Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/56375e6deb49bb09008b460e/80
Foto: FaH

I bolnice će nuditi turističke usluge

Turisti će osim medicinske usluge imati i smještaj, prehranu i transfer
Zdravstveni turizam, o kojem se puno pričalo i priča, a nikad nije u potpunosti zaživio na našem tržištu, uskoro bi mogao udariti novim tempom. Turističke usluge, koje su dosad smjele pružati samo specijalne bolnice i lječilišta, ubuduće će smjeti pružati i zdravstvene ustanove, tvrtke za obavljanje zdravstvene djelatnosti i privatni zdravstveni radnici, zahvaljujući izmjenama zakonskog okvira zdravstvene zaštite i ugostiteljstva koji su ove subote stupili na snagu. Tako će strani državljani na koje se ovim potezom prvenstveno cilja, primjerice Talijani koji već godinama u Istru dolaze na dentalne korekcije, u jednom paketu osim medicinske usluge imati i smještaj, prehranu i transfer, izlete i slično. 

- Dosad je bilo onemogućeno zdravstvenim ustanovama da pružaju turističke usluge. Mogli su primiti pacijente, a organizaciju smještaja, transfera do aerodroma i prehrane odradila je turistička agencija. Ovako će sve to moći raditi zdravstvena ustanova, ali isključivo za svoje pacijente”, pojašnjava ministar turizma Gari Cappelli. 

Ograničenjem se želi izbjeći stvaranje nelojalne konkurencije turističkim agencijama koje će i dalje odrađivati većinu tog posla, barem dok ga ustanove ne budu spremne preuzeti. Segment zdravstvenog turizma jedan je od najbrže rastućih sektora koji na globalnoj razini trenutačno raste oko od pet do čak 20 posto godišnje. O potencijalu zdravstvenoga turizma danas će se raspravljati u Zagrebu i na okruglom stolu Hrvatske udruge poslodavaca na temu “Poticanje i razvoj gospodarstva kroz ulogu privatnog zdravstva u Hrvatskoj”, od čijih je članica i stigla inicijativa za labavijim propisima, a najavljuju i da je u pripremi val investicija. Cappelli kaže da u Hrvatskoj trenutačno postoji investicijski potencijal za projekte u zdravstvenom turizmu od oko 300 milijuna eura. 

Gledajući prihode tog segmenta, oni se sa sadašnjih 400 milijuna eura u relativno kratkom roku mogu povećati i do milijardu eura. U sljedećoj godini najavljeno je gotovo milijardu i 50 milijuna eura investicija u turizmu kroz koje će se izgraditi brojni novi ili novoobnovljeni hoteli visokih kategorija koji u svojoj ponudi imaju i sve više wellness ponude kojima se stvara dodatan motiv dolaska koji pozitivno utječe i na veću popunjenost tijekom dužeg razdoblja u godini, mišljenja su u resornom Ministarstvu. Zamahu zdravstvenog turizma država otvara vrata paketom triju zakona. 

Početkom godine Zakon o pružanju usluga u turizmu omogućio je da pojedine usluge mogu pružati i zdravstvene ustanove, trgovačka društva za obavljanje zdravstvene djelatnosti privatni zdravstveni radnici, ali pod pravilima kojima je regulirana zdravstvena zaštita. Sada se ide i korak dalje; od petka je na snazi izmijenjeni Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti te novi Zakon o zdravstvenoj zaštiti koji im koordinirano daju mogućnost da pružaju usluge u turizmu i bave se ugostiteljstvom. 

Treba naglasiti da će se zdravstvenim turizmom “zdravstvo” moći baviti ovisno o svojim kapacitetima; odnosno samo ako to neće opterećivati zdravstvene radnike i neće biti nauštrb pacijenata javnog zdravstva da cijenu u konačnici ne bi platilo ni javno zdravstvo ni zdravlje građana. S druge strane, iz Ministarstva turizma kažu da je njihov uvjet da se zdravstvo bavi i dijelom turističkih usluga bio da se one pružaju sukladno njihovim propisima koji ih reguliraju, poput ishođenja rješenja, te da inspekcijski nadzor provode turistički inspektori. 

No, ti inspektori neće imati posla u specijalnoj bolnici za za otopediju i traumatologiju, privatne ustanove koja je u Krapinskim Toplicama otvorena prije 10 godina. Njezin suvlasnik, ravnatelj i kirurg, profesor Nikola Čičak ovako je komentirao nove zakonske podloge: “Rekao bih da je ovaj vid odnosno mogućnost proširenja poslovanja ipak prvenstveno namijenjen hrvatskom lječilištima i toplicama“. U Akromionu su se stoga, otkriva on, odlučili da se njihova bolnica neće upustiti u turistički dio poslovanja. Inače, prema najnovijem istraživanju “Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj – TOMAS Ljeto 2017.” koji prikuplja i analizira podatke o sociodemografskoj strukturi gostiju, obilježjima putovanja i boravka u destinaciji, potrošnji te zadovoljstvu gostiju, kod motivacije dolaska došlo je do značajnih promjena u odnosu na 2014. godinu. 

Upravo su posebni oblici turizma kao što su enogastro, sportski te zdravstveni turizam, sve važniji motivatori dolaska gostiju našu zemlju. Pritom osam posto dolazi zbog wellnessa (povećanje od 6 postotnih bodova prema istraživanju iz 2014.), a kao zdravstvene razloge dolaska navodi sedam posto anketiranih, dok ih je 2014. to učinilo njih četiri posto, piše vecernji.hr

hr Mon Nov 19 2018 18:13:41 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6319160e4938b7a78b460b/80
Foto: Facebook

Mladi solinski poduzetnik Ivan Mrvoš uvršten na Forbesovu listu '30 Under 30'

Mladi solinski poduzetnik i izumitelj prve pametne klupe u Europi, uvršten je na Forbesovu listu 30 Under 30 u Manufacturing & Industry kategoriji za 2019. godinu u Europi.
- Svaki put kad pomislim: 'Ok, osvojili smo sva priznanja koja su se mogla osvojiti. život kaže: Wroooooong!, napisao je Ivan Mrvoš na svojem Facebook profilu.

- Manufacturing & Industry kategoriji za 2019. godinu u Europi. Koliko vidim - najmlađi na gotovo svim listama i jedini iz Hrvatske (ako je još netko na listi - moje isprike). Apsolutno ogromno priznanje, ne samo za moj rad, nego i za rad cijelog tima u Include. Svaka čast ekipa.“

hr Tue Feb 12 2019 20:06:28 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6141830e4938b7a78b4571/80

Potrošnja ususret Valentinovu u Hrvatskoj rasla za 55% od 2016. – sve više trošimo na restorane, hotele, cvijeće i nakit

Istraživanje Mastercard Love Index koje se godišnje provodi od 11. do 14. veljače donosi analizu i trendove potrošačkih navika uoči i za vrijeme Valentinova u tri uzastopne godine (2016.-2018.)
Bez obzira radi li se o cvijeću, nakitu ili nekom nematerijalnom poklonu kao što je nezaboravno iskustvo, čini se da Hrvati za Dan zaljubljenih troše više nego ikad.

To pokazuju i rezultati istraživanja Mastercard Love Index prema kojem se potrošnja za kupnju poklona uoči i za vrijeme Valentinova povećala od 2016. do 2018. za 55%, dok je u istom razdoblju potrošnja za kupnju cvijeća porasla 72% te nakita za čak 76%.

Osim toga, sve su popularniji i nematerijalni pokloni u obliku iskustava, kao što su primjerice večera u restoranu ili odmor u hotelu. Tako se u tri godine uoči Dana zaljubljenih ukupna potrošnja u restoranima povećala za 34%, a u hotelima za 48%. Uz to, dosta se troši i na prijevoz koji čini 19% ukupne potrošnje u tom razdoblju.

Kupnja u zadnji čas

Pouzdajući se u stalnu dostupnost raznoraznih proizvoda i usluga, Hrvati sve češće poklone kupuju u zadnji trenutak. Podaci za 2017. i 2018. pokazuju da se najveći broj kupnji poklona (trećina) obavi tri dana unaprijed, odnosno 11. veljače. 

Još jedna zanimljivost je da je online kupnja poklona uoči Dana zaljubljenih, usprkos iznimno velikom povećanju od 202% u protekle tri godine, još uvijek puno manje zastupljena od one u klasičnim trgovinama. Tako se čak 95% transakcija uoči Valentinova obavlja na fizičkim prodajnim mjestima, a svega 5% online. Slična je situacija i na samo Valentinovo, kada se 96% poklona kupuje u trgovinama, a samo 3% online.

Sve češće plaćanje karticama

Još jedan trend koji je zabilježen je sve češće plaćanje poklona karticama. Općenito, broj kartičnih plaćanja oko Valentinova je u tri uzastopne godine porastao za 45%, dok se njihov broj značajno povećao i u restoranima (38%), hotelima (20%) te prilikom plaćanja prijevoza (159%) i kupnje cvijeća (57%).

- Štoviše, jedan od najuočljivijih trendova prilikom kupnje poklona uoči Valentinova je višestruko povećanje broja beskontaktnih transakcija, ali i povećanje ukupnog iznosa kupnje poklona plaćenih beskontaktnim karticama od čak 1453% u tri uzastopne godine. Među kartičnim plaćanjima, udio beskonatktnih transakcija oko Valentinova 2016. iznosio je 5%, a 2018. se popeo na 16%“, rekla je Gea Kariž iz Mastercarda.
hr Mon Feb 11 2019 10:34:27 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c613fe70e4938b7a78b456a/80
Foto: Screenshot/HRT

Slovenska radna mjesta Hrvatima dostupnija nego ikad prije: Dovedi novog radnika i dobiješ 250 eura

Godinama su Slovenci gubili bitku za strane investicije. Slovaci, Česi i Mađari u tome su bili uspješniji, pa je jedan od najvažnijih ciljeva bivše Cerarove vlade bio privući strane ulagače. I u tome Slovenija uspijeva. Usto, njihovo rastuće gospodarstvo počiva na izvozu koji čini 80% BDP-a. No i njih muči nedostatak radnika. Ukidanjem radnih dozvola, slovenska radna mjesta i Hrvatima su dostupnija nego ikad prije.
Jedan od najvećih svjetskih proizvođača ispušnih sustava, nedostatak zavarivača riješio je stimulacijom svojih zaposlenika. Tko preporuči ili dovede novog radnika, dobije 250 eura stimulacije. Tako je na preporuku stigao i 33-godišnji Daniel Matijević iz Karlovca. Uz njega, u Črnomelj na posao svaki dan putuje 46 hrvatskih radnika.

U posljednje četiri godine iznos stranih investicija veći je za 4,5 milijarde eura. Posebno u manjim, nerazvijenim sredinama. Pokraj Maribora tako niče tvornica najvećeg proizvođača autodijelova Magna, a u Kočevju i Logatcu dvije japanske investicije - proizvodnja robota i dijelova medicinske opreme. To je oko 1000 novih radnih mjesta u zemlji s 5% nezaposlenih. 

Zakonom o pripravništvu već se srednjoškolcima omogućuje učenje i ostanak kod potencijalnog poslodavca. A da bi Marjan Šarec dobio potporu Ljevice, pristao je na zahtjev da se poveća minimalna plaća koja je sada oko 640 eura.

Kako piše HRT, do 2021. godine minimalna plaća bit će povećana na oko 730 eura. I dok sindikalisti pozdravljaju ovu odluku, poslodavci se plaše da će to smanjiti konkurentnost pa traže od Vlade da smanji poreze. 

Ipak, nastave li privlačiti investitore koji nude iznadprosječne plaće, rast će i životni standard. Ne samo Slovencima nego i susjedima koji svaki dan trbuhom za kruhom prelaze zajedničke granice.
hr Mon Feb 11 2019 10:27:56 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c608af90e4938dda38b464a/80

Mlad i poduzetan: “Odlučio sam ostati i razviti karijeru u svom rodnom kraju”

Imoćanin Nediljko Dropuljić odlučio se za hrabar i inovativan potez
Neprestano slušamo priče o odlascima mladih ljudi iz Hrvatske. U potrazi za boljom budućnošću, mladi ljudi sve više bježe iz rodne im države, a bolje prilike pronalaze u Njemačkoj, Irskoj, Austriji i ostalim razvijenijim državama. Sigurna je činjenica da nije lako uspjeti i pokrenuti posao u Hrvatskoj, no u svakoj priči postoje iznimke, pa tako i u ovoj. U moru priča o odlascima, pronašli smo jednog mladog Imoćanina koji je odlučio ostati i boriti se. Tako je Nediljko Dropuljić u svom Imotskom odlučio pokrenuti vlastiti posao. Otvorio je agenciju za turizam i nekretnine “Pro Paradisejer kaže kako u Imotskom vidi izniman turistički potencijal, što je i pokazala prošlogodišnja sezona koja je za Imotski bila rekordna. 

Na ideju otvaranja agencije Nediljko je došao nakon završenog fakulteta i pitanja koje većina mladih postavlja sebi kada dođe vrijeme za pronalazak posla: “Što bih mogao raditi?”. Kako se u Imotskom počeo razvijati turizam, odlučio je otvoriti agenciju koja ima prvotni cilj posredovanje pri prodaji nekretnina, apartmana i obiteljskih kuća kao i iznajmljivanje nekretnina. Osim toga, Nediljko planira okupiti i sve imotske OPG-ove koji nude domaće proizvode jer smatra kako se za njih dovoljno ne zna te da nemaju kako kaže, "marketing kakvog zaslužuju". 

Želio bih ih okupiti sve OPG-ovce i prezentirati ih turistima. Tako kada dođu turisti možemo ih uputiti gdje imaju proizvodi koji ih zanimaju. Uz njih, u planu mi je surađivati i s ugostiteljskim objektima. 

Što te je nagnalo da se odlučiš na ovaj potez?

Prvenstveno želja da ostanem u rodnom kraju i da tu pokušam ostvariti karijeru i napraviti nešto poslovno. Želi bih doprinijeti kvaliteti društvenog života u Imotskom i da mladi vide kako se i ovdje može ostati i razvijati. 

Nažalost, mladi sve više i više odlaze u inozemstvo i ne mogu ostvariti svoje poslovne ideje i ciljeve u Imotskoj krajini, ali Nediljko misli suprotno. Vjeruje da u Imotskom ima posla, posebno u turističkom sektoru, a samo je potrebno odvažiti se. 


- Mlade ljude vjerovali ili ne svi potiču. Država, županija, grad, općina.. Svi te potiču, pogotovo mlade ljude da ostanu i razvijaju se. 

Kako se osjećaš kada znaš da si pokrenuo nešto svoje? 

- Iznimno me veseli što sam ovo pokrenuo. Komentari su pozitivni. Na samom otvorenju bio je gradonačelnik i predstavnik Turističke zajednice Imotski i svi su zadovoljni. Stalno mi navraćaju i mještani i to baš sa zanimanjem jer im je drago da se nešto dobro pokreće u gradu. 

Očekuješ li da će posao ići?

Svakako! Evo i prije nego što smo otvorili ured stalno me pitaju o čemu se radi i kako možemo ostvariti suradnju. Mislim i vjerujem da će posao ići.

Agencija nudi i mogućnost “rent-a-bike” što do sada nije bilo moguće u Imotskom. Kako se sada u Imotskoj krajini radi 400 kilometara biciklističkih staza, a cikloturizam sve više i više napreduje, Nediljko vjeruje da će i ta ideja zaživjeti. 

Puno mladih ljudi iz Imotskog otišlo je živjeti u Njemačku kao “obećanu” zemlju, tako i nekolicina Nediljkove rodbine i prijatelja. Ističe kako neprestano žude za rodnim krajem, a život im u tuđini kreće potpuno ispočetka. 

- Zasigurno ne bi odlazili da ovdje imaju nešto bolje uvjete za rad i život. Ovdje kad imaš normalan posao i uvjete za život, nema ljepšeg mjesta za živjeti. I mislim da je važno ostati i pokušati boriti se.

Dok je radio na projektu, od velike pomoći bio mu je Poduzetnički centar Proložac koji je namijenjen za pomoć mladim poduzetnicima kako bi im pomogao sa samozapošljavanjem, europskim fondovima i ostalim sredstvima koji mladi poduzetnici mogu dobiti. 

Važno je da projekt prođe u HZZ-u kako bi se dobila sredstva, ali potrebno je detaljno objasniti projekt kako bi uvidjeli da je firma održiva i da ima potencijal razvijati se. 

Poruka za mlade? 

- Treba se odvažiti i krenuti u poduzetništvo. Važno je potruditi se jer ima prostora za svakoga, posebno za obrazovane mlade ljude koji imaju prostora za raditi u Hrvatskoj i izgraditi karijeru. Mislim da je problem i mentaliteta i toga što svi misle da ne mogu uspjeti, a nisu ni probali. Mladi se boje, ali ako imaju dobru ideju, moraju se potruditi i krenuti. 

Nediljko se našalio kako su mu navratili i Kinezi koji su ga pitali kako mogu iznajmiti bicikle, no nažalost, s vožnjom će ipak morati pričekati. 


Za dobre poslovne ideje uvijek ima prostora, pa tako i u Lijepoj Našoj. Unatoč negativnoj klimi koja je prisutna u Hrvatskoj, mladi ljudi moraju vjerovati u sebe i vlastite sposobnosti. Moraju biti odlučni i ustrajati u svojim naumima jer uspjeh nikada ne dolazi preko noći. 

Vjerujemo da će i ovaj Nediljkov projekt zaživjeti kao i cijela Imotska krajina. Vrijeme je za procvat..
hr Mon Feb 11 2019 07:50:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .