Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2bc074b9e03eaa208b45a1/80
Foto: Pixabay

Tko bi rekao da se sve ove namirnice mogu zamrznuti...

Duboko zamrzavanje nije samo za vrećice graška, mahuna, mješavine za juhu, panirane osliće te pokoji komad mesa. Postoji čitav niz namirnica koje možemo zamrznuti, a htjeli to priznati ili ne, zasigurno se i na vašoj listi onih koje niste ni probali nalazi većina onih za koje stručnjaci kažu da bismo to mogli činiti češće i tako uštedjeti.

Crveni i bijeli luk. Očistite luk, sitno nasjeckajte i stavite u vrećicu za zamrzavanje i zamrznite, pa koristite kad pri ruci nemate svježeg luka, piše portal Živim

Mlijeko. Da biste ga uspješno zaledili, mlijeko mora imati barem 2% mliječne masti. Ako nemate plastične, mlijeko možete zalediti i u staklenim bočicama (samo pazite da nisu vruće kad ih stavljate u zamrzivač). Također, možete ga zalediti i u kalupu za led ili sladoled.

Jaja. Kad je ova namirnica u pitanju, najbolje ju je zamrznuti tako da se jaje razbije i razmuti. Tako sjedinjeni bjelanjak i žumance mogu poslužiti za izradu kolača, a o vama ovisi hoćete li zaleđivati jedno po jedno ili ipak veću količinu jaja.

Mozzarella. Je li vam poznata situacija kad radite domaću pizzu ili lazanje pa vam se ovaj sir rasteže kao žvakača guma i nikako ga ne uspijevate naribati na jelo. Tom problemu možete doskočiti tako da mozzarellu nakratko zamrznete prije upotrebe.

Pečena perad. Ispekli ste veće pile ili komad puretine, pa se ostaci cijeli dan povlače po kuhinji - od štednjaka do frižidera. Ako vam trenutno više nije do iste namirnice, meso narežite na jednake komade, stavite u posudu ili vrećicu za zamrzavanje i zamrznite. Iskoristite kroz tjedan tako da tim mesom obogatite salatu. Sad je baš idealno vrijeme za takve obroke.

Sok od limuna. Doista se zna dogoditi da nam tu i tamo propadnu domaći agrumi. Kako ubuduće ne biste zbog toga tugovali, reagirajte na vrijeme. Nešpricanu koricu domaćeg limuna naribajte i spremite u posudice na suho i tamno mjesto, a sok iscijedite i zaledite u posudice ili vrećice za led i koristite u koje god doba godine želite.

Tijesto za pizzu. Opet ste se zaigrali i napravili ili kupili previše tijesta za pizzu? Ništa zato. Možda nije skupo, ali nema potrebe da ga bacate. Napravite manje loptice od tijesta kako bi stale u vrećicu za zamrzavanje i zaledite ga. Kad vam je potrebno, izvadite ga iz zamrzivača i ostavite u hladnjaku da se odledi. I sve je spremno, možete napraviti pizzu, a i tijesto će se lakše razvlačiti.

Brašno. Priznajemo, nama to nikad nije palo na pamet. Međutim, u svijetu, pogotovo u toplijim krajevima, potpuno je normalno držati brašno u zamrzivaču kako u njega ne bi ušli insekti. Naravno, to može biti nepraktično ako ga koristite svakodnevno, međutim, ako to nije slučaj, vrijedi isprobati savjet, jedino što brašno prethodno valja prosijati i iz papirnate ga pretresti u plastičnu vrećicu.

Začini. Svaka namirnica ima svoju sezonu, a tako je i sa začinima. No, umjesto da kupujete sušene, malo se potrudite dok ima svježeg začinskog bilja, operite ga, posušite papirnatim ubrusom, nasjeckajte i zaledite u plastične vrećice, posudice ili, kako bi bilo najpraktičnije, u kalupe za led. Ako se odlučite za posljednje, dodajte im malo vode kako biste ih sjedinili.

Đumbir. Iako glasi za jedan od najmoćnijih lijekova iz prirode, svatko tko je s njim "imao posla" zna da brzo propada u hladnjaku. Iz tog razloga dobro ga je zalediti. Ubacite cijeli korijen u zamrzivač, a kad vam je potreban, izvadite ga, naribajte i ponovno vratite u zamrzivač.

Pečeno i pirjano mljeveno meso. Bilo da je riječ o ćuftama, pljeskavicama, ćevapima ili bolonjezu, i to su jela, koja, ako su svježe pripremljena možemo zalediti. Jedino važno je da ih ne držite dugo u zamrzivaču, odnosno da ih potrošite u roku od tjedan dana.

Orašasti plodovi. Ne znamo za vas, ali nas redovito u vrijeme božićnih blagdana ulovi lagana jeza što zbog cijena orašastih plodova, što zbog činjenice da ih je teško naći. Zbog toga treba čekati doba kad je cijena pristupačna i kad su plodovi zdravi. Kad ih kupite, istresite ih na čistu pamučnu krpu i očistite od trunja i drugih mrvica. Potom ih stavite u vrećice za zamrzavanje i koristite kad je najpotrebnije :)

Kruh i kolači. Za zaleđivanje ovih namirnica najbolje je koristiti kutije. Tako zaleđene, mogu stajati i nekoliko mjeseci u zamrzivaču. Prije upotrebne potrebno ih je odlediti na sobnoj temperaturi (osim ako nije riječ o kremastim kolačima).

hr Sat May 12 2018 15:08:59 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d56763d29111cc44c8b45a6/80
Foto: Pixabay

Ovo su znakovi kroničnog umora koje ne smijemo zanemariti

Kako bi se kronični umor izliječio ili barem ublažio, bitno je promijeniti životne navike te se zdravije hraniti, baviti se fizičkom aktivnošću koja nas opušta, ići ranije spavati i slično.

Da je vrijeme za promjene, pokazat će vam idućih pet simptoma kroničnog umora koje ne smijete ignorirati.

1. Ne možete zaspati ili se budite noću

Oko 80 posto ljudi koji pate od kroničnog umora ima problema sa spavanjem. To se može manifestirati kao nemogućnost da zaspimo, a kada napokon utonemo u san, on je često isprekidan, odnosno vrlo se lako probudimo usred noći. A kada se probudimo iz sna, često se osjećamo kao da uopće nismo spavali. Kada i odspavate preporučenih 7-8 sati u komadu, ne osjećate se naspavano, piše Zadovoljna

2. Teško se koncentrirate

Ljudi pretpostavljaju da je simptom kroničnog umora jedino konstantni osjećaj umora, ali postoje i drugi znakovi kao što su povećana zaboravljivost, poteškoće s koncentracijom te učestala pojava da nas druge stvari lako ometu pri onome što radimo. Osobe s kroničnim umorom opisuju taj osjećaj kao da su stalno okruženi gustom sivom maglom, kao da im je mozak jednako umoran kao i tijelo.

3. Osjećate se izmoždeno poslije svake aktivnosti

Bilo da je riječ o odlasku u šetnju ili slušanju kako se vaši rođaci svađaju tijekom božićnog ručka, poslije bilo kakve razine fizičkog ili emocionalnog stresa osjećate se kao da ste bili u ratu. Ako su vaše tijelo ili um izloženi i najmanjem naporu, osjećate se potpuno izmoždeno. 

4. Teško vam je stajati na nogama

Osobama koje muči kronični umor, i stajanje na nogama može biti teško. Štoviše, simptomi kroničnog umora mogu postati puno izraženiji kada stoje nego kada leže. Stručnjaci vjeruju da osobe sa sindromom kroničnog umora doživljavaju stanje zvano ortostatska intolerancija pri kojemu dotok krvi u mozak slabi kada stoje uspravno.

5. Osjećate bolove po cijelom tijelu

Glavobolje koje se vraćaju, bol u zglobovima, mišićima, pa čak i bolno grlo koje ne prolazi mogu biti znakovi kroničnog umora. Često nema crvenila niti otjecanja – osoba samo osjeća bol koja se može širiti duboko u mišiće i zglobove.

hr Sat Aug 17 2019 17:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a3782c8b9e03e8a298b465c/80
Foto: Pixabay

Ovako smanjite račune za vodu i uštedite

Nije važno želite li smanjiti potrošnju vode zbog odgovornosti za očuvanje okoliša, ili da biste smanjili račune, važno je svakodnevno se držati nekih pravila koja će pomoći da se potrošnja vode smanji

Ne perite voće pod neograničenim mlazom vode

Ne ostavljajte pipu otvorenu dok ispirete voće i  povrće. Uz takav mlaz potrošit ćete i do 12 litara vode u minuti. Umjesto toga, perite voće i povrće u zdjeli, tako da možete pustiti točno onoliko vode koliko vam treba. Osim toga, vodu u kojoj ste oprali voće i povrće možete iskoristiti za zalijevanje vrta.

Ne rashlađujte je istjecanjem

Ne ostavljajte pipu otvorenu dok ispirete voće i  povrće. Uz takav mlaz potrošit ćete i do 12 litara vode u minuti. Umjesto toga, perite voće i povrće u zdjeli, tako da možete pustiti točno onoliko vode koliko vam treba. Osim toga, vodu u kojoj ste oprali voće i povrće možete iskoristiti za zalijevanje vrta.

Ne perite rublje i posuđe ručno

Sve rublje koje se može prati u perilici radije perite tako, a ne ručno. Isto vrijedi i za perilicu posuđa. Naime, većina perilica danas koristi manje vode nego što biste trebali za ručno pranje, a mnoge imaju i štedne programe koje možete koristiti kad je to moguće. 

Provjeravajte ispravnost cijevi i slavina

Vodite računa da crijeva za dovod vode u perilicu rublja ili perilicu suđa ne propuštaju, odnosno ako primijetite da voda curi, odmah ih zamijenite. Također, pazite da vam slavine ne kapaju. Jedna slavina koja pomalo kapa dovest će do toga da nepotrebno potrošite  i do 9 litara vode na dan, pišu 24sata


hr Sat Aug 17 2019 17:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d57d52529111c844e8b4598/80
Foto: Facebook

Vrsaljko ima dvojnika

Fotograija je pronašla svoj put do nogometaša
Po svemu sudeći Šime Vrsaljko ima dvojnika. Facebook je ekslodirao zbog slike muškarca koji sliči na popularnog nogometaša.

Fotografija je zapela za oko i nogometašu pa ju je podijelio na svom Instagram profilu i poručio: "Ako mi vidite brata blizanca recite mu da ga čekam kući. Brate, čuvaj mi se na toj bicikli."








hr Sat Aug 17 2019 12:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d57c39729111cc64c8b45f4/80
Foto: TZG Omiš

Marko Tolja sinoć raznježio Omišane

Omiš ima bogat glazbeni, sportski i gastro program..
Ove godine Gusarska bitka u Omišu održati će se čak tri dana i ponuditi posjetiteljima bogat program glazbenih, sportskih i gastro događanja za sve uzraste. Sinoć je na prvoj večeri, popularno nazvanoj " Večeri Evergreena" nastupio riječki pop, swing i jazz glazbenik Marko Tolja u pratnji izvrsnog Big Band Makarska.

Oduševljena publika uživala je u ovom koncertu prepunom dobre vibre i još boljih hitova.

Danas je na rasporedu Dječji gusarski dan s početkom u 18:30 sati, nakon kojeg će nastupiti Maja Šuput. Više informacija o programu događanja Gusarske bitke u Omišu možete pronaći na FB stranici Gusarska bitka
hr Sat Aug 17 2019 11:06:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .