mjesta o važnosti održivog gospodarenja otpadom te povećanje kvalitete života.

hr Thu Jul 18 2019 16:04:18 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .